خط و زبان مردم سوئیس

خط و زبان مردم سوئیس برای کسانی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند بسیار مهم است ؛ برخلاف بسیاری از کشورها که معمولا یک یا دو زبان رسمی دارند ، کشور سوئیس دارای چهار زبان ملی است که شامل زبان های آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانش می باشند.

سوئیس انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت جهت کار و تحصیل است که در صورت تمایل می توانید اطلاعات لازم در این خصوص را از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) دریافت کنید.

همچنین ، انواع روشهای مهاجرتی را در مقاله مهاجرت به سوئیس در اختیارتان قرار داده ایم.

علاوه بر جذابیتهای طبیعی سوئیس ، این کشور از نظر زبانی نیز دارای جذابیت های زیادی است ؛ چرا که گروه های زبانی متعددی دارد ؛ در ضمن این که توانسته تا حد زیادی از تضاد اجتماعی که گریبان گیر جوامع چند زبانه در طی تاریخ می شود ، جلوگیری کند.

فهرست مطالب

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال ، تعداد گویشوران زبان آلمانی در سوئیس 63 درصد ، فرانسوی در حدود 30 درصد ، ایتالیایی 8.2 درصد و رومانش 0.5 درصد بوده است ؛ اما با این وجود چندین زبان غیر ملی دیگر نیز در سراسر سوئیس وجود دارند که زبان های انگلیسی و پرتغالی از جمله آنها است ؛ جالب است بدانید که با این که تنها گروه بسیار کوچکی از مردم Graubünden به زبان رومانش صحبت می کنند ، اما هنوز هم به عنوان زبانی رسمی در سوئیس شناخته می ‌شود ، برای بررسی بیشتر خط و زبان مردم سوئیس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خط و زبان مردم سوئیس

زبان ها و گویش های موجود در سوئیس

زبان ها و گویش های موجود در سوئیس کدامند؟ خط و زبان مردم سوئیس کدامست؟ در سوئیس بسته به منطقه های مختلف می توان زبان ها و گویش های مختلفی را مشاهده نمود و هر چند که آلمانی رایج ترین زبان در این کشور است  ، اما آلمانی موجود در سوئیس با آلمانی استاندارد بالا کاملا متفاوت می باشد  ؛ در حقیقت  ، مردم سوئیس به زبان آلمانی سوئیسی صحبت می کنند که مردم محلی به آن Mundart می گویند و شامل لهجه های محلی است.

همچنین  ، گویش های مختلف این زبان دارای تفاوت هایی است که زادگاه دقیق گوینده را مشخص خواهد کرد  ؛ از طرف دیگر  ، شباهت های موجود در گویش های مختلف آن باعث شده تا گویشوران آلمانی سوئیسی نسبت به زبان هم درک متقابل داشته باشند.

نام خط و زبان مردم سوئیس تعداد استفاده کنندگان
آلمانی سوئیسی 4348289 نفر از جمعیت سوئیس
فرانسوی سوئیسی 1525003 نفر از جمعیت سوئیس
ایتالیایی سوئیسی 511827 نفر از جمعیت سوئیس
رومانش 35753 نفر از جمعیت سوئیس

زبان آلمانی سوئیسی

در 17 کانتون از 26 کانتون سوئیس  ، زبان آلمانی سوئیسی به عنوان زبان رسمی شناخته می شود  ؛ با این حال مدارس سوئیس  ، آلمانی بالا را آموزش می دهند و مردم محلی به زبان آلمانی سوئیسی صحبت می کنند که کاملا از آلمانی بالا متفاوت است.

در واقع  ، آلمانی سوئیسی به قدری از آلمانی و اتریشی متفاوت است که گاهی درکش برای آن ها سخت می باشد  ؛ زبان نوشتاری نیز به دلیل تضاد در ساختارهای دستوری و استفاده از کلمات می تواند مشکلاتی را برای آلمانی زبان ها ایجاد کند  ؛ به طوری که حتی دانشجویان و دانش آموزان نیز با تفاوت های بین زبان های آلمانی سوئیسی و آلمانی بالا دست و پنجه نرم می کنند.

لذا  ، به دلیل آشنایی دانشجویان و دانش آموزان به لهجه های محلی  ، یادگیری زبان آلمانی بالا برای آن ها سخت خواهد بود  ؛ می توان گفت  ، یادگیری زبان آلمانی در سوئیس برای این افراد چالش برانگیز می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب به روز ترین اطلاعات مهاجرتی با درج شماره تماس و مشورت با کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دیگر زبان ها و گویش ها در سوئیس

از دیگر زبان ها و گویش ها در سوئیس  ، می توان به ایتالیایی و رومانش اشاره کرد  ؛ همچنین  ، هر کدام از این زبان ها دارای گویش های مختلفی هستند  ؛ انگلیسی نیز از زبان هایی است که مردم به آن گویش دارند و زبان مورد علاقه مهاجران می باشد ، در حدود 30 درصد از جمعیت سوئیس  ، به فرانسوی گویش دارند  ؛ فرانسوی زبانان سوئیس به زبان محلی متفاوتی که از لحاظ ساختاری زبانی جدا از فرانسوی – پروانسالی است  ، صحبت می کنند  ؛ اما در حال حاضر  ، فرانسوی سوئیسی شباهت هایی به فرانسوی استاندارد دارد  ؛ البته  ، بعضی از کلمات و اصطلاحات منطقه ای هنوز هم در بخش های فرانسوی زبان سوئیس وجود دارد  ؛ با این وجود  ، درک متقابل این زبان ها توسط افراد  ، بهتر از وضعیت زبان آلمانی است.

دیگر زبان ها و گویش ها در سوئیس

زبان ایتالیایی سوئیسی

ایتالیایی زبان گویش برخی از از سوئیسی هاست  ؛ زبان استاندارد در نوشتار و عموم استفاده می شود  ، اما عمدتا گویش برای منطقه ای خاص است  ؛ ایتالیایی سوئیسی نوعی ایتالیایی است که در حال حاضر در حدود 8.2 درصد از جمعیت سوئیس به زبان ایتالیایی سوئیسی که شامل گویش لومبادری نیز است  ، گویش دارند.

هر چند که زبان ایتالیایی سوئیسی شباهت هایی به زبان ایتالیایی استاندارد دارد  ، اما نوع محلی آن شامل تاثیراتی از آلمانی و فرانسوی می باشد.

زبان رومانش

هر چند که تعداد گویشوران زبان رومانش بسیار کم است  ، اما شامل پنج گویش می باشد که هر کدام سبک نوشتاری خاص خودش را دارد.

این زبان رسمی عمدتا توسط دولت کاربرد دارد و بسیاری از رومانش زبانان نیز از گویش خود در این زبان استفاده می کنند  ؛ در حال حاضر این زبان دارای جایگاهی بین المللی است و حتی بخشی از کتابخانه زبان در نرم افزار مایکروسافت می باشد.

زبان انگلیسی

اکثر خارجی ها تصور می کنند که چون در سوئیس چهار زبان ملی وجود دارد  ، پس باید اکثر ساکنین به همه این زبان ها و یا حداقل دو سه زبان آشنا باشند  ، اما واقعیت به گونه ای دیگر است  ؛ در حالی که سوئیسی ها به مهارت های زبانی خود افتخار می کنند و بسیاری از آن ها چند زبانه هستند  ، زبان هایی که آن ها به آن گویش دارند  ، می تواند جالب باشد.

 به طور کلی  ، اکثر مردم سوئیس به زبان مادری خود (معمولا زبان رسمی کانتون شان)  ، زبان ملی دوم و انگلیسی صحبت می کنند به دلیل سیستم حاکمیتی سوئیس  ، هر کانتون مشخص می کند که کودکان باید چه زبانی را یاد بگیرند  ؛ لذا  ، در کانتون های آلمانی زبان  ، کودکان از سن 9 سالگی یادگیری زبان فرانسه را آغاز می کنند و کودکان فرانسوی زبان در همین سن  ، یادگیری زبان آلمانی را شروع می کنند ، با این وجود  ، در مدارس مناطق ایتالیایی و رومانش زبان  ، هم زبان فرانسه و هم آلمانی آموزش داده می شود  ؛ در Ticino  ، زبان انگلیسی از کلاس هشتم اجباری است.

جالب است بدانید که اطلاعیه وزیر آموزش زوریخ در سال 2000 موجب بحث های داغ ملی شد و هدف از آن این بوده است که به جای زبان فرانسه  ، انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خارجی در اولویت قرار دهد  ؛ هر چند که این طرح موافقانی داشت  ، اما عده ای نیز مخالف طرح بودند.

اطلاعات بیش تر در خصوص شرایط زندگی در سوئیس را از کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی دریافت نمایید.

گستردگی خط و زبان مردم سوئیس

گستردگی خط و زبان مردم سوئیس

در ادامه بررسی خط و زبان مردم سوئیس به گستردگی آن می پردازیم  ؛ برخی از لهجه های آلمانی سوئیسی می تواند در برخی از مناطق از جمله لیختن اشتاین و ایالت فورارلبرگ اتریش گویشورانی داشته باشد  ؛ در ادامه بیشتر در خصوص گستردگی خط و زبان مردم سوئیس بحث خواهیم کرد.

اگر با هدف کار و زندگی به سوئیس می روید ختما باید در خصوص بازارهای کاری این کشور اطلاعات به روزداشته باشید ؛ مقاله کار در سوئیس را مطالعه نمایید تا اطلاعات لازم را در مورد شرایط کار در این کشور بدست آورید.

گستردگی زبان آلمانی سوئیسی

گستردگی خط و زبان مردم سوئیس به چه صورت است؟ گستردگی زبان آلمانی سوئیسی چطور؟ به دلیل تفاوت زیاد زبان آلمانی با لهجه های آلمانی سوئیسی  ، بیشتر آلمانی ها این زبان را متوجه نمی شوند  ؛ اما خوشبختانه  ، آلمانی بالا به شکلی گسترده در مدارس سوئیس تدریس می شود .

لذا  ، گویشوران آلمانی سوئیسی می توانند با حداقل 130 میلیون آلمانی زبان در جهان در مراوده باشند  ؛ همچنین  ، زبان آلمانی در بخش های غیرآلمانی زبان سوئیس  ، محبوبیت دارد.

گستردگی زبان فرانسوی سوئیسی

گستردگی زبان فرانسوی سوئیسی به عنوان یکی از مواردی که در خط و زبان مردم سوئیس مورد بررسی قرار گرفت  ، چگونه است؟ در زمینه گستردگی زبان فرانسوی سوئیسی می توان گفت که هر چند که تفاوت هایی بین زبان فرانسوی سوئیسی و زبان فرانسوی وجود دارد  ، اما باز هم این زبان می تواند در فرانسه  ، بلژیک و دیگر کشورهای فرانکوفیل مورد استفاده قرار گیرد.

در حقیقت  ، 275 میلیون فرانسوی زبان  ، زبان فرانسوی سوئیسی را درک خواهند کرد و طبیعتا در مدارس کانتون های فرانسوی زبان  ، دروس به فرانسه آموزش داده می شوند.

گستردگی زبان ایتالیایی سوئیسی

در مورد گستردگی زبان ایتالیایی سوئیسی می توان گفت که ایتالیایی سوئیسی  ، زبان رسمی در کانتون تیچینو و منطقه جنوبی گرابوندن است و گویش سنتی تیچینو – تیسینی  ، یک گویش لامبارد غربی بوده که تحت تاثیر زبان های فرانسوی و آلمانی قرار گرفته است  ؛ لذا  ، با ایتالیایی استاندارد متفاوت خواهد بود.

این گویش در سراسر مرز ایتالیا در شهرهایی چون میلان  ، مونزا  ، کرمو  ، لکو و نورا استفاده می شود  ؛ هر چند که مدارس  ، زبان لامباردی را در بخش های ایتالیایی زبان آموزش می دهند  ، اما در دیگر نقاط کشور کمتر به عنوان زبان دوم رواج دارد.

گستردگی زبان رومانش

رومانش به عنوان چهارمین زبان رسمی در سوئیس  ، رواج کمتری دارد و تنها در حدود 60 هزار نفر به آن صحبت می کنند  ؛ بیش تر گویشوران این زبان در کانتون گرابوندن هستند و در مورد گستردگی زبان رومانش می توان گفت که  ، از این زبان به طور گسترده در سراسر جهان استفاده نمی شود.

اگر قصد شما از عزیمت به کشور سوئیس  ، مهاجرت به این کشور است  ، پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در سوئیس را مطالعه نمایید و با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

ریشه خط و زبان مردم سوئیس

ریشه خط و زبان مردم سوئیس به چه دوره ای بازمی گردد؟ سوئیس دارای 26 کانتون است که هر یک از کانتون ها به عنوان یک منطقه اداری خودمختار عمل می کنند و با یکدیگر همکاری دارند  ؛ در حقیقت  ، از لحاظ تاریخی هر کدام از کانتون ها کشورهای مستقلی بوده اند و مرزها  ، ارتش ها  ، دولت ها و زبان های مخصوص خود را داشته اند  ؛ به همین خاطر  ، در سوئیس چهار زبان رسمی وجود دارد.

زبان هایی که در هر کانتون سوئیس گویش می شود  ، در نتیجه تاریخ و موقعیت جغرافیایی همان منطقه است  ؛ برای مثال  ، لامباردی زبان اصلی در جنوب (هم مرز با ایتالیا) و فرانسوی سوئیسی زبان غرب (هم مرز با فرانسه) می باشد  ؛ همچنین  ، سوئیس شرقی و مرکزی از آلمانی تاثیر قوی گرفته و بسیاری از مردم آن منطقه به زبان آلمانی سوئیسی صحبت می کنند.

ریشه خط و زبان مردم سوئیس​

روند تاریخی زبان آلمانی سوئیسی

روند تاریخی زبان آلمانی سوئیسی شامل چه دوره هایی بوده است؟ در واقع  ، آلمانی سوئیسی شامل مجموعه ای از گویش های آلامانی بوده که از جنوب غربی آلمان و منطقه آلزاس فرانسه نشات گرفته و در طی قرن ها و در نتیجه پیوندهای قوی سوئیس با آلمان توسعه یافته است.

قبایل آلمانی پس از فروپاشی امپراتوری روم غربی در قرن 5 به سوئیس آمدند و سپس در سال 1291 ، سه کانتون آلمانی سوئیسی یوری (Uri) ، شویز (Schwyz) و آنتروالدن Unterwalden)) ، کنفدراسیون سوئیس را تشکیل دادند  ؛ در اواخر قرون وسطی  ، کنفدراسیون سوئیس  ، پیوندهایی قوی با شهرهای جنوب آلمان برقرار کرد که منجر به توسعه لهجه های آلمانی سوئیسی شد.

ریشه ایتالیایی سوئیسی

حال ریشه خط و زبان مردم سوئیس در کجاست؟ ریشه ایتالیایی سوئیسی به لاتین امپراتوری روم باز می گردد  ؛ در واقع دو گویش ایتالیایی سوئیسی وجود دارد که شامل گویش ایتالیایی سوئیسی تیسینی (گویش مربوط به کانتون تیچینو) و گویش عمومی تر لامبارد می باشد که هر دو توسعه خود را مدیون نزدیکی به ایتالیا هستند.

با این حال ، در طی قرن ها ، زبان ایتالیایی سوئیسی به واسطه تاثیرات اربابان ایتالیایی  ، حاکمان آلمانی و انقلاب فرانسه شکل گرفت  ؛ لذا بسیاری از عبارات موجود در زبان ایتالیایی سوئیسی یا از فرانسه و یا از زبان آلمانی مشتق شده اند و در ایتالیا قابل درک نمی باشند.

رومانش زبانی رومی

رومانش زبانی رومی و از نسل لاتین امپراتوری روم می باشد  ؛ در این زبان  ، از واژگان آلمانی و لهجه های آلمانی و باواریای استفاده زیادی شده است  ؛ چرا که در سال 15 پیش از میلاد  ، رومیان بر استان رتیا Rhaetia)) مسلط بودند ؛ اگر چه رومانش در سال 1938 به زبانی ملی در سوئیس تبدیل شد  ، اما تنها در سال 1996 به زبانی رسمی نیز مبدل شد.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم سوئیس

کشور سوئیس دارای چهار زبان ملی است که شامل زبان های آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی و رومانش می باشند.

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال ، تعداد گویشوران زبان آلمانی در سوئیس 63 درصد ، فرانسوی در حدود 30 درصد ، ایتالیایی 8.2 درصد و رومانش 0.5 درصد بوده است ؛ اما با این وجود چندین زبان غیر ملی دیگر نیز در سراسر سوئیس وجود دارند که زبان های انگلیسی و پرتغالی از جمله آنها است.

سوئیس دارای 26 کانتون است که هر یک از کانتون ها به عنوان یک منطقه اداری خودمختار عمل می کنند و با یکدیگر همکاری دارند  ؛ در حقیقت  ، از لحاظ تاریخی هر کدام از کانتون ها کشورهای مستقلی بوده اند و مرزها  ، ارتش ها  ، دولت ها و زبان های مخصوص خود را داشته اند  ؛ به همین خاطر  ، در سوئیس چهار زبان رسمی وجود دارد.

زبان هایی که در هر کانتون سوئیس گویش می شود  ، در نتیجه تاریخ و موقعیت جغرافیایی همان منطقه است  .

اکثر خارجی ها تصور می کنند که چون در سوئیس چهار زبان ملی وجود دارد ، پس باید اکثر ساکنین به همه این زبان ها و یا حداقل دو سه زبان آشنا باشند ، اما واقعیت به گونه ای دیگر است ؛ در حالی که سوئیسی ها به مهارت های زبانی خود افتخار می کنند و بسیاری از آن ها چند زبانه هستند ، زبان هایی که آن ها به آن گویش دارند ، می تواند جالب باشد.
به طور کلی ، اکثر مردم سوئیس به زبان مادری خود (معمولا زبان رسمی کانتون شان) ، زبان ملی دوم و انگلیسی صحبت می کنند.

آلمانی رایج ترین زبان در این کشور است.

خط و زبان مردم سوئیس شامل موارد مختلفی است که از جمله زبان های موجود در این کشور می توان به زبان های آلمانی سوئیس ، فرانسوی سوئیس  ، ایتالیایی فرانسه ، رومانش و غیره اشاره نمود که هر یک از این زبان ها در منطقه ای می تواند گویشورانی داشته باشد ؛ اگر می خواهید در این کشور ادامه تحصیل دهید ، مطالعه مقاله تحصیل در سوئیس می تواند بسیار کمک کننده باشد  ؛ همچنین  ، متخصصین ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز راهنمای شما در مسیر مهاجرت خواهند بود.

با خط و زبان کشورهای تاثیر گذار بر زبان مردم سوئیس آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه