اجاره و خرید ملک در ایسلند

اجاره و خرید ملک در ایسلند فرصتی عالی برای سرمایه گذاری در کشوری رو به رشد است ؛ کشور جزیره ای ایسلند با داشتن مناظر مسحور کننده یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود.

اجاره و خرید ملک در ایسلند

مشاور مهاجرتی

  • قیمت هر متر مربع خانه در مرکز شهر 3,421.65 کرون
  • قیمت هر متر مربع خارج از مرکز شهر 2,576.53 کرون
  • آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر) 1102.15
  • آپارتمان یک خوابه (خارج از مرکز) 901.38
  • آپارتمان سه خوابه (مرکز شهر) 1,781.69
  • آپارتمان سه خوابه (خارج از مرکز) 1,474.51

امروزه میانگین قیمت فروش یک آپارتمان در ریکیاویک 529.372 کرون یا 4000 دلار در هر متر مربع است.

دوره های وام در ایسلند بین 5 تا 40 سال به انتخاب وام گیرنده است.

به صورت کلی مالیات در این کشور به پنج دسته کلی مالیات بر دارایی ، اجاره زمین ، شارژ فاضلاب ، شارژ آب و هزینه های دفع زباله تقسیم شده که هر کدام نسبت معینی از ارزش ملک را تشکیل می دهند ؛ مالیات بر دارایی به جوامع محلی تعلق می گیرد که تشخیص مالیات را تعیین کرده و از جمع آوری آن مراقبت می کنند.

بدون شک خرید و اجاره ملک در ایسلند دارای مزایای بسیار زیادی است که از مهم ترین این موارد می توان به میزان پایین جرم و جنایت ، سیستم های آموزشی و بهداشتی قوی ، مناظر طبیعی اشاره کرد ؛ زندگی در این کشور دریچه ای جدید را به روی شما باز می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های مهاجرت به این کشور حتما مقاله مهاجرت به ایسلند را مطالعه فرمایید.

اجاره ملک در ایسلند

بیشتر ساکنین این کشور دارای ملک بوده و در ملک خود زندگی می کنند ، همین موضوع باعث شده که روند یافتن ملک اجاره ای در این کشور دشوار شود ؛ فقدان املاک استیجاری در دسترس ، در قیمت ‌های املاک اجاره ای منعکس شده و این قیمت ها سال به سال افزایش می‌ یابد.

شهرهای مختلف این کشور گزینه مناسبی برای اجاره ملک در ایسلند به شمار می روند ، هرچند در بین تمامی شهرها محبوب ترین گزینه برای اجاره خانه ریکیاویک بوده که به دلیل زیر ساخت های آموزشی و فرصت های شغلی بی نظیر خود افراد زیادی را جذب کرده است.

اجاره ملک در این کشور یکی از موارد بسیار عالی برای دانشجویان به شمار رفته افراد می توانند با اجاره خانه یا هم خانه شدن در هزینه های خود به طرز چشم گیری صرفه جویی کنند ؛ اگر به تحصیل در این کشور زیبا علاقه دارید حتما با لمس عنوان تحصیل در ایسلند مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

جزئیات اجاره ملک و مستغلات در ایسلند را می توان در روزنامه ها و آگهی های محلی یافت ، همچنین در این کشور این امکان وجود داشته که خود را به عنوان یک فرد یا خانواده به دنبال مکانی برای اجاره تبلیغ کنید و با ارائه مشخصات خود افرادی که به دنبال مستاجر هستند با شما تماس می گیرند ، وب سایت روزنامه Morgunblaðið یکی از محبوب ترین سایت ها برای یافتن اجاره و خرید ملک در ایسلند است.

قیمت اجاره ملک در ایسلند

اجاره و خرید ملک در ایسلند را بررسی می کنیم و طبق بررسی های انجام شده قیمت اجاره ملک در ایسلند نیز مانند دیگر کشورهای دنیا با توجه به موقعیت مکانی ، اندازه و میزان امکانات مشخص می شود ، اما به صورت کلی اگرچه قیمت ها ممکن است متفاوت باشد ، اجاره به طور متوسط ​​34.86٪ در تمام مناطق ایسلند بالاتر از بریتانیا است.

از سال 2020 متوسط قیمت اجاره ملک و مستغلات در ایسلند برای یک آپارتمان 3 خوابه در ریکیاویک حدود 319000 کرون و یا تقریبا 2500 دلار بوده ؛ هر چند این قیمت با توجه به شهرهای بزرگ دنیا مبلغ خیلی زیادی نباشد اما با توجه به مساحت این شهر در مقابل دیگر شهرهای اروپایی هزینه اجاره املاک نسبتا بالا است.

همین آپارتمان 3 خوابه در هافنارفوردور ، 6 مایلی دورتر از ریکیاویک ، قیمت متوسطی برای اجاره تقریباً 240.000 کرون یا 1900 دلار دارد ، هرچند ممکن است موفق شوید خانه هایی با قیمت ارزان تر نیز پیدا کنید ؛ از آوریل 2020 ، قیمت اجاره ماهانه برای پایتخت به شرح زیر است:

نوع خانه اجاره ایی قیمت به کرون ایسلند 
آپارتمان یک خوابه (مرکز شهر) 1102.15
آپارتمان یک خوابه (خارج از مرکز) 901.38
آپارتمان سه خوابه (مرکز شهر) 1,781.69
آپارتمان سه خوابه (خارج از مرکز) 1,474.51
قوانین و مقررات اجاره ملک در ایسلند

قوانین و مقررات اجاره ملک در ایسلند

طبق قوانین و مقررات اجاره ملک در ایسلند ، سپرده های پرداخت تضمینی در این کشور مرسوم بوده و میزان این سپرده ها با توجه به صلاحدید صاحبخانه بوده و به طور کامل بازگردانده می شوند.

هر گونه تأخیر در پرداخت اجاره بها ، یا خسارت وارده به هنگام اجاره ملک و مستغلات در ایسلند ، در هنگام تخلیه توسط صاحبخانه در نظر گرفته شده و میزان خسارت وارده به صاحبخانه بر میزان بازگشت سپرده شما تأثیر می گذارد ؛ هرچند ودیعه معمولاً معادل اجاره یک ماهه بوده و پیش پرداخت و به صورت نقدی قابل پرداخت است.

اگر پیش از این در این کشور مشغول به کار شده اید ، حتما قبل از امضای قرارداد اجاره و خرید ملک در ایسلند با کارفرمای خود مشورت کنید زیرا برخی از کارفرمایان در این کشور به هزینه های اجاره ملک مهاجرین کمک می کنند ؛ برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط کاری در این کشور حتما با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

یکی دیگر از راه های بسیار عالی برای اجاره و خرید ملک در ایسلند ترجمه قرارداد به زبان انگلیسی و یا زبان مادری شما بوده که باعث شده تا مطمئن شوید که تصمیمی کاملا آگاهانه می ‌گیرید ؛ هرچند در این راه مجبور شوید هزینه ای اضافه تحت عنوان هزینه ترجمه بپردازید اما بدون شک این هزینه ارزش استفاده از آن را دارد.

قرارداد اجاره ملک در ایسلند

قرارداد اجاره ملک در ایسلند می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد ، اما به صورت کلی اجاره طولانی مدت در این کشور حدود 12 ماه به طول می انجامد ؛ همچنین مدت زمان اجاره های کوتاه مدت از یک هفته تا شش ماه متغییر است.

امروزه در این کشور یافتن اجاره های کوتاه مدت بسیار راحت تر بوده و باید زمان کم تری را برای یافتن خانه صرف کنید ؛ در حالی که املاک اجاره بلندمدت در ایسلند عمدتاً توسط افراد محلی و مهاجران پر می شود ، اجاره های کوتاه مدت عمدتاً توسط گردشگران اشغال شده و بنابراین رقابت برای اجاره ملک و مستغلات در ایسلند ممکن است بسیار شدید باشد.

قرارداد اجاره و خرید ملک در ایسلند در این کشور باید به صورت کتبی باشد و مستاجر باید در مورد دوره های اخطاری که هم برای مستاجر و هم برای موجر ذکر شده است ، مشخص باشد ؛ اگر به زندگی در یک منطقه خاص برای کار و یا دانشگاه متکی هستید و به ثبات اجاره نامه طولانی مدت نیاز دارید حتما از صاحبخانه خود در مورد روند تمدید قرارداد بپرسید ؛ هنگام امضای قرارداد بین شما و صاحبخانه باید شاهد حضور داشته باشد و سپس سند باید در دفتر کمیساریای منطقه ثبت شود.

خرید ملک در ایسلند

خرید ملک در ایسلند

خرید ملک در ایسلند یک انتخاب محبوب برای افراد محلی و مهاجران در این کشور بوده و امنیت بسیار بیشتری نسبت به اجاره ارائه می دهد ، همچنین به دلیل تمایل دولت به فروش مسکن اجتماعی ، در این کشور فرصت های بیشتری برای خرید ملک نسبت به اجاره وجود دارد.

بازار اجاره و خرید ملک در ایسلند چه یک محل اقامت دائم باشد و چه ملک اجاره ای ، پر از فرصت های رو به رشد است ، امروزه اکثر بازدیدکنندگان در ایسلند از ایالات متحده و پس از آن بریتانیا ، آلمان ، کانادا ، فرانسه و چین هستند ؛ علاوه بر خارجی ‌ها ، تعداد بسیار زیادی از ایسلندی ‌های بومی که در خارج از کشور زندگی می ‌کنند ، تصمیم به خرید خانه دوم در ایسلند گرفته ‌اند و این آمار رو به افزایش است.

اگر قصد خرید ملک و مستغلات در ایسلند را دارید ، باید شهروندی این کشور را به دست آورید یا حداقل پنج سال در ایسلند اقامت قانونی داشته باشید ؛ همچنین اگر شما یک شهروند منطقه اقتصادی اروپا نیستید و در ایسلند اقامت ندارید.

 برای داشتن خانه در ایسلند به استثنایی از وزیر دادگستری نیاز دارید ، فرم درخواست را می توان به صورت آنلاین پر کرد ؛ در صورتی که قبلاً شرایط ذکر شده را برآورده کرده اید ، سپس می توانید به مراحل بعدی بروید که شامل میزان توان مالی ، امتیاز اعتبار و انتخاب وام مسکن می شود.

دعوت می کنیم مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟ را بخوانید تا بدانید برای دریافت اقامت آسان با خرید ملک، کدام کشور ها را می توانید انتخاب کنید.

نحوه یافتن ملک در ایسلند

نحوه یافتن ملک در ایسلند شامل یافتن ملک از طریق روزنامه ، اینترنت ، مشاوره املاک و …. بوده و هر فرد می تواند با توجه به شرایط خود یکی از موارد را انتخاب کند ؛ به صورت کلی ساده ترین راه برای یک مهاجر برای خرید خانه از طریق یک مشاور املاک بوده و هزینه های تعلق گرفته برای استفاده از یک عامل املاک در هنگام فروش خانه حدود 3٪ از ارزش ملک است.

سایر هزینه های مرتبط با اجاره و خرید ملک در ایسلند هزینه های اداری ، هزینه های ثبت نام و حق تمبر می باشد ؛ علاوه بر این ، وام دهندگان وام مسکن بیش از 0.5٪ از مبلغ وام گرفته شده را دریافت می کنند و شما باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازید ؛ همچنین در این کشور املاک برای فروش به صورت آنلاین ، در وب سایت های آژانس املاک و در روزنامه ها فهرست شده است ؛ امروزه یکی از محبوب‌ ترین آژانس ‌های املاک در ریکیاویک،AS Fasteignasala بوده که دارای کارکنان انگلیسی زبان و تعداد زیادی فهرست خرید ملک است.

در سال های اخیر خرید ملک در این کشور مورد توجه عموم مردم در کشورهای مختلف قرار گرفته است ؛ یکی از معیار های بسیار مهم سرمایه گذاری و خرید ملک در یک کشور وضعیت اقتصادی بوده به همین خاطر توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط اقتصادی این کشور حتما عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایسلند را مطالعه فرمایید.

قیمت خرید ملک در ایسلند

قیمت خرید ملک در ایسلند بسته به منطقه ای که به آن علاقه دارید می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد ، با این حال محرک های اصلی بازار املاک در ایسلند اقتصاد فعلی ، نرخ بهره ، جمعیت شناسی و یارانه های دولتی است ؛ تمامی این عوامل باید قبل از سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

قبل از بررسی بیشتر املاک در ایسلند ، مهم است که انگیزه خود را برای خرید تعیین کرده و اگر به دنبال اقامت دائم هستید ، احتمالاً موقعیت خانه برای شما در اولویت بوده زیرا این عامل جمعیت منطقه و دسترسی به امکانات رفاهی ، قیمت هر خانه را مشخص می کند ؛ با این حال ، برای سرمایه گذاران ، گزینه ها باید با دقت بیشتری سنجیده شوند.

امروزه میانگین قیمت فروش یک آپارتمان در ریکیاویک 529.372 کرون یا 4000 دلار در هر متر مربع بوده ؛ اما اگر به دنبال خانه های فروشی در ریکیاویک هستید ، به احتمال زیاد ارزان ترین قیمت را در مناطق هافنارفوردور و مسفللسبائر خواهید یافت که در حومه پایتخت واقع شده اند.

نوع خانه در ریکیاویک برای خرید هزینه به کرون ایسلند 
قیمت هر متر مربع خانه در مرکز شهر 3,421.65
قیمت هر متر مربع خارج از مرکز شهر 2,576.53

همچنین در این کشور شبه جزیره وستفیوردز در نزدیکی جاده کمربندی کم جمعیت ترین منطقه کشور بوده و ارزان ترین قیمت را دارید ؛ اگیلستادیر بزرگترین شهر از نظر جمعیت بوده و به دلیل نزدیکی به امکاناتی مانند فرودگاه ، بیمارستان و همچنین یک کالج ، گران ترین خانه های ایسلندی را دارد.

روند خرید ملک در ایسلند

اولین مورد در روند خرید ملک در ایسلند ، به عنوان یک مهاجر ، دریافت مدرکی دال بر واجد شرایط بودن است ، هرچند خردی ملک در این کشور برای تمامی افراد امکان پذیر بوده اما افراد کشورهای خارج از منطقه اقتصادی اروپا باید برای خرید ملک از وزیر دادگستری مجوز بگیرند.

یکی از مهم ترین قوانین و مقررات که برای صاحبان املاک خارجی و بالقوه اعمال می شود ، نیاز به تأیید وزیر دادگستری ایسلند است ؛ وزارت دادگستری مجموعه ای از مسائل مربوط به اقدامات مدنی از جمله حقوق بشر ، مهاجرت ، حقوق شخصی ، انتخابات و غیره را مدیریت می کند.

اگر به دنبال اقامت دائم در ایسلند هستید و توسط وزیر دادگستری تایید شده اید ، آنگاه حق دارید مانند هر فرد بومی دیگری ملک خریداری کنید ؛ همچنین اگر قصد ندارید برای مدت طولانی در ایسلند اقامت داشته باشید ، در صورت داشتن مجوز ویژه از وزارت دادگستری ، همچنان امکان خرید وجود دارد.

پس از تایید صلاحیت و داشتن یک ملک مناسب ، مشاوره املاک باید سرویس اطلاعات داده را بررسی کرده تا مطمئن شود که آیا تعهدات یا هزینه های مرتبط با ملک را پرداخت کرده اید یا خیر ؛ هزینه این کار 550 کرون به صورت آنلاین یا 1000 کرون به صورت حضوری است ، در مرحله بعد ، پس از توافق با شرایط فروش و قیمت ، قراردادی را برای امضای فروشنده تنظیم می کنند ؛ هزینه خرید ملک و مستغلات در ایسلند باید در زمان امضا به طور کامل پرداخت شود.

قرارداد خرید ملک در ایسلند

در مرحله بعد ، مشاور املاک قرارداد را برای شما آماده کرده و شما و فروشنده پس از توافق با شرایط فروش و قیمت ، آن را امضا می کنید ؛ تمامی هزینه های مربوط به اجاره و خرید ملک در ایسلند باید در زمان امضای قرارداد خرید ملک در ایسلند به طور کامل پرداخت شده و در غیر این صورت در دادسرای منطقه ثبت می شود ؛ تا زمانی که خرید به طور کامل پرداخت نشود ، سند مالکیت جدید امضا نمی شود.

  1. نام ملک باید همانطور که در شهرداری ثبت شده است درج شود.
  2. شماره مرجع ملک و زمین باید در قرارداد قید شود.
  3. شرکت های برنامه ریزی و ساختمان باید ملک را در قرارداد شرح داده باشند.
  4. شماره ساختمان و زمین باید با اشاره فوری به قطعات آن درج شود.

ثبت جدید عنوان اسناد و انتقال پس از پرداخت کلیه هزینه ها در دادگستری صورت می گیرد ؛ هزینه این فرآیند 0.4٪ از ارزش گذاری املاک و مستغلات به اضافه 1350 ISK است ؛ وکلای معتبر به راحتی آنلاین پیدا می شوند.

محلی ‌های ایسلندی و مهاجران نیز ممکن است وکلا را از تجربه شخصی خود توصیه کنند و انجمن‌ های آنلاین نیز اغلب در مورد این موضوع بحث می ‌کنند ؛ روند کلی خرید ملک در این کشور ساده بوده و هنگامی که واجد شرایط بودن خود را برای خرید ملک و مستغلات در ایسلند ثابت کردید ، خرید خانه برای مهاجران دشوارتر از افراد محلی نیست.

وام مسکن در ایسلند

وام مسکن در ایسلند

هنگام بررسی اجاره و خرید ملک در ایسلند باید در خصوص وام مسکن هم اطلاعات کسب کرد؛ دریافت وام مسکن در ایسلند مانند هر کشور دیگری به امتیاز اعتباری و ثبات مالی شما بستگی دارد ، سپس بانک هر نمایه را تجزیه و تحلیل می کند ، اما باید بررسی کنید که کدام گزینه می تواند سودمندتر باشد ؛ هر وام مسکن با کارمزدهای مرتبط همراه است اما بسته به قوانین وام متفاوت عمل می کند.

هزینه های دریافت وام برای خرید ملک و مستغلات در ایسلند 59000 کرون یا 500 دلار بوده و اگر برای اولین بار به خرید ملک در این کشور اقدام می کنید ، نیازی به پرداخت این هزینه ندارید ، از دیگر هزینه های وام مسکن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ثبت نام
  • کارمزد صدور وام مسکن
  • کارمزد ارزیابی اعتبار
  • حق الزحمه چک
  • کارمزد بررسی کلی وام

انواع وام مسکن در ایسلند

همانند دیگر کشورهای دنیا در این کشور نیز انواع مختلفی از وام وجود داشته که متقاضیان می توانند با توجه به شریط خود یکی از این موارد را انتخاب کنند ، به صورت کلی انواع وام مسکن در ایسلند شامل موارد زیر می شود.

  • وام مسکن غیر شاخص: با این گزینه ، تمام هزینه وام مسکن شما در پرداخت ماهانه شما پرداخت شده و بنابراین ، آن پرداخت بیشتر است ، اما شما کل مبلغ را در زمان کمتری پرداخت خواهید کرد.
  • وام مسکن نمایه شده: هزینه های تامین مالی به مبلغ اصلی اضافه می شود ، پرداخت ها در ابتدا کمتر بوده اما شما همچنین کل وام را با سرعت کمتری پرداخت خواهید کرد.
  • وام مسکن ترکیبی: می ‌توانید مقدار وام خود را به دو بخش وام متناسب با نیازهایتان تقسیم کنید.

صرف نظر از نوع وام مسکنی که انتخاب می کنید ، می توانید نرخ بهره متغیر یا ثابت را نیز انتخاب کنید ، دوره های وام در ایسلند بین 5 تا 40 سال به انتخاب وام گیرنده است.

مالیات بر املاک در ایسلند

به صورت کلی مالیات در این کشور به پنج دسته کلی مالیات بر دارایی ، اجاره زمین ، شارژ فاضلاب ، شارژ آب و هزینه های دفع زباله تقسیم شده که هر کدام نسبت معینی از ارزش ملک را تشکیل می دهند.

مالیات بر دارایی به جوامع محلی تعلق می گیرد که تشخیص مالیات را تعیین کرده و از جمع آوری آن مراقبت می کنند.

همچنین مالیات بر املاک و مستغلات در سطح شهرداری اخذ شده و این مالیات بر ارزش رسمی ارزیابی شده ملک اعمال می شود ، با نرخ هایی که بسته به این که ملک در کدام شهرداری قرار دارد ، متفاوت است ؛ حداکثر نرخ مالیات بر املاک در ایسلند 1.65٪ است.

توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در ایسلند را نیز بخوانید و با جزئیات دقیق هزینه های اصلی و فرعی زندگی در این کشور آشنا شوید.

مالیات بر املاک در ایسلند

اجاره و خرید ملک در ایسلند راهی عالی برای شروع زندگی ای تازه در این کشور بوده ؛ از آنجایی که در سال های اخیر به دلیل مناظر زیبا و طبیعتی فوق العاده مورد توجه مهاجرین قرار گرفته برای کسب اطلاعات کامل در مورد ایسلند و جذابیت های آن ابتدا مقاله 10 جاذبه گردشگری و دیدنی در ایسلند  را مطالعه کرده و سپس برای دریافت مشاوره رایگان از طریق تلفن های تماس با مشاورین متخصص موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید.

مطالعه مقالات زیر دید بهتری از خرید و اجاره ملک در کشورهای اروپایی به شما خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه