تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش شاید کمتر برای علاقه مندان تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور شناخته شده باشد اما در چند وقت اخیر ، تعدادی از دانشجویان علاقه بیشتری به ادامه تحصیل پزشکی در بنگلادش نشان داده اند که دلایل زیادی برای آن وجود دارد. در ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش را بررسی خواهیم کرد ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با جزئیات تحصیل در این کشور با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

بنگلادش با داشتن ۲۵ دانشگاه دولتی و ۵۰ دانشگاه خصوصی برای آموزش پزشکی ، گزینه خوبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای دانشجویان بین المللی به ویژه دانشجویان آسیایی به شمار می آید ، این یکی از برنامه های کم هزینه پزشکی در بین کشور های خارجی است.

دانشجویان باید معیار های واجد شرایط بودن دولت بنگلادش برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه این کشور را برآورده کنند ، با توجه به معیار های واجد شرایط بودن بنگلادش ، آنها بهترین دانشجویانی را انتخاب می کنند که کیفیت پزشکی را در بنگلادش ارتقا دهند.

همچنین در مقاله تحصیل در بنگلادش بطور مفصل در خصوص زندگی دانشجویی ، بورسیه تحصیلی ، خوابگاه و بیمه دانشجویی صحبت شده است.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

ویدیویی که مشاهده میکنید خلاصه ای از آنچه در مورد تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان باید بدانید را بیان کرده است. شما میتوانید برای صرفه جویی در وقت خود از ویدیو  زیر بهره ببرید و در صورتی که سوالی هم داشتید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

دوره تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های بنگلادش شامل ۵ سال دوره تحصیل و یک سال دوره انترنی است ، این دوره پنج ساله تحصیل از ۴ فاز تشکیل شده است که هر فاز با فاز دیگر در موضوعات تدریس شده متفاوت است ، دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های بنگلادش نیز ۵ ساله می باشد که پس از آن دانشجویان ملزم به شرکت در دوره انترنی هستند.

کسانی که دوره دندانپزشکی خود را تکمیل کرده اند ، شورای دندانپزشکی بنگلادش آنها را برای کار به صورت عملی ثبت می کند ، بسیاری از فارغ التحصیلان پس از اتمام این مقطع ، عضویت در بیمارستان دولتی را انتخاب می کنند ، از آنجا که مدرک BDS به تنهایی برای موفقیت در این حرفه کافی تلقی نمی شود ، شما باید مدرک کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی (MDS) را دریافت کنید.

مراحل پذیرش برای رشته های پزشکی در بنگلادش

  • از تمام کالج ها و دانشگاه های موجود در بنگلادش استفاده کنید ، پس از تفکر و بررسی دقیق ، بهترین و مناسب ترین دانشگاه را انتخاب کنید ، برای انتخاب دانشگاه می توانید از مشاوران شرکت رجبی کمک گرفته و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • فرم های درخواست از طریق وب سایت های رسمی موسسه بصورت آنلاین در دسترس هستند ، فرم را پر کرده و کلیه مدارک مورد نیاز را ضمیمه کنید.
  • اکنون نوبت موسسه و دانشگاه مورد نظر است ، تیم آنها درخواست شما را تجزیه و تحلیل می کند و آنها پاسخ می دهند،
  • پس از دریافت دعوت نامه ، می توانید برای واریز هزینه پیش بروید.
  • به سفارت بنگلادش بروید و برای ویزای دانشجویی درخواست دهید ، سفارت بنگلادش در تهران واقع شده است.
  • پس از تأیید ویزا ، به بنگلادش سفر کرده و با هزینه بسیار مقرون به صرفه در رشته مورد نظر خود تحصیل کنید.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تضمین اخذ ویزای تحصیلی بنگلادش با ما در ارتباط باشید و از فرصت مشاوره رایگان با همکاران ما بهره ببرید

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پری مدیکال در بنگلادش

برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی در اغلب کشور های جهان دوره های پری مدیکال برای افزایش دانش علاقمندان تحصیل در این دوره و آماده سازی آن ها برای قبولی در آزمون های ورودی و پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شوند اما در کشور بنگلادش برای تحصیل در رشته های پزشکی چنین دوره هایی طراحی نشده و بدون نیاز به شرکت در دوره های پری مدیکال فرد می تواند برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود اقدام کند.

اگر شما علاقه مند به تحصیل رشته های پزشکی هستید ، می توانید دوره های پری مدیکال را در کشور های دیگر هم بگذرانید برای مثال مجارستان یکی از کشورهایی است که دوره پری مدیکال آن مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان است ، پس مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بخوانید.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی بنگلادش

برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش هیچ آزمون ورودی برگزار نمی شود و ملاک پذیرش در این رشته ها اتمام دوره دبیرستان ، معدل سال دهم و دوازدهم تحصیل و نمره درس زیست شناسی در سال پیش دانشگاهی است.

شرایط تحصیل پزشکی در بنگلادش

دانشگاه های پزشکی بنگلادش پنج سال دوره پزشکی و یک سال کارآموزی را در کالج پزشکی و بیمارستان های وابسته به دانشگاه محل تحصیل ارائه می دهند که توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش (BMDC) مورد نیاز و منجر به درجه MBBS از دانشگاه مربوطه می شود ، جلسه علمی دوره MBBS در سال اول باید از ژانویه هر سال یا طبق پیشنهاد دولت باشد ، در طی دوره پنج ساله ، دانشگاه چهار آزمون حرفه ای را انجام خواهد داد:

  • اولین معاینه حرفه ای MBBS در پایان ۱٫۵ سال
  • دومین آزمون حرفه ای MBBS در پایان ۲٫۵ سال
  • سومین آزمون MBBS حرفه ای در پایان ۳٫۵ سال
  • آزمون نهایی MBBS حرفه ای در پایان ۵ سال

امتحانات در هفته اول ماه مه و نوامبر هر سال یا طبق تصمیم دانشگاه برگزار می شود ، دوره و برنامه درسی مواردی است که توسط BMDC پذیرفته شده و توسط SUST تصویب شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در بنگلادش

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بنگلادش

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در بنگلادش شرایطی وجود دارد که شامل موارد زیر است :

دانش آموزانی که در آزمون پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی قبول شده اند و در طول دوره تحصیل خود در دبیرستان و پیش دانشگاهی دروس فیزیک ، شیمی و زیست شناسی و انگلیسی راگذرانده اند و دارای معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی بالای ۸ و معدل درس زیست شناسی بالای ۳٫۵ باشند.

بهترین دانشگاه های پزشکی بنگلادش

بهترین دانشگاه های پزشکی بنگلادش

همان گونه که پیش از این بیان شد بنگلادش دارای دانشگاه های پزشکی متعددی است ، امروزه ۸۳ دانشکده پزشکی معتبر وجود دارد که ۵۴ دانشکده پزشکی خصوصی و ۲۹ دانشکده دولتی هستند ، در زیر کالج ها و بهترین دانشگاه های پزشکی بنگلادش معرفی خواهند شد.

کالج پزشکی بنگلادش

کالج پزشکی بنگلادش (BMC) که در سال ۱۹۸۶ تأسیس شد ، قدیمی ترین کالج خصوصی پزشکی و همچنین قدیمی ترین موسسه خصوصی آموزش عالی در بنگلادش است ، این دانشکده در دانموندی ، داکا واقع شده است و به عنوان یک کالج تشکیل دهنده وابسته به دانشگاه داکا در حال فعالیت است.

کالج پزشکی بنگلادش (BMC) یک دوره ۵ ساله تحصیل را ارائه می دهد که منجر به مدرک لیسانس پزشکی ، کارشناسی جراحی (MBBS) می شود ، یک دوره کارآموزی یک ساله پس از فارغ التحصیلی برای همه فارغ التحصیلان اجباری است ، این مدرک توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش شناخته شده است.

برنامه درسی به سه دوره تقسیم می شود که از اولین مرحله حرفه ای شروع می شود ، پس از آن مرحله دوم حرفه ای که ۷ رشته را پوشش می دهد ، و آخرین مرحله Final Professional است که دامنه آن شامل پزشکی ، زنان و زایمان و جراحی است ، کلاسها معمولاً از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر برگزار می شود.

با گذراندن امتحان نهایی ، دانشجویان می توانند دوره ۱ ساله کارآموزی را در بیمارستان آموزشی ۵۰۰ تختخوابی کالج ادامه دهند ، این یک نیاز حیاتی برای همه پزشکان است که مایل به طبابت هستند.

فارغ التحصیلان BMC واجد شرایط شرکت در USMLE هستند ، آنها همچنین می توانند ، البته با عملکرد محدود ، در شورای پزشکی عمومی انگلستان ثبت شوند.

کالج ملی پزشکی داکا

دانشکده پزشکی ملی داکا (DNMC) می تواند ریشه خود را به موسسه پزشکی ملی داکا که در سال ۱۹۲۵ تأسیس شد ، برساند.

این کالج مدرک MBBS را از موسسه والدین خود ، دانشگاه داکا اعطا می کند ، برنامه درسی انگلیسی به چهار دوره تقسیم شده است ، مرحله اول ، که شامل موضوعات آناتومی ، فیزیولوژی و شیمی است ، ۱٫۵ سال طول می کشد.

مرحله دوم فقط برای یک سال برگزار می شود و موضوعاتی که شامل جامعه پزشکی و پزشکی قانونی را ارائه می دهد ، چرخه سوم نیز به مدت یک سال به طول می انجامد ، این دوره های داروسازی ، درمانی و میکروبیولوژی را پوشش می دهد.

آخرین مرحله حرفه ای MBBS یک تلاش ۱٫۵ ساله است که شامل مطالعات پزشکی ، جراحی ، زنان و زایمان و رشته های مرتبط با آن است ، پس از اتمام دوره ، دانش آموزان DNMC انتظار می رود پزشكانی دلسوز ، متعهد و پاسخگو باشند كه در بخش گسترده پزشکی برجسته هستند.

کالج پزشکی مبتنی بر جامعه ، بنگلادش

با حمایت از بنیاد بهداشت جامعه ، دانشکده پزشکی مبتنی بر جامعه بنگلادش سرانجام در سال ۱۹۹۵ تحقق یافت ، دانشگاه ۲۲ هکتاری مستقر در میمنسینگ ، یک ساختمان ۴ طبقه با سالن های سخنرانی ، آزمایشگاه های تشریح و سالن های مورد عملی دارد ، از آنجا که ۲ ساعت با مرکز شهر فاصله دارد ، برای دانشجویان خود نیز خوابگاه ارائه می دهد.

مانند اکثر مدارس پزشکی در بنگلادش ، این کالج از یک برنامه درسی ۴ فاز پیروی می کند ، در پایان هر دوره ، دانش آموزان باید قبل از اینکه به مرحله بعد بروند ، آزمون های حرفه ای مربوطه را بگذرانند ، دوره کار آموزی در بیمارستان آموزشی ۶۵۰ تختخوابی انجام می شود که با امکاناتی مانند بخش پزشکی ، بخش ارتوپدی و واحد نوزادان ، به نام چند مورد ، کامل است.

کالج پزشکی جاهورال اسلام (JIMC)

کالج پزشکی جاهورال اسلام (JIMC) که در سال ۱۹۹۲ توسط جاهورال اسلام تاسیس شد ، دومین دانشکده پزشکی خصوصی در بنگلادش است ، واقع در روستای باگالپور ، در باجیتپور اوپازیلا از منطقه کیشورگانج ، اولین دانشکده پزشکی است که در یک منطقه روستایی کشور واقع شده است ، مساحت این دانشکده حدود ۵۲٫۶۲ هکتار است ، این دانشگاه به عنوان یک کالج تشکیل دهنده وابسته به دانشگاه داکا است.

این مدرسه در یک محوطه دانشگاه خودمختار ، با آزمایشگاه های کاملا مجهز ، سالن های تشریح ، سالن های سخنرانی و امکانات رفاهی ، به نام چند مورد قرار گرفته است ،همچنین یک موسسه آموزش پرستاری دارد که در اوایل سال ۱۹۸۹ تاسیس شد.

دانشجویان MBBS وظایف بالینی خود را در بیمارستان کالج پزشکی جاهورال اسلام ، یک موسسه ۵۰۰ تختخوابی انجام می دهند ، این دانشگاه توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش و سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است.

کالج پزشکی جاهورال اسلام (JIMC) یک دوره ۵ ساله تحصیل را ارائه می دهد که منجر به مدرک لیسانس پزشکی ، کارشناسی جراحی (MBBS) می شود ، یک دوره کارآموزی یک ساله پس از فارغ التحصیلی برای همه فارغ التحصیلان اجباری است.

کالج پزشکی ابراهیم (IMC)

کالج پزشکی ابراهیم یک دانشکده پزشکی خصوصی در بنگلادش است که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده است ، این دانشکده در محله شاهباگ داکا واقع شده است ، این دانشگاه یک پردیس دیگر در Shegunbagicha دارد ، این دانشگاه به عنوان یک کالج تشکیل دهنده وابسته به دانشگاه داکا است.

این دانشکده وابسته به بیمارستان عمومی BIRDEM است ، یک مجموعه چند رشته ای ۷۵۰ تختخوابی است ، این مرکز به عنوان مرکز تعالی و درمان پزشکی در حال حاضر به عنوان مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی تعیین شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در بنگلادش و اقامت و کار پس از تحصیل در این کشور و یا هرکشور دیگری با داشتن اطلاعات درست ، قابل انجام است، با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش در مقایسه با سایر جهان پایین است ، البته این هزینه در دانشگاه های مختلف متفاوت است و بین ۳۸۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار برای کل دوره تحصیل می باشد.

جدای از این ، هزینه های سفر روزانه و همچنین غذا ، سرگرمی ، سالن بدن سازی و بسیاری هزینه های دیگر وجود دارد که برای دانشجویان ماهیانه حدود ۴۰۰۰-۷۰۰۰ تاکا هزینه دارد.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف بنگلادش

  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی پارکویو سال اول ۱۲۰۰۰ ، سال دوم به بعد ۲۰۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی مارکس سال اول ۲۱۰۰۰ و سال دوم به بعد ۱۵۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی Mainamoti سال اول ۱۳۰۰۰ و سال دوم به بعد ۲۶۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی ابن سینا سال اول ۲۱۰۰۰ و سال دوم به بعد ۱۹۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی ملی داکا در سال اول ۳۰۰۰۰ و سال دوم به بعد ۱۸۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج پزشکی بنگلادش سال اول ۲۵۰۰۰ دلار و سال دوم به بعد ۲۰۰۰۰ دلار

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف بنگلادش

  • هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی بنگلادش ۲۰۰۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی شهر ۱۷۵۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی آپدیت ۱۷۰۰۰ دلار

هزینه اجاره آپارتمان و خوابگاه در بنگلادش

  • اجاره آپارتمان هزینه ای در حدود ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ تاکا در هر ماه دارد
  • برای تبدیل شدن به یک میهمان با هزینه غذا حدود ۶۰۰۰ تاکا هزینه دارد
  • اجاره اتاق در محل اقامت دانشجویی در حدود ۴۰۰۰-۷۰۰۰ تاکا هزینه دارد.
مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در بنگلادش

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در بنگلادش

اگرچه زبان رسمی کشور بنگلادش زبان بنگالی است اما رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

نکته جالب توجه این است که برای پذیرش در این دانشگاه مدرک تافل و یا آیلتس برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز نیست ، اما ارائه مدرک تافل و یا آیلتس می تواند یک امتیاز در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه و یا دریافت ویزای تحصیلی به شمار آید.

باید توجه داشت که برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های بنگلادش محدودیت سنی وجود دارد یعنی افراد علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور بایستی حداقل ۱۷ سال و حداکثر ۲۵ سال داشته باشند.

بورسیه رشته های پزشکی در بنگلادش

علی رغم پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در بنگلادش دولت و دانشگاه های پزشکی این کشور بورسیه های تحصیلی طراحی کرده اند ، این بورسیه ها کل یا بخشی از هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان را در بر می گیرند اما لازم به ذکر است که این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی طراحی نشده اند و تنها تعدادی از دانشگاه ها برای جذب بیشتر دانشجویان هندی اقدام به ارائه این بورسیه ها می کنند.

تخصص ما تضمین نتیجه پرونده مهاجرتی شما است ، تخصص در کنار تعهد در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی شما را به آرزوهایتان می رساند.

تمام تلاش ما در این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را در اجرای پرونده ها مهاجرتی شما پیاده سازی کنیم و بابت دغدغه هایتان در این مسیر پر از مانع، پاسخگو باشیم.

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در بنگلادش

هر نقطه ای از جهان را که به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنیم دارای مزایا و معایبی است که بایستی دقت داشته باشیم مزایا بر معایب پیشی گرفته و تحصیل در یک دانشگاه و یا یک کشور سبب بروز مشکلاتی جبران ناپذیر برای ما نشود چرا که آینده شغلی و زندگی ما با دانشگاه و کشور محل تحصیل ما ارتباط بسیاری دارد ، مزایا و معایب تحصیل پزشکی در بنگلادش را در ادامه می خوانیم.

مزایای تحصیل پزشکی در بنگلادش

  • مدرک MBBS از دانشگاه پزشکی بنگلادش توسط WHO و یونسکو شناخته شده است و در سطح جهانی پذیرفته می شود.
  • برای پذیرش هیچ آزمون ورودی لازم نیست که روند پذیرش را بسیار آسان می کند.
  • برای دریافت پذیرش در کالج پزشکی بنگلادش نیازی به کمک مالی نیست.
  • دانشجویانی که در کالج های پزشکی در بنگلادش تحصیل می کنند ، فرصت می یابد تا در برخی از بهترین شرکتهای چند ملیتی و بیمارستان های جهان کارآموزی کنند.
  • برای ارتقا عملی مهارت های خود به روشی بهتر ، تمرینات عملی و آزمایشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
  • کیفیت زیرساخت ها ، آموزش و اقامت با سایر کشورهای پیشرفته قابل مقایسه است.
  • بیمارستان ها به خوبی با زیرساخت ها و فن آوری عالی مجهز هستند.
  • زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی بنگلادش زبان انگلیسی است ، از این رو نیازی به فراگیری زبان بنگالی نیست.
  • تمام کالج های پزشکی در بنگلادش به بیمارستان های خود متصل هستند.
  • بیمارستانی با حداقل ۵۰۰+ بیمارستان تختخوابی یا بیشتر با میزان اشغال بسیار بالا در این کشور وجود دارد.
  • دانشجویان پزشکی در طی دوره تحصیل خود بیماران واقعی را درمان می کنند و با بیماران واقعی ارتباط دارند.

معایب تحصیل پزشکی در بنگلادش

  • پرداخت اولیه سال اول در مقایسه با سایر کشور ها برای تحصیل در خارج از کشور بیشتر است.
  • تمام کالج های پزشکی در بنگلادش خوب نیستند.
  • روند پذیرش دقیق است و داوطلب باید تمام معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشد.
  • همه اتاق های خوابگاه کالج مجهز نیستند.
  • تعطیلات بسیار کمی در طول تحصیل در این کشور خواهید داشت.
  • صحبت با بنگالی هنگام ارتباط با بیمار محلی در فضای باز پس از ۲٫۵ (دو و نیم) سال مورد نیاز است.
  • برخی از بیماری ها با توجه به شرایط آب و هوایی بنگلادش در بین منابع درسی پزشکی در دانشگاه های این کشور قرار ندارد.

این مقالات به شما کمک میکند تا با مقایسه کشور ها ، بهترین گزینه را برای تحصیل پزشکی پیدا کنید

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی بنگلادش

  • دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • ریز نمرات سال دهم و دوازدهم تحصیل
  • عکس پاسپورتی
  • عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در بنگلادش
  • رزومه تحصیلی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در بنگلادش

کارشناسان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران هر ساله با بررسی دانشگاه های برتر جهان بر اساس رتبه بندی های تایمز ، QS و شانگهای فهرستی از دانشگاه های مورد تایید این وزارت را ارائه می دهند ، این فهرست هر ساله مورد بازبینی قرار گرفته و ممکن است برخی دانشگاه ها به این فهرست افزوده و یا از آن حذف شوند.

پس لازم است قبل از هر گونه اقدام به این فهرست دسترسی یافته و از مورد تایید بودن دانشگاه مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید ، چرا که تنها فارغ التحصیلان دانشگاه های موجود در این فهرست مجاز به ادامه تحصیل و کار در ایران هستند.

اگر چه بنگلادش دارای بیش از ۷۰ دانشگاه دولتی و خصوصی پزشکی است اما هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی ۲۰۲۲- ۲۰۲۱ نیستند ، برای دستیابی به به روز ترین دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در بنگلادش یا سایرکشورها به شما پیشنهاد می کنیم با شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در بنگلادش

تحصیل پزشکی در بنگلادش به زبان انگلیسی

همان گونه که پیش از این بیان شد زبان رسمی کشور بنگلادش زبان بنگالی است اما دروس در دانشگاه های این کشور به ویژه در دانشگاه های پزشکی آن به زبان انگلیسی ارائه می شوند ، البته باید توجه داشت که برای ارتباط برقرار کردن با شهروندان این کشور و بیماران در دوره های بالینی بایستی به زبان بنگالی آشنا بود.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های پزشکی بنگلادش تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است اما همان گونه که بیان شد ارائه مدرک تافل و یا آیلتس برای اثبات این تسلط ضروری نیست.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تلاش کردیم شما را با چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش آشنا کنیم ، چنانچه سوالی در این زمینه دارید ، بخش دیدگاه در پایین همین صفحه ، محل درج پرسش شماست ، کارشناسان ما روزانه به این سوالات پاسخ می دهند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش هیچ آزمون ورودی برگزار نمی شود و ملاک پذیرش در این رشته ها اتمام دوره دبیرستان ، معدل سال دهم و دوازدهم تحصیل و نمره درس زیست شناسی در سال پیش دانشگاهی است.

این هزینه در دانشگاه های مختلف متفاوت است و بین 38000 تا 45000 دلار برای کل دوره تحصیل می باشد.

دانش آموزانی که در آزمون پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی قبول شده اند و در طول دوره تحصیل خود در دبیرستان و پیش دانشگاهی دروس فیزیک ، شیمی و زیست شناسی و انگلیسی راگذرانده اند و دارای معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی بالای 8 و معدل درس زیست شناسی بالای 3.5 باشند.

زبان تحصیل در دانشگاه های پزشکی بنگلادش زبان انگلیسی است ، از این رو نیازی به فراگیری زبان بنگالی نیست ام نیازی به ارائه ایلتس و تافل هم ندارید.

افراد علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی در این کشور بایستی حداقل 17 سال و حداکثر 25 سال داشته باشند.

هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی بنگلادش 20000 دلار هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی شهر 17500 دلار هزینه تحصیل در کالج دندانپزشکی آپدیت 17000 دلار

اجاره آپارتمان هزینه ای در حدود 20000 تا 30000 تاکا در هر ماه دارد.

مدرک MBBS از دانشگاه پزشکی بنگلادش توسط WHO و یونسکو شناخته شده است و در سطح جهانی پذیرفته می شود.

خیر ، هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2022- 2021 نیستند.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی با تکیه بر دانش و تجربیات خویش شرایط و ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش را بررسی و بیان کردند ، در صوت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت تحصیلی و دیگر زمینه های قانونی مهاجرت با دفاتر شرکت در شیراز و دفاتر مرکزی و غرب تهران تماس حاصل نمایید ، همچنین سایر مقالات سایت می تواند راهگشای شما برای تحصیل در خارج از کشور باشد ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین است ، بورسیه های تحصیلی ، هزینه های پایین و اعتبار جهانی دانشگاه های چین ، دلیل این پیشنهاد است.

نظرات مشتریان شرکت رجبی قطعا می تواند تعیین کننده آغاز مسیر مهاجرت شما باشد

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (34 امتیاز)
منو
خانه