شرایط تحصیل در بنگلادش

شرایط تحصیل در بنگلادش با سرعت بسیار چشمگیری در حال بهتر شدن بوده و از نظر فرصت آموزشی بسیار توسعه یافته است. سه برابر شدن جمعیت دانشجو در طی سال های اخیر و وجود جمعیت بزرگی از جوانان می تواند کیفیت بالای زندگی دانشجویی در این کشور را ثابت نماید.

اگر به دنبال مکانی هستید که تمامی ویژگی های یک مقصد مناسب را داشته باشد، شرایط تحصیل در بنگلادش می تواند از اولین گزینه های شما باشد.

شرایط تحصیل در بنگلادش توسط دولت ملی کاملا معتبر بوده و تمامی آن ها نه تنها در داخل کشور، بلکه در سراسر جهان نیز به رسمیت شناخته می شوند. در نتیجه شما با ورود به دوره های آموزشی این کشور، در حقیقت در حال تحصیل برای دریافت مدرکی بین المللی هستید و می توانید از داشتن آینده تحصیلی و شغلی خود اطمینان کامل داشته باشید.

اما برای نقل مکان، دولت این کشور شرایطی را تعیین کرده که فقط با داشتن آن می توان اقدام کرد. در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی 562051 (موسسه حقوقی رجبی 40451) به شرح تمامی شرایط تحصیل در بنگلادش پرداخته اند تا شما با آن ها آشنا شده و بتوانید به درستی اقدام نمایید. در صورتی که هنوز از مقصد مهاجرتی خود مطمئن نیستید مقاله تحصیل در خارج از کشور را بخوانید و با بهترین مقاصد تحصیلی آشنا شوید.

فهرست مطالب
شرایط تحصیل در بنگلادش

سیستم آموزشی کشور بنگلادش

اساس سیستم آموزشی کشور بنگلادش در دوره حکومت بریتانیا بر این کشور بنا شد و هنوز به همان شکل به فعالیت خود ادامه می دهد. آموزش در این کشور به سه بخش ابتدایی، متوسطه و عالی تقسیم می شود که فقط با طی کردن مقطع قبل می توان به دوره های بعدی دست یافت. گذراندن دوره های ابتدایی و متوسطه برای تمامی افراد ضروری می باشد، اما ورود به مقطع عالی کاملا اختیاری است.

طول دوره تحصیل ابتدایی 8 سال و متوسطه 4 سال بوده که هر کدام از آن ها به سطوح مختلفی تقسیم می شوند که باید به ترتیب آن ها را طی کرد، امتحانات عمومی پس از اتمام دوره تحصیلی در هر سال برگزار شده و شرط ورود به مقطع بعدی، کسب نمره قبولی در این آزمون هاست.

مدارس این کشور به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده که بزرگترین تفاوت آن ها در مقدار امکانات ارائه دهنده و مبلغ دریافتی در برابر آن ها می باشد، مدارسی که در شهر و شهرستان ها قرار دارند نسبت به مدارس روستایی کیفیت بهتری دارند؛ زیرا بودجه و پرسنل بهتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. دو دوره ابتدایی و متوسطه به عنوان ورود به عنوان آمادگی برای ورود به تحصیلات عالی شناخته می شوند و در ادامه با اهمیت طی کردن این دوره ها و دریافت نمره بالا در امتحانات آن آشنا خواهید شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان و آسان در کشورهای آسیایی همراه با دریافت مدارکی معتبر و ارزشمند؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ساختار آموزشی عالی در بنگلادش

تحصیل در مقاطع عالی یکی از اهداف اصلی افرادی است که قصد نقل مکان به این کشور را دارند و شرایط تحصیل در بنگلادش برای پذیرش دانشجویان در این دوره بسیار راحت تر از مقاطع قبل می باشد. اما قبل از این که اقدام نمایید باید از ساختار و نوع آموزش در آن اطلاع یابید.

دانشگاه های بنگلادش مسئول ارائه دوره های عالی بوده و به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند، دانشگاه های دولتی بودجه خود را از دولت دریافت می کنند تا بتوانند به دانشجویان دارای شرایط فرصتی برای تحصیل بدهند. تعداد دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر بوده و دولت از آن ها هیچگونه حمایت مالی نمی کند.

با وجود این که الزامات در دانشگاه های خصوصی بسیار انعطاف پذیرتر بوده و به همین دلیل بسیار محبوب هستند، اما محدودیت هایی نیز دارند. ساختار آموزشی عالی در بنگلادش در جدول زیر به صورت کلی قرار داده شده است:

مقطع مدت زمان
کارشناسی 3 الی 5 سال
کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال
دکترا 3 الی 5 سال

مزایای تحصیل در بنگلادش

اولین سوال برای افرادی که بنگلادش را در لیست معرفی مکان های مناسب برای تحصیل در خارج مشاهده می کنند این است که امتیازات و شرایط تحصیل در بنگلادش چیست که آن را یک گزینه مناسب می دانند؟ 

برای آشنایی دقیق تر شما، برخی از مزایای تحصیل در بنگلادش را در لیست  قرار داده ایم تا متوجه تفاوت این مکان با کشورهای دیگر شوید:

  • دریافت مدرکی که در سراسر جهان معتبر شناخته می شود.
  • محیطی بسیار دوستانه و نداشتن مشکل برای عادت به کشوری جدید.
  • هزینه های بسیار کم برای تحصیل و زندگی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • شرایط آسان پذیرش
  • وجود فرصت های فراوان برای کار در حین و بعد از تحصیل

زبان تحصیل در بنگلادش

مانند تمامی کشورهای جهان، یکی از شرایط تحصیل در بنگلادش یادگیری زبان اصلی و مورد استفاده این کشور است تا بتوانید موفق به تحصیل و زندگی در آن شوید. زبان تحصیل در بنگلادش مختلف بوده تا متقاضیان بین المللی مشکلی برای شرکت در دوره مورد نظر خود نداشته باشند، اما شرایط و امتیازهای هر کدام با دیگری متفاوت است.

زبان اصلی کشور بنگلادش، بنگلا بوده و بخش بزرگی از جمعیت به این زبان صحبت می کنند، آموزش در مدارس نیز به این زبان ارائه شده و فقط مدارس خصوصی و یا دو زبانه تحصیلات را به زبان هایی دیگر در کنار زبان اصلی ارائه می دهند تا دانش آموزان خارجی بتوانند این زبان را یاد بگیرند.

شرایط تحصیل در بنگلادش برای دانشگاه ها نیز مانند مدارس بوده و اکثر دوره های درسی به زبان اصلی این کشور تدریس می شوند و ارائه مدرک این زبان کاملا ضروری می باشد. اما تعدادی برنامه تحصیلی نیز وجود دارند که به زبان انگلیسی ارائه شده و برای داوطلبان بین المللی در نظر گرفته شده اند.

به صورت کلی امتیازهای تحصیل به زبان بنگالی برای شما بهتر خواهد بود زیرا احتمال پذیرش را افزایش داده و به طیف بزرگتری از برنامه های درسی دسترسی خواهید داشت. همچنین برای این که بتوانید با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید باید بر این زبان تسلط داشته باشید.

زبان تحصیل در بنگلادش

تحصیل در کشور بنگلادش به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی در بنگلادش و دریافت مدرک آن می تواند مزایای بسیاری را در داخل و خارج از کشور برای شما پدید آورد و هر کسی که بر این زبان تسلط کافی را داشته باشد می تواند در دوره های آن شرکت نماید، زیرا شرایط تحصیل در بنگلادش بسیار آسان تر و بهتر از سایر کشورهایی است که دوره های انگلیسی زبان را ارائه می دهند.

همان طور که اشاره کردیم بخش اصلی آموزش به زبان اصلی این کشور بوده و تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های بنگلادش بیشتر برای دوره ها تخصصی تر مانند ارشد و دکترا و رشته هایی خاص در نظر گرفته شده اند تا مقدار داوطلبان این دوره ها افزایش یابد. مراکز خصوصی نیز وجود دارند که طیف بزرگتری از برنامه ها را برای تحصیل در بنگلادش انگلیسی ارائه می دهند.

دو مدرک اصلی مورد تایید توسط این دانشگاه ها آیلتس و تافل بوده که حداقل نمره مورد نیاز در آن ها با توجه به سطح دوره تحصیلی شما متناسب خواهد بود، هر چقدر که نمره شما بیشتر باشد شانس پذیرش بیشتری خواهید داشت و می توانید در بهترین دوره ها ثبت نام کنید. برای آشنایی با تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بنگلادش با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید.

شرط معدل برای دانشگاه های بنگلادش

شرط معدل برای دانشگاه های بنگلادش

همان طور که گفتیم برای ورود به یک مقطع تحصیلی، باید نمرات مورد نیاز را در مقطع قبلی به دست آورد. به این امر شرط معدل برای دانشگاه های بنگلادش می گویند؛ که توسط هر دانشگاه برای هر رشته به صورت جداگانه تعیین می شود و نمرات دروس مرتبط با رشته تحصیلی شما بیشتر مورد توجه خواهد بود. این امر به قدری ضروری است که اگر شما تمامی شرایط تحصیل در بنگلادش را دارا باشید اما توانید نمره مورد نیاز را ارائه نمایید، درخواست شما رد خواهد شد.

در صورتی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی را دارید باید نمره مدرک دیپلم خود را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید، هر چقدر که سطح تحصیلات دوره درخواستی شما بیشتر باشد، حداقل نمره مورد نیاز نیز افزایش می یابد. به صورت کلی حداقل معدل دانشگاه های بنگلادش 12 بوده و با داشتن نمره های بالاتر می توانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

اما شرایط تحصیل در بنگلادش فقط محدود به دوره های لیسانس نبوده و باید برای تحصیل در دوره های ارشد و دکترا نیز حداقل معدل دانشگاه های بنگلادش را ارائه دهید. برخی از دانشگاه ها برای اطمینان کامل از سطح تحصیلات فرد درخواست شرکت در آزمون های ورودی و یا ارائه مقاله را نیز به شرایط تحصیل در بنگلادش اضافه می کنند.

کالج های آموزش زبان انگلیسی در بنگلادش

تا کنون با اهمیت تسلط به زبان هایی که در دانشگاه ها ارائه می شوند شده و می دانید که آن ها بخشی از شرایط تحصیل در بنگلادش می باشند. تعداد متقاضیان برای تحصیل در این کشور بسیار زیاد بوده و اکثر آن ها دارا شرایط لازم برای پذیرش در این رشته ها هستند اما تسلطی بر زبان های تحصیلی ندارند، به همین دلیل سیستم آموزشی این کشور راهی را برای این افراد در نظر گرفته است.

در صورتی که دارای مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر نیستید، نگران نباشید زیرا دوره های زبان در بنگلادش برای تمامی افراد در دسترس بوده و تفاوتی ندارد که شما دارای تابعیت کدام کشور هستید، می توانید با ثبت نام در این کلاس ها به یادگیری زبان مورد علاقه خود پرداخته و بتوانید مدرک زبان را دریافت نمایید.

البته این دوره ها فقط شامل زبان بنگلادشی نبوده و کالج های آموزش زبان انگلیسی در بنگلادش نیز وجود دارند که تمرکز آن ها بر آموزش کامل به فرد برای دریافت معتبرترین مدرک های این زبان می باشد. کالج های زبان بنگلادش آموزش خودر ا در تمامی سطوح و در تمام طول سال ارائه می دهند و شما مشکلی برای اقدام خود نخواهید داشت. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور مقاله کار در بنگلادش را مطالعه کنید.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تلاشیم شما را به اهداف مهاجرتی تان برسانیم.

اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های جهان از جمله خدمات ماست که سالهاست در آن با خوشنامی فعالیت کرده ایم.

ویدئوی ارائه شده در این بخش پذیرش کشورهای مختلف را نشان می دهد که تنها بخشی از این گونه خدمات ماست.

شما هم می توانید با تکمیل فرم زیر از ما مشاوره رایگان بگیرید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های جهان ، بدون آزمون ورودی ؛ دریافت مشاوره شما را در مسیر صحیح قرار می دهد.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه دانشگاه ها در بنگلادش

از مواردی که بیشترین تاثیر را بر روی تصمیم گیری افراد دارد، مقدار هزینه های تحصیل در بنگلادش است، زیرا همه افراد به دنبال مقصدی ارزان قیمت برای خود می باشند و این نگرانی را دارند که هزینه دانشگاه ها در بنگلادش به علت سطح امکاناتی که ارائه می دهند زیاد بوده و موفق به پرداخت آن نشوند.

خوشبختانه از شرایط تحصیل در بنگلادش این است که تمامی هزینه ها ارزان بوده و برای ثبت نام در دانشگاه های دولتی نیاز به حدود 50 الی 100 دلار برای هر ترم می باشد. البته شهریه دانشگاه های بنگلادش برای ثبت نام در مراکز خصوصی بیشتر بوده و حدود 650 الی 1000 دلار برای هر ترم از شما دریافت می شود.

به یاد داشته باشید که هزینه های پیش روی شما فقط شامل شهریه دانشگاه ها نبوده و باید موارد بسیاری را در نظر داشته باشید. سایر هزینه های تحصیل شامل خرید لوازم مورد نیاز برای آموزش، مکان اقامت و رفت و آمد به دانشگاه می شود.

با برخی از کشورهای محبوب آسیایی برای تحصیل آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در بنگلادش

بله، شرایط تحصیل در بنگلادش و امکانات ارائه دهنده آن بسیار قابل قبول و مناسب برای تحصیل در خارج از کشور می باشد.

 مقدار شهریه تعیین شده در هر دانشگاه با دیگری تفاوت داشته و برای دانشگاه های دولتی 50 الی 100 دلار و دانشگاه های خصوصی 650 الی 1000 دلار برای هر ترم می باشد.

بیشتر دوره ها به زبان بنگلا ارائه می شوند اما بخشی از شرایط تحصیل در بنگلادش این است که دوره های انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند.

 بله، می توانید با شرکت در برنامه ها به زبان بنگلایی بپردازید و یا با ثبت نام در کالج های آموزشی این زبان را یاد گرفته و سپس اقدام کنید.

حداقل نمره مورد نیاز برای هر رشته و مقطع متفاوت بوده اما به صورت کلی شرایط تحصیل در بنگلادش از نمره 12 شروع می شوند.

در این مقاله کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شرح کامل شرایط تحصیل در بنگلادش برای شما پرداخته اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته تا از مشاوره دقیق با توجه به شرایط خود را دریافت کنید. دعوت می کنیم مقاله 10 تا از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل را بخوانید و با مقاصد ارزان مهاجرت تحصیلی آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه