تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان از موضوعاتی است که بسیاری از علاقه مندان به دنبال کسب اطلاعات کافی درباره آن هستند و این مقاله از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، به همین موضوع پرداخته است.

در فیزیوتراپی ، کانون عمل بدن انسان است و فیزیوتراپیست به افرادی که در وضعیت بدنی و حرکات خود دچار مشکل هستند کمک می کند.

اگر شما علاقه مند به کمک و مشاوره به افراد هستید تا بتوانند (یک بار دیگر) بهتر حرکت کنند و دوست دارید با استفاده از دانش و مهارت هایی که به دست آورده اید ، یک مشکل فردی را شناسایی کنید ، پس یقین داشته باشید که دوره تحصیلی فیزیوتراپی برای شما عالی است!

فیزیوتراپیست ها در بلغارستان مانند سایر نقاط جهان به افرادی که در وضعیت بدنی و حرکات خود دچار مشکل هستند کمک می کند ، مهم‌تر از همه ، این اشکال درمان در حال حاضر به سرعت در حال توسعه هستند و سه گروه اصلی در حال ظهور هستند: حرکت درمانی ، ماساژ درمانی و فیزیوتراپی.

در ادامه با ما همراه باشید تا از جزییات تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان آگاهی کامل پیدا کنید ، علاوه بر رشته فیزیوتراپی ما مقاله ای هم در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان داریم که شاید مطالعه آن باعث شود که شما بخواهید توانایی خود برای تحصیل در رشته های بالاتر از فیزیوتراپی را نیز امتحان کنید ، پس مطالعه آن را از دست ندهید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

پریمدیکال فیزیوتراپی در بلغارستان

پریمدیکال فیزیوتراپی در بلغارستان یا به عبارتی برنامه Smart Pre-Med Pathway در دانشگاه های آمریکایی بلغاری به طور کامل شما را برای تحصیل در مقطع تحصیلی در برنامه دانشگاه مورد نظر در زمینه های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، فیزیوتراپی و پرستاری آماده می کند.

شرایط ورود به این دوره در بلغارستان حداقل معدل 65% است و به دو صورت دو ترمه و یک ترمه ارائه می شود ، دوره دو ترمه 1490 ساعت تحصیلی (02 اکتبر تا 15 جولای ، 15 نوامبر تا 15 جولای) است و دوره یک ترمه 990 ساعت تحصیلی (02 اکتبر-30 مه ، 14 ژانویه تا 15 ژوئن) است.

جزئیات برنامه شامل موارد زیر می شود (تفاوت دو ترم در برنامه های زیر در میزان ساعاتی است که هر برنامه ارائه می شود):

انگلیسی عمومی و EAP ، گام هایی برای موفقیت ؛ مرکز نویسندگی (نویسندگی خلاق و آکادمیک) ، راهنمایی تحصیلی ، سخنرانی‌های تد ، کارگاه‌های آموزشی ، شرکت در کلاس‌های AUBG ، رویداد های فرهنگی و اجتماعی ، دروس زیست شناسی و شیمی ، پروژه علوم بهداشتی ، آمادگی تافل یا آیلتس ، آماده سازی تکنیک های مصاحبه ، سمینارها و کارگاه های آموزشی در مورد انتخاب برنامه های دانشگاهی ، کشورها ، دانشگاه ها ، آزمون های آزمایشی و استعداد ، ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج.

هزینه دوره آموزش زبان در دانشگاه صوفیه به مدت یکسال قبل از شروع دوره اصلی ، به زبان انگلیسی 4000 یورو در سال و به زبان بلغاری 3000 یورو در سال است و دانشجویان برای هزینه دوره آمادگی زبان بلغاری در دانشگاه وارنا باید 3500 یورو در سال بپردازند.

در بخش هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان به جزییات هزینه های دوره مقدماتی اشاره بیشتری شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل برترین رشته های علوم پزشکی با کمترین هزینه و بدون ازمون ؛ مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی بلغارستان

در مجموع 3 دانشگاه در زمره بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی بلغارستان قرار می گیرند که در زیر به ارائه جزییات دپارتمان فیزیوتراپی در آنها پرداخته شده است ، همچنین پیشتر در همین سایت بهترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته های مختلف هم به شما عزیزان تقدیم شده که توصیه می کنیم آن مقاله را نیز بخوانید.

دانشگاه پزشکی صوفیه

رشته فیزیوتراپی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه صوفیه ، در دپارتمان فیزیوتراپی ارائه می شود ، دانشکده بهداشت دانشگاه پزشکی صوفیه در سال 2001 تاسیس شد ، این رشته در دانشگاه پزشکی صوفیه در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه می شود و از بزرگان دانشکده بهداشت می توان پروفسور تسکومیر و دنیچاروف را نام برد.

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه متقاضی باید دیپلم تحصیلات متوسطه خود را به زبان بلغاری ترجمه کند و داشتن مدارک ارزیابی در زیست شناسی و شیمی در دیپلم تحصیلات متوسطه برای داوطلبان یک پیش شرط الزامی است که مطابق با دستورالعمل الزامات دولتی برای پذیرش دانشجویان در مؤسسات آموزش عالی جمهوری بلغارستان است.

برای شناخت هر چه بیشتر این دانشگاه به مقاله دانشگاه پزشکی صوفیه بلغارستان   که در همین سایت ارائه شده است مراجعه کرده و با جزئیات تحصیل در این دانشگاه آشنا شوید.

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی بلغارستان

دانشگاه پزشکی پلوودیو

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه پزشکی پلوودو در دانشکده دندانپزشکی و دپارتمان گروه تصویربرداری تشخیصی ، آلرژی دندان و فیزیوتراپی به دانشجویان ارائه می شود و از بزرگان این دپارتمان می توان گئورگی یوردانوف ، نیکولای سیراکوف و گریگور گریگورف را نام برد.

رشته فیزیوتراپی این دانشگاه از سال 2009 در آموزش آکادمیک گنجانده شده است ، برنامه درسی این رشته شامل 15 ساعت سخنرانی و 15 ساعت تمرین است که در ترم 5 برای دانشجویان زبان انگلیسی نیز علاوه بر دانشجویان بلغاری تدریس می شود ، اتاق فیزیوتراپی مجهز به دستگاه هایی برای جریان های دیادینامیک و روش های میدان مغناطیسی ، ازناتور ، دستگاه لیزر فیزیوتراپی ، دارسونوال ، لامپ سولوکس و لامپ فرابنفش می باشد.

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه متقاضیان باید تحصیلات دبیرستانی یا متوسطه (تحصیلات 12 ساله) را به پایان رسانده باشند و مدرک دیپلم را به دست آورده باشند که به آن ها حق درخواست در دانشگاه های کشور مورد نظر را می دهد ، متقاضیان باید در دبیرستان در دروس زیست شناسی و شیمی دارای سوابق تحصیلی  در سطح A باشند.

دانشگاه پزشکی وارنا

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه پزشکی وارنا در دپارتمان فیزیوتراپی ، توانبخشی ، تالاسوتراپی و بیماری های شغلی ارائه می شود و طول دوره تحصیل فیزیوتراپی در این دانشگاه 3 سال است و از بزرگان این دپارتمان می توان ماریانا میهایلوا کراستوا-روسوا ، ایلیا تودوروف تودوروف ، اوگنیا پتروا ولادوا-دیمووا و دافینا ولینووا باچوا-چاوشوا را نام برد.

متقاضیان باید مدارکی مانند دیپلم ، ریز نمرات تحصیلی ، گواهی پزشکی و مدرکی که حق ادامه تحصیل در مدارس عالی را تأیید می کند به زبان بلغاری ترجمه شده و طبق دستورالعمل های رسمی دولت قانونی شود.

دانش آموزان متقاضی باید در آزمون ورودی پایه زیست شناسی و شیمی (سطح دبیرستان) شرکت کنند و پذیرش در دانشگاه پزشکی وارنا بر اساس نتایج آزمون های زیست شناسی و شیمی ، نمرات دبیرستان در زیست شناسی و شیمی و میانگین نمرات دبیرستان انجام می شود.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

هزینه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان شامل هزینه های دوره پریمدیکال و شهریه تحصیل در رشته است که هر کدام به صورت جداگانه در زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

جزئیات هزینه های دوره پریمدیکال فیزیوتراپی در بلغارستان در جدول آمده است.

خلاصه شهریه دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی در بلغارستان در جدول آمده است:

به دلیل تغییرات مداوم در هزینه های پذیرش و شهریه ها ، بهتر است برای هر گونه اخبار با مشاوران رجبی در تماس باشید ، لازم به ذکر است که برای رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان ، موارد خوبی از بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی پیدا نخواهید کرد.

هزینه شهریه خوابگاه درخواست
ترم یک 8250 دلار 790 دلار به ازای هر ترم 250 دلار
ترم دو 9000 دلار 790 دلار به ازای هر ترم 250 دلار
دانشگاه شهریه سالانه شهریه آمادگی زبان بلغاری
دانشگاه پزشکی صوفیه 5000 یورو 3000 یورو
دانشگاه پزشکی پلوودیو 4000 یورو -
دانشگاه پزشکی وارنا 3500 یورو 3500 یورو

چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان

چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان که دانشجویان می گذرانند شامل؛ روانشناسی پزشکی ، روانشناسی و آموزش پزشکی ، نظریه و روش شناسی تربیت بدنی ، روش تحقیق آمار کاربردی در فیزیوتراپی ، تئوری و روش شناسی تمرینات ورزشی ، انفورماتیک و تحلیل حرکت ، ورزش برای افراد دارای معلولیت است.

ورزش برای افراد دارای معلولیت شامل دورس ژیمناستیک پایه ، دو و میدانی ، بازی های ورزشی (هندبال ، والیبال ، بسکتبال) ،  شنا و ورزش افراد دارای معلولیت می شود.

سایر دروس شامل فعالیت بدنی سازگار ، آناتومی و حرکت شناسی ، بیومکانیک با فیزیک و کنترل حرکتی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، پزشکی ورزشی ، مبانی فیزیوتراپی ، ابزار ها و روش ها ، پزشکی اجتماعی ، مدیریت سلامت ، اخلاق پزشکی و قانون سلامت ، زبان لاتین و اصطلاحات پزشکی ، تشخیص عملکردی و بصری ، تشخیص سیستم حرکتی ، آسیب شناسی عمومی و پاتوفیزیولوژی ، پاتوبیومکانیک و پاتوکینزیولوژی ، ارتوپدی و تروماتولوژی با ارتز و پروتز ، فیزیوتراپی در ارتوپدی و تروماتولوژی می شود.

چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان

ادامه چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان شامل بیماری های داخلی ، فیزیوتراپی در بیماری های داخلی ، بیماری های عصبی و روانی ، فیزیوتراپی در بیماری های عصبی و روانی ، فیزیوتراپی در اطفال ، فیزیوتراپی در سالمندان ، فیزیوتراپی در جراحی ، زنان و زایمان ، فیزیوتراپی و توانبخشی ، الکترومیوگرافی (EMG) ، الکتروگاردیوگرافی (ECG) ، ایریدولوژی ، تشخیص اشعه ایکس و پانوریتمیک می شود.

برای تحقیق و مطالعه اطلاعاتی بسیار مفید و به روز در خصوص تحصیل در دانشگاه های بلغارستان مقالات زیر را مطالعه کنید.

زبان تحصیل فیزیوتراپی در بلغارستان

زبان تحصیل فیزیوتراپی در بلغارستان چیست؟ در مورد مطالعات فیزیوتراپی در دانشگاه های بلغارستان باید بگوییم برای پذیرش در دانشگاه های صوفیه نیاز دارید که دوره مقدماتی زبان در بلغارستان را بگذرانید ، یعنی شما باید به مدت 1 سال دروس زبان بلغاری را مطالعه کنید.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می تواند در مورد زبان بلغاری به شما کمک کند؛ این شرکت ابتدا یک حساب آنلاین برای پلتفرم آموزش الکترونیکی خود که آزمون‌های دانشگاه را شبیه‌سازی می‌کند در اختیار همه مشتریان خود قرار می‌دهد و سپس در صورت نیاز به کمک اضافی ، می‌توانند دوره‌های آنلاین یا مطالعه حضوری با یکی از معلمان آمادگی را ترتیب دهد.

دانشگاه زبان تحصیل بلغاری زبان انگلیسی
دانشگاه صوفیه + +
دانشگاه پلوودیو + -

آزمون های ورودی فیزیوتراپی بلغارستان

متقاضیان تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان باید بدانند که برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه پزشکی صوفیه برای پذیرش دانشجویان ، آزمون ورودی برگزار می کنند.

برخی نیز بدون آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند ، البته دانشگاه هایی که آزمون ورودی فیزیوتراپی بلغارستان را برگزار می کنند ، بیشتر مباحث آزمون شامل زیست شناسی و شیمی می شوند و قابل ذکر است که آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود.

مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در بلغارستان

مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در بلغارستان

فیزیوتراپی یک رشته شغلی است که به شما توانایی ایجاد تغییر در زندگی افراد را می دهد و به همین دلیل است که بسیاری فیزیوتراپی را به عنوان رشته تحصیلی در خارج از کشور دنبال می کنند ، اما اصل مهم در انتخاب رشته و کشور برای تحصیل ، آگاهی از مزیت ها و چالش های آن است.

اما در انتخاب بلغارستان به ‌عنوان مقصدی برای تحصیل رشته فیزیوتراپی ، باید مزایا و معایب آن را بسنجید ، در زیر مزایا و معایب تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان از موسسه رجبی را می خوانید:

مزایا:

  • بلغارستان یک مقصد اصلی گردشگری پزشکی و مراقبت های بهداشتی است.
  • ادعای اصلی بلغارستان برای شهرت به عنوان یک مقصد گردشگری مراقبت های بهداشتی ، گسترش کلینیک های خصوصی با کیفیت بالا و کم هزینه است.
  • در زمان تحصیل فیزیوتراپی در بلغارستان می توانید از بهترین های دنیا لذت ببرید – امکانات با کیفیت بالا با قیمت های شگفت آور پایین.

معایب:

  • بلغارستان در زمینه هایی مانند حمل و نقل و سایر خدمات از بقیه اروپا عقب است ، اما این عدم توسعه مراقبت های بهداشتی از جمله تجهیزات فیزیوتراپی را شامل نمی شود.
  • مردم این کشور در فرهنگ و زبان خود بسیار متعصب هستند و شاید برای کار یک فیزیوتراپیست خارجی مشکل زا باشد.
  • تعداد بسیار کمی از بلغاری ها به غیر از زبان مادری خود صحبت می کنند و رمزگشایی الفبای سیریلیک ملی در ابتدای کار به عنوان یک فیزیوتراپیست دشوار است.

برای انتخاب برترین مقاصد تحصیلی می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید تا فاکتورهای بسیار مهمی مانند جنسیت ، علاقه ، توان مالی ، اعتبار دانشگاه ، امکانات ، امنیت و بسیاری از مسایل دیگر بررسی و تحلیل شده و گزینه ای دقیقا مخصوص شما ارائه شود ، شماره خود را درج کرده و برای شروع مسیر مهاجرت تحصیلی مشاوره رایگان بگیرید.

تصاویر ارائه شده در این بخش ، بخشی از ویزاهای تحصیلی اخذ شده برای مراجعین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج نام و شماره تماس ، از خدمات رایگان شرکت رجبی در ارائه مشاوره مهاجرتی بهره مند شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار کار و درآمد فیزیوتراپی در بلغارستان

چشم انداز شغلی فیزیوتراپی در بلغارستان خوب است و فارغ التحصیلان می توانند به آینده شغلی درخشان در این کشور امیدوار باشند ، میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در بلغارستان از 2900 BGN تا 9220 BGN متغیر است.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، همواره تلاش می کنند که از متقاضیان مهاجرت تحصیلی را از جدیدترین اطلاعات دانشگاه ها آگاه کنند ، در این مقاله هم اطلاعات به روز درباره تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان ارائه گردید.

برای شناخت بازارهای کاری بلغارستان و آگاهی از حقوق و دستمزد ها مقاله کار در بلغارستان را نیز بخوانید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

  • دانشگاه پزشکی صوفیه 5000 یورو
  • دانشگاه پزشکی پلوودیو 4000 یورو
  • دانشگاه پزشکی وارنا 3500 یورو

چشم انداز شغلی فیزیوتراپی در بلغارستان خوب است و فارغ التحصیلان می توانند به آینده شغلی درخشان در این کشور امیدوار باشند ، میزان درآمد فیزیوتراپیست ها در بلغارستان از 2900 BGN تا 9220 BGN متغیر است.

متقاضیان تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان باید بدانند که برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه پزشکی صوفیه برای پذیرش دانشجویان ، آزمون ورودی برگزار می کنند.
برخی نیز بدون آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند ، البته دانشگاه هایی که آزمون ورودی فیزیوتراپی بلغارستان را برگزار می کنند ، بیشتر مباحث آزمون شامل زیست شناسی و شیمی می شوند و قابل ذکر است که آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود.

با تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان آشنا شدید ، امیدواریم که مطالب ارائه شده در این محتوا برای شما عزیزان سودمند واقع شود ، اگر متقاضی تحصیل در رشته های مشابه و در کشورهای بهتر هستید ، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به بلغارستان روش های مهاجرت امن به این کشور را بشناسید.

تحصیل رشته فیزیوتراپی را در برخی کشورها مقایسه کنید تا بدانید کدام کشور برای شما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه