بهداشت و درمان عمومی در استونی

بهداشت و درمان عمومی در استونی ، موضوعی بسیار مهم و تعیین کننده در تصمیم مهاجران به این کشور اروپایی می باشد.

بهداشت و درمان برای افرادی که قصد سفر به یک کشور را دارند ، در اولویت قرار دارد و جزء اولین مسائلی است که به آن فکر می کنند و دغدغه اش را دارند ، چرا که سطح بهداشت کشور مقصد رابطه مستقیمی با سلامت مردم آن دارد و به نوعی می توان گفت تضمین کننده سلامت جسمی و روانی آن ها می باشد.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، بر آن شدیم که به منظور رفع این دغدغه و آسودگی خاطر شما عزیزانی که تمایل دارید به این کشور سفر کنید ، مقاله ای تحت عنوان بهداشت و درمان عمومی در استونی را تدوین کرده و در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه آن اطلاعات لازم را کسب کنید و راحت تر بتوانید در این زمینه تصمیم گیری کنید و بدون نگرانی به سفر خود بپردازید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در استونی را نیز بخوانید تا با شرایط و هزینه های زندگی و برترین مشاغل این کشور هم آشنا شوید.

اگر شما هم دوست دارید به این کشور زیبای اروپایی سفر کنید و از خدمات درمانی ، جاذبه های گردشگری و امکانات رفاهی آن بهره مند شوید اما اصلا نمی دانید از کجا باید شروع کنید و چگونه اقدام نمایید ، کافی است با مشاوران ما در تماس باشید و اطلاعات به روز کسب کنید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در استونی

گردشگری سلامت در استونی!

گردشگری سلامت در استونی! برای شما هم شنیدن این عبارت تعجب آور هست؟ بله درست شنیدید گردشگری سلامت ، همیشه ما گردشگری را برای جاذبه های دیدنی یک مکان شنیده ایم اما این بار باید بگوییم که مربوط به جاذبه های توریستی این کشور نیست ، بلکه به استفاده از امکانات درمانی و بهداشتی کشور استونی مربوط می شود.

ما در بررسی بهداشت و درمان عمومی در استونی ، متوجه شدیم که این کشور سالانه مهاجران زیادی را صرفا بخاطر بهره مند شدن از امکانات درمانی و بهداشتی به خود جذب می کند ، به همین دلیل صنعتی به نام گردشگری سلامت در استونی شکل گرفته است و بسیار پر رونق می باشد.

طبق گزارشات ارائه شده در سال 2019 میلادی ، حدود 72 هزار نفر برای بهره مندی از امکانات پزشکی و درمانی به خاک این کشور وارد شده اند که این میزان حدود 2/1 درصد از جمعیت گردشگران وارد شده به استونی را در بر می گیرد و مابقی به قصد بازدید از جاذبه های دیدنی و تفریحی به این کشور وارد شده اند.

بررسی های صورت گرفته در زمینه بهداشت و درمان عمومی در استونی نشان دهنده این است که طی سال های متوالی ، میزان مهاجرانی که برای استفاده از خدمات درمانی به این کشور وارد می شوند رو به افزایش است ، به طوری که در آخرین آمار منتشر شده ، این تعداد حدود 6 میلیون و یکصد هزار نفر بوده و نسبت به سال قبل ، 3 درصد رشد داشته است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت پاسخ های قابل اعتماد و صحیح در خصوص مهاجرت با اعتماد به مشاوران خبره رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

رواج گردشگری سلامت در استونی

رواج گردشگری سلامت در کشور استونی با چنان رشد چشمگیری رو به رو بوده است که وزارت این کشور از اوایل سال 2014 میلادی تصمیم به ثبت تعداد مهاجرانی که برای بهره مند شدن از خدمات پزشکی به این کشور وارد می شوند گرفت ، به موجب آن مشخص شد بیش ترین مهاجرانی که به این منظور به استونی وارد می شوند از کشورهایی مانند سوئد ، نروژ ، بریتانیا و ایسلند بوده است ، همگی این شواهد حاکی از وضعیت مطلوب بهداشت و درمان عمومی در استونی است.

بررسی های صورت گرفته در این زمینه نشان داد که اکثر مهاجران برای انجام خدمات درمانی مانند جراحی زیبایی و پلاستیک ، سزارین و بارداری ، کاهش وزن ، خدمات ارتوپدی و همچنین جراحی های معمولی به این کشور وارد می شوند و تحت درمان قرار می گیرند ، علت این امر تنها به قیمت مناسب این خدمات بر نمی گردد بلکه ، پر واضح است که کیفیت خدمات ارائه شده رکن اصلی آن است.

دسترسی راحت و ارزان و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده به گونه ای است که استونی را از سایر کشورهای منطقه متمایز کرده است و روز به روز شاهد رشد این بخش و افزایش تعداد متقاضیان در این حوزه هستیم.

رواج گردشگری سلامت در استونی

درآمد ناشی از گردشگری سلامت

مدیر عامل یک کلینیک بهداشتی در استونی اظهار داشته است که این استقبال مهاجران برای استفاده از امکانات پزشکی این کشور ، علی الخصوص شهرهایی مانند تالین و تارتو ، به رشد اقتصادی کشور کمک زیادی داشته است و موجب تزریق یورو به بخش سلامت و درمان کشور گردیده است که همین امر نقش بسیار زیادی در ارتقاء سطح بهداشت و درمان عمومی در استونی داشته است.

ضمن اینکه تصمیم دولت برای تاسیس و راه اندازی دو دهکده پزشکی در مرکز استونی ، موجب می شود اقتصاد این کشور جانی مضاعف بگیرد ، از این رو درآمد ناشی از گردشگری سلامت موجب رونق دوچندان صنعت گردشگری در کشور می شود که به موجب آن بهبود بهداشت و درمان عمومی در استونی را شاهد خواهیم بود.

بیمه درمانی در استونی

بیمه درمانی در استونی

بهداشت و درمان عمومی در استونی ، همانند سایر کشورها تا حد زیادی تحت تاثیر شرایط بیمه درمانی است ، به نحوی که به عنوان یکی از شاخص های تاثیرگذار در سطح بهداشت عمومی مورد بررسی قرار می گیرد ، بیمه درمانی در استونی ، یک سیستم همگانی دارد و همه افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند و به دو صورت بیمه درمانی عمومی و خصوصی ارائه می شود.

در صورتی که در استونی وارد بازار کار دولتی نشده باشید ، باید از خدمات بیمه خصوصی استفاده کنید ، ارائه بیمه خصوصی توسط شرکت هایی مانند ERGO و SALVA صورت می گیرد ، لازم به ذکر است افرادی که به صورت مستقل از دولت کار می کنند ، برای بهره مند شدن از بیمه درمانی لازم است مالیات خود را بپردازند ، در این صورت 13 درصد از مبلغ پرداخت شده ، صرف بیمه درمانی می شود.

بیمه درمانی عمومی نیازمند این است که شما یک قرارداد کاری در استونی داشته باشید و مالیات اجتماعی از طرف کارفرما برای شما پرداخت گردد ، در این صورت پس از دریافت اقامت در استونی ، به طور اتوماتیک شامل بیمه درمانی می شوید ، همچنین افرادی که کار خود را از دست بدهند نیز می توانند از خدمات بیمه درمانی همچنان بهره ببرند ، خدمات بیمه عمومی بوسیله صندوق بیمه EHIF یا Haigekassa ارائه می شود.

نحوه دسترسی به بیمه درمانی

در این مقاله از موسسه رجبی خوب است اشاره ای به سیستم بهداشت و درمان عمومی در استونی داشته باشیم ، این سیستم به گونه ای برنامه ریزی شده است که نحوه دسترسی به بیمه درمانی به این صورت است که همه افراد حاضر در این کشور ، چه افرادی که اقامت دائم دارند و چه مهاجرانی که به صورت موقت مجوز اقامت در این کشور را دارند ، باید تحت پوشش بیمه باشند و در صورتی که واجد شرایط بهره مندی از خدمات بیمه درمانی دولتی یا عمومی نباشید ، لازم است خدمات بیمه را خریداری کنید.

برای خرید خدمات بیمه درمانی ، از طریق شرکت های بیمه خصوصی که پیش تر از آن ها نام برده شد ، می توانید استفاده کنید یا از طریق شرکت های بیمه بین المللی مانند Cigna و Swisscare.

اگر کشور استونی برای شما هم کمی ناشناخته و دور از ذهن است ، مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات ارزشمندی کسب کنید.

وضعیت دارو در کشور استونی

وضعیت دارو در کشور استونی بخشی از شرایط بهداشت و درمان عمومی در استونی است ، داروهای عمومی در این کشور بدون نسخه پزشک هم ارائه می شوند ، در حالی که آنتی بیوتیک ها و داروهای خاص را لازم است در ابتدا توسط پزشک متخصص تجویز شود و سپس از طریق نسخه ارائه شده توسط پزشک ، اقدام به دریافت دارو نمایید.

داروخانه های استونی دارای گواهی معتبر هستند و پزشک داروخانه توانایی ارائه توصیه های لازم در زمینه دارو و مراقبت های درمانی و بهداشتی را دارد ، برخی از داروخانه های استونی به صورت پاره وقت و از ساعت 21-10 مشغول به کار هستند و برخی از داروخانه های اورژانسی ، به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

پزشک خانواده در استونی

سیستم بهداشت و درمان عمومی در استونی به گونه ای است که رجوع به پزشک خانواده در استونی اولین مرحله ای است که هر فرد برای شروع روند درمان خود باید طی کند ، همه افراد در کشور استونی به پزشک خانواده دسترسی دارند و می توانند از طریق تماس با مرکز بهداشت ، اقدام به انتخاب او نمایند. در اکثر اوقات در همین مرحله با تجویز پزشک خانواده یا پزشک عمومی ، درمان فرد انجام می گیرد و بهبود می یابد و در بعضی مواقع ، برای تکمیل تخصصی روند درمان ، لازم است پزشک خانواده فرد را به پزشک متخصص ارجاع دهد تا به صورت خاص تحت درمان و مراقبت قرار گیرد.

پزشک خانواده در استونی

دسترسی به درمانگاه و بیمارستان ها

دسترسی به درمانگاه و بیمارستان ها ، مورد دیگری است که بهداشت و درمان عمومی در استونی را تحت تاثیر قرار می دهد ، لازم است بدانید که تنها در صورتی که در این کشور اقامت دائم داشته باشید می توانید از مراکز درمانی عمومی استفاده کنید و در صورتی که اقامت موقت داشته باشید باید از مراکز خصوصی برای دریافت خدمات درمانی استفاده کنید.

با توجه به وضعیت مطلوب بهداشت و درمان عمومی در استونی ، این کشور بیمارستان و مرکز درمانی دولتی زیادی وجود دارد که تحت پوشش بیمه دولتی هستند و با مراجعه به این مراکز ، بخشی از هزینه درمانتان توسط دولت پرداخت می شود ، در ادامه به معرفی این مراکز می پردازیم.

مرکز درمانی محل قرارگیری مرکز درمانی محل قرارگیری
بیمارستان مرکزی تالین شرقی هارجو ، تالین بیمارستان الوا تارتو ، الوا
بیمارستان مرکزی تالین غربی هارجو ، تالین مرکز انکولوژی هیو (Hiiu) هارجو ، تالین
بیمارستان پارنو پارنو بیمارستان کودک تالین هارجو ، تالین
بیمارستان روان تارتو تارتو بیمارستان والگا والگا
بیمارستان دانشگاه تارتو تارتو مرکز خون استونی شمالی هارجو ، تالین
بیمارستان پولوا پولوا بیمارستان تاپا تاپا
بیمارستان ویسماری هارجو ، تالین بیمارستان ناروا ناروا
بیمارستان ویلجندی ویلجندی مرکز زایمان پلگولین هارجو ، تالین

مراکز درمانی و بهداشتی دولتی

در ادامه بررسی وضعیت بهداشت و درمان عمومی در استونی ، اشاره ای به مراکز درمانی و بهداشتی دولتی این کشور خواهیم داشت ، چرا که تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی و همینطور کیفیت خدمات آن ها ، یکی از شاخص های سطح بهداشت و درمان هر کشور است.

 با توجه به این ، کشور استونی در موقعیت مناسبی قرار دارد و در جدول زیر لیستی از مراکز درمانی و بهداشتی این کشور گردآوری شده است ، این جدول برای مهاجرانی که استونی را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند سودمند و کاربردی است و به آن ها کمک می کند با وارد شدن به خاک این کشور راحت تر بتوانند این مراکز را شناسایی کنند.

مراقبت های اورژانسی در استونی

در صورتی که در کشور استونی با شرایط ضروری و اورژانسی رو به رو شدید ، می توانید با شماره 1220 تماس بگیرید ، در این صورت می توانید در سریع ترین زمان ممکن از خدمات مراقبت های اورژانسی در استونی بهره مند شوید.

نکته جالب توجه این است که حتی اگر از بیمه درمانی استونی برخوردار نباشید ، باز هم می توانید از خدمات درمانی اورژانسی بهره ببرید و خبر خوب اینکه ، هزینه درمان توسط دولت پرداخت می شود ، این قضیه به بهبود بهداشت و درمان عمومی در استونی کمک زیادی کرده است.

با توجه به وضعیت مطلوب درمانی و رفاهی استونی ، شاید علاقه مند به سفر به این کشور باشید ، در این صورت می توانید به یکی از شیوه های مهاجرت به این کشور که از طریق کار است فکر کنید.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در استونی

سیستم بهداشت و درمان عمومی در استونی به گونه ای است که رجوع به پزشک خانواده در استونی اولین مرحله ای است که هر فرد برای شروع روند درمان خود باید طی کند ، همه افراد در کشور استونی به پزشک خانواده دسترسی دارند و می توانند از طریق تماس با مرکز بهداشت ، اقدام به انتخاب او نمایند.

تنها در صورتی که در این کشور اقامت دائم داشته باشید می توانید از مراکز درمانی عمومی استفاده کنید و در صورتی که اقامت موقت داشته باشید باید از مراکز خصوصی برای دریافت خدمات درمانی استفاده کنید.

بیمه درمانی عمومی نیازمند این است که شما یک قرارداد کاری در استونی داشته باشید و مالیات اجتماعی از طرف کارفرما برای شما پرداخت گردد ، در این صورت پس از دریافت اقامت در استونی ، به طور اتوماتیک شامل بیمه درمانی می شوید.

ارائه بیمه خصوصی توسط شرکت هایی مانند ERGO و SALVA صورت می گیرد.

این کشور سالانه مهاجران زیادی را صرفا بخاطر بهره مند شدن از امکانات درمانی و بهداشتی به خود جذب می کند ، به همین دلیل صنعتی به نام گردشگری سلامت در استونی شکل گرفته است و بسیار پر رونق می باشد.

در این مقاله به بررسی بهداشت و درمان عمومی در استونی پرداختیم ؛ در صورتی که مشتاق مهاجرت به این کشور هستید ، ما در هلدینگ حقوقی و مهاجرتی رجبی ، مطالعه مقاله تحصیل در استونی که توسط این مجموعه منتشر شده است را به شما پیشنهاد می دهیم ، نکات کاربردی این مقاله ارزش خواندن دارند ، چنانچه به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

برای مقایسه سطح بهداشت و درمان استونی با سایر کشورها مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه