ورزش در استونی

ورزش در استونی یکی از موضوعات مورد علاقه ورزشکاران و ورزش دوستانی است که قصد سفر به این کشور را دارند ، در جامعه امروزی ورزش نقش و جایگاه متفاوتی نسبت به قبل پیدا کرده است و دیگر به آن صرفا به چشم یک راه برای لاغری نگاه نمی شود.

در بسیاری از کشورها و خانواده ها ، ورزش به سبکی از زندگی روزمره تبدیل شده است و از آن به عنوان عاملی برای سلامت جسم و روان ، لاغری و به طور کلی به عنوان یک فعالیت بدنی به آن می پردازند.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، انواع ورزش در استونی را مورد بررسی قرار می دهیم تا شما عزیزان ضمن آشنایی با رشته های مختلف ورزشی که در این کشور رواج دارد ، راحت تر بتوانید برای مهاجرت به این کشور تصمیم گیری کنید ، ضمن اینکه شما را به خواندن مقاله هزینه های زندگی در استونی که توسط همین مجموعه به نگارش درآمده است ، دعوت می کنیم.

استونی کشوری است که با توجه به نزدیکی به قطب شمال ، آب و هوای معتدل و رو به سرد دارد و مردم این کشور علاقه زیادی به انجام فعالیت های ورزشی مانند فوتبال ، بسکتبال ، شنا ، اسکی روی یخ ، والیبال ، ورزش های رزمی ، فوتسال و دوچرخه سواری دارند ، در این کشور ورزشکاران زن نیز همپای ورزشکاران مرد در صحنه های مختلف رقابتی حاضر می شوند و نقش آفرینی دارند ، در ادامه به معرفی ورزش در استونی می پردازیم.

فهرست مطالب
ورزش در استونی

اسکی ؛ ورزشی هیجان انگیز

اسکی ؛ ورزشی هیجان انگیز و یکی دیگر از ورزش های رایج و دوست داشتنی در استونی ، این کشور زیبا و برفی است ، به همین دلیل در فهرست انواع ورزش در استونی ، آن را به شما خوبان معرفی می کنیم ، این ورزش از جذابیت و هیجان زیادی برخوردار است و افراد در استونی ، از سنین کم مشتاق یادگیری ورزش اسکی هستند.

اگر از ورزش های هیجان انگیز خوشتان می آید و تمایل دارید این ورزش زیبا را یاد بگیرید و به آن بپردازید ، کشور استونی برای شما مناسب است و می تواند گزینه بسیار خوبی برای کشور مقصد شما باشد ، در این راستا کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی ، مقاله کار در استونی را برای شما تهیه کرده اند ، با خواندن این مقاله با یکی از شیوه های مهاجرتی به این کشور آشنا می شوید و می تواند زمینه ساز موفقیت های بعدی شما باشد ، پس از آن ساده عبور نکنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی چیست؟ از مشاوران رجبی بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فوتسال در استونی

فوتسال در استونی یکی دیگر از انواع ورزش در استونی است که با استقبال رو به رو شده است ، این ورزش زیر نظر اتحادیه فوتبال استونی است و افراد زیادی ترجیح می دهند این ورزش را آموزش ببینند ، اگر شما هم عاقه مند به فوتسال هستید ، شنیدن این که در استونی به آن اهمیت می دهند برایتان خبر خوبی خواهد بود.

Swimming / Estonia

شنا ورزش محبوب مردم استونی

شنا ورزش محبوب مردم استونی است به همین دلیل تصمیم گرفتیم در لیست ورزش در استونی آن را قرار دهیم ، این ورزش در میان مردان و زنان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته و مسابقات ملی برگزار می شود ، جذابیت این ورزش در این است که صرفا مختص مردان نیست و زنان استونی نیز در این زمینه مهارت های زیادی دارند ، تعدا از شناگران زن اهل استونی عبارتند از: الینا پارتوکا ، اوه اوسمیس ، آنا- لیسا پولد ، کرتو لی آلنک ، اونه پولیسنسکی ، نورا کوتی ، انلی یفیمووا ، روت کاتارینا ولنر ، مارگارت مارکوارت ، یانا کولوکانووا ، کریستا کودرس ، یلنا پترووا ، ترین آلیاند و یانه ترپ.

شنا ورزش محبوب مردم استونی

فوتبال در استونی

فوتبال هم از آن دسته ورزش هایی است که تقریبا محال است مورد علاقه مردم یک کشور نباشد ، فوتبال در استونی نیز دارای جذابیت است ، به همین دلیل شایسته است در لیست انواع ورزش در استونی خدمت شما خوبان معرفی گردد ، پسربچه ها نیز از سنین کم شروه به فوتبال بازی می کنند و ورزش محبوب آن ها هست ، شماری از بازیکنان تیم ملی فوتبال استونی عبارتند از: آرتیوم دمیتریف ، الکساندر دیمیتریف ، آندری استپانوف ، آندره آنیس ، ایلیا آنتونوف ، آرگو آربیتر ، تت آلاس ، آیوار آنیسته.

مربیان فوتبال در استونی شامل افراد زیر هستند:

  • مارتین ریم
  • ملیس روبا
  • تارمو روتلی
  • اونو پیر
  • آندری بوریسوف
  • گرت اولسک
  • آرگو آربیتر
  • مارکو کریستال
  • مارکو للوف
  • المار سال
  • برنارد رین
دوچرخه سواری در استونی

Cycling / Estonia

دوچرخه سواری در استونی

در بررسی انواع ورزش در استونی ، خوب است اشاره ای به ورزش دوچرخه سواری نیز داشته باشیم ، دوچرخه سواری در استونی بسیار رایج است و مردم در اکثر اوقات ترجیح می دهند اوقاتی در روز را به دوچرخه سواری بپردازند ، آب و هوای معتدل و مسیرهای زیبایی که برای دوچرخه سواری در کسور استونی تعبیه شده است ، در کنار طبیعت بکر آن ، همه و همه دست به دست هم داده اند تا آن را به مکانی فوق العاده برای دوچرخه سواری تبدیل کنند ، مردم استونی ، با دوچرخه سواری در این کشور هم از هوای مطبوع و دلپذیر آن لذت می برند و هم به فعالیت بدنی می پردازند و در راستای سلامت خود گام بر می دارند.

بسکتبال ؛ ورزشی دوست داشتنی

بسکتبال ؛ ورزشی دوست داشتنی است که بدون شک در فهرست انواع ورزش در استونی باید از آن نام برد ، این ورزش محبوب ، بسیار پر تحرک و هیجانی است و مردم استونی ترجیح می دهند علاوه بر پرداختن به این ورزش ، تماشاچی مسابقات نیز باشند و از آن لذت ببرند ، جالب است بدانید که استونی ، تیم ملی بسکتبال زنان نیز دارد که شاهد موفقیت های زیادی بوده است.

شمشیر بازی ، ورزشی مهیج

برای معرفی ورزش در استونی ، نوبت به شمشیر بازی ، ورزشی مهیج می رسد که طرفداران خاص خود را دارد ، این ورزش در میان زنان نیز دارای جذابیت است و عده زیادی آن را به عنوان حرفه خود انتخاب می کنند و به آن می پردازند ، برخی از شمشیربازان زن استونی عبارتند از: یولیا بلیایوا ، ایرینا امبریش ، ماریکا ووسو ، کاترینا لهیس ، اوکسانا یرماکووا ، هیدی روهی ، کریستینا کوسک و اریکا کیرپو.

Volleyball / Estonia

ورزش والیبال در استونی

والیبال از جمله ورزش هایی است که می شود گفت در همه کشور ها محبوب است و مردم به آن علاقه زیادی نشان می دهند ، ورزش والیبال در استونی نیز با استقبال زیادی رو به رو شده است ، به همین دلیل آن را در لیست انواع ورزش در استونی جای داده ایم ، بازیکنان والیبال مرد اهل استونی شامل افرادی مانند کیت پوپارت ، آردو کریک ، رایمو پایوسالو ، فردریش ایساک ، مارتی یوهکامی ، یانوس نومسالو ، ویلیار لور ، آندرس توبال ، رنه تپان ، تیمو تامما ، آوو کیل ، کریستو کولو و روبرت تهت است.

ورزش والیبال در استونی

ورزشگاه های استونی

با توجه به وضعیت رو به رشد ورزش در استونی ، در ادامه مقاله برخی از ورزشگاه های استونی را خدمت شما همراهان عزیر معرفی می کنیم:

  • سالن کالوی: در تالین استونی قرار دارد ، ظرفیت آن 1000 نفر است و در سال 1962 میلادی تاسیس گردیده است.
  • پیست پیریتا: این ورزشگاه فوتبال و پیست دوچرخه سواری در شهر تالین استونی قرار دارد ، ظرفیت آن 800 نفر است و در سال 1969 میلادی تاسیس شد.
  • ورزشگاه مرکزی کالوی: در سال 1956 ساخته شد و ظرفیت آن 12000 نفر است ، ورزشگاه مرکزی کالوی در شهر تالین استونی واقع شده است.
  • ورزشگاه کادریورگ: ظرفیت آن 5000 نفر است ، در سال 1926 میلادی تاسیس گردید و در شهر تالین استونی قرار دارد.
  • ورزشگاه پارنو: در سال 1929 میلادی تاسیس گردید ، ظرفیت آن 1501 نفر است که در شهر پارنو استونی واقع شده است.

خوب است با شهر های استونی هم آشنا شوید تا بهتر بتوانید برای عزیمت به این کشور مقصد خود را تعیین کنید ؛ مقاله معرفی شهرهای کشور استونی را بخوانید.

استونی ، مردم و جذابیت های آن را بیشتر بشناسید.

ورزشگاه های چند منظوره استونی

در این کشور برخی از ورزشگاه ها چند منظوره هستند و برای انواع ورزش در استونی و کنسرت موسیقی مورد استفاده قرار ورزشگاه های چند منظوره استونی عبارتند از:

  • ورزشگاه تامه: ورزشگاهی چند منظوره در شهر تامه استونی که در سال 1932 میلادی تاسیس گردید و ظرفیت آن 1638 نفر می باشد ، ورزشگاه تامه ، به عنوان یک ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال تارتو تامکا شناخته می شود.
  • ورزشگاه کورساره: این ورزشگاه چند منظوره دارای 2000 نفر ظرفیت می باشد ، در شهر کورساره استونی قرار دارد و در سال 2014 بازسازی شد ، ورزشگاه کورساره به عنوان یک ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال کوره سار به شمار می آید.
  • سالن راکوره: این سالن در راکوره استونی قرار دارد و در سال 2004 میلادی تاسیس گردید ، از سالن راموره برای ورزش های والیبال و بسکتبال استفاده می شود ، ظرفیت آن 2422 نفر است.
  • ساکو سورهال آرنا: این سالن ورزشی در شهر تالین واقع شده است ، در نوامبر سال 2001 میلادی مختص بسکتبال افتتاح شد و امروزه علاوه بر بسکتبال ، برای مسابقات هاکی روی یخ و کنسرت های موسیقی نیز استفاده می شود ، این سالن در سال 2002 میلادی ، میزبان مسابقه آواز یوروویژن نیز بوده است.
نام ورزشگاه سال تاسیس
سالن کالوی 1962
پیست پیریتا 1969
ورزشگاه مرکزی کالوی 1956
ورزشگاه کادریورگ 1926
ورزشگاه پارنو 1929
ورزشگاه تامه 1932
سالن راکوره 2004
ساکو سورهال آرنا 2002

موزه ورزش در استونی

در مقاله بررسی ورزش در استونی ، قصد داریم مکانی جذاب و دوست داشتنی را نیز خدمتتان معرفی کنیم ، این مکان فوق العاده جایی نیست جز موزه ورزش در استونی ، این موزه که برای علاقه مندان به ورزش بسیار جذاب است.

این موزه در شهر تارتو استونی واقع شده است ، در این موزه ، مدال ها ، وسایل و تصاویر ورزشکاران در مسابقات ورزشی و المپیک و همچنین لباس آن ها نگهداری و در معرض نمایش گذاشته می شود ، این موزه در سال 1963 تاسیس گردید ، برخی از مدال های موجود در این موزه شامل موارد زیر هستند:

  • مدال مارتین کلین
  • مدال گرد کانتر
  • مدال ارکی نول
  • مدال یان تالتس
  • مدال پاول کرس
  • مدال گئورک لوریخ

سوالات پر تکرار ورزش در استونی

  • سالن کالوی
  • پیست پیریتا
  • ورزشگاه مرکزی کالوی
  • ورزشگاه کادریورگ
  • ورزشگاه پارنو
  • ورزشگاه تامه
  • سالن راکوره
  • ساکو سورهال آرنا

مردم این کشور علاقه زیادی به انجام فعالیت های ورزشی مانند فوتبال ، بسکتبال ، شنا ، اسکی روی یخ ، والیبال ، ورزش های رزمی ، فوتسال و دوچرخه سواری دارند.

این کشور زیبا و برفی است ، این ورزش از جذابیت و هیجان زیادی برخوردار است و افراد در استونی ، از سنین کم مشتاق یادگیری ورزش اسکی هستند.

دوچرخه سواری در استونی بسیار رایج است و مردم در اکثر اوقات ترجیح می دهند اوقاتی در روز را به دوچرخه سواری بپردازند ، آب و هوای معتدل و مسیرهای زیبایی که برای دوچرخه سواری در کسور استونی تعبیه شده است ، در کنار طبیعت بکر آن ، همه و همه دست به دست هم داده اند تا آن را به مکانی فوق العاده برای دوچرخه سواری تبدیل کنند.

والیبال از جمله ورزش هایی است که می شود گفت در همه کشور ها محبوب است و مردم به آن علاقه زیادی نشان می دهند ، ورزش والیبال در استونی نیز با استقبال زیادی رو به رو شده است.

در این مقاله به معرفی انواع ورزش در استونی پرداختیم ، اگر مشتاق هستید به خاک این کشور وارد شوید و هم از رفاهیات زندگی در این کشور بهره مند شوید و هم از طبیعت بکر آن ، خبر خوب اینکه کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی راهنما و مشاور شما در کلیه روش های رفتن به استونی ، از جمله روش تحصیلی هستند ، بدین منظور شما را به خواندن مقاله تحصیل در استونی دعوت می کنیم. جهت کسب اطلاعات بیش تر ، تنها کافی است با دفاتر تهران و یا شیراز  تماس حاصل نمایید.

شرایط ورزش در برخی از کشورهای مطرح اروپا را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه