بهترین دانشگاه های پرتغال

بهترین دانشگاه های پرتغال علاوه بر کسب رتبه های بالا و قابل قبول در میان دانشگاه های جهان ، سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر نقاط دنیا پذیرش می نمایند که علاوه بر تحصیل و کسب درآمد برای این کشور ، می توانند باعث پرورش متخصصان و افراد تحصیل کرده زیادی برای به کارگیری در صنایع و سازمان ها پس از فارغ التحصیلی شوند.

سیستم آموزش عالی پرتغال به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شود و از لحاظ ساختار آموزشی نیز می توان آن را به دو گروه دانشگاه ها و پلی تکنیک تفکیک کرد.

در حال حاضر تعداد دانشگاه و مراکز پلی تکنیک متفاوتی در پرتغال مشغول به فعالیت هستند و شناخت بهترین دانشگاه های پرتغال از این جهت دارای اهمیت است که هرچه شما موفق به پذیرش و تحصیل در دانشگاه های برتر و با رتبه های بالاتر شوید یقینا مدرک شما دارای اعتبار بالاتری خواهد بود و راحت تر و سریع تر قادر به جذب در بازار کار در این کشور خواهید بود.

کارشناسان ما در عنوان کار در پرتغال صریحا شرایط ورود به بازار کار این کشور پس از فارغ التحصیلی را شرح داده اند ، با مطالعه آن مسیر دریافت اقامت این کشور را نیز برای خود آسان سازید.

در ادامه با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا چندی از بهترین دانشگاه های پرتغال را به شما عزیزان معرفی نماییم.

 

فهرست مطالب
بهترین دانشگاه های پرتغال

بهترین دانشگاه های پرتغال را می شناسید؟ دعوت می کنیم تا ویدئویی که همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه کرده است را ببینید و یا فایل پادکستی را که نیز قابل دانلود است ، بشنوید.

پادکست بهترین دانشگاه های پرتغال​

نمایش ویدیو درباره روناک

دانشگاه پورتو ( University of Porto )

دانشگاه دولتی شهر پورتو را می توان برترین دانشگاه کشور پرتغال نامید که در حال حاضر در رتبه بندی موسسه QS رتبه 295 و در رتبه بندی Times رتبه 401 – 500 را در میان دانشگاه برتر جهان به خود اختصاص داده است ، این دانشگاه به عنوان نخستین رتبه از بهترین دانشگاه های پرتغال هم اکنون با بیش از 700 برنامه در مقاطع کارشناسی تا دکترا در رشته های مختلف و به زبان های پرتغالی و انگلیسی به جذب دانشجو از داخل و خارج از کشور اقدام می نماید.

دانشگاه پورتو یکی از برترین دانشگاه های اروپا نیز می باشد و معمولا موفق به قرار گرفتن در میان 100 دانشگاه برتر این قاره نیز می شود ، این دانشگاه طی سالیان گذشته در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری به طور مجزا و همچنین به طور مشترک با دیگر دانشگاه های پرتغال و اروپا شرکت کرده است ، به طوری که در طی سال های گذشته به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی موفق اروپا نیز شناخته شده است.

دانشگاه پورتو تشکیل شده از 14 دانشکده ، یک مدرسه بازرگانی و بیش از 50 مرکز تحقیقاتی است . همچنین این دانشگاه در حال حاضر به دلیل همکاری فعال با صدها موسسه آموزش عالی در سراسر جهان ، بین المللی ترین دانشگاه پرتغال در نظر گرفته می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 روند اخذ پذیرش در هر یک از دانشگاه های پرتغال با کارشناسان رجبی! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه لیسبون( University of Lisbon )

دانشگاه لیسبون را باید بزرگترین دانشگاه پرتغال در نظر گرفت که نزدیک به 50 هزار دانشجو را در خود جای داده و در حدود 10 درصد از آن ها دانشجویان بین المللی هستند ، این دانشگاه از 18 دانشکده و بیش از 100 واحد تحقیقاتی تشکیل شده است که با دانشگاه های بسیاری در سراسر جهان به خصوص دانشگاه هایی از آمریکا در ارتباط بوده و در حال انجام پروژه های تحقیقاتی می باشد.

دانشگاه لیسبون در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه QS موفق به کسب رتبه 365 و طبق رتبه بندی موسسه Times موفق به کسب رتبه 501 – 600 در میان دانشگاه های برتر جهان شده است و رتبه دوم را در میان بهترین دانشگاه های پرتغال به خود اختصاص داده است ، این دانشگاه همچنین همواره در میان 100 دانشگاه برتر اروپا نیز قرار داشته  و پذیرش و دریافت مدرک از آن یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

این دانشگاه در تمامی مقاطع و به زبان های پرتغالی و انگلیسی نسبت به آموزش و تعلیم به دانشجویان اقدام می نماید.

دانشگاه لیسبون( University of Lisbon )

دانشگاه کویمبرا ( University of Coimbra )

اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال را دارید ، دانشگاه کویمبرا یکی از برترین مراکز ارائه رشته های پزشکی در پرتغال است ، با کلیک بر روی عنوان می توانید از تمامی جزئیات لازم در این زمینه مطلع شوید ، دانشگاه کویمبرا را قدیمی ترین دانشگاه پرتغال می شناسند که تاریخ تاسیس آن به سال 1290 میلادی باز می گردد . این دانشگاه در شهر کویمبرا یکی از پایتخت های سابق این کشور واقع شده و در حال حاضر پذیرای نزدیک به 27 هزار دانشجو است و سومین رتبه را در میان بهترین دانشگاه های پرتغال ازآن خود کرده است.

این دانشگاه 8 دانشکده را در خود جای داده و یکی از دانشگاه های برتر در ارائه رشته های مهندسی در پرتغال می باشد که طبق آخرین آمار در سال 2022 و از منظر موسسه Times رتبه 601 – 800 و از دیدگاه موسسه معتبر QS در رتبه 455 جای گرفته و یکی از 200 دانشگاه برتر اروپا نیز محسوب می شود.

محوطه قرن شانزدهمی این دانشگاه که در یک کاخ قدیمی ساخته شده ، به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و یکی از جذابترین مکان‌های توریستی پرتغال نیز محسوب می‌شود که سالانه جهانگردان بسیاری برای بازدید از آن به کویمرا سفر می کنند.

دانشگاه نوین لیسبون

New University of Lisbon

دانشگاه نوین لیسبون

دانشگاه نوین لیسبون در سال 1973 در شهر لیسبون با تاکید بر رشته های علوم ، تکنولوژی ، مهندسی ، ریاضیات ، علوم مالی ، حسابداری ، مدیریت و اقتصاد تاسیس شد و در حال حاضر یکی از برترین دانشگاهی پرتغال در ارائه این رشته ها به دانشجویان است . این دانشگاه برای دانشجویان خارجی خود امکانات کافی و مناسبی از جمله خوابگاه ، کتابخانه ، سالن ورزشی ، استخر ، کمک های مالی و بسیاری دیگر از امکانات مورد نیاز آنان را فراهم آورده است.

این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر پرتغال است که در سال 2022 در رتبه بندی موسسه QS رتبه 431 و در رتبه بندی موسسه تایمز رتبه 401 – 500 را در میان دانشگاه های جهان به دست آورده و علاوه بر این ، از اعتبار قابل قبول در زمینه شهریه مناسب برای تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس برخوردار می باشد که یکی مهم ترین عوامل تمایل دانشجویان خارجی به تحصیل در این مرکز است.

دانشگاه نوین لیسبون در حال حاضر توجه بسیاری به امور تحقیقاتی و پژوهشی دارد و تمرکز اصلی خود را نیز به دوره های کارشناسی ارشد و دکترا معطوف کرده است ، پس اگر قصد تحصیل در این مقاطع را دارید این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های پرتغال می باشد که دریافت مدرک از آن می تواند زمینه استخدام و دست یابی به مشاغل معتبر را برای شما فراهم آورد.

دانشگاه مینهو ( University of Minho )

دانشگاه مینهو یکی از دانشگاه های تازه تاسیس پرتغال است که توانسته با قدمت کمی که دارد به اعتبار و جایگاهی بسیار بالا و معتبر در پرتغال و در جهان دست پیدا کند و پا به پای دانشگاه های قدیمی و معتبر این کشور قدم بردارد ، این دانشگاه در حال حاضر بیش از 20 هزار دانشجو را در خود جای داده که در 10 دانشکده آن و در دو پردیس که در شهرهای براگا و گویمرائس واقع شده اند ، مشغول به تحصیل هستند.

دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه از شهرت و اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا خدماتی تخصصی در حوزه بهداشت و درمان ارائه می نماید ، به همین خاطر دانشگاه مینهو از جمله بهترین دانشگاه های پرتغال محسوب می شود که همواره جز اولین انتخاب های علاقمندان به رشته های پزشکی قرار می گیرد.

دانشگاه مینهو با رشد مناسبی که طی سالیان اخیر داشته است موفق به کسب رتبه 571 از موسسه Qs شده است و همچنین از نظر موسسه معتبر تایمز نیز موفق به کسب جایگاه 801 – 1000 در میان برترین دانشگاه های جهان شده که یقینا این پیشرفت در سال های آتی نیز وجود خواهد داشت و این دانشگاه به مقام های بالاتری نیز دست پیدا خواهد کرد.

دانشگاه کاتولیک پرتغال

دانشگاه کاتولیک پرتغال

دانشگاه کاتولیک پرتغال ، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های پرتغال است که با تاسیس دانشکده فلسفه در سال 1967 آغاز به کار کرد و پس از آن ، این دانشگاه طی یک موافقت نامه مذهبی میان کلیسای کاتولیک و دولت به عنوان یک دانشگاه خود مختار شناخته شد که یکی از معتبرترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین مؤسسات آموزش عالی این کشور است که در لیسبون ، پایتخت پرتغال واقع شده و تنها دانشگاه در این کشور است که توسط دولت در ارتباط با کلیسای کاتولیک اداره می‌شود.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های پرتغال است که ورود به آن آرزوی دانشجویان بسیاری در این کشور است و نیمی از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند و به دلیل بالا بودن کیفیت آموزش و استانداردهای بالای آموزشی در این دانشگاه ، همواره فارغ التحصیلان این مرکز با استقبال بسیار خوبی از سوی کارفرمایان پرتغالی و اروپایی برخوردار می شوند.

این مرکز آموزشی در سال 2022 از منظر موسسه تایمز موفق به کسب جایگاه 351 – 400 در میان دانشگاه های برتر جهان شده است و توانسته خود را در میان 300 دانشگاه برتر در میان کارفرمایان در جهان جای دهد.

دانشگاه اوورا ( University of Évora )

دانشگاه اوورا یکی از دانشگاه های متعلق به سیستم آموزش عالی دولتی پرتغال است که ماموریت خود را تولید دانش از طریق تحقیقات علمی و هنری ، آزمایش و توسعه تکنولوژیکی و انسانی می داند و وظیفه خود را انتقال دانش به جامعه ، تقویت نوآوری و رقابت تجاری ، نوسازی خدمات عمومی و همچنین توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه گسترده تر معرفی می کند.

این دانشگاه را باید دومین دانشگاه قدیمی پرتغال معرفی کنیم که در سال 1559 در شهر اوورا و برای خدمت و آموزش به مردم جنوب کشور تاسیس شده است ، این دانشگاه در حال حاضر بیش از 8 هزار دانشجو را پذیرا است که 20 درصد از آن ها دانشجویان بین المللی هستند که از 68 کشور جهان برای تحصیل و آموزش به اوورا سفر کرده اند.

این دانشگاه از 5 دانشکده و 18 واحد تحقیقاتی تشکیل شده است و یکی از مزیت های بالای این مرکز اعطای بورسیه های تحصیلی بسیار به دانشجویان خارجی خود است که علاوه بر هزینه تحصیل هزینه اقامت و زندگی آنان را نیز تحت پوشش خود قرار داده است . دانشگاه اوورا را می توان یکی از بهترین دانشگاه های پرتغال معرفی کرد که از موسسه Times رتبه 801 – 1000 را به دست آورده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاوره با کارشناسان رجبی پذیرش در هر یک از دانشگاه های پرتغال را برای شما آسان می سازد!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه الگاروه ( University of Algarve )

اگر قصد تحصیل در پرتغال را دارید ، ضمن مطالعه مطالب جمع آوری شده ما در همین سایت ، دانشگاه آلگاروه می تواند یکی از انتخاب های خوب و مناسب برای دانشجویان خارجی باشد که از شهریه های تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد و علاوه بر این در فهرست بهترین دانشگاه های پرتغال نیز جای می گیرد که بیش از 8500 دانشجو را در خود جای داده و 1700 از آنان از بیش از 84 کشور دنیا برای تحصیل و دریافت مدرک در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده اند.

این دانشگاه در سال 1979 در شهر فارو مرکز ایالت آلگاروه تاسیس شده و در حال حاضر متشکل از 8 دانشکده و دپارتمان و 80 واحد تحقیقاتی می باشد که زیر نظر بیش از 700 استاد و استادیار در حال تعلیم و آموزش به دانشجویان است ، این دانشگاه مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد که در زمینه‌های هنر ، ارتباطات و میراث ، علوم اجتماعی و تربیتی ، علم و فناوری های بهداشتی ، علوم دقیق و طبیعی ، اقتصاد ، مدیریت و گردشگری ، مهندسی و فناوری به دانشجویان اعطا می گردد.

این دانشگاه در سال 2022 از موسسه تایمز موفق به کسب رتبه 801 – 1000 شده و همچنین باز از دیدگاه این موسسه برای چهارمین سال پیاپی در میان 50 دانشگاه جوان برتر جهان قرار گرفته است.

دانشگاه الگاروه پرتغال

دانشگاه ملی آزور( University of the Azores )

دانشگاه ملی آزور یکی دانشگاه دولتی کشور پرتغال است که توانسته خود را در میان بهترین دانشگاه های پرتغال جای دهد و به طور جذاب و بسیار چشم نوازی در سه پردیس سازماندهی شود که در سه شهر اصلی مجمع‌الجزایر آزور در شهرهای پونتا دلگادا (سائو میگل) ، آنگرا دو قهرمانی (ترسیرا) و هورتا (جزیره فایال) قرار گرفته اند.

تحصیل در دانشگاه آزور فرصتی عالی برای لذت بردن از ثروت های طبیعی و فرهنگی آزور ، در محیطی امن و دلپذیر همراه با ماجراجویی و فعالیت های متنوع در طبیعت و فستیوال های خوراکی و موسیقی در تابستان و همچنین تجربه فعالیت های تحصیلی یا کارآموزی در سایر دانشگاه های اروپایی را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است.

این دانشگاه یکی از دانشگاه های پرتغال است که خدمات اقامتی و رفاهی کاملی را برای دانشجویان خارجی خود از جمله خوابگاه ، رستوران ، کافی شاپ ، سلف سرویس ، اینترنت رایگان ، خدمات ورزشی و غیره را فراهم آورده است و می توان گفت که با اخذ پذیرش در این دانشگاه می توانید یک خاطره خوب و مدرک معتبر را ازتحصیل و مهاجرت به این کشور به دست آورید.

دانشگاه مرکزی بیرا

دانشگاه مرکزی بیرا ( University of Beira Interior )

دانشگاه مرکزی بیرا در سال 1979 در شهر کوویلیا تاسیس شده و در حال حاضر میزبان بیش از 8 هزار دانشجو است که در پنج دانشکده هنر و ادبیات ، علوم ، علوم اجتماعی و انسانی ، علوم بهداشتی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه همیشه ماموریت خود را از همان ابتدای آغاز به کار ، ارتقای سطح علم ، تولید ، انتشار دانش ، فرهنگ ، علم و فناوری از طریق مطالعه ، آموزش و پژوهش می داند و طی این چند سال در مسیر تحقق آن قدم برداشته است.

این دانشگاه طی یک دهه گذشته توجه خود را به سمت مقاطع تکمیلی به خصوص مقطع دکترا سوق داده است و در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی بیش تری به طور روز افزون در حال مشارکت می باشد که زمینه پذیرش را برای متقاضیان مقطع دکترا فراهم تر کرده است و اعتبار این مرکز را در حال افزایش دادن است . همچنین طبق آخرین اعلام موسسه Times این دانشگاه رتبه 601 - 800 را به دست آورده است.

سوالات پر تکرار بهترین دانشگاه های پرتغال

دانشگاه پورتو را می توان بهترین دانشگاه کشور پرتغال نامید.

دانشگاه لیسبون بزرگ ترین دانشگاه این کشور است که میزبانی بیش از 50 هزار دانشجو را بر عهده دارد.

این دانشگاه طبق آخرین آمار در سال 2022 و از نظر موسسه Times رتبه 601 – 800 و از دیدگاه موسسه معتبر QS رتبه 455 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.

دانشگاه نوین لیسبون را می توان گزینه ای ایده آل و مقرون به صرفه دانست که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

دانشگاه مینهو دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که همواره جز اولین انتخاب های علاقمندان به رشته های پزشکی قرار می گیرد.

چندین دانشگاهی که به آن ها اشاره کردیم 10 دانشگاه از بهترین دانشگاه های پرتغال می باشند که رتبه های جهانی بالایی داشته و مدارک بسیار معتبری را به دانشجویان خود اعطا می نمایند ، شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیش تر در این باره و یا اطلاع از روش های مهاجرت به پرتغال حتما عنوان تهیه شده را مطالعه کرده و یا با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرموده و با حضور در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز ما از مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید.

مقایسه میان دانشگاه های مناسب جهان می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین مقصد تحصیلی باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه