تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

چنانچه تمایل دارید در رابطه با تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه اطلاعات مفیدی را به دست آورید مطالعه مقاله زیر را از دست ندهید . کشور نام آشنای روسیه که در سال های گذشته مقصد ایرانیان زیادی با هدف های مختلف بوده کشوری مناسب به جهت فعالیت های تجاری نیز می باشد .

شرکت های مختلف تلاش می کنند تا با گسترش فعالیت خود و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا ، به پیشرفت حرفه خود کمک کنند . کارشناسان موسسه حقوقی مهر آفرین رجبی آماده اند تا انواع خدمات لازم در زمینه مهاجرت کاری به روسیه را به شما ارائه داده و شما را در رسیدن هرچه بهتر به هدفتان یاری رسانند .

اطلاعاتی درباره تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه

پهناورترین کشور دنیا که در شمال اوراسیا قرار گرفته روسیه نام دارد . این کشور سردسیر شهر مسکو را پایتخت خود می نامد که به عنوان بزرگترین شهر اروپا نیز شناخته می شود . این کشور با 145 میلیون نفر جمعیت زبان روسی را به عنوان زبان رسمی معرفی می کند .

هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا به روسیه اختصاص دارد و و با عضویت در سازمان های مهم جهانی نقش اساسی در مناسبات سیاسی و اقتصادی ایفا می کند . مهاجرت به روسیه را می توان از گزینه های مناسب برای هرگونه سرمایه گذاری و یا فعالیت های تجاری به شمار آورد زیرا با توجه به وجود بازار و اقتصاد گسترده ، صنایع مختلف می توانند در آن به راحتی شکوفا شوند .

تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه شاخه ای از ثبت شرکت در این کشور به شمار می روند که هرکدام دارای اصول و قوانین مخصوص به خود است . در ادامه شرایط لازم برای هر کدام را بررسی می کنیم .

شرایط تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه

یک شرکت خارجی که در کشوری جز روسیه به فعالیت مشغول است می تواند با تاسیس یک نمایندگی فعالیت خود را در این کشور آغاز کند . نمایندگی نمی تواند مانند یک شخص حقوقی مستقل عمل کند و باید مطابق با اصول شرکت اصلی خارجی و متناسب با حفظ منافع شان فعالیت نماید . این نمایندگی باید توسط یک مدیر عامل که از سوی شرکت مشخص شده و دارای وکالت نامه است اداره شود .

شرکت متقاضی باید در اتاق بازرگانی و صنعتی روسیه نمایندگی مورد نظر خود را به ثبت برساند تا این نمایندگی بتواند به صورت قانونی شروع به کار نماید . هرگونه فعالیت جانبی و خارج از حوزه مربوط ممنوع بوده و نمایندگی ها تنها وظیفه حفظ منافع شرکت ، گسترش تجارت ، و معرفی را در روسیه دارند .

شرایط تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه

شرکت برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه باید مقدماتی مانند ارگان های مالیاتی ، آمار ، صندوق های دولتی و افتتاح حساب را پشت سر بگذارد و با گرفتن تاییدیه از تمام آنها ، نمایندگی را به ثبت برساند . امکان ثبت نمایندگی توسط یک تا 5 نفر خارجی ممکن است و نیاز به سرمایه اولیه نیز نخواهد داشت .

مدارک مورد نیاز برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه

  1. گواهی از وجود و ثبت شرکت اولیه که صحت فعالیت آن در کشوری دیگر را تایید می کند .
  2. قرارداد تاسیس و اساسنامه
  3. گواهی ثبت مالیاتی
  4. اطلاعات ضروری شرکت جهت افتتاح نمایندگی
  5. آدرس دقیق نمایندگی
  6. مشخصات مدیر مشخص شده از سوی شرکت
  7. جزئیات فعالیت های شرکت اصلی
  8. زمان مشخص شده جهت فعالیت نمایندگی
  9. تاییدیه بانکی به جهت داشتن پشتوانه مالی کافی

موارد بالا را می توان به عنوان اصلی ترین اقدامات لازم جهت ثبت نمایندگی در روسیه در نظر گرفت . تمامی افراد متقاضی تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه باید این مراحل را به صورت دقیق بررسی کرده و پشت سر بگذارند . کارشناسان ما قادرند تا تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را به صورت جزئی در اختیارتان قرار دهند .

تاسیس شعبه در روسیه

شعبه به معنای یکی از واحدهای شرکت اصلی در منطقه و یا کشوری دیگر به منظور ارائه خدمات شرکت اصلی ست و حدود اختیارات آن توسط شرکت مادر تعیین می شود . تاسیس شعبه در روسیه نیز یکی دیگر از روش های انجام فعالیت های تجاری در این کشور است .

شعبه نیز مانند نمایندگی اجازه برخی از فعالیت ها را داشته و از برخی دیگر منع شده است . شخص حقوقی مستقل نمی تواند به تنهایی موسس شعبه باشد و این امکان تنها برای شرکت ها وجود دارد .

در واقع شعبه یک شرکت بخشی از فعالیت های ان شرکت را انجام می دهد و برخلاف نمایندگی می تواند فعالیت مستقل داشته باشد . روند تاسیس شعبه مانند تاسیس نمایندگی ست و شما باید از سازمان های مختلف تاییدیه گرفته و سپس برای ثبت نهایی آن اقدام کنید .

ایجاد شعبه نیازی به داشتن شریک روسی ندارد و شما با معرفی یک مدیر از سوی شرکت اصلی قادری خواهید بودمسئولیت های اصلی را به او بسپارید . دقت داشته باشید که مدیر معرفی شده از سوی شرکت برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه باید بالای 21 سال سن داشته باشد و تمام اختیارات ، مشخصات و سوابق او ارائه گردد .

تفاوت ثبت شرکت با نمایندگی و شعبه در روسیه

تاسیس شرکت و یا ثبت شعبه را می توان نوعی ثبت شرکت در روسیه به شمار آورد که با توجه به نوع فعالیت با محدودیت ها و شرایط خاص خود روبرو خواهند بود . البته در شیوه ثبت شرکت شما به هزینه مشخصی در ابتدا نیاز دارید که در نمایندگی و یا شعبه الزامی نیست .

در واقع می توان گفت که ثبت شرکت مجموعه ای گسترده تر است که به بخش هایی مانند هیئت مدیره و سرمایه بیشتر نیاز دارد در صورتی که ثبت شرکت و یا نمایندگی تنها با وجود یک مدیر قابل ثبت و آغاز فعالیت است .

تفاوت ثبت شرکت با نمایندگی و شعبه در روسیه

تفاوت میان ثبت شرکت ، شعبه و نمایندگی به موارد جزئی مربوط است که هر کدام نیاز به بررسی دقیق دارد . کارشناسان ما در موسسه ابتدا شما را از جزئیات لازم در رابطه با هرکدام آگاه ساخته و سپس ضمن آماده سازی تمام مدارک و فرم های مورد نیاز مقدمات کار را به خوبی پیش خواهند برد .

به خاطر داشته باشید که روش های مختلفی برای ورود و فعالیت در کشور روسیه وجود دارد که تاسیس شرکت و یا شعبه یکی از آنهاست . این روش مخصوص کسانی است که در حوزه تجارت دارای تجربه هستند و قصد گسترش کار خود در این کشور را دارند .

کارشناسان دفاتر شیراز و تهران موسسه مهر آفرین رجبی آماده اند تا با اطلاع از تمام شرایط لازم به جهت تاسیس شعبه یا نمایندگی در روسیه خدمات لازم در این زمینه را به شما ارائه داده و در کوتاهترین زمان ممکن و انجام تمام مراحل پیش نیاز نمایندگی و یا شعبه دلخواه شما را در روسیه به ثبت برسانند . برای کسب اطلاع در مورد ارزان ترین شهر روسیه برای کار و زندگی نیز می توانید از مشاورین ما راهنمایی بخواهید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه