بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی

بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی موضوع این مقاله است ؛ در ادامه درباره سیستم مراقبت های بهداشتی و گزینه های بیمه پزشکی برای مهاجران در این کشور بیشتر خواهید دانست.

با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی را به دست خواهید آورد که در صورت سفر یا مهاجرت به لیتوانی سردرگم نشده و آمادگی لازم را پیش از اقدام داشته باشید تا از خطرات جانی خود کاسته و همچنین بتوانید با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت نمایید.

کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) در ادامه این مطلب بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی را برای شما عزیزان توضیح خواهند داد.

جالب اینکه گردشگری پزشکی در لیتوانی جذابیت زیادی دارد و بسیاری از بیماران برای بهره مندی از درمان های پزشکی به لیتوانی سفر می کنند چون هزینه مقرون به صرفه درمان یکی از جذابیت های اصلی می باشد ؛ اگرچه کلینیک های خصوصی هزینه بالاتری دارند اما هزینه های پزشکی در مقابل دیگر کشورهای اروپایی بسیار رقابتی است که منجر به جذب بیماران خارجی می شود.

فهرست مطالب

اطلاع از سیستم بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی یکی از لزوماتی که برای سفر یا مهاجرت به لیتوانی باید از آن مطلع شوید ؛ البته موارد بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که اطلاع از آن ها از اعم واجبات می باشد که در مقاله مربوط به مهاجرت به این کشور ؛ تمامی نیازهای شما به طور کامل و دقیق و با اطلاعاتی کاملا به روز در اختیار شما قرار داده شده است.

بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی

نمای کلی بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی

در اینجا چیزی که شما باید در مورد نمای کلی بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی و گزینه های بیمه پزشکی برای مهاجران بدانید ؛ اینکه کل سیستم بهداشتی تحت مسئولیت وزارت بهداشت جمهوری لیتوانی است و بهداشت اولیه و مراقبت های بهداشتی ثانویه زیر نظر شوراهای شهرداری ها می باشد ، ضمن اینکه مراقبت های شطح سوم و پایین تر نیز بیشتر در بیمارستان های دانشگاهی صورت می پذیرد و تحت نظر دولت می باشد.

به طور کلی معمولا بیماران از طریق یک پزشک عمومی وارد سیستم مراقبت های بهداشتی می شوند ؛ البته بیماران می توانند مستقیما نیز از طریق پزشک متخصص به سیستم دسترسی پیدا کنند که ممکن است دراین صورت در پوشش بیمه و یا هزینه های آنان تغییری به وجود آید ، همچنین مطلع باشید که تعداد متخصصان پزشکی به ازای هر نفر در لیتوانی نسبت به اکثر کشورهای توسعه یافته قابل توجه تر است.

بیمارستان ها دارای تجهیزات پیشرفته و امکانات کافی برای انجام جراحی های حتی پیچیده هستند و اگرچه اکثر خدمات پزشکی و دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی رایگان است ، اما سیستم مراقبت های بهداشتی بازهم با فسادهایی مواجه است اما وضعیت به طور پیوسته در حال بهبود می باشد و سعی می شود دسترسی همگان روز به روز در یک سطح قرار بگیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاعات به روز مقصد مهاجرتی خود را می خواهید؟ شماره خود را درج کرده و مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط درمان برای خارجی ها در لیتوانی

در حال حاضر ، برنامه بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی در دست توسعه است و هدف اصلی این برنامه بهبود سلامت کلی جمعیت لیتوانی همراه با مراقبت های بهداشتی شایسته می باشد ، اما شرایط درمان برای خارجی ها در لیتوانی به گونه ای است که ضروری می باشد قبل از خروج از کشور خود اطلاعات لازم در مورد واکسیناسیون های مورد نیاز برای سفر به لیتوانی دریافت نمایند.

همه اتباع اروپایی دارنده کارت بیمه سلامت اروپا ( EHIC ) در لیتوانی به مراقبت های بهداشتی رایگان دسترسی خواهند داشت ؛ با این حال ، کارت بیمه سلامت اروپا ( EHIC ) هیچ درمان خصوصی را در این کشور پوشش نمی دهد و همچنین شامل هیچ نوع سفر اضطراری از لیتوانی به کشور دیگر نمی شود ، افرادی که بیش از 90 روز در لیتوانی اقامت خواهند داشت ، داشتن کارت EHIC برای پوشش هزینه های پزشکی آنان کافی نیست و باید در دولت ثبت نام کرده و بخشی از برنامه بیمه سلامت اجباری (PSD) شوند.

تمام بازدیدکنندگانی که به لیتوانی سفر می کنند باید بیمه درمانی مناسب داشته باشند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیز باید نسبت به خرید بیمه درمانی که تمام هزینه های درمانی آنان را در این کشور پوشش دهد ؛ اقدام نمایند ، داشتن پوشش بیمه کافی ، تجربه ای بدون دردسر را در صورت داشتن یک اورژانس پزشکی در لیتوانی برای شما تضمین می کند.

شرایط درمان برای خارجی ها در لیتوانی

سیستم بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی

سیستم بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی ؛ مراقبت های بهداشتی رایگان را برای همه شهروندان خود تضمین می کند ، این مراقبت های بهداشتی با بودجه دولتی برای ساکنان طولانی مدت در این کشور و مهاجران و مقیمان آن نیز در دسترس است ، به همین خاطر افرادی که برای تحصیل در دانشگاه های لیتوانی اقدام می کنند ؛ هزینه درمان چندانی در این کشور ندارند ؛ مقاله تحصیل در لیتوانی را بخوانید تا تمامی شرایط تحصیلی برای دانشجویان خارجی را در لیتوانی بشناسید.

در ادامه باید بگوییم که برخی از بیمارستان های محلی در این کشور استاندارد ضعیفی دارند ، اما نسبت پزشک به بیمار آن ها این ضعف را جبران می کند ، در این کشوربیمارستان های شهری به مراتب بهتر از بیمارستان های شهرهای کوچک و مناطق روستایی هستند ؛ اما با تلاش دولت برای افزایش بودجه و اولویت بخشیدن به بخش پزشکی ، استاندارد عمومی بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی در تمامی مناطق در حال بهبود است.

CHIF بیمه درمانی را در لیتوانی اجرا می کند و بر اساس اصل پوشش همگانی عمل می کند ، هزینه آن از طریق کمک های بیمه سلامت اجباری که از حقوق شما و دولت کسر می شود تامین می شود ، البته افرادی که توانایی پرداخت خدمات درمانی خصوصی را دارند ، یا از قصد استفاده از خمات کامل تری از بیمه تحت پوشش خود هستند ، به طور معمول بیمه های درمان پزشکی خصوصی را برای مراقبت از هزینه های پزشکی خریداری می کنند.

کیفیت بیمارستان ها و درمان عمومی در لیتوانی

کیفیت بیمارستان ها و درمان عمومی در لیتوانی

حدود 55 درصد از جمعیت لیتوانی ، از جمله کودکان زیر 18 سال ، بازنشستگان سالمند و کسانی که از کار افتاده یا بیکار هستند ، توسط دولت پوشش داده می شوند ، کیفیت بیمارستان ها و درمان عمومی در لیتوانی به ویژه بیمارستان های دولتی و در خارج از شهرهای ویلنیوس و کاوناس ، بنا بر گزارش ها به اندازه برخی دیگر از کشورهای غربی نیست و این در حالی است که مرگ و میر نوزادان حتی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است و نسبت پزشکان به بیماران بالاست.

با بیان این موضوع ، پزشکان به طور مساوی بین مناطق شهری و روستایی توزیع نمی شوند ، همچنین ، زمان انتظار برای ویزیت ممکن است طولانی باشد و اتهاماتی در مورد فساد وجود دارد ، برخی افراد گزارش می دهند که مثلاً اگر به پزشک رشوه بدهید ، ممکن است خارج از صف و نوبت ویزیت شوید که این میراث نظام قدیم شوروی است که متأسفانه در آن فساد گسترده بود.

در حال حاضر 32% از هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شود ، در مقایسه با میانگین 15 درصدی اتحادیه اروپا که عمدتا به دلیل هزینه های بالای دارویی لیتوانی است ، همچنین میزان مرگ و میر بیمارستان های لیتوانی به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است ، اما این کشور اخیراً اصلاحاتی را برای افزایش کیفیت بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی انجام داده است ، لیتوانی همچنین نقش مراقبت های اولیه را گسترش داده و همانطور که در بالا ذکر شد ، خدمات بیمارستانی بیشتری را به ارائه خدمات سرپایی سوق داده است.

سطح بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی را با سایر کشورهای اروپایی محبوب مقایسه کنید.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در لیتوانی

درمان در بیمارستان های خصوصی در مقایسه با مراکز درمانی دولتی با مشکلات کمتری مواجه است و این مراکز نیز دارای تجهیزات پیشرفته با کادری مجرب و چند زبانه می باشند ، در بیمارستان ها و مراکز درمان خصوصی به ندرت زمان انتظار وجود دارد و بیمه پزشکی بیشتر درمان را پوشش می دهد ، علاوه بر این ، کلینیک های خصوصی درمان های استاندارد بالایی را برای بیماران خارج از کشور ، به ویژه کسانی که به عنوان توریست پزشکی به کشور سفر کرده اند ، ارائه می دهند.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در لیتوانی شامل تخصص هایی می شود که معمولا مورد علاقه گردشگران پزشکی است ، این خدمات شامل جراحی زیبایی ، دندانپزشکی و اقدامات قلبی می شود ، البته باید گفت که تمامی خدمات درمانی در مراکز خصوصی انجام می پذیرد و افراد خارجی برای استفاده از خدمات پزشکی دیگری نیز به لیتوانی سفر می کنند ولی طبق آمار سه موردی که در بالا گفتیم بیش ترین خدمات مورد درخواست آنان است.

لیتوانی برای انواع مراقبت های بهداشتی ، به ویژه قلب و عروق و درمان دندان ، شهرت خوبی دارد و این در نقش رو به رشد آن به عنوان مقصد گردشگری پزشکی منعکس شده است ، بخش پزشکی خصوصی کیفیت بالایی از مراقبت را همراه با قیمت های رقابتی ارائه می‌دهد که این هزینه ها می‌تواند تا 25 درصد هزینه های سایر کشورها باشد.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در لیتوانی

خدمات اضطراری در لیتوانی

در مواقع ضروری با شماره گیری شماره 112 را می توانید از خدمات اضطراری در لیتوانی استفاده کنید ، باید بدانید که درمان اورژانسی رایگان است ، در حالی که موارد غیر فوری و اضطراری به پزشک عمومی ارجاع داده می شود و ممکن است که برای درافت نوبت ویزیت پزشک عمومی در این کشور نیاز به کمی صبر هم داشته باشید.

همچنین اکثر داروها در داروخانه های شهرهای بزرگ لیتوانی در دسترس هستند ، با این حال ، همراه داشتن تمام داروهای تجویزی در حین سفر بهتر از اتکا به داروهای جایگزین است چون معمولا داروها در کشورهای مختلف با کیفیت و دوزهای متفاوتی تولید می شود و ممکن است دارویی در این کشور وجود نداشته و شما نیازمند استفاده از مشابه و جایگزین آن شوید.

نام بیمه مزایای مهم
Cigna Global مناسب برای مهاجرانی که خواهان یک شبکه گسترده و مزایای بسیار قابل تنظیم هستند.
Integra Global مناسب برای مهاجرانی که به دنبال یک برنامه سفارشی متناسب با نیازهای خود هستند
William Russell مناسب برای افرادی که خواهان تماس شخصی هستند و به پوشش گسترده ایالات متحده نیاز ندارند
International Medical Group مناسب برای مشتریانی که به طیف گسترده ای از گزینه ها با قیمت مناسب نیاز دارند
Now Health International مناسب برای افرادی که خواهان یک طرح اقتصادی با گزینه های ساده و پوشش کم یا بدون پوشش ایالات متحده هستند
Allianz International Medical Insurance مناسب برای افرادی که خواهان حمایت یکی از بزرگترین شرکت های جهان هستند

بهترین بیمه های درمانی خصوصی در لیتوانی

ما به شما عزیزان به عنوان یک شهروند خارجی که از لیتوانی بازدید می‌کند ، توصیه می‌کنیم که پوشش بیمه پزشکی مناسب را خریداری نمایید ، ترجیحاً بیمه ای که شامل انتقال اورژانسی یا پزشکی شما به کشورمان می‌شود ، قبل از نهایی کردن یک بیمه نامه درمانی ، عاقلانه است که با پزشک و شرکت بیمه خود مشورت کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید ، شرایط پزشکی از قبل موجود مستلزم خرید بیمه اضافی است و این بیمه اضافی می تواند به شما امکان دسترسی به مراقبت های بهداشتی خصوصی در لیتوانی را بدهد.

بهترین بیمه های درمانی خصوصی برای پوشش بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی بیمه هایی هستند که تمام هزینه های درمانی و پزشکی شما را در حین حضور در این کشور پوشش دهند ؛ پس بهتر است که در انتخاب آن دقت لازم را به عمل آورید ، بیمه های سلامت جهانی پوشش مناسب هزینه های پزشکی شما را در زمان هر اورژانس پزشکی تضمین می کند و بسیاری از شرکت های بیمه جهانی وجود دارند که طیف گسترده ای از طرح ها را ارائه می دهند ، اسامی برخی از بهترین بیمه های درمانی خصوصی در لیتوانی را در جدول مشاهده خواهید کرد.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی

 کل سیستم بهداشتی تحت مسئولیت وزارت بهداشت جمهوری لیتوانی است و بهداشت اولیه و مراقبت های بهداشتی ثانویه زیر نظر شوراهای شهرداری ها می باشد ، ضمن اینکه مراقبت های سطح سوم و پایین تر نیز بیشتر در بیمارستان های دانشگاهی صورت می پذیرد و تحت نظر دولت می باشد.

بیمارستان ها دارای تجهیزات پیشرفته و امکانات کافی برای انجام جراحی های حتی پیچیده هستند و اگرچه اکثر خدمات پزشکی و دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی رایگان است ، اما سیستم مراقبت های بهداشتی بازهم با فسادهایی مواجه است ، اما وضعیت به طور پیوسته در حال بهبود می باشد و سعی می شود دسترسی همگان روز به روز در یک سطح قرار بگیرد.

تمام بازدیدکنندگانی که به لیتوانی سفر می کنند باید بیمه درمانی مناسب داشته باشند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا نیز باید نسبت به خرید بیمه درمانی که تمام هزینه های درمانی آنان را در این کشور پوشش دهد ؛ اقدام نمایند.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی ؛ مراقبت های بهداشتی رایگان را برای همه شهروندان خود تضمین می کند ، این مراقبت های بهداشتی با بودجه دولتی برای ساکنان طولانی مدت در این کشور و مهاجران و مقیمان آن نیز در دسترس است.

  • Cigna Global
  • Integra Global
  • William Russell
  • International Medical Group
  • Now Health International
  • Allianz International Medical Insurance

این مقاله با تلاش مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی جهت معرفی بهداشت و درمان عمومی در لیتوانی به شما عزیزان تهیه و تنظیم شده است ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما به صورت تلفنی در تماس باشید و یا حضور در دفاتر تهران و شیراز از راهنمایی و اطلاعات کارشناسان موسسه بهره لازم را ببرید ، در ضمن مطالعه مقاله بهترین کشور برای زندگی را هم از دست ندهید چراکه با معیارهای انتخاب یک کشور برای زندگی خوب و بهترین کشورهای جهان برای زندگی که استانداردهای جهانی را دارند آشنا خواهید شد.

اگر با قصد تحصیل و کار به اروپا می روید اطلاعات ارائه شده در مقالات زیر می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه