قیمت خانه برای زندگی در روسیه

قیمت خانه برای زندگی در روسیه برای افرادی که قصد مهاجرت و سفر به کشور روسیه را دارند یک امر بسیار مهم به شمار می رود و قبل از تصمیم گیری برای این امر باید از اخبار مربوط به بازار ملک و املاک روسیه آگاهی یابند.

ما در این مطلب به صورت کامل شما را با شرایط و قیمت خانه برای زندگی در روسیه آشنا خواهیم کرد ؛ اتفاقا مقاله خوبی هم برای آگاهی اولیه از شرایط مهاجرت به روسیه داریم که می توانید آن را مطالعه نموده و قبل از اقدام به تهیه ملک با قوانین و مدارک مهاجرتی این کشور آشنا شوید.

مسکن در روسیه منعکس کننده تاریخ ، جغرافیا و سنت های این کشور است ، متقاضیان قبل از ورود به روسیه باید درباره هزینه خرید و اجاره خانه اطلاعات دقیقی برای بهترین انتخاب داشته باشند ، برای تحقق این امر مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمام تلاش خود را برای جمع آوری بهترین و بروز ترین اطلاعات در زمینه قیمت املاک روسیه ، در این مقاله متمرکز کرده اند.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه درباره خانه ، 65 درصد از مردم روسیه در آپارتمان ، 31 درصد در خانه شخصی و 4 درصد در خوابگاه زندگی می کنند ، سهم روس‌ هایی که آپارتمان یا خانه دارند نسبتاً زیاد است و به حدود 54 درصد می‌رسد و حدود 11 درصد در آپارتمان یا خانه اجاره ای ساکن هستند و بقیه با اقوام یا دوستان خود زندگی می کنند.

بیشتر خانه های شخصی در حومه شهرساخته می شوند و اخذ پروانه ساختمانی بسیار آسان است ؛ مقررات ساختمانی برای خانه های شخصی کاملا آزادانه است و آمار نشان می‌دهد که روسیه 71.7 درصد از آنچه را که باید برای حق مسکن انجام دهد ، بر اساس سطح درآمد مردم خود انجام می‌دهد.

فهرست مطالب
قیمت خانه برای زندگی در روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به روزترین و آخرین قیمت های خانه در روسیه را از مشاورین خبره رجبی بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

افزایش قیمت خانه ها در روسیه

افزایش قیمت خانه ها در روسیه اندکی بالاست و قیمت مسکن در این کشور در ژوئن 2022 ، 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت ، این افزایش قیمت سه ماهه قبل سال جاری به 23.3 درصد رسید ، داده‌ های رشد سالانه در روسیه به‌ صورت فصلی به‌ روزرسانی می‌شوند و از مارس 2006 تا ژوئن 2022 با میانگین نرخ رشد 4.9 درصد در دسترس هستند.

داده های قیمت مسکن در دسامبر 2006 به بالاترین حد خود یعنی 54.4 درصد و در دسامبر 2009 به پایین ترین سطح خود یعنی 11.1- درصد رسید.

تغییرات قیمت خانه برای زندگی در روسیه برای دانشجویانی که تحصیل در روسیه را بعنوان هدف خود انتخاب کرده اند و تمایلی به اسکان در خوابگاه ندارند ، یک امر مهم بشمار می رود ، شما متقاضیان عزیز می توانید برای آگاهی دقیق تر از تغییرات قیمت ها در این کشور زیبا با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی همراه باشید تا راه رسیدن به اهدافتان را برای شما هموار کنند.

خرید خانه در روسیه توسط شهروندان خارجی

خرید خانه در روسیه توسط شهروندان خارجی که قصد سرمایه گذاری در روسیه را دارند ؛ می تواند یک انتخاب خوب باشد زیرا در روسیه هیچ محدودیتی برای شهروندان خارجی برای خرید خانه یا زمین مربوط به املاک وجود ندارد ، با این حال ، برخی از تفاوت های کوچک در انجام چنین معاملات در مقایسه با یک فرد تبعه وجود دارد و نکاتی که یک شهروند خارجی باید رعایت کند بصورت زیر است :

اول از همه ، شهروند خارجی باید قانونی بودن اقامت خود را در کشور تایید کند و ویزا ، کارت مهاجرت ، ETA و اجازه اقامت وی نیز مورد نیاز است ، اگر شهروند خارجی دارای همسر باشد ، برای خرید ملک باید رضایت نامه رسمی دریافت کند.

باید توجه کرد هیچ مزیت دولتی خاصی در زمینه قیمت خانه برای زندگی در روسیه برای شهروندان خارجی وجود ندارد و باید همان مبلغی را که یک فرد روسی در خرید خانه می پردازد ، پرداخت کنند ، با خرید یک آپارتمان در روسیه ، یک شهروند خارجی باید طبق تعرفه های ویژه مالیات پرداخت کند ؛ این نرخ از 0.3 تا 2 درصد از ارزش بازار ملک متغیر است و اگر چنین شخصی بخواهد ملک را بفروشد ، مالیات آن 30 درصد قیمت خانه در بازار خواهد بود.

خرید خانه در روسیه توسط شهروندان خارجی
نام شهر خرید خانه در مرکز شهر خرید خانه در حومه شهر
مسکو 461172.45 روبل 259941.31 روبل
سن پترزبورگ 304415.60 روبل 195836.07 روبل
نووسیبیرسک 151057.43 روبل 92647.06 روبل
یکاترینبورگ 162142.86 روبل 94375 روبل
کازان 175000 روبل 111875 روبل

House prices in Russia

قیمت خانه ها در مناطق مختلف شهری روسیه

قیمت خانه ها در مناطق مختلف شهری روسیه بسیار متفاوت است و مناطقی که مرکز شهر یا نزدیک به مرکز شهر هستند بسیار گرانتر از خارج مرکز شهر است در جدول زیر به بررسی قیمت ها در مرکز شهر و خارج از آن در پنج شهر پر جمعیت روسیه پرداخته ایم (هزینه ها به ازای هر متر مربع می باشد) :

 عزیزانی که قصد مهاجرت و نقل مکان به روسیه را دارند ؛ باید بطور دقیق از قیمت خانه برای زندگی در روسیه اطلاع یابند که سعی شده در جدول بالا اطلاغات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم و در صورت بروز هر گونه سوال در این زمینه می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

هزینه اجاره ماهانه خانه های مختلف در روسیه

هزینه اجاره در روسیه با توجه به محله ، تعداد اتاق خواب های خانه ها و ویلایی یا آپارتمانی بودن خانه می تواند بسیار متفاوت باشد ، در جدول زیر به بررسی دقیق تری از قیمت اجاره در شهر مسکو پرداخته ایم :

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب حومه شهر
مسکو 69461.54 روبل 39767.89 روبل 140243.90 روبل 128695.29 روبل
سن پترزبورگ 44383.77 روبل 27217.95 روبل 89411.76 روبل 51429.72 روبل
کازان 32142.86 روبل 19045.45 روبل 66250.00 روبل 40625.00 روبل

با مطالعه مقالات زیر ، از وضعیت اجاره و خرید ملک در سایر کشورهای جهان باخبر شوید.

وام مسکن برای خرید خانه در روسیه

حداکثر مقداری که افراد به عنوان وام مسکن برای خرید خانه در روسیه می توانند اخذ کنند ، به سیاست ارزش وام بانکی (LTV) بستگی دارد ، اما حداکثر کلی 80٪ قیمت فروش است ، بسته به موسسه و نوع دارایی ، حداکثر LTV می تواند از 40٪ تا 85٪ متغیر باشد.

مانند بسیاری از کشورها ، وام گیرندگان بالقوه نیز دارای محدودیت های مبتنی بر درآمد هستند ، پرداخت های جدید وام مسکن ، به اضافه سایر بدهی های دارایی های کلی ، نباید از 35 درصد درآمد خالص وام گیرنده تجاوز کند.

در مقایسه با سایر بازار های جهانی ، وام‌ های مسکن روسیه نسبت به کارمزد ها و هزینه ‌ها کم هستند ؛ در واقع ، بسیاری از بانک ها هیچ کارمزد وام مسکن ، کارمزد پذیره نویسی یا الزامات بیمه ای ندارند ، از طرفی ، نرخ بهره روسیه معمولاً بیش از 10 درصد بیشتر از نرخ های اصلی در سایر بازار های جهانی است.

تضمین وام مسکن در روسیه برای خارجی ها نیز امکان پذیر است ، به طور کلی ، فرد خارجی باید ثابت کند که یک درآمد رسمی دارد و در بیشتر موارد ، بسته به درآمد رسمی خود در روسیه ، به پیش پرداخت 10 درصد تا 20 درصد نیاز دارد و نرخ بهره سالانه معمولاً در محدوده 8 درصد تا 9 درصد است ، بهترین کار این است که یک دلال وام مسکن معتبر یا آژانس املاک و مستغلات را پیدا کنید تا در این فرآیند به شما کمک کند.

قيمت خانه برای زندگی در روسیه

نحوه انجام معاملات ملکی در روسیه

اکثر معاملات املاک و مستغلات به صورت نقدی انجام می شود و معاملات خرید و فروش همیشه در یک بانک روسی انجام می شود و صندوق امانات بانک به عنوان یک حساب امانی عمل می کند تا خریداران و فروشندگان را تضمین کند که پرداخت پس از انتقال نهایی مالکیت انجام می شود ، وجوه کامل واریز می شود و تنها زمانی دسترسی برای فروشنده آزاد می شود که بسته کامل اسناد ثبت شده به نام خریدار ارائه شود.

بیشتر معاملات املاک و مستغلات روسیه در بازه زمانی پنج هفته تا چند ماه ادامه دارد و نیاز به جمع آوری اسناد مختلف از موسسات دولتی دارد و خریدار ممکن است نیاز به تامین مالی داشته باشد یا فروشنده ممکن است نیاز به یافتن محل اقامت جایگزین داشته باشد ، به همین دلیل ، یک توافق اولیه یا سپرده گذاری بین خریدار و فروشنده منعقد می شود که در آن شرایط و ضوابط فروش آتی و آنچه از طرفین لازم است ، مشخص می شود.

 همیشه اطمینان حاصل کنید که از یک نماینده باتجربه و قابل اعتماد یا یک وکیل باتجربه املاک روسی برای تهیه یک قرارداد سپرده گذاری یا اولیه و انجام بررسی های لازم در مورد ملک استفاده می کنید.

بنگاه های معملاتی در روسیه

بنگاه های معاملاتی در روسیه ثبت محضری خرید و فروش را به دلیل اینکه معادل خرید بیمه نامه است ، توصیه می کنند اما طبق قانون الزامی نیست ؛ زیرا هزینه های دفتر اسناد رسمی بسته به قیمت فروش ملک متفاوت است و از 0.7٪ برای املاک گران تر تا 1.5٪ برای املاک ارزان تر متغیر است و از طرفی نیز کمیسیون مشاور املاک بین 2 تا 5 درصد از قیمت خانه است.

پس از تکمیل بررسی و انجام کارهای اداری ، مراحل بستن شروع می شود ؛ بعبارتی مرحله ای که وجوه در بانک سپرده می شود و هر دو طرف ، قرارداد خرید و فروش را امضا می کنند ، سپس قرارداد فروش برای ثبت دولتی (propiska) ارسال می شود ، در تاریخ انتقال ملک ، طرفین باید یک قانون پذیرش را معمولاً در بانک ، دفتر اسناد رسمی یا بنگاه های معاملاتی ، امضا کنند ، این گواهی می دهد که ملک در شرایط توافق شده به خریدار منتقل شده است.

ثبت قرارداد خرید و فروش با خدمات ثبت فدرال برای مسکو ، انتقال حقوق مالکیت را رسمی می کند ؛ این امر معمولاً 30 روز تقویمی طول می کشد تا تکمیل شود ، اما اگر از وام مسکن برای تأمین مالی ملک استفاده می کنید ، می توان این کار را تسریع کرد.

مالیات بر مسکن در روسیه

باید بدانید براب آگاهی از قیمت خانه برای زندگی در روسیه ، باید از مالیات بر مسکن نیز در این کشور آگاهی یابید ، مالیات بر دارایی در روسیه توسط مالکان حداکثر با نرخ 2٪ از ارزش ملک ، بسته به ارزش ملک که در 1 ژانویه تعیین شده است پرداخت می شود که بصورت زیر است :

ارزش ملک میزان مالیات
ارزش ملک کمتر از 300،000 روبل 0.1 %
ارزش ملک بین 300،000 تا 500،000 روبل 0.1 % تا 0.3 %
ارزش ملک بیش از 500،000 روبل 0.3 % تا 2 %

شرایط محیطی خانه ها در روسیه

به عنوان یک قاعده ، اکثر خانه های اجاره ای در روسیه آپارتمان هستند که مبله ، نیمه مبله یا بدون مبله هستند ، اکثر صاحبخانه‌ ها درخواست‌ های اضافه کردن یا برداشتن مبلمان را برای مستاجر برآورده می‌کنند ، هم چنین مستاجر بعد از اجاره خانه باید شارژ آپارتمان یا خانه ویلایی ، هزینه آب ، برق و گاز را پرداخت کند.

به نوعی انتخاب شرایط درون آپارتمان و یا خانه به سلیقه و انتخاب مشتری می باشد ، البته باید گفت که اضافه کردن تجهیزات و وسائل درون خانه یقینا افزایش قیمت در اجاره و یا قیمت خرید ملک را به همراه دارد که آن هم با توافق طرفین انجام می شود و خریدار می تواند حدی را برای قیمت در نظر گرفته که تا همان مقدار فروشنده و یا صاحب ملک به امکانات منزل اضافه نماید.

سوالات پر تکرار قیمت خانه برای زندگی در روسیه

خیر ، تمامی شهروندان خارجی از هر کشوری در دنیا می توانند بدون هیچ محدودیت یا شرایط و قوانین خاصی نسبت به خرید و یا اجاره خانه در روسیه اقدام نمایند.

بله ، باید گفت که دولت روسیه به خوبی توانسته که تعهدات خود را در حد بالا و قابل قبولی برای شهروندان اجرایی نماید و اوضاع قیمت خانه در روسیه مناسب است و میزان قابل قبولی از شهروندان در خانه های متعلق به خود در حال زندگی هستند.

بله برای خریداران خارجی که اقدام به خرید ملک در روسیه می نمایند مالیاتی در نظر گرفته شده است ، که این میزان با توجه به قیمت ملک خریداری شده از 0.1% تا 2% را شامل می شود.

طبق آخرین آمار در سال 2022 به طور متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر موسکو پایتخت روسیه به ازای هر متر مربع ، 461172.45 روبل در بازار معامله می شود.

  • موسکو 69461.54 روبل
  • سن پترزبورگ 44383.77 روبل
  • کازان 32142.86
  • نووسیبیرسک 28941.18 روبل

مشاوران و کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تمام تلاش خود را برای عزیزانی که راجع به قیمت خانه برای زندگی در روسیه دچار ناآگاهی و تردید هستند ، به کار می گیرند تا بهترین اطلاعات را برایشان گردآوری کنند ، در صورت بروز هرگونه سوال و یا نیاز به کسب مشورت در رابطه با سایر مسائل مهاجرتی مانند کار در روسیه ، می توانید به مقاله مربوطه در سایت ما مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست اورده و یا با مشاوران مجرب ما از طریق واتس اپ ، اینستاگرام و یا حضور در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

با بررسی مقالات زیر ، قیمت خرید خانه برای زندگی در روسیه را باسایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

20 دیدگاه در “قيمت خانه برای زندگی در روسیه

  1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه ابوالفضل گفت:

    سلام وقت بخیر
    خرید خانه ۷۰متری در مسکو سمت دانشگاه رودن چند می باشد ؟

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      قیمت هر متر مربع خانه از 4200 دلار شروع می‌شود.

      با تشکر از سوال شما

  2. قيمت خانه برای زندگی در روسیه احمدرضا گفت:

    سلام
    اجاره یه خونه کوچیک برای یه نفر چقدره

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به شهر مقصد، متراژ و عمر ساختمان،، امکانات و دسترسی آن دارد. در مسکو بین 40 تا 70 هزار روبل در ماه است.

      با تشکر از سوال شما

  3. قيمت خانه برای زندگی در روسیه س.ع گفت:

    سلام خسته نباشيد
    اجاره يك منزل برای دو پسر جوان در مسکو با قیمت مناسب وجود داره؟

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مبلغ اجاره آپارتمان در مسکو بسته به متراژ و محل آن بین 500 تا 2000 دلار در هر ماه است.

      با تشکر از سوال شما

  4. قيمت خانه برای زندگی در روسیه علی گفت:

    سلام آیا می شود در مسکو خانه ۵۰متری خرید برای دانشجو پسر تک پر

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید در مسکو خانه خریداری کنید.

      با تشکر از سوال شما.

  5. قيمت خانه برای زندگی در روسیه Sahisafavi گفت:

    با سلام
    آیا امکان خرید خودرو و خونه برای دانشجو‌های ایرانی روسیه هست !؟
    قیمت حدودی خونه چقدر هست داخل سن‌پطرزبورگ!؟

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله اجازه خرید خودرو و ملک به شما داده می‌شود.

      با تشکر از سوال شما

  6. قيمت خانه برای زندگی در روسیه میم گفت:

    با سلام.لطفا اطلاعاتی در مورد اجاره منزل برای دانشجوی دختر به تعداد 3نفر در نزدیکی مترو یا دانشگاه سچینوا در زمینه امکانات وقیمت روز راهنمایی فرمایید ممنون میشم

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اجاره منزل 1 خوابه بین 37 تا 67 هزار روبل در ماه می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  7. قيمت خانه برای زندگی در روسیه shadman گفت:

    سلام هزینه هایی که اعلام کردین به روزه؟

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مقاله ای که شما مطالعه کرده اید مربوط به سال 2018 می باشد.
      اگر سوالی در زمینه قیمت خانه و غیره در روسیه دارید می‌توانید بپرسید تا اطلاعات و مبالغ به روز را در اختیار تان قرار دهیم .

      با تشکر از سوال شما

      1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه علیزاده گفت:

        امکان داره برای خرید ملک مشاوره بدید و قیمت الان چقدر شده؟؟

        1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          قیمت خانه بسته به شهر مقصد ، منطقه مورد نظر و نوع ملک متفاوت خواهد بود .

          با تشکر از سوال شما

  8. قيمت خانه برای زندگی در روسیه شایان توکلی گفت:

    سلام شرایط خرید خونه تو روسیه چی جوریه؟!

    1. قيمت خانه برای زندگی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورت نداشتن اقامت کشور روسیه امکان خرید ملک وجود ندارد.
      در صورتی که حداقل اقامت موقت ( از طریق ثبت شرکت، ازدواج، کار و غیره ) کشور روسیه را داشته باشید اجازه خرید ملک به شما داده می‌شود ولی به واسطه خرید ملک نمی‌توانید اقامت دائم دریافت کنید.
      اگر دنبال دریافت اقامت از طريق خرید ملک هستید میتوانید کشورهایی چون ترکیه، یونان، پرتغال و غیره را اقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  9. قيمت خانه برای زندگی در روسیه SiNa گفت:

    خب اگه اجاره نمیدن یا نمیفروشن
    این همه ایرانی اونجا کجا زندگی میکنن؟تو چادر؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4/5 - (5 امتیاز)
منو
خانه