تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان

تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان می تواند باعث رشد و رونق بسیاری برای بیزنس شما در یکی از برترین و بهترین اقتصادهای قاره اروپا شود که در حال حاضر به عنوان یک مقصد مناسب و آینده دار برای سرمایه گذاران خارجی شناخته می شود.

تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان در سال های اخیر یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان نیز شناخته می شود که می تواند بسیاری از مراحل تاسیس و کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی یک بیزنس جدید را از بین ببرد و هزینه های موجود را نیز کاهش بدهد ، البته به یقین مزایای این کار به همین موضوع ختم نمی شود که در ادامه کارشناسان خبره شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با آن بیش تر آشنا خواهند کرد.

از آنجا که تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان به نوعی یک سرمایه گذاری در این کشور است حتما مقاله لینک شده در پاراگراف قبل را مطالعه نمایید تا با سایر شرایط و مدارک موردنیاز برای انجام این هدف آشنا شوید ، همچنین مد نظر داشته باشید تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان از هزینه های بازاریابس و تبلیغاتی که شما باید برای یک برند جدید به انجام برسانید خواهد کاهید که این موضوع یک دلیل مهم برای انجام این کار است.

فهرست مطالب
تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان

قوانین و شرایط تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان

قوانین و شرایط تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان را می دانید ؟ واضح است که مهمترین موضوع در مورد تاسیس یک شعبه این است که یک کارآفرین خارجی می تواند تجارت خود را در لهستان در محدوده فعالیت تجاری انجام شده توسط همان شرکت اداره کند ، به عبارت دیگر رشته فعالیت تجاری انجام شده توسط شعبه جدید در لهستان نمی تواند فراتر از خط کسب و کار شرکتی باشد که شعبه خود را در خارج از کشور تاسیس کرده است.

شعبه یک شرکت خارجی در لهستان باید در دادگاه ملی ثبت شود ، درست مانند شرکت های ثبت شده در لهستان و با این حال وضعیت حقوقی مستقلی ندارد یعنی برخلاف شرکتی که در لهستان تأسیس شده است یک شخص حقوقی مستقل نیست و بدنه ، اساسنامه یا سرمایه سهام خود را ندارد.

در تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان شعبه جدید با نام تجاری اصلی شرکت خارجی شناخته می شود و به عنوان شعبه لهستان معرفی می شود و مدیریت آن توسط یک فرد حقیقی که می تواند شهروند لهستان باشد یا خیر ، انجام می پذیرد.

همچنین باید بدانید که شعبه یک شرکت خارجی ( درست مانند شرکت های ثبت شده در لهستان ) موظف است حساب های خود را مطابق با قوانین و اصول مندرج در قانون حسابداری لهستان نگه دارد ، به عنوان مثال وقتی نوبت به نگهداری دفاتر حسابداری یا تهیه صورت های مالی می رسد ، باید طبق قوانین و اصول حسابداری در لهستان عمل کنید و آنطوری که در کشور اولیه که شعبه اصلی قرار دارد را کنار بگذارید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

گسترش فعالیت های تجاری با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان ارشد هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تاسیس دفتر نمایندگی در لهستان فقط برای اهداف تبلیغاتی

تاسیس دفتر نمایندگی در لهستان فقط برای اهداف تبلیغاتی برخلاف تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان می تواند فقط برای تبلیغات و یا آگهی برای جذب نیرو در شعبه اصلی و خارج از کشور فعالیت کند ؛ بنابراین نمی تواند در قالب نمایندگی فعالیت تجاری انجام دهد ، این کار می تواند توسط شرکت های اتحادیه اروپا و هم شرکت های غیر اتحادیه اروپا صورت پذیرد ، صرف نظر از اینکه آیا کشوری که شرکت در آن مستقر است به شرکت های لهستانی اجازه ثبت دفاتر نمایندگی در قلمرو خود بر اساس رفتار متقابل را می دهد یا خیر.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بین دفاتر نمایندگی و شعبه این است که یک دفتر نمایندگی باید در دفتر ثبت دفاتر کارآفرینان خارجی که توسط وزیر توسعه ، کار و فناوری نگهداری می شود ، ثبت شود و مدت اعتبار آن دو سال است که در صورت علاقه شرکت مادر و پیش اط پایان زمان اعتبار می تواند تمدید شود که مدت آن نیز 2 ساله است.

دفتر نمایندگی نیز مانند شعبه دارای وضعیت حقوقی مستقلی نیست و ارگان ، اساسنامه یا سرمایه سهام خود را ندارد ، یک دفتر نمایندگی با نام اصلی شرکت خارجی و با نام “دفتر نمایندگی در لهستان” شناخته می شود که درست مانند شعبه ، کارآفرین خارجی موظف به تعیین نماینده است و نماینده باید یک شخص حقیقی اعم از شهروند لهستانی یا خارجی باشد.

تاسیس دفتر نمایندگی در لهستان فقط برای اهداف تبلیغاتی

مدارک مورد نیاز برای تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان

شعبه در لهستان مشمول بسیاری از تعهدات تجاری در این کشور است و طبق اصول حسابداری در لهستان ، باید دفاتر خود را به زبان لهستانی جدا از دفترهای شرکت مادر نگهداری نمایند ، هرگونه تغییر حقوقی در وضعیت شرکت خارجی در خارج از کشور اعم از انحلال یا ورشکستگی باید حتما به اطلاع وزیر اقتصاد کشور لهستان برسد.

شعبه یک شرکت خارجی باید در دادگاه ملی ثبت شود و مدارک زیر برای ثبت آن لازم است:

  • اطلاعات عمومی: جزئیات مربوط به دفتر ثبت شده یا محل کسب و کار/آدرس شعبه در لهستان.
  • اطلاعات اعضا: جزئیات مربوط به اعضای هیئت مدیره شرکت خارجی ، نام و نشانی آنها.
  • جزئیات نماینده: اطلاعات مربوط به فردی که به عنوان نماینده شعبه در لهستان منصوب شده است.
  • دامنه کسب و کار: جزئیات مربوط به تجارتی که در لهستان انجام خواهد شد. این تعریف بر اساس معادل لهستانی طبقه بندی NACE ساخته شده است.

در برخی موارد به عنوان مثال زمانی که شرکت مادر یک شرکت بزرگ خارجی است ، نام و آدرس و همچنین سایر جزئیات مربوط به عضو هیئت نظارت نیز ممکن است مورد نیاز باشد ، علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا ، مدارک مورد نیاز برای تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان شامل موارد زیر هم هست :

  • تصمیم افتتاح شعبه: تصمیم هیئت مدیره مبنی بر افتتاح شعبه در لهستان.
  • تصمیم برای تعیین نماینده.
  • نمونه امضای فردی که به عنوان نماینده شعبه در لهستان عمل می کند و امضاهایی که در دفتر اسناد رسمی ارائه می شود.
  • رونوشت مصدق اساسنامه شرکت خارجی و ترجمه سوگندنامه آن.

اگر قصدتان کار و سرمایه گذاری در لهستان است ، با مطالعه مقالات زیر با جنبه های مختلفی از این کشور آشنا می شوید.

راه اندازی شعبه و نمایندگی یا راه اندازی شرکت جدید در لهستان؟

 راه اندازی شعبه و نمایندگی یا راه اندازی شرکت جدید در لهستان؟

 راه اندازی شعبه و نمایندگی یا راه اندازی شرکت جدید در لهستان؟ پاسخ به این سوال در درجه اول به نیازهای یک کارآفرین خارجی بستگی دارد ، به ویژه، این بستگی به ماهیت کسب و کار دارد که در لهستان اداره می شود ؛ اگر هدف از حضور شما در لهستان اجرای یک فعالیت تجاری منظم و طولانی مدت در بازار لهستان است ، راه اندازی یک شرکت جدید معمولا بهترین انتخاب خواهد بود.

 با این حال ، اگر تعداد فزاینده تعهدات و هزینه های مربوطه ناشی از ثبت و نگهداری یک شرکت در لهستان را در نظر بگیرید ( مانند تعهد به گزارش مالکان ذی نفع ، دریافت امضای الکترونیکی ، ثبت نام سهامداران در مورد سهامداری ، شرکت ها و غیره ) راه اندازی یک شرکت در همه موارد بهترین راه حل به نظر نمی رسد.

در این صورت ایجاد شعبه یا نمایندگی در لهستان ممکن است ایده بهتری باشد ؛ اگرچه تشریفات و هزینه های خاصی در این راه وجود دارد ، اما باز هم نسبت به تاسیس یک شرکت جدید کمتر است ، توصیه می کنیم با تماس با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی اطلاعات خود را در میان بگذارید و راهنمایی های لازم در اینباره را دریافت نمایید.

مزایای تاسیس شعبه یا نمایندگی در لهستان

در این قسمت از مقاله تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان قصد داریم تا برخی از مهم ترین مزایای تاسیس شعبه یا نمایندگی در لهستان را به شما معرفی کنیم تا اگر شما قصد دارید شعبه بیزنس خودتان را در این کشور راه اندازی کنید یا نمایندگی یک شرکت و یا برند را برای فعالیت در این کشور به دست آورید با محاسن و مزایایی که بر سر راهتان قرار دارد آشنا شوید.

البته اگر شما علاوه بر این کار قصد مهاجرت به کشور  لهستان برای زندگی را نیز در سر دارید ، دقت داشته باشید که باید اطلاعات بسیاری در این زمینه کسب کنید و همچنین این موضوع را از جوانب و زوایای مختلفی مورد بررسی قرار دهید که کارشناسان موسسه رجبی در مقاله مربوطه تمامی موارد مورد نیاز شما را با آخرین اطلاعات روز قرار داده اند ؛ مطالعه آن را فراموش نکنید.

وبینار ثبت شرکت در لهستان

در این وبینار به تمام مراحل ، از آغاز تا انجام ثبت شرکت در کشور لهستان پرداخته ایم ؛ از آنجا که لهستان یکی از مقاصد ارزان زندگی در اروپاست و ایرانیان با هدف دریافت اقامت و یا توسعه کسب و کار خود اقدام به تاسیس شرکت و یا شعبه فعال در این کشور می کنند ، کارشناس ارشد مهاجرتی ، هانیه عابدی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه این وبینار اطلاعات به روز و مفیدی را در اختیار شما قرار داده  تا بتوانید با آگاهی کامل اقدامات عملی را انجام دهید.

وبینار را ببینیدو بشنویدو بعد با درج نام و شماره تماس در باکس زیر ، منتظر تماس ما باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ثبت شرکت ، شعبه یا نمایندگی در لهستان با بهره گیری از دانش و تجربه کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایا

  • اقتصاد بسیار رو به رشد و فرصت های شغلی بسیار.
  • وجود نیروهای جوان ، باسواد و با تخصص بالا در تمامی زمینه ها.
  • بازار کار و اقتصادی پایدار و امن.
  • وجود زیر ساخت های قوی و در حال پیشرفت برای مشاغل مختلف.
  • هزینه های ارزان و مناسب برای راه اندازی شعب و نمایندگی.
  • امکان بهره مندی و استفاده از بازار کشورهای همسایه برای عرضه خدمات خود.
  • وجود مناطق اقتصادی ویژه در لهستان که بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان را معاف از مالیات می نماید.

در اینجا لازم است اشاره کنیم و شما نیز دقت لازم را داشته باشید که کار در لهستان به هر نحوی که باشد ، کارآفرینی ، سرمایه گذاری ، استخدام و غیره نیاز به شناخت کامل اقتصاد و شرایط کاری در این کشور دارد و شما باید پیش از هر اقدامی اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید که در مقاله که مشاهده می نمایید کارشناسان ما در هلدنیگ حقوقی مهاجرتی رجبی تمامی اطلاعات مفید و لازم را برای شما قرار داده اند.

سوالات پر تکرارتاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان

  • اقتصاد بسیار رو به رشد و فرصت های شغلی بسیار.
  • وجود نیروهای جوان ، باسواد و با تخصص بالا در تمامی زمینه ها.
  • بازار کار و اقتصادی پایدار و امن.
  • وجود زیر ساخت های قوی و در حال پیشرفت برای مشاغل مختلف.
  • هزینه های ارزان و مناسب برای راه اندازی شعب و نمایندگی.
  • امکان بهره مندی و استفاده از بازار کشورهای همسایه برای عرضه خدمات خود.
  • وجود مناطق اقتصادی ویژه در لهستان که بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان را معاف از مالیات می نماید.

دفتر نمایندگی مانند شعبه دارای وضعیت حقوقی مستقلی نیست و ارگان ، اساسنامه یا سرمایه سهام خود را ندارد ، یک دفتر نمایندگی با نام اصلی شرکت خارجی و با نام “دفتر نمایندگی در لهستان” شناخته می شود که درست مانند شعبه ، کارآفرین خارجی موظف به تعیین نماینده است و نماینده باید یک شخص حقیقی اعم از شهروند لهستانی یا خارجی باشد.

خیر ، رشته فعالیت تجاری انجام شده توسط شعبه جدید در لهستان نمی تواند فراتر از خط کسب و کار شرکتی باشد که شعبه خود را در خارج از کشور تاسیس کرده است.

در تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان شعبه جدید با نام تجاری اصلی شرکت خارجی شناخته می شود و به عنوان شعبه لهستان معرفی می شود و مدیریت آن توسط یک فرد حقیقی که می تواند شهروند لهستان باشد یا خیر ، انجام می پذیرد.

خیر ، شعبه یک شرکت خارجی ( درست مانند شرکت های ثبت شده در لهستان ) موظف است حساب های خود را مطابق با قوانین و اصول مندرج در قانون حسابداری لهستان نگه دارد ، به عنوان مثال وقتی نوبت به نگهداری دفاتر حسابداری یا تهیه صورت های مالی می رسد ، باید طبق قوانین و اصول حسابداری در لهستان عمل کنید و آنطوری که در کشور اولیه که شعبه اصلی قرار دارد را کنار بگذارید.

اگر هدف از حضور شما در لهستان اجرای یک فعالیت تجاری منظم و طولانی مدت در بازار لهستان است ، راه اندازی یک شرکت جدید معمولا بهترین انتخاب است اما اگر تعداد فزاینده تعهدات و هزینه های مربوطه ناشی از ثبت و نگهداری یک شرکت در لهستان را در نظر بگیرید تاسیس شعبه درد سر کمتری خواهد داشت.

در انتها از اینکه ما را در مطالعه این مطلب همراهی نمودید سپاسگذاریم و لازم است یادآوری کنیم که اگر در زمینه تاسیس شعبه و نمایندگی در لهستان ابهام و یا سوالی دارید حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس برقرار نمایید و از اطلاعات آنان بهره مند شوید ، همچنین مطالعه مقاله مهاجرت به لهستان هم می تواند بسیار مفید باشد چراکه شما را با تمام شیوه های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا می سازد.

برای مقایسه شرایط تاسیس شعبه یا نمایندگی در کشورهای مختلف مقالات زیر را بخوانید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه