اجاره مغازه در پرتغال

اجاره مغازه در پرتغال که یکی از کشورهای اروپایی است ، در سال های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده ، انجام این کار به عنوان یک فرصت عالی برای تجارت در این کشور محسوب می شود.

سبک زندگی مدیترانه‌ ای ، تنوع زیاد و ترکیب سبک‌ های آن ، پرتغال را به کشوری عالی برای سازماندهی انواع رویدادها ، راه‌ اندازی فروشگاه‌ های مختلف ، بارها یا رستوران‌ ها تبدیل کرده است.

در این کشور می توانید تعدادی از بهترین فروشگاه های معتبر شهری را پیدا کنید ، پرتغال که به لوستیانا شهرت دارد یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و کار است ، دولت این کشور حمایت از مهاجران و سرمایه گذاران را در سرلوحه کار خود قرار داده است ، شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط و فرآیند اجاره مغازه در پرتغال را برای عزیزانی که تصمیم دارند تجارت خود را در پرتغال راه اندازی کنند ، به طور کامل شرح خواهد داد.

 با توجه به نرخ پایین تورم و بازار کار فوق العاده مطلوب این کشور اجاره مغازه در پرتغال و راه اندازی کسب و‌ کار در پرتغال یک ایده بسیار خوب است ، چنانچه شما نیز قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید و کسب و‌ کار خود را به پرتغال انتقال دهید ، شما را به خواندن مقاله مهاجرت به پرتغال این موسسه دعوت می کنم.

فهرست مطالب
اجاره مغازه در پرتغال

محله های مناسب برای اجاره مغازه در لیسبون

چنانچه تازه وارد لیسبون پایتخت کشور پرتغال شده اید ، و قصد دارید برای اجاره مغازه در پرتغال اقدام‌ کنید ، در ابتدا باید تحقیقات خود را در مورد یافتن محله های مناسب برای اجاره مغازه در لیسبون آغاز کنید ، در لیسبون مناطق بسیاری خوبی برای اجاره مغازه وجود دارد ، اما بهترین منطقه و محله ای که می توانید در آنها یک مغازه مناسب برای اجاره پیدا کنید عبارتند از : بایکسا ، گریس ، پرینسیپال رئال ، پارک‌ ملی ملل ، آلفاما ، کامپو دهوروی آموریراس و لاپا.

در جدول ، سایر محله های برتر شهر پرتغال برای اجاره آورده شده است ، در ادامه مطالب به شرح مختصری در مورد برخی از بهترین محله های شهر لیسبون برای اجاره مغازه و راه اندازی کسب و کار در کشور پرتغال خواهیم پرداخت.

بهترین محله های لیسبون برای اجاره مغازه ویژگی
آلفاما مرکز شهر، دارای مناظر رو به دریا
گریس با اصالت ترین منطقه در شهر لیسبون
پرینسیپال رئال محله آرام و سرسبز
کامپو دوریو و آموریراس بهترین منطقه برای سرمایه گذاری
پارک ملی ملل تلفیق ساختمان های لوکس و محیط سنتی

محله آلفاما شهر لیسبون پرتغال

یکی از بهترین محله های شهر لیسبون برای اجاره مغازه در پرتغال محله آلفاما است ، محله آلفاما شهر لیسبون پرتغال به عنوان یکی از قدیمی ترین محله های این شهر شناخته می شود ، اغلب سرمایه گذاران بین المللی تمایل دارند کسب و‌ کار خود را در این محله راه اندازی کنند.

یکی از مزیت های مهم این محله وجود طبیعت زیبا و‌جذاب آن است ، بسیاری از املاک در این محله دارای منظره ای روبه دریا هستند که چهره منحصر به فردی به این محله می بخشد.

به همین دلیل گردشگران و توریست های بسیاری به این منطقه رفت و آمد می کنند که این خود یک‌ مزیت برای مغازه داران است که می توانند مشتری های بیشتری برای اجناس خود داشته باشند.‌

محله گریس لیسبون پرتغال

دومین محله محبوب برای راه اندازی کسب و‌ کار و اجاره مغازه در پرتغال ، محله گریس است ، محله گریس لیسبون پرتغال مرتفع ترین بخش این شهر را برای زندگی شهروندان در نظر گرفته است ، این محله یکی از قدیمی ترین محله های این شهر است و دارای بناهای قدیمی مسکونی و تجاری بسیاری است.

محله گریس برای گردشگران نیز بسیار جذاب می باشد ، بنابراین اجاره مغازه و راه اندازی تجارت کوچک‌ شما در این منطقه یک ایده بسیار عالی به نظر می رسد ، زیرا می توانید از طریق سرمایه‌ گذاری و راه اندازی کسب و‌ کار‌ خود در این شهر به سرزمین لوستیانا مهاجرت کنید ، چنانچه از روند مهاجرت از طریق این شیوه اطلاعی ندارید ، پیشنهاد می کنیم به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را بخوانید.

محله زیبای پرنسیپال رئال لیسبون پرتغال

از دیگر محله های مناسب برای اجاره مغازه در پرتغال محله پرینسیپال رئال لیسبون است ، ساختمان های زیبا و معماری جذاب محله زیبای پرنسیپال رئال لیسبون پرتغال ، این محله را به پرطرفدارترین و‌ جذاب ترین محله های این شهر تبدیل کرده است.

این منطقه دارای طبیعت زیبا و سرسبزی است که چشم ساکنان این منطقه را خیره می کند ، اغلب ساکنان این شهر معتقدند که هزینه های زندگی در این محله مقرون به صرفه است.

به طور یقین یکی از مهمترین عوامل به هنگام مهاجرت و راه اندازی کسب و‌ کار در یک کشور خارجی ، دغدغه های مرتبط با هزینه های زندگی است ، آگاهی از این موارد می تواند به شما در مدیریت هزینه ها و مبلغ سرمایه گذاری کمک‌ کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

عقد قراردادهای اجاره و خرید ملک در اروپا با راهنمایی مشاوران دپارتمان های تخصصی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مبلغ ودیعه و اجاره مغازه در پرتغال

یکی دیگر از موارد مهمی که به هنگام اجاره مغازه در پرتغال باید در نظر بگیرید مبلغ ودیعه و اجاره مغازه در این کشور است ، به طور یقین عوامل مختلفی بر میزان اجاره بها تاثیر می گذارند ، مبلغ ودیعه و اجاره مغازه در پرتغال مانند هر کشور دیگری به شهر مورد نظر ، محله ، امکانات و متراژ مغازه بستگی دارد.

اینکه آیا شما تصمیم دارید کسب و‌ کار خود را در کدام شهر این کشور افتتاح کنید ، آیا به یک مغازه کوچک‌ نیاز دارید یا به یک مغازه بزرگ تر ، آیا مایلید در بهترین محله شهر مورد نظر خود مغازه خود را بازگشایی کنید یا دریک‌ محله نسبتا معمولی ، انتخاب های بسیاری برای اجاره در پیش روی خود خواهید داشت که مشاوران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی راهنمای شما خواهند بود.

اما به طور متوسط می‌ توان گفت که اجاره مغازه در پرتغال از حدود ۱۵۰ یورو‌ در ماه آغاز می شود و به حدود ۳۵۰۰ یورو‌ در ماه می رسد. البته باید خاطر نشان کرد که ارقام ذکر شده مربوط به اجاره بهای مغازه های کوچک‌ تا متوسط در مناطق متوسط شهرهای پرتغال است ، هرچه مناطق بهتر و مغازه های بزرگ تری را برای اجاره انتخاب کنید ، به طور یقین باید اجاره بهای بیشتری پرداخت نمایید.

اجاره مغازه در پرتغال

مالیات اجاره مغازه در پرتغال

یکی دیگر از مهمترین عواملی که باید به هنگام اجاره مغازه در پرتغال در نظر بگیرید ، میزان مالیاتی است که به کسب و‌ کار شما تعلق می گیرد ، به طور کلی مالیات اجاره مغازه در پرتغال دارای قوانین ویژه ای است که آگاهی از آن هنگام‌ راه اندازی تجارت خود در این کشور یک‌ ضرورت محسوب می شود.

مالیات شرکتی با نرخ استاندارد ۲۱ درصد در سرزمین اصلی پرتغال و ۱۴.۷ درصد در آزور و مادیرا تعیین شده است ، معمولا نرخ مالیات در کسب و کارهایی مانند رستوران ها و‌ مغازه های مختلف و همچنین کسب و‌ کارهای مرتبط با تولید محصولات غذایی ، ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است ، این نرخ مالیات همچنین برای شرکت‌ ها و‌ مغازه دارانی که خدماتی را به شهروندان ارائه می دهند و جز مشاغل خدماتی محسوب می شوند ۶ درصد می باشد.

اغلب کسب و‌ کارهایی که در کشور پرتغال فعالیت دارند نظیر شرکت‌ هایی که در زمینه بیمه ، آموزش ، خدمات مالی و بهداشتی فعالیت می‌کند ، مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌ کنند.

برای راه اندازی هر شغلی در کشورهای خارجی ابتدا باید آن کشور را خوب بشناسید ؛ مقالات زیر برای شناخت جنبه های مختلف پرتغال است.

قرارداد اجاره مغازه در پرتغال

بدیهی است که هنگام اجاره ملک در هر کشوری باید یک‌ قرارداد اجاره تنظیم کنید ، به طور کلی مدت قرارداد اجاره مغازه در پرتغال مانند قرارداد اجاره سایر املاک در این کشور نسبتاً انعطاف پذیر است ، در اغلب موارد‌ ، برای تنظیم یک‌ قرارداد اجاره مغازه در پرتغال می توانید بین یک قرارداد با مدت معین ، به عنوان مثال یک قرارداد دو ساله ، یا یک قرارداد بدون ذکر محدوده زمانی ، یکی را انتخاب کنید.

چنانچه اطمینان ندارید که چه مدت در این کشور خواهید ماند و مایل نیستید مدت زمان مشخصی را تعیین کنید ، انتخاب گزینه دوم مناسب تر است ، اگرچه براساس آنچه در قرارداد آمده است ، باید بین دو تا چهار ماه قبل از پایان قرارداد خود ، به مالک اعلام‌ کنید که مایل به تمدید قرارداد هستید یا ترجیح می دهید ملک را به مالک واگذار نمایید ، چنانچه مالک تصمیم داشته باشد قرارداد را فسخ کند ، باید از شش ماه تا دو سال قبل به شما اعلام کند.

قرارداد اجاره مغازه در پرتغال

هزینه های اجاره مغازه در شهرهای مختلف پرتغال

در هنگام تنظیم قرارداد اجاره مغازه در پرتغال باید عامل مهم دیگری را در نظر بگیرید ، به طور کلی عوامل متعددی در تعیین هزینه های اجاره مغازه در شهرهای مختلف پرتغال دخیل هستند ، همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم هزینه های اجاره ملک در این کشور مانند سایر نقاط جهان به شهر ، منطقه ، نوع ملک ، سال ساخت ، متراژ و امکانات ملک بستگی دارد.

به طور کلی هیچ قانون شفافی برای تعیین هزینه های اجاره و مبلغ اجاره بها در این کشور وجود ندارد و تعیین اجاره بها می تواند به صورت توافقی بین طرفین انجام شود ، پس از اینکه طرفین قرارداد بر سر تعیین مبلغی به عنوان اجاره بها توافق کردند ، باید پیش نویس این قرارداد را آماده کنند و پس از درج مشخصات طرفین و مشخصات ملک مورد اجاره به امضای طرفین برسد.

 به طور کلی تاریخ قرارداد اجاره نیز می‌ تواند با توجه به توافق طرفین تعیین شود ، تاریخ مدت اجاره می تواند سالانه یا بیش از یک‌ سال باشد که این کاملا به نظر مستاجر و صاحب ملک بستگی دارد.

در پرتغال ، معمولاً باید حداقل سه ماه اجاره را از قبل پرداخت کنید ، علاوه بر این ، مالک ممکن است از شما درخواست وثیقه کند ، در صورت پرداخت‌ وثیقه می توانید پس از پایان مدت اجاره ، وثیقه خود را دریافت کنید.

مواردی که باعث فسخ قرارداد اجاره می شوند

در کشور پرتغال نیز انجام عدم انجام برخی موارد باعث فسخ قرارداد می شود ، چنانچه مستاجر به تعهدات خود عمل نکند مالک‌ حق دارد قرارداد را فسخ کند ، از جمله مواردی که باعث فسخ قرارداد اجاره ملک‌ می شوند عبارتند از‌ :

  • امتناع مستاجر از پرداخت‌ اجاره بهای تعیین شده
  • استفاده از ملک مورد اجاره برای اهداف و‌‌ مقاصد مغایر با قوانین کشور پرتغال
  • استفاده از مغازه غیر از آنچه که توافق شده و در قرارداد آمده است.
  • مستاجر بدون رضایت مالک اقدام به تغییرات در مغازه کند.
قوانین اجاره برای مغازه های تجاری در پرتغال​

Lease rules commercial stores /Portugal

قوانین اجاره برای مغازه های تجاری در پرتغال

همانطور که اشاره کردیم در این کشور ، هیچ قوانین اجاره برای مغازه های تجاری در پرتغال وجود ندارد و اجاره مغازه در پرتغال کاملا به صورت توافقی بین طرفین انجام می شود ، به طور کلی ، اجاره ملک در پرتغال معمولا آسان تر از خرید آن است و به مدارک‌ کمتری نیاز خواهید داشت ، روند اجاره ملک در پرتغال نسبتاً مشابه سایر کشورهای اروپایی است ، معمولا دو شیوه اساسی برای اجاره ملک در پرتغال وجود دارد که عبارتند از :

  • اجاره ملک از طریق آژانس ها و مشاوران املاک
  • اجاره ملک به طور مستقیم از طریق مالک‌

اجاره ملک از طریق آژانس ها و مشاوران املاک

در صورتی که گزینه اجاره ملک از طریق آژانس ها و مشاوران املاک را انتخاب کردید و‌ ملک‌ مورد نظر خود را از این طریق یافتید ، باید فوراً تمایل خود را برای اجاره آن نشان دهید ، زیرا بازار اجاره در این کشور می تواند بسیار رقابتی باشد ، مرحله بعدی امضای قرارداد اجاره است ؛ برای اجاره ملک در پرتغال ، به شماره مالیات یا (NIF) و مدرک هویت نیاز دارید ، چنانچه شما و شریکتان برای اجاره ملک‌ اقدام‌ می کنید ، باید مدارک هر دو نفر یا سایر شرکا نیز ارائه شود ، همچنین باید صورت‌ حساب بانکی ، اظهارنامه مالیاتی یا مدرک شغلی خود را نیز ارائه دهید.

اجاره ملک به طور مستقیم از طریق مالک‌

در پرتغال ، اجاره ملک‌ به طور مستقیم از طریق مالک‌ نیز امکان پذیر است ، برای انجام این کار باید همان مدارکی را که در بالا ذکر شد به مالک ارائه دهید.

بهتر است به خاطر داشته باشید که برخی از مالکان ممکن است به زبان انگلیسی مسلط نباشند که این امر می تواند برقراری ارتباط را دشوار کند ، بنابراین بهتر است از فردی که به زبان پرتغالی و انگلیسی تسلط دارد ، کمک بگیرید. 

سوالات پر تکرار اجاره مغازه در پرتغال

بله دولت پرتغال از سرمایه گذاران بسیار حمایت می کند ، ضمناً با توجه به نرخ پایین تورم و بازار کار فوق العاده مطلوب این کشور اجاره مغازه در پرتغال و راه اندازی کسب و‌ کار در پرتغال یک ایده بسیار خوب است.

  • آلفاما
  • گریس
  • پرینسیپال رئال
  • کامپو دوریو و آموریراس
  • پارک ملی ملل

ساختمان های زیبا و معماری جذاب محله زیبای پرنسیپال رئال لیسبون پرتغال ، این محله را به پرطرفدارترین و‌ جذاب ترین محله های این شهر برای زندگی و تجارت تبدیل کرده است.

این منطقه دارای طبیعت زیبا و سرسبزی است که چشم ساکنان این منطقه را خیره می کند ، اغلب ساکنان این شهر معتقدند که هزینه های زندگی در این محله مقرون به صرفه تر از مناطق دیگر این شهر است.

اجاره مغازه در پرتغال از حدود ۱۵۰ یورو‌ در ماه آغاز می شود و به حدود ۳۵۰۰ یورو‌ در ماه می رسد.

مالیات شرکتی ۲۱ درصد ، مالیات در کسب و کارهایی مانند رستوران ها و‌ مغازه های مختلف و همچنین کسب و‌ کارهای مرتبط با تولید محصولات غذایی ، ۱۳ درصد ، مالیات برای شرکت‌ ها و‌ مغازه دارانی که خدماتی را به شهروندان ارائه می دهند و جز مشاغل خدماتی محسوب می شوند ۶ درصد است.

موسسه مهاجرتی رجبی این مقاله را به اجاره مغازه در پرتغال اختصاص داد و مهمترین نکات اجاره مغازه در این کشور را برشمرد ، یکی از بهترین شیوه های مهاجرتی این کشور یافتن یک حرفه پردرآمد در پرتغال است ، چنانچه با این شیوه آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم به مقاله کار در پرتغال مراجعه کنید ، مشاوران و کارشناسان ما همچنین می توانند اطلاعات دقیقی از شیوه های دیگر مهاجرت به این کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهند ، تنها کافی است با کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

مقلات زیر را بخوانید و شرایط و هزینه های اجاره مغازه در کشورهای مختلف اروپایی را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه