تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ یک انتخاب هوشمندانه است که شاید برای شما نا آشنا باشد اما ما راه های میان بر برای اهداف شما داریم ، با مطالعه این مقاله با مزایا و معایب این انتخاب بخوبی آشنا شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ یک برنامه ۶ ساله است ، دانشجویان در گذشته می توانستند فقط سال اول را در دانشگاه لوکزامبورگ که تنها دانشگاه پزشکی این کشور است ، تحصیل کنند و پس از گذراندن سال اول کارشناسی پزشکی در لوکزامبورگ ، دانشجو برای ادامه تحصیل پزشکی به خارج از کشور در دانشگاه هایی که دانشگاه لوکزامبورگ در آلمان و فرانسه با آنها توافق داشت ، اقدام می کرد.

اما اکنون دانشگاه لوکزامبورگ دارای برنامه لیسانس پزشکی به مدت سه سال است و دانشجو می تواند لیسانس خود را در دانشگاه لوکزامبورگ بگذراند ، البته باز هم امکان ادامه تحصیل در کشور های آلمان و فرانسه نیز وجود دارد.

دانشگاه لوکزامبورگ برخی از برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا را برای فارغ التحصیلان پزشکی ارائه می دهد ، اگرچه گزینه های زیادی برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی پزشکی و دندانپزشکی در این کشور وجود ندارد.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی جزییات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ خواهیم پرداخت ، پیشتر نیز در خصوص تحصیل در این کشور مقاله جامعی ارائه شده که خواندن آن کمک شایانی به علاقه مندان خواهد کرد ؛ مقاله تحصیل در لوکزامبورگ را بخوانید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

دوره های پریمدیکال در لوکزامبورگ

برای تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ ، شرکت در هیچ دوره پریمدیکالی نیاز نیست و عملا این دانشگاه هیچ دوره پریمدیکال برای متقاضیان تحصیل پزشکی خود برگزار نمی کند. اما سایر کشورها این دوره را برگزار می کنند تا هم پیش نیاز های درسی و هم نیازمندی های زبانی را بر طرف کنند ، بهرحال تشکیل نشدن دوره های پریمدیکال در لوکزامبورگ را هم می توان مزیت دانست و هم عیب چون دانشجویان با امادگی کمتری وارد رشته های اصلی می شوند اما در زمان تحصیل و هزینه ها صرفه جویی می شود.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

هر ساله ، دانشگاه لوکزامبورگ حداکثر ۱۲۵ دانشجوی پزشکی را در دانشگاه خود پذیرش می کند ، سال اول عمدتا شامل دوره های نظری ( آناتومی ، زیست شناسی ، شیمی ، هیستولوژی و غیره ) و کارهای عملی ( زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ) است.

به طور کلی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ اینگونه است : 
دانش آموزان دبیرستانی است که امتحانات نهایی متوسطه خود را با موفقیت به اتمام رسانده اند ، داوطلبان ایده آل برای تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ هستند.

لطفا توجه داشته باشید در دانشگاه لوکزامبورگ هیچ سندی غیر از گواهینامه های فارغ التحصیلی و کارنامه دبیرستان برای انتخاب در نظر گرفته نمی شود ( هیچ درس خصوصی یا آموزش خصوصی در نظر گرفته نمی شود ).

دیپلم دبیرستان متقاضیان تحصیل پزشکی در لوکزامبورک باید توسط وزارت آموزش ملی لوکزامبورگ معادل سازی شود.

زمان درخواست تحصیل پزشکی  در لوکزامبورگ برای سال تحصیلی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ به شرح زیر می باشد :

  • درخواست آنلاین : از سه شنبه ، ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ تا سه شنبه ، ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۱
  • آخرین مهلت برای ارسال درخواست : دوشنبه ، ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۱
  • مهلت پرداخت : سه شنبه ، ۰۷ سپتامبر ۲۰۲۱
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

می دانید دانشگاه پزشکی لوکزامبورگ رتبه 300 جهانی را دارد؟ مشاوره بگیرید تا برترین انتخاب را داشته باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ

همانطور که گفته شد دانشجویان خارجی باید معادل مدارک تحصیلی خود را برای تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ ارائه دهند و متقاضیانی که پیش نیازهای دریافت مدرک معادل وزارت آموزش را برآورده نمی کنند ، باید در یک آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ شرکت کنند.

پس از درخواست ، از متقاضی خواسته می شود تا در آزمون ورودی که در تاریخ مشخص شده ای که به اطلاع داوطلب می رسد ، شرکت کند.

این آزمون ورودی شامل مقاله ای با موضوع دانش عمومی در ۲ زبان آموزشی انتخاب شده و تست ریاضی است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ باید توجه داشته باشند که قبولی در این آزمون صرفا تضمینی برای پذیرش نیست ، در واقع درخواست ها منوط به روش انتخابی هستند که توسط کمیته ارزیابی دانشگاه انجام می شود.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل پزشکی  در دانشگاه لوکزامبورگ ۴۰۰ یورو در هر ترم می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ در مقایسه با کشور های فرانسه و آلمان بسیار مقرون به صرفه است و ماهانه به طور متوسط بین ۸۰۰ تا ۱۰۸۰ یورو است و البته این مقدار برآوردی است که به دلیل عادت و سبک زندگی دانشجویی ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

البته دانشجویان می توانند در طول هفته در لوکزامبورگ به عنوان دانشجوی تمام وقت کار کنند که البته نباید از ۴۰ ساعت در هفته بیشتر شود و از این طریق نیز ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو بسته به نوع کار در ماه درآمد داشته باشند.

در بالای مقاله 4 عنوان به صورت لینک شده قرار داده شده که یکی از آن ها ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور را به شما معرفی می کند ، توصیه می کنیم برگردید و آن مقاله را مرور کنید و بعد به مطالعه ادامه این محتوا بپردازید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را در کدام کشور ترجیح می دهید؟ از هر قاره یک کشور مثال زدیم!

بهترین دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ

بهترین دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ کدامند ؟ همانطور که گفته شد دانشگاه لوکزامبورگ تنها دانشگاهی است که تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ را ارائه می دهد و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی بین المللی ، چند زبانه و میان رشته ای است که در پردیس بلوال و در شهر لوکزامبورگ واقع شده است.

این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و در میان بهترین دانشگاه های جوان جهان شهرت بالایی دارد و البته در رشته پزشکی خود در رتبه بندی تایمز در یال ۲۰۲۱ دارای رتبه ۳۰۱ – ۴۰۰ در سطح جهان است.

این دانشگاه با داشتن ۶۲۰۰ دانشجو از ۱۲۰ کشور جهان و ۲۵۰ دانشگاه دیگر از سراسر جهان ، یک تجربه یادگیری بین المللی را ارائه می دهد و علاوه بر این ، کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی مجبور به گذراندن یک ترم اجباری در خارج از کشور هستند ، که این خود تجربه عالی برای دانشجو به همراه دارد.

همچنین این دانشگاه با نزدیک به ۹۰ دانشگاه شریک در سراسر جهان همکاری می کند.

این دانشگاه به عنوان یک نیروی محرکه در سیستم تحقیق و نوآوری ملی ، به منظور حمایت از ایجاد یک جامعه دانش بنیان ، از فعالیت های کارآفرینی نیز به شدت پشتیبانی می کند و ارتباط تنگاتنگی با صنعت لوکزامبورگ و جامعه چند فرهنگی کشور دارد.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

در کل دانشگاه لوکزامبورگ شرایط سنی خاصی برای داوطلبان تحصیل پزشکی مشخص نکرده است.

تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ به زبان های فرانسوی ، آلمانی و انگلیسی (۱۰ % ) است ، بنابراین متقاضی باید ۱۰ سال را به تحصیل در لوکزامبورگ گذرانده باشد یا گواهی C1 فرانسه ( برای دانشجویان آلمانی زبان ) ، گواهی C1 آلمان ( برای دانشجویان فرانسه زبان ) یا هر دو گواهینامه ( دانشجویان دیگر کشور ها ) داشته باشد ، پرونده در صورت عدم احراز شرایط در هیچ یک از این موارد توسط دانشگاه مورد بررسی قرار نمی گیرد. بنابراین اثبات مهارت زبان باید به یکی از روشهای زیر ارائه شود :

  • گواهینامه و یا دیپلم تحصیلات متوسطه و یا مدرک دانشگاهی که زبان تدریس آن با یکی از زبانهای برنامه تحصیلی انتخاب شده در دانشگاه لوکزامبورگ مطابقت دارد ، در این حالت گواهی زبان لازم نیست.
  • یک گواهینامه آزمون بین المللی با سطح B2 حداکثر سه ساله ، مانند TOEFL ، TOEIC یا IELTS برای انگلیسی ، DELF یا DALF برای فرانسوی و GOETHE Zertifikat یا TestDaF برای آلمانی.

بورسیه رشته های پزشکی لوکزامبورگ

دولت لوکزامبورگ از طریق CEDEIS به دانشجویان ثبت نام شده در برنامه های موسسات لوکزامبورگ تحت گروه های زیر بورسیه می دهد ، بورسیه رشته های پزشکی لوکزامبورگ عبارتند از : 

  • شهروندان لوکزامبورگ یا بستگان یک شهروند و مقیم لوکزامبورگ
  • شهروندان اتحادیه اروپا یا EEA مقیم لوکزامبورگ
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا با اقامت بیش از ۵ سال در لوکزامبورگ
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا با مدرک دبیرستان از لوکزامبورگ

این بورسیه تحصیلی تقریبا ۱۳۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیل به متقاضیان موفق ارائه می کند و سایر هزینه های تحصیلی مانند هزینه ثبت نام نیز در این بورسیه تحصیلی ارائه می شود.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ چیست؟ به طور کلی ، آموزش عالی در این کشور از کیفیت بالایی برخوردار است و دانشگاه لوکزامبورگ فرصت خوبی برای تحصیل دارد و با در نظر داشتن این موضوع ، می توانیم به طور قطعی بیان کنیم که محیط اجتماعی و فرهنگی لوکزامبورگ نه تنها برای دانشجویان خارجی جدید مطلوب است بلکه یادگیری را نیز تسهیل می کند ، بنابراین ، دانشگاهی که یادگیری را به اندازه کافی برای دانشجویان خارجی آسان کند ، دلیل قاطعی برای شماست که در سال ۲۰۲3 تحصیل در  دانشگاه لوکزامبورگ را در نظر بگیرید.

این واقعیت که اساتید دانشگاه حقوق بالایی دریافت می کنند شاهدی است برای تأیید استانداردهای بالای آموزش عالی در کشور لوگزامبورگ که خود از مزیت های تحصیل در این کشور به حساب می آید.

از آنجا که لوکزامبورگ در مرکز همکاری های بین المللی در سراسر اتحادیه اروپا قرار دارد ، امنیت دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی را در این کشور دنبال می کنند ، تضمین می شود ، اگر نمی دانید امن ترین کشور های جهان برای تحصیل کدام کشور های هستند ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید ، بهترین رشته ها و دانشگاه های جهان را در آن مقاله به شما معرفی کرده ایم.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

معایب تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

ویژگی سه زبانه تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ ، تحصیل در این دانشگاه را دشوار ساخته است و دانشجویان بین المللی نمی توانند تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ را به زبان انگلیسی بگذرانند.

از دیگر معایب تحصیل در دانشگاه پزشکی لوکزامبورگ محدودیت های تحصیل در رشته مورد علاقه داوطلبان می باشد و باید گفت که در کشور لوکزامبورگ امکان تحصیل دندانپزشکی وجود ندارد.

مدارک پذیرش رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

مدارک پذیرش رشته های پزشکی در لوکزامبورگ در زیر به صورت لیست بیان گردیده است :

  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی با مهر وزات خارجه
  • سند معادل مدارک تحصیلی لوکزامبورگ
  • مدرک زبان آلمانی و فرانسوی در سطح مورد نیاز دانشگاه
  • گذرنامه با داشتن اعتبار کافی
  • داشتن معدل مورد قبول دانشگاه
  • فرم تکمیل شده پذیرش

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در لوکزامبورگ

و اما برای کسانی که می خواهند به ایران برگردند و طبابت کنند و یا ادامه تحصیل دهند نکته مهمی را باید بگوییم ، دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در لوکزامبورگ کدامند؟ در سال تحصیلی ۲۰۲2 – ۲۰۲3 دانشگاه پزشکی لوگزامبورگ مورد تایید وزارت بهداشت در ایران نمی باشد و با توجه به اینکه این لیست در هر سال تحصیلی به روز می شود برای دریافت لیست به روز لطفا با مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ به طور همزمان به زبان فرانسه ، آلمانی و انگلیسی انجام می شود ، و همانطور که گفته شد گواهینامه های C1 در دو زبان مورد نیاز است و امکان تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی به طور کامل وجود ندارد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ابتدا اهداف و توانمندی های شما را شناسایی کرده و سپس با انتخاب کوتاه ترین و ارزان ترین شیوه ها و راه های مهاجرتی صفر تا صد پرونده شما را به عهده می گیریم ، شما فقط اراده کنید و کار را به کارشناسان حرفه ای رجبی بسپارید ، نگران هیچ مرحله ای نباشید!

فیلم ارائه شده پذیرش کشورهای مختلف را نشان میدهد که تنها به عنوان نمونه از بین پرونده های شرکت رجبی انتخاب شده اند.

شاید در ویرایش های بعدی تصویر پذیرش شما را هم قرار دهیم!

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی بدون آزمون بدون مدرک زبان و بدون توجه به دیپلم شما! شاید ندانید که بررسی شرایط شما رایگان است!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ 400 یورو در هر ترم می باشد.

خیر ، دانشگاه لوکزامبورگ دارای برنامه لیسانس پزشکی به مدت سه سال است و دانشجو می تواند لیسانس خود را در دانشگاه لوکزامبورگ بگذراند ، البته امکان ادامه تحصیل در کشور های آلمان و فرانسه نیز وجود دارد.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ ، شرکت در هیچ دوره پریمدیکالی نیاز نیست و عملا این دانشگاه هیچ دوره پریمدیکال برای متقاضیان تحصیل پزشکی خود برگزار نمی کند.

دانشجویان خارجی باید معادل مدارک تحصیلی خود را برای تحصیل پزشکی در دانشگاه لوکزامبورگ ارائه دهند و متقاضیانی که پیش نیازهای دریافت مدرک معادل وزارت آموزش را برآورده نمی کنند ، باید در یک آزمون ورودی که توسط دانشگاه لوکزامبورگ برگزار می شود ، شرکت کنند. این آزمون ورودی شامل مقاله ای با موضوع دانش عمومی در 2 زبان آموزشی انتخاب شده و تست ریاضی است.

هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ ماهانه به طور متوسط بین 800 تا 1080 یورو است ، دانشجویان می توانند در طول هفته در لوکزامبورگ به عنوان دانشجوی تمام وقت کار کنند که البته نباید از 40 ساعت در هفته بیشتر شود و از این طریق نیز 300 تا 500 یورو بسته به نوع کار در ماه درآمد داشته باشند.

این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های جوان جهان شهرت بالایی دارد و البته در رشته پزشکی خود در رتبه بندی تایمز در یال 2021 دارای رتبه 301 – 400 در سطح جهان است اما مورد تایید .زارت بهداشت ایران نیست.

در این نوشتار با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لوکزامبورگ آشنا شدید ، چنانچه نیاز به دریافت مشاوره دارید همکاران ما در دفاتر فعال شرکت مهاجرتی رجبی در خدمت شما خواهند بود ،همکاران ما در دفتر مرکز و غرب تهران و دفتر شیراز بصورت حضوری و غیر حضوری آماده ارائه خدمات به شما هستند ، ضمناً اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا را دارید ، مشاوران ما کشور هایی همچون مجارستان ، لیتوانی و ترکیه را پیشنهاد می دهند ، در همین راستا مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را مطالعه کنید ، دانشگاه های مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و دارای هزینه های مقرون به صرفه در مقایسه با دانشگاه های دیگر کشورهای جهان هستند.

با برخی از کلاینت های ما که مانند شما به پزشکی علاقه مند بودند و موفق به اخذ پذیرش شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه