تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور است که طی سالیان گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده است و روز به روز بیش تر نظرات و توجه دانشجویان خارجی را به خود جلب می کند.

کشور اسلوونی طی دو دهه پیش توانسته خود را به یک کشور بسیار خوب برای تحصیل رشته های پزشکی مبدل سازد و دانشگاه های خود را از جهش چشم گیری در رتبه های جهانی برخوردار سازد.

با این حال در مقایسه با سایر کشورهای همسایه و به طور کل در اروپا هنوز تعداد دانشجویان بین المللی در این رشته ها بسیار محدود تر هستند؛ اما با سرعتی که روز به روز در جذب این افراد مشاهده می شود قطعا طی سالیان آینده این کشور نیز به یکی از قطب های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مبدل می شود. پس ورود و تحصیل پزشکی در اسلوونی در زمان حال در دسترس تر خواهد بود تا سالیان آینده.

البته توجه داشته باشید که تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی با درخواست کمی بیش تری مواجه است و پذیرش در آن رقابتی تر است. در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی را کاملا به شما شرح خواهند داد. ضمنا مقاله تحصیل در اسلوونی را نیز مطالعه نموده تا شرایط پذیرش، دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی را کامل و دقیق بشناسید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

دوره های پیش پزشکی در اسلوونی

برگزاری دوره های پیش پزشکی در اسلوونی را نمی توان به صورت قطعی در نظر گرفت، زیرا اکثر مراکز آموزشی و دانشگاه های اسلوونی دوره های آمادگی قبل از دانشگاه را ارائه نمی کنند و دانشجویان باید به طور خودکفا برای تحصیل پزشکی در اسلوونی و تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی آمادگی کسب نمایند.

اما برخی از مراکز آموزشی نیز مشاهده شده که طی برخی از سال های تحصیلی دوره های پیش پزشکی اسلوونی یا همان پریمدیکال در اسلوونی را به دانشجویان خارجی ارائه کرده اند؛ که 1 سال به درازا انجامیده اند. باید بگوییم که این موضوع را باید حتما از دانشگاه مقصد خود مورد استعلام قرار دهید و اطلاعات کاملی درباره آن اخذ نمایید.

برگزاری این دوره می تواند دانشجو را برای شرکت در آزمون ورودی (در صورت نیاز) آماده ساخته و دروس پایه لازمه را به آنان آموزش دهد. همچنین زبان اسلوونی را نیز تا حد بسیار خوبی به آن ها آموزش خواهد داد. اما اگر دانشگاه چنین دوره هایی را برگزار ننماید شرایط پذیرش و قبولی برای دانشجویان متقاضی سخت می شود و شاید آن ها نیاز پیدا کنند که این دوره ها را در سایر کشورهای معتبر همچون مجارستان پیگیری کرده و در آنجا آمادگی لازم را کسب کنند.

پس در صورت امکان دانشگاه هایی را مد نظر قرار دهید که دوره های پیش پزشکی جهت شرکت و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی را برگزار نموده و متقاضیان را با آموزش های خود برای ورود به خود آماده می سازند. 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در هر سن با هر مدرک و دیپلمی ؛ دریافت مشاوره می تواند بهترین نقطه شروع باشد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی اسلوونی

باتوجه به دانشگاه های مختلف باید بدانید که تحصیل پزشکی در اسلوونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی در هر مرکز می تواند شرایط پذیرش متفاوتی را در بر بگیرد. اما باتوجه به اینکه این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هنوز از تعداد قابل توجه و بالایی دانشجوی خارجی برخوردار نیست، پذیرش و رسیدن به این اهداف بسیار در دسترس تر و راحت تر است.

به همین خاطر معمولا آزمون ورودی رشته های پزشکی اسلوونی از سوی تمامی دانشگاه های وجود ندارد و در صورت درخواست بالاتر از ظرفیت دانشگاه، بر اساس رزومه و سوابق تحصیلی متقاضیان نسبت به پذیرش آنان اقدام می کنند. اما ممکن است دانشگاه های برتر این کشور نیز گاها طبق شرایط و ضوابط هر سال تحصیلی آزمون های ورودی را نیز برگزار نمایند.

این موضوعی است که باید حتما در سال تحصیلی مد نظر پس از اعلام شرایط پذیرش جدید از دانشگاه مورد استعلام قرار بگیرد. اما طبق آنچه طی سالیان قبل مشاهده شده است، اگر آزمونی هم برگزار شود، سوالات آن از دروس دوره دبیرستان و دروسی نظیر شیمی، زیست شناسی و فیزیک خواهد بود.

آزمون ورودی رشته های پزشکی اسلوونی

اما تحت هر صورت، نباید از رزومه تحصیلی قوی چشم پوشی کرد؛ چون این امر تاثیر بسیاری بر پذیرش دانشجویان خواهد داشت. حتی اگر آزمون ورودی نیز اخذ شود، نمرات و معدل مقاطع دبیرستان می توانند بر پذیرش افراد تاثیر قابل توجهی بگذارند. برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل فرمایید.

الزامات پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اسلوونی

اگر تصمیمی برای محدود کردن ثبت نام جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی از سوی دانشگاه گرفته شود و آزمون ورودی نیز اخذ نشود، داوطلبان بر اساس موارد زیر انتخاب می شوند:

  • موفقیت عمومی در دوره دبیرستان : 35٪ امتیاز
  • موفقیت کلی در سالهای 3 و 4 دبیرستان : 20٪ امتیاز
  • موفقیت در دروس ریاضیات ، زبان خارجی و یک موضوع علوم طبیعی ( زیست شناسی ، فیزیک یا شیمی ) : 45٪ امتیاز

اگر می خواهید اسلوونی را بهتر بشناسید مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید!

شرایط تحصیل پزشکی در اسلوونی

یکی از مهم ترین شرایط مورد نیاز جهت پذیرش و تحصیل پزشکی در اسلوونی گذراندن دوره چهار ساله دبیرستان یا معادل آن و اخذ مدرک دیپلم 12 ساله پایان دوره دبیرستان می باشد. همچنین همانطور که گفتیم نمرات و معدل هریک از 4 سال تحصیلی این دوره می تواند در پذیرش دانشجویان تاثیر مستقیمی داشته باشد، به خصوص دروس اصلی شیمی، زیست شناسی و فیزیک.

شرایط تحصیل پزشکی در اسلوونی

شرایط پزشکی در اسلوونی شباهت زیادی به کشورمان دارد و به طور مستقیم در دوره کارشناسی ارشد پزشکی ارائه می شود و پس از طی این دوره شخص به عنوان پزشک عمومی فارغ التحصیل خواهد شد که امکان ادامه تحصیل در دوره دکترا یا همان تخصص نیز برای وی وجود دارد.

دوره کارشناسی ارشد یکپارچه تحصیل پزشکی در اسلوونی 6 سال (12 ترم) طول می کشد و شامل 360 واحد بوده و هر سال تحصیل شامل 60 واحد درسی است که 54 واحد از دروس اجباری و 6 واحد از دروس اختیاری را دربر می گیرد. این آموزش ها شامل موارد زیر می شود که آنان را قادر می سازد وظایف حرفه ای را در زمینه پزشکی انجام دهد و به سمت دوره تخصص ادامه دهند:

  • توانایی ارتباط و معاینه بیمار
  • دانش اصول اساسی در مراقبت از بیمار
  • درک نقش محیط در وقوع و پیشرفت بیماری
  • دانش تشخیص و درمان بیماری
  • درک پیشگیری و توان بخشی از بیماری
  • توانایی انجام کارهای تحقیقاتی علمی در زمینه پزشکی

ضمنا مقاله مهاجرت به اسلوونی اطلاعات جامعی درباره نقل مکان و زندگی در اسلوونی به شما منتقل می کند.

در فیلم، تصویر پذیرش کشورهای مختلف را میبینید که با اعتماد به شرکت مهاجرتی رجبی بدست آمده است.

شما هم می توانید با تحقیق و سپردن پرونده مهاجرتی خود به کارشناسان خبره رجبی قدمی صحیح در مسیر مهاجرت بردارید.

با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و حتما صفحه ما تا حالا چیکار کردیم را ببینید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی بدون آزمون و با هزینه های مقرون به صرفه ، مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط دندانپزشکی در اسلوونی

پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی از رشته پزشکی سخت تر و محدودتر است، چون توسط دانشگاه های کمتری ارائه شده و ظرفیت پذیرش آین رشته نیز بسیار کمتر می باشد. به همین خاطر نیاز به ارائه مدارک و سوابق درخشان تری دارد و در صورت شرکت در آزمون نیز، رقابتی تر خواهد بود.

این رشته نیز به صورت برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد دندانپزشکی به صورت یکپارچه ارائه می شود که 6 سال (12 ترم) طول می کشد و در مجموع 360 واحد تحصیلی را شامل می شود. هر سال تحصیل دارای 60 واحد بوده که 54 واحد دروس اجباری را نشان می دهد و 6 واحد نیز محتوای انتخابی را دربر می گیرد.

در طول تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی، دانشجو صلاحیت های خود را برای موارد زیر باید نشان دهد:

  • دانش اقدامات پیشگیرانه و آموزشی برای سلامت بهتر دهان و دندان افراد و جوامع
  • توانایی استفاده از دانش اولیه بیولوژیکی، پزشکی، تخصصی و بالینی در عمل
  • رفتار حرفه ای ، ارتباطات ، کار تیمی
  • همکاری با پزشکان متخصص دیگر، که باعث ایجاد ارتباط نزدیک بین مطالعه دندانپزشکی می شود
  • درمان جامع ایمن و موثر بیماران، با تأکید بر پیشگیری
  • حل مسئله، تشخیص، درمان بیماری های دندان، حفره دهان و سیستم دهان و صورت بر اساس حقایق مبتنی بر شواهدو شرایط دندانپزشکی در اسلوونی

مدرک زبان رشته های پزشکی در اسلوونی

برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل پزشکی در اسلوونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی این سوال وجود دارد که ایا ارائه مدرک زبان جهت پذیرش در این رشته ها وجود دارد؟ در ابتدا باید به یک موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید، که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی به زبان انگلیسی در دسترس نیست و فقط به زبان اسلوونیایی ارائه می شود.

این موضوع چندان مورد علاقه دانشجویان خارجی نیست، چون باید نسبت به یادگیری یک زبان خارجه اضافه اقدام نمایند که معمولا هیچ آشنایی با آن ندارند. ضمن اینکه اکثر دانشگاه ها مدارکی معتبر جهت اثبات تسلط کافی به این زبان را از متقاضیان درخواست می کنند و حتی در مرحله مصاحبه نیز این موضوع را مورد سنجش قرار می دهند.

حداقل مدرک زبان رشته های پزشکی در اسلوونی مدرک معدل سطح B2 زبان اسلوونی می باشد که معمولا باید تا اواسط تحصیل به سطح C1 نیز ارتقا پیدا کند. البته برخی دانشگاه ها مدارک بالاتری را از همان ابتدا درخواست می کنند. این موضوع را باید حتما از دانشگاه مد نظرتان استعلام نمایید.

باید گفت به دلیل این که دوره های پیش پزشکی نیز در اکثر موارد در این کشور برگزار نمی شوند، یادگیری و آموزش این زبان را کمی دور از دسترس برای دانشجویان علاقمند کرده است. این یکی از معایبی است که پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی را کمی با پیچ و خم و مشکل مواجه می سازد.

مدرک زبان رشته های پزشکی در اسلوونی

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی

کشور اسلوونی به طور مجموع یک کشور ارزان و مقرون به صرفه در اروپا و جهان شناخته می شود که در آن هزینه های زندگی و همچنین شهریه های دانشگاهی از مبالغ مناسبی بهره مند هستند. این مورد یکی از چندین مورد مهم در جذب دانشجویان بین المللی می باشد که روز به روز بیش تر در میان دانشجویان خارجی مطرح و شناخته می شود.

البته لازم به ذکر است که هزینه های پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی را باید گران ترین در میان کل رشته های دانشگاهی این کشور دانست، ولی باز هم در مقایسه با اکثر نقاط اروپا و بسیاری از کشورهای جهان، این میزان هزینه و شهریه بسیار مناسب و ارزان می باشد.

پس حتما جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی از میزان شهریه دانشگاه مدنظرتان اطلاع کسب کنید، که بتوانید برای مخارج و بودجه خودتان برنامه ریزی دقیق داشته باشید. در ادامه شهریه و برخی مخارج مهم جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی در دانشگاه های مهم این کشور را مشاهده می نمایید:

هزینه مد نظر مبلغ قابل پرداخت
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه لیوبلیانا 15 هزار یورو سالانه
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ماریبور 8800 یورو سالانه
هزینه ثبت نام یکبار در طول تحصیل 2900 یورو
هزینه لباس فرم برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی 200 یورو

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی

برای اینکه بتوانید به انتخابی دقیق تر و روشن تر در رابطه با تحصیل پزشکی در اسلوونی و همچنین تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی دست پیدا کنید، بسیار مهم است که بدانید این امر چه مزایا و ویژگی هایی را می تواند برای شما به ارمغان آورد و در نهایت آیا این اقدام مناسب و عاقلانه است یا خیر!

تا این بخش از مقاله در طول مطلب برخی از ویژگی ها و مزایا را متوجه شدید، اما در ادامه تیم کارشناسان ما به طور خلاصه مهم ترین مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی را برای شما عزیزان تهیه و در اختیارتان خواهند گذاشت تا با کلیات آن ها آشنا شوید و برای تصمیم گیری تمامی ابعاد و زوایای این امر برایتان مشخص شود.

معایب

  • نیاز به تحصیل به زبان اسلوونی و درنتیجه یادگیری این زبان
  • عدم ارائه دوره های پیش پزشکی در این کشور
  • رقابتی بودن پذیرش به خصوص در رشته دندانپزشکی

مزایا

  • دسترسی به تحصیلی ارزان و با شهریه هایی مناسب
  • دسترسی ساده تر و آسان تر از پزشکی و دندانپزشکی در کشورمان
  • در اکثر موارد نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و رتبه های جهانی
  • اعطای مدارک قابل ارائه در تمام کشورهای جهان
  • رقابت و استرس بسیار کمتر در پذیرش دانشگاه های اسلوونی در مقابل کنکور کشورمان
  • سرعت بالای رشد و ترقی سیستم آموزشی و علوم پزشکی این کشور
  • اعطای خوابگاه و محل اقامت به دانشجویان خارجی این رشته ها
  • نیاز به پزشکان و دندانپزشکان بسیار در این کشور
  • بازار کار مهیا و با درآمد خوب برای انواع پزشکان در اسلوونی
  • اعتبار دانشگاه های پزشکی و دنداپزشکی اسلوونی نزد وزارت بهداشت کشورمان

با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای همسایه اسلوونی آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

 تحصیل پزشکی در اسلوونی نیازمند 6 سال زمان بوده و به طور کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می شود.

 دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی فقط باید این رشته را به زبان اسلوونیایی فرا بگیرند.

خیر، متاسفانه دانشگاه های این کشور رشته های پزشکی و دندانپزشکی را فقط به زبان اسلوونیایی ارائه کرده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد.

این موضوع بستگی به دانشگاه انتخابی دارد، ممکن است فقط سوابق و رزومه مبنای پذیرش قرار بگیرند و شاید هم آزمون ورودی اخذ شود.

تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی نیز نیازمند 6 سال تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

در این مطلب تلاش کردیم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی را به نحوی خلاصه و مفید به شما ارائه نماییم، برای کسب مشاوره های خصوصی و بررسی شرایطتان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. همچنین مقاله کار در اسلوونی را نیز مطالعه نمایید، تا با بازار کار پس از اخذ مدرک و چگونگی دریافت ویزای کار این کشور کاملا آشنایی پیدا کنید.

با برخی از کلاینت ها ما که برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کرده و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی N گفت:

    سلام خسته نباشید‌‌.برای پذیرش آزمون ورودی میگیرن؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر آزمون ورودی ندارد .

      باتشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی Hassan گفت:

    باعرض سلام واحترام
    میخواستم بپرسم واسه تحصیل در اسلوونی به زبان اسلوونی رایگان هستش؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر – رایگان نیست ، اما هزینه آن برای خارجی ها بسیار کم می شود .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه