اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل

اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل یکی از گزینه های موجود برای علاقمندان مهاجرت است ، این روش در بین آسان ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت قرار دارد.

برای بهره مندی از این فرصت لازم است از یکی از موسسات آموزش عالی این کشور پذیرش گرفته و برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال اقدام کنید ، برای آشنایی با شرایط تحصیل در این کشور و نحوه دریافت ویزای تحصیلی این کشور  مقاله تحصیل در پرتغال را مطالعه نمایید ، شما می توانید پس از پایان تحصیلات خود در پرتغال بمانید و راهی مناسب برای اقامت قانونی خود بیابید در این زمینه با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت کنید تا برترین دانشگاه ها و رشته ها را به شما معرفی کنند.

پس از اتمام دوره تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور می توانید برای مجوز اقامت اقدام کنید ، این مجوز یک سال اعتبار دارد و در طی آن می توانید برای یافتن شغل یا  ثبت شرکت  خود در پرتغال که با شرایط شما سازگار باشد تلاش کنید.

تنها در صورتی که پیشنهاد کاری داشته باشید می توانید از اجازه اقامت دانشجویی به اجازه اقامت کاری تغییر دهید ؛ اگر شغلی پیدا کردید باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی برای تغییر به ویزای کار اقدام کنید ، اگر مدت اقامت شما به پایان رسید و موفق به یافتن کار نشدید بایستی به کشور خود برگردید و برای ویزای کار درخواست دهید.

فهرست مطالب
اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل

کار در پرتغال پس از فارغ التحصیلی

کار در پرتغال پس از فارغ التحصیلی چه شرایطی دارد؟ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از انقضای ویزای دانشجویی پرتغال خود بمانند ، برای تمدید اقامت خود باید پیشنهاد مناسبی برای استخدام داشته باشند ، مجوز دانشجویی آن ها باید قبل از انقضا به اجازه اقامت دیگری تغییر یابد ، اگر بیش از 30 روز پس از پایان مدت اقامت مجاز ارسال شده باشد ، به درخواست ها توجه نمی شود ، مجوز دانشجویی باید به اجازه اقامت بر اساس شغل شما تغییر یابد که معمولا برای یک سال معتبر است و می تواند برای دو سال دیگر دو بار و در مجموع پنج سال تمدید شود.

پرتغال به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا ، قبل از ارائه موقعیت شغلی به اتباع غیر اتحادیه اروپا ، ابتدا باید اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا را در نظر بگیرد ؛ با توجه به نرخ بالای بیکاری ، دولت پرتغال سهمیه سالانه فرصت های شغلی را برای اتباع غیر اتحادیه اروپا تعیین کرده است ، اگر کارفرمایان بخواهند یا نیاز به تمدید پیشنهادات شغلی خود به اتباع کشور های ثالث داشته باشند ، شغل باید به مدت 30 روز آگهی شود ، کارفرمایان می توانند برای ارزیابی پیشنهاد شغلی در موسسه اشتغال و آموزش حرفه ای (IEFP) درخواست دهند ؛ در صورتی که همه چیز مطابق دلخواه پیش برود ، IEFP پیشنهاد های شغلی موجود را در وب سایت خود تبلیغ می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اقامت دائم کشورهای اروپایی از طریق تحصیل با دریافت اطلاعات به روز از مشاوران هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط عمومی مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت پس از تحصیل در پرتغال

  • عکس پاسپورتی اخیر با پس زمینه سفید
  • سند مسافرتی معتبر
  • ویزای اقامت معتبر
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • اجازه SEF برای بررسی سوابق جنایی پرتغال
  • قرارداد کار طبق قانون جاری
  • سند پشتیبان با اطلاعات لازم برای بررسی ثبت نام در سازمان مالیاتی
  • سند پشتیبان با اطلاعات لازم جهت بررسی پرداخت منظم تامین اجتماعی

    ممکن است اسناد اضافی مورد نیاز باشد.

مجوز اقامت برای متخصصان ، پژوهشگران ، آموزش عالی پس از تحصیل در پرتغال

مجوز اقامت برای متخصصان ، پژوهشگران ، آموزش عالی پس از تحصیل در پرتغال​ یک مجوز اقامت برای محققان علمی ، معلمان دانشگاهی و کارگرانی است که در فعالیت های حرفه ای بسیار واجد شرایط هستند ، مجوز اقامت موقت کارگران شاغل به مدت دو سال از تاریخ صدور اعتبار و برای دوره های متوالی سه ساله قابل تمدید است ؛ همچنین باید یک کپی از قرارداد استخدام یا دعوت نامه توسط موسسه آموزشی یا مرکز تحقیقاتی تهیه کنید.

مجوز اقامت برای متخصصان ، پژوهشگران ، آموزش عالی پس از تحصیل در پرتغال​

مشاغل موجود در بازار کار پرتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور

ممکن است موانعی برای یافتن کار در پرتغال پیدا کنید ، تعداد  زیادی از فارغ التحصیلان قصد دریافت اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل را دارند ،  بنابراین رقابت در بازار کار افزایش یافته است ، با این حال هنوز کمبود کارگران با مهارت بالا در صنایع در حال رشد وجود دارد ، صنعت گردشگری برای اقتصاد پرتغال حیاتی است و انواع مشاغل فصلی و نیمه وقت در سراسر این صنعت ، به ویژه در هتل ها و پذیرایی ارائه می شود ؛ در سال ‌های اخیر ، صنعت مرکز تماس نیز رونق گرفته است و فرصت ‌های خوبی را برای کارگران چند زبانه ارائه می‌دهد ، در حالی که بخش تجارت و تعمیر خودرو و ساخت ‌وساز رشد شغلی را نشان می‌دهد.

دعوت می کنیم مقاله کار در پرتغال را مطالعه کنید  و با مشاغل موجود در بازار کار پرتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور بهتر آشنا شوید.

مجوز اقامت برای سرمایه گذاری و کار آفرینی پس از تحصیل در پرتغال ​

مجوز اقامت برای سرمایه گذاری و کار آفرینی پس از تحصیل در پرتغال

فارغ التحصیلان دانشگاه های پرتغال که می خواهند یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنند یا به دنبال کار آزاد در پرتغال باشند ، برای دریافت ویزای اقامت پرتغال به عنوان کارمند ، مراحل مشابهی را طی خواهند کرد  ؛ اگرچه مجوز اقامتی که به آن ها اعطا می شود مختص کارگران خود اشتغال است ، اما به اسناد اضافی مربوط به فعالیت های تجاری و ثبت نام تجاری یا خود اشتغالی فرد در اداره مالیات نیاز دارد ؛ کارگران خود اشتغال می توانند با یک کارفرمای شخص ثالث کار کنند ، اما ابتدا باید مجوز اقامت برای کارمندان دریافت کنند ؛ اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری 4 تا 6 ماه زمان می برد ، شرایط برای سرمایه گذاران ساده تر از متقاضیان اجازه اقامت به دلایل دیگر است.

نحوه دریافت مجوز اقامت دائم پرتغال پس از تحصیل

نحوه دریافت مجوز اقامت دائم پرتغال پس از تحصیل به چه صورت است؟ پس از اتمام دوره تحصیل و یافتن کار ، سرمایه گذاری و یا ازدواج با یکی از شهروندان پرتغال و پنج سال زندگی در این کشور  واجد شرایط درخواست اقامت دائم هستید ،  اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا پس از پنج سال واجد شرایط درخواست اقامت دائم در پرتغال هستند.

ساکنان غیر اتحادیه اروپا می توانند پس از پنج سال زندگی در پرتغال در صورتی که دارای مجوز اقامت موقت معتبر باشند و بتوانند ثابت کنند که اقامت قانونی و بدون وقفه در پرتغال برای مدت پنج سال داشته اند ، می توانند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند ؛ اگر در این دوره پنج ساله برای مدت طولانی ( بیش از سه ماه ) از پرتغال خارج شدید باید دلیلی برای اثبات آن ارائه کنید.

شما باید شرایط زیر را آماده کنید:

  • ویزای اقامت معتبر
  • گذرنامه / شناسه مسافرتی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک تمکن مالی کافی برای حمایت از خود
  • مدرک اقامت
  • بیمه سلامت
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
  • مدارک ثبت نام در تامین اجتماعی و مدرک وضعیت مالیاتی
  • اثبات اقامت قانونی و بدون وقفه در پرتغال در پنج سال گذشته
  • اثبات مهارت پایه در زبان پرتغالی از طریق گواهی صلاحیت یا آزمون در یک مرکز ارزیابی زبان.

در فیلم ، تصاویر ویزا تحصیلی کشورهای مختلف که در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای کلاینت ها اخذ شده است را میبینید ، این تصاویر مربوط به دوره زمانی کوتاهی است و تعداد ویزاهای تحصیلی اخذ شده بسیار بیش از تصاویر ارائه شده در این ویدئو است ، شما هم می توانید با درج شماره تماس در باکس مشاوره رایگان شرایط اولیه خود را توسط مشاوران خبره را بررسی کنید و اگر در شرایط مناسبی برای مهاجرت تحصیلی هستید اقدامات لازم را انجام دهید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در برترین دانشگاه های اروپایی و اخذ اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی با دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل

پس از اتمام دوره تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور می توانید برای مجوز اقامت اقدام کنید ، این مجوز یک سال اعتبار دارد و در طی آن می توانید برای یافتن شغل یا  ثبت شرکت  خود در پرتغال که با شرایط شما سازگار باشد تلاش کنید

تنها در صورتی که پیشنهاد کاری داشته باشید می توانید از اجازه اقامت دانشجویی به اجازه اقامت کاری تغییر دهید ؛ اگر شغلی پیدا کردید باید قبل از انقضای ویزای دانشجویی برای تغییر به ویزای کار اقدام کنید ، اگر مدت اقامت شما به پایان رسید و موفق به یافتن کار نشدید بایستی به کشور خود برگردید و برای ویزای کار درخواست دهید.

این یک مجوز اقامت برای محققان علمی ، معلمان دانشگاهی و کارگرانی است که در فعالیت های حرفه ای بسیار واجد شرایط هستند ، مجوز اقامت موقت کارگران شاغل به مدت دو سال از تاریخ صدور اعتبار و برای دوره های متوالی سه ساله قابل تمدید است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری 4 تا 6 ماه زمان می برد ، شرایط برای سرمایه گذاران ساده تر از متقاضیان اجازه اقامت به دلایل دیگر است.

ساکنان غیر اتحادیه اروپا می توانند پس از پنج سال زندگی در پرتغال در صورتی که دارای مجوز اقامت موقت معتبر باشند و بتوانند ثابت کنند که اقامت قانونی و بدون وقفه در پرتغال برای مدت پنج سال داشته اند ، می توانند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط دریافت اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل را بررسی کردند ، برای کسب اطلاع از جزئیات سایر روش های قانونی مهاجرت به این کشور با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید ، مقاله مهاجرت به پرتغال را نیز بخوانید تا با سایر روش های مهاجرت به جز تحصیل آشنا شوید.

شرایط اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل را در برخی کشورهای اروپایی با هم مقایسه کنید ؛ اطلاعات مقالات زیر به روز است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه