ورزش در پرتغال

ورزش در پرتغال در این نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت ؛ پرتغال با وجود افرادی مانند کریستیانو رونالدو یک از کشورهای مطرح و شناخته شده در امر ورزش و فوتبال است.

این کشور فرصت های زیادی را در برای ورزش دوستان و ورزشکاران فراهم نموده است ؛ اگر شما نیز از دوستداران کشور پرتغال هستید و مانند بسیاری از افراد دیگر علاقمند مهاجرت به پرتغال می باشید ، شاید روزی با یکی از معروفترین ورزشکاران این کشور اروپایی از نزدیک روبرو شده و با فردی مانند رونالدو عکس یادگاری بگیرید!!

هر ساله افراد زیادی برای دیدن بازی های رونالدو به این کشور می روند تا هیجان بازی های فوتبال را دوچندان درک کنند ؛ البته پرتغال علاوه بر فوتبال در ورزش های دیگری نیز فعال بوده و شناخته شده است.

ورزش هایی مانند گلف ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، فوتبال ، شنا ، اسب سواری و … از انواع ورزش هایی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کنند ؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به تعدادی از بهترین و معروفترین ورزش های پرتغال بپردازیم.

فهرست مطالب
ورزش در پرتغال

ورزش شنا در پرتغال

ورزش شنا در پرتغال بسیار محبوب می باشد ؛ بدلیل آب و هوای مناسب ، سواحل زیبا و آبهای گرمی که کشور پرتغال دارد ، شنا از رایج ترین ورزشهای این کشور محسوب می شود و مردم پرتغال به این ورزش به عنوان یک تفریح بی نظیر نگاه می کنند ؛ به همین دلیل در نزدیکی تمامی سواحل پرتغال انواع امکانات و استراحتگاه ها فراهم شده است ؛ آلگاروه یکی از محبوبترین سواحل شنی پرتغال برای شنا و موج سواری است.

از دیگر ورزشهای محبوب ساحلی ، غواصی می باشد ؛ در سالهای اخیر غواصی در پرتغال بسیار رایج شده است ؛ شما می توانید لذت غواصی را در اقیانوس اطلس که در مجاورت خط ساحلی پرتغال قرار گرفته ، بچشید ؛ علاوه بر این ، تفریحات ساحلی دیگری مانند قایقرانی ، گشت و گذار ساحلی ، اقامت در اقامتگاه های مدرن ساحلی و… وجود دارد که بسیار لذت بخش است ؛ قایقرانی یک ورزش در پرتغال است که در میان بانوان پرتغالی بسیار محبوب می باشد ؛ یکی از بهترین مکان ها برای قایقرانی در پرتغال رودخانه دورو است.

از جمله شناگران معروف پرتغال می توان به پدرو الیویرا و خوزه کوتو اشاره نمود ؛ الیویرا در شنای پروانه و کرال پشت مهارت داشت ؛ مهارت کوتو نیز در شنای قورباغه بود ؛ از جمله قایقرانان معروف پرتغال نیز می توان از فرناندو بلو ، فرانسیسکو ده آندراده نام برد ، این دو قایقران ، در قایق های بادبانی مهارت دارند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

درباره پرتغال چه سوالی دارید؟ شماره تان را درج کرده و از مشاوران ما بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوچرخه سواری در پرتغال

دوچرخه‌سازی در پرتغال یک صنعت بسیار سودآور محسوب می شود ؛ از همین جمله می توان به اهمیت این ورزش در پرتغال پی برد ؛ دولت پرتغال به دلیل استقبال بی نظیر مردم از این ورزش سالم ، بهترین مکان های حرفه ای را برای دوچرخه سواران آماده نموده و تقریبا در تمامی شهرهای پرتغال ، مناطقی ایمن را برای دوچرخه سواری تعبیه کرده است.

همچنین ، دولت پرتغال برای تشویق مردم ، جاده های مختلفی را ایجاد کرده تا علاقمندان به دوچرخه سواری به راحتی از این مسیرها استفاده کنند ؛ شهر براگا پرتغال یکی از شهرهای مناسب برای دوچرخه سواری است ؛ این شهر با افزایش ایمنی جاده‌ها ، زیرساخت‌های دوچرخه سواری را احداث نموده است.

همچنین دوچرخه سواری کوهستان نیز علاقمندان زیادی در پرتغال دارد ؛ از جذاب ترین مکانها برای دوچرخه سواری کوهستان می توان به مسیر ” سرا دی استرلا ” اشاره کرد که تا مرز اسپانیا ادامه دارد ؛ در کشور پرتغال شما می توانید آژانس های متعددی را در همه شهرها بیابید که کارشان اجاره و فروش دوچرخه است ؛ هزینه اجاره دوچرخه برای یک روز حداقل 15 یورو می باشد ؛ البته شما می توانید با هزینه ای پایین یک دوچرخه دست دوم و تمیز نیز بخرید.

دوچرخه سواری در پرتغال

دوچرخه سواران اهل پرتغال

پرتغال دوچرخه سوارانی دارد که قهرمانی های مهمی بدست آورده اند ؛ از جمله این دوچرخه سواران می توان از سرژیو پائولینو نام برد ؛ پائولینو مقامهای مختلفی در مسابقات مهمی مانند گرند تور ، تور دوفرانس ، بوئلتا آ اسپانیا و مسابقات دوچرخه سواری کلاسیک ، کسب نموده است ؛ او همچنین در بازیهای المپیک و دوچرخه سواری مدال آورده است.

از دیگر قهرمانان دوچرخه سوار پرتغالی می توان از روی کاستا نام برد ؛ از افتخارات کاستا ، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری جاده جهان ، در سال ۲۰۱۳ میلادی می باشد ؛ او علاوه بر اینکه دوچرخه سواری می کرد ، یک فوتبالیست حرفه ای نیز بود ؛ آنتوآن گومز نیز از دوچرخه سواران قدیمی پرتغال است که هم اکنون در قید حیات نمی باشد.

پرتغال یکی از کشورهای توریستی محسوب می شود و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است ؛ سرمایه گذاری در این کشور می تواند بسیار پرسود باشد ؛ ما در مقاله ای دیگر بصورت کاملا تخصصی به موضوع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال پرداخته ایم ؛ اگر شما نیز به دنبال یک کسب و کار پرسود همراه با اخذ اقامت پرتغال هستید ، این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

سوارکاری یا اسب دوانی در پرتغال

سوارکاری یا اسب دوانی در پرتغال

اسب سواری یک ورزش در پرتغال است که بسیار محبوب می باشد ؛ کشور پرتغال مسیرهایی را برای اسب سواری در نظر گرفته که گردشگران می توانند با سوارشدن بر اسب از طبیعت زیبای پرتغال لذت ببرند.

شما در پرتغال با مزارع و تفرجگاه های زیادی روبرو خواهید شد که برای اسب سواری ایجاد شده است ؛ همچنین می توانید در تورهای اسب سواری پرتغال ثبت نام کنید ؛ مدارس زیادی نیز در پرتغال وجود دارند که اسب سواری را به صورت حرفه ای به شما می آموزند.

در شهرهایی مانند لیسبون ، سیترا و استوریل ، شما با مناطق پیشرفته و بی نظیری روبرو می شوید که تنها برای اسب سواری آماده شده اند.

جالب است بدانید که گولگا یک شهرستان کوچک در پرتغال است که به پایتخت اسب پرتغال معروف است ؛ در این شهر فستیوال‌های مربوط به اسب برگزار می شود و هزاران گردشگر برای دیدن این فستیوال به پرتغال می روند.

ورزش تنیس در پرتغال

ورزش تنیس در پرتغال طرفداران زیادی دارد ؛ بسیاری از شهرهای پرتغال ، زمین های حرفه ای و پیشرفته تنیس دارند ؛ در واقع ، یکی از ورزش های بسیار محبوب در پرتغال ، تنیس خاکی می باشد ؛ باشگاه های تنیس زیادی در اطراف شهر لیسبون وجود دارند که برخی از آنها دارای بالاترین استانداردهای بین المللی هستند ؛ باشگاه های تنیس پرتغال ، ورزشکاران حرفه ای را برای مسابقات تنیس بین المللی تربیت می کنند.

بجز باشگاه های حرفه ای تنیس ، زمین های تنیس زیادی در پرتغال وجود دارند که شما می توانید به صورت ساعتی آنها را اجاره کنید ؛ اجاره یک ساعته زمین تنیس حدود 11 یورو می باشد ؛ از تنیس بازان معروف پرتغال می توان به امانوئل کوتو اشاره نمود ؛ کوتو در مسابقات مختلفی مانند تنیس آزاد فرانسه ، تنیس ویمبلدون ، تنیس آزاد آمریکا و رقابت‌های دو نفره در المپیک شرکت نموده و مقام کسب کرده است.

مارکوس فریتاس ، تیاگو آپولونیا ، برناردو موتا ، پدرو سوسا ، رودریگو د کاسترو پریرا ، روی ماچادو ، ژوآو سوسا ، جوآ گرالدو ، فردریکو گیل ، گاستوا الیاس ، لئوناردو تاوارس ، از دیگر تنیس بازان معروف پرتغالی هستند که در مسابقات مختلف مقام آورده اند ؛ سایت رجبی درباره ورزش در پرتغال و بسیاری از موضوعات مرتبط با مهاجرت ، در پیچ اینستاگرام نیز مطالب و اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

ورزش محبوب گلف در پرتغال

ورزش گلف در پرتغال تاریخچه ای دیرینه دارد و این کشور به عنوان یکی از مهمترین مراکز گلف در اروپا و جهان به شمار می رود ؛ در واقع پرتغال به بهشت گلف بازان شهرت یافته است ؛ معروف ترین منطقه گلف در کشور پرتغال منطقه ساحلی آلگاروه می باشد ؛ منطقه آلگاروه بیش از 40 زمین گلف حرفه ای دارد که در طرح‌بندی مسابقات قهرمانی جهان مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته در تمامی مناطق پرتغال شما می توانید زمین های درجه یک و پیشرفته گلف را پیدا کنید.

همچنین دوره های آموزشی زیادی در سرتاسر کشور پرتغال برای علاقمندان به ورزش گلف برگزار می شود ؛ در مناطق تورسیتی نیز شما می توانید این ورزش را آموزش ببینید و از آن لذت ببرید ؛ از زمین های گلف معروف در پرتغال می توان به زمین گلف آمارانته در نزدیکی شهر پورتو ، خلیج پاچو دو لومیار در مرکز شهر لیبسون ، زمین گلف جامور در لیبسون ، گلف سانتو آنتونیو در آلگاروه ، استراحتگاه کاسترو ماریم گلف در آلگاروه و... اشاره نمود.

بنابراین گلف یک ورزش در پرتغال است که بسیار پرطرفدار و محبوب است ؛ معروفترین گلف باز پرتغالی ، ریکاردو گوویا می باشدکه بالاترین رتبه گلف را در تاریخ کشور پرتغال کسب کرده است ؛ ریکاردو گوویا ، عنوان نایب قهرمانی جام ROLEX را در رده بندی رسمی گلف جهانی بدست آورد ؛ ورزش گلف در پرتغال بسیار گران است و این ورزش بیشتر مناسب ثروتمندان می باشد.

ورزش محبوب گلف در پرتغال
ورزش پرطرفدار فوتبال در پرتغال

ورزش پرطرفدار فوتبال در پرتغال

به طور قطع محبوب ترین ورزش در پرتغال ، فوتبال است ؛ تیم فوتبال پرتغال طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان و ایران دارد ؛ تمامی ورزش هایی که در بالا ذکر شد ، دارای محبوبیت و طرفداران خاصی در پرتغال می باشند ، اما با قدرت می توان گفت که هیچ ورزشی مانند فوتبال دارای طرفدار نمی باشد.

اگر شما به واسطه یکی از روشهای مهاجرتی مانند کار به این کشور بروید ؛ متوجه خواهید شد که تقریبا در تمامی شهرهای پرتغال باشگاه های مختلف فوتبال وجود دارند ؛ لیگ برتر پرتغال ، معروفترین لیگ فوتبال در پرتغال است که دارای 18 تیم می باشد ؛ امروزه این لیگ در میان ده لیگ مطرح قاره اروپا قرار دارد.

از تیم های معروف در لیگ برتر پرتغال می توان به تیم فوتبال بنفیکا اشاره نمود ؛ این تیم با داشتن 37 بار قهرمانی عنوان پر افتخارترین تیم پرتغال را از آن خود نموده است ؛ تیم های مطرح و شناخته شده دیگری نیز در لیگ برتر پرتغال وجود دارند که می توان از تیم های پورتو و اسپورتینگ لیسبون نام برد.

تیم ملی فوتبال پرتغال از مشهورترین تیم های فوتبال دنیا است که عضو یوفا می باشد و برخی از بهترین بازیکنان دنیا نظیرکریستیانو رونالدو در این تیم بازی می کنند ؛ کشور پرتغال زیرساخت های بسیار قدرتمندی را برای ورزش فوتبال فراهم کرده است و برای علاقمندان به این ورزش ، انواع مدارس فوتبال مبتدی تا پیشرفته را ایجاد نموده است.

معروفترین فوتبالیست های اهل پرتغال

پرتغال فوتبالیست های بسیار خوبی را در طول تاریخ به خود دیده است ؛ تعداد این فوتبالیست ها آنقدر زیاد است که نام بردن از تک تک آنها در این مقاله نمی گنجد ؛ بنابراین ما تنها به نام برخی از مشهورترین فوتبالیستهای پرتغالی در اینجا اشاره می کنیم ؛ اولین اسطوره ای که همه ما می شناسیم ، کریستیانو رونالدو است ؛ همچنین اوزه بیو ، فرناندو پیروتئو ، لوئیس فیگو ، ماریو کولونا ، روی کاستا ، دکو ، پائولو فوتری و… از معروف ترین و بهترین بازیکنان فوتبال در تاریخ کشور پرتغال بوده اند.

شاید بخواهید ورزش را در پرتغال بیاموزید ؛ به طور کلی ، کیفیت تمامی آموزشها در کشور پرتغال بالا می باشد ؛ شما چه در کلاس های آموزشی ورزش در پرتغال شرکت کنید و چه علاقمند به تحصیل در دانشگاه های این کشور باشید ، باید بدانید که پرتغال یکی از کشورهای مناسب برای آموزش و تحصیل است ؛ از این رو ، ما مقاله ای را در زمینه تحصیل در پرتغال آماده نموده ایم که پیشنهاد می کنیم ، حتما مطالعه فرمایید.

ورزشگاه های مهم کشور پرتغال

کشور پرتغال ورزشگاه های زیادی دارد که در این قسمت از مقاله ورزش در پرتغال می خواهیم به اسامی آنها اشاره کنیم ؛ بدلیل اینکه تعداد این ورزشگاه ها بسیار زیاد است ، ما ناگزیریم به اسامی آنها بسنده کرده و تنها به شرح برخی از ورزشگاه های مهم کشور پرتغال بپردازیم.

ورزشگاه استادیو دا لوز ، ورزشگاه الگاروه ، ورزشگاه بسا ، ورزشگاه د. آفونسو هنریکس ، ورزشگاه دراگو ، ورزشگاه دکتر ماگالهیز پسوآ ، ورزشگاه ژوزه آلوالاد ، ورزشگاه سیداد ده کویمبرا ، ورزشگاه شهری آویرو ، ورزشگاه شهری براگا از جمله ورزشگاه های جام ملت های اروپا هستند ؛ همچنین ورزشگاه بونفیم ، ورزشگاه شهر بارسلوش ، ورزشگاه آنتونیو کویمبرا دا موتا ، ورزشگاه تاپادینیا ، ورزشگاه شهرداری فامالیکاو ، ورزشگاه مادیرا ، ورزشگاه ماریتیمو و ورزشگاه ملی لیسبون از دیگر ورزشگاه های کشور پرتغال محسوب می شوند.

نام وزشگاه ظرفیت
ورزشگاه شهری براگا 30282 نفر
ورزشگاه بونفیم 15500 نفر
ورزشگاه شهر بارسلوش 12504 نفر
ورزشگاه ملی لیبسون 37000 نفر
ورزشگاه دکتر ماگالهیز پسوآ 23890 نفر
ورزشگاه د. آفونسو هنریکس 30000 نفر
ورزشگاه الگاروه 30000 نفر
ورزشگاه شهری آویرو 30200 نفر

ورزشگاه شهری براگا 

ورزشگاه شهری براگا یا استادیوم Estadio AXA را تمامی طرفداران فوتبال و ورزش در پرتغال می شناسند ؛ این ورزشگاه منحصربه فرد ، در محل یک معدن قدیمی و بین دو صخره قرار دارد ؛ از تیم هایی که در این استادیوم بازی می کنند ، می توان به تیم S.C. Braga اشاره نمود ؛ استادیوم Estadio AXA میزبان مسابقات یورو در سال ۲۰۰۴ میلادی بوده است.

ورزشگاه بونفیم

این ورزشگاه در شهر ستوبال قرار دارد و محل برگزاری بازی‌های فوتبال است ؛ ورزشگاه بونفیم در سال ۱۹۶۲ تاسیس شد و اگرچه به عنوان یک ورزشگاه قدیمی شناخته می شود ، اما در روزگاری نه چندان دور ، یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه ها و اصلی‌ترین نمادهای فوتبال در این کشور بوده است ؛ این ورزشگاه جایگاه مهمی در ورزش در پرتغال دارد.

ورزشگاه شهر بارسلوش

این ورزشگاه یک ورزشگاهی چندمنظوره در شهر بارسلوش پرتغال است که برای بازی‌های فوتبال و بازی‌های خانگی تیم لیگ برتری ژیل ویسنته استفاده می شود ؛ این ورزشگاه در سال 2004 میلادی تاسیس شد و جایگزین ورزشگاه آدلینو ریبیرو نوو گشت ؛ امکان برگزاری بازی‌های اروپایی و بین‌المللی در ورزشگاه شهر بارسلوش وجود دارد و این ورزشگاه در رده C یوفا قرار دارد.

ورزشگاه ملی لیبسون

این ورزشگاه خانگی در شهر لیبسون قرار دارد و تمرین های تیم ملی فوتبال پرتغال در این ورزشگاه انجام می گیرد ؛ ورزشگاه ملی لیبسون در سال ۱۹۴۴ میلادی تاسیس شد ؛ این ورزشگاه میزبان فینال جام باشگاه‌های اروپا در سال  میلادی ۱۹۶۷ بوده است ؛ همچنین 48 تا از بازیهای تیم ملی فوتبال پرتغال در این ورزشگاه بوده است ؛ در جدول زیر نام برخی از ورزشگاه ها و ظرفیت آنها را مشاهده می کنید.

سوالات پر تکرار ورزش در پرتغال

  •  ورزشگاه شهری براگا
  • ورزشگاه بونفیم
  • ورزشگاه شهر بارسلوش

ورزشگاه شهری براگا یا استادیوم Estadio AXA را تمامی طرفداران فوتبال و ورزش در پرتغال می شناسند ؛ این ورزشگاه منحصربه فرد ، در محل یک معدن قدیمی و بین دو صخره قرار دارد ؛ از تیم هایی که در این استادیوم بازی می کنند ، می توان به تیم S.C. Braga اشاره نمود ؛ استادیوم Estadio AXA میزبان مسابقات یورو در سال ۲۰۰۴ میلادی بوده است.

از تیم های معروف در لیگ برتر پرتغال می توان به تیم فوتبال بنفیکا اشاره نمود ؛ این تیم با داشتن 37 بار قهرمانی عنوان پر افتخارترین تیم پرتغال را از آن خود نموده است ؛ تیم های مطرح و شناخته شده دیگری نیز در لیگ برتر پرتغال وجود دارند که می توان از تیم های پورتو و اسپورتینگ لیسبون نام برد.

شنا یک ورزش در پرتغال است که بسیار محبوب می باشد ؛ بدلیل آب و هوای مناسب ، سواحل زیبا و آبهای گرمی که کشور پرتغال دارد ، شنا از رایج ترین ورزشهای این کشور محسوب می شود و مردم پرتغال به این ورزش به عنوان یک تفریح بی نظیر نگاه می کنند.

سرژیو پائولینو ،  پائولینو مقامهای مختلفی در مسابقات مهمی مانند گرند تور ، تور دوفرانس ، بوئلتا آ اسپانیا و مسابقات دوچرخه سواری کلاسیک ، کسب نموده است ؛ او همچنین در بازیهای المپیک و دوچرخه سواری مدال آورده است.

در این مقاله از سایت موسسه مهاجرتی رجبی به ورزش در پرتغال پرداختیم ؛ امیدواریم مورد استقبال شما قرار گرفته باشد ؛ پرتغال یکی از کشورهای توریستی و ورزشی است ،   وکلای موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در زمینه بهترین دانشگاه های پرتغال و بورسیه های ارائه شده در آن ها اطلاعات بسیار دقیقی دارند ، مقاله های سایت را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

ورزش در پرتغال را با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنید ، امکانات چه کشوری بیشتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه