تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند می تواند برای دانشجویان بین المللی مدارک تحصیلی بسیار معتبری به همراه داشته باشد و آینده شغلی و حرفه ای دانشجویان را برای همیشه تغییر دهد. ایسلند دارای یک سیستم آموزشی عالی است که برنامه های تحصیلی باکیفیت در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.  

تحصیل پزشکی در ایسلند به شما این فرصت را داده که زیر نظر اساتید مجرب دروس خود را فرا دیده و همچنین با دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تعامل داشته باشید. شما می توانید دروس پزشکی را با استفاده از آخرین امکانات و تجهیزات روز دنیای پزشکی آموزش دیده و پس از اتمام تحصیلات مدارک تحصیلی بسیار معتبر به دست آورید که در سراسر جهان معتبر است. 

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیلی را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

تحصیل دندانپزشکی در ایسلند به شما کمک کرده تا در جامعه ای امن، دوستانه و مترقی زندگی کنید و به بهترین امکانات مانند سیستم مراقبت های بهداشتی باکیفیت، امکانات آموزشی، خدمات اجتماعی و فعالیت های فرهنگی دست یابید. از طرفی دیگر با توجه به اینکه ایسلند دارای سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار توسعه یافته است، می توانید پس از اتمام تحصیلات در این سیستم مشغول به کار شوید. 

توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین کاری در این کشور را در مقاله کار در ایسلند مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

دوره های پیش پزشکی در ایسلند

دوره های پیش پزشکی در ایسلند برنامه ای مقدماتی برای متقاضیان علاقمند به تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. دانشجویان حین تحصیل در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه علوم پایه و مهارت های مورد نیاز برای مطالعات پزشکی در ایسلند را فرا می گیرند که این علوم پایه شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، آناتومی، فیزیولوژی و ارتباطات می شود.

از طرفی دانشجویان حین تحصیل پریمدیکال در ایسلند این فرصت را دارند که با سیستم مراقبت های بهداشتی، اخلاق پزشکی و فرهنگ این کشور آشنا شوند و خود را برای تحصیل و زندگی در این کشور آماده کنند.

طول دوره پیش پزشکی در ایسلند حدودا یک سال است که در این مدت دانشجویان باید دو ترم تحصیلی را پشت سر بگذارند. در حال حاضر دوره های پریمدیکال در ایسلند توسط چندین موسسه مانند دانشگاه ایسلند، دانشگاه ریکیاویک و کالج ایسلندی علوم بهداشت طبیعی ارائه شده و علاقمندان می توانند از بین گزینه های مختلف برنامه ی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در حال حاضر تمامی دانشجویانی که به تحصیل پزشکی در ایسلند علاقه دارند و همچنین دوره دبیرستان خود را با معدل بالا به پایان رسانده اند می توانند برای دوره های پریمدیکال این کشور درخواست دهند. دوره زبان های انگلیسی و ایسلندی برگزار شده و دانشجویان برای شرکت در دوره پیش از دانشگاه باید به یکی از این زبان ها مسلط باشند. هزینه ی این دوره با توجه به موسسه تعیین شده اما به طور کل حدود 500000 کرونای ایسلند (4000 دلار آمریکا) می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در برترین دانشگاه ها و کشورها، تنها با دریافت مشاوره صحیح و به روز !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی ایسلند

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده این است که آیا برای تحصیل پزشکی در ایسلند و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله امروزه تمامی دانشجویانی که قصد دارند تا در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند باید در آزمون پذیرش پزشکی ایسلندی (próf í læknavísindum) شرکت کنند.

آزمون ورودی رشته های پزشکی ایسلند در واقع آزمونی استاندارد است که دانش و مهارت دانشجویان را در چهار بخش زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی مورد بررسی قرار می دهد. این آزمون شامل 40 سوال در هر بخش است که دانشجویان برای پاسخگویی به هر بخش 45 دقیقه زمان دارند. دانشجویان برای قبولی در این آزمون باید در هر بخش حداقل 60% امتیاز کسب کنند. آزمون ورودی هر سال یک بار و در ماه می برگزار شده و این آزمون بر اساس دروس دبیرستان ایسلند پایه گذاری شده است و هزینه آن نیز 25000 کرونا ایسلند می باشد. شما باید حدودا دو هفته قبل از تاریخ آزمون به صورت آنلاین ثبت نام خود را انجام دهید.

در صورت قبولی در آزمون پزشکی ایسلند می توانید برای یکی از برنامه های پزشکی یا دندانپزشکی موجود درخواست دهید و تحصیل پزشکی در ایسلند را آغاز کنید. برخی دانشگاه ها در کنار قبولی در این آزمون برخی شرایط دیگر مانند داشتن دیپلم دبیرستان، تسلط به زبان های ایسلندی و انگلیسی را هم مد نظر قرار می دهند.

آزمون ورودی رشته های پزشکی ایسلند

شرایط پزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند شش سال به طول انجامیده و در نهایت این دوره منجر به دریافت مدرک پزشکی معتبر می شود. دوره پزشکی در دانشگاه های این کشور به سه مرحله علوم پایه، علوم بالینی و انتخابی تقسیم می شود. سه سال اول برنامه های تحصیل پزشکی در ایسلند بر علوم پایه تمرکز داشته و دانشجویان در این سال ها دروسی مانند دروس آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی، فارماکولوژی، آسیب شناسی، ژنتیک و بهداشت عمومی را فرا می گیرند.

سال های چهارم و پنجم برنامه تحصیل پزشکی در ایسلند شامل فاز علوم بالینی شده و دانشجویان در این سال ها به مطالعه دوره های داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، روانپزشکی، مغز و اعصاب، رادیولوژی و فوریت های پزشکی می پردازند. در نهایت سال ششم تحصیل شامل مرحله انتخابی شده و دانشجویان در این سال می توانند از بین دوره های مختلف و چرخش بالینی در تخصص ها گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنند.

از طرفی دوره تحصیل پزشکی در ایسلند شامل دوره های اجباری اخلاق پزشکی، مهارت های ارتباطی، روش های تحقیق و پزشکی مبتنی بر شواهد نیز می شود و دانشجویان در کنار یادگیری دروس تخصصی باید این مهارت ها را فرا بگیرند. امروزه برنامه های پزشکی در کشور ایسلند به زبان ایسلندی و انگلیسی تدریس شده و طبق شرایط پزشکی در ایسلند دانشجویان برای قبولی در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند، در آزمون ورودی عملکرد خوبی نشان داده و دارای نمره های خوب در دروس زیست شناسی و شیمی باشند.

شرایط دندانپزشکی در ایسلند

شرایط دندانپزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند نیز دوره ای شش ساله است که در دانشگاه ایسلند ارائه می شود. این برنامه نیز به سه مرحله اصلی علوم پایه، دندانپزشکی پیش بالینی و دندانپزشکی بالینی تقسیم شده و دانشجویان حین تحصیل در هر دوره با ابعاد مختلف رشته دندانپزشکی آشنا می شوند.

مرحله علوم پایه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند بر موضوعات پایه مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی و فارماکولوژی تمرکز دارد. پس از آن مرحله دندانپزشکی پیش بالینی قرار داشته که در آن دانشجویان با مواد دندانپزشکی، دندانپزشکی جراحی، پروتز، جراحی دهان، پریودنتولوژی و ارتودنسی آشنا می شوند.

در نهایت مرحله سوم و دندانپزشکی بالینی قرار دارد که در آن دانشجویان مهارت های خود را بر روی بیماران واقعی تمرین می کنند. البته این تمرین اصولا زیر نظارت اساتید مجرب و کادری از بهترین دندانپزشکان در کلینیک ها و بیمارستان های این کشور انجام می شود.

طبق شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایسلند دانشجویان برای ورود به این رشته باید در آزمون مربوطه شرکت کرده و همچنین دوره دبیرستان خود را با نمرات عالی به پایان رسانده باشند. امروزه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند تنها به زبان ایسلندی انجام شده و از همین رو دانشجویان برای تحصیل این رشته باید به زبان ایسلندی تسلط خوبی داشته باشند.

احتمالا ایسلند را کمتر از سایر کشورهای اروپایی می شناسید مقالات زیر اطلاعات بسیار جالبی به شما خواهد داد.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در ایسلند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی در ایسلند، باید برخی از مدارک را برای دانشگاه ارسال کنید تا روند پذیرش خود در این دانشگاه را تکمیل فرمایید. به طور کلی مدارک و الزامات مورد نیاز تحصیل پزشکی در هر دانشگاه متفاوت می باشد اما شما می توانید در ادامه لیستی از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در ایسلند را مشاهده فرمایید.

پس از ارسال درخواست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند باید منتظر بمانید تا دانشگاه درخواست شما را بررسی و در مورد پذیرش تصمیم بگیرد. لازم به ذکر است که با توجه به دانشگاه و نوع برنامه انتخابی شما این روند ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طول بیانجامد. توصیه می کنیم برای آشنایی با روند کلی تحصیل در این کشور و اطلاعات از شرایط اخذ پذیرش، به مقاله به روز و جذاب تحصیل در ایسلند مراجعه فرمایید.

  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • گواهی آزمون پذیرش ویژه برای برنامه های علوم پزشکی و فیزیوتراپی در دانشگاه ایسلند
  • فرم درخواست برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ایسلند
  • ریز نمرات دانشگاهی از موسسات قبلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (مثلاً نمره تافل یا آیلتس)
  • گذرنامه یا کارت ملی
  • توصیه نامه (در صورت نیاز)
  • بیانیه یا مقاله شخصی (در صورت نیاز)

بهترین دانشگاه ها برای رشته های پزشکی در ایسلند

امروزه دانشگاه های مختلفی در کشور ایسلند وجود دارند که رشته های مرتبط به مشاغل بهداشت و درمان را ارائه می دهند. با این حال انتخاب دانشگاه مناسب از بین گزینه های مختلف به شما کمک کرده که به فرصت های آموزشی و پژوهشی باکیفیت دست پیدا کنید و مهارت های علمی و حرفه ای را زیر نظر بهترین اساتید فرا بگیرید.

بهترین دانشگاه های موجود در این کشور دارای هیئت های دانشجویی متنوع و بین المللی هستند و این موضوع می تواند تجربیات فرهنگی و اجتماعی شما را غنی سازد و به شما کمک کند که در مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ایسلند علاوه بر اخذ مدرک معتبر از نظر فردی نیز پیشرفت کنید.

همچنین دانشگاه های برتر پزشکی در ایسلند دارای شهر و ارتباطات بسیار قوی هستند و مدارک تحصیلی معتبری را ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان با اخذ مدرک از این دانشگاه ها می توانند به فرصت های شغلی بیشتری دست پیدا کنند. شما می توانید در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای رشته های پزشکی در ایسلند را مشاهده فرمایید.

دانشگاه شهر رتبه در اروپا رتبه در جهان نرخ پذیرش
دانشگاه ایسلند ریکیاویک 255 744 92%
دانشگاه ریکیاویک ریکیاویک 486 1642 66%
دانشگاه آکوریری آکوریری 889 3776 92%
کالج دانشگاه هولار سوارکروکور 1216 5618 ------

تحصیل پزشکی در دانشگاه ایسلند

تحصیل پزشکی در دانشگاه ایسلند یکی از بهترین تصمیماتی است که دانشجویان بین المللی می توانند اخذ کنند. دانشگاه ایسلند قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه این کشور است از که طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله مدرک پزشکی را ارائه می دهد. این دانشگاه یک برنامه تحصیل پزشکی در ایسلند را ارائه داده که حدودا شش سال به طول می انجامد و شامل آموزش های نظری و عملی می شود.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند در این دانشگاه ایسلندی است اما خوشبختانه این دانشگاه برخی برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را هم ارائه می دهد. شما همچنین می توانید در این دانشگاه به تحصیل دندانپزشکی در ایسلند بپردازید و مدرک معتبر این رشته را به دست آورید. علاوه بر پزشکی و دندانپزشکی از مهم ترین رشته های دانشگاه ایسلند می توان به بیهوشی، انکولوژی، جراحی و ویروس شناسی و… اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه آکوریری

تحصیل پزشکی در دانشگاه آکوریری نیز یکی دیگر از گزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. این دانشگاه جزو دانشگاه های جوان ایسلند است که در سال 1987 تاسیس شده و مشابه دانشگاه ایسلند یک برنامه پزشکی شش ساله را ارائه می دهد.

امروزه برنامه تحصیل پزشکی در ایسلند در دانشگاه آکوریری به صورت کامل به زبان ایسلندی ارائه شده و دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه به مهارت های زبان ایسلندی نیاز دارند. 

علاوه بر پزشکی رشته های دیگری نیز در دانشگاه آکوریری ایسلند ارائه می شود که از مهم ترین این رشته ها می توان به علوم اجتماعی، آموزش، حقوق، کاردرمانی، پرستاری، علوم منابع طبیعی و مدیریت بازرگانی اشاره کرد.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند به نوع برنامه ی انتخابی، نوع دانشگاه و ملیت دانشجو بستگی دارد و دانشجویان با شرایط مختلف باید میزان هزینه های متفاوتی را پرداخت کنند. دانشگاه های دولتی این کشور برای اتباع اتحادیه اروپا و افراد خارج از اتحادیه اروپا رایگان است و دانشجویان می توانند بدون پرداخت شهریه در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. اما نکته قابل توجه این است که هر چند برای تحصیل پزشکی در ایسلند و در دانشگاه دولتی نیاز به پرداخت شهریه ندارید اما باید سالانه یک هزینه ثابت حدود 500 یورو را بپردازید.

برای دانشگاه های خصوصی هزینه های تحصیلی بسته به برنامه و موسسه متفاوت است اما به طور کل هزینه های تحصیلی این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان تر است. امروزه شهریه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند در دانشگاه ریکیاویک حدود 432،300.00 کرون ایسلند در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 720500.00 کرون ایسلند در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد.

نوع هزینه هزینه به کرون ایسلند
کتاب 50000
مواد 10000
تجهیزات بین 20000 تا 100000
بیمه 18000

از طرفی میزان هزینه های تحصیل پزشکی در ایسلند در دانشگاه ایسلند حدود 1,290,000 کرون ایسلند می باشد و این هزینه برای تحصیل در دانشگاه آکوریری حدود 975000 کرون ایسلند می باشد. علاوه بر هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند دانشجویان نیاز به پرداخت هزینه های اضافی مانند کتاب، مواد، تجهیزات و بیمه دارند. شما می توانید جزئیات این هزینه ها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

دراین فیلم تصاویر ویزاهای تحصیلی در کشور های مختلف را میبینید که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای مراجعین اخذ شده است ، این تصاویر فقط به عنوان نمونه ارائه شده و تعداد ویزاهای اخذ شده برای کلاینت های موسسه بسیار فراتر از اینهاست.

شما هم میتوانید با درج شماره تماس در باکس زیر همین امروز قدم در راه مهاجرت بگذارید. مشاوران ما با شماره های ثبت شده تماس گرفته و به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر هدف شما مهاجرت است همین جا می تواند نقطه شروع باشد ؛ فرم زیر را تکمیل کنید و مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند بسیار زیاد است و دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند برای همیشه آینده شغلی، تحصیلی و حرفه ای خود را تغییر دهند. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل پزشکی در ایسلند امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپایی است و دانشجویان حین تحصیل می توانند به امکانات مدرن، اساتید مجرب، همکاری های بین المللی و… دسترسی داشته باشند.

ایسلند برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی را در رشته های مربوط به بهداشت و درمان خصوصا پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد و از همین رو شما می توانید از بین رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف گزینه ی مد نظر خود را انتخاب کنید.

ایسلند دارای سیستم آموزشی با استانداردهای علمی بسیار بالا است و از همین رو مدارک ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و مورد احترام است. بدین ترتیب شما می توانید با تحصیل دندانپزشکی در ایسلند پس از اخذ مدرک، در بهترین بیمارستان های جهان مشغول به کار شوید.

با برخی از محبوب ترین کشورهای اروپا برای تحصیل رشته های علوم پزشکی آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

هزینه های تحصیل پزشکی در ایسلند در دانشگاه ایسلند حدود 1,290,000 کرون ایسلند می باشد و این هزینه برای تحصیل در دانشگاه آکوریری حدود 975000 کرون ایسلند می باشد.

امروزه شهریه تحصیل دندانپزشکی در ایسلند در دانشگاه ریکیاویک حدود 432،300.00 کرون ایسلند در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 720500.00 کرون ایسلند در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می باشد.

دانشجویان برای قبولی در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند، در آزمون ورودی عملکرد خوبی نشان داده و دارای نمره های خوب در دروس زیست شناسی و شیمی باشند.

آزمون پذیرش پزشکی ایسلندی، próf í læknavísindum نام دارد که دانش و مهارت دانشجویان را در چهار بخش زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی مورد بررسی قرار می دهد.

دانشجویان حین تحصیل در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه علوم پایه و مهارت های مورد نیاز برای مطالعات پزشکی در ایسلند را فرا می گیرند که این علوم پایه شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، آناتومی، فیزیولوژی و ارتباطات می باشد.

اگر شما نیز علاقه دارید تا به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند بپردازید و در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا اولین قدم به سوی رویاهای خود را بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به ایسلند با بهترین روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید. 

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند هلن گفت:

    سلام.می خواستم بدونم چه جوری میشه توی آزمون های ورودی دانشگاه های ایسلند شرکت کرد؟سایتی چیزی داره؟
    ممنون.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، سایت خود دانشگاه ها اطلاع رسانی کرده اند .

      باتشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند اشكان گفت:

    سلام مي خواستم بدونم من ديپلم رو نگرفتم و مي خوام براي گرفتن ديپلم به انجا بروم و ميخواستم بدونم كه مي توانم بروم يا مي توانم به كالج ان بجاي اينكه ١٢ رو اينجا بخوانم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایسلند مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بهتر بود سن خودتون را می نوشتید ، اما به طور کلی شما باید سطح تحصیلات 12 ساله خودتون را تکمیل فرمائید و بعدش برای رشته های علوم پزشکی کشور ایسلند اقدام فرمائید .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه