تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی می تواند شما را به یک تحصیل با کیفیت و معتبر در یکی از آرام ترین و پر آسایش ترین کشورهای دنیا برساند که برخلاف شهرت کمش از اعتبار بالایی برخوردار است.

استونی کشور کوچکی از شمال اروپا است که تعداد جمعیت بسیار کم و دانشگاه های محدودی دارد، اما شرایط برای تحصیل و زندگی همین تعداد کم در یکی از بهترین  حالت ها در این کشور فراهم آمده است.

تحصیل پزشکی در استونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در استونی می تواند آینده شغلی و کاری خوبی را برایتان چه در این کشور و چه در کل اروپا و سایر کشورهای جهان رقم بزند، چون دانشگاه های پزشکی این کشور دارای جایگاه و رتبه قابل قبولی در جهان هستند. علاوه بر این پذیرش و قبولی در این مراکز آموزشی به سختی و رقابتی دانشگاه های برتر اروپا نیست که این یک مزیت بسیار خوب برشمرده می شود.

در ادامه این مطلب تیم کارشناسان خبره و باتجربه شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شما را با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی و شرایط و چگونگی پذیرش در آن آشنا خواهند ساخت.

فهرست مطالب

علاوه بر این حتما مقاله تحصیل در استونی را نیز مطالعه کنید، تا با کلیت سیستم آموزشی، دانشگاه ها، اخذ ویزا و هر آن چیزی که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی نیاز دارید تا به تحصیل پزشکی در استونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در استونی برسید، آشنا شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

دوره های پیش پزشکی در استونی

دستیابی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی برای متقاضیان خارجی در ابتدای امر نیاز به گذراندن دوره های پیش پزشکی در استونی دارد. این دوره ها جهت موفقیت در ورود به این دوره ها و همچنین با موفقیت پشت سر گذاشتن آن ها و یک اقامت مناسب در این کشور طراحی شده اند.

دوره های پیش پزشکی استونی معمولا یک سال به طول می انجامند. در دوره های پریمدیکال در استونی دانشجویان با دروس اصلی و پایه رشته های پزشکی و دندانپزشکی نظیر زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و همچنین زبان استونیایی آشنایی پیدا می کنند که آن ها برای آزمون ورودی و زندگی در این کشور آماده می سازد.

پذیرش در این دوره های آمادگی قبل از دانشگاه نیاز به ارائه مدرک دیپلم و همچنین مدرک زبان انگلیسی دارد. علاوه بر این ممکن است طی یک آزمون خلاصه میزان دانش متقاضی نیز از دروس ریاضی و زیست شناسی دبیرستان محک زده شود تا کلیاتی از سطح سواد متقاضی به دست آید.

در نهایت باید آزمون نهایی این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید. در صورت قبولی در آزمون دوره پیش پزشکی افراد می توانند درخواست خود جهت شرکت در آزمون ورودی لازمه و پس از آن همچنین پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مدنظرشان را ثبت نمایند. دقت داشته باشید که این دوره تاثیر زیادی در پذیرش و تحصیل پزشکی در استونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در استونی دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بدون آزمون به زبان انگلیسی در معتبر ترین دانشگاه های جهان تنها با دریافت مشاوره های تحصصی !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی استونی

ورود به دانشگاه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی نیازمند شرکت در آزمون ورودی و پذیرش و قبولی در آن می باشد. معمولا دانشگاه های این کشور یا آزمون ورودی مختص به خود را برگزار نموده یا نتیجه آزمون SAT را ملاک پذیرش و قبولی خود قرار می دهند.

حتما پیش از انجام هر اقدامی از نوع آزمون و شرایط پذیرش دانشگاه مدنظرتان مطلع شوید. باید توجه داشته باشید که زبان برگزاری آزمون SAT زبان انگلیسی می باشد و این یعنی اینکه شما برای شرکت در این آزمون باید از تسلط لازم و بالایی در زبان انگلیسی برخوردار باشید تا قادر به پشت سر گذاشتن آن با موفقیت شوید. برای مثال، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه تارتو باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند یا آزمون SAT شرکت کنند و هر دو قابل قبول است. همچنین این دانشگاه معمولا انگیزه نامه و مصاحبه شفاهی را نیز برای پذیرش دانشجویان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در نظر می گیرد.

لازم به ذکر است که مباحث آموزشی آزمون ورودی رشته های پزشکی استونی شامل دروس زیست شناسی و شیمی است و زمان ثبت نام آزمون ورودی در ماه آوریل و زمان برگزاری آن در ماه های ژوئن ، اکتبر و دسامبر می باشد که شما می توانید برای رسیدن به هر یک از این برنامه ها با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید تا زمان بندی دقیق را بررسی و شرایط و جزئیات را دقیقا بشناسید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی استونی

تحصیل پزشکی در استونی

شاید شما نیز مانند بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور مطلع نباشید که تحصیل پزشکی در استونی یکی از معتبرترین ها در سطح اروپا می باشد که هر ساله به متقاضیان آن نیز افزوده می شود. این امر باعث شده که شرایط پذیرش در این رشته نیز هر ساله کمی سخت تر شود.

جهت تحصیل پزشکی در استونی در اولین وهله باید مدرک دیپلم دبیرستان خود را اخذ کرده باشید و نمرات بالا و بسیار خوبی در دروس زیست شناسی و شیمی به دست آورده باشید. همچنین سطح نمرات در دوره پریمدیکال و از همه مهم تر قبولی و نمرات در آزمون ورودی درخواست شده دارای بالاترین اهمیت هستند.

بسیار مهم است که شرایط پزشکی در استونی و پذیرش در دانشگاه انتخابیتان را بدانید و پیش از پذیرش همه چیز را بررسی کرده و مطلع باشید. تحصیل پزشکی در استونی یک برنامه 6 ساله است که منجر به مدرک M.D می شود و داشتن مهارت در زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است.

علاوه بر این امکان تحصیل تخصص پزشکی نیز در استونی وجود دارد که باتوجه به گرایش انتخابی 3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید. ساختار برنامه پزشکی استونی از دوره های تخصصی پیش بالینی و بالینی تشکیل می شود که دوره های نظری و عملی از رشته های مختلف پزشکی نظیر آناتومی، روانشناسی، آسیب شناسی، جراحی، داخلی و غیره را شامل می شود.

شرایط دندانپزشکی در استونی

شرایط دندانپزشکی در استونی

تحصیل دندانپزشکی در استونی 5 سال به طول می انجامد. دانشجویان دندانپزشکی در دانشگاه های استونی برخی از دروس پایه را به صورت مشترک با دانشجویان پزشکی می گذرانند اما دروس تخصصی این رشته اهداف و اجزای ویژه ای دارد و برخی از این دروس طی یک دوره به صورت اختصاصی تر نیز به علاقه مندان آموزش داده می شود.

از سال چهارم تحصیل دندانپزشکی در استونی به بعد، قسمت عمده ای از آموزش ها در کلینیک های دندانپزشکی دانشگاه انجام می گیرد و در حدود هزار ساعت را شامل می شود که در آن شما تحت نظارت اساتید  و پزشکان حاذق از تشخیص تا درمان جامع، بیماران را معالجه خواهید نمود. در نهایت برای سنجش میزان دانش و مهارت دندانپزشکان یک امتحان نهایی برگزار می شود که شامل کلیه موضوعات بالینی و هر آنچه که در طی 5 سال به آنان آموزش داده شده می باشد. برای فارغ التحصیلی از رشته دندانپزشکی موفقیت در این آزمون الزامی است.

لازم به ذکر است که پذیرش در رشته دندانپزشکی سخت تر از رشته پزشکی می باشد و ظرفیت این رشته نیز در مقایسه با رشته پزشکی محدودتر است. پس حتما از شرایط دندانپزشکی در استونی اطلاعات کافی کسب نمایید و بدانید که پذیرش و قبولی در آن نیاز به تلاش بالاتری نسبت به رشته پزشکی دارد. البته این به معنای آسان بودن پذیرش رشته پزشکی نیست، شما باید برای رسیدن به این اهداف تلاش زیادی بکنید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در استونی

یکی از مباحث مهمی که اهمیت بالایی در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی دارد و دانشجویان همواره در رابطه با آن با سوالاتی مواجه هستند، زبان آموزش این رشته ها می باشد. دانشجویان علاقمند به تحصیل پزشکی در استونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در استونی باید بدانند که می توانند این رشته ها را به دو زبان انگلیسی و استونیایی مطالعه نمایند.

اما نکته ای که در رابطه با تحصیل این رشته ها در دانشگاه های این کشور وجود دارد، اینکه به هر زبانی که قصد تحصیل داشته باشید، دانشگاه ها از متقاضیان درخواست تسلط به هر دوی این زبان را دارند. به همین خاطر در آموزش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی به زبان انگلیسی نزدیک به 20 واحد آموزش زبان استونی وجود دارد.

ضمنا باید حتما بتوانید با بیماران به زبان استونی ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر قصد تحصیل به زبان استونیایی دارید، دانشگاه ممکن است از شما مدارکی همچون تافل یا آیلتس را درخواست نماید؛ یا به نحوی از طریق مصاحبه، آزمون و غیره در مراحل آخر پذیرش میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار دهد.

پس حتما دراینباره با دانشگاه مقصد مکاتبه نموده و شرایط دقیق آن را مطلع شوید. همچنین مقاله مهاجرت به استونی را نیز مطالعه نمایید، تا با امر مهاجرت، نقل مکان و زندگی و تحصیل در استونی کامل آشنا شده و هرگونه بهام و سوال خود را برطرف نمایید.

کشور استونی را از طریق مطالعه مقالات زیر بهتری خواهید شناخت.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی استونی

یکی از مهم ترین پارامترهای تعیین کننده در مقصد دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور، همواره مبحث هزینه ها و شهریه های تحصیلی بوده است. خوشبختانه هزینه های پزشکی و دندانپزشکی استونی شاید جز کشورهای بسیار ارزان اروپا قرار نگیرد، اما ارزان می باشد و باتوجه به کیفیت و اعتبار آن بسیار مقرون به صرفه و با ارزش است.

شهریه تحصیل پزشکی در استونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در استونی باتوجه به دانشگاه انتخابی، زبان انتخابی و مقطع تحصیلی دارای تفاوت می باشند و در این بین قطعا شهریه تحصیل به زبان انگلیسی از زبان استونیایی گران تر است. حتما پیش از اقدام از شهریه تحصیلی دانشگاه موردنظرتان آخرین استعلام را انجام دهید.

اما علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و اقامت نیز بسیار مهم است که استوی یکی از کشورهای ارزان اروپا از لحاظ مخارج و هزینه های زندگی است. این می تواند مخارج شما را در مقایسه با تعداد زیادی از دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی ارزان تر و به صرفه تر کند.

شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی سالانه از 6200 یورو تا 14 هزار یورو را در بر می گیرد. در جدول زیر شهریه این رشته ها در برخی دانشگاه های این کشور را مشاهده خواهید نمود:

ردیف نام دانشگاه شهریه سالانه
1 دانشگاه تارتو سالانه 12950 یورو
2 دانشگاه تالین سالانه 12000 یورو
3 دانشگاه علوم زیستی استونی سالانه 10500 یورو
4 کالج سلامت تالین سالانه 6500 یورو

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا تمام ابهامات و چالشهای مسیر مهاجرت را از سر راهتان برداریم و این تخصص ماست !

اگر میخواهید با تجارب مراجعین ما آشنا شوید حتما به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت بروید و ویدئو های ارسالی کلاینت های ما را ببینید.

همچنین می توانید با تکسمل فرم درخواست مشاوره در لیست دریافت مشاوره رایگان موسسه رجبی قرار بگیرید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تکمیل فرم درخواست مشاوره می تواند اولین قدم صحیح شما در مسیر مهاجرت باشد!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی استونی

برای کسب نتیجه گیری مناسب و روشن جهت انتخاب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی بسیار مهم است بدانید که این امر چه مزایا و محاسنی را می تواند برای شما به عنوان یک دانشجوی خارجی به ارمغان آورد. داشتن اطلاعات در این زمینه ذهن شما را در رابطه با انتخاب این هدف بسیار روشن می کند.

باید بگوییم که مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی استونی بسیار زیاد می باشند و در مقابل معایب آن، بسیار کم بوده و می توان آن ها را کمرنگ و یا حتی برطرف کرد. استونی از محدود کشورهای جهان است که تحصیل در آن معایب بسیار کمی را پیش روی دانشجویان خارجی می گذارد.

معایب

  • نیاز به شرکت در آزمون ورودی این رشته ها
  • تقاضای روز افزون برای پذیرش این رشته ها از سوی دانشجویان خارجی
  • اجبار به یادگیری زبان استونیایی
  • رقابتی بودن پذیرش در این رشته ها

مزایا

  • دانشگاه های مطرح با رتبه های جهانی بسیار خوب
  • اعطای مدارک پزشکی و دندانپزشکی بسیار معتبر
  • امکان ارائه مدارک دریافتی در اکثر کشورهای جهان به خصوص اروپا
  • تحصیل زیر نظر اساتیدی بزرگ و مطرح
  • آموزش عملی بسیار زیاد و کسب تجربه بالا پیش از فارغ التحصیلی
  • مراکز آموزشی مدرن با آخرین و مدرن ترین سیستم آموزشی
  • امکانات و تجهیزات کامل در مراکز درمانی دانشگاه ها
  • شهریه های تحصیلی مناسب و بسیار مقرون به صرفه
  • بازار کار فراهم پس از فارغ التحصیلی در استونی
  • بازار کار فراهم در دیگر کشورهای همسایه
  • درآمد بالای پزشکان و دندانپزشکان در این کشور
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

تحصیل رشته های علوم پزشکی در استونی را با برخی کشور های اطراف آن مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

 هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی می تواند سالانه از 6200 یورو تا 14 هزار یورو را در بر بگیرد.

تحصیل پزشکی در استونی به طور معمول نیازمند 6 سال تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

باید بدانید که به طور معمول تحصیل دندانپزشکی در استونی نیازمند 5 سال زمان می باشد.

 بله، برای دستیابی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی باید در آزمون ورودی مورد نیاز دانشگاه های این کشور شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورد.

دانشجویان بین المللی می توانند به زبان های انگلیسی و استونیایی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی مشغول شوند.

کارشناسان تیم شرکت مهاجرتی رجبی در این مطلب شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی را به شما ارائه نموده و مزایا آن را در اختیارتان قرار دادند. جهت کسب مشاوره خصوصی و رایگان با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا مقاله کار در استونی نیز شما را با بازار کار این کشور و چگونگی یافتن شغل در آن آشنا می نماید، مطالعه آن را از دست ندهید.

مراجعین زیر موفق به دریافت ویزا برای تحصیل رشته های پزشکی در اروپا شده اند.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه