تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا از ساختار بسیار خوبی برخوردار است و دانشگاه ها از تجهیزات کم نظیری برخوردار هستند به همین دلیل دانشجویان زیادی از سراسر جهان مشتاق تحصیل در اسپانیا هستند.

اگر علاقه مند به مهاجرت به کشور زیبای اسپانیا هستید ، پیشنهاد اولیه ما مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا است تا با کلیات و قوانین تحصیل در این کشور آشنا شوید ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) هم اطلاعات جامعی در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را در این محتوا به شما تقدیم کرده اند.

کشور اسپانیا یکی از ایده آل ترین مقصدها در میان کشورهای اروپا و جهان است که علاوه بر فراهم نمودن دوره تحصیلی لذت بخش ، آینده درخشانی را پیش رویتان قرار می دهد.

شما با توجه به هدف خود می توانید در هر یک از رشته های پزشکی و یا دندانپزشکی دانشگاه های اسپانیا پذیرفته شوید که به کمک مشاورین ما به راحت ترین شکل ممکن برایتان فراهم می گردد.

با بررسی رشته های علوم پزشکی در اسپانیا در می یابیم که پزشکی شاخه علوم بهداشتی است که وظیفه مطالعه بدن انسان را بر عهده دارد و اینکه چگونه بسیاری از آسیب شناسی ها می توانند بر سلامت جسمی افراد تأثیر بگذارند ، دانشجویان محصل در این رشته در مورد بهترین فرمول ها برای بهبود بیماری ها تحقیق می کنند و امید به زندگی مردم را افزایش می دهند.

واقعیت این است که آموزش در برخی از دانشگاه های اسپانیا مانند برخی دیگر نیست ، اگر چه مشخص است که همه آنها با برنامه های رسمی ایجاد شده توسط وزارت آموزش و پرورش مطابقت دارند و شما در نهایت از یک برنامه درسی مشخص بهره مند می شوید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

بررسی رشته های علوم پزشکی در اسپانیا

با بررسی رشته های علوم پزشکی در اسپانیا در می یابیم که رشته پزشکی در دانشگاه های اسپانیا 6 ساله و رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور 5 ساله ارائه می شوند ، این دوره های تحصیلی به دو دوره پیش بالینی و بالینی تقسیم می شود ، دانشجویان محصل در رشته پزشکی بایستی پس از اتمام دوره تحصیل خود در آزمون MIR شرکت کنند که پس از اتمام مدرک پزشکی و قبل از انجام رزیدنتی توسط پزشکان انجام می شود.

بسته به نمره این آزمون ، دانشجویان می توانند در یک بیمارستان و در یک رشته خاص ثبت نام کنند ، اگر نمره مورد نظر خود را کسب نکرده یا موفق نشوند ، می توانند سال بعد آن را تکرار کنند ، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در تخصص بایستی به مدت 4 تا 5 سال پس از دوره رزیدنتی بسته به رشته مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند.

با مشاهده این ویدئو می توانید در زمانی کوتاه بهترین اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تهیه شده است ، به دست آورید و در صورت تمایل با درج شماره خود در باکس پایین از مشاورین ما تمامی اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید.

 

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

نمایش ویدیو درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از طریق کارشناسان رجبی در کوتاه ترین زمان ممکن دانشجوی پزشکی اسپانیا شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

چند دانشکده پزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

در حال حاضر بیش از 80 دانشگاه دولتی و خصوصی در اسپانیا وجود دارد که از این تعداد 46 دانشگاه این کشور رشته های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند ، اغلب دانشگاه های پزشکی اسپانیا دولتی هستند و افرادی که شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی را ندارند ، می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به تحصیل مشغول شوند.

تحصیل پزشکی در اسپانیا چقدر دشوار است؟

ورود به مدارس پزشکی اسپانیا ممکن است به دلیل داشتن تعداد محدود پذیرش دشوار باشد که البته تعداد صندلی های موجود در دانشگاه های پزشکی این کشور در طول سال ها افزایش یافته و از 4500 مکان در سال 2001 به 5700 صندلی در حال حاضر رسیده است.

در مقایسه با سایر کشورها ، مدارس پزشکی اسپانیا پشتیبانی تحصیلی مانند تدریس خصوصی و مشاوره شخصی را ارائه نمی دهند که فقدان این مسئله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را دشوارتر می کند.

دانشجویانی که مهارت چندانی در زبان اسپانیایی ندارند ، ممکن است تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را نیز کاملا چالش آور بدانند که این امر به ویژه در هنگام دوره های بالینی اتفاق می افتد ، زیرا بیماران و برخی از کارمندان بیمارستان فقط به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

دانشجویان پزشکی پس از فارغ التحصیلی با چالش دیگری نیز روبرو می شوند : کمبود محل رزیدنتی ، در حالی که این تعداد برای دانشکده های پزشکی در طول سال ها به طور مداوم افزایش یافته ، اما همچنان ظرفیت کافی ایجاد نشده است که موجب می گردد فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی اسپانیا ، چه محلی و چه خارجی ، مجبور به ادامه تحصیل در خارج از کشور شوند.

الزامات پزشک شدن در اسپانیا

پس از فارغ التحصیلی ، پزشکان باید دوره های تحصیلات تکمیلی یا MIR را بگذرانند که به آنها جازه می دهد تا پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در هر 50 تخصص موجود آموزش ببیند ، یک آزمون با 225 آیتم به مدت 5 ساعت با هزینه 30 یورو در ماه فوریه برگزار شده و کسانی که قبول می شوند ، آموزش 3 تا 5 ساله خود را از ماه مه حدود یک سال پس از فارغ التحصیلی دانشکده پزشکی آغاز می کنند ، سالانه حدود 6800 صندلی برای MIR در دسترس است ، با این حال ، این میزان ظرفیت کافی نبوده و نمی تواند فارغ التحصیلان جدید را با دانشجویانی که در حال تحصیل هستند ، به صورت همزان پاسخگو باشد.

کسانی که می خواهند به عنوان پزشک در اسپانیا کار کنند ، می توانند با سفارش پزشکان در فهرست مشخصی با 60 تا 70 یورو ثبت نام کنند.

دوره های پری مدیکال در اسپانیا

دوره های پری مدیکال در اسپانیا برای کمک به دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا را دنبال کنند اما یا نمره لازم برای آغاز تحصیل در سال اول در دانشگاه های پزشکی اسپانیا را ندارند یا در دبیرستان دروس غیر علمی را گذرانده اند و ملزم به گذراندن دروس زیست شناسی و شیمی هستند.

دوره پری مدیکال شامل ۶۰ واحد درسی است که دقیقا همان یک سال استاندارد در دانشگاه می باشد ، این واحد های درسی شامل دروس فشرده اسپانیایی ، مهارت های مطالعه و علوم پایه است و اعتبارات علمی در هر مدرک علوم بهداشتی UEM شناخته می شود.

البته بعید است بتوانید از آنها برای انتقال به جای دیگر استفاده کنید ،در واقع بدان معنی است که نیمی از سال برای مدرک آینده حساب می شود.

البته شما می توانید دوره های پریمدیکال را در کشورهای دیگر هم بگذرانید مثلا در مجارستان ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بخوانید.

دوره های پری مدیکال در اسپانیا

دوره پریمدیکال در دانشگاه اروپایی مادرید

از آنجا که تنها مدرک علوم بهداشتی ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه اروپایی مادرید دندانپزشکی است ، دوره پری مدیکال به زبان انگلیسی معمولا فقط برای دانشجویانی که می خواهند در رشته دندانپزشکی این دانشگاه تحصیل کنند منطقی است ؛ از نظر تئوری ، ادامه تحصیل در رشته پزشکی ( به زبان اسپانیایی ) یا فیزیوتراپی (به زبان فرانسه یا اسپانیایی) نیز امکان پذیر است ، چرا که در این دوره پری مدیکال شما مقداری زبان اسپانیایی را به عنوان بخشی اجباری از سال پایه یاد خواهید گرفت اما اگر از سطح پایین دانش شروع کنید ، این سطح کافی نیست برای تحصیل به زبان اسپانیایی کافی نمی باشد.

اگر همه ماژول ها را در سال پری مدیکال گذرانده و بیش از 85 درصد حضور داشته باشید ، جایگاهی در دندانپزشکی سال اول در دانشگاه اروپایی مادرید دارید.

دوره پری مدیکال در دانشگاه گرانادا

دوره پری مدیکال در دانشگاه گرانادا برای دانشجویان علاقه مند به مطالعات Pre-Med یا شاخه های سلامت و زبان اسپانیایی طراحی شده است و به آنها این امکان را می دهد تا طی شش ماه در حالی که چندین کلاس را در مرکز زبان مدرن دانشگاه گرانادا گذرانده و دوره کارآموزی 240 ساعته خود را در بیمارستان دلا اینماکولادا در گرانادا زیر نظر استادی اسپانیایی سپری کرده اند ، در زبان و فرهنگ این کشور غوطه ور شوند.

این کلاس ها بیشتر مربوط به زبان ، فرهنگ و هنر های اسپانیایی با یک دوره در مورد سیستم بهداشت و درمان اسپانیا است که توسط یک پزشک در بیمارستان د لا اینماکولادا تدریس می شود ، زبان تحصیل در این دوره زبان اسپانیایی است و علاقمندان تحصیل در این دوره بایستی با زبان اسپانیایی آشنایی داشته باشند.

دوره بین المللی فاوندیشن دانشگاه نوارا

دوره بین المللی فاوندیشن دانشگاه نوارا ، دوره ای یک ساله برای آماده سازی دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در این دانشگاه طراحی شده که شامل 60 واحد درسی است و به دو ماژول تقسیم می شود که شامل صلاحیت های زبانی و فرهنگی و محتوای درجه خاص است (10 ماژول مختلف ارائه می شود ).

بسته به سطح زبان اسپانیایی متقاضیان ، بار دوره هر ماژول با نیازهای خاص فرد سازگار است ، متقاضیان می توانند برنامه سالانه ای را که از سپتامبر شروع می شود ( 60 واحد ) یا برنامه ترمی را که در سپتامبر یا ژانویه آغاز می شود (30 واحد ) انتخاب کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

Spain Medical Entrance Exam  

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسپانیا

متقاضیان خارجی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا باید در آزمون های ورودی شرکت و با دانشجویان اسپانیایی رقابت کنند ، آزمون های ورودی به زبان اسپانیایی خواهد بود و اگر در دانشگاه پذیرفته شوید ، باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایید ، برای دسترسی به سیستم دانشگاهی اسپانیا ، دانشجویان مجبور خواهند بود برای مدرک معتبر UNED در همان زمان درخواست دهند.

همسان سازی مدرک تحصیلی برای دانشجویان خارج از اتجادیه اروپا الزامی می باشد و متقاضیانی که تحصیلات معادل را برای تحصیلات عالی متوسطه اسپانیایی در یک کشور خارجی گذرانده اند ، باید آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسپانیا را از طریق دانشگاه آموزش از راه دور اسپانیایی ( UNED ) پشت سر بگذارند.

UNED سازماندهی جلسات آزمون را در پایان ماه مه و در ماه سپتامبر برگزار می کند که لازم است از قبل در این سیستم ثبت نام کنند ، تست پذیرش در مراکز وابسته UNED انجام می شود که در سرتاسر کشور اسپانیا وجود دارند .

جزئیات آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی اسپانیا 

جزئیات آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسپانیا شامل دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و زبان است ، برای شرکت در این آزمون بایستی فرم درخواست خود را به صورت آنلاین تکمیل کرده و برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کند ، چهار جزء مختلف در آزمون های ورودی دانشگاه های اسپانیا برای رشته های پزشکی ( Selectividad ) وجود دارد و هر بخش آن مهم است.

  • تجزیه و تحلیل متن : این بخش از آزمون به شما امکان می دهد بین دو متن که به اسپانیایی نوشته شده است ، یکی را انتخاب کنید و به سوالات مربوط به متن مرتبط باید پاسخ دهید.
  • سوالاتی در مورد تاریخچه یا فلسفه اسپانیا : شما باید به چندین سوال درباره موضوع انتخاب شده در این قسمت پاسخ دهید.
  • آزمون زبان خارجی : می توانید زبان فرانسوی ، انگلیسی ، آلمانی ، پرتغالی یا ایتالیایی را انتخاب کنید.
  • انتخاب شما : بخش چهارم و نهایی امتحان می تواند با انتخاب رشته شما مشخص شود و سوالات به صورت چند گزینه در دسترس هستند.

شما باید با موفقیت هر بخش از آزمون را تکمیل کنید تا بتوانید در مراحل بعدی پذیرفته شوید.

زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اسپانیا

در هر سال دو بار آزمون ورودی دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا برگزار می شود ، آزمون اول در ماه ژوئن و آزمون دوم در ماه جولای برگزار شده و دانشجویان می توانند تا یک هفته قبل از آزمون در دانشکده انتخابی خود ثبت نام کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا

بسته به دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در رشته پزشکی باید برخی از شرایط اساسی را دارا باشید ، هر دانشگاه الزامات خاص خود را دارد و البته علاوه بر الزامات تعیین شده توسط دانشگاه ها ، باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا شرایط شخصیتی شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا را دارید یا خیر ، زیرا پزشکی حرفه ای مناسب برای همه نیست.

تنها شرطی که برای ورود به دانشگاه دولتی باید رعایت کنید تکمیل دوره دبیرستان و شرکت در آزمون انتخابی است ، اگر میانگین هر دو نمره برابر یا بالاتر از نمره تعیین شده توسط دانشگاه باشد ، در دانشگاه پذیرفته خواهید شد ، همیشه دانش آموزان با بهترین سوابق تحصیلی در اولویت قرار دارند ، متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور بایستی دوره دبیرستان خود را در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی فیزیک به پایان رسانده باشند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا دو زبانه است ، یعنی هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی انجام می شود ، معمولا دو سال اول تدریس به زبان انگلیسی و بقیه دوره به زبان اسپانیایی انجام می شود.

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا نخست باید در دوره های پری مدیکال دانشگاه ها ثبت نام کنند که حدود یک سال به طول می انجامد و در این دوره ها زبان اسپانیایی آن ها نیز تقویت می شود ، پس از پایان دوره آزمون ورودی در رشته مورد نظر برگزار می شود که پس از موفقیت در این آزمون فرد در رشته مورد نظر خود شروع به تحصیل می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

روش ثبت نام در دانشگاه های پزشکی اسپانیا را از کارشناسان ما جویا شوید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مولفه های برنامه درسی پزشکی در اسپانیا

دو سال اول تحصیل پزشکی در اسپانیا شامل مطالعات پیش بالینی یا آموزش مقدماتی است ، این دو سال شامل رشته هایی در زمینه آناتومی ، زیست شناسی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، زیست اخلاقی ، بیوفیزیک ، بافت شناسی و ژنتیک است.

سالهای سوم تا پنجم موارد بالینی اجباری را پوشش می دهد که این موارد شامل بافت شناسی ، ایمونولوژی ، فارماکولوژی ، ژنتیک ، رادیولوژی ، جراحی ، قلب و عروق و بینی و گوش و حلق و بینی است که به چند مورد اشاره می کند ، دروس انتخابی نیز از سال سوم تا پنجم گرفته می شود.

سال آخر بر روی چرخش های بالینی متمرکز است ، این موارد شامل تماس با بیمارستان ها ، کلینیک های ایالتی و مراکز اجتماعی است.

الزامات تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های اسپانیا

متقاضیان باید مدرک دبیرستان خود را ارائه دهند ، علاوه بر این دانشجویان بین المللی باید در آزمون پذیرش BioMedical (BMAT) برای دانشگاه هایی مانند دانشگاه ناوارا و CEU Cardenal Herrera شرکت کنند ، این آزمون انگلیسی زبان که توسط آزمون پذیرش کمبریج برگزار می شود ، دانش یک نفر را در علوم و ریاضیات ارزیابی می کند.

BMAT فقط به 2 مدرسه اسپانیایی محدود نمی شود ، زیرا می تواند برای ورود به مدارس پزشکی در انگلیس ، آسیا و بیشتر مناطق اروپا استفاده شود ، برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی اسپانیا سهمیه های مختلفی وجود دارد که شامل :

  • دو درصد (2٪) مکان برای متقاضیانی که قبلا دارای مدرک رسمی دانشگاه یا معادل آن هستند.
  • سه درصد (3٪) از مکانها به نفع متقاضیانی است که با بیش از 25 سال سن در آزمون ورودی دانشگاه قبول شده اند.
  • دو درصد (2٪) برای متقاضیان بالای 40 یا 45 سال اختصاص داده می شود ، که با نرخ یک درصد (1٪) برای افراد بالای 40 سال و یک درصد دیگر (1٪) برای بزرگسالان بالای 45 سال توزیع می شود.
  • پنج درصد (5٪) از مکان های موجود برای متقاضیانی که با داشتن شرایط علمی دسترسی ، درجه ای از معلولیت را برابر یا بیشتر از سی و سه درصد (33٪) تشخیص داده اند.
  • در مورد ورزشکاران سطح بالا و با عملکرد بالا ، سه درصد (3٪) مکان ها در نظر گرفته شده است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

اگر می خواهید مدرک دندانپزشکی خود را در دانشگاه اسپانیا بدست آورید ، روند تکمیل درخواست با توجه به کشوری که تحصیلات متوسطه خود را به دست آورده اید متفاوت خواهد بود ، دانشجویان اروپایی و غیراروپایی باید مراحل دقیق درخواست را طبق آنچه در زیر نشان داده شده است دنبال کنند.

برای درخواست پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا باید دارای 3 سطح A باشید ، برای متقاضیان تحصیل در این رشته در اسپانیا لازم است که مدرک دبیرستان شما به رسمیت شناخته شود ، این تشخیص تأیید می کند که شما مطابق با الزامات اسپانیا به گواهینامه لازم رسیده اید ؛ تایید مدرک دیپلم را می توان در سفارت اسپانیا دریافت کرد ، سفارت اعتبار شما را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند برای درخواست در دانشگاه های مورد نظر شما استفاده شود.

برای درخواست پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا باید دارای 3 سطح A باشید ، برای متقاضیان تحصیل در این رشته در اسپانیا لازم است که مدرک دبیرستان شما به رسمیت شناخته شود ، این تشخیص تأیید می کند که شما مطابق با الزامات اسپانیا به گواهینامه لازم رسیده اید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تایید مدرک دیپلم را می توان در سفارت اسپانیا دریافت کرد ، سفارت اعتبار شما را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند برای درخواست در دانشگاه های مورد نظر شما استفاده شود.

پس از اعطای اعتبار مدرک تحصیلی لازم است که فرد برای یک آزمون ورودی دانشگاه اسپانیا ثبت نام کند ، این آزمون Selectividad یا Pruebas de Acceso a la Universidad نامیده می شود که پیش از این با آن آشنا شدید ، برای پیشرفت در روند تحصیل در هر یک از مراکز علمی اسپانیا ، باید هر قسمت از این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید.

اگر شرایط ورود را نداشته باشید ، دانشگاه اروپایی مادرید یک دوره پایه در علوم بهداشتی را نیز ارائه می دهد ، اگر این دوره یک ساله را با موفقیت به پایان برسانید ، با حدود 30 ECTS شناخته شده در سال بعد واجد شرایط ورود به سال اول دندانپزشکی خواهید بود.

مولفه های برنامه درسی دندانپزشکی در اسپانیا

برنامه دوره دندانپزشکی در دانشگاه های اسپانیا شامل موارد زیر است:

  • دوره های پایه : 16٪
  • دوره های پزشکی عمومی: 20٪
  • موضوعات پیش بالینی و دندانپزشکی بالینی : 64٪

دانشجویان به عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود ، در 1100 ساعت دوره بالینی و 2،099 ساعت تمرین بالینی ، 2000 ساعت سخنرانی و سمینار شرکت می کنند که شامل 59 دوره اجباری و 30 دوره انتخابی است ، این مقدار در همه دانشکده های دندانپزشکی ارائه نمی شود.

دانشکده پزشکی دندانپزشکی تأکید زیادی بر سمینارها و سایر اشکال آموزش عملی دارد که به دانشجویان امکان می دهد دانش و مهارتهایی را که در کلاس می آموزند به کار گیرند.

در طول سه سال آخر برنامه ، شما آموزش عملی اجباری را در یک محیط مراقبت های بهداشتی انجام خواهید داد ، در طول ترم 12 ، شما 500 ساعت آموزش عملی در مطب های دندانپزشکی جامعه در مدارس خواهید داشت ، این روش نه تنها به شما امکان تسلط بر فنون خود را می دهد ، بلکه شما را برای انجام وظایف در یک محیط حرفه ای آماده می کند.

در طول تحصیلات خود در دانشکده پزشکی دندانپزشکی ، از طریق کار با مربیان خود ، مهارت های اصلی مانند حل مسئله ، کار گروهی و مهارت های سازمانی را کسب خواهید کرد ؛ علاوه بر این ، شما در سال سوم خود آموزش مهارت های دستی بالینی و از سال 4 به بعد آموزش بالینی را خواهید دید ، برای اتمام موفقیت آمیز برنامه دندانپزشکی در دانشگاه های اسپانیا بایستی حداقل 360 واحد را به پایان برسانید.

پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی برای تحصیلات تکمیلی

کسانی که به دنبال مدرک تحصیلات تکمیلی هستند باید برای یادگیری شرایط پذیرش با موسسه مورد علاقه خود به صورت مستقیم تماس بگیرند ، در اکثر موارد شما باید مدرک کارشناسی ، کپی پاسپورت و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید ، این امر در مورد کسانی که پس از حضور در کالج یا دانشگاه در کشور دیگر به دانشگاه اسپانیا می روند نیز صادق است.

ممکن است بیش از یک دوره درخواست در دانشگاه وجود داشته باشد که می خواهید در آن شرکت کنید ، زیرا بسیاری از دانشگاه ها ترم های پاییز و تابستان را ارائه می دهند ، اطمینان حاصل کنید که همه اطلاعات خود و همچنین درخواست را در اسرع وقت در اختیار داشته باشید ، هرگز تا آخرین لحظه منتظر نمانید تا همه امور را به دانشگاه برسانید.

همچنین به خاطر داشته باشید که کلیه درخواست ها و مدارک شما باید به زبان اسپانیایی ارائه شود ، اگر اسناد شما به زبان اسپانیایی نیستند ، لازم است مترجم رسمی آنها را به اسپانیایی ترجمه کند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

شهریه دانشگاه های اسپانیا از کمترین هزینه ها در اروپا است و توسط دولت اسپانیا تعیین می شود ، با این وجود ، میزان پرداخت شما برای تحصیل در اسپانیا به عوامل خاصی از جمله دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید ، نوع و موضوع برنامه تحصیلی بستگی دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در قالب پرداخت به ازای هر اعتبار محاسبه می شود ، این بدان معناست که در صورت انصراف و ثبت نام برای بار دوم یا سوم در همان برنامه ، ممکن است در نهایت هزینه بیشتری پرداخت کنید.

هزینه دانشکده پزشکی بین دانشگاه های دولتی و خصوصی اسپانیا متفاوت است ، در دانشگاه های دولتی شهریه حتی در مقطع نسبتا گران تری مانند پزشکی در حدود 500-1500 یورو در سال است ، در دانشگاه های خصوصی می توانید تا سقف 20000 یورو پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در دانشگاه های خصوصی اسپانیا بین 14000 تا 20000 و در دانشگاه های دولتی حدود 1200 یورو برای هر سال تحصیلی است.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف اسپانیا

  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه بارسلونا : این یکی از پنج دانشکده برتر پزشکی در جهان است و هزینه تحصیل در اینجا به طور قابل توجهی کمتر از هزینه تحصیل در ایالات متحده است ، دانشجویان اتحادیه اروپا باید انتظار پرداخت 3000 یورو در سال را داشته باشند در حالی که کشور های غیر اتحادیه اروپا فقط باید 6000 یورو در سال پرداخت کنند.
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه خود مختار مادرید بر اساس واحد درسی تنظیم می شود که 26.67 یورو برای هر واحد درسی است که در هر سال تحصیلی دانشجو مجاز به اخذ 60 واحد است که 1600 یورو می باشد.
  • دانشگاه ناوارا : از آنجا که این یک دانشگاه خصوصی است ، هزینه شهریه در رشته پزشکی در این دانشگاه 16000 یورو برای هر سال تحصیلی در دانشگاه ناوارا است ، اما تعدادی بورسیع تحصیلی و گزینه های کمک مالی نیز ارائه می شود.
  • دانشگاه گراندا : هزینه تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه دولتی 27 یورو برای هر واحد درسی است.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در اسپانیا

زبان رسمی مردمان اسپانیا زبان اسپانیایی است و در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور دروس به این زبان ارائه می شود ، البته برخی از رشته های تحصیلی در این کشور به صورت دو زبانه ارائه می شوند که رشته پزشکی نیز در بین این رشته ها قرار دارد و سال های اول تحصیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان فراهم می شود.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی مورد نیاز است و برای اثبات این تسلط بایستی در آزمونDELE شرکت کرد ، حداقل سطح مورد نیاز برای تحصیل به این زبان B2 است ، البته در صورت عدم تسلط به این زبان علاقمندان تحصیل در این کشور می توانند در دوره های زبان در این کشور شرکت کرده و دانش زبانی خود را گسترش دهند.

علاوه بر دانش زبانی و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی محودیت سنی برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا وجود دارد ، حداقل سن برای تحصیل در رشته های پزشکی 18 سال و اما حداکثر سن برای تحصیل در این رشته ها تعیین نشده است اما به طور قطع تعداد صندلی های موجود برای افراد بین 18 تا 25 سال بیشتر است.

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا
تحصیل پزشکی در اسپانیا با مدرک دیپلم

Study Medicine with Diploma

تحصیل پزشکی در اسپانیا با مدرک دیپلم

یکی از الزامات تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا مانند سایر نقاط جهان اتمام موفقیت آمیز دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان است ، فارغ التحصیلان این مقطع تحصیلی برای پذیرش در دانشگاه های اسپانیا بایستی برای تایید مدرک تحصیلی خود اقدام کنند ، برای تایید مدرک دیپلم بایستی اصل مدرک دیپلم و ریز نمرات را همراه با ترجمه رسمی به سفارت اسپانیا تحویل دهید ، پس از اثبات تایید نوبت به شرکت در آزمون ورودی می رسد.

البته همان گونه که پیش از این بیان شد متقاضیان بین المللی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا بهتر است ابتدا در دوره های پری مدیکال ارائه شده در دانشگاه ها و کالج های این کشور شرکت کرده ودانش زبانی و سایر علوم مورد نیاز را کسب کنند.

با اخذ اعتبارنامه Volante ، دانشجو باید در آزمون ورودی (Selectividad) شرکت کند تا در دانشگاه انتخابی خود پذیرفته شود ، به دلیل چندین مرحله بودن برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید درخواست های خود را خیلی زودتر از متقاضیان اتحادیه اروپا ارسال کنند.

پس از آن زمان شرکت در آزمون ورودی یا آزمون selectivdad دانشگاه است که این آزمون شامل دورس عمومی تخصصی یعنی شیمی و زیست شناسی است.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی با مدرک دیپلم می توانید کشور آلمان را نیز انتخاب کنید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان گفتیم که ورود با مدرک دیپلم به دانشگاه های پزشکی این کشور آسان است.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

اسپانیا همان گونه در بخش هزینه های تحصیل بیان شد کشوری بسیار ارزان برای تحصیل دانشجویان بین المللی است ، به این معنی که هنگام تحصیل در اینجا مجبور نیستید هزینه زیادی صرف کنید.

البته خوب است توجه داشته باشید که دانشجویان محصل در دانشگاه های این کشور ملزم به پرداخت شهریه هستند و تنها در صورت دریافت بورسیه و یا پذیرش در دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل شما به حداقل خواهد رسید.

اسپانیا کشوری با دانشگاه های متعدد است که فرصت رسیدن به بورسیه تحصیلی را به راحتی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند ، از این رو خوب است که از طریق دریافت مشاوره با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بتوانید تحصیلات خود را در اسپانیا به طور رایگان به پایان برسانید.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

اقدام برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از دانشجویان بدون توانایی مالی فرصت تحصیل در خارج از کشور را با حساب پرداخت شده با تمام هزینه ها کسب می کنند؟ اکثر مردم از این موضوع آگاه نیستند که بسیاری از دانشگاه های اسپانیا به دانشجویان داخلی و بین المللی بورسیه می دهند ، دریافت این بورسیه های تحصیلی در تحصیل رایگان در اسپانیا ضروری است.

تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک دانشجوی بین المللی اکنون مقرون به صرفه تر است ، به خصوص از آنجا که دانشگاه های بیشتری این واقعیت را تشخیص می دهند که دانشجویان بین المللی می توانند به فرهنگ متنوع هر دانشگاه کمک کنند ، استفاده از این فرصت ها همه به این بستگی دارد که خودتان را در جریان آخرین اطلاعات روزرسانی ها و پیشنهاد ها قرار دهید.

به عنوان نمونه ، دانشگاه والنسیا بورسیه تحصیلی و کمک مالی را به دانشجویان در صورت درخواست ارائه می دهد ، این خدمات مالی بر اساس شایستگی علمی و همچنین نیاز های مالی دانشجویان اعطا می شوند ، در بخش بورسیه های رشته های پزشکی در اسپانیا با این بورسیه ها و شرایط دریافت آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 پذیرش در دانشگاه های مقرون به صرفه اسپانیا

گرچه ممکن است دانشگاههایی وجود داشته باشند که به دلیل کیفیت آموزشی که ارائه می دهند گران باشند، اما دانشگاه های دیگری نیز هستند که بسته به دوره تحصیلات مقرون به صرفه هستند اما همان سطح تحصیلات را ارائه می دهند.

جستجوی یک دانشگاه عالی که متناسب با نیاز های تحصیلی و مالی شما باشد کلیدی است ، به ویژه هنگامی که می دانید که متوسط هزینه تحصیل در اسپانیا 1000 یورو در هر سال تحصیلی است ؛ اگر علاقه مند به تحصیل کم هزینه هستید ، باید دانشگاه های مقرون به صرفه در اسپانیا را برای دانشجویان بین المللی بررسی کنید.

علاوه بر این می توانید در دانشگاه هایی که در شهرهای کوچکتر مانند بیلبائو ، گرانادا یا لاکرونیا واقع شده اند تحصیل کنید که مطمئنا هزینه شهریه و زندگی در اسپانیا ارزان تر خواهد بود.

کار به صورت نیمه وقت در اسپانیا

طبق وزارتخانه مهاجرتی ، دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در اسپانیا ویزای دانشجویی دریافت می کنند مجاز به کار در مکان هایی مطابق با ویزای دانشجویی خوئ هستند ، در صورت تمایل به اشتغال یا خود اشتغالی ، باید مجوز کار درخواست شود ؛ کار نیمه وقت راهی خوب برای کمک یه شما جهت کاهش هزینه های زندگی در این کشور است ، به ویژه هنگامی که پول نقد به دلیل هزینه های مهم دیگر مانند شهریه و هزینه کتاب کم است.

دانشجویان محصل در این کشور می توانند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته کار کنند ، این گزینه می تواند برای افرادی که در دانشگاه های ارزان قیمت زندگی می کنند ، یک گزینه عالی برای تحصیل رایگان باشد.

به حداقل رساندن هزینه های مورد نیاز در اسپانیا

هنگام تحصیل در خارج از کشور ، هزینه هایی نیز وجود دارد که به غیر از پولی که برای شهریه و هزینه تحصیل باید هزینه کنید ، مواردی مانند محل اقامت ، غذا ، نوشیدنی ، پوشاک و سایر ملزومات سرانجام به عنوان هزینه جمع می شوند ، به همین دلیل یافتن گزینه های مقرون به صرفه کلید اصلی به حداقل رساندن هزینه های ضروری در اسپانیا است.

البته توجه داشته باشید که صرفه جوئی در کشور خارجی سخت است خصوصا اینکه هزینه های تحصیل بدون بورسیه تحصیلی هزینه دارد.

اگر به دنبال کشورهای ارزان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی هستید ، کشور مالزی می تواند گزینه مناسبی باشد ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مالزی جزییات هزینه های تحصیل و زندگی را شرح داده ایم.

مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در هر نقطه جهان جذاب است و متقاضیان زیادی دارد ، اما اسپانیا به واسطه زیبایی های طبیعی ، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل ، مورد تایید بودن دانشگاه های این کشور در سطح جهان می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باشد.

تحصیل در این کشور مانند هر نقطه ای از جهان چالش هایی دارد ، البته به طور قطع مزایای تحصیل در این کشور بر معایب آن برتری دارد ، در ادامه با مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا آشنا خواهیم شد.

یکی از نقاط قوت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا این است که شما قدم به یکی از بهترین دانشگاه های جهان با تراز علمی بالا قرار می دهید ، پس از فارغ التحصیلی برای داشتن شغل در هر کشوری شما با چالش فرصت شغلی رو به رو نبوده و می توانید به راحتی در مراکز درمانی به کار مشغول شوید.

دانشگاه های این کشور دارای مراکز درمانی مجهز بوده و در صورت نیاز دانشجویان را به بیمارستان های مرکزی و مهم دوره کاراموزی می فرستند که منجر می شود از همان ابتدا در محیط واقعی به کار درمان بپردازید و تجربه های خوبی به دست آورید.

 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در حالی که اکثر برنامه های پزشکی در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی ارائه می شوند ، شما همچنین می توانید برنامه ها و دوره های تحت آموزش انگلیسی را پیدا کنید ، البته توجه داشته باشید که هیچ دانشگاه اسپانیا دوره پزشکی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه نمی دهد و این رشته تحصیلی به صورت دو زبانه ارائه می شوند و 40 تا 50 درصد دوره تحصیل به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بنابراین در صورتی که هنوز به زبان اسپانیایی تسلط ندارید و قصد دارید این کار را پس از ورود انجام دهید ، می توانید در دوره های دو زبانه تحصیل کنید ، البته دانشگاه های اسپانیا هنگام درخواست یک برنامه آموزش داده شده به زبان انگلیسی ، ملزم به ارائه اثبات مهارت زبان انگلیسی می باشند.

فراگیری زبان اسپانیایی

چه دلیل بهتر برای تحصیل در اسپانیا از این واقعیت بهتر که شما این فرصت را خواهید داشت که مهارت های اسپانیایی زبان خود را در زمان واقعی با اسپانیایی زبانان بومی تمرین کنید ، حتی اگر در اسپانیا به زبان انگلیسی در حال تحصیل هستید ، فرصت گذراندن یک دوره اسپانیایی یا تمرین به تنهایی همیشه وجود دارد.

زبان اسپانیایی دومین زبان گفتاری در جهان است و مطمئنا فرصت های شغلی مختلفی را در بازار کار ایجاد خواهد کرد ، البته برای تحصیل در رشته پزشکی به ویژه در طول دوره های بالینی و انترنی در بیمارستان برای ارتباط برقرار کردن با بیماران یایستی به زبان آلمانی تسلط داشته باشید.

هزینه پایین تحصیل و زندگی در اسپانیا

همان گونه که تاکنون بیان شد هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا بسیار پایین است پس شما با تحصیل و زندگی در این کشور می توانید پس انداز کنید ، اسپانیا سهم مناسبی از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی برخوردار است و به طور کلی یک هزینه زندگی نسبتا مقرون به صرفه ، به ویژه در مقایسه با پایتخت های متعدد اروپا دارد.

هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه در اسپانیا به عوامل زیادی بستگی دارد ، به عنوان مثال ، اگر تصمیم به اقامت در یکی از شهرهای ارزان ایران را داشته باشید که به طور معمول کوچکتر هستند ، می توانید با هزینه کمتری در ماه زندگی کنید.

البته زندگی در مرکز شهر نیز بسیار گران است ، اما اسپانیا این امکان را به دانشجویان بین المللی می دهد تا در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند ، این بدان معناست که هزینه اجاره مقرون به صرفه است ؛ اما به طور کلی ، حتی شهرهایی مانند مادرید یا بارسلونا از نظر مالی با دانشجویان بین المللی مهربان خواهند بود ، زیرا فرصت های زیادی برای دانشجویان وجود دارد.

عدم نیاز به معدل بالا دبیرستان

یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا این است که دانشگاه های خصوصی این کشور توجه زیادی به نمرات دبیرستان ندارند و با معدل بالای 12.5 می توان در این دانشگاه تحصیل کرد.

آینده شغلی فارغ التحصیلان پزشکی از دانشگاه های اسپانیا

یادگیری این حرفه نه تنها اعتبار بیشتری در جامعه اسپانیا به شما می دهد ، بلکه حتی شانس بیشتری برای ورود به سیستم بهداشت ملی فراهم می کند ، تحصیل پزشکی در اسپانیا اشتغال شما را تضمین می کند ، به ویژه در حوزه بهداشت عمومی کشور ، زیرا این بخش دارای بازار کار بسیار گسترده ای است که هرگز متوقف نمی شود و همیشه به روز می شود و در محدوده عمومی یا خصوصی نیاز به پزشک وجود دارد.

معایب تحصیل پزشکی در اسپانیا

اسپانیا دارای دانشگاه های عالی برای تحصیل پزشکی است و با یک سیستم آموزشی خوب و معلمان خواستار عملکرد عالی دانشجویان خود است ، بنابراین ، بیش از هر کشور دیگری که تحصیلات در آن نقص هایی باید برای موفقیت در تحصیل تلاش کنید.

یکی دیگر از معایب تحصیل در اسپانیا دشواری یادگیری زبان اسپانیایی است چرا که بدون تسلط به این زبان نمی توان در دانشگاه های پزشکی اسپانیا تحصیل کرده و فارغ التحصیل شد ، فراگیری زبان اسپانیایی نسبتا دشوار است.

امکان یافتن کار همزمان با تحصیل در اسپانیا پس از ورود به دانشگاه های این کشور وجود ندارد و برای اشتغال در خاک این کشور تسلط به زبان اسپانیایی مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی در اسپانیا

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپیلم دبیرستان و پیش دانشگاهی : مدرک دیپلم دبیرستان برابر با 12 سال تحصیل در مدارس اسپانیا که مورد تایید وزارت علوم این کشور است.
  • رونوشت ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی / سوابق تحصیلی : یک فتوکپی کاملا رسمی یا تأیید شده عمومی از کلیه سوابق تحصیلی ، گواهی های تأیید کننده هرگونه آزمون ورودی دانشگاه است ، متن باید در یک پاکت مهر و موم شده و دارای مهر موسسه محل تحصیل باشد ؛
  • اثبات تسلط به زبان اسپانیایی در سطح b2 برای تحصیل به زبان اسپانیایی ( نتیجه آزمون DELE)
  • توصیه نامه ها : معمولا برای استفاده هر دانشجوی خارجی به سه توصیه نامه احتیاج است که این نامه ها باید از معلمان مدرسه / کالج یا کارفرمای شما باشد ، این باید روی کاغذ نامه مدرسه / کالج / شرکت باشد ، باید در یک پاکت مهر و موم شده و همراه با امضا ارائه شود.
  • کپی گذرنامه خود (صفحه ای با مشخصات نام و عکس یعنی صفحه قبل و آخر)

تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی

بر اساس مطالب فوق الذکر و بررسی های انجام شده در مورد تحصیل پزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی می توان نتیجه گرفت که تحصیل در این رشته به صورت کامل به این زبان ارائه نمی شود و هیچ یک از دانشگاه های اسپانیا رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه نمی دهند و تنها ۴۰ تا ۴۸ درصد از دوره تحصیل ۶ ساله پزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، البته امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه اروپایی مادرید اسپانیا وجود دارد.

برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی اسپانیا به زبان انگلیسی تسلط به این زبان در سطح B2 مورد نیاز است و برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی بایستی در آزمون تافل و یا آیلتس شرکت کنید ، حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت است مثلا برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا 6.5 و در دانشگاه مادرید 7 است ، البته در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون مدرک زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

افرادی که تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب می کنند بایستی در طول سال های ابتدایی تحصیل خود در دوره های زبان اسپانیایی ارائه شده در دانشگاه ها شرکت کنند و به این زبان مسلط شوند ، چرا که بخش های بالینی و نیمی از دوره تحصیل پزشکی به زبان اسپانیایی ارائه می شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل رشته های پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی

رشته های تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اسپانیا به زبان رسمی این کشور یعنی زبان اسپانیایی امکان پذیر است ، افرادی که دوره دبیرستان خود را به زبان اسپانیایی گذرانده اند نیازی به ارائه مدرک تسلط به زبان اسپانیایی ندارند.

همانطور که گفتیم افراد دیگر بایستی در آزمون DELE شرکت کنند و تسلط به زبان خود را اثبات کنند ، برای تحصیل پزشکی به زبان اسپانیایی در دانشگاه های این کشور تسلط در سطح B2 مورد نیاز است ، البته در صورت عدم تسلط به این زبان می توان در دوره های پری مدیکال یا مقدماتی شرکت کرده و دانش زبان اسپانیایی خود افزایش داد.

 

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های مختلف متفاوت است مثلا برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا 6.5 و در دانشگاه مادرید 7 است ، البته در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی بدون مدرک زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

تحصیل در این رشته به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه نمی شود و هیچ یک از دانشگاه های اسپانیا رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه نمی دهند و تنها 40 تا 48 درصد از دوره تحصیل 6 ساله پزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، البته امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه اروپایی مادرید اسپانیا وجود دارد.

بله ، از میان دانشگاه های پزشکی اسپانیا 26 دانشگاه این کشور در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2021 – 2022 قرار دارد.

درخواست بورسیه های تحصیلی برای حضور در دانشگاه های پزشکی در اسپانیا باید از طریق یک درخواست تکمیل شده انجام شود ، درخواست را می توان از وزارت آموزش و پرورش یا وزارت امور خارجه دریافت کرد ، این برنامه سوالات زیادی را به صورت شخصی می پرسد که معمولا درمورد میزان پولی که می گیرید و همچنین میزان درآمد والدینتان است ، مهم است که درخواست به طور کامل پر شود تا در دریافت کمک مالی شما تأخیر ایجاد نشود.

دانشجویان محصل در این کشور می توانند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته کار کنند ، این گزینه می تواند برای افرادی که در دانشگاه های ارزان قیمت زندگی می کنند یک گزینه عالی برای تحصیل رایگان باشد.

حداقل سن برای تحصیل در رشته های پزشکی 18 سال و اما حداکثر سن برای تحصیل در این رشته ها تعیین نشده است اما به طور قطع تعداد صندلی های موجود برای افراد بین 18 تا 25 سال بیشتر است.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی مورد نیاز است و برای اثبات این تسلط بایستی در آزمونDELE شرکت کرد ، حداقل سطح مورد نیاز برای تحصیل به این زبان B2 است

گزینه های اساسی اسکان دانشجویان در اسپانیا عبارتند ازلابی های زندگی دانشجویی که هزینه آن ها از 360 تا 650 یورو در ماه است.

برای زندگی در اسپانیا بین 900 تا 1100 یورو هزینه خواهید داشت ، در صورت انتخاب مادرید یا بارسلونا که پر هزینه ترین مناطق شهری اسپانیا هستند ، هزینه ها بیشتر است ؛ در جوامع شهری مانند والنسیا ، سویل یا کادیز می توانید هزینه های کم هزینه زندگی را بپردازید که تقریبا 700 – 900 یورو در ماه است.

چنانجه در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا سوالی دارید و یا می خواهید شرایط سنی و مالی خود را با شرایط و قوانین دانشگاه های این کشور بسنجید ، با ما در دفاتر تهران و شیراز  ، موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، کارشناسان ما بهترین خدمات مشاوره مهاجرت تحصیلی و کاری را به شما عزیزان ارائه می دهند ، همچنین مطالعه بقیه مقالات سایت می تواند برای شما کمک شایانی باشد ، پیشنهاد ما مطالعه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه است.

مقالات زیر نیز اطلاعات خوبی در زمینه علوم پزشکی سایر کشورها را در اختیارتان قرار می دهند ، حتما مطالعه کنید.

در انتها نیز تجربه دوستانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی دلخواه خود شده اند را مشاهده می کنید.

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا Fatemeh Karimi Pour گفت:

    salam va khaste nabashin…
    ageh kasi madrake dandon pezeshki az hend ro dashte bashe va hamchenein madrake arzsh yabi shode dar iran ro ham dashte bashe aya emkanesh hast ke madrake dandonpezeshki dar espania ro ham begire… va cheghadr tool mikesh .

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا محمد گفت:

    سلام قبول شدن تو امتحان ورود به دانشگاه چقد سخته؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      باتوجه به شرایطی که از سال جاری برای ورود به رشته های علوم پزشکی وجود دارد و خارجی ها نیز باید در آزمون تاریخ اسپانیا و همچنین به زبان اسپانیایی شرکت کنند ، عملاً ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا در این رشته ها بسیار دشوار شده است .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (87 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه