اجاره مغازه در ترکیه

اجاره مغازه در ترکیه چه مزایایی دارد؟ ترکیه یکی از کشور های آسیایی اروپایی است که به دلیل شرایط جغرافیایی ویژه و شرایط اقتصادی مطلوب، یکی از گزینه های مناسب برای تجارت به شمار می آید، در این مقاله مشاورین ارشد موسسه مهاجرتی رجبی اجاره مغازه در ترکیه و مراحل آن را بیان خواهند کرد.

اجاره مغازه در ترکیه

مشاور مهاجرتی

هزینه اجاره یک باب مغازه چهل و سه متر مربعی در استانبول 1300 لیر ترکیه برای هر ماه و اجاره بهای یک باب مغازه هشتاد متر مربعی در این شهر 3500 لیر ترکیه است .

برای اجاره مغازه در ترکیه می توانید از اینترنت ، روزنامه ها ، آژانس های املاک و مستغلات کمک بگیرید.

برای سرمایه گذاری و حتی افتتاح و اجاره مغازه در ترکیه ، فروشگاه و حتی رستوران در این کشور باید برای ثبت شرکت اقدام نموده و پس از آن برای خرید و یا اجاره مغازه و یا مکان مناسب برای شروع به کار اقدام نمایید .

  • اخذ مجوز کار در ترکیه ار وزارت کار این کشور
  • اخذ یک شماره مالیاتی با ارائه محل اقامت
  • مراجعه به اداره مالیات و اخذ گواهینامه ثبت شرکت

همین ابتدا دعوت می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را مطالعه کرده  و با انواع شیوه های سرمایه گذاری و حداقل مبالغ برای سرمایه گذاری در این کشور آشنا شوید.

برای افتتاح کار و ثبت شرکت و سرمایه گذاری در هر کشور اجاره و یا خرید مکان کار الزامی است، البته قبل از انتخاب کشور مورد نظر برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری باید هزینه خرید و یا اجاره مغازه و مراکز تجاری در کشور های مختلف را مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه را انتخاب نمود.

بررسی اجاره مغازه در ترکیه

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود یک کشور ترانزیتی و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به شمار می آید . به همین دلیل این کشور از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی به سر می برد و یکی از گزینه های مطلوب برای مهاجرت کاری و سرمایه گذاری در این کشور است .

برای سرمایه گذاری و حتی افتتاح و اجاره مغازه در ترکیه ، فروشگاه و حتی رستوران در این کشور باید برای ثبت شرکت اقدام نموده و پس از آن برای خرید و یا اجاره مغازه و یا مکان مناسب برای شروع به کار اقدام نمایید . البته برای مهاجرت کاری به ترکیه اخذ اجازه کار الزامی است .

این مجوز کار توسط وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تحت عنوان ویزای کاری ترکیه صادر می شود . مدت اعتبار این مجوز کار یک ساله است اما قابل تمدید است . اغلب سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری در بخش های مرتبط با گردشگری ، رستوران ، هتل ، آرایشگاه و غیره در این کشور دارند .

مدارک اخذ مجوز کار در ترکیه

  • قرارداد کار در صورت کار با کارفرما
  • مجوز ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • کپی پاسپورت معتبر
  • مجوز اقامت در ترکیه
  • تکمیل فرم درخواست مجوز کار
  • گواهی تمکن مالی برای ثبت شرکت
  • مجوز فعالیت تجاری

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی که بخشی از آن در شمال غرب آسیا و بخشی دیگر در جنوب شرق اروپا قرار دارد . ترکیه از سمت شرق با کشور های ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان ، از سمت جنوب شرقی با عراق و سوریه ، از سمت شمال غربی با بلغارستان و یونان همسایه است.

البته ترکیه از سمت شمال با دریای سیاه ، از سمت غرب با دو دریای مرمره و اژه و از سمت جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی مشترک دارد . مساحت این کشور بالغ بر هفتصد و هشتاد و سه هزار کیلومتر مربع و جمعیت ساکنین آن بالغ بر هشتاد میلیون نفر است.

پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور به ترتیب آنکارا و استانبول نام دارد . زبان رسمی مردم این کشور زبان ترکی و واحد پول آن لیر نام دارد.

توصیه می کنیم مقاله بهترین شهر های ترکیه برای کار را هم مطالعه کنید و با بهترین مقاصد کاری ترکیه آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه

روند آغاز فعالیت تجاری در ترکیه

روند آغاز فعالیت تجاری و ثبت شرکت در ترکیه نسبتا ساده است و زمانی که همه مراحل به درستی تکمیل شود ، سرمایه گذار می تواند در عرض یک هفته شروع به تجارت کند.

اولین وظیفه تهیه و پیش نویس مقررات انجمن است که باید توسط مدیران شرکت امضا شوند . مقررات انجمن باید به صورت قانونی تدوین شود و مطابق با ماده 279 قانون تجارت ترکیه باشد . سند نیاز به عبارت ” محدود ” در نام تجاری شرکت دارد.

افتتاح کنندگان شرکت و تجارت در ترکیه باید ملیت ، نام و نام خانوادگی ، آدرس محل سکونت و آدرس محل تجاری اجاره یا خریداری نموده در این کشور را اعلام کنند.

سپس اسناد به صورت رسمی مورد تایید قرار گرفته و در صورت لزوم ترجمه می شوند . حداقل سرمایه ثابت باید در یک حساب بانکی به نام شرکت سپرده گذاری شود.

پس از آن ، سرمایه گذاران می توانند فرآیند ثبت شرکت را با پرداخت هزینه به دفتر رجیستر تجاری ترکیه ، با اسناد لازم آغاز کنند . اداره ثبت احوال یک گواهی ثبت را صادر می کند و ثبت این شرکت در روزنامه ترکیه منتشر می شود . سپس شرکت باید مالیات بر ارزش افزوده را با اداره مالیات مربوطه ثبت کند .

مراحل افتتاح مغازه در ترکیه

  • خرید یا اجاره مغازه در ترکیه
  • اخذ مجوز کار در ترکیه ار وزارت کار این کشور
  • اخذ یک شماره مالیاتی با ارائه محل اقامت
  • مراجعه به اداره مالیات و اخذ گواهینامه ثبت شرکت
  • ثبت اظهارنامه مالیاتی
  • ارائه درخواست افتتاح مغازه به سازمان بازرگانی شهر
مشاغل مجاز برای خارجی ها در ترکیه

مشاغل مجاز برای خارجی ها در ترکیه

اکثر سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند تا کسب و کارهایی را ایجاد کنند که به نوعی به گردشگری یا خدمات نیاز های دیگر خارجی ها مرتبط باشند.

کافه ها ، رستوران ها ، هتل ها ، شرکت های اجاره ای تعطیلات ، آژانس های املاک ، مغازه ها و شرکت های تعمیر و نگهداری عادی و معمول به نظر می رسند و سازماندهی و اجرای این مشاغل برای خارجی ها آسان است.

تعدادی از کسب و کارها در این کشور وجود دارند که خارجی ها نمی توانند بدون مجوز وزارت تجارت و صنعت افتتاح کنند.

این مشاغل شامل بانک ها ، موسسات مالی خصوصی ، دفاتر مبادله ارز خارجی ، شرکت های تحت قانون بازار سرمایه ، انبارداری عمومی و اپراتور های مناطق آزاد تجاری هستند . البته بجز این موارد ، بازار کار ترکیه برای خارجی ها فراهم است.

هزینه اجاره مغازه در ترکیه

قیمت خرید و یا اجاره مغازه در ترکیه در شهر های مختلف آن متغیر و متفاوت است . به گونه ای که اجاره بهای یک مغازه در شهر های آنتالیا و آلانیا نسبتا پایین است و قیمت مغازه در استانبول از دیگر شهر های این کشور بالاتر می باشد .

هزینه اجاره و یا قیمت خرید مغازه در این کشور به منطقه و محل تجاری ، صنف ، امکانات ، عمر ساختمان ، متراژ و غیره بستگی دارد . مثلا هزینه اجاره یک باب مغازه چهل و سه متر مربعی در استانبول 1300 لیر ترکیه برای هر ماه و اجاره بهای یک باب مغازه هشتاد متر مربعی در این شهر 3500 لیر ترکیه است.

شاید بخوانید بدانید هزینه های زندگی در ترکیه چقدر است؟ مقاله لینک شده را بخوانید.

نحوه یافتن مغازه برای اجاره یا خرید در ترکیه

روش های مختلفی برای یافتن یک باب مغازه و یا مرکز تجاری در ترکیه وجود دارد که در زیر با آن ها آشنا خواهیم شد:

  • اینترنت : یکی از پرطرفدار ترین و آسان ترین روش های یافتن مکان مورد نظر برای آغاز به کار و فعالیت تجاری در ترکیه برای اجاره یا خرید وب سایت ها و یا پورتال های اینترنتی است . وب سایت های متعددی برای تبلیغ و آگهی مغازه و یا مراکز تجاری در ترکیه وجود دارند .
  • روزنامه ها: یکی دیگر از روش های یافتن مغازه برای اجاره یا خرید مطالعه صفحات نیازمندی های روزنامه های کثیر الانتشار و یا مجلات و هفته نامه های محلی است که دارای آگهی های فروش یا اجاره مغازه می باشند.
  • آژانس های املاک و مستغلات : این روش یکی از مطمئن ترین روش های برای یافتن مغازه در ترکیه است . با مراجعه به این آژانس ها فرد می تواند با بیان هزینه و دیگر گزینه های مورد نظر خود مکانی مناسب برای آغاز کار خود پیدا کند.
نحوه یافتن مغازه برای اجاره یا خرید در ترکیه

در نگارش مقاله فوق تلاش گردید کلیه جزئیات پیرامون اجاره مغازه در ترکیه بررسی و بیان شود . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان با دفاتر شیراز و تهران موسسه مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید و یا مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مرور کرده و شرایط کشورهای مختلف را قیاس کنید.

78 دیدگاه در “اجاره مغازه در ترکیه

  1. اجاره مغازه در ترکیه عظیمی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    راه اندازی کارگاه تولیدی محصولات روشنایی مثل لوستر و آباژور و … در ترکیه مناسب هست؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت تورم ترکیه زیاد توصیه نمی شود .
      با تشکر از سوال شما

  2. اجاره مغازه در ترکیه آریا گفت:

    سلام اجاره مغازه در ترکیه پول پیش هم مثل ایران میخواد یا فقط اجاره ماهیانه هست؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      خیر مثل ایران نیست و صرفا مبلغ جزئی در حد اجاره یک الی دو ماه از شما گرفته می شود.
      با تشکر از سوال شما

  3. اجاره مغازه در ترکیه مهرداد شجاعی گفت:

    سلام از طریق داور ورزش رزمی میشه در ترکیه کسب درآمد کرد یا اقامت گرفتمهرداد

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای دریافت اقامت کاری می بایست با کارفرما های مختلف در این حیطه در ارتباط باشید که ببینید به شما جاب افر می دهند یا خیر

      با تشکر از سوال شما

  4. اجاره مغازه در ترکیه جمشید سامری گفت:

    سلام ممنون از اینکه برای سوالات وقت بگذارید
    یه سوال صفر تا صد یه مغازه برای سمبوسه و فلافل اصل آبادان،، چقدر هزینه لازمه واینکه اگه مجوز یه ساله کار بدن آیا سال بعد قابل تمدید هست ؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
      هزینه خریداری تجهیزات و موارد مربوطه نیز به صورت مجزا باید در نظر گرفته شود.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 4000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.

      با تشکر از سوال شما

  5. اجاره مغازه در ترکیه مرتضی گفت:

    سلام قیمت یه مغازه ۱۰۰ متری وسط بازار اصلی ترکیه برای پوشاک ماهی چقده. قیمت رهن و اجاره

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مبلغ اجاره مغازه کاملا بستگی به موقعیت، دسترسی، امکانات، منطقه، نوع ساختمان و…. دارد ولی به طور کلی اجاره مغازه ها از 5000 لیر به بالا برای هر ماه در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

      1. اجاره مغازه در ترکیه فاطمه مرادی گفت:

        سلام وقت بخیر میشه با اجاره مغازه اقامت گرفت؟

        1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          در صورت راه اندازی بیزنس و ثبت شرکت میتوانید اقامت موقت قابل تمدید دریافت کنید.

          با تشکر از سوال شما

  6. اجاره مغازه در ترکیه میر مهدی سیدی گفت:

    با سلام
    آیا احداث یک کارگاه تولیدی در یک مکان اجاره ای حدود ۸۰ متر مربعی در منطقه صنعتی ترکیه امکان داره لطفا راهنمایی بفرمایید چقدر هزینه دربر دارد

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله در ابتدا باید ثبت شرکت انجام بدهید.
      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
      هزینه خریداری تجهیزات و موارد مربوطه نیز به صورت مجزا باید در نظر گرفته شود که با توجه به نوع بیزنس تان، نوع و میزان تجهیزات مورد نیاز متفاوت است.

      با تشکر از سوال شما

    2. اجاره مغازه در ترکیه علیزاده گفت:

      سلام تمامی وسایل چاپخانه رو دارم چقدر هزینه میبره اجازه کسب و کار (اقامت)و
      اجاره گرفتن مکان 80متری و وسایل هارو ببرم استانبول چقدر هزینه. بار و اجازه خروج؟ میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

      1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
        میزان اجاره محل کار بسته به منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 3000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.
        در رابطه با هزینه ارسال وسایل می بایست با باربری در ارتباط باشید.

        با تشکر از سوال شما

  7. اجاره مغازه در ترکیه سحر گفت:

    سلام وقت بخیر هزینه اجاره یک مغازه بسیار کوچک برای فروش بدلیجات و ثبت آن چقدر هست در دنیزلی
    و میتونم هیچ ترکی و استخدام نکنم خودم و همسرم کار کنیم

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
      هزینه خریداری تجهیزات و موارد مربوطه نیز به صورت مجزا باید در نظر گرفته شود.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و. غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 1000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.
      در صورتی که مایل به دریافت اقامت دائم هستید می بایست 5 تبعه ترک استخدام و بیمه کنید و در غیر این صورت نیاز نیست.

      با تشکر از سوال شما

  8. اجاره مغازه در ترکیه سحر گفت:

    سلام وقت بخیر هزینه اجاره یک مغازه بسیار کوچک برای فروش بدلیجات و ثبت آن چقدر هست در دنیزلی

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 1000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا

      با تشکر از سوال شما

  9. اجاره مغازه در ترکیه امیر گفت:

    سلام برای اجاره مغازه در ترکیه باید شریک ترک داشت !؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر نیازی به شراکت با تبعه ترک نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  10. اجاره مغازه در ترکیه Loking گفت:

    اجاره مقازه ۱۲متری آماده به کار مثلا کافی شاپ از چقد شروع میشه در انتالیا؟؟
    کلا هزینه صفر تا ۱۰۰ مثلا ثبت شرکت شخصی و اجاره مقازه چقد باید پول داشته باشم توی شهر انتالیا؟؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
      هزینه خریداری تجهیزات و موارد مربوطه نیز به صورت مجزا باید در نظر گرفته شود.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 2000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.

      با تشکر از سوال شما

  11. اجاره مغازه در ترکیه حسین گفت:

    سلام
    اجاره یک مغازه ۴۰ _۵۰ متری در محله چکمه استانبول و یا اطراف آن چقدر است؟
    برای کار تعمیرات لوازم خانگی چند تبعه ترک باید استخدام کرد و حقوقشان چقدر است؟
    برای ثبت شرکت آیا اول باید کیملیک داشت؟ اگر بله آیا با اجاره یک ساله یک خانه می توان اقدام به ثبت کرد؟
    با تشکر

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تقریبا حدود 4000 لیر در ماه.
      اگر مایل به دریافت اقامت دائم باشید باید 5تبعه ترک استخدام و بیمه کنید، در غیر این صورت نیاز نیست.
      نيازي به کیملیک نیز نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  12. اجاره مغازه در ترکیه حسین گفت:

    سلام
    هزینه اجاره مغازه در استانبول منطقه چکمه حدود ۴۰ متر (برای تعمیرات لوازم خانگی) چقدر است؟
    و برای مغازه خدماتی مثل تعمیرات لوازم خانگی نیاز استخدام چند تبعه ترک است؟ و باید به هر تبعه چقدر حقوق داد؟
    و اینکه اول باید کیملیک گرفت و بعد باید شرکت و مغازه ثبت کرد؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      تقریبا حدود 4000 لیر در ماه.
      اگر مایل به دریافت اقامت دائم باشید باید 5تبعه ترک استخدام و بیمه کنید، در غیر این صورت نیاز نیست.
      نيازي به کیملیک نیز نمی باشد.

      با تشکر از سوال شما

  13. اجاره مغازه در ترکیه اعتدالی گفت:

    سلام منظور از ۲۵۰۰۰ لیر برای یکسال چی ؟ هزینه هارو به تفکیک میشه تپضیح ؟ هزینه خدمات شما برای ثبت شرکت چقدر هست و هزینه های کلیه مراحل اداری ثبت شرکت که توسط دولت گرفته میشه چقدر هست،،،،ممنون

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه ثبت شرکت
      هزینه حسابدار
      هزینه مجوز کار
      هزینه قبوض
      هزینه مالیات
      و غیره
      در حال حاضر موسسه ما برای ثبت شرکت در ترکیه فعالیتی ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  14. اجاره مغازه در ترکیه ریتا گفت:

    سلام وقت بخیر
    تو اروپا اگر شرکت ثبت شده داشته باشیم در زمینه تولید هوم دکور برای داشتن مغازه در ترکیه و فروش محصولاتمون باز باید در ترکیه شرکت ثبت کنیم؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می بایست ثبت شرکت در ترکیه را انجام بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  15. اجاره مغازه در ترکیه سعید گفت:

    سلام و خسته نباشید واسه تعمیرات موبایل در ترکیه چقد هزینه لازم هست و تو این شغل هم باید ۵نفر ترک استخدام مرد یا نه ممنون از راهنماییتون

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 25000 لیر است.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 2000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.
      ميتوانید 5 تبعه ترک استخدام نکنید.

      با تشکر از سوال شما

  16. اجاره مغازه در ترکیه mehdi shaterhoseyni گفت:

    سلام
    ببخشید هزینه‌ی راه‌اندازی فروشگاه پوشاک در مرتر (هزینه اجاره مغازه و ثبت شرکت) چقدر است؟
    و اینکه چند تبعه ترک را باید استخدام کرد؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 25000 لیر است.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه 40، 50 متری حدودا 3000 لیر در ماه است. اگر به متراژ کمتری احتیاج دارید طبیعتا هزینه کاهش پیدا می‌کند.
      معمولا احتیاج است که 5 تبعه ترک استخدام کنید.

      با تشکر از سوال شما

  17. اجاره مغازه در ترکیه Shirin گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای افتتاح یک سوپر مارکت چقدر هزینه برای جنس ریختن داخل مغازه لازمه؟ و هزینه حقوق و بیمه ۵ نفر استخدام ترک ماهیانه چقدر است؟؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به میزان اجناسی که مد نظر تان هست دارد، همچنین متراژ مغازه نیز تاثیر گذار است.
      برای هر نیروی کار حداقل مبلغ 3500 لیر در ماه در نظر بگیرید

      با تشکر از سوال شما

  18. اجاره مغازه در ترکیه شادي گفت:

    سلام و عرض ادب
    ممنون مي شم راهنمايي بفرماييد
    باز كردن يك مكان در استانبول براي خدمات پوست و مو و آرايشگري نياز به مكان اداري داره يا مغازه و هزينه مكان چقدر هست ؟
    تشكر

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله برای راه اندازی چنین بیزنسی می بایست در ابتدا ثبت شرکت انجام داده و یک مکان مورد تایید اجاره کنید. میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه 40، 50 متری حدودا 3000 لیر در ماه است. اگر به متراژ کمتری احتیاج دارید طبیعتا هزینه کاهش پیدا می‌کند.

      با تشکر از سوال شما

    2. اجاره مغازه در ترکیه احسان اکبری گفت:

      سلام عذرخواهی میکنم برای بازکردن کافه یا غذاخوری چقدر سرمایه لازم است و همچنین اجاره مغازه به چه صورتی هستش و ایا باید ثبت شرکت نمود یا نه باکمال تشکر

      1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله برای راه اندازی چنین بیزنسی می‌بایست ثبت شرکت انجام دهید.
        هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 20000 لیر است.
        هزینه خریداری تجهیزات و موارد مربوطه نیز به صورت مجزا باید در نظر گرفته شود.
        میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و…. بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه از حدود 2000 لیر در ماه در نظر بگیرید به بالا.

        با تشکر از سوال شما

  19. اجاره مغازه در ترکیه مجید گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم راهنمایی کنید که برای تاسیس مغازه شیرینی فروشی در منطقه بیلیک دوزو یا مناطق مجاور آن ( دور از مرکز استانبول ) حدودا چه مقدار سرمایه اولیه شامل اقدامات ثبت شرکت ، اجاره مغازه ای که زیر زمین برای کارگاه داشته باشه ، دیزاین داخلی و خرید تجهیزات لازم هست

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 25000 لیر است.
      میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه در 40، 50 متری حدودا 3000 لیر در ماه است. اگر متراژ بیشتری نیاز دارید هزینه ها افزایش پیدا می‌کند.
      در رابطه با خرید تجهیزات نیاز به بررسی های
      بیشتر است و افرادی که در حیطه قنادی فعالیت دارند میتوانند برآورد قیمت برای خرید تجهیزات لازم را انجام دهند.

      با تشکر از سوال شما

  20. اجاره مغازه در ترکیه Ahad گفت:

    سلام وقت بخير
    آيا در استانبول هتل براي اجاره چندساله جهت كار توريستي
    موردي هست و چقدر سرمايه لازمه جهت ثبت شركت و مجوز كار ، دارايي و تمامي مخارج صفر تا صد اقامت كاري و هزينه زحمات شركت شما

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه کارهای اداری جهت ثبت شرکت به تنهایی حدود 30000 لیر در نظر بگیرید.
      هزینه اجاره نیز به صورت مجزا بسته به منطقه، متراژ و موارد دیگر باید جدا در نظر بگیرید.
      ضمنا موسسه ما در این زمینه خدماتی ارائه نمی دهد.

      با تشکر از سوال شما

      1. اجاره مغازه در ترکیه میثم گفت:

        سلام وقت بخیر بنده قصد احداث فروشگاه سموم کشاورزی در ترکیه را دارم. هزینه مجوز و فروشگاه و در کل هزینه کل باید چند در نظر گرفت؟

        1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          هزینه های اداری ثبت شرکت و کلا هزینه های اولیه برای شروع کار در سال اول حدود 25000 لیر است.
          میزان اجاره محل کار بسته به متراژ، منطقه، نوع ساختمان، عمر ساختمان، دسترسی، امکانات و غیره بسیار متفاوت است ولی به طور کلی اجاره یک مغازه 40، 50 متری حدودا 3000 لیر در ماه است. اگر به متراژ کمتری احتیاج دارید طبیعتا هزینه کاهش پیدا می‌کند.

          با تشکر از سوال شما

  21. اجاره مغازه در ترکیه yakend گفت:

    سلام دوست عزیز .میانگین حقوق ماهیانه استخدام هر تبعه ترک چقدر هست برای شغل پوشاک؟ممنونم

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      حداقل 120 دلار در برای هر ماه

      با تشکر از سوال شما

  22. اجاره مغازه در ترکیه yakend گفت:

    سلام دوستان عزیز خسته نباشید ،یک سئوال از شما دارم .می خواهم مغازه ای در قسمت مرتر استانبول اجاره کنم .در ایران تولید لباس زیر مردانه و زنانه دارم .وعمده فروش بازار تهران نیز هستم .حالا آیا امکانش هست که از ایران به مغازه ای که در مرتر استانبول بگیرم جنس تولید و وارد ترکیه کرد ؟و ضمنا هزینه اجاره مغازه و حق الزحمه شما و کارهای اداری چقدر هطت ؟ و مجموعا چقدر به سرمایه در شروع کار مورد نزاز هست ؟ودر آخر آیا در این مغازه هم باید ۵ کارگر ترک استخدام کرد ؟یا کمتر از این تعداد هم میشود ؟ممنونم از شما

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      امکان ثبت شرکت و راه‌ اندازی بیزنس های مختلف در کشور ترکیه وجوددارد.
      در رابطه با صادرات از ایران می بایست با بازرگانی در ایران در ارتباط باشید.
      اجاره مغازه بسته به متراژ و منطقه مورد نظر متفاوت است به طور تقریبی اجاره ماهانه برای یک مغازه به متراژ 40 متر حدود 3500 لیر در ماه می باشد.
      به جز اجاره مغازه هزینه های جانبی سال اول را 25000 لیر در نظر بگیرید.
      استخدام 5 نفر از تبعه کشور ترکیه الزامی می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  23. اجاره مغازه در ترکیه Farshad گفت:

    با سلام، اجاره مغازه ۴۰ تا ۵۰ متر، در فروم استانبول چقدر است.و حدوداً چقد مالیات برای یک سال باید بپردازیم.و اصلا داخل مجتمع تجاری به فرد خارجی اجاره میدن،یا فرقی نمیکنه.و گرفتن نیروی ترک بسته به نوع شغل دارد .یا حتما مشخص شده است (نفرات کارگر ترک).متشکرم از راهنمایی تون

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در هر جایی می توانید مغازه اجاره کنید و محدودیتی وجود ندارد
      مبلغ اجاره حدودا 3000 لیر در ماه می باشد.
      معمولا باید 5 تبعه ترک را استخدام کنید که البته در برخی موارد با تعداد کمتر هم امکان پذیر است.
      نرخ مالیات در ترکیه 20 درصد در سال است.

      با تشکر از سوال شما

    2. اجاره مغازه در ترکیه فرشاد گفت:

      سلام خسته نباشید من می‌خوام تو استانبول مغازه اجاره کنم برای کار پوشاک تو مغازه مثلاً 40 متری که نمیشه 5 تا از تبعه ترک استخدام کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        برای همه مشاغل نیازی نیست 5 تبعه ترک استخدام کنید .

        با تشکر از سوال شما

  24. اجاره مغازه در ترکیه amir گفت:

    سلام برای راه اندازی مغازه دیزاین و دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری لمینت پارکت و …
    حدودا چقدر هزینه لازمه در ازمیر ؟ایا بازار کار خوبی داره این شغل؟
    میشه خونه اجاره کرد مغازه ام اجاره کرد اندازه همون دویست و پنجاه هزار یورو بشه رو هم اقامت گرفت؟یا اون دویست پنجاه هزار یورور مستقیم فقط باید یجا سرمایه گزاری کرد؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      امکان دریافت پاسپورت کشور ترکيه با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار وجود دارد و این سرمایه گذاری ارتباطی به ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس ندارد.
      برای راه اندازی بیزنس در ترکیه هزینه های اجاره محل کار، حقوق حسابدار و پرسنل، خرید تجهیزات و غیره را باید در نظر بگیرید که بسته نوع کسب و کار، منطقه مورد نظر و غیره بسیار متفاوت خواهد بود ولی هزینه های سال اول را حداقل 60000 لیر در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  25. اجاره مغازه در ترکیه امیر گفت:

    سلام روز بخیر. میخواستم ببینم اجاره مغازه برای نقاشی خوردو در حاشیه شهر ازمیر یا استانبول حدودا چقدره. واینکه با اجاره مغازه میشه اقامت گرفت؟ بعد اگر گردون مغازه فقط نیاز به یک نیرو باشه به چه صورت میشه

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مبلغ اجاره مغازه بسته به منطقه، میزان تردد، متراژ و…. بسیار متفاوت خواهد بود ولی به صورت کلی برای اجاره مغازه در در حد 40-50 متر مربع 1300 تا 3000 لیر به صورت ماهانه لازم است.برای راه اندازی مغازه یا هر نوع بیزنس در ترکیه باید ثبت شرکت انجام دهید و مجوز دریافت کنید. بعد از راه اندازی بیزنس به شما کارت اقامت یک ساله داده می‌شود که هر سال امکان تمدید آن وجود دارد و در نهایت بعد از حدود 5 سال می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  26. اجاره مغازه در ترکیه هاشمی گفت:

    درود بر شما
    هاشمی هستم
    میخاستم ببینم شرایط احداث و هزینه یک مغازه خشکباری از محصلات ایرانی مثل پسته و زعفران و خرما و…… چقدر هست چگونه
    ممنون

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای راه اندازی مغازه خشکبار در کشور ترکیه شما می بایست ثبت شرکت انجام دهید و 5 تبعه کشور ترکیه را به عنوان نیروی کاری استخدام نمایید.
      مبلغ اجاره مغازه در ترکیه بسته به منطقه انتخابی میتواند متغیر باشد ولی حداقل مبلغ 1300 لیر در ماه را باید در نظر بگیرید.

      با تشکر از سوال شما

  27. اجاره مغازه در ترکیه هاشمی گفت:

    درود بر شما
    ممنون از سایت خوبتون
    خواستم ببینم برای فروش خشکبار ایرانی هزینه اجاره یک مغازه خوب چقدر هست و شرایطش چیه ؟؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      مبلغ اجاره مغازه بسته به منطقه مورد نظر و متراژ مغازه و….. متفاوت می باشد ولی به طور متوسط اجاره مغازه با متراژ 40 تا 50 متر مربع حدودا ماهی 1300 لیر می باشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. اجاره مغازه در ترکیه علی ح گفت:

      سلام خسته نباشید، اگر در آدانا یا آنتالیا بخوام تهیه غذا بزنم یه رستوران کوچک، میخواستم ببینم برای گرفتن موقت حتما باید افراد ترک استخدام کنم یا خیر خودم و افرادی که دارم میشه کار کرد… و یک چیز دیگه اینکه من میخوام اول یه دوره دو ماهه بیام و دنبال مغازه بگردم و وسایل مورد نظر، بعد شروع به کارهای اقامت موقت کنم، میخواستم ببینم راه درستیه؟!؟

      1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        طبق قوانین ثبت شرکت کشور ترکیه برای افراد خارجی، شما باید الزاما چند نفر تبعه ترک را به عنوان نیروی کاری استخدام کنید.
        می‌توانید ابتدا به صورت توریستی وارد ترکیه شوید و محیط و شرايط کاری را از نزدیک ببینید و بررسی کنید و بعد از آن به صورت موازی کارهای ثبت شرکت و راه اندازی بیزنس تان را انجام دهید.

        با تشکر از سوال شما

      2. اجاره مغازه در ترکیه علی گفت:

        سلام برای راه اندازی یه هایپر مارکت کوچک تقریبا ۱۰۰ متری در استامبول چقدر سرمایه نیازه
        نیروهایی که استخدام میشن حتما باید ترک باشن یا ایرانی هایی که اقامت گرفتن هم میشه
        سوال آخر چقدر درامد داره تقریبی هم بگین ممنون میشم

        1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          مبالغ سرمایه اولیه ثبت شرکت، هزینه حسابدار، هزینه کارمند و….. حدود 25000 لیر در سال اول می باشد. ضمن اینکه هزینه اجاره محل کار و ملزومات آن به صورت جداگانه می باشد که بسته به محل انتخابی می تواند بسیار متفاوت باشد.
          اجاره فروشگاه 100 متری از حداقل 3000 لیر در ماه در نظر بگیرید
          استخدام تبعه ترک الزامی است.

          با تشکر از سوال شما

  28. اجاره مغازه در ترکیه گلنوش گفت:

    سلام برای اجاره کافی شاپ در انکارا چطور؟ هزینه ها نسبت به استامبول ارزان تر است.
    و اگر رستوران باشه چقدر هزینه میخواد؟در آنکارا

    1. اجاره مغازه در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      حداقل هزینه برای ایجاد کافی شاپ و یا رستوران در ترکیه با تمام تجهیزات حدودا 25000هزار دلار میباشد.البته هزینه اجاره ملک در ترکیه بسته به موقعیت ملک و نظر صاحب ملک کاملا متفاوت میباشد.

      با تشکر از سوال شما

    2. اجاره مغازه در ترکیه محمد احمدی گفت:

      تشکر از راهنمایی شما ایا این مطالب شما جدیدا” در این سایت ثبت شده چون فکر نکنم مغازه ۴۰متری تو استانبول به این قیمتها اصلا” باشه

      1. اجاره مغازه در ترکیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        احتمالا مقاله ای که شما مطالعه کرده اید مربوط به سال 2019 بوده است.
        در حال حاضر ( سال 2021) اجاره یک مغازه 40 متری در استانبول حتی در مکان های پر تردد با احتساب 24 درصد افزایش نرخ مبلغ اجاره توسط موسسه آماری ترکیه در این دو سال، با مبلغ 3500 لیر امکان
        پذیر است. در نظر داشته باشید که این مبلغ، قیمت متوسط است و مبالغ بالاتر و پایین‌تر هم قطعا وجود دارند.

        با تشکر از سوال شما

  29. اجاره مغازه در ترکیه kamran گفت:

    سلام -ممنون میشم راهنمایی کنید با توجه به شیوع کوید 19 آیا سرمایه گزاری در کافه رستوران توجیه اقتصادی دارد ؟ حدود سرمایه مورد نیاز جهت اجاره و تجهیز و راه اندازی یک کافه رستوران در یک محل نسبتا خوب به نظر شما چقدر است ؟هزینه ثبت شرکت جهت انجام اینکار و هزینه اجاره منزل متوسط جهت اقامت و حق الزحمه دفتر شما جهت تسریع در کار؟ ممنون میشم پاسخ دهید

    1. اجاره مغازه در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      حداقل هزینه برای ایجاد کافی شاپ با تمام تجهیزات در کشور ترکیه حدودا 25000دلار میباشد.هزینه ماهیانه زندگی در ترکیه بسته به سبک زندگی هر شخص متفاوت اما بطور کلی ماهیانه حدودا400الی 500دلار هزینه زندگی شامل هزینه مسکن وخوراک شما میباشد.

      با تشکر از سوال شما

  30. اجاره مغازه در ترکیه ایناز گفت:

    ایا صحت دارد که در صورت راه اندازی کسب وکاراز طریق اچازه مغازه (مشاغلی مقل فروش مواد غذایی ؛سوپرمارکت و ..) به ازای هر کارفرمای خارچی باید 5کارگر ترک استخدام کنیم و برایشان بیمه رد شود ؟

    1. اجاره مغازه در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      بله در صورتى كه فرد خارجى اقدام به اين كار كند بايد ٥ نفر ترك را استخدام كند

      با تشکر از سوال شما

  31. اجاره مغازه در ترکیه Mohammad گفت:

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید هزینه گرفتن اقامه و مجوز کار چقدر لیر ارکیه هست در زم حداقل سرمایه گذاری برای افتتاح یک کافی شاپ لازم است ممنون میشم راهنمایی بفرمایید تا بلکه بتوانم از شما کنو بگیرم برای افتتاح یک کافی شاپ در استانبول

    1. اجاره مغازه در ترکیه Hamid گفت:

      با سلام

      حداقل هزینه بدای ایجاد کافی شاپ با تمام تجهیزات از صفر تا صدش ۲۵.۰۰۰ دلار هست.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.7/5 - (15 امتیاز)
منو
خانه