نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا یکی از پر سود ترین روش های مهاجرت به اروپا است که مورد توجه سرمایه گذاران جهان قرار گرفته است . یکی از فعالیت های تجاری در این دوره توسعه یافته ، شرکت سهامی است . فعالیت شرکت سهامی بسیار شبیه شرکت مدرن است و سرمایه گذاران سهام یک شرکت را خرید و فروش می کنند . این شرکت از تعدادی از سهام دار برای اهداف مشترک و تشکیل شده است . در این مقاله مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا را بررسی کرده و به بیان جزئیات و الزامات شرکت های سهامی در تعدادی از کشورهای اروپایی می پردازند .

بررسی نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا

اروپا دومین قاره کوچک جهان است که در نیم کره شمالی زمین قرار دارد . اروپا و آسیا با یکدیگر خشکی بزرگی به نام اوراسیا را تشکیل می دهند و به وسیله کوه های اورال به یکدیگر می پیوندند .

اروپا با مساحت حدود 10 میلیون کیلومتر مربع ، دارای 730 میلیون نفر جمعیت می باشد . این قاره به دلیل قرار گرفتن در منطقه معتدل شمالی به قاره سبز معروف است و از سمت جنوب شرقی بین دریای خزر ، دریای سیاه ، از سمت جنوب با مدیترانه ، از سمت غرب با اقیانوس اطلس و از سمت شمال با دریای آدریاتیک قرار دارد .

از شهر های مهم و تاریخی اروپا می توان به لندن ، رم ، مسکو ، آتن ، پاریس و برلین اشاره کرد . ساکنین اروپا از اقوام گوناگونی هستند و به زبان های مختلفی از جمله انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی ، هلندی ، پرتغالی ، یونانی ، روسی صحبت می کنند .

یک شرکت سهامی یک نهاد تجاری است که در آن سهام شرکت توسط سهامداران خرید و فروش می شوند . هر سهامدار نسبت به میزان سهام خود مالک شرکت است . سهامداران می توانند سهام خود را به دیگران انتقال دهند بدون اینکه ، این انتقال تاثیری بر شرکت داشته باشد .

نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا در هر کشور متفاوت است و به میزان سرمایه خاصی برای خریداری سهام نیاز دارد . روند تاسیس و افتتاح یک شرکت سهامی پیچیده و وقت گیر است مثلا در جمهوری چک بسته به اقدامات لازم و پیچیدگی شرکت به طور متوسط 1 تا 3 ماه طول می کشد .

نحوه افتتاح شرکت سهامی در اسپانیا

شرکت سهامی در اسپانیا می تواند توسط سرمایه گذاران خارجی تاسیس شود که علاقه مند به خرید سرمایه های شرکت در بورس اوراق بهادار محلی هستند . سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا نیز به عنوان یک شرکت سهامی عام شناخته با مسئولیت محدود شناخته می شود و لازم به ذ کر است که این نهاد یک فرم تجاری مستقل است .

هنگام افتتاح یک شرکت در اسپانیا تحت این نهاد قانونی ، سرمایه گذاران به حداقل 60،000 یورو سپرده ، همانطور که توسط قانون شرکت های سرمایه گذاری بیان شده ، نیاز دارند .

در این نوع شرکت ها ، سرمایه گذاران باید یک هیئت مدیره شامل حداقل سه نفر تشکیل دهند . یکی از ویژگی های شرکت سهامی عام این است که سهام این نوع شرکت می تواند توسط عموم مردم خریداری شود . بر طبق مقررات قانون شرکت های سرمایه ای ، یک شرکت سهامی اسپانیایی می تواند چندین نوع سهام شامل سهام عادی ، سهام ممتاز و سهام صادر کند .

چنین سهام هایی دارای حقوق و تعهدات عمومی ( از طریق سهام و سهام عادی ) و همچنین حقوق تکمیلی موجود برای سهامداران ( از طریق سهام ممتاز ) هستند . برای اطلاع از نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا بخصوص کشور اسپانیا با موسسه ما تماس بگیرید .

نحوه افتتاح شرکت سهامی در فرانسه

برای افتتاح یک شرکت سهامی فرانسوی ، مقدار مشخصی از سرمایه مورد نیاز است . اگر شما در فرانسه ، شرکتی به عنوان یک شرکت سهامی تاسیس کنید حداقل سرمایه برای افرادی که سهام خود را به صورت عام می فروشند 225 هزار یورو است . در غیر این صورت ، فرد تنها به 37000 یورو نیاز خواهد داشت . 50 درصد از سرمایه مورد نیاز باید در مدت پنج سال از زمان ثبت نام پرداخت شود .

عدم انجام این کار منجر به انحلال شرکت خواهد شد . میزان مشارکت سهامدارن بر اساس میزان سهامی که خریداری می کنند تعیین می شود . حقوق ، تعهدات و بدهی های سهامدارن در قانون شرکت وضع شده است . هیئت مدیره بخش اصلی و مسئول مدیریت این نوع شرکت است و همه فعالیت های تجاری و تصمیمات توسط آن ها انجام می شود . هیئت مدیره می تواند متشکل از سه نفر تا هجده نفر باشد .

نحوه افتتاح شرکت سهامی در ایتالیا

شرکت سهامی ایتالیایی که معمولا SpA نامیده می شود نیز به عنوان شرکت با مسئولیت محدود سهامی عام در بین نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا شناخته می شود ، زیرا اجازه تجارت سهام خود را در بازار سرمایه می دهد . به منظور افتتاح یک شرکت سهامی در ایتالیا ، الزاماتی وجود دارد برای مثال ، این شرکت حداقل باید یک سهامدار داشته باشد که الزامی برای ایتالیایی بودن ملیت آن نیست . در این نوع شرکت ها حداقل یک مدیر نیاز است ، حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید در این نوع شرکت ها 120 هزار یورو ، با 30 هزار یورو سپرده است . با این حال ، محدودیت هایی در رابطه با سرمایه گذاری خارجی در صنایع خاص وجود دارد .

نحوه افتتاح شرکت های سهامی در آلمان

آلمان دارای قوانین گسترده ای برای ثبت و مدیریت شرکت ها است . با این حال ، هر نوع خاصی از شرکت ها دارای قوانین خاصی است . شرکت سهامی در آلمان دارای قوانین خاصی است که بر اموری مانند مدیریت ، قدرت هیئت های نظارت شرکت های آلمان ، حقوق و مقررات سهامداران ، الزامات میزان سرمایه حاکم است .

شرکت سهامی آلمانی ممکن است توسط یک شخص یا اشخاص حقوقی ثبت و افتتاح شود . سیستم مدیریتی آلمان دوگانه است و باید به هیئت مدیره و هیئت نظارت تقسیم شود . هیئت مدیره فعالیت های روزمره AG آلمان را مدیریت می کند ، در حالی که هیئت نظارت به عنوان مدیر غیر اجرایی عمل می کند و فعالیت های هیئت مدیره را نظارت خواهد کرد .

سهامداران شرکت آلمانی در جلسه عمومی سالیانه یا دیگر جلسات فوق العاده قدرت خود را اعمال می کنند . حداقل سهام مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این نوع شرکت 50 هزار یورو است ، البته تنها 12500 یورو باید در شرکت سپرده گذاری شود . نام شرکت های سهامی آلمان باید دارای مخفف AG باشند .

در مقاله فوق مشاورین موسسه مهر آفرین رجبی ، نحوه افتتاح شرکت های سهامی در اروپا را مورد بررسی قرار داده و شرایط تاسیس این شرکت ها را در تعدادی از کشورهای اروپایی بیان نمودند . علاقمندان مهاجرت کاری به اروپا از روش سرمایه گذاری جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفاتر موسسه در شهرهای شیراز و تهران تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه