هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر کمتر و بسیار مقرون به صرفه تر است و همین موضوع توجه مهاجرین بسیاری را به خود جلب کرده است به طوری که طی چندین سال گذشته میزان درخواست ها برای مهاجرت به پرتغال افزایش بسیاری یافته و مهاجرین بسیاری نیز وارد این کشور شده اند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعاتی کاملی را در رابطه با هزینه های زندگی در پرتغال در این مطلب در اختیار شما عزیزان خواهند گذاشت.

البته باید توجه داشت که به همان اندازه که میزان هزینه های زندگی در پرتغال پایین تر و ارزان تر از سایر نقاط اروپا است ، به همان مقدار میزان درآمد و رفاه نیز در این کشور کمتر است اما این کمبود درآمد باعث بروز مشکل در تامین هزینه های زندگی در پرتغال نمی شود و درآمد افراد معمولا مخارج زندگی آنان را پوشش خواهد داد.

علاوه بر این معضل کار در پرتغال نیز چندین سال است که گریبان دولت و مردم را گرفته است و فرصت های شغلی بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی می باشد ، به همین خاطر پول نقدی در دستان مردم چندان وجود ندارد که باعث تورم زیاد شده و در نتیجه هزینه های زندگی را نیز افزایش دهد ، قوانین حاکم بر بازار کار پرتغال و مشاغل مورد نیاز این کشور را در مقاله کار در پرتغال بخوانید.

از فهرست مطالب هم می توانید برای مرور راحت تر این محتوا استفاده کنید ، با کلیک بر روی هرعنوان براحتی می توانید مطلب ارائه شده آن را بخوانید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف پرتغال

در پرتغال نیز مانند اکثر کشورهای جهان ، بخش زیادی از هزینه های زندگی در پرتغال را هزینه اجاره ملک به خود اختصاص می دهد که خوشبختانه اگر درآمد در این کشور پایین است ، هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف پرتغال نیز ارزان و مقرون به صرفه است ، قیمت اجاره ملک در لیسبون پایتخت این کشور از تمامی دیگر مناطق گران تر است و پس از آن چند شهر مهم و اصلی گران ترین میزان اجاره ملک را به خود اختصاص داده اند.

اما قیمت اجاره در روستاها بسیار ارزان تر است که مشخصا دلیل آن کیفیت پایین تر زندگی و فرصت های شغلی بسیار کم در آنان می باشد ، اما در برخی از روستاهای خوش آب و هوا و توریستی اجاره برخی از ویلاها و آپارتمان ها گاها به گرانی ملک در شهرهای بزرگ است ، همین شهرها و روستاهای توریستی طی سالیان گذشته تاثیر زیادی در اقتصاد کشور پرتغال داشته اند و درآمد خوبی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

در جدول اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم پرتغال را مشاهده خواهید کرد:

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
لیسبون 866 یورو 662 یورو 1715 یورو 1104 یورو
پورتو 694 یورو 528 یورو 1243 یورو 906 یورو
براگا 533 یورو 375 یورو 916 یورو 650 یورو
آویرو 503 یورو 425 یورو 916 یورو 900 یورو
فارو 819 یورو 703 یورو 1396 یورو 1076 یورو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

چرا شما نفر بعدی برای مهاجرت به پرتغال نباشید؟ شرایط شما در حین مشاوره سنجش می شود.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نام شهر متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
لیسبون 5030 یورو 2851 یورو
پورتو 3358 یورو 1971 یورو
براگا 1425 یورو 950 یورو
آویرو 1900 یورو 1000 یورو
فارو 2425 یورو 1733 یورو

هزینه خرید مسکن در پرتغال

یکی از روش های امن و مناسب جهت سرمایه گذاری در پرتغال را می توان خرید املاک در این کشور در نظر گرفت ، زیرا قیمت املاک در شهرهای بزرگ و اصلی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از دیگر کشورهای اروپا است و طی چندین سال گذشته و پس از رکود اقتصادی این بازار با ضرر و یا افت مواجه نشده است ، این روش از سرمایه گذاری و بسیاری روش های دیگر را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال بخوانید.

همچنین به دلیل اعطای اقامت به خریدارن خارجی ملک در این کشور همواره بازار املاک در پرتغال رواج دارد و قیمت ها مناسب و متعادل در حال رشد هستند که هم خریدار قادر به بر آمدن از پس مبلغ آن بوده و هم فروشنده ها از میزان سودی که نصیبشان می گردد راضی هستند.

باید در نظر داشته باشید که هزینه خرید مسکن در پرتغال در پایتخت و شهرهای اصلی به دلیل رفاه و خدمات بیش تر در کنار فرصت های شغلی فراوان ، بالاتر و گران تر از روستاها و شهرهای کم جمعیت و کوچک این کشور است ، در جدول قیمت خرید آپارتمان در برخی از شهرهای مهم پرتغال را مشاهده خواهید نمود.

هزینه های قبوض در پرتغال

شاید مطلع باشید که یک قسمت قابل توجه از هزینه های زندگی در پرتغال را بخش قبوض و حامل های انرژی به خود اختصاص می دهند ، زیرا اکثر کشورها اروپایی از منابعی چون نفت و گاز برخوردار نیستند و باید آن را از دیگر کشورها خریداری نمایند ، به همین خاطر اکثر این کشورها از جمله پرتغال اهمیت زیادی به مصرف انرژی می دهند و نرخ حامل های انرژی هم نسبت به کشورمان بسیار گران تر می باشد.

پس در صورتی که در حال بررسی هزینه های زندگی در پرتغال هستید ، باید مقداری از درآمد و یا سرمایه خود را به طور ماهانه جهت هزینه های قبوض در پرتغال خرج نمایید که با توجه به هر شهر مباغ دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشد ، البته خوشبختانه اقلیم و آب و هوای پرتغال در هر فصل متعادل و مناسب است و نیزا فراوانی به مصرف انرژی برای گرم یا خنک کردن وجود ندارد ، به همین دلیل میزان هزینه جهت قبوض کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

 

نوع قبوض هزینه
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 75 یورو تا 170 یورو ماهانه
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.05 یورو تا 0.25 یورو
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 27 یورو تا 50 یورو ماهانه

در ادامه مقالاتی را می خوانید که کارشناسان ما ، هزینه زندگی در کشور های مختلف را در آن ها بررسی و تحلیل کرده اند.

نام خوراکی قیمت
1 لیتر شیر گاو 0.65 یورو
نان 500 گرم 1.06 یورو
برنج 1 کیلو 0.97 یورو
تخم مرغ 12 عدد 1.82 یورو
پنیر 1 کیلو 6.95 یورو
فیله مرغ 1 کیلو 5.09 یورو
گوشت قرمز 1 کیلو 9.06 یورو
سیب 1 کیلو 1.59 یورو
پیاز 1 کیلو 1.08 یورو
سیب زمینی 1 کیلو 1.54 یورو
پرتقال 1 کیلو 1.24 یورو
آب معدنی 1.5 لیتر 0.52 یورو

هزینه خوراک در پرتغال

یکی دیگر از مواردی که بخش زیادی از هزینه های زندگی در پرتغال را شامل می شود هزینه خوراک خانوار و افراد است .

کسانی که جهت تحصیل در پرتغال به این کشور آمده اند ، معمولا هزینه کمتری را در این بخش باید بپردازند زیرا هزینه غذا در سلف سرویس های دانشگاه بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

 همچنین دیگر افراد نیز می توانند با خرید از فروشگاه های زنجیره ای در پرتغال و فروشگاه های همواره تخفیف هزینه های خوراک خود را کاهش دهند.

البته باید توجه داشت که هزینه خوراک در پرتغال نسبت به اکثر کشورهای اروپایی ارزان تر است و این موضوع بسیار مناسب حال مهاجرین خارجی است و در ابتدای ورود آنان به این کشور هزینه های کمتری را برای آنان در بر خواهد گرفت ، در ادامه قیمت برخی از مهم ترین اقلام خوراکی در این کشور را مشاهده می نمایید:

هزینه حمل و نقل در پرتغال

امروزه در زندگی مدرن و به خصوص در زندگی های شهری ، افراد در طی روز برای انجام کارهای روزانه خود نیاز به جابه جایی و نقل مکان های زیادی دارند که این جابه جایی ها معمولا در فواصل بلندی انجام می پذیرد که نیاز به استفاده از وسائل نقلیه عمومی و یا شخصی را واجب کرده است ، این وسائل نیز نیازمند سوخت و یا بلیط برای جابه جایی هستند که باعث شده مقدار قابل توجهی از هزینه های زندگی در پرتغال را بخش حمل و نقل به خود اختصاص دهد.

هزینه حمل و نقل در پرتغال با توجه به سلیقه هر فرد به نوع جابه جایی با یکدیگر تفاوت دارد و در برخی خانواده ها اندک و در برخی بسیار است . خوشبختانه در پرتغال وسائل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ و مهم در انواع گوناگون در دسترس است و در شهرهای کوچک نیز شاید دارای تنوع کمتری باشد  اما کاملا فعال بوده و در اختیار مردم قرار دارد.

 

حمل و نقل هزینه
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 1.25 یورو تا 2.30 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 30یورو تا 40 یورو
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 3 یورو تا 4 یورو
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 0.47 یورو تا 1 یورو
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 15 یورو
قیمت 1 لیتر سوخت 2 یورو

یقینا با توجه به گران بودن هزینه سوخت در اروپا ، استفاده از وسائل نقلیه عمومی بسیار مقرون به صرفه تر است و می تواند از هزینه های ماهانه خانوار بکاهد ، سیستم حمل و نقل در پرتغال بصورت جداگانه در مقاله ای مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته که دعوت می کنیم مقاله لینک شده را نیز در کنار این محتوا بخوانید ؛ جدول زیر مبلغ هزینه های حمل و نقل در پرتغال را به شما نمایش خواهد داد:

هزینه زندگی ، موضوعی بسیار مهم در روند مهاجرت است ؛ در مقالات زیر ارزان ترین شهر های برخی از کشورها را بشناسید.

نوع پوشاک قیمت
1 شلوار جین Levis یا مشابه 25 یورو تا 110 یورو
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 17 یورو تا 40 یورو
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 45 یورو تا 100 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 40 یورو تا 120 یورو

هزینه پوشاک در پرتغال

هزینه پوشاک در پرتغال با دیگر کشورهای اروپا تفاوت دارد و می توان گفت که پرتغال از معدود کشورهای اروپایی است که قیمت پوشاک به دلیل پایین بودن میزان درآمد از متوسط قیمت پایین تر است . این موضوع باعث شده که هزینه پوشاک در این کشور بخش چندانی از مخارج ماهانه را به خود اختصاص ندهد البته نباید از نیاز کمتر آن نسبت به دیگر موارد نیز چشم پوشی کنیم که باعث می شود شاید هر از چند ماه نیاز به لباس جدید حس شود.

البته در پرتغال هم می توان از لباس های ارزان تا لباس های برندهای مشهور را یافت که قیمت های آنان از حقوق یک ماهه کارگران نیز بیش تر است ، همچنین میزان هزینه در بخش پوشاک بستگی زیادی به نحوه زندگی و سلیقه افراد نیز دارد که چگونه و با چه قیمتی پوشاک تهیه کنند  ولی در هر صورت باز هم پوشاک جز مهمی از هزینه های زندگی در پرتغال به حساب می آید و باید به آن توجه داشت.

هزینه تفریحات در پرتغال

یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با هزینه های زندگی در پرتغال به آن توجه داشته باشیم ، هزینه تفریحات در پرتغال است که شاید در ابتدا چندان مهم هم به نظر نرسد ، اما وقتی دقت کرده و می بینیم که هر هفته تفریحات و سرگرمی های آخر هفته چه خرجی را برای هر فردی به وجود می آورد ، پس بهتر است این موضوع را هم مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما یک دانشجو باشید و پس از یک هفته تحصیل در دانشگاه و شاید یک هفته هم کار دانشجویی در پرتغال نیاز به یک استراحت و تفریح با دوستان خود یا یک سرگرمی داشته باشید ، خوب است که هزینه برخی از پر طرفدارترین سرگرمی های پرتغال را بدانید ، همچنین شما در کشوری زندگی می کنید که مردم به تفریحات آخر هفته اهمیت زیادی می دهند که در این صورت شما هم باید با دوستان خود هر آخر هفته را برای تفریح و استراحت در نظر بگیرید.

تفریحات و سرگرمی هزینه
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 22 یورو تا 50 یورو
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 6.5 یورو تا 15 یورو
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 6 یورو تا 8.5 یورو

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در پرتغال

سیستم مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی در پرتغال یکی از مزایای بسیاری است که شهروندان و ساکنان قانونی می توانند از آن بهره مند شوند ، هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در پرتغال برای همه شهروندان و ساکنان قانونی پرتغال رایگان است اما شاید در برخی موارد و گاها در هنگام مراجعه به اورژانس ، پزشک خانواده یا درخواست خدمات آمبولانس ، مقداری هزینه بپردازید که مبلغ آن از 5 تا 20 یورو (6 تا 22 دلار ) متغیر است.

مراقبت های بهداشتی عمومی در پرتغال تمام اقدامات پزشکی به استثنای مراقبت های دندانپزشکی و جراحی زیبایی را پوشش می دهد و برای تحت پوشش قرار دادن این موارد باید به سراغ بیمه های خصوصی بروید و با پرداخت هزینه ای این موارد را نیز به تحت پوشش بیمه درآورید.

پس اگر بخواهیم هزینه خدمات درمانی را در هزینه های زندگی در پرتغال لحاظ کنیم ، فقط باید هزینه های دندان پزشکی را که تحت پوشش خدمات دولتی نیست در مجموع هزینه ها در نظر بگیریم ، نکته قابل توجه این است که در برخی موارد هزینه های ویزیت ، دارو و یا درمان از شما دریافت شده و در نهایت در هنگام پرداخت مالیات می توانید آنان را کسر نمایید ، البته مبلغ آن ماهانه نباید بیش از هزار یورو شود.

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در پرتغال
سطح درآمد در پرتغال

سطح درآمد در پرتغال

سطح درآمد در پرتغال نسبت به کشورهای هم تراز و هم رده خود پایین تر است و نمی توان این کشور را در جمع کشورهای با سرانه بالا و حتی متوسط اروپا قرار دارد ، شاید شنید باشید که پول در حالی که نمی تواند خوشبختی بخرد ، وسیله مهمی برای دستیابی به استانداردهای زندگی بالاتر است ، در پرتغال این جمله دقیقا کارایی دارد و افراد با درآمد بالاتر از رفاه و اسایش بالاتری برخوردار هستند.

طبق آخرین آمار متوسط درآمد سرانه تعدیل شده خالص خانوارها در پرتغال 24877 دلار در سال است که کمتر از میانگین جهانی و 30490 دلار در سال می باشد ، همچنین از نظر اشتغال ، 69 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در پرتغال دارای شغل با درآمد ثابت هستند که بالاتر از میانگین اشتغال جهانی یعنی 66 درصد است.

ثبت شرکت در پرتغال و کارآفرینی می تواند درآمد خوبی را برای افراد به ارمغان آورد ، در صورتی که در زمینه مناسبی سرمایه گذاری صورت پذیر و دارای تخصص لازم برای گرداندن بیزنس مد نظر باشید ، با چنین مشاغلی می توانید به راحتی هزینه های زندگی در پرتغال را پوشش داده و زندگی مناسب و راحتی برای خود تشکیل دهید

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در پرتغال

متوسط درآمد سرانه خانوارها در پرتغال 24877 دلار در سال است که کمتر از میانگین جهانی می باشد . همچنین از نظر اشتغال ، 69 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در پرتغال دارای شغل با درآمد ثابت هستند که بالاتر از میانگین اشتغال جهانی یعنی 66 درصد است.

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 75 یورو تا 170 یورو ماهانه

لیسبون 5030 یورو
پورتو 3358 یورو
براگا 1425 یورو
آویرو 1900 یورو
فارو 2425 یورو

لیسبون 866 یورو
پورتو 694 یورو
براگا 533 یورو
آویرو 503 یورو

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در پرتغال برای همه شهروندان و ساکنان قانونی پرتغال رایگان می باشد اما برای اورژانس ، پزشک خانواده  باید حدود 5 تا 20 یورو (6 تا 22 دلار ) بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه های زندگی در پرتغال​ و سایر موارد مهاجرت به این کشور با ما از طریق دفاترفعال موسسه مهاجرتی رجبی در شهر های تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین میتوانید با مطالعه مقاله مهاجرت به پرتغال ، با راه های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شده و بهترین تصمیم را بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه