شرایط زندگی در مسکو ​

شرایط زندگی در مسکو - شهری پر جنب و جوش و غنی از تاریخ و فرهنگ - موضوع مورد بحث و بررسی مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله است.

مسکو با بیش از 12 میلیون ساکن ، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است ، اما تقریباً 40 درصد از قلمرو آن هنوز پوشیده از فضای سبز است.

مسکو از نظر آب و هوا دارای زمستان هایی طولانی و سرد و تابستان هایی کوتاه و گرم است ، این شهر دارای رستوران های عالی ، سیستم حمل و نقل مطلوب و تفریح گاه های زیبا است و از امکانات شهری مسکو می توان به 5 فرودگاه ، مترو و مرکز بین المللی کسب و کار مسکو اشاره کرد.

مسکو تا سال گذشته یکی از مهمترین مراکز سیاسی ، تاریخی ، اقتصادی ، مالی ، آموزشی مذهبی و ترابری روسیه و اروپا محسوب می شد ، اما در سال 2022 با پیش آمدن شرایط جنگی در قبال اوکراین و اروپا ، بسیاری از راه های ارتباطی روسیه با اروپا مختل شده و این کشور در شرایط تحریم به سر می برد.

با توجه به اینکه روسیه در حال حاضر ، دارای شرایط جنگی و بحران اقتصادی است ، بنابراین با این حال که مسکو تلاش می کند استانداردهای نسبی یک زندگی ایده آل را حفظ کند ، نباید انتظار داشته باشید که شرایط زندگی در مسکو مانند سابق باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در روسیه را هم در کنار این مقاله بخوانید تا با جزئیات هزینه های زندگی در این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
شرایط زندگی در مسکو

روناک ، از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، در این بخش از مقاله دو فایل صوتی و تصویری را به شما ارائه داده تا بهتر و بیشتر با شرایط زندگی در مسکو آشنا شوید ، اگر وقت کافی برای مطالعه کامل مقاله را ندارید دیدن این ویدئو و یا دانلود پادکست را به شما توصیه می کنیم.

پادکست شرایط زندگی در مسکو ​​

نمایش ویدیو درباره شرایط زندگی در مسکو ​

مزایای زندگی در مسکو

مزایا زندگی در مسکو عبارتند از : 

  • زندگی اجتماعی فعال دارد و زندگی در این شهر خسته کننده نیست.
  •  زیبایی های شهر خیره کننده است.
  • مسکو دارای بهترین موسسات علمی ، ورزشی و آموزشی در سطح جهان است.
  • مسکو مرکز ملی روسیه برای هنرهای تجسمی و نمایشی و خانه برخی از بهترین شرکت های نمایشی شناخته شده در جهان است.
  • مسکو به دلیل معماری باشکوه خود مشهور است.
  • مسکو دارای مکان های مسافرتی عالی و هزینه کم زندگی است.

معایب زندگی در مسکو

معایب زندگی در مسکو عبارتند از : 
  •  شرایط آب و هوایی نامساعد
  •  سختی زبان
  •  بوروکراسی
  •  در صورت عدم رعایت نکات امنیتی و نژاد پرستی برای مهاجرین مشکل ایجاد می شود.
  •  گاهی اوقات اخاذی و فساد هم در این شهر وجود دارد.
  •  بحران اقتصادی و شرایط جنگی قطعا گزینه ایده آل یک مهاجر نیست.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین محله مسکو برای زندگی کجاست ؟ مشاوران ما با شماره های درج شده تماس خواهند گرفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پیش بینی شرایط اقتصادی مسکو

به دلیل شرایط پیش آمده در سال 2022 در روسیه ، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد روسیه و بالطبع مسکو در سال 2022 ، 8.5 درصد کوچک خواهد شد و در سال 2023 به میزان 2.3 درصد کاهش خواهد یافت ، این در حالی است که پیش بینی می شود که اقتصاد جهانی در سال 2023 ، 3.6 درصد رشد کند.

با این شرایط نرخ بیکاری در سال 2022 می تواند 9.3 درصد و در سال 2023 به 7.8 درصد برسد که قطعا در این روند پیش بینی شرایط اقتصادی مسکو آسان است زیرا پایتخت و کلان شهر مسکو بیشترین تاثیر را خواهد پذیرفت.

 

مسائل اقتصادی اخیر باعث شده است که ارزش روبل در سطح جهانی کاهش پیدا کند و این مسئله از طرفی برای یک متقاضی تحصیل در روسیه می تواند نکته مفیدی واقع شود ، زیرا دانشجویان ایرانی برای تبدیل هزینه ها و شهریه ها ریال کمتری نیاز دارند.

پیش بینی شرایط اقتصادی مسکو
حقایقی درباره مسکو که نمی دانستید!​

Moskow

حقایقی درباره مسکو که نمی دانستید!

در این بخش ، حقایقی درباره مسکو که نمی دانستید را برای شما بیان می کنیم ؛ مسکو از جمله شهرهای جهان است که سال های زیادی به دلیل مناسب بودن برای شروع شغل در جهان تمجید می شده است.
مسکو یکی از قابل زندگی ترین کلان شهرهای جهان است؛

مسکو در 10 سال گذشته دستخوش پیشرفت باورنکردنی بوده است ، احتمالاً تعجب خواهید کرد که شهر چقدر تمیز است و کارها از نظر زیرساختی چقدر خوب است ، همچنین با وجود رتبه بندی ضعیف در ترافیک ، رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان است.

اگر عاشق سفر هستید مسکو به طور خاص یکی از متصل ترین شهرهای جهان است که تقریباً به همه کشورها پروازهای مستقیم دارد ، البته در ماه های اخیر پرواز به کشورهای اروپایی و آمریکا با اختلال مواجه شده است.
در رتبه‌بندی بین‌المللی شهر مهاجران در سال 2020 ، مهاجران مسکو را به عنوان هفدهمین شهر برتر جهان از نظر زندگی مهاجرتی از بین 66 شهر رتبه‌بندی کردند ، مسکو برای امور مالی و مسکن و زندگی کاری شهری رتبه بسیار خوبی داشت.

مسکو همچنین برای ارائه غذاهای متنوع جهانی شهرت دارد ، در ادامه بیشتر می خوانید.

مسکو صحنه غذا در سطح جهانی است!

شاید تعجب کنید اگر متوجه شوید که مسکو صحنه غذا در سطح جهانی است! ممکن است در همه جا به آن اذعان نشود ، اما تقریباً بیشتر از هر کشوری در جهان در اطراف مسکو می توانید غذاهایی پیدا کنید.

رستوران های فوق العاده شیک و مجللی مانند خرگوش سفید وجود دارد که چندین بار به عنوان یکی از 50 رستوران برتر جهان رتبه بندی شده است ، اگر طرفدار رستوران های شیک نیستید ، مشکلی نیست ، می‌توانید رستوران‌هایی متناسب با هر بودجه‌ای پیدا کنید.

علاوه بر رستوران‌ها ، بازارهای محلی در سرتاسر مسکو از یادگارهای شوروی به بهشت‌های مدرن خوراکی با غذاهای سراسر جهان تبدیل شده‌اند ، بازار Danilovsky، بازار مرکزی یا Dorogomilovsky را بررسی کنید.

همچنین سالن های غذایی زیادی در سراسر مسکو پراکنده است ، گاهی اوقات حتی بیش از 60 رستوران زیر یک سقف مانند بزرگترین سالن غذا در اروپا - Depo وجود دارد.

مسکو صحنه غذا در سطح جهانی است!

شاید بهترین بخش در مورد صحنه رستوران در مسکو این است که غذاهای زیادی از جمهوری های شوروی سابق دارد که در غرب کمیاب است ، غذاهای گرجی و ازبکی کاملاً خوشمزه هستند و فرصت های زیادی برای امتحان غذاهای ملی در هر شهر بزرگ روسیه وجود دارد.

اگر به زندگی در روسیه علاقه دارید ، مقالات زیر برای شماست.

شرایط کار در مسکو

شرایط کار در مسکو

شرایط کار در مسکو همیشه محبوبیت داشته است ، اما زمانیکه که ارزش روبل سقوط می کند ، شرایط زندگی در مسکو برای برخی خوب و برخی بدتر می شود.

معمولا در زمان بحران اقتصادی بسیاری از مهاجران شهر یا کشور را ترک می کنند و در اینصورت ، رقابت برای جستجو و قبولی در کارها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و فرصت های زیادی برای مهاجران جوان تر بوجود می آید ، بنابراین برای مهاجرانی که در این شهر می مانند یا به تازگی مهاجرت می کنند ، ممکن است کار و زندگی آسان تر شود.

اگر شما با روش اصولی برای کار در روسیه اقدام کرده باشید و برای زندگی وارد شهر مسکو شوید ، وقتی حقوق در مسکو را در نظر بگیرید ، می بینید که شرایط زندگی در مسکو به عنوان یک مهاجر آسان است. با گذشت کمی زمان شما متوجه خواهید شد که با حقوق متوسط در مسکو شما برای اجاره مسکن در مسکو ، بیرون رفتن و پس انداز مقداری پول مشکلی نخواهید داشت.

هزینه های زندگی در مسکو

به طور کلی ، روسیه در مقایسه با اکثر کشورهای غربی هزینه زندگی بسیار پایینی دارد حتی مسکو ، یک شهر بزرگ که به گران بودن شهرت دارد ، هنوز هزینه های زندگی در مسکو با استانداردهای غربی کاملاً مقرون به صرفه است.

در مسکو رفت و آمد بدون ماشین بسیار آسان است ، تاکسی ها نیز فوق العاده ارزان هستند ، با کمتر از 15 دلار می توانید از فرودگاه به مرکز مسکو بروید ، در حال حاضر ، چند برنامه تاکسی مختلف در سراسر روسیه وجود دارد.

مسکو 73.80 درصد گرانتر از تهران است و نرخ اجاره در این شهر به طور متوسط 52.87 درصد بیشتر از تهران است.

هزینه زندگی مبلغ
خلاصه ای از هزینه های زندگی در مسکو 2671.74 دلار ماه​
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره​ 746.12 دلار در ماه​

اجاره مسکن در مسکو

به طور کلی باید این واقعیت را بپذیرید که هزینه های اجاره مسکن در مسکو و در سراسر روسیه گران و بسیار متغیر است ، به همین دلیل مهاجران نمی توانند در مناطق شیک شهر و در ساختمان های بزرگ و نوساز زندگی کنند.

در سال 2021  آپارتمان های اجاره ای در مسکو ، به طور میانگین در مناطق مرکزی شهر حدود 1500 دلار در ماه هزینه داشتند.

مکان هایی در مسکو که بیشتر مهاجران برای زندگی ترجیح می دهند ، آپارتمان های قدیمی تر با امکانات ضعیف تر است ، مقرون به صرفه ترین اجاره ها در مناطق نزدیک به MKAD (با نام مستعار جاده کمربندی مسکو) واقع شده اند.

این اجاره ها سه برابر ارزان تر ، یعنی در حدود 500 دلار در ماه هستند ، استقرار در چنین مکان هایی از کلانشهر مسکو می تواند رفت و آمد را برای مهاجران دشوار کند؛ ترافیک سنگین در این شهر می توانند سبب دشواری عبور و مرور شود .

اجاره مسکن در مسکو

مدرسه و خدمات بیمه برای مهاجران در مسکو

مدرسه و خدمات بیمه برای مهاجران در مسکو نسبتا خوب است ، مدارس بین المللی در مسکو امکانات عالی دارد و برای کودکان مهاجر آموزش های عالی ارائه می دهند ، توجه داشته باشید که میزان تقاضا برای پذیرش در مدارس بین المللی بیشتر از ظرفیت های این مدارس است ، اما از سوی دیگر مهاجران اجازه دارند که کودکان خود را در مدارس خصوصی مسکو نیز ثبت نام کنند.

در مورد مراقبت های بهداشت و درمان و بیمه هم باید بگوییم که مهاجران در تمامی مراکز درمانی دولتی خصوصی ویزیت می شوند و برخی از مراکز خصوصی با مهاجران انگلیسی صحبت می کنند.
هزینه های درمان و پزشک در مسکو زیاد است اما معمولا با بیمه درمانی مهاجران پوشش داده می شوند.

سوالات پر تکرارشرایط زندگی در مسکو

مسکو از نظر آب و هوا دارای زمستان هایی طولانی و سرد و تابستان هایی کوتاه و گرم است.

• زندگی اجتماعی فعال دارد و زندگی در این شهر خسته کننده نیست.
• زیبایی های شهر خیره کننده است.
• مسکو دارای بهترین موسسات علمی ، ورزشی و آموزشی در سطح جهان است.
• مسکو مرکز ملی روسیه برای هنرهای تجسمی و نمایشی و خانه برخی از بهترین شرکت های نمایشی شناخته شده در جهان است.
• مسکو به دلیل معماری باشکوه خود مشهور است.
• مسکو دارای مکان های مسافرتی عالی و هزینه کم زندگی است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد روسیه و بالطبع مسکو در سال 2022 ، 8.5 درصد کوچک خواهد شد و در سال 2023 به میزان 2.3 درصد کاهش خواهد یافت ، این در حالی است که پیش بینی می شود که اقتصاد جهانی در سال 2023 ، 3.6 درصد رشد کند.

سالن های غذایی زیادی در سراسر مسکو پراکنده است ، گاهی اوقات حتی بیش از 60 رستوران زیر یک سقف مانند بزرگترین سالن غذا در اروپا – Depo وجود دارد.

علاوه بر رستوران‌ها ، بازارهای محلی در سرتاسر مسکو  بهشت‌های مدرن خوراکی با غذاهای سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

شرایط زندگی در مسکو به عنوان یک مهاجر آسان است.
با گذشت کمی زمان شما متوجه خواهید شد که با حقوق متوسط در مسکو شما برای اجاره مسکن در مسکو ، بیرون رفتن و پس انداز مقداری پول مشکلی نخواهید داشت.

 

اطلاعات این مقاله درباره شرایط زندگی در مسکو بود و مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تمام تلاش خود را کردند تا جدیدترین اطلاعات را بررسی و بیان کنند ، اگر هنوز مایل به کسب اطلاعات جزیی تر هستید ، لطفا با همکاران ما در دفاتر شیراز یا تهران تماس بگیرید ، همچنین برای آگاهی از تمام راه های امن و سریع برای مهاجرت کاملا قانونی به روسیه ، مقاله مهاجرت به روسیه رو مرور کنید.

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها را مشاهده کرده و برای دیدن باقی فیلم ها به بخش "ما تا حالا چیکار کردیم؟" بروید

پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه