معرفی شهرهای کشور لیتوانی

معرفی شهرهای کشور لیتوانی از این لحاظ می تواند مهم و جالب باشد که شما اگر قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را داشته باشید قبل از هرگونه انتخاب اطلاعاتی را در رابطه با این کشور و شهرهای آن بدست آورده اید و برای انتخاب مقصد خود بسیار راحت تر می توانید تصمیم گیری نمایید.

مشاورین حاضر در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) در ادامه این مطلب به معرفی شهرهای کشور لیتوانی به شما خواهند پرداخت.

در لیتوانی در حال حاضر 103 شهر وجود دارد یعنی طبق قانون پارلمان این کشور هر منطقه مسکونی فشرده ای که جمعیتی بیش از 3 هزار نفر را در خود جای داده باشد که حداقل دو سوم آن ها در بخش صنعت یا خدمات مشغول به کار باشند را به عنوان شهر شناخته می شود. همچنین آن سکونتگاه هایی که کمتر از 3 هزار نفر جمعیت دارند اما از نظر تاریخی دارای شهر بوده اند همچنان شهر محسوب می شوند.

بیشتر شهرهای لیتوانی کوچک هستند و تنها 14 شهر با بیش از 20 هزار نفر جمعیت در این کشور وجود دارد. در سرشماری سال 2017، 66.7 درصد از جمعیت این کشور در شهرها زندگی می کردند و این میزان همواره در حال افزایش است.

البته نقل مکان کردن به این کشور به اطلاعاتی بیشتر از معرفی شهرهای کشور لیتوانی نیاز دارد که در مقاله مهاجرت به لیتوانی کارشناسان موسسه رجبی تمامی موارد لازم را برای شما قرار داده اند.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور لیتوانی

شهرهای مهم لیتوانی

جدول زیر اسامی شهرهای مهم و اصلی کشور لیتوانی را به همراه تعداد جمعیت آن ها طبق آخرین سرشماری به شما ارائه می نماید:

نام شهر جمعیت در سال 2020
ویلنیوس 580،020 نفر
کاوناس 289،380 نفر
کلایپدا 149،157 نفر
شیائولیایی 101،514 نفر
پانیوژیس 85،885 نفر
الیتاس 49،888 نفر
ماریامپوله 34،968 نفر
ماژیکیای 32،477 نفر
یوناوا 26،427 نفر
اوتنا 26،395 نفر
کداینیای 22،677 نفر

ویلنیوس بزرگترین شهر لیتوانی

در اولین مورد از معرفی شهرهای کشور لیتوانی به سراغ ویلنیوس می رویم؛ ویلنیوس بزرگترین شهر لیتوانی و همچنین مقر دولت این کشور است. این شهر در بخش جنوب شرقی کشور واقع شده است و به عنوان یک شهر جهانی گاما طبقه بندی می شود. ویلنیوس به دلیل معماری شهر قدیمی خود که در سال 1994 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، مشهور است.

این شهر اغلب به دلیل تأثیر یهودیان بر منظر شهری ویلنیوس، «اورشلیم لیتوانی» نامیده می شود. این شهر نزدیک به 20 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده و نزدیک به یک سوم تولید ناخالص داخلی کشور را تولید می کند، همچنین مراکز تولید فناوری خورشیدی و لیزر و تولیدکنندگان بیوتکنولوژی نیز در این شهر مستقر هستند. ضمنا ویلنیوس دارای تعدادی دانشگاه است که بزرگترین آنها دانشگاه ویلنیوس است.

قبل از جنگ جهانی دوم و هولوکاست، ویلنیوس یکی از مهم ترین مراکز یهودی در اروپا بود ، همچنین در سال 2009، ویلنیوس به همراه لینز اتریش، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شدند و در سال 2021، ویلنیوس در بین 25 شهر برتر جهانی آینده FDI ؛ یکی از آینده نگرترین شهرها با بیشترین پتانسیل در جهان نامگذاری شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخگوی تمامی سوالات مهاجرتی شما عزیزان هستیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی

کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی، دیگر مورد مهم در لیست ما در مقاله معرفی شهرهای کشور لیتوانی است که مرکز پیشرو اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی در این کشور است. کاوناس جایی است که آب های دو رودخانه نموناس و نریس در هم می آمیزند و بزرگترین آب کشور، مخزن کاوناس در نزدیکی شهر را به وجود می آروند.

صنایع غذایی و آشامیدنی، انتشارات و فرآوری، فلز، فرآوری چوب، مواد شیمیایی، نساجی و غیره از عمده ترین صنایع فعال در کاوناس هستند. همچنین دفتر مرکزی بسیاری از شرکت های ملی و بین المللی در این شهر لیتوانیایی واقع شده است.

اگر علاقمند به کار در کشور لیتوانی هستید شهر کاوناس یکی از بهترین مقاصد برای اشتغال، کارآفرینی و یا استخدام در حرفه های مختلف است.

در طول دوران بین دو جنگ این کشور، این شهر به عنوان پایتخت موقت لیتوانی بود، زمانی که ویلنیوس بین سال‌های 1920 و 1939 توسط لهستان تصرف و کنترل شد. معماری شهر بین جنگ‌ها به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های هنر دکوی اروپایی در نظر گرفته می‌شود و برچسب میراث اروپایی را دریافت کرده است.

کاوناس دومین شهر بزرگ لیتوانی

کلایپدا بندری برای حمل و نقل

در سومین مورد از معرفی شهرهای کشور لیتوانی به سراغ کلایپدا می رویم، کلایپدا بندری برای حمل و نقل و سومین شهر بزرگ لیتوانی و مرکز شهرستان کلایپدا است. این شهر به دلیل اینکه بندری معمولاً بدون یخ در دهانه رودخانه آکمنا است از اهمیت ملی بسیار بالایی برخوردار است. این بندر مهم ترین مرکز حمل و نقل در لیتوانی می باشد و یک بندر چند منظوره در آب های عمیق است.

شهر قدیمی کایپدا در مرکز شهر به دلیل معماری اسکاندیناویایی و آلمانی خود مشهور است و گردشگرانی که از این کشور بازدید می کنند، برای دیدن کردن از این معماری خاص و جذاب شهر است که در آن جا رفت و آمد می کنند. کلایپدا تنها بندر بزرگ دریایی در لیتوانی می باشد که واردات و صادرات آبی کشور اکثرا از طریق آن صورت می پذیرد.

پاسخ بسیاری از سوالات شما درباره لیتوانی در مقالات زیر آمده ؛ اطلاعات خود را تکمیل کنید.​

شیائولیایی شهری صنعتی

شیائولیایی شهری صنعتی در لیتوانی است که چهارمین مورد از مقاله معرفی شهرهای کشور لیتوانی را به خود اختصاص می دهد، این شهر همچنین چهارمین شهر بزرگ این کششور  و پایتخت شهرستان شیائولیایی است. این شهر از ابتدای قرن نوزدهم به عنوان یک مرکز صنعتی خدمت کرده است و امروزه چندین شرکت تولیدی و خدماتی، مراکز خرید، بنگاه های تجاری و غیره بزرگ و مهم در شهر مستقر هستند.

در طول دوره امپراتوری روسیه، این شهر دارای بزرگترین کارخانه چرم در کل امپراتوری بود که متعلق به Chaim Frenkel بود. شیائولیایی در حدود 85٪ از کل تولید چرم در لیتوانی، 60٪ از صنعت کفش، 75٪ از صنعت الیاف کتان، و 35٪ از صنعت شیرینی این کشور را در اختیار دارد که کاملا نشان می دهد این شهر چه نقش مهمی در لیتوانی ایفا می کند.

جالب است بدانید که حدود 94 درصد از جمعیت این شهر، لیتوانیایی را زبان مادری خود می دانند، 5 درصد روسی زبان هستند و بقیه به زبان های اوکراینی، بلاروسی، لتونیایی، رومی، ارمنی و غیره صحبت می کنند. ضمنا حدود 80 درصد از افراد بالای 20 سال به زبان روسی تسلط دارند، در حالی که تنها 17٪ می توانند انگلیسی و 7٪ – آلمانی را به راحتی صحبت کنند.

پانیوژیس شهری صنعتی توریستی

پانیوژیس شهری صنعتی توریستی

پانیوژیس یک شهر صنعتی در بخش شمالی لیتوانی است. بسیاری از کارخانه های تولید نساجی، شکر، آبجو، شیشه و سایر محصولات، چشم انداز این شهر را تشکیل می دادند، امروزه پانیوژیس در حال تبدیل شدن به مکانی محبوب برای گردشگران است و در عین حال میراث صنعتی را برای عموم باز نگه می دارد. می توان گفت که پانیوژیس شهری صنعتی توریستی شده که به نوبه خود منحصر به فرد نیز می باشد.

تور پیاده‌روی این شهر بسیار توصیه می‌شود، زیرا می‌توانید در مورد گذشته صنعتی شهر از یک محلی پرشور اطلاعات بیشتری کسب کنید. پانیوژیس به خاطر فرهنگش مشهور است، تئاتر درام Juozas Miltinis یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین تئاترهای لیتوانی، مکانی فوق العاده برای تماشای یک نمایش بومی است.

پانیوژیس همچنین به خاطر موزه هایش که در سراسر شهر پراکنده اند، شهرت دارد، در این میان موزه اسباب بازی های کریسمس تنها یکی از چندین موردی است که حتما باید از آن بازدید کنید. در میان شهرهایی که تا به اینجا در مطلب معرفی شهرهای کشور لیتوانی بررسی کردیم؛ پانیوژیس یکی از شهرهایی است که با سرعت بالایی در حال جذب گردشگر می باشد.

نیدا جواهری لیتوانیایی

نیدا شهری است در سراسر تالاب رود کورونی که زمانی دهکده ماهیگیران بوده است، این شهر با خانه‌های رنگارنگ، باغ‌های زیبا، فروشندگان ماهی دودی و خط ساحلی زیبا، دسترسی به تپه‌های شنی کورونیان اسپیت را فراهم می‌کند. این شهر یک استراحت تابستانی دیگر برای بسیاری از لیتوانیایی ها است، بنابراین ماندن در اینجا نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد. با این حال، اگر در کلایپدا هستید، می‌توانید با سوار شدن به کشتی برای یک روز از آن بازدید کنید.

نیدا جواهری لیتوانیایی است که موقعیت منحصربه فرد آن در رودخانه کورونیان باعث شد که ده ها سال به عنوان یک دهکده ماهیگیری خاص و زیبا تبدیل شود. امروز، نیدا مکانی بسیار متفاوت و هیجان انگیز برای بازدید است، در حالی که به ریشه های بندری خود وفادار می ماند و معماری اصیل آن را به عنوان یک شهر تعریف می کند.

خیابان های نیدا با ردیف هایی از خانه های آبی با قاب چوبی پوشانده شده‌اند که فضایی دوستانه و دنج ایجاد می‌کنند. این خانه ها مجهز به پره های هواشناسی منحصر به فرد هستند، این پره ها یا همان بادگیرها توسط ماهیگیران از چوب تراشیده شده و روی قایق های آنان قرار می گیرد.

معماری نیدا در پس زمینه ای واقعا خیره کننده قرار گرفته است و این شهر در میان زیبایی های طبیعت احاطه شده است. سواحل وسیع، جنگل‌های کاج و تپه‌های ماسه‌ای شیاردار در سراسر منطقه وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

پالانگا تفرجگاه دریایی لیتوانی

پالنگا به عنوان شهری تفریحی برای کسانی که می خواهند از مزیت دریا استفاده کنند، بسیار مورد علاقه و محبوب گردشگران می باشد. این شهر که در سواحل لیتوانی قرار دارد، دارای یک اسکله معروف عالی برای تماشای غروب خورشید، موزه ای اختصاص داده شده به کهربای بالتیک و صحنه های فرهنگی و غذایی خوب است.

اگر قصد بازدید از پالانگا را دارید، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. بسیاری از لیتوانیایی ها تعطیلات سالانه خود را در اینجا می گذرانند و برای فصل تابستان زودتر رزرو می کنند تا بتوانند محل اقامت مورد علاقه خود را تامین کنند.

پالانگا تفرجگاه دریایی لیتوانی، در تابستان بسیار پرطرفدار است، همچنین در ماه های سرد و زمستان نیز زیبایی و هیبت زیادی برای لذت بردن در اینجا وجود دارد. جالب است بدانید که برای بیش از صد سال، لیتوانیایی ها و اروپایی ها برای تعطیلات تابستانی به سواحل آفتاب زده پالانگا هجوم می آورند.

پالانگا تفرجگاه دریایی لیتوانی

در ادامه معرفی شهرهای کشور لیتوانی باید بگوییم که پالانگا شهری بسیار زیبا است که به تازگی برای پذیرایی از گردشگران بسیار مدرن تر شده است و هتل ها، آپارتمان ها، بارها و رستوران های زیادی برای انتخاب در دسترس گردشگران وجود دارد. این شهر لیتوانیایی که به خاطر زندگی شبانه برقی خود مشهور است، جنبه فرهنگی نیز دارد. به عنوان مثال، موزه کهربا، بینش جالبی از تولید کهربا، که در کشور به عنوان «طلای لیتوانی» شناخته می شود، به شما می دهد.

ماریامپوله هفتمین شهر بزرگ لیتوانی

ماریامپوله هفتمین شهر بزرگ لیتوانی ، که با چندین نام دیگر نیز شناخته می شود؛ یک شهر فرهنگی و صنعتی و مرکز شهرستان ماریامپوله در جنوب لیتوانی می باشد که با لهستان و استان کالینینگراد روسیه و دریاچه ویستیتیس همسایه است.

ماریامپوله دیگر شهر بزرگ لیتوانی است و از سال 1994 مرکز منطقه ای آن بوده است. مساحت این شهر برابر با 205.07 کیلومتر مربع (79.18 مایل مربع) است. رودخانه Šešupė شهر را به دو قسمت تقسیم می کند که توسط شش پل به هم متصل می شوند که زیبایی خاصی به شهر بخشیده است.

در این میان و در خلال معرفی شهرهای کشور لیتوانی ، لازم است یادآوری کنیم که با پیشرفتی که لیتوانی در اقتصاد خود داشته و در آینده خواهد داشت؛ سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیتوانی می تواند شما را به موفقیت های بزرگی برساند؛ مقاله مربوطه در سایت ما را مطالعه کرده تا با این موضوع بهتر آشنا شوید.

اما در ادامه بحث باید گفت که ماریامپوله در قرن هجدهم، زمانی که به عنوان استاراپولا شناخته می شد، به عنوان یک مرکز صومعه توسعه یافت و در سال 1758 به موقعیت شهری دست یافت. پس از جنگ جهانی دوم، به عنوان یک شهر صنعتی توسعه یافت و به عنوان یکی از مراکز تولید صنایع غذایی، قطعات خودرو، مبلمان، مصالح ساختمانی، منسوجات و مواد غذایی شناخته شد.

دروسکینیکای یک استراحتگاه بین‌المللی مدرن

دروسکینیکای یک استراحتگاه بین‌المللی مدرن

در قرن هجدهم دروسکینیکای یک روستای معمولی لیتوانی بود، تا اینکه استانیسلاو آگوست پونیاتوفسکی، دوک بزرگ لیتوانی و پادشاه لهستان، این فرمان را صادر کرد و در سال 1794 دروسکینیکای را به عنوان استراحتگاه بهداشتی اعلام کرد.

دروسکینیکای یک استراحتگاه بین‌المللی مدرن و متمایز است که خدمات بهداشتی، گردشگری، تفریحی با کیفیت بالا ارائه می‌کند و کیفیت بالای زندگی را تضمین می‌کند و تمام مزایای یک تعطیلات بی دغدغه و ایمن را ارائه می‌دهد. این قدیمی ترین و بزرگترین استراحتگاه در لیتوانی است که در جنوب این کشور، 120 کیلومتر از ویلنیوس و کاوناس و تنها 7 کیلومتر از مرز بلاروس فاصله دارد.

این اقامتگاه دارای طبیعتی فوق العاده غنی و آب و هوای معتدل است. شهر توسط جنگل های کاج، رودخانه باشکوه نموناس و دریاچه ها احاطه شده است. این دریاچه پر از میدان و پارک است، دریاچه دراسکونیس در مرکز دروسکینیکای قرار دارد. این تفرجگاه سرشار از انواع آب های معدنی است که ترکیب شیمیایی آن ها شبیه به آب های معدنی معروف اروپایی و ذخایر گل و لای درمانی است. به دلیل وجود جنگل های کاج و آب های مختلف، یونیزاسیون هوا در اینجا بسیار زیاد است که این ویژگی کلیدی هوای تازه و تمیز است.

مردم از زمان تزار به اینجا آمده تا از مزایای آب های معدنی و گل شفابخش آن استفاده کنند. امروزه درمان های آبگرم و درمان های پزشکی دلیل اصلی است که مردم را به اینجا می‌کشاند، اما هوای سالم، طبیعت پاک‌کننده و فضای آرام نیز تاثیر زیادی دارند.

تراکای پایتخت تاریخی لیتوانی

در آخرین مورد از معرفی شهرهای کشور لیتوانی، به سراغ تراکای پایتخت تاریخی لیتوانی می رویم،  یکی از شهرهای مورد علاقه بازدیدکنندگان لیتوانی برای بازدید و لذت بردن از تاریخ غنی آن. تراکای نزدیک به ویلنیوس است و دارای یک قلعه جزیره ای است که توسط دریاچه ها و مناظر طبیعی احاطه شده است. این دهکده تاریخی احساس دنیای قدیمی خود را حفظ می کند و بینشی را نسبت به یکی از اقلیت های مذهبی لیتوانی به نام Karaim ارائه می دهد.

با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توانید به راحتی از پایتخت لیتوانی یک سفر یک روزه به این شهر داشته باشید. ویژگی قابل توجه تراکای این است که این شهر توسط مردمی از ملیت های مختلف ساخته و حفظ شده است و از نظر تاریخی، جوامعی از قرائم ها، تاتارها، لیتوانیایی ها، روس ها، یهودیان و لهستانی ها در اینجا زندگی می کردند که باعث شده برخی از این نژادها هنوز هم در این شهر دیده شوند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شماره خود را درج کرده و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور لیتوانی

بیشتر شهرهای لیتوانی کوچک هستند و تنها 14 شهر با بیش از 20 هزار نفر جمعیت در این کشور وجود دارد.

ویلنیوس بزرگترین شهر لیتوانی و همچنین مقر دولت این کشور است. این شهر در بخش جنوب شرقی کشور واقع شده است و به عنوان یک شهر جهانی گاما طبقه بندی می شود. ویلنیوس به دلیل معماری شهر قدیمی خود که در سال 1994 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، مشهور است.

کلایپدا بندری برای حمل و نقل و سومین شهر بزرگ لیتوانی و مرکز شهرستان کلایپدا است. این شهر به دلیل اینکه بندری معمولاً بدون یخ در دهانه رودخانه آکمنا است از اهمیت ملی بسیار بالایی برخوردار است. این بندر مهم ترین مرکز حمل و نقل در لیتوانی می باشد و یک بندر چند منظوره در آب های عمیق است.

پانیوژیس یک شهر صنعتی در بخش شمالی لیتوانی است. بسیاری از کارخانه های تولید نساجی، شکر، آبجو، شیشه و سایر محصولات، چشم انداز این شهر را تشکیل می دادند، امروزه پانیوژیس در حال تبدیل شدن به مکانی محبوب برای گردشگران است.

پالنگا به عنوان شهری تفریحی برای کسانی که می خواهند از مزیت دریا استفاده کنند، بسیار مورد علاقه و محبوب گردشگران می باشد. این شهر که در سواحل لیتوانی قرار دارد، دارای یک اسکله معروف عالی برای تماشای غروب خورشید، موزه ای اختصاص داده شده به کهربای بالتیک و صحنه های فرهنگی و غذایی خوب است.

تیم کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تمام تلاش خود را کرده تا بتوانند به بهترین نحو به معرفی شهرهای کشور لیتوانی به شما عزیزان بپردازند، چنان چه شما عزیزان نیاز به کسب اطلاعات بیش تری در رابطه با هرکدام از شهرهای این کشور دارید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و شیراز تماس برقرار کرده و از راهنمایی آنان بهره مند شوید؛ همچنین مطلب تحصیل در لیتوانی نیز برای شناخت بیشتر و معرفی دانشگاه های این کشور برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده است.

مقصد نهایی شما برای مهاجرت کدام شهر و کشور است؟ با تحقیق بیشتر ، بهترین تصمیم را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه