تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن تهیه این مطلب ، در کلیه امور مرتبط با مهاجرت و ویزای تحصیلی راهنمای شما عزیزان و پاسخگوی تمامی سوالاتتان هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ را از تمامی ابعاد ، بررسی کنیم.

در دنیای امروز هر کشور روش های متفاوتی را برای ورود مهاجرین از نقاط مختلف دنیا درنظر گرفته است که هنگ کنگ نیز با مشخص نمودن مجموعه ای از قوانین به مهاجرین اجازه می دهد تا با خیالی آسوده به این کشور وارد شده و هدف خود را دنبال کنند.

از میان روش های مهاجرتی به هنگ کنگ تحصیل در دانشگاه های این منطقه را می توان از بهترین انتخاب ها برای دست یافتن به آینده ای روشن دانست که اصلا دور از تصور نبوده و به راحتی قابل دسترسی است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ در تمامی دانشگاه های دنیا از جمله هنگ کنگ با درخواست های فراوانی روبه رو است و دانشجویان متقاضی باید از شرایط ورود و تحصیل به خوبی آگاه باشند تا بتوانند ضمن طی نمودن مسیر صحیح ثبت نام ، دوران تحصیل خوبی را نیز در دانشگاه های این شهر پشت سر بگذارند.

ضمنا خوب است در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در هنگ کنگ را هم مطالعه کنید تا با کلیات و قوانین مهاجرت تحصیلی به این کشور پیشرفته آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

همانطور که در ویدیو و توضیحات همکاران ما مشاهده می کنید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ یکی از بهترین راه های ورود به این کشور و دست یافتن به آینده ای روشن است.

ما در این ویدیو و پادکست خلاصه ای از آنچه در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ باید بدانید را بیان کرده ایم.در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر هم می توانید با ما در ارتباط باشید!

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

پزشکی و دندانپزشکی هنگ کنگ با کلاس جهانی

شما به عنوان یک دانشجوی مشتاق علم پزشکی با انتخاب دانشگاه های هنگ کنگ فرصت تحصیل در یکی از پویاترین دانشگاه های پزشکی جهان با کلاس جهانی را خواهید داشت که آخرین امکانات روز را در اختیارتان قرار می دهد.

این کلان شهر در حوزه پزشکی دارای هشت دانشگاه دولتی و دو دانشگاه جامع در سطح شهر است که طیف گسترده ای از رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند ، از جمله دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی و دندانپزشکی هنگ کنگ با کلاس جهانی  می توان دانشکده پزشکی لی کاشینگ ، دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه چینی هنگ کنگ اشاره کرد.

ورود به هر یک از این دانشگاه ها رعایت شرایط خاص خود را می طلبد که البته فراهم نمودن برخی شرایط به صورت کلی و برای تمامی دانشگاه ها یکسان و الزامی است ، با وجود اعتبار فراوان اما در هنگام انتخاب دانشگاه مقصد خوب است که نگاهی به فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت نیز داشته باشید ، تا بتوانید تصمیم خود را هر چه هوشمندانه تر نهایی سازید.

پذیرش در دانشگاه های خصوصی هنگ کنگ از دانشگاه های دولتی آن آسانتر است و معمولاً متقاضیان خارجی به سمت گرفتن پذیرش از مراکز خصوصی تمایل دارند که گرچه با هزینه های بیشتری همراه است اما ظرفیت بالاتری در پذیرش دانشجویان نیز دارد ، در رابطه با محدودیت سنی نیز می توان گفت که دانشگاه های هنگ کنگ محدودیت سنی خاصی در این زمینه ندارند اما هر چه سن شما کمتر باشد شانس بیشتری در پذیرش خواهید داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین رجبی به تحصیل رایگان در هنگ کنگ برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال در هنگ کنگ

در رابطه با تحصیل  و دوره های پریمدیکال در هنگ کنگ نمی توان شرایط یکسانی را برای تمامی دانشگاه ها درنظر گرفت و هر یک از آنها قوانین خاص خود را در سایت ذکر می کنند ، دوره های پیش نیاز یکی از فاکتورهای مهم در رابطه با ورود به سیستم آموزشی هنگ کنگ به شمار می روند که شما را مطابق با آنچه در دانشگاه نیاز دارید آماده خواهند ساخت.

در دانشگاه های دولتی هنگ کنگ به دلیل ظرفیت محدود ابتدا مدرک دیپلم شما مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز باید در دوره پیش نیاز ثبت نام کنید.

این دوره دو ترم تحصیلی را شامل شده و زبان تدریس با توجه به انتخاب دانشجو انگلیسی و یا چینی خواهد بود ، خوب است این حقیقت را بپذیرید که شما قرار است به شهری با دو زبان قدم بگذارید که به هر دوی آن نیاز خواهید داشت.

با وجود تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه در سال آخر کارآموزی در دانشگاه در ارتباط با افراد بومی که به زبان چینی صحبت می کنند قرار خواهید گرفت ، پس بهتر است که در دوره پیش نیاز هر دو زبان خود را تا حد متوسط تقویت کنید ، در برخی از دانشگاه نیز دوره پیش نیاز به صورت دلواه در اختیار داوطلبان قرار گرفته و هیچ گونه اجباری در سپری کردن آنها نیست.

دوره های پریمدیکال در هنگ کنگ

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ

شاید برایتان این سوال وجود داشته باشد که آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های هنگ کنگ نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون های ورودی دانشگاه ها است؟

درباره آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ باید هر دانشگاه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد و نمی توان وجود آزمون ورودی را برای تمامی دانشگاه ها الزامی دانست ، به عنوان مثال دانشگاه هنگ کنگ در آخرین شرایط خود نمره درس شیمی به همراه مهارت در زبان چینی کانتونی را فاکتور اصلی پذیرش قرار داده و افرادی که این دو فاکتور را داشته باشند یک مصاحبه حضوری را پشت سر می گذارند،

اما برخی از دانشگاه ها نیز با برگزاری آزمون ورودی مهارت های زبان انگلیسی ، زبان چینی ، ریاضیات ، شیمی ، زیست شناسی و در برخی موارد فیزیک را می سنجند ، ارائه نتایج آزمون بین المللی SAT و یا AP می تواند مورد تایید دانشگاه قرار گیرد.

همچنین علاوه بر ارائه مدرک دیپلم باید در آزمون های استعداد کشور خود مانند کنکور نیز نتایج رضایت بخشی را به دست آورید ، دقت داشته باشید که آزمون ورودی دانشگاه های چینی که بسیار سخت و طاقت فرسا هستند در دانشگاه های هنگ کنگ جایی نداشته و دانشگا های این منطقه در زمینه جذب دانشجو به صورت مستقل و با قوانین خود عمل می کنند.

دانشگاه های خصوصی شرایط آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ را اغلب برای دانشجویان خارجی لحاظ نمی کنند و این مورد بیشتر در دانشگاه های دولتی به دلیل فرصت بهره مندی از تحصیل رایگان و یا با حداقل هزینه وجود دارد.

شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

اکثر مردم پزشکی را به عنوان یک علم تصور می کنند ، در صورتی که باید به درستی آن را هنری مبتنی بر علم دانست ، جایی که مراقبت به شکلی مبتنی بر شواهد و دلسوزی انجام می شود ، دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ هر ساله به بیش از ۲۰۰ دانشجوی رشته پزشکی مدرک طبابت اعطا می کنند که در تمامی دنیا به رسمیت شناخته شده و امکان ادامه تحصیل در رشته های تخصصی مانند قلب و عروق ريال پوست ، گوارش و غیره را برای دانشجویان فراهم می سازد.

ورود به هر دانشگاه شرایط و الزامات خاص خود را می طلبد و بهترین منبع جهت اطلاع از این شرایط سایت هر دانشگاه است. اما شرایط تحصیل پزشکی در هنگ کنگ به صورت کلی بدین شکل است:

تحصیل پزشکی در دانشگاه های هنگ کنگ شش سال تحصیلی زمان می برد که شما باید سطح زبان انگلیسی و چینی خود را برای ورود به این رشته تا حد نیاز قوی سازید ، سه سال نخست به یادگیری علوم پایه اختصاص داشته و در سه سال دوم با حضور در محیط های درمانی تمامی مهارت ها را به صورت عملی فرا خواهید گرفت.

اهداف رشته پزشکی در دانشگاه های هنگ کنگ را می توان شامل چهار فاکتور زیر دانست:

  • زیست شناسی انسانی در بهداشت و بیماری
  • مهارتهای حرفه ای ، تشخیصی ، حل مسئله ، ارتباط موثر و مدیریت بالینی
  • بهداشت جمعیت ، خدمات بهداشتی ، اقتصادی و سیاست گذاری
  • اخلاق پزشکی ، نگرشها و رفتارهای حرفه ای

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ ایجاب می کند که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان تحصیل وجود دارد  که با ۴ سال تحصیل به مدرک کارشناسی دست یافته و با دو تا ۳ سال ادامه تحصیلات می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند که اغلب دانشگاه های هنگ کنگ دوره های خود را به صورت شش ساله ارائه داده و دانشجو به عنوان متخصص ارشد فارغ التحصیل می شود.

تحصیل دندانپزشکی به دروس شیمی ، ریاضیات ، فیزیک ، علوم ترکیبی و زیست شناسی قوی نیاز دارد و نمره داوطلب در این دروس در هنگام درخواست به قت بررسی می شود.

هدف از ارائه این رشته در دانشگاه های هنگ کنگ تسلط به تمامی مهارت های لازم در حوزه بهداشت دهان و دندان است و دانشجویان دوره کارآموزی خود را در بیمارستان دندانپزشکی پرنس فیلیپ ، تنها بیمارستان آموزشی دندانپزشکی در هنگ کنگ پشت سر می گذارند ، البته در بیمارستان کوئین مری و بخش جراحی دانشگاه نیز دوره هایی برگزار می شود.

ارائه مدرک دیپلم جهت پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی الزامی است و باید دوره دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید ، داشتن سلامت جسمی و روحی نیز از دیگر الزامات ورود به کلیه رشته های علوم پزشکی از جمله دندانپزشکی می باشد و دوره کارآموزی در کلینیک ها مهارت لازم جهت ورود به دنیای کار را به شما اعطا می کند.

بهترین دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ

تعداد دانشگاه های هنگ کنگ گرچه زیاد نیست اما در میان برترین های آسیا و جهان قرار گرفته اند و از تمام نقاط دنیا برای ورود به آنها تلاش می کنند ، دانشگاه چینی هنگ کنگ به عنوان نخستین و بهترین دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ به جهانیان معرفی می شود که هم اکنون دارای رتبه ۷۵ را در میان مقصدهای پزشکی دارد در سال ۱۹۶۳ فعالیت خود را آغاز نمود.

این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه ارائه دهنده سیستم CUHK بیش از ۱۲ هزار دانشجو را در خود جای داده و سه کالج به نام های جونگ چی ، نیو آسیا و یونایتد دارد ، برندگان جایزه نوبل از جمله افتخارات این دانشگاه است و اکثر دانشجویان متفاضی تحصیل در مقطع کارشناسی هستند ، شرایط پذیرش در ای دانشگاه با توجه به رشته انتخابی متغیر می باشد و به هر دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است.

بورسیه های تحصیلی متعدد یکی از دلایل اصل جذب دانشجویان به این دانشگاه است که برخی از آنها تنها به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد.

بهترین دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ

دانشگاه شهر هنگ کنگ

دانشگاه شهر هنگ کنگ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کلان شهر از سال ۱۹۸۴ فعالیت خود را آغاز نمود و هم اکنون با داشتن ۹ بخش اصلی دانشجویان رشته مختلف را به دانشجویان ارائه می دهد ، این دانشگاه با داشتن شهرت جهانی در حوزه آموزش و تحقیقات حرفه ای به شدت فضایی بین المللی را برای تمامی دانشجویان فراهم نموده است که استعداد دانشجویان به واسطه امکانات لازم پرورش می دهد.

همچنین این دانشگاه میزبان اولین کالج دامپزشکی در هنگ کنگ است که با همکاری دانشگاه کورنل آمریکا تاسیس شده است.

تخصص پزشکی در این دانشگاه در حوزه سرطان بسیار سریع رو به پیشرفت است و آمار قابل توجهی را در این زمینه به ثبت رسانده است ، این دانشگاه هم چنین یک تفاهم نامه با مرکز مهندسی بهداشت مغز ، قلب و عروق دانشگاه آکسفورد امضا نموده که دانشجویان را در طول تحصیل به این دانشگاه نیز مرتبط می سازد.

دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ

در میان بهترین دانشگاه های پزشکی جهان دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ دارای رتبه ۱۷۰ است که ساختمان مشهور خود را به دست زاها حدید طراحی نموده و به عنوان یک مجموعه شهری در طول ۴۰ سال رشد بی وقفه داشته است ، هر ساله بیش از ۲۲ هزار دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه ثبت نام می کنند ، دانشگاه پلی تکنیک یکی از دانشگاه های دولتی منطقه است که از ۸ دانشکده و مدرسه تشکیل شده است.

دانشگاه هنگ کنگ نیز به عنوان یکی از نام آشناترین دانشگاه ها در این منطقه به عنوان اولین کالج پزشکی با بودجه عمومی در سال ۱۹۳۷ به زبان چینی تاسیس گردید که با افزودن رشته های مختلف و دریافت بودجه از سوی دولت توانست به یکی از برترین مقصدهای تحصیلی در آسیا مبدل گردد ، بیشترین بودجه تحقیقاتی به این دانشگاه تعلق گرفته ، زبان انگلیسی را به صورت جدی جزو برنامه های آموزشی خود قرار داده است ، این دانشگاه هم اکنون دارای رتبه ۳۹ در میان کلیه دانشگاه های جهان است.

برنامه ریزی برای تحصیل در چین با می توانید با کسب اطلاعات از طریق مطالعه مطالب زیر انجام دهید

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

بسیاری بر این باورند که تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ به عنوان یک منطقه صاحب نام شامل هزینه های بالا و گرانی است ، در حالی که اصلا اینگونه نبوده و در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مخارج کمتری را شامل می شود.

البته امکان استفاده از بورسیه و وام های تحصیلی نیز وجود دارد که شرایط خاص خود را می طلبد ، در ادامه به شهریه برخی از دانشگاه های هنگ کنگ می پردازیم ، اما شما عزیزان دقت داشته باشید که هزینه تحصیل تنها شامل شهریه دانشگاه نبوده و باید مخارج زندگی دانشجویی را نیز مدنظر قرار دهید.

  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه هنگ کنگ ۴۲،۱۰۰ دلار هنگ کنگ
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه باپتیست ۱۴۰،۰۰۰ دلار هنگ کنگ
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه چینی هنگ کنگ ۱۴۵،۰۰۰ دلار هنگ کنگ
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پلی تکنیک ۱۴۵،۰۰۰ دلار هنگ کنگ
بهترین دانشگاه های پزشکی هنگ کنگ

میزان شهریه دانشگاه های هنگ کنگ برای دانشجویان بین المللی در حدود دو تا سه برابر دانشجویان بومی این منطقه است و هزینه های جانبی دانشگاه مانند حق عضویت در انجمن ها و یا دریافت امکانات خاص می تواند مبلغی افزایش یابد.

هزینه زندگی با توجه به سکونت در خوابگاه دانشگاه تا اجاره منزل در هنگ کنگ متغیر است و دانشجویان می توانند از ۱۰،۰۰۰ تا ۴۵،۰۰۰ دلار هنگ کنگ را برای مخارج زندگی خود هزینه کنند ، انتخاب محل سکونت در تعیین میزان هزینه ها بسیار موثر است و در برخی موارد اجاره اتاق می تواند از هزینه خوابگاه کمتر باشد.

خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که گرچه هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ کمتر از برخی از کشورهای تراز اول جهان است ، اما مخارج زندگی در آن بالا و حتی در حدود لندن و یا نیویورک است.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در هنگ کنگ

دانشجویان خارجی در تمام دنیا به دلیل داشتن زبان مادری متفاوت باید یادگیری زبان کشور مقصد را به عنوان یک هدف درنظر گرفته و از همان روزهای نخست تصمیم به مهاجرت ، مقدمات یادگیری آن را آغاز کنند ، در دانشگاه های هنگ کنگ داشتن مدرک زبان یکی از الزامات اصلی پذیرش به شمار می رود و دانشجویان باید از تسلط خوبی در هنگام آغاز تحصیل برخوردار باشند.

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که آیا مردم هنگ کنگ به زبان انگلیسی صحبت می کنند یا خیر؟

پاسخ به این سوال می تواند پیچیده باشد زیرا هر دو زبان در میان مردم این منطقه کاربرد دارد ، هنگ کنگ مقصدی است که افراد از تمام نقاط دنیا با اهداف مختلف به آن وارد می شوند و نیاز به یک زبان واحد جهت برقراری ارتباط با یکدیگر دارند ، از این رو زبان انگلیسی توانسته به عنوان زبان رسمی بین المللی نقش مهمی را در این میان ایفا نموده و در میان مردم رواج داشته باشد.

اما نباید این نکته را نیز فراموش کنید که هنگ کنگ با وجود آنکه یک منطقه مستقل است همچنان به عنوان بخشی از کشور چین شناخته می شود و زبان چینی به عنوان زبان مادری از همان روزهای نخستین تولد به کودکان آموزش داده می شود ، در ادامه در رابطه با مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در هنگ کنگ بیشتر صحبت خواهیم نمود.

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

سن دانشجو به همراه گپ تحصیلی از فاکتورهای قابل توجه در پذیرش دانشگاه ها است و هر چه سن شما کمتر باشد شانس بیشتری در قبولی دانشگاه خواهید داشت ، اکثر دانشگاه های هنگ کنگ حداکثری را برای دانشجویان مشخص نکرده اند اما باید حداقل سن ۱۸ سال را در هنگام تقاضا داشته باشید و این قانون محدودیت سنی تحصیل پزشکی در هنگ کنگ است، ( در برخی از دانشگاه ها امکان لحاظ نمودن حداکثر ۲۵ سال سن وجود دارد)

رشته های پزشکی و دندانپزشکی به دلیل حساسیت خاصی که دارند نیازمند دانشجویان با استعداد و در عین حال با سن مناسب هستند تا بتوانند پس از پایان تحصیل پزشکانی در اوج توانایی جسمی و هوشی به جامعه تحویل دهند ، از این رو نداشتن گپ تحصیلی به همراه حداقل سن برگ برنده شما در هنگام بررسی فاکتور محدودیت سنی خواهند بود.

علاوه بر دانشگاه صدور ویزا نیز گاهی شامل محدودیت سنی شده و حتی در صورت دریافت پذیرش از دانشگاه سفارت ویزای تحصیلی فرد را در صورت بالا بودن سن متقاضی صادر نمی کند.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

سیستم های آموزشی مدرن جهان تلاش می کنند تا رتبه خود را در سطح بین المللی ارتقا بخشیده و دانشجویان با استعداد را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود جذب نمایند ، از جمله این روش ها می توان به فراهم نمودن فرصت تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ اشاره کرد که به شیوه های مختلف در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

تحصیل به صورت رایگان می تواند از بخشی تا مجموع هزینه های شما را پوشش دهد که میزان دقیق آن توسط قوانین دانشگاه و رزومه تحصیلی فرد مشخص می گردد ، تحصیل رایگان با بورسیه های مختلف در دانشگاه های هنگ کنگ تعریف می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

خوب است این موضوع را مدنظر داشته باشید که هیچ گونه تضمین و یا شرایط یکسانی برای دریافت بورسیه وجود ندارد و پرونده تحصیلی افراد جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه توسط دانشگاه اعلام می شود ، علاوه بر فراهم نمودن شرایط مورد نیاز دانشگاه ، اقدام به موقع و در زمان اعلام شده توسط بسیار مهم است.

برای تحصیل رشته های پزشکی در کشوری که از نظر فرهنگی و اقلیم شبیه ایران است و البته از نظر هزینه هم می تواند گزینه مناسبی باشد ، می توانید به کشور ترکیه هم فکر کنید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه تمام جوانب تحصیل در این کشور بررسی شده است.

بورسیه رشته های پزشکی در هنگ کنگ

دریافت بورسیه تحصیلی می تواند تحصیل در هنگ کنگ را بیش از پیش برای شما شیرین و لذت بخش سازد ، چنانچه بتوانید در زمان درخواست به دانشگاه رزومه درخشانی از خود ارائه دهید ، دانشگاه ها علاوه بر قبول درخواست ، تمایل به حمایت از شما نیز خواهند داشت ، بورسیه رشته های پزشکی در هنگ کنگ به شما این امکان را می دهد که هزینه تحصیل خود را کاهش داده و در برخی موارد حتی قادر به پرداخت مخارج زندگی خود نیز باشید.

البته این نکته را باید مدنظر داشته باشید که رشته های پزشکی از رشته های پرطرفدار و البته پر هزینه برای تحصیل هستند و دانشگاه ها ظرفیت محدودتری برای حمایت از دانشجویان در این رشته ها دارند ، هر دانشگاه شرایط خاص خود را در اعطای بورسیه تحصیلی دارد که می تواند هر سال نیز تغییر یابد ، از این رو بهترین کار ممکن مراجعه به سایت دانشگاه و مطالعه دقیق تمامی جزئیات است.

داشتن معدل بالا به همراه نمرات عالی در دروس تخصصی مورد نیاز از پیش نیازهای اولیه هر بورسیه تحصیلی است و به دانشجویان دوره تخصص بورسیه تحصیلی بیشتری تعلق می گیرد ، در ضمن دانشگاه های دولتی مقصد اصلی و بهتری برای دریافت کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی هستند و در دانشگاه های خصوصی بورسیه های کمتر و محدوتری وجود دارد.

بورسیه رشته های پزشکی در هنگ کنگ

انواع بورسیه های تحصیلی در هنگ کنگ

بورسیه و کمک هزینه های متعددی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی هنگ کنگ وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • تعداد چهار بورسیه مخصوص افرادی که سال نخست رشته پزشکی را پشت سر گذاشته اند و از ۸۰۰۰ دلار هنگ کنگ آغاز می شود.
  • بورسیه مخصوص دانشجویان رشته دندانپزشکی که سال اول را پشت سر گذاشته اند.
  • تعداد دو بورسیه برای دانشجویان بین المللی که در رشته پزشکی دانشگاه Li ka Shing ثبت نام نموده اند.

انواع بورسیه های تحصیلی در هنگ کنگ می تواند مبلغ خاص خود را داشته باشد که با توجه به شرایط دانشجو تغییر یابد ، به عنوان مثال رشته دندانپزشکی مبالغ بالاتری از رشته پزشکی را شامل می شود از ۱۰،۰۰۰ دلار هنگ کنگ آغاز می گردد ، برخی از دانشگاه ها وام های تحصیلی را نیز به دانشجویان اعطا می کنند که در اقساط بلند مدت و مناسب قابل بازپرداخت هستند.

روش دریافت بورسیه تحصیلی هنگ کنگ نیز دشوار نبوده و شما همزمان با درخواست پذیرش به دانشگاه ، شرایط لازم جهت دریافت بورسیه را فراهم نموده و به دانشگاه ارسال می نمایید.

خوب است این نکته را نیز یادآور شویم که نباید در دریافت بورسیه تحصیلی دلسرد و نا امید شوید و با پافشاری تمامی مسیرهای ممکن را امتحان کنید ، شاید دریافت بورسیه آن هم در رشته پزشکی امری دشوار به نظر برسد ، اما به هیچ عنوان غیر ممکن نبوده و با آگاهی و اقدام صحیح می توان به راحتی بدان دست یافت.

پخش ویدیو

تمام تلاش ما در شرکت مهاجرتی رجبی رساندن شما به آرزوی تان در مسیر مهاجرت است؛ این که بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم و تجربیات چندین ساله را در اختیار آنها قرار بدهیم، ما را خوشحال می کند.

کیفیت خدمات در کنار تجربه منجر به موفقیت پرونده مهاجرتی شما خواهد شد، همانطور که در ویدیو روبرو نمونه های پذیرش از دانشگاه های مختلف را میبینید، ما وعده هایمان را عملی میکنیم.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

هنگ کنگ به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای جهان همچنان فرهنگ و باورهای سنتی خود را از سالیان دور حفظ نموده و با تولید ناخالص داخلی به میزان قابل توجه ، نقش مهمی را در اقتصاد منطقه و دنیا ایفا می نماید ، هر فردی که به هنگ کنگ قدم می گذارد در همان ابتدا تحت تاثیر فضای اقتصادی این شهر قرار گرفته و فرصت های متعدد شغلی بی شماری را پیش روی خود می بیند.

هنگ کنگ میزبان بهترین دانشگاه های جهان در اکثر رشته های تحصیلی از جمله پزشکی و دندانپزشکی است که علاوه بر اعطای مدرک تحصیلی معتبر دانشجویان را با قرار دادن در محیط های چالش برانگیز با مهارت های متمایز تربیت می نماید ، این شهر به خانه بسیاری از دانشجویان مهاجر مبدل شده است که با آغاز تحصیل خود در این شهر برای همیشه در آن ماندگار شده اند.

از دیگر مزایا و معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ که برای تمامی افراد خارجی در هنگام مهاجرت حائز اهمیت است نحوه برخورد مردم بومی با مهاجرین است که در این زمینه مردم هنگ کنگ با استفاده از زبان انگلیسی زندگی را برای مهاجرین آسانتر نموده و در داشتن امکانات مورد نیاز با آنها همکاری می کنند.

با انتخاب دانشگاه های هنگ کنگ در علوم پزشکی این فرصت را خواهید یافت که بدون معادل سازی در بسیاری از کشورهای جهان به کار مشغول شده و با پرداخت هزینه کمتر از تحصیلات در حد انگلستان و آمریکا بهره مند گردید.

معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

تحصیل در یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی آسیا نیازمند پذیرفتن برخی شرایط خاص نیز می باشد که شاید برای برخی از دانشجویان جزو معایب و یا ریسک های این شهر حساب شود ، به عنوان مثالی از مزایا و معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ ، هزینه زندگی در هنگ کنگ بالا بوده و دانشجویان زندگی در یک شهر مرفه را تجربه خواهند کرد که وجود تفریحات و سرگرمی های متنوع مخارج شما را از حد معمول و آنچه برآورد کرده اید ، بالاتر برد.

همچنین نکته دیگری که در رابطه با معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ نمی توان آن را نادیده گرفت ، نقش زبان چینی در میان مردمان این منطقه است ، گرچه زبان انگلیسی در میان مردم بسیار پرکاربرد است ، اما زبان چینی با گویش های متنوع ، زبان اصلی مردم این کلان شهر است که نقش اصلی را در برقراری ارتباط میان مردم ایفا می کند ، بنابراین باید زمانی را به فراگیری این زبان حتی در حد متوسط و کم اختصاص دهید.

در رابطه با فرهنگ نیز می توان گفت که گرچه همه چیز مدرن و پیشرفته است ، اما ممکن است در برخی موارد با شوک فرهنگی مواجه شوید ، به عنوان مثال غذا به یکی از دغدغه های فرد تبدیل می شود که نیاز به تغییر ذائقه و یا آداب غذایی دارد که به نوع خود سخت و زمان بر است.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در هنگ کنگ

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی هنگ کنگ

به عنوان یک دانشجوی متقاضی تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ باید مجموعه ای از مدارک را آماده ساخته و درخواست خود را به همراه آنها به دانشگاه ارسال نمایید ، ارسال و تهیه مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی هنگ کنگ نقش بسیار مهمی در پذیرش شما داشته و معرف شما خواهد بود ، از این رو نهایت دقت را در این مرحله به عمل آورده و تمامی آنها را به صورت کامل و ترجمه شده ارائه دهید.

البته مدارک مورد نیاز در هر دانشگاه می تواند متغیر باشد و دانشجو ابتدا باید مقصد خود را مشخص نماید ، اما به صورت عمومی مجموعه ای از آنها برای تمامی دانشگاه ها مورد درخواست هستند ، مدارک به شرح زیر می باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسناد هویتی مانند شناسنامه
  • پاسپورت
  • آدرس ایمیل
  • پرداخت هزینه درخواست

پس از آنکه دانشجویان موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر خود شدند باید نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند ، نامه پذیرش از دانشگاه مهم ترین مدرک جهت دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ به شمار می رود ، جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز ویزای تحصیل در هنگ کنگ می توانید به مفاله ای در همین رابطه در سایت مراجعه و یا با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای هم رده اروپایی و اروپایی را نیز بررسی و مطالعه کنید

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در هنگ کنگ

زارت بهداشت هر سال با انجام بررسی های کارشناسی و درنظر گرفتن سه رتبه بندی معتبر بین المللی ( QS ، Timesو Shanghai ) فهرستی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در هنگ کنگ را منتشر می نماید که دانشجویان در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود می توانند به آن مراجعه کنند.

خوب است دقت داشته باشید که این فهرست هر ساله مورد بازبینی قرار گرفته و نام برخی دانشگاه ها حذف و یا به آن افزوده می شود و شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از آخرین فهرست با کارشناسان موسسه تماس بگیرید.

معیار تایید این سازمان ، زمان شروع به تحصیل ، تاریخ ویزای معتبر ، تاریخ خروج از کشور و تاریخ حضور در کلاس های دوره اصلی در دانشگاه مقصد است ، قابل ذکر است که کالج های وابسته هر دانشگاه مورد تایید این سازمان نیستند و مدارک آنها قابل ارزشیابی نمی باشد ، دانشگاه های مورد تایید این سازمان در هنگ کنگ عبارتند از:

    • دانشگاه شهر هنگ کنگ
    • دانشگاه چینی هنگ کنگ ( CUHK )
    • دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ
    • دانشگاه باپتیست هنگ کنگ
    • دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ
    • دانشگاه هنگ کنگ

    گفتنی است که از ابتدای سال ۲۰۱۹ انتقال دانشجویانی که تحصیل خود در یکی از دانشگاه های خارجی را آغاز کرده اند ، ممنوع شده اشت و پس از اتمام دوره تحصیلی نیز ارزشیابی مدارک آنها طبق ضوابط انجام می شود.

تحصیل پزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی

یکی از دلایل شهرت هنگ کنگ امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کلان شهر است که دانشجویان را به زبان بین المللی آموزش می دهد.

برخی از دانشگاه ها زبان انگلیسی را تنها زبان آموزش خود قرار داده و به عنوان یک معیار جدی آن را از داوطلبان درخواست می کنند ، مدرک زبان آیلتس و یا تافل به عنوان دو مورد از مدارک بین المللی تایید شده و برای هر دو رشته پزشکی و دندانپزشکی دانشجویان باید در سطح ۴ زبان انگلیسی قرار گرفته باشند.

علاوه بر این برخی از دانشگاه ها یک مصاحبه به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار نموده و مهارت زبانی دانشجو را برای علوم پزشکی می سنجند.

هر دانشگاه با داشتن کالج و یا موسسات وابسته دانشجویان را در رسیدن به اهدافشان یاری می نماید که آموزش زبان انگلیسی از اصلی ترین آنها است ، از این رو چنانچه در سطح مناسب این زبان قرار نگرفته اید ، نگران نباشید چرا که با ثبت نام تحصیل پزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی در هر یک از این مراکز به راحتی به تسلط کافی میرسید.

یادگیری زبان انگلیسی در داخل کشور یا هنگ کنگ

گرچه هنگ کنگ میزبان دوره های متنوعی برای  یادگیری زبان انگلیسی در داخل کشور یا هنگ کنگ است اما شما عزیزان می توانید یادگیری این زبان را از ایران نیز آغاز نمایید ، یادگیری این زبان در داخل و یا خارج کشور هر کدام مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد که با توجه به شرایط فردی و امکانات می توان به بهترین انتخاب ممکن رسید.

یادگیری زبان انگلیسی در داخل کشور هزینه کمتری را برای شما به همراه دارد ، در صورتی که با یادگیری این زبان در هنگ کنگ در محیطی قرار می گیرید که در خارج از کلاس نیز مجبور به استفاده از این زبان خواهید شد و مسلما در مدت کوتاهی به تسلط چشمگیری می رسید.

بودجه ای که برای تحصیل در هنگ کنگ در نظر گرفته اید به همراه شرایط پذیرش در دانشگاه همگی در انتخاب دوره های زبان موثر هستند که علاقه و انگیزه شخصی را نیز نباید فراموش نمود ، وجود همراه و مشار بسیار راهگشای شما عزیزان در این امر خواهد بود.

تحصیل رشته های پزشکی در هنگ کنگ به زبان چینی

در قسمت های مختلف مقاله درباره اهمیت زبان چینی برای شما عزیزان صحبت نمودیم و دریافتیم که دانستن این زبان نقش مهمی را از همان ابتدای ورود به این شهر ایفا می کند ، هر کشور خارجی تمایل دارد تا ابتدا دانشجویان را به زبان بومی خود آموزش داده و امکانات بهتری را نسبت به سایر زبان ها در اختیارشان قرار دهد.

دقت کنید که چیزی به نام زبان هنگ کنگی وجود ندارد و زبانهای رسمی هنگ کنگ چینی و انگلیسی هستند و شما برای تحصیل در این کلان شهر باید تفاوت گویش های زبان چینی را بدانید ، گویش ماندارین گویش رسمی چین است و در سراسر کشور و در سنگاپور و تایوان مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر به زبان آموزان خارجی آموزش داده میشود.

اما مسئله این است که در هنگ کنگ مردم به زبان کانتونی صحبت می کنند که ماندارین و کانتونی متقابلاً قابل درک نیستند و یک فرد ساکن این منطقه نمی تواند بیشتر از یک زبان ژاپنی یا فرانسوی زبان ماندارین را درک کند ، با این حال هر دو گویش از الفبای یکسان چینی استفاده می کنند ، بنابراین شما برای تحصیل در هنگ کنگ باید در کلاس های گویش کانتونی ثبت نام کنید.

دانش زبان چینی مورد نیاز  برای تحصیل رشته های پزشکی در هنگ کنگ به زبان چینی سطح سه است که می تواند مزیت های مختلف از جمله بورسیه تحصیلی را به همراه داشته باشد ، از جمله موسسات آموزش زبان کانتونی Cantonese Course است که دوره هایی با هزینه ۸۹۷ دلار هنگ کنگ را ارائه می دهد،.

هنگ کنگ مقصدی با آینده روشن

تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ به معنای قدم گذاشتن در مسیری روشن است که می تواند آینده ای درخشان را برایتان به همراه داشته باشد ، اما خوب است که در این مسیر یک مشاور و فرد متخصص را به عنوان راهنما همراه خود داشته باشید تا با خیالی آسوده آینده تان را بسازید ، کارشناسان شرکت رجبی با داشتن سابقه ای درخشان در کلیه امور مهاجرت راهنمای شما عزیزان در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ و یا هر نقطه دیگر جهان هستند ، جهت هر گونه سوال و یا دریافت اطلاعات با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید و هنگ کنگ مقصدی با آینده روشن را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه هنگ کنگ 42،100 دلار هنگ کنگ هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه باپتیست 140،000 دلار هنگ کنگ هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه چینی هنگ کنگ 145،000 دلار هنگ کنگ هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پلی تکنیک 145،000 دلار هنگ کنگ

به عنوان مثال دانشگاه هنگ کنگ در آخرین شرایط خود نمره درس شیمی به همراه مهارت در زبان چینی کانتونی را فاکتور اصلی پذیرش قرار داده و افرادی که این دو فاکتور را داشته باشند یک مصاحبه حضوری را پشت سر می گذارند، اما برخی از دانشگاه ها نیز با برگزاری آزمون ورودی مهارت های زبان انگلیسی ، زبان چینی ، ریاضیات ، شیمی ، زیست شناسی و در برخی موارد فیزیک را می سنجند ، ارائه نتایج آزمون بین المللی SAT و یا AP می تواند مورد تایید دانشگاه قرار گیرد.

اکثر دانشگاه های هنگ کنگ حداکثری را برای دانشجویان مشخص نکرده اند اما باید حداقل سن 18 سال را در هنگام تقاضا داشته باشید ، ( در برخی از دانشگاه ها امکان لحاظ نمودن حداکثر 25 سال سن وجود دارد).

دانشگاه شهر هنگ کنگ دانشگاه چینی هنگ کنگ ( CUHK ) دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ دانشگاه باپتیست هنگ کنگ دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ دانشگاه هنگ کنگ

از ابتدای سال 2019 انتقال دانشجویانی که تحصیل خود در یکی از دانشگاه های خارجی را آغاز کرده اند ، ممنوع شده اشت و پس از اتمام دوره تحصیلی نیز ارزشیابی مدارک آنها طبق ضوابط انجام می شود.

چیزی به نام زبان هنگ کنگی وجود ندارد و زبانهای رسمی هنگ کنگ چینی و انگلیسی هستند و شما برای تحصیل در این کلان شهر باید تفاوت گویش های زبان چینی را بدانید.

داشتن معدل بالا به همراه نمرات عالی در دروس تخصصی مورد نیاز از پیش نیازهای اولیه هر بورسیه تحصیلی است و به دانشجویان دوره تخصص بورسیه تحصیلی بیشتری تعلق می گیرد ، در ضمن دانشگاه های دولتی مقصد اصلی و بهتری برای دریافت کمک هزینه و بورسیه های تحصیلی هستند و در دانشگاه های خصوصی بورسیه های کمتر و محدوتری وجود دارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ توسط مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی رجبی بررسی شد ، برای دریافت اطلاعات جزیی تر با ما از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین با مطالعه سایر مقالات سایت ، اطلاعات خود را درباره مهاجرت تحصیلی و کاری تکمیل نمایید ، در انتها بعنوان یک کشور هم رده و هم سطح، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی است ، در سال های اخیر دانشجویان بسیاری از ایران ، کشور مالزی را به عنوان مقصد نهایی تحصیل انتخاب کرده اند ، دلیل آن اعتبار بالای دانشگاه های مالزی و مساعد بودن شرایط زندگی در این کشور است.

دیدگاه مشتریان شرکت رجبی در مورد عملکرد کارشناسان ما را بشنوید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه