تحصیل رشته پرستاری در چین

تحصیل رشته پرستاری در چین و همچنین مدارک اخذ شده از دانشگاه های کشور چین در تمام دنیا و در بین تمام دانشگاه های دیگر و بیمارستان های داخلی و خارجی از اعتبار و ارزش بالا و قابل قبولی برخوردار هستند.

چین به عنوان چهارمین کشور بزرگ جهان بیش از 3000 دانشگاه و کالج را در خود جای داده است ، دانشجویان بین المللی از سراسر جهان نه تنها برای تحصیل و اخذ مدرک بلکه برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ منحصر به فرد این کشور که در هیچ جای دیگر جهان نمی توان آن را یافت به این کشور پهناور نقل مکان می کنند.

کشور چین در دهه گذشته توانسته دانشجویان زیادی را برای تحصیل در رشته پرستاری و دیگر رشته ها به کشور خود جذب نماید و به یک مقصد ارزان و با کیفیت برای علاقه مندان تبدیل شود.

در کشور چین مانند اکثر کشورهای دنیا برخلاف رشته های پزشکی ، پرستاری را بصورت دکترای ناپیوسته به دانشجویان ارائه میکنند و آنان باید این رشته را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا بگذراند.

تحصیل رشته پرستاری در چین دارای شرایط مناسبی است و بسیاری از بهترین دانشگاه های این کشور دانشجویان بین المللی را در این رشته تحصیلی پذیرش می کنند ، در این مقاله مشاورین ما شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به شما عزیزان چگونگی اخذ پذیرش و تحصیل رشته پرستاری به سریع ترین و راحت ترین روش های ممکن را توضیح خواهند داد.

فهرست مطالب
تحصیل پرستاری در چین

اما برای تحصیل در یک کشور جدا از رشته خاص تحصیلی شما باید با شرایط و کلیات مهاجرت تحصیلی به آن کشور آشنا باشید ، ما در مقاله تحصیل در چین ، در خصوص هزینه ها ، کار دانشجویی ، بیمه دانشجویی ، بورسیه ها و تمام موارد کاربردی که یک دانشجو برای تحصیل در این کشور نیاز دارد بداند به تفصیل مطالبی را ارائه دادیم که دعوت می کنیم آن را مطالعه نمایید.

در این بخش خلاصه ای از شرایط و الزامات تحصیل رشته پرستاری در چین را توسط روناک برای شما بیان می شود تا در صورت نیاز به کسب اطلاعات کلی ، الزامی به صرف وقت زیاد  برای مطالعه مقاله نداشته باشید. از ویدیو و پادکست زیر استفاده کنید و دیدگاه خود را برای ما بنویسید.

پادکست تحصیل رشته پرستاری در چین

پخش ویدیو

دوره پریمدیکال پرستاری چین

تمامی رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی در دانشگاه های چین نیاز به دوره های پریمدیکال برای ورود و پذیرش ندارند ، در این بین رشته پرستاری نیز در بعضی دانشگاه ها نیاز به گذراندن این دوره و طی کردن مراحلی برای ورود و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر می باشد ، معمولا مراکز و دانشگاه هایی که دارای رتبه های کشوری و جهانی بهتری هستند و همچنین دانشگاه هایی که متقاضیان بیشتری برای تحصیل در این رشته را دارا هستند گذراندن این دوره را برای دانشجویان ملزم میکنند ، اما به طور کلی در اکثریت دانشگاه های چین متقاضیان می توانند با قبولی در آزمون های ورودی به تحصیل در این رشته بپردازند.

اما در صورتی که دانشگاه یا کالج ورودی آن ها را ملزم به گذراندن این دوره کنند دانشجویان باید 4 دوره که شامل دوره های یادگیری مقدماتی ، یادگیری انگلیسی ، تماس پزشکی و یادگیری زبان روزانه چینی است را پشت سر بگذارند.

دروس دوره پریمدیکال چین

در دوره مقدماتی یا پریمدیکال به متقاضیان تحصیل رشته پرستاری در چین اجازه می دهند تا دانش و درک خود را از موضوعات اصلی علوم مانند ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و پزشکی پایه سنجیده و ارزیابی نمایند ، در دوره یادگیری زبان انگلیسی به دانشجویان اجازه داده می شود تا به  تسلط کافی در زبان انگلیسی دانشگاهی و پزشکی دست پیدا کنند و بتوانند استفاده مناسب از زبان انگلیسی برای مطالعه به ویژه در مهارت های نوشتاری و خواندن آکادمیک از نظر دقت دستوری ، انسجام و غیره دست یابند.

در دوره تماس پزشکی ، دانشجویان ارتباط مستقیمی با بیمارستان ها ، کارگاه های پزشکی ، آزمایشگا ها و مراکز درمانی بر قرار می کنند و تجارب خود را بالا برده و اطلاعات تازه ای کسب می نمایند که به آنها امکان می دهد چالش های پیش روی خود را تجزیه و تحلیل کنند.

در دوره های یادگیری زبان چینی ، مهارت و دانش دانشجویان در گوش دادن و صحبت کردن به زبان چینی افزایش می یابد که به آنها کمک می کند تا در مهارت های پایه ارتباطی را تسلط کافی را داشته و زندگی راحتی را در این کشور بای خود فراهم نمایند،

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ما در سریع ترین زمان ممکن پذیرش و ویزای شما را برای کشورهای خارجی پیگیری می کنیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه های پرستاری چین

بهترین دانشگاه های پرستاری چین و مراکز تحصیلی بسیار پیشرفته و مدرن که هر روزه روند صعودی خود را افزایش می دهند باعث شده که نه تنها دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل و اخذ مدرک کشور چین را مقصد خود قرار دهند بلکه اساتید بزرگ و باسوادی نیز برای تدریس به سمت دانشگاه های این کشور روانه شوند.

دانشگاه های زیادی در این کشور نسبت به پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته های پرستاری اقدام می نمایند ، در ادامه با چندی از بهترین مراکز و دانشگاه های پرستاری چین در زمینه تدریس رشته پرستاری بیشتر آشنا می شویم.

بهترین دانشگاه های پرستاری چین​

دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی هبی

دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی هبی در سال 2000 در شهر شیجیاژوانگ تأسیس شد که یکی از بهترین دانشکده های پرستاری در چین است ، همچنین قبلا به عنوان دانشکده پرستاری بیمارستان دوم دانشگاه پزشکی هبی شناخته می شد ، این دانشگاه یکی از پیشگامان انقلاب تدریجی شغل پرستاری در چین بوده است ، این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری نسبت به پذیرش دانشجویان اقدام می کند همچنین تمامی دروس این رشته در این دانشگاه به زبان های چینی و انگلیسی تدریس می شود.

این دانشگاه دارای شش بیمارستان وابسته است که در آنها 4566 تخت بستری وجود دارد ، علاوه بر این، این مرکز دارای 60 بیمارستان آموزشی و پایگاه های عملی است که می تواند به دانشجویان و محصلین رشته های پرستاری و دیگر رشته های دانشکده پزشکی آموزش های بالینی ، آموزش های تخصصی و عملی را ارائه دهد.

دانشکده پرستاری دانشگاه ووهان

ماموریت دانشکده پرستاری دانشگاه ووهان این است که تمام دانش لازم را برای دانشجویان بعنوان یک پرستار برتر که می تواند وظایف خود را انجام دهد و جان بیماران خود را نجات دهد ، ارائه دهد ، برنامه مدرک پرستاری این دانشگاه عمدتا برای پذیرش متقاضیان دانشجوی پرستار بین المللی در چین ایجاد شده است ، اگرچه هنوز دانشجویان محلی از چین را می پذیرد ، اما چون زبان اصلی آموزش در این دانشگاه زبان انگلیسی است به همین دلیل گفته می شود برای دانشجویان بین المللی است.

دانشگاه ووهان در شهر ووهان ، مرکز ایالت هوبئی در سال 1893 میلادی افتتاح گردید ، این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های چین است و در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر چین قرار دارد ، این دانشگاه دارای یکی از مدرن ترین دانشکده های پرستاری بوده و به دانشجویان بین المللی در دوره های 5 ساله به زبان انگلیسی آموزش می دهد ، همچنین این دانشگاه یکی از معتبرترین مدارک را در بین دانشگاه های کشور چین به فارغ التحصیلان خود اعطا می کند.

دانشکده پرستاری دانشگاه پکن

دانشکده پرستاری دانشگاه پکن در سال 1902 میلادی در شهر پکن تاسیس شد ، دانشکده پرستاری دانشگاه پکن بهترین دانشکده پرستاری در کشور چین می باشد که دارای 8 بیمارستان وابسته است که دانشجویان این رشته می توانند در آن به کارموزی بپردازند ، دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند در این دانشگاه تحصیل کرده و مدرک اخذ نمایند.

این مرکز تنها دانشگاه در کشور است که دوره های تخصصی یا گرایش برای این رشته را دارا می باشند ، رشته های تخصصی پرستاری در این دانشگاه شامل پرستاری اساسی ، پرستاری پزشکی و جراحی ، پرستاری مادر و کودک ، انسانیت و علوم اجتماعی در پرستاری و پرستاری جامعه است.

دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی چین

دانشکده پرستاری در دانشگاه پزشکی چین یکی از اولین دانشکده های پرستاری در چین است که در سال 1966 میلادی آغاز به کار کرده است ، دانشجویان در این دانشگاه طب سنتی چینی و طب سوزنی را نیز آموخته و به عنوان واحد درسی گذرانده و فرا می گیرند ، این دانشکده تنها دانشکده پرستاری است که مفهوم طب سنتی چینی و غربی را با هم ترکیب کرده است.

در 3 سال اخیر 80٪ از اعضای هیئت علمی این دانشکده جوایز عالی مربوط به تدریس را در کشور چین دریافت کرده اند که نشان از کیفیت بسیار بالای این دانشکده می باشد ، فارغ التحصیلان این دانشکده نرخ اشتغال بالایی را در این کشور دارا هستند و بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند.

در اخر این دانشگاه رشته پرستاری را در 3 مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان ارائه می کند.

دانشکده پزشکی دانشگاه جیلین

دانشکده پزشکی دانشگاه جیلین در سال 1939 توسط جراح کانادایی ، نورمن بتونه تاسیس شد و اولین مرکز مجاز برای ارائه دوره های کارشناسی ارشد و دکتری در کشور چین است ، این دانشکده 50 عضو هیئت علمی با سواد و با تجربه را برای تدریس رشته پرستاری در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری را به کار گرفته است ، این دانشکده همچنین در همکاری نزدیک با دانشکده های پرستاری معروف در کانادا ، ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، ژاپن ، کره ، هنگ کنگ ، ماکائو و تایوان قرار دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه جیلین دارای شش بخش آموزشی و پژوهشی از جمله پرستاری بنیادی ، پرستاری پزشکی ، پرستاری جراحی ، پرستاری زنان و زایمان ، پرستاری کودکان و پرستاری انسانی ، به علاوه یک مرکز آموزش تجربی پرستاری است ، این دانشکده محیط خوب و بسیار علمی را برای پرورش استعدادهای خلاق و برجسته در رشته پرستاری برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

دانشکده پزشکی دانشگاه جیلین

کالج پرستاری دانشگاه ژنگژو

کالج پرستاری دانشگاه ژنگژو کار خود را از سال 1956 میلادی در شهر هنان آغاز کرده است ، این دانشگاه رشته پرستاری را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و به زبان انگلیسی و چینی به دانشجویان ارائه می نماید ، این دانشگاه متشکل از استادانی حرفه ای و با سواد است که این دانشگاه را در بالاترین سطح علمی مدیریت می نمایند و در کنار این هزینه تحصیل در رشته پرستاری در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه بوده که دانشجویان زیادی را همه ساله برای تحصیل در این گرایش تحصیلی و اخذ مدرک روانه این دانشگاه می نماید.

پیشنهاد کارشناسان ما کسب اطلاعات همه جانبه برای تحصیل و اقامت در کشور مقصد است، مقالات زیر حتما به شما کمک میکنند

هزینه تحصیل پرستاری در چین

هزینه تحصیل و زندگی همیشه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب مقصد برای دانشجویان بوده است کشور چین توانسته با پایین نگه داشتن هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه ها نسبت به دیگر کشور ها نظیر امریکا ، استرالیا ، آلمان ، فرانسه و دیگر کشورهای درجه اول جهان و همچنین ارائه امکانات و تحصیلاتی با کیفیت و مدارکی با اعتبار به دانشجویان بین المللی سالانه بسیاری از متقاضیان را به سمت کشور خود جذب نماید و هزینه تحصیل پرستاری در چین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هزینه تحصیل پرستاری در چین ​

در حالی که اخذ بورسیه و کمک مالی برای تحصیل در این رشته ممکن است اما در صورتی که دانشجویی موفق به اخذ بورسیه نشود باید مبلغی را جهت شهریه دانشگاه را بپردازد ، این مبلغ نسبت به مقطع تحصیلی ، دانشگاه مورد نظر متفاوت است اما به طور کلی هزینه تحصیل پرستاری در چین در تمامی مقاطع مبلغ 3 هزار تا 12 هزار دلار برای متقاضیان خرج در بر میگیرد.

باید در نظر داشت که علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه اقامت ، خوراک و پوشاک ، خرید کتاب و لوازم تحریر ، حول و نقل و غیره را نیز باید به مخارج اضافه نمود ، برای مثال به طور کلی با مبلغی ما بین 150 تا 1000 دلار دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی اسکان پیدا کنند که این مبلغ نسبت به امکانات خوابگاه و شهر محل زندگی متفاوت می باشد ، همچنین تهیه کتاب و لوازم تحصیل هر ترم بین 40 تا 70 دلار هزینه را در بر دارد.

تا اینجا هزینه های تحصیلی و اقامت در آسیا را بررسی کردیم که در ادامه به منظور آشنایی با هزینه تحصیل پرستاری در کشورهای اروپایی پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل رشته پرستاری در آلمان را مطالعه نمایید.

چارت درسی پرستاری در دانشگاه های چین

دوره کارشناسی تحصیل رشته پرستاری در چین توسط کالج ها و دانشگاه ها در مدت 4 یا 5 سال با تمرکز بر علوم مرتبط به دانشجویان ارائه می شود ، همچنین برای ادامه در مقاطع تکمیلی متقاضیان می توانند با گذراندن 2 سال در مقطع کارشناسی ارشد و 3 سال در مقطع دکترا به این مدارک نیز دست پیدا کنند.

برنامه درسی که در رشته پرستاری به دانشجویان ارائه می شود شامل : دوره های آموزش عمومی ، دوره های بنیاد حرفه ای ، دوره های پرستاری و دوره های انتخابی و کارآموزی در بیمارستان است.

منحصر به فرد بودن برنامه درسی پرستاری در کشور چین و ادغام دوره طب سنتی چینی (TCM) و طب سوزنی در برنامه درسی دانشجویان باعث شده تا برنامه درسی پرستاری در این کشور به نوعی منحصر به فرد شود اگرچه زمان اختصاص به این نوع طب در این رشته اندک است ، برنامه درسی برنامه پرستاری بر دانش پزشکی و همچنین اخلاق و مهارت های بالینی عملی تمرکز دارد که به 4 قسمت تقسیم می شود:

دوره های عمومی

دوره های عمومی به زبان پزشکی متمرکز است ، انگلیسی ، پزشکی انگلیسی و شیمی پزشکی در قسمت اول برنامه آموزش داده می شوند ، ورزش همچنین در قسمت اول برنامه درسی دانشجویان گنجانده شده است.

دوره پزشکی پایه

دوره پزشکی پایه شامل واحدهایی مانند آمار پزشکی ، بیوشیمی ، داروسازی و استدلال علمی پزشکی در میان سایر موارد است ، هدف از این دوره انتقال دانش پایه پزشکی به دانشجویان است.

دوره های انسان دوستانه پرستاری

واحد دوره های انسان دوستانه پرستاری شامل واحدهایی مانند برنامه ریزی شغلی پرستار ، قلب ، روانشناسی پرستاری ، بهداشت روان برای دانشجویان دانشگاه و مهارتهای ارتباطی در میان دیگران است.

دوره های تخصصی پرستاری

دوره های تخصصی پرستاری از واحدهای مختلفی شامل پرستاری کودکان ، پرستاری اورژانس ، آموزش جامع پرستاری ، ارزیابی سلامت و پرستاری روانپزشکی در میان سایر واحدها تشکیل شده است.

بورسیه رشته پرستاری در چین

بورسیه رشته پرستاری در چین

همانطور که گفتیم هزینه تحصیل و زندگی امر مهمی برای دانشجویان می باشد ، در این میان دانشگاه های کشور چین با دانشجویان و متقاضیان واجد شرایط نسبت به دادن بورسیه تحصیلی در تمام مقاطع و رشته ها اقداماتی را به عمل آورده که می تواند کمک زیادی را در کم کردن مخارج وهزینه های آنان به عمل آورد.

تمامی دانشگاه های کشور چین بورسیه هایی را برای رشته های پزشکی و گرایشات مختلف آن در نظر گرفته اند ، اما باید این نکته را دانست که تعداد بورس هایی که به این رشته از طرف این مراکز به دانشجویان تعلق می گیرد بسیار کمتر از دیگر رشته ها و گرایشات پزشکی است.

در برنامه بورسیه رشته پرستاری در چین دانشجویان می توانند از دو نوع بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی استفاده نمایند ، بورسیه دولتی از طرف دولت چین به دانشجویان داده می شود و تمام هزینه های تحصیل و خوابگاه دانشجو را در بر می گیرد علاوه بر این ماهانه حقوقی را نیز به آنان به عنوان کمک خرج می پردازد.

بورسیه دانشگاهی از طرف دانشگاهی که دانشجو موفق به پذیرش و تحصیل در آن شده است به آنان تعلق می گیرد ، این بورس فقط شهریه دانشگاه را برای سال اول در بر می گیرد و پوشش هزینه تحصیل رشته پرستاری در چین سال های بعد مشروط به نمرات دانشجو در ترم های قبل است.

در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین هم بورسیه های ارائه شده در این کشور برای رشته های علوم پزشکی را شرح دادیم ، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله را بخوانید و از فرصت بورسیه کشور چین در رشته های پیراپزشکی و پزشکی بهره ببرید.

نمایش ویدیو درباره ویزاهای-کشور-چین

نمونه هایی از پرونده های موفق و منجر به ویزای شرکت مهاجرتی رجبی را در ویدیو مشاهده میکنید. ما پاسخ اعتماد مشتریان را با کیفیت بالای خدمات و تعهد می دهیم ، به امید آنکه ویزای شما نیز همچون سایر ویزاهای اخذ شده در شرکت رجبی ، در معرض دید باقی مخاطبان قرار بگیرد.

به ما اعتماد کنید و پرونده مهاجرتی خود را به کارشناسان ما در شرکت حقوقی مهاجرتی رجبی بسپارید، ما نتیجه مثبت پرونده را به اطلاع شما می رسانیم!

زبان تحصیل پرستاری در چین

از آن جا که دانشجویان زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در رشته های پرستاری در تمامی مقاطع می باشند ، اکثر دانشگاه هایی که به ارائه این رشته تحصیلی می پردازند علاوه بر زبان چینی نسبت به ارائه دروس این رشته به زبان انگلیسی نیز اقدام می نمایند.

پس متقاضیان باید توجه داشته باشند که قبل از شروع تحصیل در این رشته در دانشگاه های این کشور نسبت به آموزش در هریک از زبان های چینی یا انگلیسی و تسلط کافی بر آن ها اقدام نمایند تا زبان تحصیل پرستاری در چین مانعی برای شروع تحصیلات آنها نشود.

متقاضیان برای تحصیل در این رشته باید هنگام ثبت نام اگر خواستار زبان انگلیسی بعنوان زبان تحصیل پرستاری در چین هستند نسبت به ارائه مدرک تافل یا ایلتس معتبر اقدام نمایند همچنین نمره قبولی و مورد نظر برای هر دانشگاه متفاوت می باشد ، ولی اگر خواستار ادامه تحصیل در این رشته به زبان چینی هستند باید در آزمون HSK که آزمونی برای سنجش میزان تسلط به زبان چینی است شرکت کننند که باز نمره قبولی و مورد تائید برای هر دانشگاه متفاوت می باشد.

شما می توانید با تماس با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، با بهترین و ساده ترین راه های اخذ پذیرش و تحصیل در رشته پرستاری در کشور چین در سریع ترین زمان ممکن آشنا شده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

آزمون های ورودی پرستاری در چین

دانشگاه های دولتی چین برای ورود شهروندان چینی به دانشگاه آزمون سراسری برگزار می کنند ، این آزمون گائوکائو نام دارد و جزء سخت ترین آزمون های جهان به شمار می رود ، اما برای دانشجویان بین المللی اعمال نمی شود و در واقع دانشجویان بین المللی باید تنها در یک آزمون مهارت زبان چینی به نام HSK شرکت نمایند.

دانشجویان برای تحصیل در رشته های پرستاری نیز در هر مقطعی نیاز به قبولی در آزمون های ورودی پرستاری در چین ندارند ، اما باید مواردی را برای موفقیت در پذیرش و تحصیل در این دانشگاه ها دارا باشند از جمله:

  • داشتن مدارک و نمرات مقاطع تحصیلی قبل
  • تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر برای تحصیل به این زبان در رشته پرستاری
  • قبولی در ازمون زبان چینی و یا داشتن مهارت در این زبان که می تواند در پذیرش و اخذ بورسیه بسیار کارآمد باشد.
مزایا و معایب تحصیل پرستاری در چین

مزایا و معایب تحصیل پرستاری در چین

کشور چین سالانه تعداد زیادی دانشجو را برای تحصیل در رشته های پزشکی و به خصوص رشته پرستاری به خود جذب می نماید ، تحصیل در محیطی فوق العاده با کیفیت و با استادانی با سواد و مطرح و ارائه مدارک معتبر توانسته جایگاه خوبی را برای تحصیل در این رشته برای دانشگاه های این کشور در جهان کسب کرده است.

بررسی مزایا و معایب تحصیل پرستاری در چین نشان می دهد در کنار این محیط علمی ، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور چین در مقابل کشور های اروپایی و آمریکایی و همچنین ارائه امکانات مناسب رفاهی و تحصیلی نظیر خوابگاه های دانشجویی ، بورسیه تحصیلی ، کتابخانه های مدرن و کامل ، بیمارستان های مجهز و مدرن به تعداد زیاد در هر دانشگاه مخصوص به دانشجویان و غیره توانسته که سالانه بر تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته بیفزاید.

معایب

تحصیل در رشته پرستاری در کشور چین همچنان که مزایای فراوانی را داراست ، معایب اندکی را نیز در بر میگیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نیاز به تسلط به زبان چینی علاوه بر زبان اتنگلیسی برای ارتباط با مردم چون همه مردم انگلیسی صحبت نمی کنند.
  • آموزش به دانشجویان روی بدن انسان واقعی انجام نمی شود و عروسک هایی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • در دوره کارآموزی ، دانشجویان اجازه لمس بدن بیمار را ندارند که این خود در کسب تجارب دانشجویان مشکل ایجاد می کند.
  • تحصیل در این رشته با محدودیت سنی مواجه است برای مقطع کارشناسی 18 تا 25 سال ، مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 35 سال و برای مقطع دکترا کمتر از 40 سال باید سن داشته باشید.

پیشنهاد میکنیم تا شرایط تحصیل پرستاری دیگر کشورها را بررسی و مطالعه کنید

بازار کار و درآمد پرستاران در چین

سیستم بهداشت و درمان در کشور چین سالانه به مانند اقتصاد این کشور رشد زیادی را به چشم می بیند و امروز در این کشور نیاز زیادی به پرستاران در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی و بهداشتی وجود دارد ، که این موضوع خود نشان دهدنده بازار کار و درآمد مناسب پرستاران در چین است که در ان جا برای رشته پرستاری ایجاد شده است.

همچنین با توجه به اوضاع بیماری کویید 19 در دنیا و کم شدن تعداد پرستاران و پزشکان ، کشور های دیگر به خصوص کشورهای اروپایی و امریکا با کمبود این نیرو مواجه هستند.

از ان جایی که مدارک ارائه شده به فارغ التحصیلان دانشگاه های چین از اعتبار بالایی در این کشور و دیگر کشورهای جهان برخوردار است ، دانشجویان هم اکنون با بازار کار خوبی در این کشور و سایر نقاط دنیا روبه رو هستند ، در این کشور پرستاران بعد از اتمام تحصیل می توانند در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی یا خصوصی در شهر های بزرگ ، بیمارستان های محلی و یا سازمان های آموزشی و مشاوره ای مشغول به کار شوند.

میزان درامد پرستاران در کشور چین بین 3 هزار تا 9 هزار دلار در ماه متغیر است که نسبت به شهر ، بیمارستان خصوصی یا عمومی و مدرک تحصیلی و تجربه کاری میتواند متفاوت باشد ، اما به طور متوسط می توان گفت که پرستاران در این کشور درآمدی ماهانه معادل 4500 دلار را برای کار اخذ می نمایند.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته پرستاری در چین

بله در بسیاری از دانشگاه ها این دوره وجود دارد اما به طور کلی در اکثریت دانشگاه های چین متقاضیان می توانند با قبولی در آزمون های ورودی به تحصیل در این رشته بپردازند.

دانشجویان باید 4 دوره که شامل دوره های یادگیری مقدماتی ، یادگیری انگلیسی ، تماس پزشکی و یادگیری زبان روزانه چینی است را پشت سر بگذارند.

دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی هبی ؛ این دانشکده در سال 2000 در شهر شیجیاژوانگ تأسیس شد که یکی از بهترین دانشکده های پرستاری در چین است.

تحصیل در رشته پرستاری در تمامی مقاطع مبلغ 3 هزار تا 12 هزار دلار برای متقاضیان خرج در بر میگیرد.

در این رشته دانشجویان می توانند از دو نوع بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاهی استفاده نمایند ، بورسیه دولتی از طرف دولت چین به دانشجویان داده می شود و تام هزینه های تحصیل و خوابگاه دانشجو را در بر می گیرد علاوه بر این ماهانه حقوقی را نیز به آنان به عنوان کمک خرج می پردازد. بورسیه دانشگاهی از طرف دانشگاهی که دانشجو موفق به پذیرش و تحصیل در آن شده است به آنان تعلق می یابد ، این بورس فقط شهریه دانشگاه را برای سال اول در بر میگیرد و پوشش هزینه تحصیل سال های بعد مشروط به نمرات دانشجو در ترم های قبل است.

دانشگاه های دولتی چین برای ورود شهروندان چینی به دانشگاه آزمون سراسری برگزار می کنند ، این آزمون گائوکائو نام دارد و جزء سخت ترین آزمون های جهان به شمار می رود ، اما برای دانشجویان بین المللی اعمال نمی شود و در واقع دانشجویان بین المللی باید تنها در یک آزمون مهارت زبان چینی به نام HSK شرکت نمایند.

در مقاله کار در چین در خصوص مشاغل مورد نیاز این کشور و حقوق هر حرفه به جزییات بیشتر سخن گفته ایم که دعوت می کنیم ضمن توجه به موضوع تحصیل رشته پرستاری در چین و بازار کاکر آینده این رشته، آن مقاله را نیز مطالعه کنید. کارشناسان و مشاوران ما همواره در شرکت مهاجرتی رجبی آماده اند تا شما بتوانید پذیرش و ثبت نامی راحت ، سریع و ارزان را برای تحصیل رشته پرستاری در چین تجربه کنید ؛ با ما از طریق دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاه مشتریان ما و حسن انجام کار هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را در این ویدیو ها مشاهده کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل رشته پرستاری در چین

  1. تحصیل رشته پرستاری در چین فاطمه رصالحی گفت:

    سلام در رشته پرستاری برای کشور چین میشه بورسیه گرفت ؟؟؟؟؟

    1. تحصیل رشته پرستاری در چین Hamid گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر است.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه