تحصیل در استونی

تحصیل در استونی به علت داشتن شرایط بسیار مناسب برای متقاضیان بین المللی، به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی به شمار آمده و سالانه دارای آمار زیادی از تعداد داوطلبان در سراسر اروپا است.

میزان استفاده مردم و سیستم آموزشی از زبان انگلیسی بسیار زیاد بوده و همین امر باعث می شود که استونی به مکانی جذاب برای اقامت تبدیل شده و دانشجویان برای انس گرفتن با محیط آن هیچ مشکلی نداشته باشند.

کشور استونی دارای سنت بسیار طولانی در آموزش با کیفیت است، به طوری که اولین دانشگاه آن متعلق به بیش از پنج قرن گذشته می شود، اکنون یکی از بزرگترین طیف های تحصیلی نیز متعلق به این کشور کوچک بوده و شما با هر علاقه و شرایطی می توانید برای تحصیل در استونی اقدام نمایید.

دانشگاه های این کشور در حال ساخت و تغییر برنامه های هستند که مطابق با فرآیند مورد استفاده در سراسر اروپا بوده و تمامی محله ها تاکید زیادی بر بین المللی شدن خود دارن، این تغییرات باعث شده است که تعداد دانشجویان داوطلب برای تحصیل در همه مقاطع در دسترس در طی این سال 20% افزایش یابد.

اگر شما نیز علاقه به تحصیل در استونی دارید، در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) به شرح تمامی جزئیات آموزش در این کشور و چگونگی ورود به آن پرداخته اند. در صورتی که با سایر روش های مهاجرتی آشنایی ندارید مقاله مهاجرت به استونی را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل در استونی

سیستم آموزشی کشور استونی

سیستم آموزشی کشور استونی متشکل از موسسات آموزشی دولتی، شهری و خصوصی بوده که هر کدام خدمات و برنامه های جداگانه را در تامی سطح های آموزشی ارائه می دهند. سطوح آموزشی در استونی شامل آموزش پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و عالی می شود که هر یک از آن ها به مراحل و پایه های مختلف تقسیم می شوند و به طور بسیار حرفه ای طبقه بندی شده اند.

تاریخچه تحصیل در استونی به قرن 13 الی 14 بازگشته و از آن زمان تا کنون توانسته است که کیفیت بالای خود را حفط کرده و حتی آن را افزایش دهد. از ویژگی های مراکز آموزشی در این کشور این است که به سرعت به اینترنت متصل شده و دانش آموزان در هر زمان و مکان بتوانند به دوره های آموزشی دسترسی داشته باشند، از نتیجه های این امر می توان به بالا رفتن سطح تحصیلات مردمانش اشاره کرد.

تحصیلات عالی به سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شوند که مهم ترین بخش از تحصیل در استونی بوده و فرد با شرکت در این دوره ها می تواند به یاد گرفتن تخصص در زمینه مورد نظر دست یابند. آموزش در استونی امروزه به سه نوع عمومی، حرفه ای و سرگرمی تقسیم می شود که هر کدام سیستم جداگانه ای را دارند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی ؛ مقرون به صرفه و گاهی حتی بدون آزمون !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان تحصیل در دانشگاه های استونی

زبان اصلی کشور استونی، استونیایی می باشد، به همین دلیل زبان تحصیل در مدارس این کشور به زبان استونیایی است و فقط با تسلط بر این زبان می توان در مدارس دولتی این کشور ثبت نام کرد. اما از طرفی دیگر حدود 20% از جمعیت این کشور را روسی زبانان تشکیل می دهند که با توجه به جمعیت کوچک استونی، مقدار بسیار بزرگی از جامعه می باشد.

به همین دلیل دولت این قابلیت را برای دانش آموزان فراهم کرده است که بتوانند در مراکز آموزشی که به زبان روسی تدریس می نمایند شرکت کرده و به زبان خود به تحصیل در استونی بپردازند. برخی از مراکز آموزشی نیز وجود دارند که به سایر زبان های جهانی نیز آموزش داده و به اسم مدارس دو زبانه شناخته می شوند.

اما شرایط زبان تحصیل در دانشگاه های استونی بسیار با مدارس متفاوت است، زیرا مقدار متقاضیان بین المللی بسیار زیاد بوده و دولت به دنبال راهی مناسب برای آموزش به آن ها می باشد. مانند مدارس، زبان اصلی مقاطع عالی نیز استونیایی بوده اما دوره و مکان هایی برای تحصیل به زبان های دیگر وجود داشته تا دانشجویان بین المالی که تسلطی بر این زبان ندارند نیز بتوانند به تحصیل در استونی بپردازند، در ادامه به شرح دقیق این دوره ها پرداخته ایم.

زبان تحصیل در دانشگاه های استونی

تحصیل در استونی با مدرک دیپلم

دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان استونی را به عنوان مقصد خود برای تحصیل و دریافت مدرک کارشناسی انتخاب می نمایند. برای ورود به این مقطع فرد متقاضی باید حتما تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده و معدل لازم را برای ورود به آموزش عالی به دست آورد. اولین قدم برای این که بتوانید به تحصیل در استونی با مدرک دیپلم بپردازید این است که رشته تحصیلی مورد نظر خود را مشخص نمایید.

اهمیت این انتخاب به این دلیل است که بتوانید تمامی شرایط آن را بررسی کنید زیرا طول مدت تحصیل و همچنین شرایط پذیرش هر رشته تحصیلی با دیگری تفاوت دارد. حتی برخی از دانشگاه ها برای رشته های اصلی و تخصصی آزمون های ورودی را در نظر دارند که باید حتما با مراجعه به سایت دانشگاه از آن مطلع شوید.

نه تنها رشته تحصیلی، بلکه هر دانشگاه نیز قوانین مخصوص به خود را برای تحصیل در استونی مشخص کرده و این تفاوت نه تنها در این مقطع، بلکه برای مقاطع تکمیلی نیز به همین صورت است. بخشی از این تفاوت ها شامل مهلت زمان مشخص شده برای اقدام می باشد که برای داوطلبان خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد:

  • دانشگاه تالین: 1 آوریل
  • دانشگاه تارتو: 15 مارس
  • دانشگاه صنعتی تالین: 10 آوریل
تحصیل مقطع ارشد در کشور استونی

تحصیل مقطع ارشد در استونی

اگر قصد ادامه تحصیل و ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارید، استونی می تواند بهترین مکان برای شما باشد. سیستم آموزشی این کشور توسط اساتید حرفه ای و همچنین ایجاد برنامه هایی با کیفیت بالا از مفید بودن سرمایه گذاری های خود اطمینان یافته است. دانشجویان با تحصیل مقطع ارشد در استونی فقط از یک مدرک تحصیلی برخوردار نشده بلکه با مهارت های بسیاری که برای پیشرفت در بازار رقابتی امروزه مورد نیاز است را فرا می گیرند.

خوشبختانه طیف برنامه های در دسترس برای مقطع فوق لیسانس بسیار گسترده و متنوع بوده و افراد با داشتن هر کدام از مدارک لیسانس می توانند اقدام نمایند.  فارغ التحصیلان این مقطع می توانند از فرصت های شغلی فراوانی نه تنها در استونی، بلکه در سراسر جهان نیز برخوردار شوند. شرایط پذیرش در این مقطع بسیار با کارشناسی تفاوت داشته و ممکن است که از شما خواسته شود که در برخی از آزمون ها مانند GRE، GMAT یا LSAT شرکت نمایید.

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در این کشور معمولا در تابستان (ژودن- ژوئیه) و یا در زمستان (ژانویه-فوریه) بوده اما برخی از دانشگاه ها محدودیت زمانی برای خود مشخص نکرده اند و می توانید در هر زمانی اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

برخی از محبوب ترین رشته های تحصیل در استونی در مقطع کارشناسی ارشد شامل عبارت اند از:

  • معماری
  • مهندسی نرم افزار
  • حقوق
  • مردم شناسی
  • سینما

با برخی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های استونی بیشتر آشنا شوید.

 تحصیل دکترا در استونی

افرادی که قصد تحصیل دکترا در استونی را دارند باید خود را برای گذراندن شرایط های بسیاری آماده نمایند زیرا این مقطع بالاترین سطح تحصیلاتی بوده و به همین دلیل دانشگاه ها موارد زیادی را پیش روی متقاضیان قرار داده اند تا شایستگی آن ها را برای ورود به این مقطع مورد سنجش قرار دهند.

از این شرایط می توان به داشتن توصیه نامه، شرکت در ازمون های مشخص شده و داشتن تسلط بر زبان دوم اشاره کرد. اکثر دوره های دکترا در استونی حدود 4 سال زمان می برند و در طول دوره از شما انتظار می رود که یک پروژه تحقیقاتی و برخی از ماژول های توسعه حرفه ای را تکلمیل نمایید.

همچنین ممکن است فرصت این را داشته باشید که در رشته خود دیگران را نیز تعلیم داده و در سمینارهای مشخص شده شرکت نمایید. دوره های دکترا برای تحصیل در استونی به بخش های زیر تقسیم شده است:

  • دوره های تخصصی: 36 واحد
  • دوره های انتخابی: 12 واحد
  • دوره های اختیاری: 12 واحد
  • پرژه های تحقیقاتی و پایان نامه دکتری: 180 واحد

همان طور که مشاهده می کنید پایان نامه مهم ترین نقش را در دریافت مدرک دکترای شما دارد. پایان نامه ارائه شده شما از نظر اصالت، صلاحیت فنی و میزان موفقیت شما در پاسخگویی به سوالات تحقیقاتی شما ارزیابی می شوند. ممکن است که دانشگاه از شما درخواست نماید تا شما تحقیقات را شخصا ارائه دهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در استونی

همان طور که اشاره کردیم زبان اصلی تحصیل در استونی به خصوص در مدارس زبان استونیایی می باشد، اما مدارسی وجود دارند که به نام مدارس دو زبانه شناخته شده و به صورت خصوصی هستند. دانش آموزان با ثبت نام در این مدارس می توانند به یادگیری هر دو زبان استونیایی و انگلیسی بپردازند و مشکلی برای ورود به دانشگاه های این کشور نداشته باشند.

اما این شرایط برای ورود به دانشگاه ها تفاوت بسیاری دارد، به علت این که دانشگاه های این کشور تمرکز خود را بر بین المللی شدن خود قرار داده اند، تعداد زیادی از دوره های تحصیل به زبان انگلیسی در استونی در دسترس بوده و همچنان در حال افزایش است. برنامه های ارائه شده به این زبان نسبت به زبان استونیایی بسیار محدودتر است.

سیستم آموزشی اسن کشور برای این که بتواند دانشجویان را از سراسر جهان برای تحصیل در استونی ترغیب نمایند، مقدار برنامه های انگلیسی زبان را در مقاطع تکمیلی مانند ارشد و دکترا افزایش داده و بسیار راحت تر می توان با مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش در این مقاطع اقدام کرد. مدرک مورد تایید این دانشگاه ها شامل آیلتس  و تافل بوده که برای هر سطح تحصیلی نمره متفاوتی تعیین شده و متناسب با آن افزایش می یابد.

تحصیل به زبان انگلیسی در استونی

زبان تحصیل دکترا در استونی

همان طور که می دانید دکترا بالاترین مقطع تحصیلی بوده و فرد با دریافت مدرک آن به عنوان متخصص در زمینه خود شناخته می شود. به همین دلیل دانشگاه های استونی برای این که بتوانند دانشجویان بیشتری را در این زمینه به سمت خود جذب نمایند، تمامی رشته ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند.

اما به علت این که دروس این سطح بسیار تخصصی است زبان تحصیل دکترا در استونی، در دوره هایی که به زبان استونیایی برگزار می شوند برخی از دروس به زبان انگلیسی بوده و به همین دلیل دانشجویان باید حتما باید مدرک این زبان را ارائه کرده و یا در دوره های زبان شرکت نمایند که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم.

حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های استونی

حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های استونی

یکی از شرط های اصلی تحصیل در استونی، ارائه نمرات خود در آخرین دوره تحصیلی می باشد. از آن جایی که سطح تحصیلات دانشگاه های استونی بسیار بالا بوده، برای این که بتوان پذیرش را دریافت کرد باید نمرات بسیار خوبی را ارائه کرد. حداقل معدل برای ورود به دانشگاه های استونی با توجه به هر رشته و مقطع تحصیلی تفاوت دارد.

در صورتی که قصد ورود به مقطع کارشناسی را دارید، مدرک اصلی که مورد بررسی قرار می گیرد مدرک دیپلم شما بوده و مهم ترین نمرات متعلق به دروسی است که با رشته تحصیلی مورد نظر شما مرتبط هستند و شما باید حتما نمره قابل قبول را به عنوان پیش زمینه ای برای ورود به تخصص آن داشته باشید. به علت تعداد زیاد متقاضیان، رقابت سر سختی ایجاد شده و حتی کوچکترین نمرات نیز می توانند تغییرات زیادی را به وجود آورند.

اما زمانی که درخواست خود را برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و همچنین دکترا ارسال می نمایید، تمامی نمرات شما در طول سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفته و تمامی آن ها دارای اهمیتی مساوی هستند. شاید برخی از دانشگاه ها در کنار مدرک تحصیلی، مدارک دیگری را از شما درخواست نمایند. توجه داشته باشید که باید حتما مدرک تکمیل کردن دوره تحصیلی خود را ارائه دهید تا بتوانید به ادامه تحصیل در استونی بپردازید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استونی

برای این که بتوانید پذیرش خود را از دانشگاه ها دریافت کرده و به تحصیل در استونی بپردازید، علاوه بر نمرات خود، باید مدارک زیادی را به دانشگاه ها ارائه دهید. توجه داشته باشید که بخش بزرگی از تحقیقات مراکز آموزشی از طریق بررسی مدارک انجام شده و به همین دلیل باید حتما در جمع آوری و ارائه مدارک خود دقت زیادی داشته و حتما از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید.

برخی از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در استونی که به طور کلی در بین دانشگاه و رشته های مختلف یکسان هستند عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم
  • آخرین مدرک تحصیلی دریافتی
  • مقاله (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه
  • هزینه شهریه پرداخته شده
  • سوابق کیفری
  • آزمایشات پزشکی
  • رزومه کاری در صورت وجود

توجه داشته باشید که این مدارک باید حتما به صورت ترجمه شده به زبان ملی این کشور و همچنین به همراه مهر تایید شده ارسال شوند تا مورد بررسی قرار گیرند. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه با مدارک مورد نیاز برای دریافتت ویزای اقامت دارای تفاوت بسیار زیاد بوده و جداگانه هستند.

شرایط تحصیل رایگان در کشور استونی

با وجود این که هزینه های تحصیل در استونی بسیار به صرفه است، اما همچنان بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بتوانند به صورت رایگان در دانشگاه ها هستند. به دلیل سرمایه گذاری های بسیاری که دولت برای آموزش در نظر گرفته است، خوشبختانه امکان این امر برای تمامی دانشجویان وجود دارد اما شرایط خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شرایط تحصیل رایگان در کشور استونی به این صورت است که فقط دوره هایی که به زبان استونیایی هستند رایگان بوده و سایر دوره ها که به زبان هایی مانند انگلیسی تدریس می شوند رایگان نیستند و فرد باید حتما شهریه آن ها را پرداخت نماید. تفاوتی ندارد که دارای چه ملیتی هستید، در صورتی که بتوانید این زبان را یاد گرفته و در دوره های آن پذیرش را دریافت نمایید می توانید از تحصیل رایگان برخوردار شوید.

البته روش هایی وجود دارد که متقاضیان با به کار گرفتن آن می توانند هزینه های پیش روی خود را برای تحصیل در استونی کاهش دهند. درخواست برای دریافت بورسیه تحصیلی و یا اشتغال به کار در حین تحصیل برخی از آن ها هستند که به راحتی می توان هزینه شهریه شرکت در دوره های انگلیسی را کاهش داده و به تحصیل در استونی با کمترین هزینه پرداخت.

شرایط تحصیل رایگان در کشور استونی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های استونی

مهم ترین بخش برای افرادی که قصد تحصیل در استونی را دارند، هزینه های آن است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های استونی شامل موارد زیادی می شوند که باید آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و در کنار یکدیگر قرار داد. این هزینه های می توانند با توجه به موارد مختلفی مانند مقصد، مقطع تحصیلی و غیره تغییر نمایند.

البته برای تحصیل در استونی نه تنها هزینه تحصیل، بلکه باید هزینه های اقامتی خود را نیز در نظر گرفت، تفاوتی ندارد که رشته تحصیلی شما چیست و یا به سیله کدام یک از روش های مهاجرتی به این کشور نقل مکان کرده اید، این هزینه ها همیشه ضروری خواهند بود. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره این هزینه ها مقاله هزینه های زندگی در استونی را مطالعه نمایید.

به طور کلی هزینه های تحصیل در استونی شامل مواردی مانند شهریه دانشگاه، خرید کتاب و جزوه، رفت و آمد به دانشگاه، کلاس های خصوصی، خوابگاه و بسیاری موارد دیگر می شوند. بزرگترین بخش این مخارج شهریه دانشگاه بوده که برای ثبت نام و نهایی کردن پذیرش خود در دانشگاه ضروری است. این شهریه ها برای تحصیل در دوره هایی که به زبان های غیر استونیایی هستند باید پرداخت کرد. در ادامه به شرح مقدار دقیق آن ها پرداخته ایم.

هزینه تحصیل کارشناسی در استونی

هزینه تحصیل کارشناسی در استونی می تواند نسبت به سایر مقاطع کمی گران تر باشد، اما این به این معنای نیست که تحصیل در استونی گران است، بلکه هزینه های شرکت در این دوره ها برای تمامی رشته ها مناسب بوده و به همین دلیل دارای تعداد زیادی از متقاضیان می باشد. برای آشنایی دقیق تر در جدول زیر مقدار هزینه تحصیل کارشناسی در استونی در رشته های مختلف را برای شما قرار داده ایم:

نام رشته شهریه متوسط
حقوق 4600 یورو
داروسازی 6000 یورو
مدیریت کسب و کار 4200 یورو
ترکیب و فناوری موسیقی 7300 یورو
مهندسی یکپارچه 4000 یورو
توسعه نرم افزار و کارآفرینی 5489 یورو
دستیار داروساز 6200 یورو

هزینه تحصیل ارشد در استونی

هزینه تحصیل ارشد در استونی ممکن است که د برخی از دانشگاه ها برای افرادی که دارای تابعیت اروپا هستند کمتر از متقاضیان بین المللی باشد و مقدار شهریه ها متمایز شده باشند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما دوره و دانشگاه مورد نظر خود را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. 

در جدول زیر مقدار شهریه های لازم برای تحصیل در استونی در برخی از دوره های فوق لیسانس قرار داده شده است:

نام رشته شهریه برای شهروندان اروپایی شهریه برای شهروندان غیر اروپایی
انیمیشن 2500 یورو 2700 یورو
هنر معاصر 1700 یورو 2600 یورو
مدیریت بازرگانی بین المللی 5320 یورو 5720 یورو
بازی های آموزشی دیجیتال 2500 یورو 3500 یورو
مهندسی صنایع و مدیریت رایگان 4000 یورو

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شیوه های خلاقانه اما قانونی برای مهاجرت شما اقدام می کنیم! 

اگر دغدغه بزرگ شما برای مهاجرت تحصیلی نداشتن مدارک زبان بین المللی است ، نگران نباشید!

وبینار ارائه شده در این بخش را ببینید تا بدانید چه شیوه هایی برای مهاجرت شما بدون مدرک تحصیلی وجود دارد. 

شاید بعد از دیدن این وبینار مسیر مهاجرت یا آینده تحصیلی و کاری شما تغییر کند! 

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف مهاجرتی خود با حرفه ای ها مشورت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه تحصیل دکترا در استونی

احتمالا به علت تخصصی بودن سطح دکترا این تصور را داشته باشید که مقدار هزینه شهریه آن نیز نسبت به مقاطع قبل تر گران تر بوده و باید مقدار زیادی را پرداخت کرد. باید به اطلاع شما برسانیم که هیچ شهریه ای برای تحصیل در استونی در مقطع دکترا در نظر گرفته نشده و صرف نظر از ملیتی که دارید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه شهریه ای نخواهید داشت.

البته رایگان بودن این دوره فقط برای ثبت نام در مراکز دولتی بوده و در صورتی که بخواهید به تحصیل در دانشگاه با خدمات بیشتر بپردازید باید به دانشگاه های خصوصی مراجعه کرده و هزینه تحصیل دکترا در استونی را بپردازید. به طور کلی هزینه شهریه مراکز خصوصی بسیار گرانتر از مراکز دولتی بوده و به همین دلیل تعداد داوطلبان آن نیز کمتر هستند.

دوره های زبان در استونی 2024

 همان طور که اشاره کردیم تحصیل در استونی به دو زبان استونیایی و انگلیسی ارائه می شوند که هر کدام از آن ها دارای مزیت های متفاوتی هستند. تعداد کمی از متقاضیان به زبان استونیایی تسلط داشته اما از آن جایی که دوره های این زبان به صورت رایگان برگزار می شود تعداد زیادی علاقه به شرکت در آن ها دارند.

سیستم آموزشی استونی نیز برای این که بتواند این مشکل متقاضیان را بر طرف کرده و به آن ها شانسی برای ورود به دانشگاه های خود بدهد، دوره های این زبان را در کالج ها برای آن ها فراهم کرده است تا افراد بتوانند با شرکت در آن ها بر این زبان مسلط شده و سپس وارد دانشگاه ها بشوند و به این زبان تحصیل نمایند.

اما گزینه های موجود فقط محدود به این زبان نبوده و دوره های زبان در استونی 2024 برای یادگیری زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند که با ورود به آن ها می توان در زمانی کم به مدرک مورد نظر دست یافته و پذیرش را از سوی دانشگاه های این کشور دریافت کرد. شرایط و دوره های در دسترس بسیار متنوع بوده که می تواند برای تمامی افراد مناسب باشد، اطلاعات دقیق هر یک از این دوره ها در مقاله دوره های زبان در استونی 2024 برای شما قرار داده شده است.

دوره های زبان در استونی 2024

موسسات اعزام دانشجو به استونی

احتمالا تا کنون نام موسسات اعزام دانشجو به استونی را شنیده و این تصور را داشته باشید که می توانند مکان خوبی برای انجام امر مهاجرت باشند و شما را با کمترین هزینه به خوبی راهنمایی کرده و به شما کمک نمایند تا به تحصیل در استونی دست یابید. باید به اطلاع شما برسانیم که این اطلاعات کاملا اشتباه بوده و فقط توسط تبلیغات دروغین این مراکز این افکار ایجاد می شوند.

در حقیقت موسسات اعزام دانشجو به علت جایگاه خود دارای گزینه های بسیار محدودی برای تحصیل به استونی هستند که شامل سطح پایین ترین دانشگاه های این کشور بوده و می توانند فرصت های بسیار خوبی که در پیش دارید را از بین ببرند. برخی از این موسسه ها که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند با دریافت بیشترین هزینه اشتباه ترین مشاوره ها را انجام داده و اطلاعات اشتباهی را به متقاضیان ارائه می دهند.

اما در مقابل شرکت های مهاجرتی هستند که بدون داشتن هیچ گونه محدودیت در گزینه های تحصیلی می توانند فرد را به کمک مشاورین ماهر راهنمایی کرده و با مناسب ترین هزینه به وی برای دست یافتن به تحصیل در استونی کمک نمایند. هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی یکی از این مراکز بوده که با داشتن کارنامه ای درخشان و همچنین به کار گیری افرادی که مهاجرت آن ها موفقیت آمیز بوده است می تواند به بهترین شکل شما را در این راه همراهی نماید.

اگر به مهاجرت تحصیلی فکر می کنید اطلاعات مقالات زیر می تواند برایتان سودمند باشد.

پیدا کردن کار پس از تحصیل در استونی و اقامت آن

پس از اتمام تحصیل در استونی و دریافت مدرک تحصیلی، به فرد به مدت 6 ماه وقت داده می شود تا بتواند به پیدا کردن کار پس از تحصیل در استونی و اقامت آن بپردازد. در صورتی که فرد بتواند توسط یک کارفرما که دارای تابعیت استونی است استخدام شده و یک قرارداد کاری معتبر انجام شود ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر یافته و فرد می تواند به اقامت خود در این کشور ادامه دهد.

پیدا کردن کار پس از تحصیل در استونی و اقامت آن

ویزای کاری اعطا شده موقت و به مدت 6 ماه بوده که در صورت ادامه داشتن قرارداد کاری می توان آن را تمدید کرده و به اقامت خود در این کشور ادامه داد. در صورتی که این قرارداد فسخ شود مجوز اقامت نیز باطل شده و فرد باید به کشور خود بازگردد. پس از 5 سال کار و اقامت در این کشور می توان برای دریافت اقامت دائم درخواست داده و آن را دریافت کرد.

اگر اکنون نیز دارای حرفه خاصی بوده و قصد مهاجرت از طریق کار به این کشور را دارید مقاله کار در استونی را مطالعه کرده و اقدام نمایید. برای دریافت ویزای کاری باید مدارکی ارائه شوند که عبارت اند از:

  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • عکس جدید
  • رسید هزینه ویزا به قیمت 100 یورو
  • بیمه معتبر
  • قرارداد کاری
  • سوابق کیفری

چرا تحصیل در استونی؟

برای برخی از افراد این سوال ایجاد می شود که چرا تحصیل در استونی؟ برتری این کشور کوچک نسبت به سایر کشورهای اروپایی چه بوده و چرا باید آن را انتخاب کرد؟ برای این که بتوانید به ویژگی های مثبت این کشور به عنوان یک مقصد مهاجرتی پی ببرید در لیست زیر مزایای تحصیل در استونی را برای شما شرح داده ایم:

  • استونی یک مرکز نوآوری و فناوری است که به دنبال راه حل های مختلف در تمامی زمینه ها بوده و پیشرفت ها در زمینه فناوری مدرن آن را ثابت می نماید.
  • طراحی برنامه های سال جدید آن در سراسر جهان منحصر به فرد هستند و مشارکت های بین المللی در حال افزایش است.
  • زمانی که مقدار هزینه های تحصیلی این کشور را با کشورهای هم رده آن مقایسه کنید متوجه خواهید شد که استونی می تواند یک مقصد بسیار به صرفه باشد.
  • فرصت های بی پایانی برای ایجاد کردن تجربه های تکرار نشدنی وجود دارد.
  • برنامه های تحصیلی در طیف بسیار گسترده ای ارائه می شوند.
  • بورسیه های تحصیلی مناسبی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد.
  • تحصیل در برخی از مقاطع رایگان می باشد.

سوالات پر تکرار تحصیل در استونی

دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به دو زبان استونیایی و انگلیسی ارائه می شوند.

 با پذیرش در دوره هایی که به زبا استونیایی برگزار می شوند و همچنین مقطع دکترا می توان از دوره های رایگان برخوردار شد.

 بله، دوره های تحصیل در استونی به زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند که می توان با پرداخت شهریه و پذیرش در آن ها شرکت کرد.

خیر، زیرا دوره های زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این کشور ارائه می شوند، اما از آن جایی که استونیایی زبان رسمی این کشور است بهتر است بر آن تسلط داشته باشید.

 مقدار هزینه های پیش رو با توجه مقطع تحصیلی، دانشگاه و شهر مورد نظر و سبک زندگی شما متفاوت بوده و نمی توان مقدار دقیقی را مشخص کرد.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح تمامی جزئیات تحصیل در استونی پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. برای کسب اطلاعات کامل تر و یا اقدام با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه