شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

تحصیل در رشته پزشکی در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه متقاضیان ورود به دانشگاه قرار دارد . هر کشور برای پذیرش متناسب با سطح دانشگاه و قوانین مشخص دانشجویان خود را پذیرش می نماید . کشور پاکستان نیز مانند تمامی کشورها رشته پزشکی را به دانشجویان خود ارائه می دهد . برخلاف آنچه تصور می شود امکانات مناسبی  برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پاکستان برای دانشجویان فراهم شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم . موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی با جمع آوری اطلاعات لازم درباره ی شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان می تواند تمام راهنمایی های لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند . اخذ ویزای تحصیلی و انجام تمام امور مربوط به مهاجرت از جمله خدمات ما در موسسه می باشد .

 درباره شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان

تحصیل پزشکی در کشور پاکستان برای افرادی که به دنبال تحصیل در کشوری کم هزینه هستند می تواند گزینه مناسبی باشد . کشور پاکستان با پایتختی شهر اسلام آباد در همسایگی شرق کشورمان واقع شده است . مردم به زبان اردو با یکدیگر صحبت می کنند و دین رسمی اسلام است . پاکستان با جمعیتی در حدود 200 میلیون نفر از نیروی نظامی قوی برخوردار بوده و از نظر قومی و جغرافیایی کشوری بسیار متنوع به شمار می رود . کراچی بزرگترین شهر و بندر این کشور است و فرهنگ بسیار غنی بوده و مردمی خونگرم و مهمان نواز در آن زندگی می کنند .

برخلاف بسیاری که تصور می کنند کشور پاکستان از لحاظ آموزش بسیار ضعیف است دانشگاه های این کشور در بسیاری از رشته های تحصیلی جایگاه خوبی دارند . رشته پزشکی در تمام کشورهای دنیا شرایط خاص خود را دارد و برای پذیرش دانشجویان شرایط مشخصی را در نظر می گیرند . شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان در ادامه توضیح داده می شود . تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها پیچیده و سخت نمی باشد و می توانید با رعایت تمام مراحل به تحصیل مشغول شوید .

مدارک پذیرش پزشکی از پاکستان

چگونگی تحصیل پزشکی در پاکستان

سیاست کشور پاکستان بر این مبنی می باشد که سیستم آموزش با سرعت هرچه بیشتر رشد کرده و به جایگاه خوبی دست یابد . دانشگاه های کشور پاکستان به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند و اکثر آنها تحصیلات پزشکی را به متقاضیان ارائه می دهند . زبان تحصیل در دانشگاه های پاکستان انگلیسی می باشد و یکی از شرایط پذیرش داشتن مدرک و تسلط نسبی به این زبان است .

دانشگاه های این کشور آزمون ورودی برای متقاضیان برگزار می کنند و باید ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه که ( MCAT ) نام دارد پذیرفته شوید . این آزمون شامل دروس اولیه پیش نیاز رشته پزشکی می باشد و برای قبولی باید حداقل نمره قبولی را کسب کنید . زبان انگلیسی نیز بخش مهمی از آزمون را تشکیل می دهد و باید برای تحصیل علاوه بر ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 باید بتوانید در آزمون ورودی نیز به سوالات این بخش پاسخ دهید .

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است . شما باید این دو مدرک را به همراه ریز نمرات به دانشگاه ارائه دهید . تحصیل در رشته پزشکی در کشور پاکستان در حدود 6 سال زمان می برد که دانشجویان در سال آخر پس از پشت سر گذاشتن دوره کار آموزی خود در بیمارستان و قبولی در امتحان نهایی موفق به دریافت مدرک خود به عنوان پزشک می شوند .

در دانشگاه های کشور پاکستان شهریه باید هر ترم به دانشگاه پرداخت شود . تحصیل در دانشگاه ها خصوصی هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارد و برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه دولتی 17000 دلار و دانشگاه خصوصی در حدود 55000 دلار را باید در نظر گرفت .

مدارک پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان

برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور پاکستان باید مدارک زیر را فراهم کنید :

  1. نامه پذیرش از دانشگاه
  2. مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  3. گواهی سلامت
  4. نامه تمکن مالی
  5. گواهی عدم سوء پیشینه
  6. مدارک شناسایی
  7. پاسپورت با حداقل اعتبار شش ماه

از جمله دانشگاه های معتبر پاکستان می توان به دانشگاه علوم پزشکی لاهور ، دانشگاه علوم پزشکی دو ، دانشگاه پزشکی آقاخان اشاره کرد . هرکدام از این دانشگاه ها در شهرهای مختلف پاکستان واقع شده اند و هزینه و شرایط خاص خود را در پذیرش دانشجویان دارند .

هزینه زندگی در پاکستان

در کنار هزینه تحصیل و شرایط پذیرش دانشگاه شما باید همواره مخارج زندگی خود را در نظر بگیرید . یکی از مزایای تحصیل در کشور پاکستان هزینه زندگی و تحصیل پایین در این کشور می باشد و دانشجویان نیاز به اختصاص هزینه زیاد برای تامین مخارج خود ندارند . به دلیلی نزدیکی دو کشور امکان رفت وآمد آسان برای دانشجویان وجود دارد و نیازی به صرف هزینه بالا برای رفت و امد خود نخواهند داشت . هزینه زندگی که تمام نیاز های اساسی فرد را پوشش دهد در حدود 700 دلار در ماه می باشد که سطح توقع فرد نیز می تواند در کم یا زیاد شدن آن موثر باشد .

هزینه زندگی در پاکستان

تحصیل در کشور پاکستان می تواند مزایا و معایب خود را برای دانشجویان به همراه داشته باشد . تحصیل پزشکی در این کشور با وجود کم هزینه بودن به کشورمان نیز بسیار نزدیک می باشد . البته کارشناسان ما به شما توصیه می کنند قبل از هرگونه اقدام ابتدا تمام کشورهای ممکن را که با شرایط شما مناسب هستند بررسی کرده و سپس تصمیم گیری نمایید . بسیاری از کشورهای دیگر در آسیا و یا اروپا با ارائه امکانات مناسب  و هزینه پایین تحصیل در رشته پزشکی را برای شما امکان پذیر سازند .

در این مقاله به بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان پرداختیم و طبیعتا تحصیل در پاکستان از اولیت های دانشجویان ایرانی برای تحصیل نخواهد بود . کارشناسان ما در موسسه مهر آفرین رجبی با داشتن مشاوران و کارشناسان زبده در تمام امور مربوط به روش های مهاجرت و پذیرش تحصیلی توانند با در نظر گرفتن تمام شرایط موجود بهترین گزینه های ممکن مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را به شما پیشنهاد کرده تا در کوتاهترین زمان بتوانید ویزای تحصیلی دریافت کنید . جهت دریافت هر گونه سوال و یا راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید .

4.6/5 - (60 امتیاز)

46 دیدگاه در “شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی پاکستان

  1. احمدی گفت:

    سلام بزرگوار
    پذیرش دندان پزشکی پاکستان بدون کنکور امکان داره!؟
    و اینکه امکان خروج بدون سربازی برای بنده به پاکستان وجود داره چون ساکن استان س و ب هستم<ایا کشور مقصد هم امکانش وجود داره ک بتونم با این شرایطی که دارم و بدون مدارک خروج قانونی <اقدام به ثبت نام در دانشگاه پاکستانی بکنم؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در صورتی که مشمول سربازی هستید باید در یک دانشگاه ذر ایران ثبت نام کنید و با داشتن نامه اشتغال به تحصیل و گذاشتن وثیقه میتوانید به صورت قانونی مهاجرت کنید .
      برای تحصیل پزشکی در پاکستان بستگی به دانشگاه دارد اما معمولا آزمون ورودی ندارند .
      با تشکر از سوال شما

  2. Goli گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا بامدرک دیپلم بهیاری میشه پزشکی دانشگاه آقاخان کراچی پذیرش گرفت؟طول مدت تحصیل وهزینه سالانه پزشکی عمومی این دانشگاه چنده؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه حدودا 29000 دلار در سال و طول دوره آن 5 تا 6 سال است .
      با ارائه دیپلم 12 ساله میتوانید وارد دانشگاه شوید .
      با تشکر از سوال شما

  3. علی ب گفت:

    سلام خسته نباشید
    شرایط گرفتن تخصص پزشکی بعد از اتمام عمومی داخل ایران رو هم توضیح میدید لطفاً ممنونم

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بعد از فارغ التحصیلی در ایران برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص خارج از ایران باید مدرک تان به تایید کشور مقصد برسد ( به واسطه شرکت در آزمون و دوره های مختص کشور مقصد) و مدرک زبان ارائه بدهید .
      با تشکر از سوال شما

  4. امینی گفت:

    سلام.مدرک زبان دارم و کارشناسی مامایی هم دارم میگیرم برای ادامه تحصیل در پاکستان میتوانم با معادل کردن به رشته ی پزشکی بروم‌وتا دکترا ادامه دهم؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      برای تحصیل در رشته پزشکی باید از ابتدا با مدرک دیپلم تان اقدام کنید .
      با تشکر از سوال شما

  5. محمد گفت:

    سلام
    برای دوره دکترای 6 ساله که معادل pharm.D هست امکان دریافت پذیرش داریم یا خیر ؟ هزینه تحصیل چقدر هستش ؟

    ایا امکان دریافت پذیرش پزشکی وجود دارد یا خیر؟
    موسسه برای پاکستان کار انجام میدهد یا خیر؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله میتوانید پذیرش بگیرید و هزینه تحصیل بسته به عنوان دقیق رشته و دانشگاه متغیر و ببین 2 تا 4 هزار دلار در سال است معمولا.
      مجموعه ما خیر برای پاکستان فعالیتی ندارد .

      با تشکر از سوال شما

  6. علی گفت:

    سلام ببخشید میخواستم کلا هزینه رشته دارو سازی در دانشگاه دولتی و خصوصی را بدونم که چقدر در میاد و همچنین چند سال طول میکشه؟! ممنون

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه دارد و حدودا سالانه دو سه هزار دلار خواهد بود.
      دوره های داروسازی معادل ارشد 5 سال و دوره های معادل دکترا 6 سال می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  7. قاسم رئیسی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید من رشته کاردانی درس خواندم میخوام رشته پزشکی درس بخوانم میشه. هزینه تحصیل درپاکستان به پول ایرانی چقدر میشه میشه راهنمایی کنید

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بستگی به دانشگاه دارد و به صورت کلی شهریه دانشگاه ها تقریبا سالی 100 میلیون تومان است.

      با تشکر از سوال شما

  8. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    هزینه کل دوره رشته پزشکی عمومی در دانشگاه کراچی چه قدر هست؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کمتر از ١٠ هزار دلار

      با تشکر از سوال شما

    2. سراج گفت:

      من رشته انسانی خوندم دیپلم من علوم انسانی هست میتوانم برم پاکستان پزشکی بخونم

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله برخی دانشگاه ها دیپلم انسانی می‌پذیرند.

        با تشکر از سوال شما

  9. اذین گفت:

    سلام وقت بخیر..من میخواستم پزشکی قاید اعظم بخونم..هزینه اون در سال چقدر میشه؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام‌

      هزینه تحصیل در دانشگاه های پاکستان به طور متوسط سه هزار دلار در سال است.

      با تشکر از سوال شما

  10. Ala گفت:

    مسکن و تغذیه و انگلیسی در کراچی تامین هست هزینه ۴ سال دندان پزشکی چند هزار دلار است؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کمتر از ۱۰ هزار دلار

      با تشکر از سوال شما

  11. Sadya گفت:

    سلام میخواستم در Dow university درشته پزشکی درس بخوانم چگونه میتوانم سبت نام کنم وهزینه تحصیل چقدر میشه ممنون میشم اگر جواب بتین

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از طریق سایت دانشگاه باید ثبت نام انجام دهید .شهریه حدودا ۲۰۰۰ دلار در سال است .

      با تشکر از سوال شما

  12. احمد گفت:

    سلام ببخشید هزینه داروسازی در دانشگاه پاکستان چنده

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام‌

      بسته به دانشگاه بین ۲ تا ۳ هزار دلار در سال است.

      با تشکر از سوال شما

      1. Mohammad گفت:

        سلام در بخش ماستری در دانشگاه های خصوصی. پاکستان چقدر میشود در سال در رشته زراعت

        1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بسته به دانشگاه هزینه متفاوت است و هزینه سالانه کمتر از 5000 دلار در سال است

          با تشکر از سوال شما

    2. محسن گفت:

      سلام خسته نباشید من دیپلم ریاضی فیزیک دارم و ساکن سیستان و بلوچستان هستم میخواستم بدونم که می‌شود در رشته ی پزشکی تحصیل کنم اگر میشود بعد از اتمام تحصیل میشود در بیمارستان های ایران کار کرد یا خیر و این رو هم میخواستم بدونم کدام دانشگاه های پاکستان هزینه تحصیل کمتری دارند و مورد تایید ایران هستند در ضمن این رو هم میخواستم بدونم که دانشجوهای خارجی رو دانشگاه های دولتی پذیرش می‌کنند یاخیر و هزینه تحصیل در کدام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران کمتر هست

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        دانشگاه های قائد اعظم ، آقا خان و لاهور مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و بعد از فارغ التحصیلی میتوانید با مدرک این دانشگاه ها در ایران کار کنید.
        در دانشگاه های دولتی هم بله میتوانید تحصیل کنید .
        با تشکر از سوال شما

  13. Naz گفت:

    برای ورود ب رشته پرستاری دانشگاه اقاخان چه مدارک لازم هست؟
    و هزینه تحصیل ان ؟؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات میتوانید برای پذیرش اپلای کنید. تحصیل به زبان انگلیسی می باشد بنابراین می بایست به زبان انگلیسی مسلط باشید. هزینه تحصیل برای هر سال حدود 7000 دلار می باشد.

      با تشكر از سوال شما

  14. yosra گفت:

    آیا رشته چشم پزشکی جدا تدریس میشود

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا باید دوره پزشکی عمومی را گذرانده و بعد از آن تخصص چشم پزشکی را اپلای کنید.

      با تشکر از سوال شما

  15. مهدی گفت:

    با سلام کدام کشور اروپایی هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در ان مانند پاکستان هست چون پاکستان واقعا هزینه زندگی و تحصیل پایین خست ممنون میشم جواب را به ایمیلم بفرستید

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رشته داروسازی بلاروس ،اوکراین، آلمان، فرانسه و ایتالیا می باشند. اما در نظر داشته باشید که مجموع هزینه های زندگی و تحصیل در رشته داروسازی در این کشورها از کشور پاکستان کمی بیشتر است. اما با توجه به اینکه پیدا کردن کار دانشجویی در اروپا خصوصا کشورهای حوزه شنگن امکان پذیر است، می توانید بخشی از هزینه های زندگی تان را جبران نمایید.
      در پایان کشورهایی نظیر ترکیه و ارمنستان با هزینه های پایین تر نسبت به اروپا را به شما پیشنهاد میکنیم.

      با تشکر از سوال شما

    2. امیر گفت:

      سلام وقت بخیر
      کجا هزینه ها کم هست وقتی دانشگاه دولتی با آزمون بر می دارند باید شهریه کم تر و به واحد پول اون کشور باشه
      الان دانشگاه های خصوصی ترکیه با همین مبالغ واسه رشته پرستاری و فیزیوتراپی پول میگیرند

      1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        سوال تان را واضح تر مطرح بفرمایید.

  16. Ali گفت:

    سلام خوبی برای دکتری بیوشیمی بالینی زیر گروه آزمایشگاه تشخیص طبی از دانشگاه های پاکستان پزیرش می خواستم آیا امکان پذیر است ممنونم از شما اگه راهنمایی فرمایید

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      در صورتيكه شرايط پذيرش درمقطع دكترى از جمله دارا بودن رزومه قوى تحصيلى-داشتن مقاله هاى بين المللى يا سوابق كارى يا پژوهشى مرتبط را داشته باشيد بله امكان پذير مى باشد.
      براى پذيرش در رشته پزشكى در كشور پاكستان درابتدا نياز به شركت در آزمون ورودى تحت عنوان MCAT و كسب نمره قبولى در اين آزمون و دانش زبان انگليسى مى باشد.

      با تشکر از سوال شما

  17. ‌ edris گفت:

    سلام دیپلم انسانی دارم میخوام پزشکی بخونم
    شرایط تحصیل در دانشگاه اغا خان چطوری است؟

    1. Hamid گفت:

      با سلام

      اين دانشگاه بهترين دانشگاه غيرانتفاعى پاكستان ميباشد مدرك زبان مورد نياز حداقل ايلتس ٥.٥ و هزينه تحصيل سالانه ٣٣٠٠٠ دلار ميباشد

      با تشکر از سوال شما

  18. Hana گفت:

    سلام من تازه درسمو تموم کردم برا ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی می خواهم ب پاکستان بروم مدارک لازم رو میخواستم اخه شما ی جا ذکر کرده بودین که نامه از دانشگاه میخوان در مورد هزینشم توضیحی بدین ممنون میشم

  19. احسان الله گفت:

    خیلی خوب درباره رشته فارمسی اگرمیشود معلومات دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه