مهاجرت پرستاران به نروژ

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
مهاجرت پرستاران به نروژ
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

ما در این مقاله اطلاعاتی برای پرستاران ارائه داده ایم که شامل مواردی است که شما باید برای گرفتن ویزای کار نروژ ، دوره های زبان و صدور گواهینامه از مقامات نروژی دریافت کنید . همچنین به خاطر تحصیل رایگان در نروژ این کشور مورد توجه بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری است . می توانید در خصوص مهاجرت پرستاران به نروژ مستقیما با ما در ارتباط باشید . آیا شما یک پرستار هستید که به دنبال فرصت های کاری در نروژ می باشید ، پس این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی برای شما مناسب است .

اطلاعات مهاجرت پرستاران به نروژ

در حال حاضر اکثریت مردم نروژ بیش از 30 سال عمر دارند و و برای این افراد مسن نیاز به مراقبت های پزشکی نیز در حال افزایش است .

نروژ در حال حاضر با چالش کمبود پرستاران روبه رو است و نیاز به قبول مهاجرت پرستاران به نروژ برای ورود به نروژ و کار وجود دارد .

براساس آمار نروژ ، در دو دهه آینده بین 95،000 تا 135،000 کارمند مراقبت های بهداشتی نیاز خواهد بود و در نروژ نیز تعداد اندکی از آنها آموزش در حال آموزش هستند و هزاران نفر از پرستاران و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی باید از خارج از کشور جذب شوند .

پرستاران در بیمارستان ها و مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در شهرداری ها مانند خانه های سالمندان ، خدمات بهداشتی در مدارس و بهداشت مراکز کار می کنند .

نروژ به چهار منطقه بهداشتی سازماندهی شده است ، جنوب شرقی نروژ ، غرب نروژ ، مرکز نروژ و شمال نروژ . هر یک از این مقامات بهداشتی بیمارستان ها را در مناطق خود اداره می کند .

در نروژ ، شهرداری ها مسئول تأمین خدمات مراقبت های خوب برای افراد مسن و افرادی که نیاز به مراقبت دارند ، هستند .

اطلاعات مهاجرت پرستاران به نروژ

شرایط پرستاران در نروژ

برای مهاجرت پرستاران به نروژ باید شرایطی مهیا باشد که در ادامه توضیح داده می شود . پرستاران حداقل باید دارای مدرک لیسانس 3 ساله برای صدور گواهینامه پرسنل بهداشت و درمان ( SAK ) باشند .

مسئولیت صدور مجوز برای پرسنل مراقبت های بهداشتی بر عهده SAK است . اکثر پرستاران خارج از کشور نروژ باید دوره ” Nasjonale fag for sykepleiere ” را به عنوان مکمل برای دریافت مجوز خود بگیرند . این دوره یک جلسه فشرده چهار هفته ای است که دو بار در سال در کالج علوم کاربردی دانشگاه Oslo و Akershus ) HiOA ) برگزار می شود .

پذیرش در این دوره ها برای مهاجرت پرستاران به نروژ محدود بوده ، بنابراین اغلب باید حداقل شش ماه قبل از شروع دوره برای این دوره ها ثبت نام کرد . در انتهای دوره ، دو آزمون باید انجام شود .

در آزمون ” medika mentregning ” شما باید امتیاز 100٪، را بدست آورید . این آزمون برای اطمینان از مهارت های ریاضی درست در رابطه با دوز دارو است .

آزمون دوم یک تست 4 ساعته است که براساس یک سیستم درجه بندی انجام می شود . برای اینکه بتوانید به عنوان پرستار در نروژ کار کنید ، باید زبان را در سطح عالی آموخته باشید . ممکن است مجبور شوید در یک آزمون زبان شرکت کنید .

روش پیدا کردن کار پرستاری در نروژ

شما می توانید آگهی های مربوط به موقعیت در سراسر کشور را در وب سایت خدمات استخدامی دولتی ، اداره کار و رفاه نروژ ، NAV پیدا کنید .

افرادی از کشورهای دیگر نیز ممکن است از خدمات EURES ( پورتال خدمات شغلی اروپایی ) در کشور خود برای یافتن شغلی به عنوان پرستار در نروژ استفاده کنند .

از آنجا که شهرداری مسئول بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی در نروژ است ، شما همچنین می توانید موقعیت های خالی را در وب سایت های مختلف شهرداری جهت مهاجرت پرستاران به نروژ بررسی کنید .

یکی دیگر از امکاناتی که در جستجوی شغلی می توان از آن بهره برد ، استفاده از یک آژانس استخدام خصوصی است یا تماس مستقیم با کارفرمایان مورد نظر است .

همچنین آژانس های استخدامی وجود دارد که متخصص در یافتن کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی هستند کاری که پیدا می کنید باید با هزینه زندگی در نروژ همخوانی داشته باشد . در مقاله ای در همین سایت ارزان ترین شهر نروژ برای کار و زندگی مورد بحث قرار گرفته است .

روش پیدا کردن کار پرستاری در نروژ

مهاجرت و زندگی در نروژ

نروژ در بسیاری از معیارهای رفاه نسبت به اکثر کشورهای دیگر در شاخص زندگی بهتر به خوبی عمل می کند . از نظر امنیت شخصی و رفاه ذهنی بالاتر از متوسط از نظر کیفیت ، مشاغل و درآمد ، ثروت ، تحصیلات و مهارت ها ، مسکن ، تعادل کار و زندگی ، مشارکت مدنی ، ارتباطات اجتماعی و وضعیت سلامت است .

در حالی که نمی توان همه چیز از جمله شادی را با پول خرید اما پول ، ابزار مهمی برای دستیابی به استانداردهای زندگی عالی است .

در نروژ ، درآمد متوسط خانوار براساس میزان درآمد ناخالص خانوار در سرانه سالانه 35739 دلار است که بالاتر از میانگین OECD به میزان 30 563 دلار در سال است .

از لحاظ اشتغال ، حدود 74 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در نروژ دارای کار هستند، بالاتر از میانگین اشتغال در بین کشور های اروپایی است . و این یکی از دلایل مهاجرت پرستاران به نروژ است .

آموزش عالی و مهارت های لازم برای یافتن شغل مورد نیاز است . در نروژ ، 82 درصد بزرگسالان بین 25 تا 64 ساله دارای تحصیلات عالی متوسطه هستند .

آموزش در مراکز دولتی در نروژ رایگان است . این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین میزان سواد بزرگسالان در جهان است . از لحاظ سلامت ، امید به زندگی در نروژ 82 سال است . امید به زندگی برای مردان 81 سال است .

میزان آدمکشی ، زندان و سایر خشونت ها در نروژ کمترین میزان در جهان است . در نروژ میزان ابتلا به بیماری های عفونی مثل مالاریا ، سل و HIV بسیار کم است . بر طبق گزارشات ، فقط حدود 0.1 درصد از جمعیت در معرض خطر هر یک از این سه بیماری هستند .

خدمات مهاجرتی برای کشور نروژ

نروژ یک کشور اسکاندیناوی است که کوه ها ، یخچال ها و آبدره های ساحلی عمیق را پوشش می دهد . این کشور یکی از 3 کشور اسکاندیناوی است و در بخش شمال اروپا قرار دارد .

شهر اسلو شهر زیبایی طبیعی و موزه ها است . مسافران ایرانی نیازمند یک ویزای شینگن برای بازدید از نروژ هستند . در اروپا پس از موافقت نامه شنگن ، ویزا مشترک است .

این منطقه دارای 26 کشور از جمله 22 کشور عضو اتحادیه اروپا است . چهار کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA ) نروژ ، ایسلند ، سوئیس و لیختن اشتاین هستند .

این کشورها بخشی از اتحادیه اروپا نیستند ، اگرچه آنها موافقت نامه ای را در ارتباط با موافقت نامه شنگن امضا کرده اند . شما عزیزان در این باره می توانید از خدمات موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی بهره مند شوید . هر سال هزاران نفر از ایرانی ها به کشور رویایی خود مهاجرت می کنند تا به دنبال زندگی بهتر و آینده شغلی شگرف باشند .

مهاجرت به نروژ به فرد اجازه می دهد که در یک کشور پیشرفته زندگی و کار کند و سپس خانواده اش را برای اقامت دائم در آن کشور حمایت کند .

موسسه مهر آفرین رجبی برای بیش از یک دهه یکی از به روز ترین مشاوران مهاجرت در شهر های تهران و شیراز بوده است و رویای مهاجرت بسیاری از افراد را تحقق می بخشد . روش های مهاجرت اختصاصی ما تحت رهبری متخصصین مهاجرت می تواند درخواست مهاجرت شما را برای به حداکثر رساندن احتمال موفقیت در دریافت ویزای کشور مورد نظرتان آماده کند . شما عزیزان در خصوص مهاجرت پرستاران به نروژ می توانید با شماره تماس های موسسه در دو دفتر تهران و شیراز در ارتباط باشید .

5/5 - (34 امتیاز)

8 دیدگاه در “مهاجرت پرستاران به نروژ

  1. مهری شکرایی گفت:

    من با بیست سال سابقه در رشته پرستاری متوانم برای کار به نروژ بزن

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در حال حاضر کشور نروژ به نیروی کار خارجی احتیاج ندارد و از ایران نمی‌توان برای این مورد اپلای کرد.
      ضمن اینکه در شرایط فعلی (دسامبر 2021) برای درخواست ویزای نروژ می بایست به سفارت نروژ در ابوظبی مراجعه کنید.
      کشورهایی چون سوئد، دانمارک، آلمان و عمان به پرستار احتیاج دارند و با شانس بالا میتوانید برای این گزینه ها اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

  2. زهره فتوح گفت:

    سلام من پرستار هستم ۳۷ ساله.متعهل.دو فرزند دارم و ۱۵ سال سابقه کار.برای مهاجرت به نروژ باید چکار کرد؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به اینکه کشور نروژ به نیروی کار و به خصوص نیروی کار خارجی احتیاج ندارد، از ایران شانسی برای مهاجرت به نروژ ندارید.
      در حال حاضر در کشورهای حوزه اسکاندیناوی کشورهای سوئد و دانمارک پرستار میپذیرند و می‌توانید با شانس بالا به این کشورها مهاجرت کنید.

      با تشکر از سوال شما

  3. بابک گفت:

    با سلام
    با توجه به تجربه شما کدوم کشور برای مهاجرت کاری از طریق پرستاری راحت تر و مناسب تره؟؟
    بنده کارشناس پرستاری ، ۳۰ساله با آیلتس ۷ و متاهل

  4. زهرا منصفی گفت:

    من یک پرستار با ۷ سال سابقه کار هستم ایا امکان کار پرستاری در بیمارستانهای نروژ وجود دارد ویزای کار میدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه