تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان یک انتخاب شگفت انگیز در یک بهشت توریستی است که یک تحصیل و اخذ مدرک بسیار دلچسب و دل انگیز را در دانشگاه هایی معتبر رقم می زند.

صربستان ، یک کشور چند قومی و چند فرهنگی است که همچنان جذابیت دوران گذشته خود را حفظ کرده در حالی که به راحتی از فن آوری های عصر جدید و رویکرد معاصر زندگی استقبال می کند و این ترکیب سنت و مدرنیته بسیار فضای زیبا و جذابی را به وجود آورده است که خودش می تواند یک جذابیت و سدیدن از مناظر آن یک سرگرمی در زمان اقامت در این کشور باشد.

همچنین دانشگاه های علوم پزشکی صربستان به دلیل اعطای آموزش پزشکی با بالاترین کیفیت که با آخرین پیشرفت علوم پزشکی هماهنگ است ، شناخته می شوند و بدون شک دانشجویان با تکمیل دوره پزشکی و دندانپزشکی در صربستان می توانند شغل خوبی در بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی سراسر اروپا پیدا کنند ، البته با توجه به تعداد پزشکی که در این کشور نیاز است و با توجه به رشد اقتصادی این کشور پیش بینی می شود که در آینده صربستان برای کار پزشکان بسیار مناسب و پر درامد خواهد شد.

و اما پس از پایان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان ، فارغ التحصیلان برای ادامه تحصیل در صورت تمایل بسته به تخصص 4 تا 7 سال آموزش می بینند ، مدرک اخذ شده به هر فارغ التحصیل توانایی کار در هر کشور اتحادیه اروپا یا غیر اتحادیه اروپا در سراسر جهان را می دهد و علاوه بر آن یک جایگاه و منزلت بالایی نیز در جامعه به آنان اعطا می کند.

در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان می پردازیم ، همچنین مشاورین ما برای آشنایی کامل شما عزیزان با این کشور و شرایط تحصیل در آن ، مقاله تحصیل در صربستان را به کامل ترین صورت ممکن و طبق آخرین اطلاعات در همین سایت قرار داده اند.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در صربستان

در این ویدئو چکیده ای مهم از  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان را با صدای روناک عزیز برای شما تهیه کرده ایم تا به شناختی ابتدایی و جامع از این موضوع برسید ، در کنار آن نیز پادکست همین ویدئو برای دانلود در دسترس شما قرار گرفته که بتوانید به راحتی دانلود نمایید ، با درج شماره خود کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای راهنمایی و مشاوره با شما تماس حال خواهند نمود.

 

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

ساختار دوره های پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

در ادامه برای توصیف ساختار دوره های پزشکی و دندان پزشکی در صربستان باید گفت که تحصیل پزشکی برنامه شامل 3 سال مطالعه پیش بالینی و 3 سال مطالعه بالینی است ، در 3 سال اول مطالعه پیش بالینی ، هر دانشجو بر علوم بنیادی پزشکی تمرکز خواهد کرد تا پایه ای قوی پیدا کند و در 3 سال مطالعه بالینی اعمال شود و به دانشجویان اجازه می دهد تا بیشترین زمان خود را در محیط های بالینی صرف کنند.

ارزیابی دانش و تجربه به دست آمده توسط هر دانشجو در پایان هر دوره از طریق آزمون های کتبی و عملی با فارغ التحصیلی ارزیابی می شود که به پایان نامه کتبی یا گزینه انتشار مقاله علمی و تحقیق خود نیاز دارد و پس از فارغ التحصیلی ، هر دانشجو باید از طریق برنامه های اقامت انتخابی خود در هر کشوری که برای کار انتخاب می کند ، به آموزش خود ادامه دهد ، اگر دانشجویی می خواهد اقامت خود را در صربستان به پایان برساند باید دوره کارآموزی را طی کند.

دندانپزشکی در صربستان یک برنامه 5 ساله است و پس از اتمام به هر فارغ التحصیل عنوان و درجه دکتر دندانپزشکی اعطا می شود و در صورت تمایل دانشجو ، ممکن است 4 سال تحصیل در تخصص را انتخاب کنند ، این برنامه درسی 5 ساله شامل 2 جلسه آموزش عملی است که در هر دو سال تحصیل آخر هر کدام 30 روز طول می کشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاورین موسسه رجبی درهای بسته به دانشگاه های پزشکی صربستان را به روی خود باز نمایید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های پریمدیکال در صربستان

دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان برای تحقق موفقیت آمیز معیارها و آمادگی برای آزمون های پزشکی که هر دانشگاه علوم پزشکی در مرحله مقدماتی تعیین می کنند ، باید در دوره های پریمدیکال به صورت آموزش از راه دور یا حضوری با راهنمایی کامل توسط معلمان با تجربه و آموزش دیده شرکت کنند ، در زیر به بررسی و نحوه ثبت نام دوره های پریمدیکال در صربستان در تمام دانشگاه های علوم پزشکی پرداخته شده است.

دوره های پریمدیکال در دانشگاه بلگارد

دوره های پریمیدکال در دانشگاه بلگراد برای دو موضوع زیست شناسی و شیمی به صورت جداگانه ارائه می شود که بسته به نیاز خود می توانید هرکدام از آنها یا هر دو را بگیرید ، هر دوره دارای چهار بخش است که شما ممکن است با موفقیت مطالعه کنید ، که به شما امکان می دهد قبل از ادامه کار دانش و مهارت خود را کامل کنید.

دوره ها متناسب با شرایط آزمون ورودی دانشکده پزشکی است و توسط متخصصان این دانشگاه با سالها تجربه تهیه شده و آنها همچنین در تهیه آزمونهای كنكور مشاركت دارند.

این دوره های آنلاین جذاب ، آموزنده و جامع ، یک تجربه یادگیری گام به گام را ارائه می دهند ، این ساختارها بطور خاص برای سرعت بخشیدن به یادگیری شما ساخته شده و شامل سخنرانی ، فیلم های آموزشی ، ارائه تکالیف و غیره است و علاوه بر این ، افرادی که ثبت نام می کنند می توانند در آزمون های آزمایشی شرکت کنند که دقیقا از قالب کنکور پیروی می کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

نحوه ثبت نام در دوره پریمدیکال دانشگاه بلگراد

برای ثبت نام و شرکت در دوره ها لطفا این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • برای ایجاد حساب کاربری در سایت دانشگاه ثبت نام کنید ، برای اینکار ابتدا باید با نام و آدرس ایمیل خود ثبت کنید و سپس فرم ثبت نام را پر کنید.
  • ظرف 2 روز کاری باید یک ایمیل دریافت کنید که ثبت نام موفقیت آمیز را تأیید می کند و جزئیات پرداخت را ارائه می دهد ، اگر این پیام را دریافت نکردید لطفا با ما در اموسسه مهر آفرین رجبی تماس بگیرید.
  • نکته مهم : آدرس پست الکترونیکی ای که ارائه می دهید برای همه ارتباطات بعدی استفاده می شود ، بنابراین لطفاً مطمئن شوید که به طور صحیح آن را تایپ می کنید.
  • پس از دریافت ایمیل تأیید از مرحله قبل ، باید هزینه دوره را پرداخت کنید ، ایمیل تأییدی که دریافت کرده اید حاوی تمام داده های لازم برای پرداخت است.
  • رسید پرداخت باید دارای نام متقاضی باشد ، یعنی یا توسط متقاضی یا به وضوح ” به نفع نام متقاضی ” باشد.
  • پس از پرداخت ، باید با ارسال نامه الکترونیکی با عنوان ” پرداخت دوره پریمدیکال آنلاین ” به biljana.buljugic@med.bg.ac.rs به دانشگاه بلگارد اطلاع دهید ، ایمیل باید شامل نام ، کشور و نام شما و تاریخ پرداخت باشد.
  • در طی 2 روز کاری باید یک ایمیل دریافت کنید که تأیید می کند اطلاعات شما را دریافت کرده اند ، این یک مرحله ضروری است و برای تأیید پرداخت به این داده ها نیاز دارید و اگر این مرحله را کامل نکنید ، فعالیت حساب شما تضمین نمی شود.
  • ظرف 3 تا 4 روز کاری پس از دریافت ایمیل تأیید از مرحله قبلی ، باید ایمیل دیگری حاوی اطلاعات فعال سازی حساب خود دریافت کنید ، یعنی نام کاربری و رمز عبور و سپس می توانید وارد حسابتان شوید و دوره خود را شروع کنید.

نکته مهم : پس از اولین ورود به سیستم رمز عبور خود را تغییر دهید.

دوره های پریمدیکال در دانشگاه نیس

دانشکده پزشکی نیس در حال حاضر دوره آمادگی یا پریمدیکال را برای دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی برگزار می کند تا به آنها کمک کند تا برای آزمون ورودی دانشکده پزشکی آماده شوند ، این دوره آمادگی از دو ماژول دوره آمادگی زیست شناسی و دوره آمادگی شیمی تشکیل شده است ، این دوره متناسب با شرایط خاص کنکور است و همچنین شامل سخنرانی ها و آموزش و دادن تکالیف، نمونه سوالات، چند آزمون آزمایشی است که دقیقا از قالب کنکور پیروی می کند.

  • دوره زیست شناسی در کل 45 ساعت است ( پذیرش در رشته های پزشکی ) و هزینه دوره 500 یورو است.
  • دوره آمادگی شیمی در کل 45 ساعت است ( پذیرش در رشته های پزشکی ) و هزینه دوره 500 یورو است.

دوره پریمدیکال در دانشگاه نیس برای پذیرش در دانشکده پزشکی توسط اساتید شاغل در دانشگاه نیس و متخصص زیست شناسی و شیمی تدریس می شود و شامل توضیحات هر دو موضوع است.

نحوه ثبت نام در دوره پریمدیکال دانشگاه نیس

نحوه ثبت نام در دوره پریمدیکال دانشگاه نیس به شرح زیر می باشد:

  • ثبت نام دوره پریمدیکال دانشگاه نیس را باید به صورت آنلاین در سایت دانشگاه نیس به ثبت برسانید.
  • برای ثبت نام ، می توانید فرم درخواست برای پذیرش دوره آمادگی را پر کنید و آن را به ایمیل medni.eng@gmail.com ارسال کنید.
  • پس از دریافت ایمیل تأیید ، باید هزینه آن را پرداخت کنید و در ایمیل تأییدی که دریافت کنید تمام داده های لازم برای پرداخت ذکر شده است.
  • پس از پرداخت ، باید از طریق ارسال نامه الکترونیکی با موضوع ” دوره آماده سازی آنلاین – پرداخت ” به آدرس medni.eng@gmail.com ، به دانشگاه اطلاع دهید.
  • نامه درخواست باید شامل نام کامل شما ( نام ، نام و نام خانوادگی ) ، شهر ، کشور و تاریخ پرداخت باشد.
  • در نهایت در طی 2 تا 4 روز کاری ، نام کاربری و رمز ورود و کلیه اطلاعات لازم برای ورود به سیستم را دریافت خواهید کرد.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی صربستان

تمام دانشگاه های پزشکی صربستان دارای آزمون ورودی هستند که تقریبا شرایط یکسانی دارند ، با این حال در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی هریک آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی صربستان را به تفکیک در هر کدام از دانشگاه های آن بررسی کرده اند.

آزمون پذیرش پزشکی دانشگاه نیس

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه نیس

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه نیس شامل دو آزمون کتبی است ، یکی در رشته زیست شناسی و دیگری در رشته شیمی ، متقاضیان برای پذیرش در دوره باید در آزمون ورودی قبول شوند ، نمره قبولی در کنکور 51٪ است ( یعنی 31 امتیاز از 60 امتیاز ممکن ).

نمره نهایی متقاضیانی که معیارهای صلاحیت پذیرش را دارند ، بر اساس نمرات کتبی کنکور خواهد بود و پس از آزمون ، لیست نهایی داوطلبان در وب سایت رسمی دانشکده پزشکی نیس منتشر می شود ، همچنین متقاضیان می توانند از طریق پست الکترونیکی یا نامه پستی از تصمیم کمیته مطلع شوند ، اما این کار از طریق تلفن انجام نمی شود.

از بین کلیه داوطلبانی که در آزمون ورودی قبول شده اند ، 24 داوطلب اول ( یا کمتر از تعداد پست های موجود در دوره دوم کنکور ) کمتر پذیرفته می شوند تا در سال اول تحصیل به زبان انگلیسی ثبت نام کنند ، سپس متقاضی پذیرفته شده ملزم به ثبت و ارائه کلیه مدارک لازم به دفتر امور دانشجویی خواهد بود.

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بلگراد

در دانشگاه پزشکی دانشگاه بلگراد هر متقاضی ملزم به شرکت در آزمون ورودی است ، این روش استاندارد کمیته پذیرش را قادر می سازد تا توانایی علمی یک داوطلب را برای تکمیل یک برنامه پزشکی کارشناسی ارزیابی کند ، متقاضیان براساس نتایج آزمون ورودی ( شامل دو آزمون جداگانه در شیمی و زیست شناسی و مصاحبه ) و معدل تجمعی ( GPA ) از دوره متوسطه پذیرفته می شوند

آزمون ورودی برای همه دانش آموزان متقاضی UBFM اجباری است و برای قبولی ، هر متقاضی باید با موفقیت در آزمون ورودی قبول شود.

ظرفیت پذیرش تحصیل پزشکی در دانشگاه بلگراد صد نفر است و حداکثر امتیازاتی که هر داوطلب می تواند در طی مراحل پذیرش بدست آورد 100 است و 60 امتیاز (60 ٪ از نمره کل ) بر اساس نتایج کنکور اعطا می شود ، در حالی که 40 امتیاز باقیمانده ( 40٪ از نمره کل ) بر اساس معدل تجمعی متوسطه دبیرستان است.

همه داوطلبان باید در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بلگراد قبول شوند ، یعنی باید حداقل 31 امتیاز از 60 امتیاز ممکن را داشته باشند ( 25 برای آزمون زیست شناسی ، 25 برای آزمون شیمی و 10 برای مصاحبه ) ، لطفا توجه داشته باشید که ممکن است آستانه قبولی در آزمون بعدی کنکور براساس تعداد مکان های موجود برای تحصیل پزشکی در انگلیسی به زبان انگلیسی در UBFM اصلاح شود.

ساختار آزمون ورودی دانشگاه بلگراد

آزمون ورودی شامل یک قسمت کتبی و یک مصاحبه شخصی است که بخش کتبی شامل دو پرسشنامه چند گزینه ای ( MCQ ) ، شامل زیست شناسی و شیمی عمومی و آلی می باشد ، هر آزمون شامل 25 سوال با یک پاسخ صحیح ( از چهار سوال ) است و همه سوالات براساس برنامه آموزشی دبیرستان است ، هر پاسخ صحیح یک امتیاز دارد ، بنابراین هر آزمون می تواند برای متقاضی حداکثر 25 امتیاز ( یعنی 25٪ از کل نمره ) کسب کند.

لطفا توجه داشته باشید که آزمون شیمی در کنکور شامل چندین سوال با محاسبات شیمیایی است ، سوالات با محاسبات شیمیایی عناوین زیر را شامل می شوند : محلول ها ( غلظت محلول ) ، انرژی و محصول یونی آب ، pH و pOH.

مصاحبه توسط اساتید آموزشی UBFM ( اعضای کمیته پذیرش ) انجام می شود و هدف اصلی آن ارزیابی انگیزه ، حساسیت و مهارتهای متقابل متقاضی و همچنین مهارتهای زبان انگلیسی وی است ، این برنامه همچنین برای کمک به مصاحبه کنندگان در درک چگونگی نگاه دانشجویان آینده نگر به نقش پزشک طراحی شده است و این مصاحبه می تواند برای متقاضی حداکثر 10 امتیاز ( یعنی 10٪ از نمره کل ) را به همراه داشته باشد.

زبان کنکور و مصاحبه انگلیسی است و  لطفا توجه داشته باشید که متقاضیانی که در اولین تلاش خود در آزمون ورودی قبول نشده اند ، هنوز واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دوم هستند.

آزمون پذیرش پزشکی دانشگاه نوی ساید

کلیه متقاضیان پذیرش در سال اول تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاع نوی ساید به زبان انگلیسی باید در آزمون ورودی زیست شناسی و شیمی قبول شوند.

با توجه به اپیدمی COVID-19 ، آزمون های ورودی این دانشگاه به صورت آنلاین امکان پذیر است و داوطلبان می توانند برای انجام آزمون ورودی در مقاطع دانشکده پزشکی اقدام کنند.

امتحانات کتبی زیست شناسی و شیمی شامل یک قسمت آنلاین است و قسمت مکتوب در روز امتحان فقط از طریق پیوندهای جداگانه ای که قبل از امتحان از طریق ایمیل برای هر آزمودنی ارسال می شود ، قابل دسترسی است و جزئیات و شرایط فنی بیشتر به داوطلبان اعلام خواهد شد.

لیست داوطلبان پذیرفته شده روز بعد از کنکور در وب سایت دانشگاه نوی ساید منتشر می شود.

از شرایط اصلی ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مجارستان برآورده کردن شرایط سنی است ، ارائه نمره زبان الزامی نیست و متقاضیان می توانند با شرکت در دوره های زیان برای تحصیل دندانپزشکی اقدام کنند ، علاوه بر زبان انگلیسی ، متقاضبان تحصیل دندانپزشکی در صورت تمایل می توانند برای زبان های تحصیلی مجاری و آلمانی نیز اقدام کنند.

آزمون پذیرش پزشکی دانشگاه نوی ساید

مباحث مهم درس زیست شناسی در آزمون پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های صربستان

 

  • سلول پروکاریوتیک و یوکاریوتیک
  • ساختار و عملکرد سیتوپلاسم
  • اسپرماتوژنز
  • ژنتیک انسانی
  • عصب و توسعه اندام های محوری
  • اسپرماتوژنز – الگوی اسپرماتوزوئیدها
  • میوز – میوز I ، میوز II
  • DNA
  • شبکه آندوپلاسمی صاف
  • ساختار هسته و عملکردها
  • دستگاه گوارش
  • دستگاه تنفسی

مباحث مهم درس شیمی در آزمون پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های صربستان

  • شیمی عمومی
  • شیمی معدنی
  • هیدروکربن ها
  • شیمی آلی
  • شیمی اورگانیک
  • آمین ها

در این ویدئو تعدادی از ویزاهای مختلفی که برای برخی از کلاینت های عزیزمان دریافت کرده ایم را مشاهده می نمایید ؛ این ویزاها با کارشناسی اصولی و دقیقی که از شرایط افراد به عمل آمده است برای آنان اخذ گردیده ، شما هم می توانید برای هرگونه اقدام قانونی در خارج از کشور با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید و از راهنمایی آنان بهره مند گردید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

Medical study conditions in Serbia

شرایط تحصیل پزشکی در صربستان

تحصیل پزشکی در صربستان شش سال طول می کشد و برای ثبت نام در دانشکده پزشکی ، همانطور که گفته شد شرکت در آزمون ورودی و دوره پریمدیکال الزامی است ، برای تحصیل پزشکی در صربستان ، فارغ التحصیلان پزشکی باید آزمون پایان دوره تحصیلی پزشکی را که سالی یک بار در وزارت بهداشت برگزار می شود ، گذرانده و در اتاق پزشکی صربستان ثبت نام کنند ، دانشگاه های پزشکی صربستان در پذیرش دانشجویان خود با قوانین عدم تبعیض فدرال در رابطه با منشأ ملی ، مذهب ، تابعیت ، نژاد ، جنس ، سن و معلولیت مطابقت دارد تا مسئولیت های حرفه ای را به خطر نیندازد.

شرایط عمومی برای تحصیل پزشکی در صربستان

شرایط لازم برای تحصیل و تمرین موفقیت آمیز پزشکی شامل پیشرفت تحصیلی ، مهارت های ارتباطی خوب ، ثبات عاطفی ، بلوغ ، صداقت ، تنوع علایق ، رهبری و انگیزه است ، کمیته پذیرش دانشگاه ها کیفیت کلیه موفقیت های تحصیلی هر متقاضی و همچنین تجارب فوق برنامه را برای آگاهی از ابتکار و خلاقیت متقاضی را بررسی می کنند.

شرایط خاص برای تحصیل پزشکی در صربستان

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی صربستان شواهدی از توانایی و موفقیت فکری است که با عملکرد در دوره های دبیرستان و امتحانات ارزیابی و خصوصیات شخصی مناسب از نظر شخصیت ، نگرش و علاقه نشان داده می شود.

دانشکده های پزشکی صربستان استانداردهای فنی را تعیین کرده اند تا دانشجویانی که پذیرفته می شوند حداکثر بهره را از برنامه آموزشی ببرند.

توانایی در مشاهده ، برقراری ارتباط و استدلال در متقاضیان باید مطلوب باشد و همچنین باید مهارت های حرکتی لازم را برای انجام آزمایشات آزمایشگاهی و اقدامات تشخیصی داشته باشند ، سلامت عاطفی و خصوصیات شخصی متقاضی از جمله دلسوزی ، صداقت ، علاقه و انگیزه در طی مراحل درخواست ارزیابی خواهد شد.

یک دانشجوی پزشکی باید در آموزش عمومی ، از جمله شیمی و علوم پزشکی ، پایه خوبی داشته باشد و در دروس زیر در دوره های پریمدیکال نمرات خوبی کسب کنند:

  • زیست شناسی ( با آزمایشگاه ) 1 سال
  • شیمی عمومی ( با آزمایشگاه ) 1 سال
  • شیمی آلی ( با آزمایشگاه ) 1 سال

از متقاضیان انتظار می رود که در همه دوره های مورد نیاز نمره C ( یا معادل آن ) داشته باشند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان برای به دست آوردن عنوان دکتر دندانپزشکی به مدت پنج سال یا 10 ترم طول می کشد و تدریس فعال در قالب سخنرانی ها ، تمرین ها و سایر اشکال تدریس ( سمینارها ، گفتگوها ، مشاوره ها ، تمرین های قبل از امتحان ) و کارهای تحقیقاتی در تهیه پایان نامه انجام می شود.

مشارکت دانشجویان در برنامه مطالعه دانشگاهی یکپارچه دندانپزشکی از طریق آموزش فعال تحقق مییابد و با تعداد 300 امتیاز ECTS بیان میشود ، اجرای ECTS با توجه به سیستمی انجام می شود که در آن هر دوره می تواند تعداد مختلفی از امتیازات را داشته باشد ، اما تعداد کل امتیازات ، همه دوره ها ، در یک سال تحصیلی 60 است ، در هر دوره فعالیت های آموزشی برای رسیدن به هدف تعریف شده است و نتیجه دوره برای دانشجو امتیازاتی را کسب میکند که برای موضوع در طول فعالیت های بررسی و پس از امتحان نهایی فراهم می شود.

رنامه تحصیلی دندانپزشکی شامل 50 موضوع است ، این رشته شامل دوره های اجباری و انتخابی و همچنین یک پایان نامه نهایی است ( 42 دوره اجباری ، 8 دوره انتخابی و پایان نامه ).

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

دوره های اجباری هسته اجباری برنامه تحصیلی دندانپزشکی را تشکیل می دهند ، در حالی که دانشجویان دوره های انتخابی را به طور مستقل انتخاب میکنند.

محتوای برنامه مطالعه بر اساس آخرین دانش از رشته های مناسب است ، به طوری که به عنوان یک مرکز مورد علاقه در دندانپزشکی نظری و عملی بیمار محور است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان از کمترین هزینه ها در اروپا است ، و مزیت اضافی هزینه زندگی مقرون به صرفه باعث می شود صربستان مقصد جذابی برای ادامه تحصیل پزشکی باشد ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی در پزشکی حدود 5،200 پوند در سال است.

هزینه دندانپزشکی تقریبا در حدود 4،770 پوند است ، هزینه های تحصیل را می توان مستقیما به یورو یا دینار صربستانی به حساب بانکی دانشگاه واریز کرد ، پرداخت هزینه تحصیل فقط زمانی قابل قبول است که داوطلب نامه قبولی خود را از دانشگاه خود دریافت کند و متعاقبا حق اقامت در صربستان را بدست آورد.

برنامه های تحصیلات تکمیلی ( رشته های تخصصی و دکترا ) فقط به زبان صربستانی ارائه می شود و هزینه آن برای اتباع خارجی سالانه 3،470 پوند است در حالی که شهروندان صربستان پس از ارائه کلیه مدارک و اسناد لازم برای درخواست ، سالانه 1300 پوند پرداخت می کنند ، کلیه هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی صربستان را می توان در 2 قسمت یا به طور کامل برای کل سال پرداخت کرد.

در زیر مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هر یک از دانشگاه های صربستان را بررسی کرده اند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه بلگراد

  • هزینه درخواست : 140 یورو
  • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی 7000 یورو در سال ( 3500 یورو در هر ترم )
  • هزینه تکرار سال : 117 یورو به ازای هر 1 ECTS
  • هزینه انصراف از تحصیل : 30 یورو

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه نیس

  • هزینه درخواست : 50 یورو
  • هزینه تحصیل : 5500 یورو در سال ( 2750 یورو در هر ترم )
  • هزینه تکرار سال : 1650 یورو

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه نوی ساد

  • هزینه پذیرش : 50 یورو
  • هزینه تحصیل : 5500 یورو در سال
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شرایط و هزینه های برترین دانشگاه های پزشکی صربستان را با جزئیات از ما بخواهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در صربستان

برای تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های صربستان هیچ الزامی برای ارائه مدرک زبان نیست ، چراکه در صورت نداشتن مدارک لازم ، آزمون مهارت زبان انگلیسی ( برای داوطلبانی که مدرک زبان مربوطه را ارائه نداده اند ) برگزار می شود و حتی دانشگاه نوی ساد این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می کند که شامل یک آزمون کتبی آنلاین و یک مصاحبه شفاهی از طریق Skype است.

دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان باید حداقل 17 سال سن داشته باشند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در صربستان

دانشگاه های پزشکی صربستان به دلیل کیفیت بالای آموزشی که ارائه می دهند در سراسر جهان شناخته شده اند و هر ساله بیش از 10 هزار دانشجوی بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی در اروپای شرقی اقدام می کنند و صربستان یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان پزشکی در خارج از کشور است.

دانشگاه های صربستان برنامه های پزشکی متنوعی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و بیشتر دانشجویان خارجی تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی را به زبان انگلیسی انتخاب می کنند.

پس از اتمام برنامه ها ، به دانشجویان مدرکی اعطا می شود که در خارج از کشور شناخته شده است و به این ترتیب دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در خارج از کشور کار کنند ! در زیر برخی از دلایل انتخاب افراد برای تحصیل در این کشور و مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان را بیان کرده ایم.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در صربستان

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی صربستان

صربستان نزدیک به اروپای مرکزی واقع شده است و کشورهای همسایه زیادی دارد ( از جمله مجارستان ، کرواسی ، بلغارستان و غیره ) و به این ترتیب ، شما می توانید در طول تحصیل خود اغلب سفر کنید و فرهنگ های جدیدی را با دوستان خود از دانشگاه کشف کنید!

همچنین فرودگاه های بین المللی مختلفی در این کشور وجود دارد ( به عنوان مثال فرودگاه بلگراد نیکولا تسلا و فرودگاه نیچ کنستانتین بزرگ ) که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در طول تحصیل خود سفر کنند و همچنین در طول تعطیلات به خانه برگردند ، شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت پرواز مستقیم به شهرهای مختلف صربستان را ارائه می دهند و این برای دانشجویان خارجی بسیار مهم است!

علاوه بر این ، کم بودن شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان بسیاری از دانشجویان بین المللی را که مشتاق تحصیل در خارج از کشور در یک دانشگاه معتبر پزشکی هستند ، جذب می کند و متأسفانه ، اکثر دانشکده های پزشکی خارج از کشور بسیار گران هستند و برنامه های مطالعاتی را در زمینه پزشکی با بیش از 12000 یورو در سال ارائه می دهند و در مقایسه ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان فقط حدود 5500 یورو در سال برای شما هزینه دارد!

نکته آخر هزینه های مقرون به صرفه زندگی در صربستان است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، اگر بخواهید در صربستان تحصیل کنید ، زندگی با بودجه مناسب قطعا امکان پذیر است!

ضمناً اگر به دنبال تحصیل ارزان قیمت در رشته های علوم پزشکی هستید ، کشور لهستان هم یکی از ارزان ترین هاست ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را بخوانید.

معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

قطعا از نظر دانشجویان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی است و کمتر کسی از تحصیل در این کشور پشیمان خواهد شد.

با این حال تنها موردی که در دسته معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان از نظر دانشجویان قرار می گیرد ؛ یادگیری زبان صربی است که زبان سختی است ولی همانطور که گفته شد امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی وجود دارد.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی صربستان

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی صربستان

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی صربستان را می توان موارد زیر اعلام کرد:

  • مدارک تحصیلی متوسطه ( به زبان اصلی و ترجمه محضری به صربی ) برای هر چهار سال (در صورت وجود)
  • دیپلم / گواهی امتحان پایان دوره تحصیل ( نهایی ) ( به زبان اصلی و ترجمه محضری به صربی )
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • شناسنامه و ترجمه محضری به صربی
  • اثبات رویه به رسمیت شناختن اسناد دبیرستان ( تصمیم صادر شده توسط مقام مربوطه صربستان – آژانس ملی تشخیص صلاحیت )

نکات مهم در مورد مدارن تحصیلی دبیرستان برای پذیرش پزشکی صربستان

  • مدارک متوسطه باید توسط سرویس رسمی صادر شود ، توسط نهاد حقوقی مربوطه قانونی شود ( مهر آپوستیل یا قانونی سازی مربوطه ) ، توسط مترجم رسمی یا خدمات ترجمه به صربی ترجمه شود و توسط مقام مربوطه صربستان تأیید و به رسمیت شناخته شود
  • لطفا توجه داشته باشید که آژانس به اسناد اصلی شما احتیاج دارد که پس از انجام مراحل شناسایی به شما بازگردانده می شود!
  • اگر اسناد به زبان انگلیسی باشد ، ترجمه مرحله محضری به صربی و احراز هویت برای مرحله اول ، به عنوان مثال ، برنامه اولیه آنلاین لازم نیست.
  • لطفا توجه داشته باشید که مراحل شناسایی باید قبل از ثبت نام داوطلبان پذیرفته شده نهایی شود!

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نامزدهای پذیرفته شده در دانشگاه های پزشکی صربستان

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نامزدهای پذیرفته شده در دانشگاه های پزشکی صربستان موارد زیر می باشند:

  • شناسنامه ( اصل همراه با ترجمه محضری به صربی )
  • مدرک اصلی دبیرستان با ترجمه صربی
  • مدرک معدل سازی دوره تحصیلی دبیرستان ( سند اصلی ) صادر شده توسط مقامات مربوطه ( وزارت آموزش و پرورش بلگراد یا دبیرخانه آموزش و پرورش استان نووی ساد )
  • نمرات اصلی دوره متوسطه
  • دو قطعه عکس
  • اثبات پرداخت شهریه ( قسط اول )
  • بیمه درمانی برای سال تحصیلی جاری ( بیمه درمانی بین المللی ، صادر شده در کشور خود دانشجویان ، یا در صربستان توسط شرکت بیمه مربوطه )

تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی

خوشبختانه تحصیل پزشکی در صربستان به زبان انگلیسی مشکل نیست چون رشته های در دانشگاه های این کشور به این زبان تدریس می شوند و برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان اگر زبان انگلیسی زبان مادری داوطلب نباشد ، یا باید گواهی مهارت انگلیسی در سطح بین المللی را ارائه دهد ، یا در امتحان مهارت انگلیسی شرکت کنند یا دوره مقدماتی را برای یادگیری زبان انگلیسی بگذرانند.

دانشکده های پزشکی با دوره های موجود به زبان انگلیسی در صربستان به شرح زیر است:

  • دانشکده پزشکی بلگراد
  • دانشکده پزشکی نوی ساد
  • دانشکده پزشکی نیس
  • دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کراگوئواچ
تحصیل رشته های پزشکی در صربستان به زبان صربی

تحصیل رشته های پزشکی در صربستان به زبان صربی

تحصیل رشته های پزشکی در صربستان به زبان صربی برای دانشجویان خارجی در دسترس می باشد و این گزینه به طور قابل توجهی امکانات مربوط به تعداد رشته های تحصیلی و برنامه های موجود را گسترش می دهد که در این صورت لازم است حداقل در سطح B1 به زبان صربی تسلط داشته باشید و یا در آزمون پذیرش و مصاحبه به زبان صربی شرکت کنید.

علاوه بر این ، اگر می خواهید خود را در تجربه زندگی و تحصیل در صربستان غرق کنید ، همیشه توصیه می شود حداقل مقداری زبان صربی را یاد بگیرید و برای آماده سازی خود برای ثبت نام در یک برنامه تحصیلی که فقط به زبان صربی ارائه می شود.

می توانید دوره های زبان را به صورت آنلاین یا در صربستان مانند برنامه آماده سازی فشرده صربستان به عنوان یک زبان خارجی برای بورسیه جهانی در صربستان برای یک سال یا ترم بگذرانید.

چنین برنامه ای دانشجویان را برای گذراندن امتحانات پذیرش به زبان صربی و شرکت در یکی از بیش از دو هزار برنامه تحصیلی در دانشگاه ها و کالج ها آماده می کند.

دوره های زبان صربی

دوره های زبان صربی در مرکز زبان صربی به عنوان زبان خارجی و زبان دوم دانشگاه های صربستان سازمان یافته است برای مثال در دانشکده نیس گروه زبان صربی در دانشکده فلسفه برگزار می شود ، این مرکز دوره های مختلفی را ارائه می دهد و برنامه آن برای افراد زیر مناسب است:

  • دانشجویان مطالعات اسلاوی از دانشگاه های خارجی.
  • تبادل دانشجو در برنامه های تحرک دانشجویان بین المللی.
  • شهروندان خارجی که قصد تحصیل در هر یک از دانشکده های دانشگاه را دارند.
  • همه شهروندان خارجی که می خواهند زبان صربی استاندارد را یاد بگیرند و برای آن گواهی بگیرند.
  • این مرکز همچنین آزمون مهارت زبان صربی را برای اتباع خارجی برگزار می کند.

مقالات زیر اطلاعات جامع و دقیقی از تحصیل در رشته های برتر در صربستان در اختیارتان قرار خواهد داد.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

اکثر دانشکده های پزشکی خارج از کشور بسیار گران هستند و برنامه های مطالعاتی را در زمینه پزشکی با بیش از 12000 یورو در سال ارائه می دهند و در مقایسه ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان فقط حدود 5500 یورو در سال برای شما هزینه دارد!

برای تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های صربستان هیچ الزامی برای ارائه مدرک زبان نیست ، چراکه در صورت نداشتن مدارک لازم ، آزمون مهارت زبان انگلیسی ( برای داوطلبانی که مدرک زبان مربوطه را ارائه نداده اند ) برگزار می شود و حتی دانشگاه نوی ساد این آزمون را به صورت آنلاین برگزار می کند که شامل یک آزمون کتبی آنلاین و یک مصاحبه شفاهی از طریق Skype است.

محدودیت سنی برای داوطلبان بورسیه کارشناسی 21 سال ، برای کارشناسی ارشد 25 سال و برای دوره دکترا 35 سال است ، این بورس تحصیلی هزینه های تحصیل ، خوابگاه ، هزینه های غذا ، بیمه درمانی ، هزینه های مربوط به ویزا ، به رسمیت شناختن مدرک خارجی قبلی ، تحصیلات مقدماتی زبان صربی و کمک هزینه ماهیانه 15000 دینار صربستان را شامل می شود.

دانشکده های پزشکی با دوره های موجود به زبان انگلیسی در صربستان به شرح زیر است:

  1. دانشکده پزشکی بلگراد
  2. دانشکده پزشکی نوی ساد
  3. دانشکده پزشکی نیس
  4. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کراگوئواچ

آزمون ورودی پزشکی شامل دو آزمون کتبی است ، یکی در رشته زیست شناسی و دیگری در رشته شیمی ، متقاضیان برای پذیرش در دوره باید در آزمون ورودی قبول شوند ، نمره قبولی در کنکور 51٪ است ( یعنی 31 امتیاز از 60 امتیاز ممکن ).

مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی مفتخرند تا بهترین خدمات مشاوره حضوری و غیر حضوری در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری را به شما عزیزان ارائه دهند ، چنانچه در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین با هدف ارتقا سطح آگاهی علاقه مندان به مهاجرت ، مقالات جامعی در سایت قرار دارد که می تواند بهترین راهنمای شما باشد ، اگر به رشته ای خاص علاقه مندید و نمی دانید در چه کشورهایی ارائه می شود ، مقاله تحصیل در خارج از کشور را مطالعه نمایید.

در پایان نظرات دوستانی را میشونید که موفق به اخذ ویزای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شده اند.

8 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان امید گفت:

    سلام خسته نباشی میخواستم بدونم دندانپزشکی در دانشگاه بلگراد به زبان انگلیسی ارائه میشه ؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر – رشته دندانپزشکی فقط به زبان صربی ارائه می شود . رشته پزشکی به هر دو زبان انگلیسی و صربی ارائه می شود .

      باتشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان سعيد گفت:

    باعرض سلام . آيا 6 سال طول تحصيل با احتساب 1 سال دوره كالج مي باشد؟ يعني درصورت قبولي در ورودي دندانپزشكي بلگراد ، 5 سال طول زمان تحصيل است ؟
    با توجه به اينكه دندانپزشكي به زبان صرب تدريس مي شود در دوره يكساله كالج زبان صرب به دانشجو آموزش داده مي شود يا فقط دروسي مانند زيست وشيمي تدريس مي شود؟ ازپاسخگويي شما سپاسگزارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر – تحصیل در هر دو رشته در دانشگاه بلگراد 6 ساله می باشد . در دوره کالج زبان صربی یا انگلیسی هر کدام را که انتخاب کنید به شما آموزش می دهند .

      باتشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان امید گفت:

    سلام شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در صربستان رو میشه کامل تر بگید و شما کار میکنید

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور صربستان فقط به زبان صربی ارائه می شود . البته در سایت دانشگاه اعلام کرده که این دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، اما متاسفانه برگزار نمی کنند .

      باتشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان احمدزهیری گفت:

    سلام وقت بخیر دختری دارم جهت تحصیل پزشکی در دانشگاههای معتبر كه در لیست علوم پزشکی و بهداشت ایران باشد لطف کنید هزینه‌ها دانشگاه وهمچنین زندگی برای یه دختر و خوابگاه دانشجویی در طول یک سال تحصیلی راهنمایی فرمائید ممنون متشکرم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      سوال شما خيلي كلي هست و نمي توان پاسخ كاملي به آن داد ، اما كشورهايي مانند تركيه ، روسيه ، چين ، مجارستان ، فرانسه كشورهايي هستند كه براي تحصيل پزشكي و دندانپزشكي انتخاب مي شوند . هزينه تحصيل و زندگي در كشور تركيه كم و در كشورهاي روسيه و چين تقريباً شبيه هم هستند . هزينه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي تركيه از سالي يك ميليون تومان شروع مي شود . هزينه هاي تحصيل در روسيه و چين تقريباً سالي 6000 دلار مي باشند .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه