بهداشت و درمان عمومی در ایسلند

بهداشت و درمان عمومی در ایسلند با دسترسی آسان و برابر ، خدمات بهداشتی با کیفیت را برای همه شهروندان فراهم می کند.

سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور با بودجه دولتی و بیمه درمانی انجام شده و کل جمعیت اعم از ساکنین محلی و مهاجر را پوشش می دهد ؛ اگر قصد زندگی در کشور زیبای ایسلند را دارید اطلاع از شرایط بهداشت و درمان عمومی در این کشور برای شما ضروری است ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به ایسلند را بخوانید و اطلاعات خود را در خصوص روش های مهاجرت به این کشور بالا ببرید.

هزینه سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور حدود 84 از طریق مالیات و حدود 16 درصد توسط هزینه های خدمات پرداخت می شود ، همچنین بهداشت و درمان عمومی در ایسلند زیر نظر وزارت بهداشت اداره می شود ، بخش قابل توجهی از هزینه های دولت به بخش بهداشت و درمان اختصاص دارد ؛ از همین رو کشور ایسلند یکی از گزینه های بسیار عالی برای زندگی در نظر گرفته می شود ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط زندگی در این کشور حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱( در تماس باشید.

نسبت پزشکان و پرستاران به بیماران کشور ایسلند بسیار بالا بوده و به ازای هر 1000 بیمار 3 تا 4 پزشک و 15 تا 16 پرستار وجود دارد ؛ اگر در زمینه مراقبت های بهداشتی تحصیلات عالی و تجربه کاری داشته و به دنبال مقصد شغلی می گردید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در ایسلند

سیستم بهداشت و درمان ایسلند

سیستم بهداشت و درمان ایسلند یک ساختار غیر متمرکز است که به 7 منطقه مراقبت های بهداشتی محلی تقسیم شده که هر کدام دارای مراکز درمانی متفاوتی به نام heilsugaeslustod هستند ؛ برخی از مراکز دارای پرسنل کامل بوده ، در حالی که برخی دیگر تنها با یک پرستار ، یک ماما و یک پزشک به ارائه خدمات می پردازند ، با این حال طیف وسیعی از متخصصان مانند چشم پزشکان و متخصصان زنان به طور مرتب به این مراکز مراجعه می کنند ؛ علاوه بر این ، در هر منطقه یک پزشک به صورت 24 ساعته آماده خدمت است.

 اگرچه یافتن پزشک در مناطق روستایی می تواند دشوار باشد ، اما امکانات پزشکی در همه مناطق از کیفیت بالایی برخوردار است ؛ تمامی بیمارستان های این کشور با بودجه دولتی تامین شده ، هرچند کلینیک های خصوصی و سایر امکانات پزشکی متعددی در این کشور وجود داشته اما هیچ بیمارستان خصوصی در ایسلند وجود ندارد.

مراقبت های بهداشتی ایسلند در رتبه پانزدهم دنیا قرار گرفته و هر کسی که بیش از شش ماه در این کشور زندگی کرده باشد ، حق دریافت مراقبت های بهداشتی را دارد که شامل درمان مشکلات سلامت روان ، مراقبت های زایمان ، مراقبت های طولانی مدت و بسیاری دیگر از نیازهای پزشکی می شود.

سطح بالای کفایت این سیستم به ایسلندی ها بالاترین امید به زندگی را در بین کشورهای اروپایی با 83 سال می دهد ؛ اکثر بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ، در ریکیاویک پایتخت واقع شده که به تنهایی 70 درصد از کل بودجه ملی خدمات بیمارستانی عمومی را به خود اختصاص می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات به روز مهاجرتی با درج شماره تماس خود!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه سلامت عمومی ایسلند

همه افرادی که به مدت شش ماه متوالی اقامت قانونی در ایسلند داشته اند تحت پوشش بیمه سلامت ملی قرار می گیرند ، بیمه سلامت عمومی ایسلند یک سیستم پرداخت مشارکتی با هدف کاهش هزینه‌ های افرادی بوده که به مراقبت ‌های بهداشتی نیاز دارند.

تقریبا تمامی 290000 ساکن این کشور به خدمات بهداشتی ملی ، بیمارستان های دولتی و مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه با حداقل هزینه متکی هستند ؛ در صورت مراجعه به متخصصین در مطب خصوصی ، حدود 75 درصد از هزینه ها توسط دولت بازپرداخت می شود.

پرداخت خدمات ارائه شده در مراکز درمانی و بیمارستان ها و همچنین خدمات بهداشتی برای پزشکان خوداشتغال ، فیزیوتراپیست ها ، کاردرمانگران ، آسیب شناسان گفتار و روان شناسان تحت پوشش بهداشت و درمان عمومی در ایسلند قرار می گیرد ؛ بیمه درمانی عمومی در این کشور موارد زیر را پوشش می دهد.

  • هزینه بستری با نظر پزشک و هزینه خدمات عمومی و تخصصی ارائه شده در بیمارستان
  • هزینه مراقبت های پزشکی عمومی ارائه شده در خارج از بیمارستان
  • هزینه آزمایشات و درمان های لازم توسط متخصصان و یا در موسسات
  • هزینه داروهای حیاتی که بیمه شده ملزم به دریافت مستمر آن است و سایر هزینه های دارویی ضروری.
  • هزینه مراقبت از بیمه شده در منزل به دلیل بیماری یا حادثه جدی و مزمن
بیمه سلامت عمومی ایسلند

بیمه درمانی خصوصی ایسلند

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می توانند حین شش ماه انتظار برای بیمه بهداشت و درمان عمومی در ایسلند ، از بیمه درمانی خصوصی در این کشور بهرمند شوند ؛ در زیر لیستی از شرکت های بیمه در ایسلند را مشاهده می کنید:

  • Sjóvá
  • TM
  • Vörð

بیمه درمانی خصوصی ایسلند عموما توسط شرکت های بیمه خارجی ساکن در این کشور ارائه می شوند ، اما استفاده از این بیمه ها برای برخی از افراد ضروری می باشد ، برای مثال کارگران موقت خارج از اتحادیه اروپا ، برای صدور اجازه اقامت خود به بیمه درمانی نیاز دارند ؛ از آنجایی که کارگران موقت خارج از منطقه اقتصادی اروپا تا شش ماه پوشش بهداشتی عمومی ندارند ، باید از شرکت های بیمه خصوصی بیمه دریافت کنند.

همچنین دریافت بیمه خصوصی برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در کشور ایسلند یکی از ضروریات می باشد ؛ برای اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت ورود به بهترین دانشگاه های این کشور ، حتما با لمس عنوان تحصیل در ایسلند مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

هزینه مراقبت های بهداشتی در ایسلند

هزینه مراقبت های بهداشتی در ایسلند

هزینه مراقبت های بهداشتی در ایسلند با مالیات های افزایش یافته توسط دولت مرکزی تامین می شود ، این سیستم تحت تأثیر مدل دولت رفاه نوردیک بوده ، که در آن خدمات عمومی به شدت از طریق مالیات برای حمایت از عموم مردم تأمین می شود تا مردم دسترسی برابر به مراقبت های بهداشتی و سیستم رفاه داشته باشند.

اگرچه مقامات محلی نفوذ محدودی بر سیستم ملی مراقبت های بهداشتی ایسلند دارند ، این کشور با ساختارهای مشابه با سایر کشورهای شمال اروپا سازگار شده و ساختار غیر متمرکز را با تقسیم کشور به هفت منطقه مراقبت های بهداشتی محلی اجرا می کند ، همچنین مراقبت های دندانپزشکی در بهداشت و درمان عمومی در ایسلند برای اکثر افراد تحت پوشش بیمه سلامت نبوده اما مراقبت از دندان کودکان در صورت ثبت نام نزد دندانپزشک خانواده رایگان است.

اگرچه هزینه ‌های بهداشت و درمان عمومی در ایسلند تا حد زیادی از طریق مالیات تامین می‌ شود ، اما برخی از هزینه ‌های بهداشتی از مردم دریافت شده و کاملا رایگان نیست ، مانند هزینه‌ های خدمات ، که برخی از گروه‌ ها مانند کودکان ، معلولان و افراد مسن از آن معاف هستند.

به صورت کلی خدمات بهداشتی زیر در کشور ایسلند رایگان است:

  • مراقبت و درمان بیمارستانی بستری
  • مراقبت های زایمان
  • کلیه خدمات مراقبت های بهداشتی برای کودکان با ارجاع پزشک عمومی

برای شناخت برترین مقاصد مهاجرتی با توجه به اهداف و شرایط خود مقالات زیر را بخوانید.

خدمات دندانپزشکی در ایسلند

هرچند خدمات دندانپزشکی در ایسلند برای بزرگسالان رایگان نبوده اما هزینه دندانپزشکی کودکان به طور کامل توسط بیمه سلامت ایسلند پرداخت شده و رایگان می باشد ، هرچند افراد باید هزینه سالانه 2500 ISK که در اولین بازدید از دندانپزشک خانواده را پرداخت کنند.

یک شرط مهم برای استفاده از بیمه بهداشت و درمان عمومی در ایسلند برای دندانپزشکی کودکان این بوده که متقاضی نزد دندانپزشک خانواده ثبت نام کرده باشد ؛ ثبت نام بسیار آسان بوده و والدین می توانند فرزندان خود را در پورتال ثبت کرده و می توانند دندانپزشکی را از لیست دندانپزشکان ثبت نام شده انتخاب کنند.

دندانپزشکی عمومی برای افراد مسن و معلول سیستم مراقبت های بهداشتی ایسلند نیمی از هزینه را پرداخت می کند ؛ برای سالمندان و معلولانی که به طور مزمن بیمار هستند و در بیمارستان ها ، خانه های سالمندان یا اتاق های سالمندان در موسسات سالمندان اقامت دارند ، این بیمه هزینه دندانپزشکی عمومی را به طور کامل پرداخت می کند.

بدون شک زندگی در کشور افسانه ای ایسلند یکی از بهترین تجربه ها برای هر فرد در طول زندگی است ، از همین رو اگر به دنبال مشاوری متخصص در زمینه مهاجرت هستید که با آگاهی کامل از روند مهاجرت شما را در این راه یاری دهد ، حتما از طریق تلفن های تماس و دیگر راه های ارتباطی با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، همچنین می توانید مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند را بخوانید.

ردیف نام بیمارستان
1 بیمارستان ملی
2 بیمارستان منطقه پایتخت
3 بیمارستان دانشگاه جدید
4 مرکز بهداشت ریک جلید
5 بیمارستان بلوندوس
6 بیمارستان منطقه ای ایسفوردور

بیمارستان ها در ایسلند

بیمارستان ها در ایسلند تعداد کمی داشته اما کیفیت بسیار بالایی را ارائه می دهند ؛ به صورت کلی در مجموع 6 بیمارستان منطقه ای و 16 موسسه بهداشتی در سراسر کشور وجود دارد که از طریق بودجه ثابت جهانی تأمین مالی می شود ؛ بیمارستان اصلی در ریکیاویک واقع شده و اکثر متخصصان و پزشکان بیمارستان ، حقوق بگیر هستند و از طریق بودجه بیمارستان حقوق دریافت می کنند ؛ پزشکان همچنین می توانند در صورت دریافت 80 درصد یا کمتر ، بیماران خصوصی را در خارج از بیمارستان ببینند

امروزه هیچ بیمارستان خصوصی در ایسلند وجود نداشته و تنها چند کلینیک بهداشتی خصوصی در ایسلند وجود دارد که باید در آنها باید هزینه بیشتری از کلینیک های بهداشتی دولتی پرداخت کنید ؛ خدمات بیمارستانی تخصصی در بیمارستان دانشگاه لندسپیتالی که در ریکیاویک و همچنین آکوریری واقع شده است ، ارائه می شود.

به صورت کلی ، تنها در صورتی می توانید درمان بیمارستانی را دریافت کنید که به پزشک مراجعه کرده اید ؛ در مواقع اضطراری نیز می توانید مستقیماً به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کرد ، بیمارستان های بهداشت و درمان عمومی در ایسلند شامل موارد زیر می شوند.

داروخانه ها در ایسلند

داروخانه ها در ایسلند در تمامی شهرها وجود داشته و به صورت بیست و چهار ساعتی مشغول به کار هستند ؛ هنگامی که داروهای تجویز شده توسط پزشک را از داروخانه دریافت می کنید ، ابتدا باید هزینه ها را خودتان بپردازید ؛ دارو در این کشور فوق العاده گران بوده و اگرچه سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی ممکن است تا 75٪ از هزینه را برای بیماران خاص پوشش دهد ؛ با این حال ، این سیستم معمولاً هزینه های مسکن و آنتی بیوتیک ها را حذف می کند ، داروخانه ها در بهداشت و درمان عمومی در ایسلند به عنوان آپوتک شناخته شده و هزینه داروها در این کشور بسیار بیشتر از سایر کشورها می باشد ؛ همچنین شما می توانید برای راحتی بیشتر نام و آدرس تمامی این داروخانه ها را به صورت آنلاین پیدا کنید.

داروخانه ها در ایسلند

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در ایسلند

دارو در این کشور فوق العاده گران بوده و اگرچه سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی ممکن است تا 75٪ از هزینه را برای بیماران خاص پوشش دهد ؛ با این حال ، این سیستم معمولاً هزینه های مسکن و آنتی بیوتیک ها را حذف می کند.

سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور حدود 84 از طریق مالیات پرداخت شده و 16 درصد آن توسط هزینه های خدمات پرداخت می شود.

به صورت کلی همه افرادی که به مدت شش ماه متوالی در این کشور اقامت قانونی در داشته اند تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار می گیرند.

سیستم بهداشت و درمان این کشور دارای یک ساختار غیر متمرکز بوده که به 7 منطقه مراقبت های بهداشتی محلی تقسیم می شود.

هزینه خدمات دندان پزشکی برای کودکان کاملا رایگان بوده ؛ برای افراد مسن و معلول سیستم تا پنجاه درصد را پوشش داده و برای افراد بزرگسال رایگان نیست.

به صورت کلی در بهداشت و درمان عمومی در ایسلند 6 بیمارستان منطقه ای و 16 موسسه بهداشتی وجود دارد.

کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی با صبر و حوصله در دو شعبه تهران و شیراز ، آماده پاسخ گویی به تمامی سوالات شما در مورد بهداشت و درمان عمومی در ایسلند هستند ؛ از همین رو اگر در مورد بهداشت و درمان در این کشور هر سوالی ذهنتان را مشغول کرده حتما از طریق تلفن های تماس با مشاورین این موسسه در تماس باشید ؛ همچنین از آنجایی که کشور ایسلند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت بوده ، برای اطلاع از شرایط عمومی مهاجرت به این کشور حتما با مشاوران ما مشورت کنید و همچنین برای شناخت بهتر مقاصد مهاجرتی مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید.

سطح بهداشت و درمان عمومی در ایسلند را با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه