تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان

تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان می تواند انتخاب جذابی برای شما باشد چراکه می توانید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید، در ادامه مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، جزئیات بیشتری را در مورد داروسازی به زبان انگلیسی در برخی از بهترین دانشگاه های بلغارستان ، هزینه های تحصیل ، شرایط ورود و همچنین هزینه های زندگی در بلغارستان به اشتراک گذاشته اند.

تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان به صورت پیوسته انجام می شود و ۵ سال ( ۱۰ ترم ) طول می کشد یعنی فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

در ترم ۹ ، بسیاری از علوم پایه دارویی و تخصصی مورد مطالعه قرار می گیرند و بخش مهمی از فرآیند آموزشی حداقل دو روش آموزش و همچنین حداقل یک روش آموزش و تولید در شرایط آزمایشگاهی است.

قبل از فارغ التحصیلی ، داروسازان آینده باید ۶ ماه تجربه کارشناسی را بگذرانند و این فرایند توسط مربی دانشگاه نظارت می شود و دانشجویان سپس گزارشاتی را درباره تجربه به دست آمده ارائه می دهند.

اگر تصمیم به تحصیل داروسازی در بلغارستان دارید ، اطلاعات زیر برای شما مفید خواهد بود و به شما کمک می کنند تا تصمیم درستی بگیرید ، ضمناً برای افزایش سطح آگاهی و دانستن شرایط کلی تحصیل در این کشور ، مقاله تحصیل در بلغارستان را حتما مرور کنید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان

بررسی و مطالعه کل مقاله تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان شاید برای شما زمانبر باشد اما دیدن و شنیدن ویدیو و پادکست می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم گیری را در کمترین زمان انجام دهید و اطلاعات خوبی داشته باشید.

پادکست تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان

برنامه تحصیل داروسازی در بلغارستان

طبق برنامه تحصیل داروسازی در بلغارستان آموزش دانشجویان داروسازی در سه مرحله سازمان یافته است ، مرحله اول با هدف ارائه آموزش های اساسی برای داروسازان آینده است ، در مرحله دوم ، رشته های دارویی خاص برای کسب دانش و مهارت برای انجام حرفه دارویی مورد مطالعه قرار می گیرند و در مرحله سوم دوره کارآموزی است که در داروخانه ها برگزار می شود.

فارغ التحصیلی دانشجویان داروسازی پس از موفقیت در آزمون های دولتی در موضوعات زیر انجام می شود:

  • دوز فناوری و زیست دارو
  • فارماکوگنوزی ، داروشناسی و سم شناسی
  • شیمی دارویی و تجزیه و تحلیل دارویی
  • قانون داروسازی اجتماعی

از آنجا که شرایط پذیرش و ددلاین دانشگاه های داروسازی بلغارستان و زمان برگزاری آزمون ها متفاوت است در ادامه شرایط پذیرش هر یک از دانشگاه های برتر داروسازی بلغارستان را به صورت جداگانه بیان نموده ایم.

لازم به ذکر است که در هیچ یک از دانشکده های داروسازی بلغارستان برای تحصیل شرطی برای سن متقاضی در نظر گرفته نشده است و دانشجویان هیچ مهدودیت سنی برای تحصیل داروسازی در بلغارستان ندارند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید اجازه اقامت از طریق تحصیل در بلغارستان را با یک تماس تلفنی به دست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشگاه های برتر داروسازی در بلغارستان

در بلغارستان می توانید در دانشگاه پزشکی “پروفسور دکتر پاراسکوف استویانوف” در وارنا ؛ دانشگاه پزشکی پلوودیو ؛ دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه ” St. Kliment Ohridski ” به تحصیل داروسازی بپردازید.

اما دو دانشگاه برتر برای تحصیل داروسازی در بلغارستان دانشگاه صوفیا و دانشگاه پلوودیو می باشند. در ادامه به بررسی این دو دانشگاه که از دانشگاه های برتر داروسازی در بلغارستان هستند می پردازیم.

شرایط پذیرش دانشگاه داروسازی صوفیا

در دانشگاه داروسازی صوفیا ( MU-Sofia ) شهروندان خارجی مطابق با قانون آموزش عالی ( HEA ) و مصوبه مربوط به شرایط دولتی برای پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی جمهوری بلغارستان ، در صورتی پذیرفته می شوند که پس از اتمام دوره متوسطه ، واجد شرایط برای تحصیل در دانشگاه های کشور خود باشند و نمره ای کمتر از ۴ در زیست شناسی و شیمی در دوره متوسطه نداشته باشند. تاریخ ثبت نام و شرایط پذیرش دانشگاه داروسازی صوفیا در سال جدید به شرح زیر است.

  • پذیرش اسناد : از ۱٫ ۶٫ تا ۳۰٫ ۹٫
  • آزمون رقابتی در زیست شناسی و شیمی به انگلیسی – ۹٫ ۱۰٫ فقط برای داوطلبانی که ویزای نوع D دریافت کرده اند و تا تاریخ ۷٫ ۱۰٫ وارد کشور شده اند و کسانی که پس از این تاریخ وارد می شوند ، در یک سال تحصیلات مقدماتی در گروه آموزش زبان دانشگاه پزشکی صوفیا به زبان انگلیسی یا به بلغاری طبق خواسته خود ثبت نام می کنند.
  • اعلام نتایج آزمون رقابتی – ۱۱٫ ۱۰٫
شرایط پذیرش دانشگاه داروسازی صوفیا

هزینه تحصیل دارروسازی در دانشگاه صوفیا

  • هزینه ارائه اسناد – ۷۰ BGN
  • کتابچه راهنمای خودآموزی در زیست شناسی و شیمی به زبان انگلیسی و بلغاری – ۳۰ BGN
  • هزینه آزمون رقابتی به زبان بلغاری / انگلیسی ۴۰۰ BGN
  • برای آموزش در پریمدیکالدر یک سال آمادگی به بلغاری – ۳،۷۰۰ یورو
  • برای آموزش در پریمدیکال در یک سال آمادگی به زبان انگلیسی – ۴۸۰۰ یورو
  • شهریه تحصیل داروسازی به زبان بلغاری – ۵۰۰۰ یورو در سال
  • شهریه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی – ۶۰۰۰ یورو در سال
شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه St. Kliment Ohridski

شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه St. Kliment Ohridski

برای پذیرش داروسازی در این دانشگاه دانشجویان باید ابتدا در آزمون پذیرش کتبی شامل سه مولفه شیمی ، زیست شناسی و آزمون مهارت زبان انگلیسی شرکت نمایند ، این آزمون به زبان انگلیسی انجام می شود و مباحث شیمی و زیست شناسی شامل مطالبی است که در دوره متوسطه آموزش داده می شود و مهارت های زبان انگلیسی باید امکان برقراری ارتباط صحیح کتبی و گفتاری را با متقاضی در طول تحصیل فراهم کند.

متقاضیان می توانند در این آزمون دوبار شرکت کنند و این دو تاریخ در ماه سپتامبر خواهد بود ، مدت زمان آزمون پذیرش ۴ ساعت است و فقط متقاضیانی که هر سه مولفه آزمون را پشت سر گذاشته اند واجد شرایط رتبه بندی می شوند و سه مولفه به شرط کسب درصد های زیر در نمره نهایی کمک می کنند : ۴۰٪ شیمی ، ۴۰٪ زیست شناسی ، ۲۰٪ انگلیسی.

متقاضیانی که در هر دو آزمون شرکت می کنند ، نمره بالاتر آن ها برای رتبه بندی شرایط پذیرش داروسازی در دانشگاه St. Kliment Ohridski در نظر گرفته می شود.

مهلت درخواست ثبت نام داروسازی دانشگاه St. Kliment Ohridski صوفیا

ما توصیه می کنیم حداقل از شش ماه قبل درخواست را شروع کنید !

  • ۷ سپتامبر ۲۰۲۱ : مهلت درخواست برای امتحانات پذیرش
  • هزینه درخواست : ۹۰ BGN
  • 9 سپتامبر ۲۰۲۱ : اولین آزمون پذیرش کتبی ( شیمی ، زیست شناسی ، انگلیسی )
  • ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ : اعلام نتایج متقاضیان از اولین آزمون
  • ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۱ : دومین آزمون قبولی کتبی ( شیمی ، زیست شناسی ، انگلیسی )
  • ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ : اطلاع رسانی به متقاضیان از نتایج آزمون دوم.
  • ۲۷ – ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ : ثبت نام دانشجویان و پرداخت اولین قسط شهریه

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه St. Kliment Ohridski صوفیا

  • دوره های آمادگی زبان : ۳۵۰۰ یورو
  • شهریه تحصیل داروسازی به زبان بلغاری : ۵۰۰۰ یورو در سال
  • شهریه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی : ۵۰۰۰ یورو در سال
  • هزینه خوابگاه : ۵۰ – ۷۰ BGN در ماه

شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه پلوودیو

طبق شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه پلوودیو نمره متوسط زیست شناسی و شیمی در دیپلم تحصیلات متوسطه نباید کمتر از ۶۲٪ برای کشوری باشد که تحصیلات متوسطه در آن به پایان رسیده است.

متقاضیانی که دارای نمره زیست شناسی و یا شیمی کمتر از حداقل نمره در نظر گرفته شده هستند نمی توانند برای پذیرش اقدام کنند.

در صورتی که دانشجویان پذیرفته شده به دلیل تأخیر در ویزا در مدت زمان مشخص ثبت نام نکرده باشند ، اگر تا آن زمان ویزای E دریافت کرده باشند ، می توانند تا ۲۹ اکتبر 2023 در دوره مقدماتی انگلیسی و یا بلغاری ثبت نام کنند.

در این صورت در سال آینده آنها باید به آزمون جدید داوطلبان بپیوندند و دوباره در آزمون های ورودی شرکت کنند.

شرایط تحصیل داروسازی در دانشگاه پلوودیو

مهلت درخواست و ثبت نام داروسازی دانشگاه پلوودیو

دقت داشته باشید که زمان های برگزاری آزمون های زیست شناسی و شیمی و پذیرش دانشجویان داروسازی با توجه به زبان آزمون متفاوت بوده و شما باید ثبت نام خود را به صورت آنلاین انجام دهید . این امکان نیز وجود دارد که مهلت درخواست و ثبت نام داروسازی دانشگاه پلوودیو آزمون هر درس نیز متفاوت باشد و شما باید تمامی مدارک خود را جهت ارسال در زمان ثبت نام نیز آماده داشته باشید . پس از آن تاریخ ثبت نام برای دانشجویان پذیرفته شده در آزمون نیز اعلام می شود و سال تحصیلی معمولا در ماه های سپتامبر تا اکتبر آغاز می گردد.
مجموع هزینه ها را نیز بدون درنظر گرفتن هزینه های زندگی دانشجو می توان به صورت تقریبی زیر دانست:
  • هزینه آزمون : ۲۰۰ یورو
  • هزینه ارسال مدارک : ۲۵ یورو ( غیر قابل استرداد )
  • هزینه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی : ۶۰۰۰ یورو در سال
  • هزینه تحصیل داروسازی به زبان بلغاری : ۶۰۰۰ یورو در سال

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در بلغارستان

در هر سه دانشگاه داروسازی در بلغارستان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و هر سه دانشگاه یک سال دوره های زبان انگلیسی را برای متقاضیان برگزار می کنند تا دانشجویان برای آزمون داروسازی نیز آمادگی لازم را کسب کنند.

بررسی شرایط کشور بلغارستان برای اقامت دانشجویی و ادامه تحصیل یا کار، با مطالعه مقالات زیر

مزایای تحصیل داروسازی در بلغارستان

داروسازی یکی از معتبرترین تخصص ها در هر دانشگاهی است و با تحصیل داروسازی در بلغارستان ، این فرصت استثنایی را خواهید داشت که در موضوعات مختلف مانند فیزیولوژی ، بیوشیمی تا مفاهیم پیشرفته نوروفارماکولوژی دانش به روز کسب کنید.

 زیرا دوره های عملی گرا توسط اساتیدی تدریس می شوند که در حال حاضر در این زمینه کار می کنند و از همه روش ها و موضوعات معاصر در حوزه دارویی حرفه ای آگاهی دارند و علاوه بر این ، در بلغارستان تعداد زیادی از شرکت های بزرگ دارویی وجود دارد که می توانید تجربه کار موثر در صنعت را بدست آورید.

علاوه بر این ، شما به عنوان دانشجوی داروسازی در بلغارستان یک مدرک جهانی معتبر دریافت خواهید کرد که موقعیت های شغلی عالی در بزرگترین کشورهای جهان را برایتان می گشاید و به شما این امکان را می دهد که به یک داروساز برجسته تبدیل شوید و حرفه خود را در بلغارستان یا در هر کشور دیگری توسعه دهید.

مزایای تحصیل داروسازی در بلغارستان

از دیگر مزایای تحصیل داروسازی در بلغارستان این واقعیت است که شما در یک دانشگاه معتبر خواهید بود که شهریه مقرون به صرفه ای دارد، همه موارد ذکر شده در بالا ، همراه با کشور بزرگی که سالهای دانشگاه خود را در آن خواهید گذراند ، به شما امکان می دهد از بزرگترین زمان زندگی خود لذت ببرید.

در بلغارستان شما با دانشجویان دیگر از سایر کشور ها آشنا خواهید شد که مشتاق دیدار با مردم از سراسر جهان هستند و علاوه بر این ، شما تعادل زیادی بین این آموزش عالی ستودنی و زندگی اجتماعی فعال را تجربه خواهید کرد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در بلغارستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در بلغارستان به شرح زیر می باشد:

  1. فرم ثبت نام به انگلیسی و بلغاری ( بارگیری شده از وب سایت دانشگاه ها به بلغاری و انگلیسی )
  2. کپی قانونی دیپلم تحصیلات متوسطه با ترجمه معتبر به بلغاری ، شرط لازم در دیپلم تحصیلات متوسطه این است که داوطلبان مطابق با مصوبه مربوط به شرایط دولتی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های عالی جمهوری بلغارستان ، نمرات خوبی در زیست شناسی و شیمی را کسب کنند.
  3. سندی که توسط یک مرجع صالح صادر شده است ( از مدرسه متوسطه ای که تحصیلات متوسطه در آن انجام شده است ) ، که حق متقاضی را برای ادامه تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه های عالی کشور تأیید می کند وتحصیلات متوسطه در آن انجام شده است ، این سند باید قانونی و به بلغاری ترجمه شود و ترجمه آن باید رسمی شود.
  4. کپی یک سند معتبر برای اثبات تابعیت ( نه اقامت ).
  5. گواهی پزشکی صادر شده در عرض یک ماه قبل از تاریخ درخواست ، به بلغاری ترجمه شود و ترجمه آن باید تأیید شود.
  6. دو قطعه عکس با فرمت پاسپورتی که در فرم های ثبت نام چسبانده شود.
  7. اعلامیه با متن بلغاری و انگلیسی برای صحت اسناد ارسالی ، امضا شده توسط شخص متقاضی ( بارگیری شده از وب سایت دانشگاه ها )

در مواردی که متقاضی فرصت ارائه شخصا اسناد درخواست خود را برای آموزش در بلغارستان نداشته باشد ، وکالتنامه باید ارائه شود ، وکالت نامه نیز باید قانونی و با ترجمه معتبر به بلغاری باشد و اگر در قلمرو جمهوری بلغارستان صادر شود باید محضری شود.

شرکت مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت تحصیلی و اقامت پس از تحصیل تجربیات فراوانی دارد که قطعا این تجربه می تواند در هرجای مسیر مهاجرت به کمک شما بیاید.

ویدیویی از نمونه ویزاهای اخذ شده موفق را نمایش  دادیم تا شما نیز بتوانید راحت تر سابقه ما را ببینید و اعتماد کنید. در صورت وجود هرگونه سوال تنها کافی از طریق یکی از راه های موجود در وبسایت با ما تماس بگیرید.

دانشگاه های داروسازی بلغارستان مورد تائید وزارت بهداشت 2023-2024

در سال تحصیلی 2023 – 2024 فقط یک  مورد از دانشگاه های داروسازی بلغارستان مورد تائید وزارت بهداشت می باشد که Medical University Sofia یا دانشگاه پزشکی صوفیه نام دارد.

در ادامه چند پرسش و پاسخ پر تکرار را با هم مرور می کنیم ، خوب است بدانید برای ثبت سوال می توانید به پایین همین صفحه رفته و از بخش دیدگاه پرسش خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ خود را از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) دریافت نمایید.

در نهایت چنانچه قصد تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان را دارید ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز با ارائه خدمات خود در خصوص اخذ پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های داروسازی بلغارستان و ارائه راهنمایی در خصوص مراحل و نکات مهم برای ویزای تحصیلی بلغارستان تجربه بدون دغدغه برای تحصیل در بلغاستان به شما خواهند بخشید ، همچنین شما می توانید برای تحصیل در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم ایران باشند ، کشورهای دیگر را نیز بررسی کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در چک است.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در بلغارستان

در بلغارستان تحصیل داروسازی به صورت پیوسته انجام می شود و 5 سال ( 10 ترم ) طول می کشد یعنی فارغ التحصیلان مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

در بلغارستان می توانید در دانشگاه پزشکی پروفسور دکتر پاراسکوف استویانوف در وارنا ؛ دانشگاه پزشکی پلوودیو ؛ دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه St. Kliment Ohridski به تحصیل داروسازی بپردازید.

دوره های آمادگی زبان : 3500 یورو شهریه تحصیل داروسازی به زبان بلغاری : 5000 یورو در سال شهریه تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی : 5000 یورو در سال هزینه خوابگاه : 50 – 70 BGN در ماه

در سال تحصیلی 2021 – 2022 هیچ یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.

دو دانشگاه برتر برای تحصیل داروسازی در بلغارستان دانشگاه صوفیا و دانشگاه پلوودیو می باشند.

دیگر کشورهایی که میتواند جزو لیست مقاصد تحصیل داروسازی قرار بگیرد را در ادامه پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید

بشنوید از زبان متقاضیان مهاجرت شرکت رجبی درباره عملکرد این شرکت در پیشبرد پرونده های مهاجرت

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه