درآمد پزشکان در نروژ

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
درآمد پزشکان در نروژ
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

پزشکی یکی از مشاغل پر درآمد و پر کاربرد در سراسر جهان است ، البته میزان درآمد برای پزشکان در بعضی کشور ها بیشتر از کشور های دیگر است . یکی از موارد بسیار مهم برای انتخاب مکان زندگی و کار در یک کشور میزان درآمد و هزینه زندگی در آن کشور است . نروژ یکی از کشور های جهان با بالاترین میزان درآمد است که پذیرای نیروی کار ماهر و تحصیل کرده به ویژه پزشکان از کشور های اروپایی ، آمریکایی و آسیایی بر اساس برنامه مهاجرت کاری به نروژ می باشد . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی درآمد پزشکان در نروژ را مورد بررسی قرار داده و متوسط درآمد پزشکان و متخصصان در این کشور را بیان خواهند کرد .

بررسی درآمد پزشکان در نروژ

نروژ کشوری مستقل یا مساحت بالغ بر سیصد و هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در قطب شمال است . جمعیت ساکنین این کشور بیش از پنج میلیون نفر می باشد . این کشور از سمت شرق با سوئد ، از سمت شمال شرق با فنلاند و روسیه و از سمت جنوب با تنگه اسکاژراک مرز مشترک دارد . این کشور دارای سواحل طولانی می باشد و به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز متصل است .

پایتخت و بزرگترین شهر نروژ اسلو نام دارد ، از مهم ترین شهر های نروژ می توان به برگن ، تروندهایم ، استاوانگر و باروم اشاره کرد . تقریبا حدود 70 درصد از خاک این کشور به دلیل سرمای شدید و همجواری با قطب شمال غیر قابل سکونت می باشد . زبان رسمی مردم این کشور زبان نروژی و واحد پول آن کرون می باشد .

در سال های اخیر تقریبا 16 درصد پزشکان و 20 درصد از متخصصان در نروژ فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی ( IMG ) هستند و دارای تابعیت خارجی می باشند . بسیاری از پزشکان متقاضی کار در خارج از کشور در مورد مشکلات کار و میزان درآمد تردید هایی دارند .

ارتباطات در کشور نروژ بیشتر غیر رسمی است و روابط سلسله مراتبی در این کشور کمتر دیده می شود . البته یکی از الزامات کار کردن در این کشور توانایی صحبت کردن به زبان نروژی است که ممکن است برای پزشکان بین المللی یک چالش باشد .

درآمد پزشکان در نروژ به طور میانگین 184651 دلار دریافت می کند . محدوده درآمد پزشکان در نروژ از 182،097 دلار ( 25 درصد پزشکان ) تا 187،164 دلار ( 75 درصد پزشکان ) می باشد . البته ده درصد پزشکان بیشتر از این میزان درآمد دارند و درآمد آن ها بیش از 189489 دلار است .

متوسط درآمد برای پزشکان متخصص در نروژ

متوسط درآمد پزشکان در نروژ در زمینه تخصص و به صورت ناخالص ، حدود 868.933 کرون نروژ یا حدود 123.262 دلار آمریکا است . متوسط درآمد خالص آن ها حدود 483.000 کرون نروژ می باشد . رایج ترین درآمد ناخالص برای پزشکان متخصص در این کشور حدود 997.500 کرون نروژ است .

  • درآمد ناخالص یک پزشک عمومی در نروژ با تجربه کاری بین 4 تا 8 سال 78.600 کرون نروژ یا حدود 9.746 دلار آمریکا است .
  • درآمد ناخالص یک پزشک متخصص در نروژ با تجربه کاری بیش از بیست سال 900.000 کرون نروژ و 111 و 594 دلار آمریکا می باشد .
  • درآمد ناخالص یک دکتر داروساز در نروژ با تجربه کاری بالای بیست سال 995.000 کرون نروژ یا حدود 120.504 دلار آمریکا می باشد .
  • درآمد ناخالص یک پزشک جراح در نروژ با تجربه کاری 12 تا 16 سال حدود 1000.000 کرون نروژ یا 121.109 دلار آمریکا می باشد .
  • درآمد ناخالص متخصص زنان در نروژ با تجربه کاری 4 تا 8 سال 1400.000 کرون نروژ یا 163.352 دلار آمریکا می باشد .

شرایط استخدام پزشکان خارجی در نروژ

با توجه به میزان درآمد پزشکان در نروژ الزامات و شرایط خاصی برای استخدام و جذب پزشکان عمومی و متخصص از کشور های خارجی در نروژ وجود دارد که در این بخش به توصیف آن ها می پردازیم :

  1. الزامات زبان
  2. مجوز
  3. مجوز اقامت

الزامات زبان

باید توجه داشت که زبان رسمی این کشور زبان نروژی است و پزشکان جویای کار در این کشور باید توانایی صحبت کردن به زبان نروژی برای ارتباط برقرار کردن با بیماران و دیگر همکاران در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی داشته باشند . برای اثبات تسلط به زبان نروژی قبولی در آزمون برگن با حداقل نمره 500 یا سطح B الزامی است .

مجوز پزشکی در نروژ

مجوز نشان دهنده یک اجازه کامل و دائمی پزشکان در این کشور است . این مجوز به پزشکان اجازه می دهد تا در حرف خود به صورت قانونی در نروژ مشغول به کار شوند . درخواست این مجوز باید مراحل زیر را دنبال کرد :

    • پیش پرداخت هزینه رسیدگی به پرونده
    • برای شروع روند رسیدگی به پرونده ، هزینه باید به صورت پیش پرداخت پرداخت شود .
    • یک رسید معتبر یا از طریق بانک آنلاین یا به طور مستقیم از بانک خود – باید با فرم درخواست فرد ارسال شود .

مدارک مورد نیاز برای استخدام پزشکان در نروژ

  1. پاسپورت معتبر
  2. ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی به یکی از زبان های نروژی ، سوئدی یا انگلیسی
  3. کپی اصل مدارک دانشگاهی
  4. گواهی سلامت پزشکی
  5. رزومه کاری
  6. رزومه تحصیلی
  7. پرداخت هزینه درخواست حدود 1.665 کرون نروژ

مجوز اقامت برای پزشکان بین المللی در نروژ

پزشکان بین المللی که قصد مهاجرت کار در نروژ را دارند به مجوز اقامت در این کشور نیاز دارند . اگر فرد دارای مجوز اقامت در نروژ است باید برای مجوز اقامت برای کار در این کشور اقدام کند . به عنوان مثال این فرد باید برای یک مجوز اقامت برای کارگران ماهر ، کارگران فصلی ، کارفرمایان و یا کارکنان یک سازمان بشردوستانه و یا سازمان های غیردولتی و یا مذهبی اقدام کند .

ساعت کار پزشکان در بیمارستان های نروژ

ساعت کار پزشکان در بیمارستان ها و کلینک های پزشکی نروژ بسته به سابقه کاری پزشکان متغیر است . پزشکان در این کشور حدود 46 تا 48 ساعت در هفته در بیمارستان ها کار می کنند که کار پزشکان شامل ویزیت بیماران ، جلسات ، تماس های تلفنی باشد .

هزینه زندگی در نروژ

نروژ یکی از گران ترین کشور های جهان برای هزینه زندگی و اجاره مسکن است . این کشور بعد از سوئیس گران ترین کشور جهان شناخته شده است . البته باید توجه داشت که میزان درآمد افراد در این کشور نیز به همان اندازه بالا است . هزینه زندگی هر فرد به طور متوسط حدود 11500 کرون در یک ماه می باشد . البته باید به این نکته توجه داشت که هزینه زندگی در این کشور به سبک زندگی فرد و شهر اقامت او بستگی دارد .

مثلا هزینه زندگی و اجاره مسکن در شهر اسلو بیشتر از دیگر شهر های این کشور است . هزینه زندگی در نروژ در مقایسه با ایران هزینه زندگی در نروژ 209 درصد بیشتر از ایران است ، البته هزینه اجاره مسکن در نروژ حدود 135 درصد بیشتر از ایران می باشد .

هدف از نگارش مقاله فوق ، بررسی درآمد پزشکان در نروژ ، بیان شرایط استخدام پزشکان خارجی در نروژ و معرفی مدارک مورد نیاز برای استخدام پزشکان در این کشور می باشد . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به نروژ با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی تماس حاصل نموده ، از مشاوره رایگان آن ها در تمامی مراحل مهاجرت بهره مند شوید .

Rate this post

6 دیدگاه در “درآمد پزشکان در نروژ

  1. Shakiba گفت:

    درود شرایط برای یک دامپزشک جراح 24 ساله برای مهاجرت به نروژ چگونه است؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا باید مدرک خود را به واسطه شرکت در ازمون و دوره های مربوطه در کشور مقصد معادل سازی کرده و بعد وارد بازار کار شوید.

      با تشکر از سوال شما

  2. صابر نجفلو گفت:

    سلام من متخصص كودكان باداشتن ٥٣ سال سن وبيست سال سابقه كار در اكثر بيمارستانهاي تهران چقدر احتمال گرفتن كار واقامت دايم دارم دوفرزند دانشجو بالاي ١٨ سال دارم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هر چه سن تان از ۴۵ سالگی فاصله بگیرد شانس تان کاهش می یابد. بنابراین بهتر است از طریق روش هایی که محدودیت سنی ندارند اقدام کنید.

      با تشکر از سوال شما

  3. Reza batebi گفت:

    با سلام روانپزشك متأهل با يك فرزند ١٦ساله پسر خواهان رفتن به نروژ با اجازه كار هستم،49سالمه

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      در حال حاضر کشور نروژ نیروی کار خارجی خصوصا در زمینه رشته های پزشکی و پیراپزشکی نمی پذیرد . اما به عنوان جایگزین کشور سوئد را به شما پیشنهاد می کنیم که بسیار شرایط مناسبی را می تواند برای شما داشته باشد . با توجه به اینکه کشور سوئد برای تعدادی از مشاغل حوزه پزشکی و پیراپزشکی از جمله رشته شما اعلام نیاز کرده است ؛ شانس اخذ ویزا برای شما بالا می باشد .

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه