قانون تولد فرزند در سوئیس

مشاوران مهاجرت
مشاوران مهاجرت
قانون تولد فرزند در سوئیس
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

یکی از روش های قانونی مهاجرت به سوئیس ، مهاجرت از طریق تولد است . البته این روش در طول چند دهه گذشته تغییرات بسیاری داشته و روش آسانی برای اخذ تابعیت این کشور نمی باشد . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی قانون تولد فرزند در سوئیس را مورد بررسی قرار خواهند داد تا تصمیم گیری با آگاهی کامل تری صورت گیرد .

سوئیس ثروتمندترین کشور جهان است که بالاترین میزان درآمد و ایمنی در سطح جهان می باشد . تحصیل رایگان در سوئیس این کشور را به یکی از مکان های ایده آل و مطلوب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است . بسیاری از افراد آرزوی زندگی در این کشور را در سر دارند .

مروری بر قانون تولد فرزند در سوئیس

به جز مهاجرت تحصیلی به سوئیس یکی از روش های قانونی مهاجرت به این کشور ، مهاجرت از طریق تولد فرزند در خاک این کشور است .

البته این روش از مهاجرات الزامات و شرایط خاص خود را داراست . تا سال 1983 سوئیس تابع اصل خاک بود بدین صورت که با تولد هر فرزند در خاک این کشور بدون توجه به ملیت والدین ، نوزاد از بدو تولد شهروند سوئیس محسوب می شد و والدین او می توانستند برای دریافت پاسپورت سوئیس برای او اقدام کنند .

البته از سال 1983 قانون تولد فرزند در سوئیس تغییر کرد و سوئیس مانند دیگر کشور های اروپایی تابع اصل خون شد .

بدین معنی که تولد فرزند در خاک این کشور به منزله اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نمی باشد و مکان تولد بر تابعیت و اخذ شهروندی کودک تاثیر گذار نیست .

از نظر قانون شهروندی سوئیس تنها کودکی که حداقل یکی از والدین او شهروند سوئیس باشند به طور خودکار بعد از تولد به عنوان شهروند سوئیس شناخته می شود .

تولد فرزند در سوئیس

در سوئیس ، زنان باردار ، برای مراقبت از دوران بارداری و بعد از زایمان به دلیل کیفیت بالای سیستم مراقبت بهداشتی سوئیس ، انتخاب های زیادی دارند . زنان می توانند استفاده از ماماها ، متخصص زنان و یا پزشکان عمومی برای بررسی های قبل از زایمان ، انتخاب کنند .

بیمه بهداشتی پایه سوئیس اجازه می دهد تا انتخاب کند که کودک خود را در خانه ، در بیمارستان و یا در زایشگاه به دنیا آورد . بعضی بیمه های بین المللی گزینه های مناسبی برای مراقبت های قبل و بعد از زایمان مهاجرین در سوئیس می باشند .

شهروندی سوئیس به طور خودکار به یک فرزند طبیعی یا پذیرفته شده از یک زن متاهل اعطا می شود ، در قانون تولد فرزند در سوئیس ، در صورتی که یکی از والدین کودک ملیت سوئیسی داشته باشند ، بچه های مادران غیر متاهل سوئیسی نیز بر اساس قانون این کشور ، شهروندی سوئیس را دریافت می کنند .

تولد فرزند در سوئیس

با این حال ، نوزادان متولد از شهروندان خارجی در سوئیس به طور خودکار شهروند این کشور محسوب نمی شوند . تا 1 ژانویه 2006، اگر کودکی از یک والدین غیر متاهل شامل یک پدر سوئیسی و مادر خارجی به دنیا می آمد ، به طور خودکار تابعیت سوئیسی دریافت نمی کرد .

حتی اگر اصلیت پدر با آزمایشات تایید می شد . با این حال ، در حال حاضر ، کودک می تواند درخواست خود را برای تابعیت ارائه دهد ، تنها به این شرط که اگر او ارتباط نزدیکی با سوئیس داشته باشد .

اخذ شهروندی سوئیس با تولد فرزند در این کشور

بر خلاف بسیاری از کشورها ، یک کودک متولد شده در خاک سوئیس به طور خودکار حق شهروندی سوئیس را دریافت نمی کند . اگر کودک تازه متولد شده دارای یکی از شرایط زیر باشد به عنوان شهروند سوئیس شناخته می شود :

  • نوزاد والدین متاهل که یکی از آن ها شهروند سوئیس باشد ؛
  • فرزند متولد شده از والدین غیر متاهل ، اگر اصلیت پدر تا قبل از 22 سالگی فرزند تایید شود .
  • یک کودک خارجی زیر 22 سال که در شهروندی و تابعیت یکی از والدین او ثبت نشده و برای 5 سال به ویژه یک سال گذشته بدون وقفه در این کشور زندگی کرده است .
  • طبق قانون تولد فرزند در سوئیس فرزند والدینی که شهروندی سوئیس خود را از دست داده اند اما می توانند ارتباط نزدیکی با سوئیس را نشان دهند .

فرزند والدین سوئیسی

در قانون تولد فرزند در سوئیس ، اگر کودکی از والدین سوئیسی در هر جای دنیا متولد شود ، بدون توجه به مکان تولد فرزند کودک تابعیت سوئیسی دریافت می کند و می تواند از مزایای شهروندی این کشور بهره ببرد .

اگر والدین کودک به صورت قانونی با یکدیگر ازدواج نکرده باشند و مادر کودک شهروند سوئیسی محسوب شود آن ها بلافاصله بعد از تولد خود به عنوان شهروند سوئیس شناخته می شود و می توانند به راحتی در این کشور تحصیل ، زندگی و کار کند .

در صورتی که والدین کودک به صورت رسمی ازدواج کرده باشند و پدر کودک شهروند سوئیس باشد کودک در بدو تولد خود شهروند سوئیس به شمار می آید . مدارک مورد نیاز جهت اخذ مجوز اقامت نوزاد متولد شده در سوئیس در زیر آورده شده است :

  • مجوز اقامت والدین
  • پاسپورت والدین
  • گواهی تولد
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی مالکیت و یا اجاره مسکن والدین در سوئیس
  • گواهی بیمه سلامت در سوئیس
  • گواهی تمکن مالی والدین ، میزان درآمد ، بیمه سلامت و غیره
  • گواهی تمکن مالی والدین برای تامین هزینه های زندگی ، اجاره مسکن و پرداخت وام
  • گواهی شهروندی پدر یا مادر

قوانین تابعیت فرزندان والدین سوئیسی

قوانین تابعیت فرزندان والدین سوئیسی

یک فرزند متولد شده در خارج از کشور سوئیس که شهروندی دیگری دارد و حداقل یکی از والدینش سوئیسی هستند ، پس از رسیدن به سن 25 سالگی شهروندی سوئیس خود را از دست می دهد ، مگر اینکه به سفارت سوئیس در کشور محل سکونت خود مراجعه نموده و تمایل حفظ شهروندی سوئیس خود را به اطلاع مقامات رسمی سوئیس برساند . کودکان والدین سوئیسی که شهروندی خود را از دست داده اند ، در صورت ارتباط نزدیک با سوئیس می توانند شهروند این کشور باشند .

این ارتباط نزدیک به معنای حضور در تعطیلات سال در سوئیس ، تماس با افرادی که در این کشور زندگی می کنند ، ارتباط با سفارت سوئیس در کشور محل اقامت ، ارتباط با شهروندان سوئیسی مقیم در کشور محل اقامت ، کار کردن برای یک شرکت سوئیسی ، توانایی برای صحبت کردن به یکی از زبان های بین المللی سوئیس ، علاقه سیستم جغرافی و سیاسی کشور سوئیس می باشد .

هدف ، بررسی قانون تولد فرزند در سوئیس ، اخذ شهروندی سوئیس با تولد فرزند در این کشور و بیان قوانین تابعیت فرزندان والدین سوئیسی بود . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهرآفرین رجبی در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و اطلاع مفیدی در خصوص بهترین دانشگاه های سوئیس کسب نمایید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه