قیمت خانه برای زندگی در نروژ

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قیمت خانه برای زندگی در نروژ
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از مسائل مهم هنگام مهاجرت به خارج از کشور مقوله مسکن است . زندگی با کیفیت بالا در نروژ با هزینه زندگی بالا نیز همراه است ، اما هزینه های زندگی در نروژ از طریق مزایایی مانند آموزش رایگان ، تحصیل رایگان در نروژ ، مراقبت های بهداشتی با کیفیت و دسترسی آسان به محیط طبیعی جبران می شود . در ادامه به بحث در رابطه با قیمت خانه برای زندگی در نروژ و هزینه های اجاره خانه و نکاتی در مورد خرید خانه در نروژ پرداخته ایم . برای آشنایی با روش های مهاجرت به نروژ با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در ارتباط باشید تا بسته به شرایط شما خدمات مهاجرتی لازم تقدیمتان گردد .

بررسی قیمت خانه برای زندگی در نروژ

اگر قصد مهاجرت به نروژ را دارید ، احتمالا تمایل دارید تا بدانید که قیمت خانه برای زندگی در نروژ یا اجاره خانه ها چقدر است . برای این منظور ما قیمت خرید و اجاره خانه ها را در نروژ ، به ویژه در پایتخت آن اسلو ، برایتان روشن می کنیم . البته بهترین گزینه جستجوی صحیح در اینترنت است تا اطلاعات به روز را بدست آورید .

دو سایت بزرگ برای جستجو در آپارتمان عبارتند از Finn.no و Hybel.no که هر دو آنها به زبان نروژی هستند و شما می توانید انواع گزینه ها را برای اجاره و خرید در آن پیدا کنید .

بر اساس آمار نروژ ، متوسط قیمت خانه برای زندگی در نروژ در هر مترمربع 21.138 کرون است . متوسط متراژ خانه ها در نروژ 120 متر مربع می باشد . در نتیجه متوسط قیمت خانه های چندین سال ساخت در حدود 2،536،560 کرون است و قیمت یک خانه تازه ساخت به طور متوسط 3،712،800 کرون هزینه خواهد داشت .

قیمت اجاره خانه در نروژ

قیمت اجاره به شهری که در آن می خواهید زندگی کنید ، محل و امکانات خانه بستگی دارد . به عنوان مثال ، اجاره یک آپارتمان نزدیک به مرکز در اسلو ، مبله و با 2 اتاق خواب ، می تواند بین 10،000 کرون ( 1،250 یورو ) تا 40،000 کرون ( 5000 یورو ) متفاوت باشد . آپارتمان های گرانتر در بهترین مناطق اسلو ( به عنوان مثال در Tjoolholmen ) با همان معیارهایی که در بالا ذکر شد ، بین 12-16000 کرون ( 1500 – 2000 یورو ) اجاره خواهد داشت .

اگر می خواهید یک اتاق یک نفره در یک آپارتمان مشترک در یک محل مرکزی اسلو اجاره کنید ، باید مبلغ 5000 کرون (400 یورو ) تا 8000 کرون ( 1000 یورو ) پرداخت کنید ( بسته به شرایط آپارتمان ، تعداد اتاق و هم اتاقی ، منطقه و غیره ) . اجاره در حومه اسلو و شهرهای دیگر مقرون به صرفه تر هستند و شما می توانید در وبسایت های ذکر شده در بالا بررسی دقیق تری داشته باشید .

شما همچنین باید این را مد نظر قرار دهید که چه چیزی در هزینه اجاره شامل می شود . به قیمت خانه برای زندگی در نروژ هزینه تلویزیون ، برق و اینترنت اضافه می شود که خودتان باید پرداخت کنید . شما برای گاز ، فقط آب گرم هزینه ای پرداخت نمی کنید . همچنین شما باید بدانید که میزان رهن در نروژ زیاد است . معمولا هزینه اجاره دو تا سه ماه همراه با اجاره ماهانه اولیه از مشتری گرفته می شود .

اصطلاحات عمومی مورد نیاز برای خرید و اجاره آپارتمان در نروژ

  • Velg område = انتخاب منطقه
  • Boligtype = نوع اجاره
  • Bolig til salgs = برای خرید
  • Bolig til leie = برای اجاره
  • Leilighet = آپارتمان / فلت
  • Hybel = آپارتمان استودیو
  • Leie = اجاره
  • Antall Soverom = تعداد اتاق خواب ها
  • Visning = نمایش
  • Pris = قیمت
  • Størrelse = اندازه
  • Möblert / umøblert = مبله / مبله نشده
  • Etasje = همکف
  • Strøm = برق
  • Kjøkken med hvitevarer = آشپزخانه با لوازم خانگی
  • Soverom = اتاق خواب

وام خرید خانه در نروژ

هیچ محدودیتی در مورد خرید خانه از سوی خارجیان در نروژ وجود ندارد . اگر میخواهید یک خانه را خریداری کنید و سرمایه لازم را نداشته باشید و یا دچار مشکل در تامین مالی خانه خود هستید ، قبل از اینکه خانه یا آپارتمان را از آن خود کنید ، باید یک وام از یک بانک دریافت کنید .

اگر بخواهید یک خانه یا یک آپارتمان را خریداری کنید ، اکثر بانک ها وام مسکن را پیشنهاد می دهند . دوره بازپرداخت وام مسکن طولانی است ، معمولا بین 20 تا 30 سال است .

افرادی که خانه در نروژ ندارند می توانند برای پرداخت قیمت خانه برای زندگی در نروژ برای وام مسکن خریدار برای اولین بار درخواست دهند ، یعنی وام مسکن با نرخ بهره مشابه برای کل مبلغی که می توانید تا 100 درصد از قیمت خرید قرض بگیرید .

بانک می خواهد اثبات درآمد شما را ببیند و باز پرداخت مالیات شما را بررسی کند . اگر مشتری فعلی بانک نباشید ، همچنین باید هویت خود را تأیید کنید . با توجه به قیمت خانه ها ، کسانی که مهاجرت کاری به نروژ دارند ، بهتر می توانند هزینه های مسکن را پرداخت کنند .

علت قیمت بالای خانه و هزینه های زندگی در نروژ

پایتخت نروژ شهر اسلو ، به عنوان 59 امین شهر گران در جهان رتبه بندی شده است . هزینه بالای زندگی در نروژ ، نتیجه سیستم عدالت اجتماعی آن است که بر نظام مالیاتی ارزش افزوده و تغییرات منفی درآمد میان شهروندانش تاکید می کند تا اقتصاد منحصر به فرد و ساختار اجتماعی و اقتصادی آن حفظ شود . با این حال ، سیستم رفاه اجتماعی ارائه شده توسط دولت نروژ و همچنین نرخ بیکاری پایین در نروژ ، نتایج مثبتی از زندگی با کیفیت در این کشور است .

یک ویژگی کلیدی که هزینه های بالای زندگی در نروژ را تعیین می کند ، افزایش نرخ مالیات است . از مالیات بر درآمد ( با شروع از 28 درصد ) به مالیات بر ارزش افزوده ، ساختار مالیاتی نروژ ، سیستم اجتماعی متعادل آن را تقویت می کند . یکی از مزایای استفاده از این نوع سیستم اجتماعی این است که تفاوت درآمد نروژ بین ساکنان آن بسیار اندک است .

در حالی که پرداخت ناکافی برای حداقل دستمزد در میان بسیاری از کشورهای توسعه یافته یک مشکل است ، نروژ این مفهوم را کنار گذاشته است . اکثر شهروندان در بخش های مختلف از آموزش و پرورش تا خدمات غذایی ، هزینه زندگی را به دست می آورند . اگر چه این به طور قابل توجهی افزایش قیمت کالاهای مشترک را افزایش می دهد اما تضمین می کند که طبقه کارگر نروژ فقیر نخواهد شد .

این ایدئولوژی اجتماعی و اقتصادی مسئول کاهش نرخ بیکاری نروژ به حداقل 3.4 درصد است . آموزش و پرورش ، مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل در نروژ همه توسط دولت یارانه می گیرند . مالیات بالا برای خدمات عمومی با کیفیت ارائه می شود . این به ویژه در مراقبت های بهداشتی خانواده های نروژی مشهود است .

مهاجرت به نروژ

موسسه مهر آفرین رجبی با تجربه چندین ساله در امر مشاوره های حقوقی تخصصی مهاجرت و اعزام دانشجو به نروژ در دو شهر تهران و شیراز ، آماده اخذ پرونده مهاجرتی شما و انجام کلیه امور مربوط در این راستا برای شما عزیزان می باشد . مشاورین ما با قرار دادن مطالبی همچون قیمت خانه برای زندگی در نروژ و غیره سعی دارند تا بینش و آگاهی شما برای زندگی در یک کشور را بالا ببرند ، ضمن اینکه با تماس با کارشناسان ما می توانید از خدمات مشاوره ای در خصوص هزینه های تحصیل در نروژ نیز بهره مند گردید .

4.6/5 - (28 امتیاز)

33 دیدگاه در “قیمت خانه برای زندگی در نروژ

  1. امیر گفت:

    درود من لیسانس روان شناسی دارم ۲۲سالمه و معدلم ۱۸ هست برای گرفتن اقامت نروژ می تونم از چه طریقی اقدام کنم؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      از طریق ویزای تحصیلی میتوانید اقدام کنید .
      با تشکر از سوال شما

  2. نیما گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم اخر برق وقدرت ومربی شنا و راننده ی لودر هستم
    ویزای شینگن تجاری گرفتم میتونم به نروژ مهاجرت کنم امکان تغیر ویزام اونجا وجود داره ؟ ممنون 🌹

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      خیر امکان تغییر این تایپ ویزا وجود ندارد .
      با تشکر از سوال شما

  3. میثم عظیمی گفت:

    سلام من آرایشگر هستم مدرک درجه ۱ و ۲ ارایشگری هم دارم میتونم از طریق آرایشگری برم نروژ یا نه

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام ودرود
      خیر برای مهاجرت کاری نیاز به مدرک دانشگاهی و سابقه کار مرتبط است . ضمن اینکه در حال حاضر نروژ صرفا به نیروی کار در زمینه کادر درمان نیاز دارد .
      در زمینه آرایشگری شرکت در آسبیلدونگ کشور آلمان را به شما پیشنهاد میکنیم . آسبیلدونگ ها دوره های مهارت آموزی با حقوق هستند و عملا در کنار آموزش کار هم میکنید .
      با تشکر از سوال شما

  4. Rozhan گفت:

    سلام
    من دانشجویی معماری هستم برای فوق لیسانس می خوام برم نروژ
    امکانش هست هم با ویزای کاری و هم ویزایی تحصیلی اقدام کنم؟
    مدرک کارشناسی دانشگاه دولتی ایران در نروژ مورد تائید؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر شما میتوانید یا ویزای کاری بگیرید یا تحصیلی . البته در کنار تحصیل به صورت پارت تایم اجاره کار دارید.
      بله مدرک تان مورد تایید نروژ است.

      با تشکر از سوال شما

    2. فریبا گفت:

      سلام. من هشت ساله نروژ زندگی میکنم. امسال اخرین سالی هست که هزینه دانشگاه در نروژ مجانی هست. از سال ۲۰۲۳ پولی میشه. در نتیجه امسال اخرین شانستون هست برای اپلای مجانی. ویزای کاری تقریبا غیر ممکنه تو نروژ و اصلا بهش فکر نکنید. و البته یه دلیلش هم متاسفانه با توجه به اتفاقاتی که این چند وقت از طرف ایرانی ها شده هست که کلا به ایرانی ها خیلی سخت ویزای کاری میدن.
      در نروژ یک موسسه هست به نام NOKUT که مدارکتون رو میفرستید برای تایید شدن اگر بخواید با مدرکتون کار کنید اینجا که بسته با دانشگاه ممکنه مدرکتون رو قبول کنند یا نه. ولی مدارک ترجمه شده که برای ادامه تحصیل میفرستید مورد قبول هست.
      اگر ویزای دانشجویی داشته باشید هفته ای بیست ساعت میتونید کار کنید. ولی اگر مثلا ازدواج کرده باشید کسی که همراهتون میاد اجازه داره صد در صد کار کنه یعنی ۴۷ ساعت و نیم در هفته

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام و درود
        تشکر از ارائه مطالب تون.

  5. Hasti گفت:

    سلام
    من دانشجویی معماری هستم برای فوق لیسانس می خوام برم نروژ
    امکانش هست هم با ویزای کاری و هم ویزایی تحصیلی اقدام کنم؟
    مدرک کارشناسی دانشگاه دولتی ایران در نروژ مورد تائید؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر شما میتوانید یا ویزای کاری بگیرید یا تحصیلی . البته در کنار تحصیل به صورت پارت تایم اجاره کار دارید.
      بله مدرک تان مورد تایید نروژ است.

      با تشکر از سوال شما

  6. محمد گفت:

    سلام از طریق ازدواج با فردی ک نروژ زندگی میکنه.چقدر تایم میبره اقامت بدن.

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا اقامت موقت دریافت میکنید و معمولا بعد از گذشت حداقل سه چهار سال اقامت دایم میگیرید .

      با تشکر از سوال شما

    2. علی جعفری گفت:

      کار برای پزشکان متخصص ممکن است ؟

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله میتوانید تز طریق کالج زبان مختص کادر درمان به نروژ مهاجرت کرده و بعد از دریافت مدرک زبان نروژی و معادل سازی مدرک تان وارد بازار کار شوید.

        با تشکر از سوال شما

  7. سارا گفت:

    با سلام. مطالب عالی و کافی بود. من فوق لیسانس مدیریت اجرایی دارم و خانه دار. زبان مبتدی هستم. همسرم ۱۵ سال سابقه کار پتروشیمی و ۶ سال سابقه نیروگاه داره. زبان روسی بلده. دختر ۱۶ ساله داریم و پسر ۳ ساله. بنظرتون چه کشوری برای ما مناسبه که زندگی کنیم؟ و چقدر هزینه نیاز داره؟ البته با هزینه موسسه مهاجرت

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای انتخاب گزینه نهایی می بایست با مشاورین تخصصی مجموعه در ارتباط باشید تا طبق شرايطتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند ولی به صورت کلی چند گزینه که برای شما مناسب است را پیشنهاد می‌دهیم.
      مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند تان
      مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی از طریق همسرتان
      مهاجرت کاری به آلمان از طریق همسرتان
      هزینه بسته به روش مهاجرت و کشور مقصد می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

      با تشکر از سوال شما

  8. Kia گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    اولن بگم که اطلاعاتتون بسیار عالی بود تشکر میکنم
    و اینکه من ایران هستم و دارم واسه فوق دیپلم میخونم میخوام تا فوق لیسانس پیش برم و طی این مدت زمان کلاس زبان انگلیسی برم ب نظرتون اگه من فوق لیسانس برق داشته باشم و مسلط به زبان انگلیسی باشم با ویزای کاری من موافقت میشه؟چند درصد احتمال داره منو قبول کنن؟؟ممنون میشم اگه جواب بدید من عاشقه کشور نروژم
    با تشکر از سایت خوبتون ⁦♥️⁩

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت ویزای کاری نروژ نیاز به ارائه جاب آفر از کارفرما می باشد . با توجه به اینکه کشور نروژ معمولا نیروی کار خارجی نمی‌پذیرد، ضمن اینکه اولویت کارها با افرادی ست که در نروژ و اروپا هستند عملا از ایران شانسی برای جاب آفر از کشور نروژ ندارید.
      بنابراین بهتر است کشور دیگری را اقدام نمایید.
      در نظر داشته باشید که شرایط دریافت ویزا و کلا مهاجرت، همیشه یکسان نخواهد بود و مدام در حال تغییر است. بنابراین بهتر است قبل از یادگیری زبان انگلیسی، تحصیل در مقطع فوق لیسانس و یا هر گونه اقدام دیگری با یک کارشناس مجرب مهاجرت صحبت کرده و بعد از آن اقدامات لازم را انجام دهید.

      با تشکر از سوال شما

  9. حامد گفت:

    اطلاعات سایتتون واقعی عالی و کاربردیه

    ممنون 🙂

    1. کریم گفت:

      با سلام و خسته نباشید ، من از طریق خرید خانه و مغازه قصد مهاجرت دارم به نروژ به اتفاق دو خواهرم که هر دو بازنشته دولت هستند ، آیا امکان این هست که بتوانم اقامت برای خودم و خواهرانم بگیرم . ممنون میشم راهنمایی فرمایید ، با تشکر

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        نروژ از طریق خرید ملک اقامت نمیدهد و باید به طرق دیگری مهاجرت کنید .

        با تشکر از سوال شما

  10. حسین باقرپور گفت:

    با سلام و ادب

    لطف بفرمایید نحوه مهاجرت به نروژ به چه شکلی است (راحت ترین و ارزان ترین روش)؟
    از طریق شرکت شما.

    نبفرمایید.
    با تشکر

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      اولین راهی که پیش پای شما قرار دارد گرفتن ویزای تحصیلی میباشد.با بررسی شرایط سنی شما و همچنین ارائه مدرک زبان درسطح ایلتس 6.5میتوانید جهت گرفتن ویزای تحصیلی اقدام نمائید وهزینه تحصیل شما نیز در نروژ رایگان میباشد.البته تحصیل در مقطع لیسانس نیازمند داشتن مدرک زبان نروژی نیز میباشد و ظرفیت در این مقطع بسیار پایین است پس بهتر است اگر هدف شما پذیرش در مقاطع بالاتر است برای این گزینه اقدام نمائید.راه مهاجرتی دیگر ویزای کاری میباشد که ویزای کاری کشور نروژجاب افر میباشد و شما باید از طریق دعوتنامه و پیشنهاد شغلی وارد شوید .

      با تشکر از سوال شما

  11. رعنا گفت:

    سلام .در برگن ِ نروژ با سیصد و چهل میلیون مومن ایران میتونیم مغازع بخرم؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      قیمت خرید یک ملک تجاری در حدود متری 7 تا ۱۰ هزار یورو است ، پس این مبلغ بسیار پایین بوده و نمی توان ملک تجاری خرید .

      با تشکر از سوال شما

  12. مارال گفت:

    سلام
    اين قيمت هايي كه در سايت هست اجاره ماهانه هست يا سالانه ؟ مثلا براي يك ٦٩ متري گذاشته ١٠٠٠٠ كرون

  13. بهروز گفت:

    با سلام
    آیا امکان گرفتن اقامت در صورت خرید ملک وجود دارد؟اگر جواب مثبت هست، در صورت خرید شراکتی ملک ، آیا برای همه شرکا امکان گرفتن اقامت هست؟

  14. منیژه گفت:

    سلام.اطلاعات راجع به قیمت اجاره یه اپارتمان کوچک درحومه شهربرگن میخاستم.سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه