ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی به مجموعه ای از شهرها در این کشور اشاره دارد که دارای کم ترین میزان هزینه هستند و به عنوان گزینه خوبی برای مهاجرت و زندگی در نظر گرفته می شوند.

با توجه به این که میزان هزینه های زندگی یکی از مهم ترین فاکتورها برای مهاجرین به شمار می رود، ما آشنایی با این 10 شهر ارزان روسیه را برای تمامی متقاضیان، الزامی می دانیم. 

میزان هزینه های زندگی در هر شهر روسیه با توجه به مواردی مانند سبک زندگی، منطقه، نوع خانه و… بستگی دارد با این حال به صورت کلی هزینه های زندگی در این کشور حدودا بین 18500 تا 25000 روبل در ماه می باشد و بدین ترتیب روسیه به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای زندگی در نظر گرفته می شود. 

چنانچه رویای زندگی در این کشور را در سر می پرورانید، توصیه می کنیم از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

با توجه به این که هر شهر این کشور در کنار داشتن هزینه های زندگی مختلف، کیفیت زندگی، دستمزد ها و فرصت های شغلی متنوعی را ارائه می دهد آشنایی با هر شهر این کشور به شما کمک کرده تا بتوانید بهترین شهر را برای زندگی انتخاب کنید. علاوه بر این جهت آشنایی با برآورد هزینه های هر بخش زندگی در این کشور همین حالا به مقاله به روز، هزینه های زندگی در روسیه مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی

بالاشوف ارزان ترین شهر روسیه

در اولین مورد لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی به سراغ شهری کم تر شناخته شده اما بسیار ارزان می رویم. بالاشوف در سال های اخیر با ارائه فرصت های شغلی متنوع و میزان هزینه های زندگی پایین جای خود را در میان لیست بهترین و ارزان ترین شهرهای این کشور به دست آورده است.

این شهر در رتبه بندی نخل به عنوان برترین و ارزان ترین شهر شناخته شد و امروزه نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی کارگران بین المللی و مهاجرین شناخته می شود. بالاشوف ارزان ترین شهر روسیه نسبت به دیگر شهرهای این کشور خدمات و کالاهای اساسی را حدود 73.65% ارزان تر از سطح کشور را ارائه می دهد و بدین ترتیب شما می توانید با صرف مبلغ کمی به خدمات و کالاهای گسترده ای در این شهر دسترسی داشته باشید. 

جالب است بدانید علاوه بر ارائه خدمات و کالاهای گسترده با میزان هزینه های کم تر، این شهر طیف وسیعی از فرصت های شغلی را نیز در اختیار ساکنین خود قرار می دهد. امروزه مهم ترین قسمت اقتصاد این شهر مربوط به صنعت خودرو است و از همین رو افرادی که در این زمینه دارای تخصص هستند می توانند به راحتی در بالاشوف شغل مورد نظرشان را پیدا کنند. علاوه بر خودرو، مشاغل در صنایع دیگری مانند صنعت نساجی و آموزش نیز دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین کشور برای کار و زندگی با دریافت مشاوره های تخصصی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر فرهنگی یکاترینبورگ

شهر فرهنگی یکاترینبورگ یکی دیگر از بهترین و ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی در نظر گرفته شده و عموما به عنوان یک مرکز فرهنگی، اقتصادی و آموزشی، طیف گسترده ای از خدمات متنوع را با میزان هزینه های کم در اختیار ساکنین خود قرار می دهد.

این شهر که به عنوان شهری صنعتی و بزرگ شناخته شده از نظر حجم اقتصادی در کشور روسیه سومین رتبه را از آن خود کرده است و از همین رو میزان استانداردها و رفاه زندگی بسیار بالایی را به ساکنین ارائه می دهد. با توجه به این که یکاترینبورگ طیف وسیعی از فرصت های شغلی را در اختیار ساکنین قرار می دهد، عموما یافتن شغل در این شهر آسان است و کارفرما ها در زمینه های مختلف با کمبود کارمند رو به رو هستند. از مهم ترین زمینه های شغلی مهم در این شهر می توان به مراکز مالی و تجاری بین المللی اشاره کرد.

در حال حاضر ارزش هر متر مربع خانه در این شهر حدود 75 هزار روبل است و با توجه به این که یکاترینبورگ شهری پیشرفته و توسعه یافته است، خریداران می توانند از طیف وسیعی از مسکن های مختلف، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنند.

شهر فرهنگی یکاترینبورگ

طبق تحقیقات صورت گرفته این مورد از لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی از نظر رفاه و توسعه در کنار شهرهای بزرگی مانند مسکو قرار دارد، با این حال یکاترینبورگ میزان هزینه های زندگی بسیار ارزان تری را ارائه می دهد.

شهر اقتصادی کراسنودار

شهر اقتصادی کراسنودار یکی دیگر از بهترین شهرها برای کار و زندگی در کشور روسیه در نظر گرفته می شود. به صورت کلی میزان شانس شما برای یافتن شغل در این شهر بسیار بالا است و می توانید در کوتاه ترین مدت زمان شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

امروزه اغلب فرصت های شغلی این شهر بر صنایع غذایی، تولید مواد غذایی و همچنین بخش کشاورزی متمرکز شده است و با این حال پیش بینی شده که در سال های آینده میزان فرصت های شغلی در بخش های مختلف این شهر تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

به صورت کلی علاوه بر موارد نام برده شده، شهر کراسنودار دارای یک بازار تبلیغاتی و دیجیتال پر رونق است که در این زمینه نیز مشاغل بسیار زیادی را در خود جای داده و فرصت های شغلی مختلفی را ارائه می دهد. علاوه بر این از نظر خرید مسکن نیز این مورد از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی دارای موقعیت پیشرویی است و شما می توانید یک مسکن با کیفیت و مناسب را با قیمت های بسیار پایین پیدا کنید.

جالب است بدانید امروزه بیش از 62 هزار کسب و کار کوچک و متوسط در شهر کراسنودار وجود دارند که حدود 204 هزار نفر در این مشاغل مشغول به کار هستند. امروزه میزان میانگین حقوق و دستمزدها در کراسنودار حدود 50 هزار روبل برآورد شده است و شما می توانید با این مقدار درآمد به راحتی در این شهر زندگی کنید.

شهر هزینه های زندگی شهر هزینه های زندگی
مسکو 1253 دلار کازان 732 دلار
سن پترزبوگ 956 دلار چلیابینسک 516 دلار
نووسیبیرسک 770 دلار اومسک 565 دلار
یکاترینبورگ 787 دلار سامارا 714 دلار
نیژنی نووگورود 736 دلار روستوف-آن-دون 764 دلار

شهر صنعتی سورگوت

شهر صنعتی سورگوت گزینه بعدی در لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی است که این مورد نیز در بین مردم نسبتا ناشناخته می باشد. به صورت کلی سورگوت یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور است که به عنوان مرکزی اداری و صنعتی در نظر گرفته می شود.

به صورت کلی شهر سورگوت روسیه یکی از معدود شهرهایی در این کشور است که از نظر جمعیت و اهمیت صنعتی، گردشگری و اقتصادی، از شهرهای اطراف خود پیشی گرفته و در سال های اخیر رو به رشد و پیشرفت قرار گرفته است. جالب است بدانید اقتصاد این شهر عموما بر مبنای صنایع تولید نفت و فرآوری گاز بنا شده است و با توجه به این که شرکت های نفت و گاز بسیار بزرگی در سورگوت واقع شده اند، این شهر گزینه بسیار خوبی برای اشتغال در این صنعت می باشد. 

در سایت رجبی مقالات ارزشمند زیادی درباره کشور روسیه ارائه شده است ؛ چهار مقاله منتخب را بخوانید.

شهر ارزان کالینینگراد

شهر ارزان کالینینگراد یکی دیگر از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی در نظر گرفته شده می شود. به صورت کلی این شهر دارای بیش از 715 هزار نفر جمعیت است و به عنوان یکی از 25 منطقه صنعتی بزرگ روسیه در نظر گرفته می شود.

کالینینگراد عموما فرصت های زیادی را در زمینه صنعت تجارت کهربا، ساخت کشتی و خودرو سازی ارائه داده و همچنین تقاضا برای کارگران بخش گردشگری نیز عموما در این شهر بالا می باشد. با این حال حائز اهمیت است که میزان درآمد های موجود در این شهر به اندازه شهرهای مانند مسکو و سن پترزبورگ بالا نیست و حدودا بین 23 تا 36 هزار روبل می باشد. با این حال به رقم کاهش دستمزد ها هزینه ها نیز حدودا کاهش پیدا کرده و شما می توانید با همین مقدار پول به راحتی از پس هزینه های زندگی خود در این شهر برآیید.

شهر کالینیگراد دارای طیف وسیعی از خانه های شیک و به روز است و با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این شهر، هر ساله میزان زیادی مجتمع های مسکونی و شهرک های جدید ساخته می شود. میزان قیمت یک خانه شخصی یک طبقه در این شهر حدود 2.8 میلیون روبل برآورد شده و در همین حال میزان هزینه های خرید خانه دو طبقه حدود 4 میلیون می باشد.

شهر توریستی کازان روسیه

شهر توریستی کازان روسیه

در لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی حیف است که بررسی شهر توریستی کازان نپردازیم. این شهر زیبا با جاذبه های مختلف هر ساله عده کثیری از مهاجرین و توریست ها را به خود جذب می کند و از همین رو فرصت های شغلی متنوعی را در زمینه های شغلی متنوع به مهاجرین جویای کار ارائه می دهد.

متوسط ​​حقوق در کازان 42 هزار روبل در نظر گرفته شده است، با این حال میزان حقوق ها بین 40 تا 60 هزار متغییر است و با توجه به مهارت و زمینه های شغلی متفاوت می باشد. با این حال متذکر می گردیم که حقوق مشاغلی مربوط به مهندسی، برنامه نویسی و بانک عموما بالا است.

میزان هزینه بها خرید آپارتمان در این شهر تا حد زیادی با توجه به منطقه متغییر است ولی با این وجود میزان هزینه ها بین 1.4 تا 4 میلیون روبل می باشد. همچنین جالب است بدانید که اقسام مختلفی از گزینه های مسکن مانند آپارتمان های دنج، آپارتمان های مدرن در ساختمان های جدید و... در این شهر وجود دارد که هر فرد می تواند با توجه به علاقه و ترجیحات خود یک گزینه را انتخاب کند.

میزان هزینه های زندگی در این مورد از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی تقریبا مشابه با سایر کلان شهر ها است و حدود 20% گران تر از شهرهای کوچک می باشد. با این حال شما می توانید با خرید از بازار های محلی کوچک، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

شهر مقرون به صرفه مورمانسک

شهر مقرون به صرفه مورمانسک یکی دیگر از شهرهای جذاب و ارزان این کشور برای زندگی در نظر گرفته شده است. به صورت کلی این شهر ارزان دارای مسکن مقرون به صرفه ای نیز است و هزینه هر متر مربع خانه در این شهر حدود 95 هزار روبل در نظر گرفته است.

هر چند میزان هزینه های زندگی در این شهر عموما پایین است اما در کنار آن انتظار رفاه و کیفیت زندگی بسیار عالی نداشته باشید، زیرا مورمانسک از نظر کیفیت محیط شهری رتبه 56 را در این کشور به خود اختصاص داده است. به صورت کلی امروزه میزان سطح پایین توسعه های پزشکی، وضعیت نامناسب جاده ها و نرخ بالای جرم و جنایت، زندگی در این مورد از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی را تا حدودی سخت کرده است.

شهر محبوب تیومن روسیه

شهر محبوب تیومن گزینه بعدی در لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی است که به عنوان پایتخت نفت و گاز روسیه شناخته می شود. این شهر زیبا در زمینه صنعت نفت و گاز فرصت های شغلی متنوعی را ارائه داده و تقریبا بهترین شهر برای زندگی و کار می باشد.

تیومن با ارائه فرصت های شغلی فراوان، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و سطح بالای رفاه به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در روسیه در نظر گرفته می شود. به صورت کلی یافتن شغل در این شهر آسان است و در کنار آن میزان حقوق ها نیز بالاست. در حال حاضر میانگین حقوق در شهر 51 هزار روبل برآورد شده است که تقریبا مشابه شهرهای بزرگ این کشور می باشد.

چنانچه قصد دارید تا در کوتاه ترین مدت زمان ممکن در روسیه مشغول به کار شوید و روند مهاجرت شغلی خود را انجام دهید، توصیه می کنیم در کنار این مقاله حتما عنوان کار در روسیه را نیز مطالعه فرمایید تا با تمامی شرایط و الزامات کار در این کشور آشنا شوید.

در کنار میزان دستمزدهای بالا، هزینه های زندگی پایین است و می توانید با صرف هزینه های کم تر به طیف وسیعی از خدمات و کالاها دسترسی داشته باشید. در این شهر میزان هزینه خرید آپارتمان 60 متری حدود 5.5 میلیون روبل در نظر گرفته شده و می توانید با قیمت پایین نسبت به شهرهای دیگر آپارتمان بخرید و زندگی رویایی خودتان را تجربه کنید.

شهر محبوب تیومن روسیه

شهر بین المللی سن پترزبورگ

حیف است که در لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی به شهر بین المللی سن پترزبورگ اشاره ای نکنیم. میزان مشاغل و فرصت های شغلی موجود در سن پترزبورگ به اندازه مسکو گسترده نیست با این حال افراد با داشتن مهارت، تحصیلات بالا و دیگر شرایط می توانند در کوتاه ترین مدت زمان شغل مورد نظر خود را در این شهر پیدا کنند.

امروزه میزان تحصیلات یکی از مهم ترین عوامل در میزان دستمزد ها و شانس شما برای یافت شغل است، شما می توانید با تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های این شهر روند یافتن شغل را برای خود آسان تر کنید. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر جهت شرایط تحصیلی در این کشور را در مقاله تحصیل در روسیه مطالعه فرمایید.

میزان هزینه های زندگی در این شهر از لیست ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی نسبت به دیگر شهرهای مهم بین المللی بسیار کم تر می باشد. برای مثال امروزه میزان هزینه های زندگی در سن پترزبورگ حدودا 71 درصد ارزان تر از نیویورک، 47 درصد ارزان تر از برلین و 37 درصد ارزان تر از مادرید برآورد شده است.

میزان هزینه ها در سن پترزبورگ در برخی از بخش ها مانند حمل و نقل و تاکسی و مسکن اجاره ای نسبت به دیگر شهرهای روسیه 30 تا 50 درصد گران تر می باشد. میزان هزینه های خرید خانه در این شهر از مسکو پایین تر است و قیمت ها از حدود 160 هزار روبل برای هر متر مربع شروع می شود.

شهر تجاری مسکو

شهر تجاری مسکو

در نهایت به سراغ شهر تجاری مسکو و پایتخت این کشور می رویم. به صورت کلی مسکو دارای بالاترین شاخص آسایش و رفاه زندگی در این کشور است و به عنوان بهترین شهر برای کار و زندگی در نظر گرفته می شود. این شهر از نظر کیفیت امکانات شهری، ساماندهی فضای شهر و زیرساخت های اجتماعی به صورت مکرر در رتبه بندی ها مقام اول را کسب می کند.

امروزه انواع دفاتر بین المللی و داخلی در این شهر قرار گرفته و بدین ترتیب مسکو طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در اختیار ساکنین قرار می دهد. از سوی دیگر دستمزد ها نیز در بهترین حالت خود قرار دارد و حتی برخی از کارمندان تا حدود 60 هزار روبل درآمد دارند.

دستمزد متخصصان جوان درگیر در صنایع مدرن به طور متوسط ​​55 هزار روبل در مرحله کارآموزی است. با این حال میزان هزینه های زندگی و مسکن در مقابل دیگر شهرهای موجود در روسیه بالاتر است و امروزه هزینه خرید یک آپارتمان در منطقه قدیمی این شهر حدود 280 هزار روبل برآورد شده است.

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی

بالاشوف در سال های اخیر با ارائه فرصت های شغلی متنوع و میزان هزینه های زندگی پایین جای خود را در میان لیست بهترین و ارزان ترین شهرهای این کشور به دست آورده است .

میزان هزینه بها خرید آپارتمان در این شهر از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی تا حد زیادی با توجه به منطقه متغییر است ولی با این وجود میزان هزینه ها بین 1.4 تا 4 میلیون روبل می باشد.

مسکو به عنوان پایتخت این کشور بهترین گزینه برای زندگی و کار در نظر گرفته شده و فرصت های شغلی متنوعی را به ساکنین خود ارائه می دهد.

امروزه میزان دستمزد ها در این شهر بین 55 تا 60 هزار روبل می باشد.

در این مورد از ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی میزان هزینه خرید آپارتمان 60 متری حدود 5.5 میلیون روبل در نظر گرفته شده است.

اکنون که با ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی آشنا شده اید، توصیه می کنیم جهت انتخاب بهترین مکان برای زندگی و انتخاب روش مهاجرتی خود، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. همچنین می توانید برای صرفه جویی در زمان و دسترسی سریع تر به اطلاعات، همین حالا مقاله کامل و به روز مهاجرت به روسیه را مطالعه فرمایید.

مقالات زیر می تواند برای شما جالب و کارآمد باشد.

2 دیدگاه در “ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی

  1. ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی Aliullah Mohammadi گفت:

    با سلام و وقت بخیر!
    اگر کسی از طریق بورسیه یک سال آموزش زبان روسی وارد روسیه شود بعد از فرا گرفتن زبان می‌تواند رایگان در دانشگاه های روسیه درس بخواند یاخیر؟
    با احترام علی محمدی

    1. ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به رزومه شما ، رشته ، مقطع تحصیلی و شرایط دانشگاه مقصد دارد. اگر رزومه قوی داشته‌ باشید ممکن است بتوانید اما بیشتر بورسیه ها معمولا مختص مقطع phd است.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2.9/5 - (15 امتیاز)
منو
خانه