شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

مهاجرت کاری به هر کشوری دارای ویژگی ها و شرایط خاص خود است . حرفه های پزشکی و دندانپزشکی به عنوان مشاغل پرطرفدار در سراسر جهان شناخته شده اند و اشتغال در این حرفه ها در کشور های خارجی دارای شرایط ویژه ای است . در این مقاله مشاورین موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی بر اساس شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد را مورد بررسی قرار داده و الزامات اخذ ویزای کار سوئد را بیان می نمایند .

جهانی شدن و افزایش نرخ مهاجرت در جهان به افزایش روز افزون کار پزشکان و دندانپزشکان در کشور های خارجی ختم می شود . سوئد یکی از کشور های مهاجر پذیر اروپایی است بهترین دانشگاه های سوئد سالانه پذیرای سیل عظیمی از افراد جویای کار است .

در مورد شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد شرایط خاصی است . این افراد باید بتوانند با شهروندان این کشور به خوبی ارتباط برقرار کنند . پزشکی و دندانپزشکی در هر کشور خارجی نسبتا دشوار است ، چرا که این افراد باید بتوانند به راحتی با شهروندان کشور مقصد ارتباط برقرار کنند .

برای برقراری ارتباط با شهروندان سوئد تسلط پزشکان و دندانپزشکان به زبان رایج آن ها یعنی زبان سوئدی الزامی است ، این افراد باید بیشتر از تسلط به زبان انگلیسی به زبان سوئی مسلط باشند .

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که مدرک فارغ التحصیلی پزشکان و دندانپزشکان باید مورد تایید وزارت بهداشت سوئد باشد تا این افراد بتوانند در جامعه پزشکی و بهداشت این کشور اقدام به کار نمایند و یا بتوانند شرایط اخذ اقامت دائم سوئد از طریق تحصیل را کسب نمایند .

الزام یادگیری زبان سوئدی

یکی از شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد دانستن زبان سوئدی است . این یک شرایط ضروری در تعامل با همکاران ، بیماران و پرسنل بیمارستان است .

مهارت های عالی زبانی به پزشکان و دندانپزشکان کمک کرده تا به راحتی نوع بیماری را تشخیص داده و بهترین روش درمان را به کار گیرند . مهارت های زبانی چیزی است که به طرق مختلف فرا گرفته می شوند .

الزام یادگیری زبان سوئدی

هر چه فرد زود تر برای فراگیری زبان سوئدی اقدام نماید بهتر است و روند اخذ مجوز اقامت را سریع تر می کند . البته اگر پزشک و دندانپزشک به زبان های سوئدی ، نروژی و یا دانمارکی تسلط داشته باشد روند مهاجرت او راحت تر خواهد بود .

پزشکان و دندانپزشکان مانند دیگر مشاغل و نیروهای کار برای اقدام به مهاجرت کاری نیازمند پیشنهاد کاری از سوی کارفرما هستند و کارفرمایان در جست وجوی پزشکان و دندانپزشکانی با تسلط زبان در سطح C1 هستند . البته بعضی آزمون ها و دوره های زبان سوئد منحصرا برای کارکنان و پرسنل پزشکی برگزار می گردد .

پروانه طبابت در سوئد

پزشکان و دندانپزشکان فارغ التحصیل از دانشگاه های خارج از اتحادیه اروپا که قصد اشتغال در سوئد را دارند باید جهت اخذ پروانه طبابت و اثبات شایستگی تخصصی خود اقدام نمایند .

هیئت سلامت و رفاه ملی سوئد مقام شایسته برای ارزیابی پیشینه علمی و بالینی پزشکان و دندانپزشکان مشتاق به مهاجرت کاری به سوئد هستند .

اولین گام در این فرآیند ، ارزیابی آموزش خارجی و مدرک تحصیلی فرد است که مورد اعتبار وزارت بهداشت سوئد باشد . هنگامی که پزشک یا دندانپزشک خواهان کارآموزی ، خدمات آزمایشی یا اشتغال است به او توصیه میشود تا با اداره استخدام سوئدی (Arbetsförmedlingen) تماس بگیرد .

در مرحله دوم پزشک و دندانپزشک باید تسلط خود به زبان سوئدی را اثبات نماید . بعد از اتمام این مرحله ، مرحله سوم آغاز می گردد که قبولی در آزمون دانش پزشکی است .

هدف این آزمون اطمینان از دانش پایه پزشک یا دندانپزشک و ارزیابی آن با دانش یک پزشک یا دندانپزشکی سوئی است . این آزمون شامل دو بخش تئوری و عملی می باشد .

البته مرحله سوم دو قسمت است و بعد از قبولی در آزمون پزشک و دندانپزشک باید دوره انترنی در بیمارستان های سوئد را سپری نمایند .

در مرحله بعد پزشک باید در دوره ای شرکت نموده و با قوانین پزشکی سوئد آشنا گردد . بعد از گذراندن مراحل فوق ، پزشک و دندانپزشک می توانند در این مرحله درخواست رسمی خود جهت اخذ پروانه طبابت در سوئد را ارائه دهند .

قوانین مهاجرت به سوئد

سوئد مانند دیگر کشور های جهان قوانین خاص خود برای مهاجرت را داراست . همانگونه که پیش از این ذکر شد ، شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد منوط به کسب مجوز کار و اقامت است .

برای کسب مجوز کار پزشک و یا دندانپزشک باید یک پیشنهاد برای کار در سوئد داشته باشد . کارفرمای او باید حداقل 10 روز قبل از استخدام پزشک یا دندانپزشک مورد نظر ، باید برای استخدام ثابت کند که برای پر نمودن این شغل هیچ نیروی متخصصی در سوئد ، اتحادیه اروپا و سوئیس وجود ندارد .

کارفرمای سوئدی با تکمیل یک پیشنهاد استخدام ، جهت اخذ مجوز کار درخواست می دهد . کارفرما به اطلاعات کامل و دقیق پزشک و دندانپزشک متقاضی کار در سوئد شامل نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، ملیت ، تحصیلات و آدرس پست الکترونیکی شما نیاز دارد .

قوانین مهاجرت به سوئد

مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئد

  • کپی سند ازدواج یا معادل آن
  • اسناد زندگی مشترک آن ها
  • گواهی تولد فرزندان
  • اسنادی که نشان دهد فرزندان بالای 21 سال از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند .

این مدارک باید به زبان انگلیسی و سوئدی توسط مترجم قانونی ترجمه شده و یک کپی از اصل هر مدرک نیز مورد نیاز است . بعد از صدور مجوز کار در سوئد پزشک یا دندانپزشک متقاضی کار در سوئد باید به سفارت سوئد مراجعه نموده و با ارائه مدارک مورد نیاز ، جهت اخذ ویزای کار به این کشور اقدام نماید .

پایتخت و بزرگترین شهر این کشور استکهلم نام دارد . سوئد با مساحت 449964 چهارمین کشور بزرگ اروپا به شمار می آید . بیش از 10 میلیون نفر در این کشور ساکن هستند که اکثر آنها مسیحی پروتستان لوتری هستند .

سوئد کشوری با کیفیت زندگی بالا و نرخ بیکاری پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه گذاری ها استوار است .

هدف از نگارش مقاله فوق بیان شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به سوئد است برای علاقمندان و مشتاقان مهاجرت کاری به سوئد است ، چرا که مهاجرت کاری مانند دیگر انواع مهاجرت نیازمند الزامات و شرایط خاصی است . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهر آفرین رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آن ها در تمامی مراحل مهاجرت به سوئد بهره مند گردید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه