تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی بسیار ارزشمند است ، زیرا این کشور به ویژه کشوری زیبا و متنوع است ، اگرچه خیلی بزرگ نیست اما چیزهای زیادی برای ارائه دارد و بسیار محبوب است.

این کشور که در اروپای مرکزی واقع شده به واسطه موقعیت مستقیم در دریای بالتیک مکانی ایده آل برای تحصیل ، زندگی و کار است ، طبیعت ، فرهنگ و تاریخ بسیار و همچنین اقتصاد فعال ، لیتوانی را به کشوری مهم تبدیل کرده است در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی را بررسی و بیان خواهند کرد.

ضمناً ، پیشتر در همین سایت مقاله تحصیل در لیتوانی ارائه شده که کلیات تحصیل در این کشور در آن مطرح شده ، مطالعه مقاله تحصیل در لیتوانی را در کنار این مقاله به شما عزیزان توصیه می کنیم.

لیتوانی دارای بسیاری از شهرهای قدیمی و زیبا است که باید از آنها دیدن کرد اما همچنین یک کشور عالی برای تحصیل پزشکی است ، سیستم آموزشی این کشور بسیار خوب است و پس از اتمام تحصیل پزشکی در لیتوانی ، می توانید حرفه خود را در بسیاری از کشورها دنبال کنید.

لیتوانی به دلیل مطالعات با کیفیتی که ارائه می دهد در سطح بین المللی شناخته شده است ؛ اگر تصمیم به تحصیل دررشته پزشکی در لیتوانی را دارید ، این تصمیم می تواند یک تجربه و فرصت عالی را برای شما به ارمغان آورد.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

در فیلم اطلاعات مفیدی در خصوص تحصیل رشته های علوم پزشکی در لیتوانی را دریافت می کنید ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این فیلم و پادکست را ارائه داده است.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

نمایش ویدیو درباره روناک

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی چیست؟ تحصیل پزشکی در لیتوانی یک دوره پیوسته 6 ساله است که منجر به مدرک کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد علوم بهداشتی) می شود و دوره دندانپزشکی در این کشور 5 ساله است.

فارغ التحصیلان دوره دبیرستان با داشتن مدرک دیپلم متوسطه واجد شرایط ثبت نام و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی هستند ، علاقمندان تحصیل در این رشته ها باید در علوم طبیعی یعنی زیست شناسی و شیمی نمرات خوبی داشته باشند ؛ علاوه بر این ، دانش آموزان باید در زبان انگلیسی مهارت داشته باشند.

تصمیم نهایی که متقاضیان برای آن پذیرفته می شوند با آزمون ورودی یا نتایج آزمون موضوعی SAT تعیین می شود ، برای آمادگی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی می توان در دوره های پری مدیکال شرکت کرده و دانش لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی را کسب کرد.

پس از ثبت نام ، دانش آموزان به طور معمول ماژولی را دنبال می کنند که با موضوعات علوم پایه شروع می شود و از آن به بعد دانشجویان به تدریج با موضوعات بالینی و چرخش های بالینی آشنا می شوند ؛ دانش آموزان پس از موفقیت در امتحان نهایی ، مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت می کنند ، این مدرک در سراسر اتحادیه اروپا شناخته شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر می خواهید از راه های آسان و ارزان و در برترین دانشگاه های جهان، پزشکی بخوانید با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش درخواست پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی لیتوانی

3 گزینه برای پذیرش و تحصیل پزشکی لیتوانی وجود دارد.

گزینه 1. در آزمون ورودی تهیه شده توسط دانشگاه در طول دوره درخواست ، از 1 اکتبر تا 15 ژوئیه شرکت کنید ، آزمون ورودی شامل آزمون های چند گزینه ای (MCQ) بر اساس برنامه درسی دبیرستان است و به زبان انگلیسی ارائه می شود ، نتایج آزمون در همان روز اعلام می شود ، در صورت لزوم ، آزمون زبان انگلیسی بعد از آزمون زیست شناسی / شیمی داده می شود.

گزینه 2. ارائه گزارشات نمره ای از آزمون های موضوعی SAT در شیمی و زیست شناسی ، اگر نمره شما 550 یا بالاتر باشد ، از آزمون ورودی معاف هستید ؛ لطفا توجه داشته باشید که فقط گزارشات رسمی نمره ارسال شده توسط آژانس تست پذیرفته می شوند.

گزینه 3. اگر تحصیلات خود را در زمینه های زیست پزشکی در سایر دانشگاه های معتبر دنبال کرده اید ، می توانید بدون پذیرش در آزمون ورودی ، برای پذیرش اقدام کنید ؛ دوره های تکمیل شده در طول مطالعات قبلی ، که یکسان یا مشابه برنامه درسی دانشگاه محل تحصیل شما هستند ، قابل تشخیص و پذیرش هستند.

دوره های پری مدیکال در لیتوانی

دوره های پری مدیکال در لیتوانی

همان گونه که پیش از این بیان شد برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی لیتوانی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها الزامی است ، دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی دوره پری مدیکال را برای علاقمندان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی و همچنین داروسازی و دامپزشکی ارائه می دهد ، این دوره با ارائه سخنرانی های عمومی زیست شناسی ، شیمی عمومی و کلاس های عملی علاقمندان تحصیل در رشته های پزشکی را برای تحصیل در رشته مورد نظر آن ها آماده می سازد دوره پری مدیکال در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می شود.

مدت زمان دوره های پری مدیکال در لیتوانی 10 هفته است که مدت زمان این دوره در سال تحصیلی 2021 از 8 مارس تا 14 مه می باشد ، این دوره تحصیلی در سال جاری به صورت آنلاین برگزار می شود ، محتوای این دوره آموزشی شامل معرفی دوره ، کلاس های زیست شناسی ، کلاس های شیمی و آزمون است.

شرایط پذیرش در دوره پری مدیکال

دانشجویان بین المللی می توانند در برنامه پری مدیکال دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی پذیرفته شوند ، در صورتی که گواهی دبیرستان یا کالج مجاز ( نسخه رسمی به انگلیسی ترجمه شده ) را ارائه دهند ، علاوه بر این نمرات خوب زیست شناسی ، شیمی و فیزیک برای پذیرش در این دوره اولویت را دارند ، دانش خوب زبان انگلیسی الزامی است ،کلیه متقاضیان باید بصورت آنلاین اقدام کرده و کلیه مدارک را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره پری مدیکال دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی:

  • گواهینامه پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی که توسط مقامات دولتی تأیید شده است.
  • کارنامه دوره های دبیرستان / پیش دانشگاهی تأیید اتمام موفقیت آمیز زیست عمومی و شیمی عمومی
  • گواهی اثبات دانش زبان انگلیسی: TOEFL – حداقل 65 امتیاز و آیلتس – بالاتر از 5.5 امتیاز ؛ گواهی تأیید دانش یک زبان خارجی در حداقل سطح B2 (CEFR) یا مشابه آن ؛ اگر قادر به ارائه گواهی اثبات دانش زبان انگلیسی نیستید ، باید در آزمون زبان انگلیسی که توسط دانشگاه تهیه شده است شرکت کنید.
  • رزومه تحصیلی
  • گذرنامه یا کپی شناسنامه
  • گواهی بهداشت بر اساس معاینه پزشکی کامل
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • هزینه درخواست 150 یورو (غیر قابل استرداد)

هزینه تحصیل دوره پری مدیکال در لیتوانی

هزینه تحصیل در دوره پری مدیکال در لیتوانی برای کل دوره 2200 یورو می باشد ، هزینه تحصیل شامل موارد زیر است:

  • حضور آنلاین در کلاس ها و سمینارهای برنامه ریزی شده به رهبری معلمان واجد شرایط دانشگاه
  • استفاده از کتابخانه دانشگاه در طول دوره 
  • آزمایش دانش و مهارت های به دست آمده از طریق آزمون نهایی ، مطابق برنامه آموزشی 
  • آزمون نهایی به عنوان آزمون ورودی LSMU پذیرفته می شود.

هزینه تحصیل باید ظرف 14 روز پس از امضای قرارداد مطالعه پرداخت شود.

شاید با لیتوانی زیاد آشنا نباشید ، مقالات زیر را مرور کنید تا اطلاعاتتان به روز شود!

دوره پری مدیکال در مجارستان برای تحصیل پزشکی در لیتوانی

یکی از روش های عالی برای آماده سازی برای تحصیل پزشکی در لیتوانی تحصیل در دوره های پری مدیکال ارائه شده در مجارستان است ، یکی از موسسات ارائه دهنده این دوره کالج بین المللی دونا است.

دوره های دانشکده دونا توسط اساتید برجسته دانشگاه تدریس می شود ، کلاس های زبان انگلیسی توسط معلمان بومی انگلیسی از ایرلند و انگلیس برگزار می شود ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی شرکت کنند ، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان را بخوانید.

اگر برنامه طولانی 2 ترمی را در ماه اکتبر شروع کنید ، پس 2 ترم خواهید داشت تا زبان انگلیسی و دانش خود را در زمینه های فنی (زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و غیره) بهبود ببخشید ، این کالج شما را برای امتحانات ورودی همه دانشگاه های دولتی مجارستان که برنامه های پزشکی (پزشکی عمومی ، داروسازی ، دندانپزشکی و غیره) را به دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می دهند ، آماده می کند.

اگر در ژانویه به برنامه طولانی یک ترم بپیوندید ، کلاسهای شما فشرده تر خواهد بود ، اما برنامه تدریس طولانی مدت 2 ترم خواهد بود.

ساختار برنامه پری مدیکال در کالج های مجارستان

کالج بین المللی دونا یک دوره پری مدیکال را ارائه می دهد که یک دوره آمادگی کامل در علوم را فراهم می کند ، موضوعات و دروس دوره پری مدیکال زیست شناسی (شامل آناتومی ، فیزیولوژی) ، علم شیمی ، اصطلاحات پزشکی ، زبان انگلیسی و زبان مجارستانی است ، بعد از اتمام این دوره ، شانس قبولی در دانشگاه مورد نظر بسیار زیاد است و فارغ التحصیلان این دوره می توانند در رشته های داروسازی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، پزشکی ، فیزیوتراپی ، مامایی ، زیست شناسی و غیره در دانشگاه های اروپا شرکت کنند.

هزینه دوره منظم برای یک سال تحصیلی (2 ترم) ، شروع در ماه اکتبر 5800 یورو و هزینه دوره فشرده برای 1 ترم فشرده ، شروع در فوریه 5600 یورو است.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی

از شرایط و الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی است ، این آزمون ورودی را می توان در لیتوانی یا در شهر های منتخب خارج از کشور انجام داد.

این آزمون چهار گزینه ای شامل دروس زیست شناسی و شیمی خواهد بود ، اگر شما دارای مدرک دانشگاهی در رشته زیست پزشکی ، نمرات برتر در هر دو رشته زیست شناسی و شیمی هستید ، یا در یک آزمون موضوعی SAT شرکت کرده اید و حداقل نمره را در دروس مرتبط کسب کرده اید ، ممکن است از آزمون ورودی معاف شوید.

در حال حاضر این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود و هر بخش شامل 20 سوال است که به طور کلی 40 سوال می شود ، زمان کلی برای پاسخ دادن به سوالات 60 دقیقه است ، علاقمندان تحصیل در دانشگاه های پزشکی لیتوانی می توانند 5 تا 7 روز قبل از زمان برگزاری آزمون ثبت نام کنند.

این آزمون در زمان های مختلف مانند 21 ژانویه ، 11 فوریه ، 4 مارس ، 25 مارس ، 15 آوریل ، 22 آوریل و 29 آوریل برگزار می شود.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی

ثبت نام در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لیتوانی

آنچه برای ثبت نام در کنکور نیاز دارید انتخاب مناسب ترین روز و ثبت نام با پاسخ دادن به چند سوال ساده است ، یک هفته قبل از کنکور ، با دستورالعمل های بیشتر و اطلاعات ورود به سیستم ، افسر پذیرش با شما تماس می گیرد.

نکات مهم هنگام ثبت نام:

  • ممکن است به نظر برسد که هیچ جایگاهی در روز انتخاب شده شما باقی نمانده است ؛ لطفا وحشت نکنید ، فقط یک روز دیگر را انتخاب کنید ، اسلات زمانی کافی برای همه وجود خواهد داشت.
  • مصاحبه و آزمون ورودی باید در همان هفته (براساس برنامه) انجام شود.
  • فقط متقاضیانی که درخواست خود را ارسال کرده اند ، برای شرکت در آزمون ورودی بازخورد مثبت دریافت کرده و هزینه درخواست 150 یورو را پرداخت کرده اند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی هستند.
  • ثبت نام 7 روز قبل از تاریخ آزمون ورودی برنامه ریزی شده بسته می شود تقریبا طول خواهد کشید.
  • با ارسال موفقیت آمیز فرم ثبت نام ، متقاضیان یک ایمیل خودکار با تأیید داده های ثبت نام خود دریافت می کنند.
  • لطفا دقت کنید آدرس ایمیل خود را وارد کنید
  • لطفا مراقب برنامه ریزی خود باشید ، عدم حضور در مصاحبه و آزمون ورودی در زمان ثبت نام شده به عنوان یک امتحان مردود محسوب می شود.
  • مصاحبه و آزمون ورودی در بستر LSMU و از طریق جلسه ویدیویی زوم انجام می شود.
  • آزمون ورودی را نمی توان در تلفن های همراه تکمیل کرد و به لپ تاپ یا رایانه نیاز است.

آزمون SAT برای تحصیل پزشکی در لیتوانی

SAT یک آزمون استاندارد است که به طور گسترده برای پذیرش دانشگاه در ایالات متحده استفاده می شود ، این آزمون چهار بخش دارد که شامل خواندن ، نوشتن و زبان ، ریاضی (بدون ماشین حساب) و ریاضی (ماشین حساب مجاز است).

شرکت کننده آزمون به صورت اختیاری قادر به نوشتن مقاله ای است که در این صورت ، پنجمین قسمت آزمون است. ؛کل زمان برای بخش امتیاز SAT سه ساعت است (یا اگر قسمت مقاله اختیاری گرفته شود سه ساعت و پنجاه دقیقه) است.

نمرات بخش در مقیاس 200 تا 800 گزارش می شود و هر نمره بخش چند برابر 10 است ، یک نمره کل برای SAT با اضافه کردن دو نمره بخش محاسبه می شود و در نتیجه کل امتیازات از 400 تا 1600 است حداقل نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی لیتوانی 600 است.

SAT برای دانشجویان بین المللی پنج بار در سال ارائه می شود که در ماه های سپتامبر ، اکتبر ، دسامبر ، مارس و مه است.

آزمون MCAT برای تحصیل پزشکی در لیتوانی

آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) یک آزمون استاندارد مبتنی بر رایانه برای دانشجویان پزشکی آینده در ایالات متحده ، استرالیا ، کانادا و جزایر کارائیب است ، برای ارزیابی مسئله ، تفکر انتقادی ، تجزیه و تحلیل کتبی و دانش مفاهیم و اصول علمی طراحی شده است ، قبل از سال 2006 ، این آزمون یک آزمون کاغذ و مداد بود ؛ از سال 2007 ، تمام امتحانات مبتنی بر رایانه بوده است.

جدیدترین نسخه آزمون در آوریل 2015 معرفی شد و تکمیل آن 7.5 ساعت طول می کشد ، این آزمون در بازه زمانی 472 تا 528 به دست می آید ؛MCAT توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC) اداره می شود.

MCAT شامل چهار بخش مجزا است که به صورت جداگانه امتیاز بندی می شوند ، به هر بخش 90 یا 95 دقیقه اختصاص داده می شود و بین 50 تا 60 سوال را امتحان می کند و با محاسبه وقفه ها آزمون کامل تقریبا 7.5 ساعت طول می کشد ، اطلاعات مربوط به هر یک از بخشهای علوم در 10 مفهوم بنیادی و چهار مهارت تحقیق و استدلال علمی سازمان یافته است ، نمره ایده آل برای پذیرش در رشته های پزشکی در لیتوانی 500 است.

شرایط تحصیل پزشکی در لیتوانی

شرایط تحصیل پزشکی در لیتوانی

برای واجد شرایط بودن در ثبت نام در رشته پزشکی ، باید دوره متوسطه / دبیرستان را به پایان برسانید و در کشور خود واجد شرایط تحصیلات عالی در دانشگاه ها باشید.

علاوه بر این بایستی در دوره دبیرستان خود دروس زیست شناسی را گذرانده باشید و سایر دوره های علوم طبیعی مانند فیزیک ، ریاضیات یا شیمی مطلوب هستند ، یعنی تنها افراد دارای دیپلم ریاضی و تجربی مجاز به تحصیل پزشکی در لیتوانی هستند.

همچنین ، شما بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شرکت کنید ، البته افرادی که در آزمون های SAT و MCAT شرکت کرده اند و نمره حد نصاب را دریافت کرده اند مجاز به تحصیل در رشته پزشکی در یکی از دانشگاه های لیتوانی هستند ؛ علاوه بر تأیید صلاحیت خود در علوم طبیعی در این آزمون ها همچنین به اثبات مهارت زبان انگلیسی شما نیاز هست ، برای اثبات تسلط دانش زبانی خود بایستی مدرک تافل و یا آیلتس ارائه دهید.

اگر شما یک مدرک در علوم زیست پزشکی دارید بدون شرکت در آزمون SAT یا MCAT می توانید برای تحصیل پزشکی اقدام کنید همچنین ، اگر از طریق آژانس های انتخاب شده ای که با دانشگاه کار می کنند اقدام کنید.

متقاضیانی که یک دوره تحصیلی پری مدیکال را در دانشگاه به پایان رسانده اند می توانند با اتمام دوره زیست شناسی یا شیمی در مقطع تحصیلات متوسطه اقدام کنند ؛ لطفا در هنگام درخواست ، دیپلم Premed خود را ارسال کنید ، لطفا توجه داشته باشید که همه دوره های پری مدیکال پذیرفته نمی شوند.

ساختار برنامه پزشکی در لیتوانی

روش تدریس در رشته پزشکی در دانشگاه های لیتوانی یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL) است ، دوره های PBL دانش آموزان را وادار به تجزیه و تحلیل و حل مسائل ، تحقیق ، بحث و ارائه تئوری ها ، راه حل ها یا توصیه های فرضی در گروه می كند ، پس از اتمام هر موضوع امتحانات انجام می شود و تحصیل در رشته پزشکی با آزمون های نهایی نظری و عملی (کنار تخت) به پایان می رسد.

سال تحصیلی برنامه پزشکی
سال اول آناتومی ، بافت شناسی ، ژنتیک ، فیزیک ، شیمی ، زبان لیتوانیایی
سال های دوم و سوم تولید مثل و وراثت ، صلاحیت حرفه ای ، مبانی علوم اعصاب ، واکنش و عفونت ایمنی ، تنفس و گردش خون ، متابولیسم و هموستاز ، مبانی مطالعات پیش بالینی و حرکت ، زبان لیتوانیایی
سال چهارم تا ششم ماژول بالینی ، عمل پزشکی بالینی.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی باید شرایط زیر را برای پذیرش در نظر بگیرند ، برای تحصیل باید نتایج یکی از تست های زیر را داشته باشند :

  • آزمون موضوعی SAT در زیست شناسی E / M با حداقل نمره 500 ، فرد می تواند در آزمون SAT در کشور خود یا هر کشور دیگری که آزمون ارائه می شود شرکت کند.
  • امتحان MCAT آزمون با حداقل نمره 490 ، فرد می تواند در آزمون MCAT در کشور خود یا هر کشور دیگری که آزمون ارائه می شود شرکت کند.

متقاضیانی که دارای مدرک علوم زیست پزشکی هستند می توانند بدون شرکت در آزمون موضوع SAT در زیست شناسی یا آزمون MCAT اقدام کنند ؛ در چنین شرایطی ، لطفا هنگام اخذ مدرک ، مدرک تحصیلی و ریز نمرات را ارائه دهید.

آزمون موضوعی SAT در زیست شناسی و نمرات MCAT به مدت دو سال معتبر است.

تکمیل دوره زیست شناسی در مقطع متوسطه برای پذیرش در رشته دندانپزشکی در لیتوانی اجباری است اما اتمام دوره فیزیک ، ریاضیات یا شیمی در مقطع متوسطه یک مزیت است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

ساختار برنامه دندانپزشکی در لیتوانی

برنامه دندانپزشکی برای آموزش دندانپزشکان است که یک حرفه تنظیم شده توسط دولت است ، طراحی آن مطابق با الزامات کلی مطالعات یکپارچه مندرج در اسناد قانونی معتبر جمهوری لیتوانی است و همچنین با الزامات مندرج در بخشنامه اروپا 2005/36 / EC مطابقت دارد.

این برنامه در دندانپزشکی شامل دروس اجباری آموزش نظری و عملی است که 300 واحد درسی را تشکیل می دهند ؛ هر رشته سعی می کند رویکرد های نظری و عملی را حفظ کند تا سطح تحصیلات دانشگاهی حفظ شود ، پس از پایان دوره تحصیل خود یک آزمون نهایی دولتی برای برنامه مطالعه دندانپزشکی وجود دارد که شامل دو قسمت (عملی و کتبی) است.

ارزیابی دانش آموز با نتایج یادگیری ارتباط مستقیم دارد ، اصول ارزیابی توسط مقررات مطالعه دانشگاه محل تحصیل ، روش دانشگاه برای ارزیابی نتایج مطالعه ، مصوبات شورای FM تنظیم شده است و در شرح دوره هر موضوع مطالعه شرح داده شده است.

در تمام موضوعات برنامه مطالعه در دندانپزشکی ، موفقیت های دانشجویان با آزمون ارزیابی می شود ، ارزیابی موضوعات مورد مطالعه با استفاده از اصل نمره تجمعی انجام می شود ، یعنی غیر از آزمون ، ارزیابی نهایی نیز توسط وظایف ، فعالیت ها و آزمون ها در طول ترم تعیین می شود (عملکرد در سخنرانی ها ، آزمون ها ، کارهای بالینی ، ارائه ها و ارزیابی های دیگر از خودآموزی و غیره).

کلیه الزامات ارزیابی همراه با توضیحات واحد درسی به دانشجویان ارائه می شود ، معلم در ابتدای هر ترم شرایط ارزیابی را به دانش آموزان معرفی می کند.

بهترین دانشگاه های پزشکی لیتوانی

علی رغم کوچک بودن کشور لیتوانی این کشور دارای 15 دانشگاه دولتی و 6 کالج خصوصی است ، چهار دانشگاه کشور در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان QS قرار دارند و سه دانشگاه دیگر لیتوانی در رتبه بندی دانشگاه برتر EECA در رتبه بندی QS قرار دارد که از این میان 2 دانشگاه پزشکی این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان معرفی شده اند ، در ادامه با این دانشگاه ها آشنا خواهیم شد.

دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی یک دانشکده پزشکی در Kaunas ، لیتوانی است ؛ دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی امروزه تلفیقی از دو موسسه آموزش عالی ، دانشگاه پزشکی کائوناس و آکادمی دامپزشکی لیتوانی است.

بیمارستان از بیمارستان های کلینیک های کاوناس دانشگاه علوم پزشکی لیتوانیا و بیمارستان صلیب سرخ Kaunas به عنوان بیمارستانهای آموزشی استفاده می کند ، جایی که دانشجویان می توانند آموزش عملی خود را انجام دهند ؛ دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی بهترین دانشکده پزشکی در لیتوانی محسوب می شود.

این آکادمی پزشکی در سال 1919 تاسیس شد و چندین بار اصلاح شده است و امروز بهترین شهریه پزشکی را در کشور ارائه می دهد ، برنامه پزشکی به دو زبان لیتوانیایی و انگلیسی ارائه می شود و از مفهوم یادگیری مبتنی بر مسئله پیروی می کند.

آکادمی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لیتوانی دارای 5 دانشکده است که شامل دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و بهداشت است ؛ دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی در کائوناس دومین دانشگاه بزرگ کشور است و سه برنامه به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی است ؛ تحصیل پزشکی در لیتوانی در حال افزایش محبوبیت در بین دانشجویان پزشکی بین المللی است.

دانشگاه ویلنیوس

دانشگاه ویلنیوس قدیمی ترین دانشگاه در کشور های بالتیک است ، یکی از قدیمی ترین و مشهورترین در اروپای شرقی تنها دانشگاه های پراگ ، کراکوف ، پچ ، بوداپست ، براتیسلاوا پیش از این و کونیگزبرگ امروز این دانشگاه بزرگترین دانشگاه لیتوانی است.

این دانشگاه در سال 1579 به عنوان آکادمی Jesuit (کالج) ویلنیوس توسط بزرگ دوک لیتوانی و پادشاه لهستان ، استفان باتوری تاسیس شد ، این سومین دانشگاه قدیمی (بعد از آکادمی کراکوف و آلبرتینا) در کشورهای مشترک المنافع لهستانی – لیتوانیایی بود.

دانشگاه ویلنیوس در پایتخت لیتوانی قدیمی ترین دانشگاه در کشور های بالتیک است ، این دانشگاه در سال 1579 به عنوان آکادمی Jesuit of Vilnius توسط دوک بزرگ لیتوانیایی و استفان باتوری پادشاه لهستان تاسیس شد ، در حالی که لیتوانی به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شد و تا به امروز ، تغییرات مختلفی را تجربه کرده است ؛ از سال 1990 ، وضعیت خود را به عنوان یکی از برترین دانشگاه ها در کشور و منطقه بالتیک از سر گرفت.

این دانشگاه دارای دانشکده های تجارت ، شیمی ، ارتباطات ، اقتصاد و امور تجاری ، تاریخ ، حقوق ، ریاضیات و انفورماتیک ، پزشکی ، زبان شناسی ، فلسفه ، فیزیک ، موسسه روابط بین الملل و علوم سیاسی می باشد ؛ دانشگاه ویلنیوس تا سال 2021 رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در بین دانشگاه های برتر جهان 423 است ؛ در سال 2020 در رتبه بندی موضوعی QS ، دانشگاه ویلنیوس در رشته زبانشناسی 201-250 و در فیزیک و نجوم در رتبه 251-300 قرار گرفت.

در راستای مهاجرت تحصیلی ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی موفقیت های بسیار ارزنده ای کسب کرده ایم که نتیجه تمام این موفقیت ها هموار تر شدن مسیر مهاجرت تحصیلی برای شماست.

در ویدئو ارائه شده پذیرش کشورهای مختلف را مشاهده می کنید که به دلیل محدودیت زمان این ویدئو به صورت انتخابی ارائه شده و تنها مربوط به بازه زمانی کوتاهی است. 

شما می توانید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منو های بالای همین صفحه بروید و صحبت های مراجعین ما را نیز بشنوید.

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص بورسیه های تحصیلی در رشته های پزشکی با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لیتوانی

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لیتوانی به چه صورت تعریف شده است؟ رشته های پزشکی در دو دانشگاه پزشکی لیتوانی به زبان انگلیسی ارائه می شوند و یکی از شرایط تحصیل در این دانشگاه تسلط به زبان انگلیسی در سطح B2 هست برای اثبات این تسلط فرد بایستی نمرات تافل و یا آیلتس خود را ارائه دهد.

حداقل نمره تافل مورد نیاز 65 و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 5.5 است که گواهی تأیید دانش یک زبان خارجی در حداقل سطح B2 (CEFR) یا مشابه آن می باشد ، اگر قادر به ارائه گواهی اثبات دانش زبان انگلیسی نیستید ، باید در آزمون زبان انگلیسی که توسط دانشگاه تهیه شده است شرکت کنید ؛ آزمون زبان انگلیسی در همان روز آزمون زیست شناسی / شیمی داده می شود.

برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی بایستی حداقل 18 سال سن لازم است اما هیچ محدودیت سنی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور وجود ندارد اما برای صدور ویزای تحصیلی این کشور محدودیت سنی بین 18 تا 30 سال وجود دارد.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لیتوانی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

هزینه های تحصیل در موسسات آموزش عالی لیتوانی بسته به هر دانشگاه ، برنامه تحصیل خاص و مرحله آکادمیک دانشجو متفاوت است ، در کل هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است اما هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی از دیگر رشته های تحصیلی بالاتر است.

هزینه تحصیل پزشکی در لیتوانی در دانشگاه ویلنیوس ۱۱۰۰۰ یورو و هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم بهداشت لیتونی ۱۲۵۰۰ یورو برای سال های اول تا چهارم و ۱۳۰۰۰ یورو برای سال های پنجم و ششم است.
هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی در دانشگاه ویلنیوس ۱۲۹۶۰ یورو برای هر سال تحصیلی و هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی برای سال های اول تا چهارم ۱۳۵۰۰ و برای سال پنجم ۱۴۰۰۰ یورو می باشد.

اگر به دنبال تحصیل ارزان تر در اروپا هستید می توانید اسپانیا را انتخاب کنید ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورها هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

تحصیل رایگان پزشکی در لیتوانی

اگر چه شهریه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لیتوانی مقرون به صرفه است اما پرداخت چنین شهریه هایی ممکن است برای برخی از افراد مشکل باشد بنابراین روش هایی طراحی شده که کل یا بخشی از هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور را پوشش دهد ، اما به خودی خود امکان تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی وجود ندارد.

برای بررسی بورسیه های تحصیلی در خارج از کشور می توانید کشور آلمان را هم بررسی کنید ، در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان به تمام بورسیه های تحصیلی برای رشته های پزشکی اشاره کرده ایم.

یکی از محبوب ترین روش ها برای تحصیل رایگان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی لیتوانی دریافت بورسیه تحصیلی است ، این بورسیه های تحصیلی از سوی دانشگاه و یا از سوی دولت به دانشجویان واجد الشرایط اعطا می شود و کل یا بخشی از هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویان بین المللی را پوشش می دهند ، اما به طور قطع تعداد بورسیه های طراحی شده محدود است و تنها به افرادی با استعداد ها و توانایی های بالا اعطا می شود.

کار همزمان با تحصیل در لیتوانی

یکی دیگر از روش های تامین بخشی از هزینه های تحصیل  پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی کار همزمان با تحصیل در این کشور است ، البته به شرط آن که به تحصیل آن ها لطمه ای وارد نشود.

دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های لیتوانی می توانند تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در دانشگاه و یا خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند و با این کار هم تجربه کاری خود را گسترش داده و با بازار کار در این کشور آشنا می شوند و هم می توانند بخشی از هزینه زندگی و تحصیل خود را تامین کنند ، این گزینه برای افرادی که در دانشگاه های ارزان قیمت تحصیل می کنند می تواند بسیار مفید باشد .

در حال حاضر تقاضای زیادی برای معلمان انگلیسی زبان در لیتوانی وجود دارد ، کار پاره وقت به عنوان مربی زبان انگلیسی روش خوبی برای کسب درآمد و یادگیری همزمان است ، حداقل دستمزد ساعتی در لیتوانی 3.72 یورو است.

تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت در لیتوانی

یکی دیگر از گزینه های موجود برای تحصیل رایگان در لیتوانی تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت است که دو دانشگاه پزشکی لیتوانی یعنی دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی و دانشگاه ویلنیوس در فهرست دانشگاه عای ارزان قیمت این کشور قرار دارند.

scholarships

بورسیه رشته های پزشکی در لیتوانی

آیا امکان دریافت بورسیه رشته های پزشکی در لیتوانی وجود دارد؟ تحصیلات عالی در لیتوانی در حال حاضر ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است ، هزینه زندگی نیز مقرون به صرفه است ، علاوه بر این بورسیه های تحصیلی سخاوتمندانه ای برای دانشجویان برجسته و مستضعف مالی در دسترس است که آنها را قادر می سازد با کمترین قیمت در رشته های پزشکی در لیتوانی تحصیل کنند. در ادامه با برخی از بورسیه رشته های پزشکی در لیتوانی آشنا می شوید.

 
دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل رایگان پزشکی در لیتوانی

جوایز بورسیه دولت لیتوانی

جوایز دولت لیتوانی به دانشجویانی تعلق می گیرد که در موسسات آموزش عالی لیتوانی تحصیل می کنند ؛ همچنین 70 بورسیه به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد ، این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی اعطا می شود که دانشجویان فعلی کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های لیتوانی هستند ، ارزش بورس تحصیلی 380یورو در هر ماه است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه ویلنیوس

این برنامه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است که به اروپا تعلق ندارند و به دانشجویان کارشناسی ارشد تمام وقت اعطا می شود ، دانشگاه ویلنیوس دوره هایی را به زبان روسی و انگلیسی ارائه می دهد و فقط آن دسته از داوطلبان واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند که متقاضیان فعلی بورسیه های دیگر نیستند ، دانشگاه ویلنیوس بورسیه های زیر را ارائه می دهد:

  • بورسیه تحصیلی تشویقی به دانشجویانی اعطا می شود که سوابق تحصیلی عالی در دوره های اول و دوم خود داشته باشند ؛ دو بورسیه تحصیلی تشویقی وجود دارد که یکی 1.5 BSB و 2.5 BSB (مزیت اصلی اجتماعی) است و مبلغ کل 39.00 EUR در هر ماه است.
  • بورسیه های تحصیلی اختصاصی یکباره به دانشجویانی اعطا می شود که در فعالیت های برنامه درسی و اجتماعی برتری خود را نشان دهند ، این بورس تحصیلی توسط کمیسیون رکتور تنظیم شده است ؛ میزان بورس تحصیلی 1 تا 15 BSB برای یک بار است.
  • دانشگاه ویلنیوس همچنین به دانشجویانی که در دوره مستمر خود عملکرد خوبی داشته و دانشجویان خارجی که با توافق نامه های دو جانبه کشور ها به دانشگاه می آیند ، بورس تحصیلی اسمی ارائه می دهد.

برای مقایسه شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای مختلف ، مقالات زیر را بخوانید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی

قطعا تا این بخش از مقاله متوجه شده اید که لیتوانی کشوری ایده آل برای تحصیل پزشکی است و دانشگاه های این کشور آموزش پزشکی در سطح جهانی را ارائه می دهد ، آموزش پزشکی لیتوانیایی توسط سازمان بهداشت جهانی WHO معتبر است و دانشجویان خارجی می توانند در محیط انگلیسی تحصیل کنند اما تحصیل در هر نقطه ای از جهان دارای معایب خاص خود است و بایستی قبل از انتخاب محل تحصیل با مزایا و معایب تحصیل در آن کشور آشنا شده و براساس شرایط و معیار های خود بهترین گزینه را انتخاب کرد.

در ادامه با برخی از مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی آشنا می شوید.

مزایای تحصیل در لیتوانی

  • دانشگاه های پزشکی لیتوانی آموزش با کیفیت بالا را به دانشجویان پزشکی ارائه می دهند.
  • تحصیل پزشکی در لیتوانی مقرون به صرفه است زیرا ساختار هزینه تحصیل در لیتوانی نسبت به سایر کشورها بسیار کم است.
  • دانشگاه هایی که رشته های پزشکی را در لیتوانی ارائه می دهند ، یک فضای یادگیری راحت و مناسب را برای دانشجویان فراهم می کند.
  • دانشجویانی که برای پذیرش در مدارس پزشکی لیتوانی متقاضی می شوند ، شانس برای پذیرش دارند ، زیرا دو ورودی برای پذیرش در رشته های پزشکی در لیتوانی وجود دارد.
  • مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه های پزشکی در لیتوانی در سطح جهانی پذیرفته می شود ، زیرا دانشگاه های پزشکی لیتوانی توسط سازمان های مختلف بین المللی تأیید و شناخته می شوند.
  • اگر چه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی ارائه می شود اما امکان تحصیل بدون مدرک تافل و یا آیلتس نیز در این کشور وجود دارد.
  • دانشگاه های پزشکی لیتوانی بیمارستان های وابسته ای دارند تا دانش عملی را به دانشجویان پزشکی منتقل کنند و تجربه کارورزی برای کارهای آینده را در اختیار آنها قرار دهند.
  • ابزار آموزشی مورد استفاده در مدارس پزشکی لیتوانی انگلیسی است که برای دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان محلی قابل درک است.
  • رتبه بندی دانشکده پزشکی لیتوانی در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان طبق فهرست دانشکده پزشکی جهانی سازمان بهداشت جهانی قرار دارد.
  • دانشگاه های پزشکی لیتوانی برای اسکان دانشجویان دارای ساختمان های دانشگاهی متصل به ساختمان های خوابگاه هستند.
معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی

معایب تحصیل پزشکی در لیتوانی

  • دشواری فراگیری زبان لیتوانیایی : اگر چه دروس در دانشگاه های پزشکی لیتوانی به زبان انگلیسی برگزار می شود ، اما در سال های اخر تحصیل یعنی دوره عملی و بالینی در بیمارستان ها وکلینیک این کشور نیاز به برقراری ارتباط با شهروندان این کشور وجود دارد پس بایستی زبان لیتوانیایی را در طول تحصیل در این کشور فرا گرفت.
  • تفاوت فرهنگی : هر نقطه از جهان فرهنگ خاص خود را دارد که لیتوانی از قاعده مستثنی نیست و گاهی اوقات می تواند سبب بروز مشکل برای دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های این کشور شود به ویژه دانشجویانی که در خوابگاه و یا به صورت مشترک در یک آپارتمان زندگی می کنند.
  • کم بودن دانشگاه های موجود برای تحصیل پزشکی در لیتوانی : همان گونه که تا کنون متوجه شدید لیتوانی تنها دارای 2 دانشگاه پزشکی است که به طور قطع ظرفیت آن ها محدودیت است.

قانونی کردن اسناد آموزش و پرورش

متقاضیانی که تحصیلات خود را در کشورهای عضو کنوانسیون لاهه 1961 فرا گرفته اند (به عنوان مثال اسرائیل ، ایتالیا ، هند ، انگلستان ، ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، ونزوئلا و غیره) باید آپوستیل ضمیمه مدارک آموزشی خود را داشته باشند ، در اکثر کشور ها آپوستیل توسط وزارت امور خارجه یا وزارت آموزش صادر می شود.

مدارک تحصیلی متقاضیانی که در هر کشور دیگری (لبنان ، اردن ، فیلیپین ، سوریه ، عراق ، ایران ، پاکستان و غیره) تحصیل کرده اند باید توسط وزارت امور خارجه یا نمایندگی دیپلماتیک یا پست کنسولی کشور قانونی شود.

متقاضیان با توجه به سطح صلاحیت تحصیلات قبلی واجد شرایط ورود به دانشگاه هستند ، مدارک تحصیلی دبیرستان یا مدارک دانشگاهی با توجه به سطح تحصیلات لازم تأیید می شوند و اعتبار آنها را تأیید می کنند ، این فرایند به دنبال روش شناخت آکادمیک صلاحیت های خارجی و سیستم تضمین کیفیت برای تصمیم گیری انجام می شود.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی لیتوانی
نسخه های تأیید شده مدارک دبیرستان / پیش دانشگاهی و ریز نمرات ؛ اگر به زبان دیگری غیر از انگلیسی ، لیتوانیایی یا روسی صادر شود ، باید با ترجمه رسمی تکمیل شود.
نامه انگیزه تحصیل در رشته پزشکی در لیتوانی (بین 1200-4000 کلمه)
سند پرداخت یا هزینه درخواست 150 یورو.
توصیه نامه پیشنهادی ( حداقل 1 )
کپی معتبر شناسنامه عکس دار (گذرنامه یا کارت شناسایی)
کپی معتبر نتیجه آزمون SAT زیست شناسی و یا آزمون MCAT
گواهی مهارت زبان انگلیسی ( برای دانشجویانی که در آزمون SAT یا MCAT شرکت نکرده اند).
درخواست از طریق سیستم درخواست آنلاین دانشگاه تحویل داده می شود ، همچنین ممکن است از شما خواسته شود که آنها را از طریق پست ارسال کنید.

مراحل پذیرش در دانشگاه های پزشکی لیتوانی

  • حساب خود را در سیستم درخواست ایجاد کنید
  • فرم درخواست را بصورت آنلاین پر کنید و ارسال کنید
  • منتظر بازخورد دانشگاه باشید
  • هزینه درخواست را پرداخت کنید
  • گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید چگونه می توانید با پذیرش در دانشگاه پیش بروید.
  • گزینه 1. شرکت در آزمون ورودی دانشگاه به صورت آنلاین در طول دوره درخواست ، یعنی از 15 ژانویه تا 15 ژوئیه ( اگر این گزینه را انتخاب کردید باید قبل از 15 جولای در این آزمون شرکت کنید)
  • گزینه 2. تهیه گزارش های نمره ای از آزمون های موضوعی SAT ، BMAT ، MCAT ، IMAT ، NEET در شیمی (روانشناسی پزشکی – ریاضیات) و زیست شناسی.
  • دعوت نامه از طریق ایمیل به متقاضی واجد شرایط ارسال می شود.
  • متقاضی باید پس از گرفتن نامه دعوت از دانشگاه ، درخواست ویزا را به سفارت مربوطه ارائه دهد.
  • قرار ملاقات خود را قبل از تاریخ ورود رزرو کند ، شهریه مورد نیاز را پرداخت کرده و صندلی های خود را تأیید کند.

تحصیل پزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی

علی رغم آن که زبان رسمی کشور لیتوانی زبان لیتوانیایی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان های روسی ، لیتوانیایی و در برخی موارد انگلیسی برگزار می شود که خوشبختانه رشته های پزشکی در دو دانشگاه برتر پزشکی این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

برای تحصیل پزشکی در لیتوانی به زبان انگلیسی تسلط به زبان انگلیسی در سطح B2 مورد نیاز است ، برای اثبات این تسلط مدرک تافل و یا آیلتس الزامی است ، البته افرادی در آزمون SAT یا MCAT و یا آزمون ورودی دانشگاه ها به زبان انگلیسی شرکت کرده اند نیازی به ارائه مدرک تافل و یا آیلتس ندارند.

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند و یا آماده شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها نیستند می توانند در دوری پری مدیکال شرکت کرده و آمده تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی در لیتوانی شوند.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی

هزینه تحصیل در رشتنه پزشکی در دانشگاه ویلنیوس 11000 یورو و هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه علوم بهداشت لیتونی 12500 یورو برای سال های اول تا چهارم و 13000 یورو برای سال های پنجم و ششم است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ویلنیوس 12960 یورو برای هر سال تحصیلی و هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی برای سال های اول تا چهارم 13500 و برای سال پنجم 14000 یورو می باشد.

حداقل نمره تافل مورد نیاز 65 و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 5.5 است که گواهی تأیید دانش یک زبان خارجی در حداقل سطح B2 (CEFR) یا مشابه آن می باشد.

علی رغم آن که زبان رسمی کشور لیتوانی زبان لیتوانیایی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان های روسی ، لیتوانیایی و در برخی موارد انگلیسی برگزار می شود که خوشبختانه رشته های پزشکی در دو دانشگاه برتر پزشکی این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های لیتوانی بایستی حداقل 18 سال سن لازم است اما هیچ محدودیت سنی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور وجود ندارد اما برای صدور ویزای تحصیلی این کشور محدودیت سنی بین 18 تا 30 سال وجود دارد.

 

این آزمون تا 2 سال معتبر است.

یکی از 3 گزینه زیر را می توانید انتخاب کنید: گزینه 1. در آزمون ورودی تهیه شده توسط دانشگاه در طول دوره درخواست ، آزمون ورودی شامل آزمون های چند گزینه ای (MCQ) بر اساس برنامه درسی دبیرستان است و به زبان انگلیسی ارائه می شود. گزینه 2. ارائه گزارشات نمره ای از آزمون های موضوعی SAT در شیمی و زیست شناسی. گزینه 3. اگر تحصیلات خود را در زمینه های زیست پزشکی در سایر دانشگاه های معتبر دنبال کرده اید ، می توانید بدون پذیرش در آزمون ورودی ، برای پذیرش اقدام کنید ؛ دوره های تکمیل شده در طول مطالعات قبلی ، که یکسان یا مشابه برنامه درسی دانشگاه محل تحصیل شما هستند ، قابل تشخیص و پذیرش هستند.

دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های لیتوانی می توانند تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در دانشگاه و یا خارج از دانشگاه مشغول به کار شوند.

بله ، دو دانشگاه زیر مورد تایید هستند: Lithuanian University of Health Sciences Vilnius University

در این مقاله گروه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی تلاش کردند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل و پذیرش در این کشور را بیان کنند ، برای کسب آگاهی از جزئیات مهاجرت تحصیلی به لیتوانی با دفتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید ، ضمناً مقالات دیگر سایت هم جهت مقایسه تحصیل درکشورهای مختلف بسیار سودمند است ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه است.

با تجارب مراجعین رجبی که موفق به اخذ ویزای کشورهای مختلف برای تحصیل رشته پزشکی شده اند آشنا شوید.

پخش ویدیو
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیتوانی
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه