بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل

بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل می توانند با قرار گرفتن در فهرست شهرهای کم هزینه مهاجرتی به دور از هزینه های گزاف را برایتان رقم بزنند ، هر ساله به تعداد متقاضیان علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های لهستان افزوده می شود و این کشور در حال تبدیل به یکی از مقصدهای برتر دانشجویان بین المللی می باشد.

اما علاوه بر دانشگاه های برتر عوامل دیگری نیز در جذب دانشجویان خارجی تاثیرگذارند که یکی از اصلی ترین آن ها وجود شهرهای مناسب با هزینه های زندگی مقرون به صرفه است که به دانشجو فرصت می دهد تا بتواند با هزینه های معقول دوران تحصیل خوب و با کیفیتی را نیز سپری کند.

چنانچه تصمیم دارید در لهستان تحصیل کنید و به دنبال سکونت در یکی از بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل هستید ، بدانید که خوب است در ابتدای امر با افراد متخصص در این زمینه مشورت نموده و ضمن درنظر گرفتن سبک زندگی و بودجه خود به بهترین گزینه ممکن برسید . کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار می دهند.

البته به طور کلی باید بگوییم که لهستان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان است و تمام شهرهای آن مزایای بسیاری برای دانشجویان دارند ، به خصوص با اوضاع مناسبی که اقتصاد کشور لهستان دارد ؛ در این کشور دانشجویان با فشارهای مالی و یا روحی کمی مواجه می شوند که این موضوع خود به تنهایی یکی از مهم ترین عوامل مناسب یا عدم مناسب بدون یک شهر و کشور برای تحصیل است ، مطالع مقاله مربوطه را از دست ندهید زیرا اطلاعات بسیار کامل و جالبی را در این زمینه به شما منتقل خواهد کرد.

فهرست مطالب
بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل

بهترین شهر های لهستان برای تحصیل کدامند؟ در این بخش از مقاله روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوق یمهاجرتی رجبی با شما در خصوص این موضوع صحبت می کند ، فایل پادکست قابل دانلود است تابتوانید در زمان بهتری دوباره به ان گوش دهید.

پادکست بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل​

نمایش ویدیو درباره بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل

ورشو بزرگترین شهر لهستان

چنانچه بخواهیم به فهرست بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل نگاهی داشته باشیم قطعا نام شهر ورشو را به عنوان بهترین گزینه ممکن در این کشور خواهیم یافت ، ورشو بزرگترین شهر لهستان که لقب پایتختی را نیز یدک می کشد ، مهم ترین شهر این کشور از لحاظ اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی است که میزبانی دانشگاه های مهمی در اروپا را نیز برعهده دارد.

دانشگاه های این شهر شاید به اندازه دانشگاه های بریتانیا و آمریکا مطرح نباشند اما با رعایت استانداردهای بین المللی آموزش توانسته اند مدارک معتبری را در رده بندی های جهانی صادر کنند ، دانشگاه وروشو در این شهر به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت به لهستان شناخته می شود . علاوه بر این ورشو میزبان مراکز علمی مختلفی است که محدود به دانشگاه ها نبوده و می توان برای گذراندن دوره های مختلف ویزای این شهر را دریافت کرد.

شرایط کار نیز بسیار برای دانشجویان بین المللی مناسب است و می توانید با اندکی تسلط به زبان بومی به کارهای پاره وقت موجود در سطح شهر پرداخته و در کنار تحصیل خود درآمد اندکی نیز داشته باشید . دانشجویان با ماهیانه 400 یورو می توانند هزینه های زندگی خود در این شهر را مدیریت کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آیا شهرهای مناسب تحصیل لهستان را می شناسید ؟! این را از کارشناسان ما بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر بین المللی کراکوف

قطعا در میان بهترین شهرهای دانشجویی لهستان نام شهر کراکوف را به وضوح خواهید دید ، این شهر که در قدیم پایتخت کشور لهستان بوده است ، به عنوان دومین مورد از بهترین شهرهای دانشجویی لهستان به دانشجویان بین المللی معرفی می شود . نمادهای سیاسی و آثار مذهبی از جاذبه های اصلی این شهر می باشد که محصلین بیش از 40 موسسه آموزشی را در اوقات فراغت به سمت خود می کشاند.

از میان کلیه این مراکز دو دانشگاه دولتی و بقیه مؤسسه خصوصی هستند و برترین دانشگاه لهستان ، دانشگاه جاگلونیا در این شهر قرار گرفته است ؛ هم چنین این شهر میزبان شرکت های بزرگ بسیاری همچون نوکیا ، هاینکن و غیره است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا بتوانند پس از اتمام تحصیل به کار در آنها مشغول شوند.

هم چنین این شهر گزینه های اقتصادی خوبی برای اقامت ، غذا خوردن و تفریح با هزینه های مناسب است که مخارج زیادی را به شما تحمیل نخواهد کرد ؛ شما به راحتی هر آنچه را که در طول اقامت خود نیاز دارید از جمله کیفیت خوب آموزش ، محل اقامت ، انواع غذاها و مکان های سرگرم کننده را با هزینه ای در حدود 550 دلار در ماه پیدا خواهید کرد.

شهر بین المللی کراکوف

پوزنان مشهورترین شهر دانشجویی

شهر پوزنان که در غرب لهستان واقع شده ، یکی از مشهورترین شهرهای دانشجویی این کشور است که تعداد قابل توجهی دانشجو را می توان در آن یافت ، بیش از 25 دانشگاه در این شهر وجود دارد که جدود 17 دانشگاه خصوصی و بیش از 8 مورد دولتی هستند ؛ البته این نکته را مدنظر داشته باشید که دانشگاه های خصوصی دارای هزینه های بسیار بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی هستند و باید توانایی پرداخت شهریه را به صورت قابل توجهی داشته باشید.

پوزنان مشهورترین شهر دانشجویی از هر 4 نفر ساکن آن یک نفر دانشجو است و شما می توانید هر یک از مراکز زیر را برای تحصیل در این شهر انتخاب کنید: 

  • دانشگاه صنعتی پوزنان
  • دانشگاه اقتصاد پوزنان
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان
  • دانشگاه هنرهای زیبای پوزنان
  • دانشگاه آدام میکیوی

علاوه بر این یکی دیگر از امتیازهای طلایی که این شهر را در فهرست بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل قرار می دهد ، وجود شرکت های بزرگ مشهور در آن است که فرصت های شغلی خوبی را برای افراد باپشتکار فراهم می سازد:

  • dotPR
  • گروه بی سی جی
  • Evenflow Studio
شهر تجاری لودز لهستان

Commercial City Of Lodz Poland

شهر تجاری لودز لهستان

شهر تجاری لودز که در مرکز کشور لهستان قرار گرفته ، سومین شهر بزرگ این کشور است که به دلیل موقعیت خوبی که دارد ، به مکان های مهمی متصل و به یک مرکز اصلی تجارت تبدیل شده است . این شهر که لقب منچستر لهستان را دارد در زمینه آموزش نقش بزرگی را ایفا می کند زیرا موسسات آموزشی خوبی در آن قرار گرفته اند.

چهارمین دانشگاه برتر لهستان ، دانشگاه لودز نیز در این شهر واقع شده است و مکان‌های متعددی برای گردشگران و ساکنان شهر وجود دارد که شامل گالری ‌های شگفت ‌انگیز ، طولانی‌ترین خیابان تجاری مرتفع جهان و مکان‌ های تفریحی مختلف می‌شود . صنعت اصلی نساجی این کشور نیز در این شهر واقع شده و شما می توانید در کارخانه های مرتبط با آن به کار مشغول شوید.

شهر لودز به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی لهستان میزبان دانشجویان رشته های مطرح همچون پزشکی و دندانپزشکی است و فیلمسازان مشتاق و همچنین بازیگران جوان تشویق می شوند که در مدرسه ملی فیلم در این شهر ثبت نام کنند . لودز نه تنها به دلیل اینکه یکی از قدیمی ‌ترین مراکز برجسته فیلم در سراسر جهان است ، بلکه به دلیل منحصر بفرد بودن در زمینه هنر نیز شناخته شده است . مدرسه فیلم دوره ها و برنامه هایی را در زمینه بازیگری ، هنر فیلم ، عکاسی و تلویزیون ارائه می دهد.

شهر دانشگاهی وروتسواف

شهر دانشگاهی وروتسواف

پنجمین شهر برتر لهستان در زمینه دانشجویی شهر دانشگاهی وروتسواف است که به شهر دانشگاه شهرت دارد ، به دلیل فعالیت این شهر به عنوان مرکزی مالی ، تجاری و فرهنگی در غرب لهستان تعداد دانشجویان به سرعت در حال رشد است که تلاش می کنند با تحصیل در این شهر به موقعیت خوبی در زمینه شغلی خود نیز برسند.

این شهر به مهمان نوازی از دانشجویان شهرت داشته و تقریبا 40% از جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می هند ؛ معتبرترین موسسه این شهر دانشگاه وروتسواو است که عنوان پنجمین دانشگاه برتر لهستان را نیز به خود اختصاص داده است ، از دیگر مقصدهای تحصیلی در این شهر می توان به دانشگاه پزشکی وروتسواف ، دانشگاه اقتصاد وروتسواف ، دانشگاه علم و فناوری وروتسواف ، دانشگاه محیط‌زیست و علوم زیستی وروتسواف و آکادمی موسیقی Karol Lipiński اشاره کرد.

شهر دانشگاهی وروتسواف با جمعیت انبوهی از دانشجو که در خود جای داده می کوشد تا هزینه و سایر امکانات را برای این قشر مناسب و مقرون به صرفه نگه دارد و چنانچه شما شهریه دانشگاه را به عهده نداشته باشید می توانید با حدود 600 دلار در ماه مدیریت کنید.

شهر بندری گدانسک

شهر بندری گدانسک که تا قرن هجدهم ثروتمندترین شهر لهستان بود ، در سراسر جهان به عنوان یکی از شهرهای برتر از نظر کیفیت و استانداردهای زندگی در نظر شناخته می شود ، معماری در این شهر قدیمی آن را به یکی از خیره کننده ترین مکان های لهستان و اروپا تبدیل کرده است.

گدانسک پس از جنگ جهانی دوم مجبور به بازسازی زیادی شد که در نتیجه آن بازسازی جذابیت های بیشتری به شهر افزوده شد ؛ شاید برایتان جالب باشد که گدانسک نیز بیش از یک پنجم جمعیت خود را در مراکز علمی متمرکز نموده که به تحصیل مشغولند ، البته تعداد قابل توجهی از این افراد مهاجرینی هستند که از کشورهای محتلف این شهر را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

گدانسک را از آن جهت می توان از بهترین شهرهای دانشجویی لهستان نامید که شما در این شهر می توانید از 50% تخفیف بر روی تمامی بلیط های حمل و نقل عمومی بهره مند شوید و در اوقات فراغت تان زندگی شبانه منحصر به فردی را در آن تجربه کنید ، به شما توصیه می کنیم تا حتما با مطالعه عنوان تحصیل در لهستان با دیگر ویژگی های مثبت این شهر نیز آشنا شوید.

شهر بندری گدانسک
شهر قرون وسطایی تورون

شهر قرون وسطایی تورون

شهر قرون وسطایی تورون یکی از معدودهای شهر لهستان است که توانست از آسیب های جنگ جان سالم به در ببرد و مناظر طبیعی خود را به خوبی حفظ کند ، این شهر که اغب با کوپرنیک که از ریاضی دانان عصر رنسانس شناخته می شود ، دیدنی های بسیاری داشته و سبک زندگی دانشجویی نیز در آن بسیار زیباست.

دانشگاه Nicolaus Copernicus ( یا UMK ) فرصت آموزشی و سرگرمی بسیار خوبی برای همه دانشجویان دارد و هزینه های زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرها و سایر کشورها ارزان تر است و برخی از دانشجویان اعلام کرده اند که توانسته اند با ماهیانه 450 دلار و زندگی در خوابگاه به خوبی دوران دانشجویی را پشت سر بگذارند.

اقامت در خوابگاه یک انتخاب هوشمندانه است زیرا هزینه کمی داشته و اینترنت ، مبلمان، آب سرد و گرم ، برق و اتاق گرم به قیمتی ارزان در اختیار دارید ؛ اما این امکان نیز برایتان وجود دارد تا یک آپارتمان ارزان قیمت را با شرایط نه چندان خوب و بدون اتصال به اینترنت با حداقل 700- 1000 زلوتی پیدا کنید ، گرچه شهر تورون را نمی توان در میان گزینه های نخست بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل یافت اما شهری آرام با هزینه ایده آل برای زندگی دانشجویی است.

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سالهاست که با تلاش و دلسوزی های خود زمینه مهاجرت متقاضیان زیادی را که خواهان تحصیل در خارج از ایران بودند را فراهم آورده و امن ترین ، ارزان ترین و مطمئن ترین مقاصد تحصیلی دنیای امروز را که با تحصیل در آن خواهند توانست آینده ای پربار بسازند را با موفقیت اخذ نموده اند.

ویدیوئی که مشاهده می نمایید ویزای تحصیلی کشورهای مختلف است که توسط مشاورین و کارشناسان گروه مهاجرتی رجبی اخذ شده را به شما نمایش می دهد ، مفتخریم که چنین کارنامه درخشانی را پس از سال ها از اطمینان و اعتماد شما به دست آورده ایم.

لوبلین شهر تضادها

لوبلین شهر تضادهاست ؛ این شهر که تعداد قابل توجهی رویدادهای فرهنگی و هنری به صورت سالانه در آن برگزار می شود ، با ارائه زندگی آرام فضای کافی را برای افراد ماجراجو فراهم ساخته است ؛ این شهر مملو از دانشجویانی است که با برگشت به خانه های خود در فصل تابستان شهر را بسیار خلوت می کنند.

در لوبلین 9 دانشگاه ( پنج دانشگاه دولتی و چهار دانشگاه خصوصی ) وجود دارد که آن را تبدیل به بزرگترین مرکز دانشگاهی شرق لهستان نموده است ؛ هم اکنون بیش از 60000 دانشجو در بیش از 200 رشته در این شهر به تحصیل مشغولند و هر ساله از اوایل بهار تا اواخر پاییز زندگی فرهنگی در لوبلین به لطف تئاترها ، گالری‌ها ، کلوپ‌ها ، کافه‌ های دانشجویی ، کنسرت ‌ها و جشنواره ‌های آن رونق می‌گیرد.

این شهر با ارائه قیمت های مقرون به صرفه آماده است تا دانشجویان را از هر کجای جهان به سمت خود جذب کند و با ارائه آپارتمان های مشترک زندگی را از فضای خوابگاه برای دانشجویان شیرین تر و البته ارزان تر سازد ، خوب است سعی کنید محل اقامت خود را تا حد امکان نزدیک به دانشگاه پیدا کنید ، زیرا حمل و نقل عمومی در لوبلین بسیار کارآمد نیست به خصوص در زمستان زمانی که شهر در تنگنا قرار دارد و ممکن است شما با مشکل مواجه شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهر لهستان مطابق شرایط شما با راهنمایی کارشناسان حرفه ای و با تجربه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر شمالی بیدگوشچ

شهر شمالی بیدگوشچ

شهر شمالی بیدگوشچ هشتمین شهر بزرگ لهستان است که می توان آن را یکی از بهترین شهرهای دانشجویی لهستان نامید زیرا مقر دانشگاه کازیمیر بزرگ ، دانشگاه فناوری و علوم زیستی ، یک هنرستان و همچنین دانشکده پزشکی دانشگاه نیکلاس کوپرنیک می باشد.

این شهر محل بسیاری از شرکت ‌های بین‌المللی است که با صنعت الکتروتکنیک ، مخابرات و بانکداری سروکار دارند از جمله : نوکیا ، تایکو الکترونیکس ، Atos Origin و بسیاری دیگر که می توانند با فراهم نمودن زمینه کار در لهستان شما را به ویزای اقامتی برسانند ؛ مقاله مشخص شده اطلاعاتی که برای کار در این کشور لازم دارید را در اختیار شما قرار داد ، این اطلاعات بسیار لازم و گاه بودن از آن ها ضروری می باشد ؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

یکی از موارد مهمی که بیدگوشچ را به یکی از بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل تبدیل می کند ، مناسب بودن هزینه های اقامت و زندگی در این شهر که نسبت به پایتخت بسیار مناسب تر هستند ، همچنین قیمت اجاره ملک و اقلام خوراکی نیز دارای تفاوت قابل توجهی با سایر شهرهای مهم و اصلی لهستان می باشد.

سوالات پر تکرار بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل

همانطور که در طول مقاله نیز گفتیم تمامی شهرهای این کشور برای تحصیل توسط دانشجویان خارجی بسیار مناسب هستند ، اما باید دقت داشت که هر شهری مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما باید با توجه به شرایط خود آن را انتخاب کنید ؛ اما اگر بخواهیم به یکی از این شهرها امتیاز کامل را بدهیم ورشو پایتخت لهستان مناسب ترین مقصد تحصیلی  شناخته می شود که می تواند امتیاز کامل را به دست آورد.

هزینه زندگی افراد بستگی بسیاری به نحوه و سبک زندگی آنان دارد ، اما اگر بخواهیم مقداری را برای هزینه زندگی دانشجویان در ورشو در نظر بگیریم به طور متوسط بدون در نظر گرفتن اجاره ماهانه هر فرد می تواند با 400 یورو در ماه زندگی خود را در این شهر مدیریت نماید.

دانشگاه جاگلونیا که در حال حاضر به عنوان برترین دانشگاه لهستان شناخته می شود در شهر کراکوف واقع شده است که دومین شهر بزرگ لهستان است.

شهر لودز سومین شهر بزرگ لهستان است کهه به دلیل دانشگاه های خوبی که دارد و همچنین به عنوان یک مرگز اصلی تجارت نیز معرفی می شود ، این شهر محل چهارمین دانشگاه برتر لهستان بوده و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری نیز می باشد ، ضمن اینکه صنعت اصلی نساجی این کشور نیز در این شهر واقع شده و شما می توانید در کارخانه های مرتبط با آن به کار مشغول شوید.

بله اکثر دانشگاه های لهستان برای دانشجویان خارجی پذیرفت شده خوابگاه و یا مکانی برای اقامت را در نظر می گیرند.

لهستان کشوری زیبا و بسیار مقرون به صرفه است که می تواند یکی از معتبرترین مدارک دانشگاهی در سطح اروپا و جهان را برای شما فراهم سازد ، هر یک از دانشگاه هایی که در فهرست بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل ذکر نمودیم می تواند مقصدی ایده آل برای مهاجرت تحصیلی شما باشد که از طریق دریافت راهنمایی و مشاوره با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و یا شیراز به آسانی دست یافتنی خواهد شد ، ضمن اینکه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان نیز توسط کارشناسان ما برای علاقمندان کارآفرینی در این کشور تهیه شده است که تمامی روش های ممکن و اصول این کار را در اختیار شما قرار خواهد داد. 

آیا شهرهای مناسب تحصیل در جهان را می شناسید ؟! با مطالعه مقالات زیر اطلاعات بسیار خوبی از این موضوع به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه