تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش

تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش یکی از راه های بسیار عالی برای ورود به این رشته با هزینه های مقرون به صرفه می باشد. بنگلادش با وجود دانشگاه های با کیفیت و سیستم آموزشی بسیار قوی هر ساله فرصت های تحصیلی زیادی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و جزو کشورهای آسیایی پرطرفدار برای تحصیل می باشد.

داروسازی یکی از بهترین رشته های مربوط به مراقبت های بهداشتی است که افتخار، احترام، امنیت شغلی و درآمدهای بسیار بالا را به همراه دارد. از همین رو جای تعجب نیست که چرا رقابت برای ورود به این رشته بین دانشجویان بسیار زیاد می باشد. 

چنانچه رویای اشتغال در زمینه شغلی داروسازی را دارید، همین حالا از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) تماس گرفته و اولین گام خود را به سوی به واقعیت پیوستن رویای خود بردارید.

متقاضیان در این رشته به مطالعه چگونگی ایجاد، ترکیبات شیمیایی و تداخل دارویی می پردازند. این افراد پس از اتمام تحصیلات مدرک تحصیلی معتبری به دست آورده و می توانند به عنوان داروسازی کار کرده و به بیماران در مورد داروها مشاوره دهند؛ یا این که به عنوان مدرس یا متخصص اطلاعات دارویی مشغول به کار شوند. 

شما می توانید برای آشنایی با دوره ها و شرایط تحصیلی در این کشور به مقاله جذاب و به روز تحصیل در بنگلادش مراجعه فرمایید و با مطالعه این مقاله به صورت دقیق با شرایط تحصیلی و اقامت پس از تحصیل آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش

دوره های کالج داروسازی بنگلادش

دوره های کالج داروسازی بنگلادش در واقع دوره هایی هستند که دانش آموزان و متقاضیان را برای ورود به دانشگاه های داروسازی این کشور آماده می کنند. با توجه به این که برای ورود به دانشگاه های بنگلادش باید در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنید، بهتر است پیش از شرکت در آزمون،  خود را برای آن آماده کرده و با مطالعه دروس مختلف پایه خود را قوی کنید.

دوره های آمادگی پیش از دانشگاه بنگلادش بر آموزش‌ موضوعات اساسی مانند زیست شناسی، آناتومی و فیزیولوژی، شیمی و فیزیک تمرکز دارد و متقاضیان طی شرکت در این دوره ها می توانند دروس را زیر نظر برخی از بهترین اساتید این کشور فرا بگیرند.

از طرفی دانش آموزانی که دانش گسترده ای در مورد این دروس دارند اما با مطالعه آن ها به زبان انگلیسی یا بنگلادشی مشکل دارند نیز می توانند با شرکت در دوره پیش از دانشگاه داروسازی بنگلادش به خوبی با دروس به زبان مورد نظر آشنا شوند و خود را برای تحصیل  داروسازی به زبانی خارجی آماده کنند.

دوره آمادگی قبل از دانشگاه داروسازی بنگلادش 16 ماه به طول انجامیده و طی این دوره دانش آموزان می توانند اطلاعات خوبی در مورد رشته مورد نظرشان و شرایط تحصیلی آن در بنگلادش به دست آورند و با آمادگی کامل به دانشگاه داروسازی این کشور وارد شوند. در نهایت لازم به ذکر است که شرکت در دوره پیش از دانشگاه در این کشور به هیچ عنوان اجباری نیست و دوره مربوطه تنها برای علاقمندان برگزار می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای آسیایی معتبر و مقرون به صرفه!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های رشته داروسازی در بنگلادش

رشته داروسازی در بنگلادش بسیار گسترده است و دوره های بسیار زیادی مرتبط با این رشته وجود دارد. از همین رو هر دانشجو می تواند در یکی از مقاطع زیر در این کشور مشغول به تحصیل شده و تحصیلات خود را در آن ادامه دهد. از مهم ترین دوره های رشته داروسازی در بنگلادش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دیپلم داروسازی: این دیپلم که با نام Pharm نیز شناخته می شود دوره آموزشی پایه در زمینه داروسازی است که سه سال به طول انجامیده و بر اطلاعات اولیه مرتبط با داروسازی تمرکز دارد.
  • لیسانس داروسازی: لیسانس یا همان برنامه Pharm حدودا چهار سال به طول انجامیده و پس از اتمام آن فرد می تواند به عنوان شیمیدان یا داروساز مشغول به کار شود.
  • کارشناسی ارشد داروسازی: دوره فوق لیسانس یا Pharm دوره تحصیلات تکمیلی در این کشور است که پس از دوره لیسانس آغاز شده و اطلاعات تخصصی تری را در مورد داروسازی به متقاضیان می آموزد.
  • دوره دکترا داروسازی: دوره دکترا یا D آخرین مقطع تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش است و بر مفاهیم تخصص داروسازی تمرکز دارد. دانشجویان پس از اتمام این مقطع می توانند از درآمدهای بیشتر و فرصت های شغلی فراوان بهرمند شوند.
دوره های رشته داروسازی در بنگلادش

آزمون ورودی رشته داروسازی بنگلادش

آزمون ورودی رشته داروسازی بنگلادش آزمونی کتبی است که توسط هر دانشگاه جهت پذیرش دانشگاه گرفته می شود. این آزمون بسیار رقابتی است و هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان بنگلادشی و همچنین بین المللی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت می کنند.

آزمون ورودی دانشگاه های بنگلادش اصولا دروسی مانند شیمی، زیست شناسی، انگلیسی و توانایی های تحلیلی دانش آموزان را مورد بررسی قرار داده و به صورت کلی دارای 120 سوال می باشند.  این آزمون می تواند در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد از همین رو توصیه می کنیم الزامات آزمون ورود را در دانشگاه مورد نظرتان بررسی کنید.

دانشجویان در بنگلادش با توجه به نتایج به دست آمده از آزمون ها، ریز نمرات شخصیت اخلاقی و برخی عوامل مرتبط برای پذیرش انتخاب می شوند. لازم به ذکر است که در برخی از دانشگاه ها دانشجویان باید علاوه بر شرکت در آزمون های کتبی، در مصاحبه دانشگاه ها نیز شرکت کنند تا در نهایت بتوانند در این پذیرش دانشگاه را به دست آورند.

همچنین در برخی از شرایط نیز دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون کتبی ندارد و می توانند از شرکت در این آزمون معاف شوند. این شرایط شامل اخذ نمره معدل کل بالای 7.50 در دبیرستان و طبق آزمون های SSC و HSC می باشد و این افراد می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی و به صورت مستقیم به دانشگاه وارد و به تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش بپردازند.

شرایط داروسازی در بنگلادش

طبق شرایط داروسازی در بنگلادش تحصیل مقطع لیسانس داروسازی در این کشور حدودا چهار سال به طول انجامیده و طی آن دانشجویان باید هشت ترم متوالی را با موفقیت پشت سر بگذرانند. دانشجویان می توانند حین تحصیل دروس مختلف را با استفاده از تکنیک های نوآورانه و تعاملی، فرا بگیرند. دروس اصلی رشته داروسازی که دانشجویان حین تحصیل فرا می گیرند، شامل موضوعات زیر می شود.

شرایط داروسازی در بنگلادش
  • فارماکوگنوزی شامل جنبه های مختلف داروهای خام طبیعی و سایر محصولات اقتصادی با اهمیت دارویی، طب سنتی و داروسازی قانونی
  • ریاضیات و آمار زیستی برای محاسبات دارویی فرمولاسیون و تجزیه و تحلیل آماری و تفسیر مطالعات بیولوژیکی و نتایج تجربی
  • دوره های مربوط به کامپیوتر برای درک کاربردهای عملی رایانه در خدمات بهداشتی، تحقیقاتی، تولیدی و فعالیت های تضمین کیفیت
  • فیزیولوژی و پاتولوژی به عنوان پایه درس فارماکولوژی در ترم های اولیه
  • فارماکولوژی شامل فارماکولوژی عمومی، داروسازی بالینی، داروسازی جامعه، تداخل دارویی و سم شناسی
  • شیمی دارویی شامل شیمی معدنی و آلی، شیمی فیزیک، محصولات دارویی مصنوعی و طبیعی، تجزیه و تحلیل دارویی و کنترل
  • داروسازی شامل فناوری دارویی، داروسازی صنعتی، میکروبیولوژی دارویی، داروسازی بیمارستانی، توزیع، بازاریابی و فروش دارویی، مدیریت، قانون و مدیریت داروسازی، داروسازی فیزیکی، طراحی فرم دوز، مهندسی دارویی، داروسازی و آرایشی و بهداشتی و بیولوژیکی

تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش شامل 140 واحد شده که این واحد ها شامل دروس نظری، عملی، کار آموزی داروسازی و پایان نامه می شوند و دانشجویان برای اخذ مدرک تحصیلی خود باید تمامی دروس ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش

امروزه بیش از 34 دانشگاه در بنگلادش برنامه های داروسازی متنوعی را ارائه می دهد. با این حال هر کدام از این دانشگاه ها دارای سطح علمی متفاوتی هستند و برنامه های تحصیلی با کیفیت مختلفی را ارائه می دهند. از همین رو بسیار مهم است که دانشگاهی را برای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش انتخاب کنید که بتوانید با تحصیل در آن مدرک تحصیلی معتبری را به دست آورید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش نسبت به دیگر دانشگاه ها امکانات پیشرفته تری دارند و همچنین برخی از بهترین اساتید را در خود جای داده اند. از همین هر دانشجو می تواند با دنبال کردن تحصیلات خود در این دانشگاه ها به بهترین روش دروس خود را فرا بگیرد. شما می توانید در ادامه برخی از مهم ترین دانشگاه های بنگلادشی، که در سطح جهانی از خود عملکرد خوبی نشان داده و امروزه نیز برنامه های داروسازی ارائه می دهد را مشاهده فرمایید.

موسسه رتبه بندی جهانی موسسه رتبه بندی جهانی
دانشگاه جنوب شرقی 638 دانشگاه داکا 676
دانشگاه جهانگیر نگار 680 دانشگاه علم و صنعت مولانا بهشانی 694
دانشگاه چیتاگونگ 696 دانشگاه علم و صنعت نوخالی 706
دانشگاه راجشاهی 712 دانشگاه مهندسی و فناوری بنگلادش 708
دانشگاه جاگانات 727 دانشگاه علم و صنعت پاتواخالی 725
دانشگاه آسیا و اقیانوسیه 729 دانشگاه علم و صنعت شاهجلال 726

مدرک زبان رشته داروسازی در بنگلادش

مدرک زبان رشته داروسازی در بنگلادش به مدارک لازم برای تحصیل در این کشور اشاره دارد. به طور کلی دانشگاه های این کشور دروس مختلف داروسازی را به دو زبان انگلیسی و بنگالی ارائه می دهد و دانشجویان می توانند با توجه به علاقه و شرایط خود یکی از این دو زبان را برای تحصیل انتخاب کنند.

به منظور تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش متقاضیان باید یکی از این زبان ها را برگزینند و با توجه به آن مدارک معتبری ارائه دهند. در حال حاضر دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی را دارند باید حتما در آزمون های معتبر مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند و در این آزمون ها از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهند. اکثر دوره های لیسانس این کشور به حداقل نمره 6.0 آیلتس نیاز دارد که متقاضیان باید در هر حوزه حداقل نمره 5.5 را به دست آورند.

با این حال این حداقل نمره آیلتس است و برخی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان با نمرات آیلتس بالاتری نیاز دارند. از طرفی برخی دانشجویان که به یادگیری زبان بنگالی علاقه دارند باید حداقل تا سطح o این زبان را فرا بگیرند. در نهایت لازم به ذکر است که حتی اگر تحصیلات خود را به زبان انگلیسی در این کشور انجام دهید حین تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش باید مهارت های زبان بنگالی را فرا بگیرید و در کنار دروس تخصصی به آموزش این زبان نیز بپردازید.

تحصیل رشته داروسازی در برخی کشورهای آسیایی را بررسی و مقایسه نمایید.

مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در بنگلادش

حین ارائه درخواست برای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش یکی از مهم ترین مراحل انتخاب صحیح و ارسال به موقع مدارک می باشد. این عمل می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روند پذیرش شما بگذارد و باعث شود که سریع تر در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوید.

به طور کلی مدارک مورد نیاز دانشگاه های مختلف در بنگلادش متفاوت می باشد با این حال برخی از مدارک در دانشگاه ها مشترک است. شما می توانید از مهم ترین مدارک مورد نیاز پذیرش داروسازی در بنگلادش را در زیر مشاهده فرمایید.

  • فرم درخواست (این فرم باید به صورت کامل پر شده و تمامی اطلاعات در آن درج شود.)
  • مدارک شناسایی (فتوکپی کارت ملی / شناسنامه)
  • اثبات آدرس و ارائه مکان محل زندگی حین تحصیل در این کشور
  • 4 کپی عکس در اندازه پاسپورت تایید شده
  • گواهینامه های S.C و H.S.C
  • پرداخت 500 تاکای بنگلادش
  • مدرک زبان ( آیلتس، تافل و…)

شهریه های داروسازی در بنگلادش

بدون شک یکی از مهمترین دلایلی که برخی از دانشجویان بین المللی دانشگاه های بنگلادش را برای تحصیل انتخاب می کنند، میزان هزینه های تحصیلی ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد. در حال حاضر اکثر کشورهای غربی و پیشرفته جهان هزینه های تحصیلی بسیار زیادی دارند و میزان هزینه ها شهریه و هزینه های زندگی در این کشورها بسیار زیاد می باشد.

در این بین کشورهایی مانند بنگلادش با ارائه برنامه های تحصیلی با هزینه های مقرون به صرفه باعث شده تا دانشجویان بین المللی بتوانند با هزینه های مناسب تر در کشوری خارجی به تحصیل پرداخته و در کنار تحصیل در رشته مورد علاقیشان هزینه های بسیار کم تری نسبت به کشورهای اروپایی، پرداخت کنند.

امروزه میزان هزینه تحصیل شهریه های داروسازی در بنگلادش حدودا 70000 تاکای بنگلادش در هر ترم است که از این مقدار حدودا 20000 شامل هزینه های ثبت نام، 30000 هزینه شهریه و 20000 هزینه های آزمایشگاهی می شود. با این حال لازم به ذکر است که میزان هزینه تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش می تواند با توجه به دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت باشد.

شهریه های داروسازی در بنگلادش

مزایای تحصیل رشته داروسازی بنگلادش

سوالی که ممکن است ذهن برخی از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که مهم ترین مزایای تحصیل رشته داروسازی بنگلادش چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بنگلادش آموزش بسیار با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می دهد و از استانداردهای آموزشی بسیار خوبی بهرمند است.

دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور به برنامه های داروسازی بسیار با کیفیتی دسترسی داشته باشند. از طرفی هزینه های اخذ مدرک داروسازی در این کشور نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه است و بدین جهت دانشجویان برای تحصیل در بنگلادش نیاز به صرفه هزینه های بسیار زیاد ندارند.

از مزایای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش زبان تحصیل این کشور و امکان یادگیری دروس به زبان انگلیسی است. در ابتدا شما نیازی به یادگیری زبان بنگالی ندارید. متقاضیان می توانند حین تحصیل در این کشور از امکانات خوب مانند خوابگاه ها، آزمایشگاه ها و… بهرمند شوند و دروس داروسازی را بر اساس آخرین امکانات فرا گیرند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش

تحصیل مقطع لیسانس داروسازی در این کشور حدودا چهار سال به طول انجامیده و طی آن دانشجویان باید هشت ترم متوالی را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

هزینه تحصیل حدودا 70000 تاکای بنگلادش در هر ترم است که از این مقدار حدودا 20000 شامل هزینه های ثبت نام، 30000 هزینه شهریه و 20000 هزینه های آزمایشگاهی می شود.

دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور به برنامه های داروسازی بسیار با کیفیتی دسترسی داشته باشند. از طرفی هزینه های اخذ مدرک داروسازی در این کشور نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه است

در حال حاضر دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی را دارند باید حتما در آزمون های معتبر مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند و در این آزمون ها از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهند.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش می توان به دانشگاه جنوب شرقی، دانشگاه داکا و دانشگاه جهانگیر نگار اشاره کرد.

شما می توانید با تحصیل رشته داروسازی در بنگلادش و پس از فارغ التحصیلی به طیف وسیعی از فرصت های شغلی دسترسی داشته و به عنوان تکنسین مواد شیمیایی، دارودرمانگر، بازرس مواد مخدر، بازرس بهداشت و… مشغول به کار شوید. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با تحصیلی در این کشور مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش را از دست ندهید. همچنین برای شروع روند تحصیل در این کشور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه