شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش یکی از بهترین فرصت های مهاجرتی پیش روی متخصصین حوزه پزشکی است که می تواند شغلی مناسب با درآمد بالا در کنار زندگی در یکی از بهترین و مرفه ترین کشورهای جهان را برای شما به ارمغان آورد.

باید بگوییم که طی سالیان گذشته پزشکان و دندانپزشکان ایرانی زیادی به اتریش مهاجرت کرده اند، به نحوی تعداد پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مهاجرت کرده به اتریش بین 3 کشور برتر با بیش ترین تعداد است.

شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش برای افرادی که اقامت شینگن را دارند بسیار ساده است و فقط نیاز به کسب مجوز کار از دولت اتریش را دارند، اما پزشکان و دندانپزشکان خارج از اتحادیه اروپا برای رسیدن به اشتغال و مهاجرت به این کشور باید مراحل بیش تر و کمی سخت تر و پیچیده تری را پشت سر بگذارند. در ادامه با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش را بشناسید.

اتریش به دلیل نیاز بالایی که به متخصصین و افراد تحصیل کرده در حوزه پزشکی دارد، طی سالیان گذشته راه را برای مهاجرت این افراد به این کشور باز گذاشته است و پیش بینی می شود که حداقل تا 10 سال آینده نیز این موضوع همچنان ادامه داشته باشد. پس اگر شما پزشک هستید یا در حین تحصیل این رشته می باشد، اتریش گزینه بسیار مناسبی است، ضمنا مقاله مهاجرت به اتریش را نیز حتما مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

روش های مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

در اینجا در ادامه بررسی شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش این سوال به وجود می آید که چه روش هایی برای این امر وجود دارد یا بهتر اینکه چه روش هایی مناسب ترین راه برای این کار هستند؟! باید بگوییم که روش های مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش با استفاده از مدرک پزشکی خود چندان متنوع و دارای گوناگونی خاصی نمی باشد.

به طور کل پزشکان و دندانپزشکان برای مهاجرت به کشور اتریش باید یا از طریق مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند که در هر دو روش نیاز به معادل سازی و اعتبار سنجی مدرک پزشکی اخذ شده توسط افراد می باشد. البته باید توجه داشته باشید که اقدام از طریق تحصیلی مهاجرت دائم نمی باشد و اقامت موقتی جهت اخذ مدرک تخصص را برای شما به همراه خواهد آورد که پس از پایان آن باز باید به کشور خود بازگردید.

در روش تحصیلی نیز در نهایت پزشکان باید پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور نسبت به یافتن شغل اقدام کرده و ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند، تا امکان اخذ اقامت دائم برای آن ها فراهم شود. البته در رابطه با پزشکان و دندانپزشکان به دلیل نیاز بالای جامعه پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و معادل سازی مدرک، دولت اجازه طبابت و کار را برای آن ها صادر می کند. به نوعی در هر دو روش به یک مقصد و هدف دست پیدا خواهید کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت با مدرک پزشکی به بهترین کشورهای دنیا تنها با دریافت مشاوره از کارشناسان خبره رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت کاری پزشکان و معادل سازی مدرک پزشکی

در ادامه شناخت شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش باید توجه کنید که اولین مرحله مورد نیاز، داشتن تسلط بالا و کافی به زبان آلمانی می باشد. پزشکان و دندانپزشکان باید حتما مدرکی معتبر در سطح C1 زبان آلمانی را داشته باشند تا قادر به طبابت در کشور اتریش باشند.

در ادامه پزشکان باید بتوانند از طریق روش های موجود فرصت کاری در اتریش یافته و از طریق آن ویزای کاری خود را دریافت نمایند. پس از اخذ ویزای کاری و حضور در این کشور مرحله اصلی مهاجرت کاری پزشکان و دندانپزشکان و معادل سازی مدرک پزشکی آنان آغاز می شود.

در این مرحله شما درخواست معادل سازی مدرک خود را به وزارت بهداشت اتریش ارسال کرده و آنان طبق بررسی های انجام داده شما را به دوره های کارورزی مشخصی فرستاده که برای هر شخص متفاوت خواهد بود. شما باید این دوره با فراگرفته و آزمون های آن را با موفقت پشت سر بگذارید تا وارد مرحله پیشرفته کارآموزی شوید. در نهایت چنانچه دوره پیشرفته را نیز با موفقیت بگذرانید و آزمون های آن را قبول شوید؛ مدرک دکترا پزشکی یا دندانپزشکی اتحادیه اروپا به شما داده می شود.

مهاجرت کاری پزشکان و معادل سازی مدرک پزشکی

با دریافت این مدرک شما دیگر به راحتی می توانید در این کشور و حتی سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم به کار و هم به ادامه تحصیل مشغول شوید. دقت داشته باشید که مراحل معدل سازی برای هر فرد باتوجه به نوع مدرک و میزان دانش و تجربیات متفاوت است. همچنین تمامی مراحل و آزمون ها به زبان آلمانی است.

تحصیل تخصص پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

حال شاید برخی از شما عزیزان با این تصمیم مواجه باشید که به جای کار در کشور اتریش ابتدا قصد تحصیل در مقاطع تکمیلی و اخذ تخصص در یکی از رشته های پزشکی در اتریش را داشته باشید. باید بگوییم که اقدام از این دو روش به جز نوع پذیرش اولیه تفاوت دیگری با یکدیگر ندارد. شما در روش کاری ابتدا باید در یک موقعیت شغلی در اتریش استخدام و ویزای کاری اخذ نموده و سپس مراحل معدل سازی را پشت سر بگذارید.

اما در روش تحصیل تخصص پزشکی و دندانپزشکی در اتریش شما در ابتدا باید بتوانید از یکی از دانشگاه های پزشکی یا دندانپزشکی این کشور پذیرش تحصلی را به دست آورده و سپس طبق روش کاری در این کشور حضور یافته و مراحل معدل سازی و تایید مدرک خود را به دست آورید؛ تا بتوانید به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور مشغول شوید.

البته همانطور که گفتیم شما پس از معادل سازی مدرک کاملا همزمان می توانید هم در اتریش به کار و طبابت مشغول شوید و هم به تحصیل در دانشگاه های این کشور برای اخذ مدرک تخصص. پس بهتر است که باتوجه به شرایط خود با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشاوره نموده و ببینید که کدام روش می تواند شما را سریع تر و با احتمال موفقیتی بالاتر به اتریش برساند.

ویزای کاری پزشکان و دندانپزشکان در اتریش

ویزای کاری پزشکان و دندانپزشکان در اتریش

اما در ادامه بررسی شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش باید بگوییم که شما باید بتوانید در وهله اول موفق به اخذ ویزای کار کشور اتریش شوید، تا مراحل بعدی و معادل سازی و اخذ مجوز طبابت و کار در این کشور برای شما امکان پذیر شود؛ که این موضوع نیز نیاز به یافتن شغلی مناسب در این کشور دارد.

ما در مقاله کار در اتریش، به طور کامل و مرحله به مرحله چگونگی یافتن شغل توسط شهروندان خارجی ( ایرانی) و همچنین چگونگی اخذ ویزای کار را شرح داده ایم. مطالعه این مطلب را از دست ندهید. زمانی که شما بتوانید از سوی یک کارفرمای اتریشی پیشنهاد کاری دریافت نموده و برای استخدام دعوت شوید، می توانید از طریق سفارت برای ویزای کاری پزشکان و دندانپزشکان در اتریش نیز اقدام نمایید.

روش های مختلفی برای جستجو و یافتن شغل در این کشور وجود دارد که در حال حاضر مراجعه به موسسات معتبر مهاجرتی مانند شرکت مهاجرتی رجبی را می توان بهترین روش برای شهروندان ایرانی دانست که از اتلاف وقت و هزینه های آنان جلوگیری می نماید.

مدارک مورد نیاز مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

یکی دیگر از بخش ها و شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش تهیه مدارک لازم جهت معادل سازی مدرک پزشکی در این کشور و اخذ مجوز کار و مدرک پزشکی اتحادیه اروپا است. البته دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش تنها مختص به همین مرحله نیست و متقاضیان باید برای دو مرحله مجازی دیگر نیز مدارک لازم و مورد درخواست را تهیه و ارائه نمایند.

مرحله اول مدارک لازم جهت یافتن شغل و کارفرما در اتریش می باشد و مرحله بعدی مدارک لازم برای دریافت ویزای کار این کشور است. البته این مراحل دارای مدارک مشترک بسیاری هستند، اما هر مرحله به برخی مدارک مختص به خود نیز احتیاج دارد که همواره باید از طریق ارتباط با مشاورین موسسه رجبی و یا سفارت و کارفرمایان اتریشی از آن ها به روز آگاه باشید. موارد مورد نیاز : 

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست معادل سازی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات به همراه تایید وزارت امور خارجه
  • تمامی مدارک مرتبط به سوابق کاری
  • هرگونه مدرک مرتبط با پژوهش ها یا مقالات علمی یا سوابق تدریس
  • گواهی صحت و سلامت پزشکی
  • گواهی سوء سابقه
  • انگیزه نامه از کار و یا تحصیل در اتریش
شغل حداقل درآمد متوسط درآمد حداکثر درآمد
پزشک عمومی 46000 93000 144000
دندانپزشک 57000 110000 168000
متخصص بیهوشی 77000 142000 214000
متخصص قلب و عروق 91000 188000 295000
متخصص مغز و اعصاب 71000 145000 236000
متخصص داخلی 76000 139000 210000
متخصص کلیه 74000 140000 213000

میزان درآمد پزشکان و دندانپزشکان در اتریش

حال در هنگام بررسی شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش شاید این سوال پیش آید که اگر شما به عنوان یک پزشک یا دندانپزشک به کشور اتریش مهاجرت کنید، آیا درآمد مناسبی عایدتان می شود و معمولا باید انتظار چه میزان درآمدی را در این کشور داشته باشید؟! باید بگوییم که اتریش یکی از مقاصدی است که می توانید بالاتری درآمد ها را از این حرفه به دست آورد.

به نوعی همین درآمد بالا و مناسب یکی از عوامل موثر در جذب و ترغیب پزشکان و دندانپزشکان به این کشور است. پزشکان و دندانپزشکان در اتریش علاوه بر درآمد بالا از جایگاه اجتماعی بالا و بسیار محترمانه ای نیز برخوردار هستند که این نیز بسیار مزیت مناسبی است. ضمنا باید توجه داشته باشید که هرچه مدرک تحصیلی بالاتر و تجربه کاری بیش تری در این کشور داشته باشید، قطعا بر روی درآمدتان تاثیر گذار بوده و آن را افزایش خواهد داد.

در ادامه طبق آخرین آماری که از پزشکان و دندانپزشکان و اداره کار کشور اتریش به دست آوردیم در سال 2023 میزان درآمد پزشکان و دندانپزشکان در اتریش و البته برخی از متخصصان پزشکی به طور متوسط سالانه به یورو به شرح زیر می باشد:

با هر تخصصی قرار است در اتریش کار کنید دانستن اطلاعات زیر ضروری است.

مزایای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش 

تا این بخش از مقاله ما مهم ترین شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش را به شما ارائه کردیم. اما شاید برای برخی از عزیزان این سوال به وجود آمده باشد که مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش به طور کلی چه مزایایی را می تواند برای افراد به همراه آورد و آیا این اقدام ارزش زحمات و سختی های آن را دارد؟!

قطعا باید بگوییم که شما با این کار به یکی از بهترین کشورهای حال حاضر جهان نقل مکان خواهید نمود و علاوه بر خودتان، آینده خانواده و فرزندانتان را نیز تضمین می نمایید. 

اما بارهم به طور کلی برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش را به شما ارائه خواهیم نمود:

  • بهره مندی از امنیت شغلی و خدمات بازنشستگی مناسب
  • دست یابی به درآمد بالا و جایگاه اجتماعی مناسب
  • تنوع شغلی بسیار و گزینه های کاری گونانگون
  • دسترسی به بازار کار سایر کشورهای اتحادیه اروپا
  • دست یابی به امنیت مالی و جانی بسیار زیاد
  • امکان ادامه تحصیل در حین انجام کار
  • دسترسی به دانشگاه های برتر جهان
  • امکان دست یابی به اقامت دائم اتریش
  • امکان کار و تحصیل برای خانواده پزشکان مهاجر

شرایط مهاجرت پزشکان به سایر کشورها چگونه است؟

سوالات پر تکرار شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

بله، در صورتی که پزشکان ایرانی بتوانند مراحل و شرایط لازم را پشت سر بگذارند به راحتی می توانند به اتریش مهاجرت کنند.

 باید بگوییم شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش برای مقیمان اتحادیه اروپا ساده است، وگرنه شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید مراحل پیچیده و کمی سختی را پشت سر بگذارند.

 به طور یقین پزشکان و دندانپزشکان از بالاترین درآمدها در اتریش بهره مند هستند و میزان حقوق آن ها بالا است.

 بله پزشکان و دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به این کشور باید از سطح بالای تسلط به زبان المانی و مدرک معتبری در سطح C1 این زبان برخوردار باشند.

 پزشکان به طور متوسط ماهانه 7 هزار یورو در اتریش درآمد دارند که این مقدار می تواند حتی تا 12 هزار یورو در ماه نیز برسد.

چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیش تر درباره شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش هستید، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشند. توصیه می کنیم مقاله کار در اروپا را نیز بخوانید و با شرایط کلی کار و قوانین کاری در کشورهای اروپایی آشنا شوید.

2 دیدگاه در “شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش

  1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش پژمان پوراکبر گفت:

    سلام میخاستم بدونم، با مدرک اپروباسیون اتریش در آلمان هم به عنوان دندانپزشک میشه کار کرد؟

    1. شرایط مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به اتریش مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه