تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی یکی از پر طرفدارترین برنامه ها در بین کشورهای آسیایی است ، که البته هزینه قابل توجهی به همراه دارد . در این عنوان با ما همراه باشید تا هر آنچه را که از این دو رشته محبوب می خواهید بدانید.

با توجه به محبوبیت رشته های پزشکی در بین ایرانیان ، در این مقاله تحصیل رشته های علوم پزشکی در مالزی را بررسی کرده و مهم ترین مطالب را بیان خواهیم کرد ، اما توصیه ما به شما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

حرفه پزشکی یکی از با ارزش ترین دارایی های هر جامعه است و تعجب آور نیست که دریافت مدرک پزشکی طولانی و وقت گیر باشد ، تحصیل در رشته پزشکی یکی از آرزوهای فرزندان و والدین در سراسر جهان به ویژه در ایران است.

امروزه بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی از کشور های مختلف جهان در رشته پزشکی در دانشگاه های مالزی تحصیل می کنند که ملاک پذیرش در آنها نمرات دروس زیست شناسی ، فیزیک ، ریاضیات و شیمی است و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها فرصت های شغلی بی پایانی با حقوق بسیار عالی دارند، بنابراین بدون شک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی برای دانشجویان بین المللی یک انتخاب عالی است.

برای آگاهی از شرایط کلی تحصیل در کشور مالزی و دانستن هزینه های تحصیل و زندگی در کنار این محتوا ، مقاله تحصیل در مالزی را نیز حتما مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

کارشناسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی بر روی آماده سازی دانشجویان نسبت به درک علوم پزشکی و مهارت های بالینی و تولید متخصصان پزشکی واجد شرایط و با صلاحیت متمرکز است . دانشگاه های پزشکی این کشور مجهز به آخرین اقدامات و پیشرفت های صنعتی هستند و برنامه پزشکی در دانشگاه های مالزی مطابق با نظام آموزش جهانی برنامه ریزی شده است و دانشجویان بایستی در دوره اجباری یک ساله پری مدیکال شرکت کنند.

تحصیل پزشکی در مالزی شامل دو مرحله آموزش های پیش بالینی و بالینی می باشد که پنج تا شش سال در رشته پزشکی به طول می انجامد . در این رشته شما یاد می گیرید که چگونه به پیشرفت بهداشت و درمان کمک و زندگی مردم را نجات دهید ، پس از اتمام دوره تحصیل نیز دانشجویان ملزم به سپری کردن دوره ۲ ساله horsemanship می باشند.

تحصیل دندانپزشکی در مالزی نیز از دیگر شاخه های برتر آموزش عالی است که در دانشگاه های پزشکی مالزی طی یک برنامه 5 ساله به متقاضیان ارائه می گردد . پس از آن نیز برای دریافت مدرک دندانپزشکی و اجازه کار به عنوان دندانپزشک دانشجو بایستی پس از اتمام دوره تحصیل خود به مدت ۱ سال دوره horsemanship را بگذراند.

در صورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز فرد می تواند دوره تخصص خود را طی سه سال پشت سر گذاشته و به عنوان یک متخصص دندانپزشکی طبابت کند.

مراحل پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

  • فرد متقاضی باید فرم پذیرش آنلاین را از وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود دریافت و پر کند.
  • هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در مالزی برای دانشجویان بین المللی باید طبق معیارهای دانشگاه پرداخت شود.
  • در این مرحله دانشجو باید هزینه فرم پذیرش را بصورت آنلاین پرداخت کند.
  • دانشجو نامه پیشنهادی یا نامه تأیید صندلی را از کالج / دانشگاه در مالزی دریافت می کند.
  • پس از گرفتن پیشنهاد نامه از دانشگاه دانشجو با پرداخت شهریه ترم اول اقدام به دریافت ویزا می نماید.
  • سپس با دریافت ویزای دانشجویی به مالزی سفر و در تحصیل خود را شروع کند.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین ما در ارتباط باشید تا به آسانی پذیرش در رشته های پزشکی را تجربه نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پری مدیکال در مالزی

دوره پری مدیکال پزشکی در مالزی یا دوره پایه یکی از الزامات رشته پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در مالزی است که در کالج های مرتبط با دانشگاه برگزار می گردد و دانشجویان را در حوزه علوم پایه غنی می سازد . این دوره پری مدیکال تحصیل پزشکی در مالزی از سیستم انتقال اعتبار اروپایی یعنی ECTS پیروی می کند و در برخی دانشگاه های این کشور به مدت ۹ ماه و در برخی دیگر مانند دانشگاه بین المللی مالزی به صورت یکساله برگزار و شامل ۳ نیمسال می باشد.شیمی به طور معمول برای افرادی که قصد تحصیل پزشکی دارند ، حداقل با یک موضوع علمی دیگر (به طور معمول زیست شناسی یا فیزیک) ضروری تلقی می شود ؛ بنابراین دوره پری مدیکال بر دروس شیمی ، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک تاکید دارد.

دوره های پریمدیکال در مالزی

شرایط تحصیل در دوره پری مدیکال در مالزی

دوره های پری مدیکال در دانشگاه های خصوصی و دولتی مالزی ارائه می شود و زبان این دوره بسته به دانشگاه محل تحصیل متفاوت است ، در اغلب دانشگاه های خصوصی مالزی امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و دوره پری مدیکال و دوره تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود ؛ البته در دانشگاه های دولتی این کشور بیشتر دوره ها به زبان مالایی ارائه می شود.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی در دوره پری مدیکال به زبان انگلیسی تسلط به این زبان و ارائه مدرک تافل الزامی است که حداقل نمره تافل مورد نیاز  برای این دوره ۵٫۵ است ، البته در صورت عدم تسلط به زبان انگلیسی متقاضی می تواند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه شرکت کند . در صورت عدم موفقیت در امتحان زبان انگلیسی ، باید بین ۲ تا ۴ ماه در کلاس های زبان انگلیسی دانشگاه شرکت و سپس به دوره پریمدیکال وارد شوید.

مهم ترین شرایط تحصیل در دوره پریمدیکال در مالزی عبارتند از:

 

  • نمره CGPA 3 در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک یا ریاضیات
  • آزمون زبان انگلیسی دانشگاه مالزی با حداقل نمره ۳

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال برای دانشجویان بین المللی نیز در دانشگاه های مالزی بر اساس دانشگاه متفاوت و حدود ۱۱۰۰۰ دلار می باشد . از جمله دانشگاه های ارائه دهنده دوره پری مدیکال در مالزی نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • University of Nottingham Malaysia
  • Heriot-Watt University Malaysia
  • Taylor’s University
  • UCSI University
  • Curtin University Sarawak
  • MAHSA University
  • KDU Penang University College
  • HELP University
  • Nilai University
  • UCSI University Sarawak

چنانچه به دنبال تحصیل در کشور مالزی هستید ، با مطالعه عناوین زیر عوامل مختلف تاثیرگذار در دوران تحصیل خود را نیز بدانید:

آزمون ورودی پزشکی در مالزی

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مالزی

یکی از شرایط و الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی در برخی از دانشگاه های این کشور شرکت و قبولی در آزمون ورودی است . البته این کشور دارای آزمون جامع برای پذیرش در دانشگاه های خود نیست و در برخی موارد دانشگاه ها در صورت نیاز آزمون ورودی خود را به صورت جداگانه برگزار می کنند . در اغلب دانشگاه ها این آزمون مبتنی بر کامپیوتر بوده و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

دانش ریاضیات ، علوم ، مهارت های عمومی به همراه توانایی نوشتن بخش های اصلی این آزمون در اغلب مراکز ارائه دهنده علوم پزشکی می باشند .

البته در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی این کشور ملاک پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مالزی معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی و همچنین نمرات آزمون پایان دوره پری مدیکال است . شما عزیزان می توانید با مراجعه به عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی مالزی ضمن آشنایی با مقصدهای مناسب در این کشور از ظرایط لازم نیز به صورت کلی مطلع شوید.

 

 

کارشناسان متخصص ما در طول این سال ها موفق به پذیرش دانشگاه های مختلف جهان شده اند که در این ویدیو برخی از آنها را برای شما به نمایش گذاشته ایم . شما نیز می توانید یکی از افراد این فهرست باشید ، با مشاورین ما در تماس باشید تا از تمامی مسیرهای ممکن به خوبی مطلع شوید.

شرایط تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی در هر دانشگاه شرایط متفاوتی دارد و نمی توان فهرستی مشخص برای همه دانشگاه ها ارائه کرد ، اما به طور کلی برای ورود به دانشگاه ها و تحصیل پزشکی در مالزی اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی است . در ادامه با برخی از شرایط تحصیل پزشکی در مالزی آشنا می شویم:

  • اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی و ارائه ریز نمرات تحصیلی
  • نمرات B در دروس شیمی ، زیست شناسی ، ریاضیات یا فیزیک در دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • دیپلم موسسات شناخته شده با حداقل معدل (CGPA) 3.00
  • قبولی در آزمون ورودی برای برخی از دانشگاه ها
  • جلسه مصاحبه در برخی از دانشگاه ها
  • نمره ۳٫۵ از دوره پری مدیکال ارائه شده از دانشگاه های مورد نظر
  • تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل و یا آیلتس برای تحصیل به این زبان
شرایط تحصیل پزشکی در مالزی

برای پذیرش در برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور مانند دانشگاه موناش یا دانشگاه مالایا قبولی در آزمون ورودی مورد نیاز است و البته نمره دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضی باید عالی باشد.

بیشتر مدارک پزشکی در دانشگاه های مالزی به ۲ مرحله تقسیم می شوند که فاز ۱ و فاز ۲ نامیده می شوند . فاز ۱ شامل ۲ سال اول تحصیل در رشته پزشکی در مالزی و بر آموزش پیش بالینی در یک محیط آکادمیک متمرکز است و دانشجویان در این فاز اصول نظری علوم پزشکی را فرا خواهند گرفت . برخی از موضوعاتی که در این دوره مطالعه خواهید کرد شامل آناتومی ، بیوشیمی ، میکروب شناسی ، داروشناسی ، آسيب شناسي و پزشکی بالینی می باشد.

فاز ۲ نیز که شامل سال های باقی مانده از تحصیل پزشکی در مالزی است ، بر آموزش بالینی متمرکز و در آن شما چرخش های بالینی را در بیمارستان ها و کلینیک های بهداشت انجام می دهید . در این مقطع قادر خواهید بود تا تجربه عملی با بیماران داشته باشید و رشته های مختلف بالینی مانند پزشکی عمومی ، جراحی ، اطفال و طب داخلی را امتحان کنید.

 

کشورهای زیر نیز گزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی هستند ،مطالعه آنها را از دست ندهید:

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی

برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مالزی لازم است شرایط و الزامات تعیین شده از سوی دانشگاه مورد نظر برای تحصیل را برآورده سازید . یک مدرک دندانپزشکی در مالزی حداقل ۵ سال طول می کشد و به طور کلی به ۲ قسمت تقسیم می شود.

قسمت ۱ شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی که تقریبا ۲ تا ۲٫۵ سال است ، مربوط به آموزش های پیش بالینی و در محیط دانشگاه می باشد . این کار شما را ملزم می سازد علوم پایه پزشکی ، مانند آناتومی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، زیست دهان ، میکروبیولوژی پزشکی ، آسیب شناسی و داروسازی را به خوبی بیاموزید . این دوره یک پایه خوب در دندانپزشکی و همچنین ساختار و عملکرد بدن انسان است.

قسمت ۲ که شامل سال های باقیمانده دوره تحصیل شماست ، مربوط به آموزش بالینی در مراکز درمانی بوده و شما در طول دوره آموزش در بیمارستان ها یا مدارس بالینی آموزش خواهید دید . این به منظور پیشرفت دانش شما ، تماس اولیه با بیماران و انجام مراحل درمان است.

شرایط پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مالزی در  هر دانشگاه خاص خود آن دانشگاه است اما در ادامه شرایطی را بیان خواهیم کرد که جهت پذیرش در اغلب دانشگاه های این کشور نیاز می باشد:

  • پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی و ارائه ریز نمرات
  • : A-Levels / STPMنمرات BBB ، ABC یا AAC در ۳ موضوع یعنی زیست شناسی و شیمی و فیزیک یا ریاضیات ( درجه C فقط می تواند در هر دو فیزیک یا ریاضی باشد )
  • نمره آزمون پایانی دوره پری مدیکال از دانشگاه پزشکی مورد نظر CGPA 3.0 (از ۴) در ۳ موضوع یعنی زیست شناسی و شیمی و فیزیک یا ریاضیات
  • الزامات زبان انگلیسی : همه متقاضیان باید مهارت لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند و برای اثبات تسلط خود مدرک تافل ، آیلتس و یا آزمون انگلیسی دانشگاه های مالزی را ارائه دهند.
  • آزمون استعداد / مصاحبه : همه متقاضیان واجد شرایط باید در مصاحبه شرکت کنند که توسط دانشگاه های دندانپزشکی مانند دانشگاه تیلور ، AIMST ، دانشگاه موناش ، مالایا و غیره انجام می شود.

فرد متقاضی با هر یک از موارد زیر از ورود به یک برنامه دندانپزشکی رد صلاحیت می شود:

  • مقصر شناخته شده در جرم (های) موثر بر بدن انسان
  • عدم صداقت یا تقلب در امتحانات ، جعل اسناد ، سرقت ادبی 
  • بیماری جدی جسمی یا روانی و یا بیماری واگیر جدی.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی بسته به رشته ، مقطع تحصیلی و دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه محل تحصیل متفاوت است ، اما به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می باشد.

البته هزینه رشته های علوم پزشکی مانند تحصیل دندانپزشکی در مالزی همانند سایر نقاط جهان بیشتر از دیگر رشته های دانشگاهی است .

برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مالزی بایستی بین ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار برای هر سال هزینه کرد و رشته دندانپزشکی نیز گران از رشته پزشکی می باشد ، زیرا این رشته به تجهیزات و امکانات بیشتری نیازمند است .

تلاش نموده ایم تا در جداول هزینه برخی از دانشگاه های مالزی را در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را برای شما بیان کنیم اما جهت کسب اطلاعات دقیق و به روز با مشاورین ما در موسسه رجبی تماس حاصل نمایید.

 

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی
نام دانشگاه پزشکی شهریه
تحصیل پزشکی در دانشگاه موناش ۹۹۷۲٫۰۷ دلار
تحصیل پزشکی در دانشگاه پردانا ۱۵۰۳٫۱۳ دلار
تحصیل پزشکی در دانشگاه تیلور ۱۱۷۶٫۵۴ دلار
نام دانشگاه دندانپزشکی شهریه
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه مالایا ۱۶۱٫۳۰۰ دلار
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ملی مالزی ۱۸۵۰ دلار
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی بین المللی ۱۳۰٫۸۰۰ دلار
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

مدرک زبان رشته های پزشکی در مالزی

همان گونه که پیش از این بیان شد یکی از الزامات تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مالزی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک تافل و یا آیلتس می باشد و حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های این کشور متفاوت است . توجه داشته باشید که در صورت عدم تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک فرد می تواند در آزمون انگلیسی دانشگاه های مالزی شرکت و مدرک زبان رشته های پزشکی در مالزی را دریافت کند.

دوره های زبان انگلیسی نیز فرد را واجد شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالزی می سازد . حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های مالزی ۶ و حداقل نمره تافل قابل قبول ۸۰ می باشد ، نمره حد نصاب برای قبولی در آزمون انگلیسی دانشگاه های مالزی ۳٫۰ است.

در صورت تمایل به تحصیل به زبان مالایایی دانش آموزان با سطح A (Pass) یا سطح O حداقل نمره C6 و بالاتر در زبان مالایی ممکن است از دوره های پیش نیاز زبان مالایی معاف شوند .

دانشجویان فاقد صلاحیت باید در برنامه زبان مالایی که قبل از فارغ التحصیلی توسط دانشگاه ارائه شده شرکت کرده و با موفقیت پشت سر بگذارند . این برنامه بین ۴ ماه تا ۶ ماه طول خواهد کشید.

یکی دیگر از الزامات تحصیل دندانپزشکی در مالزی محدودیت سنی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور است و برای پذیرش در مقطع کارشناسی حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر سن ۲۵ سال نیاز است.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

امکان تحصیل رایگان به خودی خود برای دانشجویان وجود ندارد ، البته دانشجویان محصل در این کشور می توانند با بهره گیری از روش های مختلف هزینه تحصیل در رشته های پزشکی خود در مالزی را کاهش داده و یا حتی به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند ، در ادامه با این روش ها آشنا خواهیم شد.

بورسیه و کمک هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالزی به دلایلی از سوی منابع خارجی ، مانند دولت ، موسسات خصوصی یا موسسات دولتی ارائه می شود ، سرمایه گذاری در زمینه های تحصیل یک جوانان بهتر در هر کشوری ، هم در بخش خصوصی و هم در بخش خصوصی مزایای خود را دارد ، از آنجا که هرچه افراد متخصص تحصیلات بیشتری داشته باشند ، اقتصاد کارآیی بیشتری خواهد داشت ؛ نوآوری های بیشتری نیز معرفی خواهد شد.

به همین دلیل دانشجویان بین المللی خوب است که به دنبال بورسیه تحصیلی از منابع خارجی و تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی باشند ، در صورتی که بورسیه یا کمک مالی از دانشگاه مورد نظر خود در مالزی در دسترس نباشد ، منابع بیشتری برای انتخاب از خارج از دانشگاه های ذکر شده وجود دارد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

 

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت در مالزی

حضور در دانشگاه های ارزان قیمت در مالزی و دریافت بورسیه تحصیلی از راه هایی است که می توانید در مالزی به صورت رایگان تحصیل کنید ، اغلب اوقات مقرون به صرفه ترین و پر تقاضا ترین دانشگاه ها مواردی هستند که در پایتخت هر کشوری واقع شده باشند . در ادامه با تعدادی از دانشگاه های ارزان قیمت پزشکی در مالزی آشنا می شویم.

 

  • کالج دانشگاهی ویداد ( هزینه تحصیل پزشکی ۱۱٫۴۴۰ دلار )
  • دانشگاه پردانا ( هزینه تحصیل پزشکی ۱۳٫۱۱۰ دلار)
  • دانشگاهAIMST ( هزینه تحصیل پزشکی ۱۳٫۶۲۰ دلار)
  • دانشگاه کوالالامپور ( هزینه تحصیل ۱۴٫۳۰۰ دلار)
  • دانشگاه متروپولیتن آسیا ( هزینه تحصیل پزشکی ۱۴٫۳۰۰ دلار)
  • دانشگاه بین المللی کوست ( هزینه تحصیل پزشکی ۱۵٫۰۴۰ دلار)
  • دانشگاه UCSI ( هزینه تحصیل ۱۵٫۳۷۰ دلار)
  • دانشگاهSEGI ( هزینه تحصیل ۱۶٫۷۷۰دلار)

کار همزمان با تحصیل در مالزی

برخی از کشورها مانند مالزی به دانشجویان اجازه می دهند که همزمان با تحصیل یک کار پاره وقت نیز انجام دهند . هنگامی که یک دانشجوی بین المللی ویزای دانشجویی را دریافت کرد ، می تواند درخواست کار در مشاغل نیمه وقت را بدهد.

طبق گفته دولت مالزی دانشجویان بین المللی می توانند در طول ترم حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند که راهی خوب جهت تامین بخشی از هزینه های خود است . علاوه بر این دانشجویان بین المللی محدود به مشاغل خاصی هستند و اجازه کار به عنوان صندوقدار ، خواننده ، ماساژ دهنده ، موسیقی دان یا افسر ارتباط با مهمان را ندارند . بنابراین اگر قصد کار در مالزی را دارید ، مشاغل نیمه وقت تحت شرایط خاصی مجاز هستند و اولویت با تحصیل دانشجویان است . در رابطه با شناخت بهتری مشاغل در مالزی ، مقاله کار در مالزی به شما کمک شایانی خواهد کرد.

به عنوان دانشجو در یک کشور خارجی ، انجام هزینه هایی که بیش از بودجه اختصاص یافته یک دانشجو است ، غیرمعمول نیست . بنابراین به منظور مهار هزینه های احتمالی تحصیل در مراکز آموزشی مالزی بدون هیچ گونه کمک هزینه یا بورسیه ای ، می توانید از کار همزمان با تحصیل در مالزی جهت کاهش هزینه های خود استفاده کنید.  نمونه برخی از این موارد شامل هزینه های گردشگری ، تفریحی یا غذا و لباس گران قیمت است.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی مالزی

  • گواهی تولد ( اصل + کپی )
  • زیر نمرات سال های ۱۰ و ۱۲ تحصیل در دبیرستان ( اصل + کپی )
  • مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی سلامت پزشکی همراه با آزمایش HIV
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوپیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی
  • پرداخت هزینه پذیرش
  • مدرک تافل و یا آیلتس برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی
تحصیل پزشکی در مالزی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در مالزی به زبان انگلیسی

بیشتر دانشگاه ها در مالزی دوره های تحصیلات تکمیلی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند ، در حالی که مقاطع کارشناسی به طور کلی به زبان محلی ، مالایی تحصیل می شود . البته رشته پزشکی در اغلب دانشگاه های مالزی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و در صورت تمایل به تحصیل به این زبان ارائه مدرک معتبر نیاز است ، ممکن است برای اثبات مهارت خود مجبور شوید در آزمون هایی مانند آیلتس و تافل و یا در آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی شرکت کنید و نمره حد نصاب را دریافت کنید.

افرادی که در آزمون های تافل و یا آیلتس شرکت نکرده اند و به زبان انگلیسی تسلط ندارند می توانند در دوره های زبان در مالزی شرکت کنند ، البته پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اول مدرک زبان خود را دریافت کرده و سپس برای دریافت پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در مالزی اقدام کنید چرا که هنگام ورود به مالزی برای برقراری ارتباط با سایر دانشجویان ، اساتید و افراد به مشکل بر نخواهید خورد.

از جمله برخی از دانشگاه های این کشور که می توان تحصیل پزشکی در مالزی به زبان انگلیسی را در آنها تجربه کرد عبارتند از:

 

  • دانشگاه بین المللی پزشکی
  • دانشگاه SEGI
  • دانشگاه AIMST
  • دانشگاه موناش پردیس مالزی

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی

برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مالزی بایستی بین 7000 تا 12000 دلار برای هر سال هزینه کرد

رشته پزشکی در اغلب دانشگاه های مالزی. به زبان انگلیسی ارائه می شوند ؛ در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های مالزی تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است ، ممکن است برای اثبات مهارت خود مجبور شوید در آزمون هایی مانند آیلتس و تافل و یا در آزمون انگلیسی دانشگاه مالزی شرکت کنید و نمره حد نصاب را دریافت کنید.

برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور در مقطع کارشناسی حداقل سن 18 سال و حداکثر سن 25 سال است.

در مالزی ارائه مدرک زبان اجباری نیست و چنانچه مدرک زبان نداشته باشید باید در دوره های زبان شرکت کرده و نمره قبولی دذیافت کنید اما حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های مالزی 6 و حداقل نمره تافل قابل قبول 80 می باشد ، نمره حد نصاب برای قبولی در آزمون انگلیسی دانشگاه های مالزی 3.0 است.

دانشگاه مالایا یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در کوالالامپور ، مالزی واقع شده است ؛ طبق نظر دو آژانس رتبه بندی بین المللی این موسسه قدیمی ترین و بالاترین رتبه در آموزش عالی مالزی است. در آخرین رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی ، UM در حال حاضر در رتبه 59 جهانی ، 9 در آسیا ، 3 در جنوب شرقی آسیا و بالاترین رتبه در موسسه یادگیری در مالزی قرار دارد.

آزمون سراسری وجود ندارد اما هر دانشگاه آزمون اختصاصی خود را برگزار می کند ، BMAT مالزی یک آزمون 2 ساعته مبتنی بر کامپیوتر است که از سه بخش تشکیل شده است ، بخشهای 1 و 2 چند گزینه ای هستند و بخش 3 یک کار نوشتن است ، این آزمون را با رایانه شخصی در خانه یا مکان مناسب دیگر انجام می دهید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی معتبر خواهد بود ، معمولا این آزمون برای دانشگاه مالایا است اما برای پذیرش در دانشگاه موناش در مالزی قبولی در آزمون ISAT مورد نیاز است.

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مالزی بر اساس دانشگاه محل تحصیل متفاوت است و حدود 11000 دلار می باشد.

شما به عنوان دانشجو باید ماهیانه 450 تا 800 یورو برای تأمین هزینه های زندگی خود داشته باشید.

تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی در مالزی توسط WHO ، یونسکو و غیره تأیید شده اند و 7 دانشگاه پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

بله ، دانشجویان بین المللی می توانند در طول تعطیلات ترم یا تعطیلات حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله جزییات دقیقی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی را ارائه دادند . توصیه می کنیم تا با مراجعه به عنوان هزینه های زندگی در مالزی علاوه بر اطلاعات تحصیلی به سایر جنبه های اقامتی در این کشور نیز بپردازید تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به تصمیم گیری نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس بگیرید و یا در بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را درج و در همان روز پاسخ خود را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه