تحصیل رشته داروسازی در اوکراین

تحصیل رشته داروسازی در اوکراین به منزله انتخاب ورود به حوزه سلامت انسان است که کسب تخصص و مهارت بالا از افراد علاقه مند به حوزه را می طلبد ، شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این محتوا به بررسی تحصیل داروسازی در کشور اوکراین خواهد پرداخت و شما را با جزییات آن آشنا خواهد کرد.

شما به عنوان فردی که می خواهد به عنوان یک داروساز در جامعه به کار مشغول شود ، باید مقصد تحصیلی خود را مناسب ترین گزینه ممکن انتخاب نموده و از آینده حرفه ای خود مطمئن شوید ، دانشجویان مشتاق به دانشگاه های خارج کشور که ترجیح می دهند تحصیلات خود را در دانشگاهی اروپایی پشت سر بگذارند ، می توانند اوکراین را به عنوان گزینه ای مطمئن و معتبر در اروپا انتخاب نموده و از امکانات تحصیلی و آموزشی آن بهره مند گردند.

اوکراین از نظر فرهنگی و سطح زندگی جزو کشورهای برتر اروپا محسوب شده و با رشد اقتصادی که پس از قرن بیستم تجربه نمود توانست به یکی از مقصدهای اصلی علم در اروپا مبدل گردد ، البته رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی نیز به دلیل محبوبیت و البته تقاضای بالایی که در سراسر دانشگاه های اروپایی دارند نیازمند فراهم نمودن مقدمات و پیش نیازهای مشخص شده از سوی دانشگاه هستند.

خواندن این مقاله تا انتها به شما کمک می نماید تا با تحصیل رشته داروسازی در اوکراین آشنا شوید ، همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در اوکراین با کلیات تحصیل در این کشور ، هزینه ها ، خوابگاه ، بورسیه و بیمه دانشجویی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در اوکراین

ویدیو و پادکست تحصیل رشته داروسازی در اوکراین اطلاعات خوبی را در مورد شرایط و نحوه پذیرش در این کشور و دانشگاه های مطرح آن به شما خواهد داد. شما میتوانید برای صرفه جویی در زمان خود از داده های موجود در ویدیو و پادکست بهره ببرید.

پادکست تحصیل رشته داروسازی در اوکراین

شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین

دانشگاه های متعددی در اوکراین پذیرای دانشجویان متقاضی داروسازی هستند که این رشته را به صورت 5 سال تمام وقت در مقطع کارشناسی ارائه می دهند ، جهت پذیرش در دانشگاه باید مدرک دوره متوسطه خود را به همراه معدل بالای 15 به دانشگاه ارائه دهید.

دانشگاه های این کشور دانشجویان با رده سنی 18 تا 30 را واجد شرایط تحصیل داروسازی در اوکراین می دانند و کسانی که در محدوده سنی بالاتری قرار گرفته اند شانس بسیار کمی در اخذ پذیرش دارند ، از دیگر نکات قابل توجه تحصیل پرستاری در اوکراین عدم نیاز به ارائه مدرک دیپلم صرفا در رشته تجربی می باشد و شما می تواند با دیپلم کسب شده در هر رشته ای اقدام به پذیرش در این دانشگاه نمایید.

در این رشته شما دروس مهمی همچون شیمی آلی ، ژنتیک ، گیاه شناسی ، شیمی و زیست شناسی را به صورت تخصصی سپری نموده و در نهایت با سپری کردن دوره عملی موفق به دریافت مدرک تحصیلی خود شوید ، اوکراین از جمله کشورهایی است که از فرآیند بولونیا پیروی می کند و شما مطابق با یستم تحصیلی رایج اروپا آموزش خواهید دید که ویژگی منحص بفرد است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با دریافت مشاوره رایگان از ما به ویزای تحصیلی کشور ذلخواه خود برسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های داروسازی اوکراین

مهم ترین بخش تحصیل در خارج کشور پس از انتخاب کشور مقصد ، برگزیدن دانشگاه مناسب است که باید با بررسی دقیق انجام پذیرد ، زیرا هر دانشگاه دارای رتبه و اعتبار خاص خود بوده و می تواند در آینده حرفه ای تان نقش کلیدی را ایفا کند ، در ادامه به بهترین دانشگاه های داروسازی اوکراین به همراه مهم ترین شرایط پذیرش هر یک اشاره می نماییم ، دریافت جزئیات و اطلاعات دقیق در رابطه با هر یک از طریق کارشناسان شرکت رجبی را فراموش نکنید ، همچنین با مطالعه مقاله تحصیل در خارج از کشور ، می توانید بهترین دانشگاه ها برای رشته مورد علاقه خود را بشناسید.

داروسازی در دانشگاه خارکف

داروسازی در دانشگاه خارکف طبق یک برنامه 5 ساله ارائه می شود که در هر ترم تحصیلی بین 15 تا 18 واحد درسی را پشت سر می گذارند ، دانشگاه کارازین خارکف که یکی از برترین دانشگاه های اوکراین است در شهر خارکف واقع شده و در هنگام پذیرش نمرات درس شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و زبان انگلیسی اهمیت ویژه ای دارد ، شرایط سنی نیز از 16 تا 25 می باشد و دانشجویان بین المللی باید شهریه خاص خود را پرداخت کنند.

داروسازی در دانشگاه ملی اودسا

تحصیل در اوکراین ابتدا در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه شد و شما در شهری ساحلی به همین نام ساکن خواهید شد ، اودسا سومین شهر پرجمعیت اوکراین است و شرایط کاری در آن مناسب تر از سایر شهرهای این کشور است.

برای پذیرش داروسازی در دانشگاه ملی اودسا باید شهریه سال اول تحصل را همان ابتدا یکجا پرداخت نموده و نمرات بالا در آخرین مقطع تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

داروسازی در دانشگاه خارکف

داروسازی در دانشگاه لویو اوکراین

داروسازی در دانشگاه لویو اوکراین طی 5 سال تحصیلی ارائه می شود و دانشگاه بابت هزینه اقامت سالانه 800 دلار از دانشجویان دریافت می کند ، برای کلیه علوم پزشکی از جمله داروسازی باید دروس زیست شناسی ، شیمی و فیزیک را در دبیرستان سپری کرده باشید ، این دانشگاه در دولتی در سال 1784 در شهر لویو ساخته شده است.

داروسازی در دانشگاه کی یف

یکی از سه رشته علوم پزشکی در دانشگاه کی یف ، رشته داروسازی است که در شهری به همین نام ساخته شده و دانشجویان از بیش از 70 کشور دنیا در آن به تحصیل مشغولند ، مدت زمان دوره داروسازی در دانشگاه کی یف 5 سال بوده و به دو زبان انگلیسی و روسی نیز علاوه بر زبان ملی تدریس می گردد ، در این دوره دانشجویان با دروسی همچون تغذیه انسانی ، شیمی آلی ، فارماکولوژی ، داروسازی روستایی ، شیمی آلی و غیره آشنا می شوند.

داروسازی در دانشگاه پولتاوا اوکراین

تمامی دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه باید ابتدا یک دوره زبان روسی را پشت سر گذاشته و متناسب با رتبه داروسازی اصطلاحات لازم را فرا گیرند.

زبان روسی و انگلیسی نیز در برنامه درسی دانشگاه دیده می شود و به مدت 5 سال تحصیلی رشته داروسازی را سپری خواهید نمود.

سپری کردن دوره پادفک از شروط اصلی پذیرش داروسازی در دانشگاه پولتاوا اوکراین به شمار رفته و مانند بسیاری از دانشگاه های اوکراین هم نام با شهر خود است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه دانتسک

این دانشگاه فعالیت خود را از سال 1930 آغاز نموده و رشته داروسازی در یک دانشکده جداگانه با اساتید بین المللی به دانشجویان آموزش داده می شود ، کالج دانشگاه تمامی دروس لازم را به داوطلبان ارائه نموده و باید زبان اوکراینی را برای تحصیل انتخاب کنید.

داروسازی در دانشگاه پولتاوا اوکراین

هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین

شهریه دانشگاه به همراه هزینه های تحصیلی یکی از اصلی ترین معیارهای دانشجویان در انتخاب کشور مقصد است ، از این بابت خیال شما را آسوده نماییم که اوکراین از مقرون به صرفه ترین کشورهایی است که می توانید در میان کلیه گزینه های ممکن در اروپا بیابید.

هزینه تحصیل داروسازی در اوکراین در برخی از دانشگاه های این کشور به شرح زیر است اما به خاطر داشته باشید که زندگی دانشجویی جنبه های مختلفی را در برگرفته و تنها به شهریه دانشگاه محدود نمی شود ، از این رو برآورد دقیقی از هزینه های زندگی در این کشور داشته باشید.

  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه زاپوروژیا ۴۳۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی اوژگورد ۴۴۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی پزشکی لویو۴۹۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در خارکیف ۴۸۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیشف ۴۸۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی پزشکی دونتسک ۴۴۰۰ دلار
  • هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه لویو ۴۰۰۰ دلار

دوره پاتفک را نیز مدنظر داشته باشید که جدا از شهریه دانشگاه پرداخت شده و در هر کالج با توجه به طول دوره و زبان انتخابی هزینه ای متغیر دارد ، اما می توان مخارج آن را در حدود یک ترم دانشگاه دانست.

اگر تصمیم به تحصیل داروسازی در اوکراین دارید و از شرایط کنونی و آینده خود در این کشور اطلاع ندارید، مقالات زیر را بخوانید

بورسیه داروسازی در اوکراین

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد علاقه مند به دانشگاه های اروپا به دنبال یافتن راهی جهت کاهش هزینه های خود باشید ، دانشگاه های اوکراین نیز از جمله مواردی هستند که با ارائه بورسیه های مختلف تحصیلی تلاش می کنند تا دانشجویان بین المللی خود را به خود جذب نموده و رتبه دانشگاه های خود را بالا ببرد.

اما دریافت بورسیه داروسازی در اوکراین نیز شرایط خاص خود را داشته و تنها دانشجویان با شرایط ویژه به آن دست خواهند یافت ، رشته داروسازی نیز از جمله مواردی است که به دلیل قرار گرفتن در گروه علوم پزشکی کمتر شامل بورسیه شده و نهایتا می توان در مقطع تخصص به دریافت آن امیدوار بود.

در صورتی که بتوانید رزومه تحصیلی خود را به نحوی بهتر از سایر متقاضیان ارائه دهید ، دانشگاه به صورت بورسیه هزینه تحصیل شما را کاهش خواهد داد ، در برخی موارد نیز دانشجویان پس از شروع تحصیل خود در دانشگاه با کسب معدل بالا در ترم های بعدی تخفیف هایی را از دانشگاه دریافت می کنند.

بورسیه داروسازی در اوکراین

زبان تحصیل داروسازی در اوکراین

اوکراین از زمان استقلال خود تاکنون زبان اوکراینی را به عنوان زبان رسمی اعلام نموده و در تمامی بخش های خود از جمله آموزشی آن را به عنوان زبان اول اعمال می کند ، اما زبان های دیگری همچون روسی و انگلیسی در میان شهروندان وجود داشته و می توانید با مردم نیز به این زبان ها صحبت کنید ، زبان روسی نسبت به زبان انگلیسی بیشتر رایج بوده و به دلیل استعمار طولانی مدت روسیه ، قشر قابل توجهی به آن مسلط هستند.

زبان تحصیل داروسازی در اوکراین به هر سه زبان امکان پذیر است و شما در دوره پیش نیاز به زبان انتخابی خود مسلط خواهید شد ، البته همیشه امکان تحصیل به زبان دلخواه شما وجود نداشته و باید مطابق با سیستم آموزشی دانشگاه پیش نیازهای لازم را فراهم سازید ، معمولا دانشگاه های مطرح زبان اوکراینی را الویت قرار داده و از دانشجویان بین المللی درخواست دارند تا به تسلط نسبی در آن دست یابند.

علاوه بر این رشته داروسازی به دلیل داشتن تعامل بیشتر نسبت به سایر رشته ها ، نیازمند یادگیری زبان اوکراینی است و به شما توصیه می کنیم تا در صورت انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل از یادگیری زبان اول این کشور غافل نشوید ، در زبان انگلیسی در صورتی که یکی از مدارک تافل و یا آیلتس را ارائه دهید در دوره پادفک نیازی به واحدهای زبان نخواهید داشت.

آزمون های ورودی داروسازی اوکراین

آزمون های ورودی داروسازی اوکراین

دانشگاه های اوکراین به دلیل شرایط پذیرش آسان نیز از گزینه های محبوب در اروپا به شمار می روند و شما در هنگام پذیرش نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون ورودی نیستید.

اما در مقابل از شما خواسته می شود تا دوره پیش نیازی به نام پادفک را پشت سر بگذارید که دروس تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی تان به همراه دوره زبان را شامل شده و با قبولی در امتحان نهایی آن مجوز ورود به دانشگاه را بدون برگزاری آزمون های ورودی داروسازی اوکراین دریافت خواهید نمود.

این دوره مانند پیش دانشگاهی در ایران است و شما دروس پایه پرتبط با داروسازی را فرا می گیرد به نوعی مدرک دیپلم شما را با سیستم دانشگاهی این کشور معادل سازی می نماید ، همین دوره موجب شده است تا نیازی به ارائه مدرک دیپلم کاملا مرتبط با رشته انتخابی خود نداشته باشید و بتوانید با مدرکی غیر مرتبط نیز به رشته های پزشکی وارد شوید.

شرط ورود به این دوره نیز داشتن سن 18 سال و اتمام دوره دبیرستان به صورت کامل است و هزینه آن نیز باید به صورت کاملا جداگانه به کالج مربوطه پرداخت شود.

همکاران ما در شرکت مهاجرتی رجبی همواره با تجربیات و دانش خود راهنمایی عزیزان متقاضی مهاجرت به خارج از کشور هستند.

همانطور که در ویدیو ، نمونه پذیرش های موفق دانشگاه های مختلف را مشاهده میکنید ما بر اساس تجربه و شناختی که از مسیر تحصیل در خارج از کشور داریم، شما را تا رسیدن به نتیجه مطلوب راهنمایی و همراهی خواهیم کرد.

پخش ویدیو

مزایا و معایب تحصیل داروسازی اوکراین

با نگاهی به دانشگاه های اوکراین و مزایا و معایب تحصیل داروسازی اوکراین درخواهید یافت که رنکینگ دانشگاه های این کشور در دسته بندی جهانی در رتبه ای مناسب قرار گرفته و شما از سیستم تحصیلی کاملا اروپایی بهره مند خواهید شد.

از دیگر مزایای تحصیل در این کشور که به صورت چشمگیری آن را از دیگری متمایز ساخته هزینه تحصیل مقرون به صرفه در آن است که با هزینه ای بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی به دکتر داروساز تبدیل شده و فرصت کار در هر کشوری را که بخواهید داشته باشید.

در پایان نیز شما این امکان را خواهید داشت که مجوز کار این کشور را دریافت نموده و به اقامت برسید.

دانشگاه های اوکراین دارای روابط دو جانبه بسیار خوبی با کشورهایی همچون انگلستان ، سوئد ، فنلاند و سایر کشورهای اروپایی است و شما می توانید در برنامه تبادل دانشجویی شرکت کرده و یا در طول تحصیل خود یک یا دو ترم را در دانشگاه های این کشور سپری کنید.

معایب تحصیل در اوکراین

یکی از معایب تحصیل در اوکراین عدم تایید دانشگاه های این کشور توسط وزارت بهداشت کشورمان است.

طبق آخرین فهرست منتشر شده هیچ یک از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور مورد تایید نبوده و در صورت اقدام نیازمند معادل سازی با سپری نمودن دوره هایی در داخل کشور خواهید شد.

البته دانشگاه های اوکراین در سایر کشورهای جهان مورد پذیرش بوده و دانشجویان بابت رفتن به کشورهای اروپایی دغدغه ای نخواهند داشت.

هم چنین سپری نمودن دوره پادفک که در اکثر دانشگاه های این کشور لحاظ می شود ، دانشجویان بین المللی را از انتخاب این کشور دلسرد نموده است ، همچنین فراموش نکنید که اوکراین کشوری سردسیر است و شما باید به این آب و هوا عادت کنید.

دانشگاه های داروسازی مورد تایید ایران در اوکراین

دانشگاه های داروسازی مورد تایید ایران در اوکراین

دانشگاه های پزشکی زیادی در اوکراین پذیرای دانشجویان علاقه مند به رشته هایی همچون داروسازی هستند ، اما هم اکنون در سال 2023 دانشگاه های داروسازی مورد تایید ایران در اوکراین وجود ندارند و دانشگاه های سایر کشورها را به عنوان مقصدی معتبرتر به شما عزیزان توصیه می نماید ، البته دانشگاه های مطرح همچون کی یف از برترین های اروپایی می باشد و شما عزیزان با انتخاب این دانشگاه مدرکی معتبر در اروپا خواهید داشت.

کالج های اوکراین نیز که دانشجویان را پیش از ورود به دانشگاه آموزش می دهند ، نیز مورد تایید این سازمان نبوده و نه تنها در اوکراین بلکه در سایر کشورهای جهان نیز را تایید نکرده و تنها مدرک صادر شده از دانشگاه ها را می پذیرد ، البته این نکته را باید به شما عزیزان یادآور شویم که این فهرست هر ساله مورد بازبینی قرار گرفته و دانشگاه هایی به آن افزوده و یا از آن کم می شود ، از این رو با چک کردن این فهرست در زمان اقدام خود از آخرین دانشگاه ها مطلع شوید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی آماده اند تا از طریق تماس تلفنی تمامی دانشگاه های معتبر و مورد تایید را در اختیار شما عزیزان قرار دهند

پیشنهاد ما این است که مطالب پیشنهادی زیر را بابت مقایسه با کشور اوکراین و شرایط تحصیل در آن، حتما مطالعه کنید

تخصص داروسازی در اوکراین

تخصص داروسازی در اوکراین پس از مقطع کارشناسی ، در دوره کارشناسی ارشد دنبال می شود که دو سال تحصیلی زمان می برد ، در سیستم آموزشی اوکراین رشته داروسازی در دو مقطع ارائه شده و افراد با تخصص نیز اغلب در داروخانه ها به کار مشغول می شوند ، در این دوره امکان تحصیل به زبان انگلیسی بیشتر بوده و بورسیه های تحصیلی متنوعی نیز توسط دانشگاه ها ارائه می شود.

در صورتی که با داشتن مدرک کارشناسی اقدام به تحصیل دوره تخصص در اوکراین نمایید ، می توانید حمایت های مختلفی را از سوی دانشگاه دریافت کنید که البته مهارت زبانی ، معدل بالا به همراه سابقه کار می تواند نقش مهمی را ایفا کند ، البته دوره کارشناسی می تواند تصمیم بهتری برای علاقه مندان باشد و دانشجویان پس از آن کشوری بهتری در اروپا را برای دوره تخصص خود انتخاب کنند.

در صورتی که رویای تحصیل در رشته داروسازی را در سر می پرورانید ، با مراجعه به کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمامی کشورهای مناسب از جمله اوکراین را بررسی نموده و در سریع ترین زمان ممکن به پذیرش در دانشگاه دلخواه خود برسید ، همچنین در صورت وجود هر گونه سوال ، می توانید از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه استفاده کرده و در همان روز به پاسخ خود برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در اوکراین

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه زاپوروژیا 4300 دلار هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی اوژگورد 4400 دلار هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه ملی پزشکی لویو4900 دلار هزینه تحصیل داروسازی در خارکیف 4800 دلار

دانشگاه های اوکراین به دلیل شرایط پذیرش آسان نیز از گزینه های محبوب در اروپا به شمار می روند و شما در هنگام پذیرش نیازمند پشت سر گذاشتن آزمون ورودی نیستید ، اما در مقابل از شما خواسته می شود تا دوره پیش نیازی به نام پادفک را پشت سر بگذارید.

این رشته را به صورت 5 سال تمام وقت در مقطع کارشناسی ارائه می دهند ، جهت پذیرش در دانشگاه باید مدرک دوره متوسطه خود را به همراه معدل بالای 15 به دانشگاه ارائه دهید.

دانشگاه های این کشور دانشجویان با رده سنی 18 تا 30 را واجد شرایط تحصیل در این رشته می دانند و کسانی که در محدوده سنی بالاتری قرار گرفته اند شانس بسیار کمی در اخذ پذیرش دارند.

شما می تواند با دیپلم کسب شده در هر رشته ای اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور نمایید.

هم اکنون در سال 2021 وزارت بهداشت ایران هیچ دانشگاهی در این زمینه را مورد تایید قرار نداده ودانشگاه های سایر کشورها را به عنوان مقصدی معتبرتر به شما عزیزان توصیه می نماید ، البته دانشگاه های مطرح همچون کی یف از برترین های اروپایی می باشد و شما عزیزان با انتخاب این دانشگاه مدرکی معتبر در اروپا خواهید داشت.

با تحصیل رشته داروسازی در اوکراین و هزینه ها و شرایط آن آشنا شدید ، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، همچنین می توانید با مطالعه سایر مقالات سایت بهترین انتخاب ها را داشته باشید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله تحصیل رشته داروسازی در ترکیه است.

در این قسمت دیدگاه افرادی را می شنوید که پرونده مهاجرتی شان در اختیار ما بوده است

پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه