تجربه زندگی در اوکراین

تجربه زندگی در اوکراین می تواند شما را به یک شناخت جدید و متفاوتی از اروپا برساند که شاید در هیچ کجای دیگر این قاره نتوانید آن را تجربه نمایید.

طی سال های گذشته مهاجرین بسیاری با اهداف مختلف به این کشور سفر کرده اند و از اقامت خود در این کشور لذت برده اند. در مجموع شرایط ایده آل و مناسبی در کشور اوکراین وجود دارد که شامل کلیه روش های مهاجرتی اعم از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و تجاری می گردد.

تجربه زندگی در اوکراین موضوع این مقاله ما است که در ادامه توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) برای شما شرح داده خواهد شد. اوکراین دارای تاریخ بسیار غنی است و پس از استقلال از جماهیر شوروی با سرعت بسیار بالایی به رشد اقتصادی و فرهنگی زیاد رسید که زمینه را روز به روز برای تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و مدرن در جهان فراهم کرده است.

اوکراین دارای مزایای خاصی است که همین مزایا باعث شده نظرات مهاجرین بسیاری به این کشور جلب شود، مزایایی چون هزینه و مخارج ارزان، دانشگاه های معتبر، بازار کار فراهم، اقتصاد با پتانسیل بالا و بسیاری موارد دیگر. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که مقاله مهاجرت به اوکراین را در سایت موسسه رجبی مطالعه کرده و با روش های مختلف و مزایای آنان کامل و دقیق آشنایی پیدا کنید.

فهرست مطالب
تجربه زندگی در اوکراین

اوکراین را بشناسیم

برای اینکه بتوانید تجربه زندگی در اوکراین را بهتر و کامل تر متوجه شده و آن را درک نمایید، در وحله اول باید باید ببینیم این کشور چگونه کشوری است و اوکراین را بشناسیم. اوکراین کشوری در اروپای شرقی است که پس از روسیه دومین کشور بزرگ اروپایی شناخته می شود و از شرق و شمال شرق با آن همسایه است.

همچنین از شمال با بلاروس هم مرز بوده و لهستان، اسلواکی و مجارستان در غرب و رومانی و مولداوی در جنوب غربی آن قرار گرفته اند. البته این کشور یک مرز آبی و دسترسی به آبهای آزاد از طریق دریای سیاه و دریای آزوف در جنوب و جنوب شرقی کشور نیز دارد.

کیف پایتخت و بزرگترین شهر کشور است و پس از آن خارکف، دنیپرو و اودسا قرار دارند. زبان رسمی اوکراین اوکراینی می باشد، البته زبان روسی نیز در اینجا بسیار رایج است، به ویژه در شرق و جنوب کشور. کشور اوکراین نیز مانند ایران از صدمات جنگ جهانی دوم در امان نماند و با اینکه نقشی در آن نداشت، با قحطی که آلمان در جنگ جهانی به وجود آورد، بیش از 7 میلیون شهروند اوکراینی را به کشتن داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به ارزان ترین کشورها با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیاست در اوکراین

اوکراین در سال 1991 با انحلال اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت و خود را بی طرف اعلام کرد. قانون اساسی جدید در سال 1996 تصویب شد و یک سری تظاهرات گسترده، معروف به یورومیدان، منجر به ایجاد یک دولت جدید در سال 2014 پس از انقلاب این کشور شد.

اوکراین یک کشور واحد با سیستم نیمه ریاستی است. این کشور که در حال توسعه است، فقیرترین کشور اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه اسمی است و فساد همچنان در آن یک مسئله مهم است. اما نباید از حق گذشت که طی دو دهه گذشته رشد اقتصادی این کشور بسیار مناسب بوده و مبارزات خوبی برای مقابله با فساد صورت گرفته است.

با این حال، به دلیل زمین های حاصل خیز گسترده، اوکراین قبل از جنگ یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان غلات در جهان شناخته می شد. این کشور در حال پیوستن به اتحادیه اروپا است و درخواست عضویت در ناتو را ارائه نیز کرده است که احتمال می رود به زودی با آن موافقت شود.

جغرافیا و آب و هوای اوکراین

چشم انداز جغرافیا و آب و هوای اوکراین بیش تر از استپ های حاصل خیز (دشت هایی با درختان کم) و فلات ها تشکیل شده است که رودخانه هایی که به سمت جنوب به دریای سیاه و دریای کوچ کتر می ریزند از آن عبور می کنند. مناطق مختلف اوکراین دارای ویژگی های جغرافیایی متنوعی هستند که از ارتفاعات گرفته تا مناطق پست را شامل می شود. تنها کوه های این کشور، کوه های کارپات در غرب هستند که بلندترین آن ها هوورلا با ارتفاع 2061 متر (6762 فوت) و کوه های کریمه در منتهی الیه جنوب در امتداد ساحل است.

همچنین اوکراین به طور کلی آب و هوای معتدل دارد، به استثنای ساحل جنوبی کریمه که آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه ای دارد. این کشور از آفتاب کافی و بارندگی در تمام طول سال برخوردار است که در ماه های تابستان (مه تا آگوست) بسیار متمرکز است. این بارندگی ها به محصولات کشاورزی و به طور کلی کشاورزی این کشور کمک شایانی می نماید.

در اوکراین آب و هوا متناسب با فصول تغییر می کند، در فصل زمستان و پاییز سرد و در تابستان و بهار گرم است. این تغییرات آب و هوا به منطقه نیز مربوط می شود. آب و هوا در جنوب معتدل، در شمال سرد و در شرق گرمتر است. همچنین وجود دریای سیاه در جنوب اوکراین، آب و هوای این منطقه را ملایم تر یا به عبارت دیگر مدیترانه ای کرده است.

جغرافیا و آب و هوای اوکراین

اوضاع اقتصادی اوکراین

همانطور که گفتیم کشور اوکراین پس از استقلا و جدایی از جماهیر شوروی با رشد چشمگیری در حوزه های اقتصادی و تجاری مواجه شده است و سرمایه های خارجی بسیاری به این کشور سرازیر شده اند. این کشور پیشرفت بسیار خوبی را در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی به دست آورده است و صنعت توریسم و گردشگری آن نیز با رونق بسیار زیادی مواجه شده که روز به روز بیش تر می شود.

البته نباید فراموش کنیم که در ابتدای جدایی و استقلای از شوروی، اوضاع اقتصادی اوکراین با شک بزرگی مواجه شد و این کشور چندین سال درگیر افت و رکود اقتصادی بود تا توانست خود را یافته و مستقل شود. این مدت زمان افت و رکود باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت این کشور شد؛ به طوری که تاثیرات آن در زمان حال مشخص شده و اوکراین در بسیاری از موارد با کمبوذ نیروی کار مواجه است.

به همین خاطر تجربه زندگی در اوکراین برای کسانی که برای کار و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کرده اند بسیار خوب و مناسب بوده است؛ چون فرصت های بسیار زیادی با رونق روز افزون اقتصاد این کشور در دسترس آنان قرار داشته است. به خصوص ثبت شرکت و کارآفرینی که برای آن امتیاز اقامت دائم نیز از سوی دولت اوکراین به مهاجران در نظر گرفته شده است. در مقاله اقتصاد کشور اوکراین شرایط اقتصادی را تمام و کمال ارائه کرده ایم.

نگاهی به صنایع کشور اوکراین

نگاهی به صنایع کشور اوکراین

در نگاهی به صنایع کشور اوکراین باید بگوییم که وسیع ترین ناحیه اقتصادی در این کشور، حاشیه رود دنیپر است. این ناحیه دارای صنایع غذایی بسیار مدرن و پيشرفته، ماشين سازی قدرتمند، صنايع شيميايی، صنايع چوب و ملزومات چوبی، لوازم و مصالح ساختمانی و بسیاری صنایع دیگر می باشد.

اوکراین در زمینه ساخت كشتی، هوا و فضا، صنايع نيروگاهی و دفاعی، محصولات تهیه شده از فولاد و غیره نیز دستی توانا دارد. همچنین کشور اوکراین هنرمندان بی شماری دارد که در زمینه های  نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، تئاتر و سينما فعالیت دارند.

از جمله موارد دیگر که تحصیلات دانشگاهی آن نیز در این کشور انجام می‌گیرد، می توان به هوا و فضا، ساخت موتور هواپیما و موشک، الکترومکانیک، مهندسی های جوش و مکانیک، پزشکی و شاخه های مربوط به آن و غیره اشاره کرد.

اوکراین دارای یکی از بهترین خاک های حاصلخیز جهان است که به خاک سیاه شهرت دارد. این خاک فقط در اندک کشورهایی مانند روسیه و کانادا یافت می شود و از ارزش زیادی نیز برخوردار است، به طوری که برای کاشت در این خاک به هیچ کودی نیاز نمی باشد. یکی از دلایل وجود کار کشاورزی فراوان و رشد در زمینه تولید محصولات کشاورزی، وجود تقریبا 25 درصد  خاک سیاه کره زمین در کشور اوکراین است.

در اوکراین با مهاجرین چگونه برخورد می شود؟

یکی از سوالاتی که همواره برای هموطنانمان وجود دارد، اینکه در اوکراین با مهاجرین چگونه برخورد می شود؟ باید بگوییم که اوکراینی ها در مقایسه با برادران روس خود مردمی صمیمی، خوش بین، مهربان و اجتماعی هستند که مهاجران را بهتر و سریع تر به جمع خود می پذیرند. خوش بینی آنان را از این ضرب امثل آنان می توان دریافت که « بالاخره همه چیز رهبه راه خواهد شد.»

تجربه زندگی در اوکراین به تازگی ها نشان می دهد که مردم این کشور علاقمند شدند تا خود و تاریخ خود را به مردم سایر دنیا بهتر و بیش تر معرفی کنند. همچنین نسبت به آن بستگی و تنگنای دوره شوروی نیز خارج شده و تلاش دارند تا نقاط مثبت و مناسب دیگر فرهنگ ها و نژادهای جهان را نیز جذب نمایند. البته فراموش نکنید که هنوز هم بر روی سنت ها و برخی آداب و رسوم خود تعصب خاصی نشان می دهند.

باید توجه داشته باشید که نوع مهاجرت مهاجرین نیز تاثیر بسیاری در رفتاری که دریافت می کنند تاثیر گذار است. اوکراینی ها روی چندان خوشی به پناهندگان نشان نمی دهند، اما کسانی که برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و کارآفرینی به این کشور آمده اند را با آغوش باز می پذیرند و رفتار مناسب و محترمانه ای با آنان دارند.

برای شناخت بهتر کشور اوکراین مقالات زیر به شما تقدیم شده است.

هزینه ها و مخارج در اوکراین

همانگونه که در ابتدای مقاله در رابطه با تجربه زندگی در اوکراین اشاره کردیم، این کشور یکی از مناسب ترین مقاصد در اروپا از لحاظ هزینه ها و مخارج اقامت و زندگی شناخته می شود که برای مهاجرین به خصوص شهروندان کشورمان یک مقصد بسیار مقرون به صرفه است. البته درآمدها نیز به نسبت پائین تر از سایر کشورهای اروپایی است، اما برای کسانی که قصد بردن سرمایه از خارج کشور را دارند بسیار ایده آل است.

طبق آخرین آماری که به دست آمده است هزینه ها و مخارج در اوکراین می تواند به نصف و حتی یک سوم هزینه های زندگی در شهرهایی همچون لندن، پاریس، میلان، رم و غیره برسد. طبق آخرین آمار نزدیک به یک چهارم از مردم اوکراین از درآمد خوبی بهره مند نیستند و در تامین مخارج خود با مشکل و کمبود درآمد مواجه هستند.

این قشر از جامعه به طور متوسط به درآمدی در حدود 400 یورو در ماه دسترسی دارند، در صورتی که متوسط هزینه های ماهانه 600 یورو می باشد. پس همواره باید پیش از مهاجرت به نوع شغل و هزینه های و درآمد خود توجه بسیاری داشته باشید. در نمودار زیر جزئیات هزینه های ماهانه در این کشور را مشاهده می نمایید:

جزئیات هزینه ماهانه در اوکراین به یورو

No Data Found

خدمات درمانی و پزشکی در اوکراین

طبق قانون اساسی کشور اوکراین تمامی خدمات درمانی رایگان برای همه شهروندان و افرادی که تابعیت این کشور را دارند، در دسترس و تضمین شده است. اما طی چند سال گذشته به خاطر محدودیتی که برایبودجه عمومی مراقبت های بهداشتی در این کشور در نظر گرفته شده است، بیماران فقط قادر به دریافت رایگان خدمات پزشکی اولیه هستند. اما دولت هر ساله تلاش می نماید تا این شرایط را بهبود بخشید و سیستم درمان را به حد ایده آلی برساند.

ضمنا خدمات درمانی و پزشکی در اوکراین برای دانشجویان خارجی نیز در دسترس می باشد و آنان به راحتی می توانند از شرایط بیمه و خدمات دانشجویی در امر درمان بهره مند شوند. حتی افرادی که به قصد سرمایه گذاری و یا ورود به بازار کار این کشور به اوکراین مهاجرت می کنند نیز می توانند از خدمات بیمه درمانی بهره مند شوند.

اما اگر تجربه زندگی در اوکراین را ندارید و به قصد تفریح و توریستی قصد سفر به اوکراین را دارید، حتما پیش از سفر بیم درمانی بین المللی مناسبی که در این کشور و مراکز درمانی آن پذیرفته شود را تهیه نمایید. زیرا امکانات مراقبت های پزشکی عمومی در اوکراین در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی یا آمریکایی برای شهروندان خارجی چندان مناسب نیست و هزینه مراقبت های درمانی خصوصی نیز در این کشور گران است.

امنیت در اوکراین چطور است؟

باید بگوییم اوکراین کشور وسیعی است و حتی پس از شروع جنگ با روسیه نیز، قسمت کوچکی از نواحی جنوب شرقی این کشور درگیر حوادث جنگی شده اند و قسمت وسیعی از کشور در امنیت و آرامش مناسبی به سر می برد. پس در جواب اینکه امنیت در اوکراین چطور است؟ باید بگوییم که مناطق متاثر از جنگ از نقاط توریستی و گردشگری و همچنین از پایتخت و شهرهای مهم این کشور به دور است.

امنیت در اوکراین چطور است؟

همچنین طبق تجربه زندگی در اوکراین که سایر مهاجرین و یا گردشگران به این کشور ابراز کرده اند، جرائم معمولی و عادی که در هر کجای دنیا دیده می شود نیز در اوکراین وجود دارد، اما مقدار آن ها زیاد و یا فراتر از حد تصور نیست. بلکه امنیت به طور مناسبی برقرار است و با رعایت کردن اصول منطقی و امنیتی معمول و صحیح می توان کاملا در امنیت مناسبی در این کشور حضور داشت.

برای تجربه حداکثر امنیت بهتر است موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • شب ها دیر هنگام در شهر عبور و مرور نکنید.
  • در برخی مناطق و محلات نا امن حضور پیدا نکنید.
  • اشیاء و وسایل ارزشمند و قیمتی همراه بیرون از منزل نبرید.
  • در میان تجمعات و تظاهرات حضور پیدا نکنید.
  • از قدم زدن در مناطق کم نور و تاریک و خلوت بپرهیزید.

مزایا و معایب زندگی در اوکراین

افرادی که تجربه زندگی در اوکراین را داشته اند، به این موضوع اشاره کرده که زندگی در این کشور با مزایای و معایبی برای مهاجرین همراه است که اطلاع از آن ها می تواند در داشتن اقامتی آسوده پس از مهاجرت و یا در دیگر سرایط مهاجرت تاثیر بسیاری داشته باشند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که برخی از این مزایا و معایب طبق شرایط مهاجرین متغیر است و برای همه افراد نمی باشد.

در ادامه به برخی از مهم ترین مزایا و معایب زندگی در اوکراین به طور خلاصه اشاره خواهیم کرد.

مزایا

  • هزینه های اقامت و زندگی ارزان در اوکراین
  • هزینه های اجاره و خرید اران مسکن در اوکراین
  • دسترسی به دانشگاه های قدیمی و معتبر اروپا
  • سیستم درمان و پزشکی مناسب و قابل قبول
  • تجربه زندگی در کنار مردمی دلسوز و مهربان
  • نژاد پرستی کم و احترام به مهاجرین
  • امنیت بالا و قابل قبول مهاجرین
  • فرصت های کاری و سرمایه گذاری بسیار و متنوع
  • تنوع بالا غذاهای اوکراینی
  • آب و هوای مناسب و طبیعت زیبا

معایب

  • سطح زندگی و خدمات کمی از اروپای غربی پائین تر است.
  • میزان درآمدها پائین تر از غرب اروپا است.
  • تمامی دانشگاه های اوکراین مورد تائید کشورمان نیستند.
  • در حال حاضر این کشور در شرایط جنگی به سر می برد.

اگر برای مهاجرت به دنبال مقاصد ارزان هستید، مطالعه مقالات زیر راه را به شما نشان خواهد داد.

سوالات پر تکرار تجربه زندگی در اوکراین

 اوکراین از کشورهای ارزان اروپا و جهان بوده و هزینه های زندگی در آن کم است، به طوری ماهانه در حدود 600 یورو هزینه اقامت یک نفر می باشد.

 اگر می خواهید تجربه زندگی در اوکراین را به هبترین نحو تجربه کنید، شهرهای کی یف، خارکف و اودسا بهترین شهرهای این کشور هستند.

شهر اودسا و کامیانتس پودولسکی از بهترین مقاصد گردشگری در اوکراین هستند.

 بله، کشور اوکراین یک مقصد بسیار مقرون به صرفه و ارزان برای مهاجرت و زندگی در اروپا و حتی در کل جهان شناخته می شود.

در اوکراین 96 درصد از مردم مسیحی هستند و پس از آن بیش ترین ادیان دارای پیرو، یهودیت و اسلام هستند.

در این مقاله تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی شما را با تجربه زندگی در اوکراین طبق تجربیات دیگر مهاجرین و شهروندان اشنا ساختند، برای شناخت این کشور و چگونگی پذیرش در دانشگاه های آن مقاله تحصیل در اوکراین را مطالعه نموده و یا با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه