تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان دریچه ای به روی فرصت های، تحصیلی شغلی و حرفه ای فراوان است که می تواند برای همیشه آینده و مسیر زندگی شما را تغییر دهد. امروزه کشور لبنان دارای چندین دانشگاه پزشکی معتبر است که برنامه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند.

بخش پزشکی لبنان توسعه یافته و خدمات بهداشتی و پزشکی باکیفیت را به مردم ارائه می دهد. سیستم بهداشت و درمان لبنان بسیار فعال است و بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده است. از همین رو دانشجویان با تحصیل پزشکی در لبنان این امکان را دارند که دروس پزشکی را زیر نظر بهترین اساتید فرا گرفته و در سیستم بهداشت درمان این کشور تمرین کنند.

 توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ورود به دانشگاه و اخذ پذیرش را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

آموزش پزشکی در لبنان توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده و از استانداردها و اعتبار بین المللی پیروی می کند؛ از همین رو دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در لبنان می توانند مدارک تحصیلی بسیار معتبر به دست آورند که نه تنها در لبنان بلکه توانند در کشورهای مختلف مانند ایالات متحده، کانادا، فرانسه و انگلستان نیز معتبر است.

 چنانچه قصد دارید در دانشگاه های معتبر لبنان تحصیل کنید ، توصیه می کنیم مطالعه مقاله تحصیل در لبنان را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

دوره های پیش پزشکی در لبنان

دوره های پیش پزشکی در لبنان جهت آماده سازی دانشجویان برای پذیرش دانشگاه های پزشکی در کشور لبنان یا دیگر کشورها طراحی شده است. امروزه برخی از دوره های پریمدیکال در لبنان توسط برخی دانشگاه ها مانند دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه آمریکایی لبنانی و دانشگاه بالامند ارائه شده، در حالی که برخی از دوره ها نیز توسط موسسات تخصصی مانند دانشگاه بین المللی لبنان، دانشگاه عرب بیروت و دانشگاه لبنان برگزار می شوند.

در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه لبنان موضوعات مختلفی نظیر زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و انگلیسی و همچنین دروس عمومی در رشته های علوم انسانی و اجتماعی تدریس شده و دانشجویان این دروس را به زبان انگلیسی فرا می گیرند. مدت و الزامات لازم برای شرکت در دوره پیش پزشکی در لبنان با توجه به موسسه و برنامه مورد نظر شما متفاوت است. امروزه برخی دره های ارائه شده در این کشور حدودا یک سال به طول انجامیده در حالی که برخی دیگر ممکن است دو تا سه ساله باشند.

معیارهای پذیرش دوره پیش پزشکی در لبنان نیز با توجه به موسسه و برنامه مورد نظر شما تعیین می شود. برخی از این دوره ها به مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارند ولی دانشجویان برای شرکت در برخی از دوره های پیش پزشکی قبل از تحصیل پزشکی در لبنان باید مدرک لیسانس یا معادل آن را به دست آورند. هزینه های شرکت در دوره پریمدیکال با توجه به موسسه و برنامه تعیین شده اما معمولا بین 2000 تا 15000 دار در سال می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل ارزان پزشکی با هر معدل و دیپلمی که دارید ؛ پیش از هر اقدامی حتما مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی لبنان

آزمون ورودی رشته های پزشکی لبنان، آزمون پذیرش کالج پزشکی یا  MCAT نام دارد و امروزه تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های مرتبط را دارند، باید حتما در آزمون MCAT لبنان شرکت کنند.

آزمون MCAT آزمونی استاندارد است که دانش و مهارت های متقاضیان را در مورد دانش پایه پزشکی مورد بررسی قرار می دهند. آزمون برای تحصیل پزشکی در لبنان دانش دانشجویان در زمینه های علوم فیزیکی، علوم زیستی، مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار را مورد ارزیابی قرار می دهد.

این آزمون یک بار در سال و معمولا برگزار شده و نتایج به دست آمده در آن تا حدود سه سال معتبر است. هزینه های شرکت در آزمون MCAT اصولا با توجه به زمانی که برای این آزمون ثبت نام می کنید متفاوت است. امروزه دانشجویان که 29 روز قبل از آزمون ثبت نام می کنند باید 315 دلار بپردازند و متقاضیانی که 8 روز قبل از آزمون ثبت نام می کنند، باید 370 دلار بپردازند.

نمره های آزمون مقیاسی بین 472 تا 528  است و حداقل نمره قبولی در این آزمون 500 می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در لبنان را دارند باید نمرات بالاتری در این آزمون به دست آورند و این آزمون بسیار رقابتی است و نیاز به مطالعه گسترده دارد. در برخی دانشگاه های این کشور آزمون CEE نیز معتبر است و نتایج این آزمون نیز معتبر است.

آزمون ورودی رشته های پزشکی لبنان

شرایط تحصیل پزشکی در لبنان

طبق شرایط پزشکی در لبنان دوره های آموزشی این رشته حدودا 6 ساله است و پس از گذشت این دوره تحصیلی دانشجویان می توانند مدارک دکترای پزشکی یا لیسانس پزشکی و جراحی به دست آورند. برنامه درسی تحصیل پزشکی در لبنان اصولا با توجه به دانشگاه تعیین شده اما به صورت کلی دانشجویان 1 تا 2 سال اول را به یادگیری دروس علوم پایه و علوم انسانی می پردازند.

در سال چهارم و پنجم تحصیل پزشکی در لبنان دانشجویان بر یادگیری دروس اصلی و بالینی و همچنین دروس انتخابی و پروژه های تحقیقاتی تمرکز می کنند و دانش خود را در زمینه های مربوط به پزشکی افزایش می دهند. در نهایت در سال ششم دانشجویان در بیمارستان ها و کلینیک های موجود در این کشور برنامه های کارآموزی خود را گذرانده و دانش عملی خود را با مراقبت از بیماران، زیر نظر اساتید به کار می برند.

برای تحصیل پزشکی در لبنان دانشجویان باید حین ارسال درخواست حداقل 17 سال سن داشته باشند و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و حداقل 60% نمره آزمون را به دست آورند. از دیگر شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های این کشور و اخذ پذیرش می توان به تمام کردن دبیرستان و داشتن دیپلم از دبیرستان یا کالج معتبر اشاره کرد.

دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه دانشگاه و ارسال مدارک لازم، روند تحصیل پزشکی در لبنان را آغاز کنند. شرایط تحصیلی، با توجه به دانشگاه متفاوت است به همین دلیل پیش از ارائه درخواست الزامات را در سایت دانشگاه بررسی کنید.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در لبنان

یکی از مهم ترین مراحل درخواست برای تحصیل پزشکی در لبنان جمع آوری مدارک لازم و ارسال آن به دانشگاه مد نظر در این کشور می باشد. 

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در لبنان اصولا به توجه به دانشگاه متفاوت هستند اما ما در ادامه به برخی از مهم ترین مدارک که در اکثریت دانشگاه های لبنانی مشترک هستند، اشاره می کنیم.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا با دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی
  • گواهی سلامت
  • نداشتن سابقه کیفری
  • بیمه نامه مسافرتی
شرایط دندانپزشکی در لبنان

شرایط دندانپزشکی در لبنان

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در لبنان حدودا پنج سال است و دانشجویان در این دوره دروس مختلف را فرا می گیرند. برنامه درسی دندانپزشکی در لبنان بسته به دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی شامل دروس پایه دندانپزشکی (موضوعاتی مانند بیومواد دندانپزشکی، زیست شناسی دهان، آسیب شناسی دهان، دندانپزشکی پیشگیرانه و بهداشت عمومی)، دروس علوم زیستی (موضوعاتی مانند آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، ایمونولوژی) می شود.

از طرفی دانشجویان در دوره های پیش بالینی دندانپزشکی موضوعاتی مانند آناتومی و اکلوژن دندان، دندانپزشکی جراحی، ارتودنسی، پروتز، دندانپزشکی کودکان را فرا گرفته و در دوره های دندانپزشکی بالینی بر موضوعات بیهوشی، رادیولوژی، تشخیص و طرح درمان دهان، اندودنتیکس، جراحی دهان و ایمپلنتولوژی تمرکز می کنند.

در سال آخر تحصیل دندانپزشکی در لبنان دانشجویان در کلینیک ها و زیر نظر اساتید خود به تمرین دندانپزشکی پرداخته و دروس تئوری یاد گرفته شده را بر روی بیماران واقعی تمرین می کنند تا در نهایت با افزایش مهارت ها خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

طبق شرایط دندانپزشکی در لبنان شرایط پذیرش بسته به دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی شامل دیپلم دبیرستان، آزمون ورودی رقابتی و مصاحبه می شود. کیفیت آموزش دندانپزشکی در این کشور بالاست و شما می توانید زیر نظر بهترین اساتید و با استفاده از آخرین امکانات روز دروس خود را فرا گرفته و مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید. امروزه فارغ التحصیلان دندانپزشکی از بهترین دانشگاه های لبنان فرصت های زیادی برای کار در کشور لبنان یا خارج از کشور به دست می آورند.

کشورهای محبوب ایرانی ها برای تحصیل پزشکی را بشناسید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در لبنان

لبنان کشوری دو زبانه است و در آن عربی و فرانسوی به صورت گسترده استفاده می شود اما زبان آموزشی و تحصیل پزشکی در لبنان بسته به دانشگاه، فرانسوی یا انگلیسی است و شما باید به زبانی که انتخاب می کنید، تسلط کافی داشته باشید.

از هفت دانشکده پزشکی ثبت شده چهار دانشکده از زبان انگلیسی به عنوان زبان اول خود استفاده می کنند و دیگر دانشکده ها آموزش پزشکی خود را به زبان فرانسوی ارائه می دهند. دانشجویانی که قصد زندگی در لبنان را دارند خوب است که در کنار تسلط به یکی از این زبان ها زبان عربی را نیز فرا بگیرند؛ زیرا زبان عربی در جامعه لبنانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر بیماران در مراکز بهداشتی از این زبان استفاده می کنند.

شما برای تحصیل در این کشور به ارائه مدرک زبان رشته های پزشکی در لبنان نیاز دارید و باید تسلط خود را با استفاده از اخذ مدارک زبان معتبر ثابت کنید. دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند باید حداقل نمره 550 در تافل کاغذی، 213 در تافل کامپیوتری، یا 79 در تافل اینترنتی را به دست آورند.

دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند باید حداقل نمره 6.5 را اخذ کنند و دانشجویانی که می خواهد در آزمون کمبریج شرکت کنند باید به زبان انگلیسی تا سطح C یا بالاتر مسلط باشند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان به زبان فرانسوی را دارند باید در آزمون زبان فرانسه مدرکی معادل سطح B2 به دست آورند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در لبنان

امروزه دانشگاه های مختلفی در کشور لبنان وجود دارد که برنامه های آموزشی بسیار معتبر را به دانشجویان ارائه می دهند. انتخاب دانشگاه مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های ذهنی دانشجویان است و اکثرا دانشجویان علاقه دارند که دانشگاه های باکیفیت، با سطح علمی بالا و اساتید برتر را انتخاب کنند تا بتوانند بهتر دروس را فرا گرفته و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

از مهم ترین معیارهای ارزیابی دانشگاه ها می توان به دستاوردهای تحصیلی، قابلیت اشتغال، فرآیند آموزشی، امکانات تحقیقاتی و… اشاره کرد. طبق این معیارها شما می توانید در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در لبنان را مشاهده فرمایید.

نام دانشگاه رتبه در آسیا رتبه در جهان نرخ پذیرش سال تاسیس
دانشگاه آمریکایی بیروت 184 697 77% 1866
دانشگاه سنت جوزف بیروت 458 1388 77% 1875
دانشگاه لبنان 526 1537 12% 1951
دانشگاه آمریکایی لبنانی 759 2088 81% 1924
دانشگاه بالامند 894 2370 56% 1988

در این لیست دانشگاه آمریکای بیروت یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل پزشکی در لبنان است که یک مدرک لیسانس پزشکی و جراحی شش ساله را ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه حول توسعه حرفه ای، پزشکی و جامعه، مبانی پزشکی، عمل بالینی پزشکی و جامعه پایه گذاری شده است. دانشگاه بالامند نیز یک برنامه هفت ساله تحصیل پزشکی در لبنان را ارائه داده که شامل یک مرحله پیش پزشکی دو ساله، یک مرحله پزشکی چهار ساله و یک سال فوق لیسانس می باشد.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در لبنان اخیرا به دلیل بحران های اقتصادی و سیاسی مداوم در این کشور به صورت قابل توجهی افزایش یافته است اما هنوز هم این هزینه ها نسبت به بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه می باشد. بر اساس گزارش کمیته بین المللی دانشجویان پزشکی در لبنان امروزه متوسط شهریه های دانشگاه پزشکی در این کشور حدودا 120000000 پوند لبنان است که معادل حدود 78000 دلار آمریکا با نرخ ارز رسمی می باشد.

این میزان هزینه تحصیل پزشکی در لبنان حدودا 10 برابر از میانگین درآمد سالانه یک شهروند لبنانی بالاتر است و گزینه های تحصیل پزشکی در این کشور برای اکثر افراد جامعه غیر قابل دسترسی می باشد. هزینه های تحصیل دندانپزشکی در لبنان اصولا با توجه به دانشگاه، نوع برنامه تحصیلی و مقطع مورد نظر دانشجو متفاوت می باشد. بر اساس داده های به دست آمده از 44 برنامه تحصیل دندانپزشکی در این کشور ارزان ترین دوره حدود 3500 دلار هزینه دارد. این میزان هزینه می تواند در برخی دانشگاه های برتر بسیار بالاتر باشد.

هزینه های مربوط به شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان تنها هزینه های لازم برای تحصیل در این کشور نیست و دانشجویان باید حین زندگی و تحصیل در این کشور هزینه های  کتاب، لوازم، ابزار، تجهیزات و هزینه های زندگی را هم پرداخت کنند. از همین رو بسیار مهم است که پیش از ارائه درخواست برای تحصیل پزشکی در لبنان لیستی از هزینه های احتمالی به دست آورده و هزینه های خود را برآورد کنید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار مدیران و مشاوران این مجموعه با هدف ارائه اطلاعات صحیح و سپس بر عهده گرفتن پرونده مهاجرتی شما در تلاشند تمام چالش های مسیر مهاجرت را برایتان هموار سازند و نتیجه این تلاش موفقیت بسیار در همین زمینه بوده است.

در ویدئوی ارائه شده تصاویر برخی از پذیرش های اخذ شده از برترین دانشگاه های جهان را میبینید.

برای شناخت و اعتماد بیشتر می توانید به بخش ماتا حالا چیکار کردیم بروید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره صحیح می تواند مانع هدر رفتن زمان و بودجه شما باشد ؛ فرم زیر را تکمیل کنید. 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی در لبنان

مزایای رشته های پزشکی در لبنان و تحصیل پزشکی در این کشور بسیار زیاد است و امروزه دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا باید مدرک تحصیلی خود را از این کشور به دست آورید. در ادامه به برخی مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لبنان می پردازیم.

طبق اطلاعات به دست آمده کشور لبنان دارای یک سابقه طولانی و غنی در زمینه آموزش و عمل پزشکی است که این تاریخچه به دوران باستان باز می گردد. از طرفی این کشور دارای محیطی متنوع و چند فرهنگی است که باعث می شود تا دانشجویان با مردم از سراسر جهان تعامل داشته باشند و فرهنگ های مختلف را درک کنند.

کالج های پزشکی در لبنان مجهز به جدیدترین زیر ساخت ها هستند و برنامه های درسی این کشور بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده است. از همین رو هر دانشجو با تحصیل دندانپزشکی در لبنان می توانند تجربه ای عالی از یادگیری دروس پزشکی در این کشور به دست آورد. اما از معایب تحصیل پزشکی در لبنان نیز می توان به هزینه های تحصیلی بسیار بالا اشاره کرد.

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در برخی کشورهای جهان را با هم مقایسه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان

آزمون پذیرش کالج پزشکی یا  MCAT نام دارد و امروزه تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و سایر رشته های مرتبط را دارند، باید حتما در آزمون MCAT لبنان شرکت کنند.

هزینه های شرکت در آزمون MCAT اصولا با توجه به زمانی که برای این آزمون ثبت نام می کنید متفاوت است. امروزه دانشجویان که 29 روز قبل از آزمون ثبت نام می کنند باید 315 دلار بپردازند و متقاضیانی که 8 روز قبل از آزمون ثبت نام می کنند باید 370 دلار بپردازند.

بر اساس گزارش کمیته بین المللی دانشجویان پزشکی در لبنان امروزه متوسط شهریه های دانشگاه پزشکی در این کشور حدودا 120000000 پوند لبنان است که معادل حدود 78000 دلار آمریکا با نرخ ارز رسمی می باشد.

دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند باید حداقل نمره 550 در تافل کاغذی، 213 در تافل کامپیوتری، یا 79 در تافل اینترنتی را به دست آورند. دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند باید حداقل نمره 6.5 را اخذ کنند و دانشجویانی که می خواهد در آزمون کمبریج شرکت کنند باید به زبان انگلیسی تا سطح C یا بالاتر مسلط باشند.

از بهترین دانشگاه ها می توان به دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه سنت جوزف بیروت، دانشگاه لبنان و دانشگاه بالامند اشاره کرد.

اکنون که با بخش های مختلف تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لبنان آشنا شده اید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل پزشکی در خارج از کشور مقاله لینک شده را مطالعه فرمایید یا برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه