دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی در سال 2002 و در پایتخت این کشور واقع شد. این دانشگاه در واقع موسسه ای دولتی است که در در فهرست جهانی بهترین دانشکده های پزشکی نیز قرار گرفته است. اگر به فکر تحصیل پزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های اسلواکی هستید، مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دانشگاه براتیسلاوا در زمینه ارائه برنامه های تحصیلی مراقبت های بهداشتی جزو برترین موسسه ها در کشور است و برنامه های تحصیلی بسیار باکیفتی را ارائه می دهد. این دانشگاه از نظر تعداد فارغ التحصیلان در بازار کار جزو پیشروترین موسسات است و فارغ التحصیلان می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را به دست آورند. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی و نحوه ارسال درخواست پذیرش به این دانشگاه، از طریق راه های ارتباطی با با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

اساتید موجود در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا جزو بهترین اساتید هستند و دانشجویان دروس مختلف را از طریق سخنرانی ها، کلاس های درس جذاب و تمرینات عملی در کلینیک ها فرا می گیرند. از بهترین اساتید این دانشگاه می توان به پروفسور پیتر شیمکو، پروفسور ایوان ریبار و پروفسور استفانیا موریکووی اشاره کرد. 

شما می توانید با انتخاب این دانشگاه زیر نظر بهترین اساتید دروس را فرا گرفته و به راحتی به بازار کار وارد شوید. توصیه می کنیم برای آشنایی با شرایط کاری پس از فارغ التحصیلی به مقاله کار در اسلواکی مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی چهار دانشکده را در خود جای داده و در هر کدام از دانشکده های این دانشگاه رشته های مختلف را ارائه می دهند. از مهم ترین دانشکده های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دانشکده پزشکی: برنامه های تحصیلی پزشکی عمومی را ارائه داده و از همان ابتدای تاسیس دانشگاه کار خود را آغاز کرد.
  • دانشکده پرستاری و مطالعات حرفه ای پزشکی: این دانشکده برنامه های تحصیلی در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را در زمینه های پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، فناوری رادیولوژی و فوریت ها، تغذیه فیزیولوژیکی را ارائه می دهد.
  • دانشکده بهداشت عمومی: این دانشکده تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی تاسیس شده و در سه مقطع تحصیلی برنامه های تحصیلی رشته بهداشت عمومی را ارائه می دهد.
  • دانشکده علوم بهداشتی واقع در بانسکا بیستریکا: مطالعات دانشگاهی در زمینه های فیزیوتراپی و مراقبت های بهداشتی اورژانس و همچنین فعالیت های مطالعاتی تخصصی برای سایر کارکنان بهداشتی را ارائه می دهد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ما در ارتباط باشید تا مراحل مهاجرت تحصیلی را قانونی و به موقع طی کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دانشکده پزشکی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده پزشکی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی رشته های دندانپزشکی و پزشکی عمومی را به دانشجویان ارائه داده و مدارک تحصیلی این دانشکده در سراسر جهان مورد تقاضا می باشد. از همین رو شما می توانید با تحصیل در دانشکده پزشکی این دانشگاه آینده شغلی و حرفه ای خود را تضمین کنید.

این دانشکده در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی در سال تحصیلی 2002 –2003 کار خود را آغاز کرده و از آن زمان تا به حال بی وقته در جهت تحقق اهداف و ارائه بهترین برنامه های آموزشی به علاقمندان فعالیت کرده است. این دانشکده امروزه انواع فعالیت های آموزشی، علمی و دیگر تخصص ها را در رشته های پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، علوم رادیولوژی، مراقبت های فوری پزشکی و مددکاری اجتماعی سازماندهی می کند.

دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی در زمینه های مراقبت های بهداشتی آزمایشگاهی، پرستاری، فیزوتراپی و فوریت های پزشکی فعالیت کرده و در این رشته ها برنامه های تحصیلی بسیار معتبری را ارائه می دهد. این دانشکده در  بانسکا بیستریکا واقع شده است.

 اما همانند دانشکده های واقع در پایتخت امکانات بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می دهد.

از طرفی فارغ التحصیلان دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی می توانند پس از اتمام تحصیلات در کلینیک ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و مشغول به کار شوند و علاوه بر معالجه بیماران در فعالیت های علمی جاری این کشور نیز شرکت کنند.

با مطالعه مقالات زیر اسلواکی را بهتر بشناسید.

دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی برنامه های تحصیلی بسیار معتبری در رشته های پرستاری، رادیولوژی، فیزیوتراپی، متخصص زنان و مراقبت های بهداشتی اورژانس ارائه می دهد.

این رشته ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده و مدارک به دست آمده از این دانشکده بسیار معتبر هستند. به طوری که امروزه فارغ التحصیلان دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی می توانند در سراسر اروپا، کانادا و ایالات متحده کار کنند و در کلینیک های خصوصی و دولتی شغل مورد نظر خود را به دست آورند.

دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی مخصصان آینده در زمینه های بهداشت عمومی، بیماری های عفونی، علوم رفتاری، اپیدمیولوژی، مدیریت بهداشت، سلامت عمومی، پزشکی اجتماعی، متخصص ایمنی و… را تربیت می کند.

هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی را برای تحصیل انتخاب می کند. از طرفی دانشجویان فارغ التحصیل از دانشکده بهداشت عمومی می توانند علاوه بر کلینیک های خصوصی و دولتی، در شرکت های بیمه و داروسازی نیز مشغول به کار شوند.

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

زبان تحصیل در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی به منظور راحتی بیشتر دانشجویان بین المللی و داخلی، دو زبان انگلیسی و اسلواکی است و دانشجویان و علاقمندان می توانند از بین این دو زبان یک مورد را برای تحصیل انتخاب کنند.

از طرفی جالب است بدانید برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان اسلواکی رایگان هستند یا دارای هزینه بسیار کمی می باشند. از طرفی برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی شهریه بیشتری دارد. از همین رو اکثر دانشجویان می توانند با یادگیری این زبان حداقل تا سطح B2 از این فرصت استفاده کنند.

شما همچنین می توانید زبان اسلواکی را در این کشور فرا بگیرید و از طریق زندگی در این کشور و شرکت در دوره های زبان مختلف در کوتاه ترین مدت زمان، مهارت های زبانی خود را بهبود بخشید و در انتها نیز با قبولی در یکی از رشته های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی برای همیشه آینده تحصیلی، شغلی و حرفه ای خود را دگرگون کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه اسلواکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه اسلواکی حدودا شش سال به طول انجامیده و این برنامه تحصیلی جزو محبوب ترین برنامه های تحصیلی بین دانشجویان بین المللی می باشد. این دوره تحصیلی و دروس ارائه شده در آن در 12 ترم تنظیم شده و طی آن دانشجویان به بهترین روش ها دروس را فرا می گیرند.

دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم شده و دانشجویان در سال های اول بیشتر بر یادگیری تئوری دروس تمرکز دارند. در حالی که در نیمه دوم تمرکز اصلی بر یادگیری عملی دروس و تماس با پزشکان و بیماران در بیمارستان ها و کلینیک ها می باشد.

برنامه های درسی رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی به دروس اجباری، اختیاری اجباری و اختیاری (انتخاب داوطلبانه) تقسیم شده و دانشجویان تقریبا در هر هفته حدودا 38 ساعت را در سخنرانی ها، عملی، آموزش بالینی، تمرین اجباری، مشاوره، مقاله نویسی، مطالعات موردی و… می گذرانند.

در نهایت فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلیه موسسات بهداشت کشور، اعم از موسسات دولتی و خصوصی در زمینه مراقبت های بهداشتی مشغول به کار شوند و با دانش خود به بهترین نحو شغل خود را انجام داده و درآمدهای بسیار بالا به دست آورند.

اطلاعات مهم رشته پزشکی دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی
دانشکده دانشکده پزشکی
برنامه تحصیلی پزشکی عمومی
مدت برنامه 6 سال
هزینه برنامه 9000 یورو
زبان برنامه انگلیسی

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

با توجه به این که رشته پزشکی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی بسیار محبوب است و رقابت برای ورود به این رشته بسیار زیاد است، اخذ پذیرش از این دانشگاه مستلزم قبول در آزمون ورودی می باشد. آزمون ورودی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی در واقع آزمون کتبی در مورد دروس زیست شناسی و شیمی می باشد.

دانشجویان و متقاضیان برای اخذ پذیرش این دانشگاه باید به 80 سوال زیست شناسی و 80 سوال شیمی پاسخ دهند. طبق اطلاعات به دست آمده هر سوال از این آزمون هر سوال دارای چهار امتیاز است و دانشجویان حداکثر می توانند 640 امتیاز کسب کند. زمان کل آزمون پزشکی دو ساعت و نیم است و 36 دانشجویی که بتوانند بیشترین امتیاز را در آزمون به دست آورند، می توانند در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی پذیرش بگیرند. در نهایت باید گفت هزینه لازم برای ثبت نام در این آزمون 70 یورو می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه براتیسلاوا اسلواکی حدودا 6 سال به طول انجامیده و طی 12 ترم تحصیلی برگزار می شود. دانشجویان می توانند با شرکت در برنامه های تحصیلی این دانشکده مدرک بسیار معتبری به دست آورند و پس از اتمام تحصیلات نیز در بخش عمومی و خصوصی اسلواکی، کشورهای اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای سراسر جهان  مشغول به کار شوند.

دانشجویان حین تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی به خوبی دروس نظری، پیش بالینی و بالینی رشته دندانپزشکی را فرا گرفته و در این مدت زمان با اصول اولیه و سازماندهی مراقبت های بهداشتی آشنا می شوند.

در ترم های اخر نیز دانشجویان با شرکت در کاروزی و حضور در کلینیک ها زیر نظر برخی از بهترین دندانپزشکان اسلواکی دروس عملی را فرا گرفته و به صورت کامل آمادگی لازم جهت ورود به بازار کار را کسب می کنند. در حال حاضر هزینه های شرکت در رشته دندانپزشکی دانشگاه براتیسلاوا حدودا 11000 یورو در هر سال تحصیلی متفاوت می باشد.

چنانچه به تحصیل در کشور اسلواکی علاقه دارید اما با روش های تحصیلی، الزامات و قوانین تحصیل در این کشور آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله تحصیل در اسلواکی را از دست ندهید. مطالعه این مقاله که توسط بهترین مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نوشته شده است راهی عالی برای،  آشنایی با شرایط کلی تحصیل در این کشور می باشد.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

رشته داروسازی در کشور اسلواکی حدودا ۵ سال طول کشیده و دانشحویان می توانند با شرکت در این دوره دانش بسیار عمیقی از داروها و نحوه اثر گذاری آن ها بر بدن به دست آورند. امروزه فارغ التحصیلان رشته داروسازی می توانند در در داروخانه ها، موسسات مربوط به کنترل کیفیت دارو، محل کار داروسازی بالینی، بیوشیمی بالینی، خدمات بهداشتی، صنعت داروسازی، نمایندگی تجاری شرکت های داروسازی، شرکت های توزیع کننده، تحقیقات، آموزش و… مشغول به کار شده و از درآمدهای بسیار بالایی بهرمند شوند.

با این حال لازم به ذکر است که امروزه تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی امکان پذیر نیست و این دانشگاه رشته داروسازی را ارائه نمی دهد. از همین رو علاقمندان به این رشته می توانند دانشگاه های دیگری در براتیسلاوا مانند دانشگاه کمنیوس را برای تحصیل انتخاب کنند.

از طرفی به جای رشته داروسازی شما می توانید رشته های دیگر دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی مانند پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، فناوری رادیولوژی و… را برای تحصیل انتخاب کنید، از طریق تحصیل در این رشته ها مدارک تحصیلی بسیار معتبری به دست آورید و به راحتی شغل مورد نظرتان در این کشور را پیدا کنید.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی دارای یک پردیس برای دانشجویان است که یک کیلومتری دانشگاه واقع شده و اقامتگاه بسیار مناسبی برای دانشجویان می باشد. به طور کلی خوابگاه ها و اقامتگاه های موجود در این دانشگاه با توجه به دانشکده متفاوت است و دانشجویان در هر رشته تحصیلی می توانند با مراجعه به دانشکده و پیگیری از این طریق، از مسکن مقرون به صرفه و باکیفت بهرمند شوند.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی بسیار مجهز هستند و دانشجویان حین زندگی در این خوابگاه ها از امکانات بسیار خوبی بهرمند می شوند. خوابگاه ها شامل اتاق های دو نفره کاملا مبله با تلویزیون، آشپزخانه، اتاق کامپیوتر و سالن های مدرن می باشند.

از طرفی خوابگاه های دانشگاه به پارکینگ، رستوران و مغازه های مختلف نزدیک است و دانشجویان با زندگی در خوابگاه می توانند به راحتی به تمامی امکانات دسترسی داشته باشند. همچنین در خود خوابگاه نیز نمایش های فرهنگی، سمینارها، کنفرانس‌ ها، کنگره ‌ها، ارائه‌ ها، ضیافت ‌ها، جشن ‌ها و... برگزار شده و طی زندگی در آن دانشجویان می توانند در فضای درسی و دانشجویی غوطه ور شوند.

خوابگاه های دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی اسلواکی در براتیسلاوا

طبق اطلاعات به دست آمده از موقعیت مکانی دانشگاه پزشکی اسلواکی در براتیسلاوا، این دانشگاه در خیابان لیمبووا 12 833 03 واقع شده است. این خیابان در مرکز شهر براتیسلاوا قرار دارد و از همین رو دانشجویان می توانند حین تحصیل در این دانشگاه به راحتی به مغازه ها، کافی شاپ ها و رستوران های مختلف دسترسی داشته باشند.

از طرفی وجود این دانشگاه در مرکز شهر برای دانشجویانی که قصد اجاره خانه را دارند یک مزیت حساب می شود؛ زیرا این دانشجویان می توانند به راحتی از نقاط مختلف شهر به این نقطه دسترسی داشته باشند و بدون صرف هزینه های زیاد برای حمل و نقل، در کلاس های درس دانشگاه حضور یابند.

از دیگر راه های ارتباطی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی می توان به تلفن تماس +421 2 59370 462 یا پست الکترونیکی  general.medicine@szu.skاشاره کرد و شما می توانید از طریق با کارکنان دانشگاه در ارتباط باشید و تمامی سوالات و ابهامات خود را از ایت طریق بر طرف کنید.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم، دلیل آن حرفه ای بودن تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار دغدغه مدیران این مجموعه برای شفاف بودن اطلاعات و ارائه مشاوره به دور از فرهنگ بازاریابی می باشد.

تعداد کمی از ویزاهایی که کلاینت های موسسه رجبی توانسته اند اخذ کنند را برای شما در فیلم زیر به نمایش گذاشته ایم.

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره حضوری و غیر حضوری از کارشناسان حرفه ای رجبی! فرم زیر را تکمیل کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی اسلواکی

دسترسی فرودگاه ، قطار ، تاکسی به دانشگاه پزشکی اسلواکی بسیار مناسب است و امروزه روش های بسیار زیادی برای رسیدن به این دانشگاه وجود دارد. چنانچه قصد دارید با استفاده از حمل و نقل عمومی به این دانشگاه برسید باید از ترامواهای 4، 9 و اتوبوس‌ های 28، 29، 32 استفاده کنید.

توصیه می کنیم پس از استفاده از اتوبوس یا تراموا در این کشور از طریق دستگاه یا دکه روزنامه فروشی بلیط وسیله نقلیه حمل و نقلتان را خریداری فرمایید و پس از آن که سوار وسیله نقلیه شدید بلیط خود را در دستگاه علامت گذاری، علامت بزنید.

شما همچنین می توانید پس از پیاده شدن از هواپیما برای رسیدن به این دانشکده از تاکسی استفاده کرده یا اینکه یک ماشین برای استفاده شخصی اجاره کنید، که با توجه به اطلاعات به دست آمده استفاده از این روش ها برای حمل و نقل در این شهر گران تر می باشد.

اگر قصد تحصیل در برترین دانشگاه های اسلواکی را دارید مقالات زیر را مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه حدودا 9000 می باشد.

زبان تحصیل دو زبان انگلیسی و اسلواکی است و دانشجویان و علاقمندان می توانند از بین این دو زبان یک مورد را برای تحصیل انتخاب کنند.

بله، با توجه به این که ورود به رشته پزشکی دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی بسیار محبوب است و رقابت برای ورود به این رشته بسیار زیاد است، اخذ پذیرش از این دانشگاه مستلزم قبول در آزمون ورودی می باشد.

در حال حاضر هزینه های شرکت در رشته دندانپزشکی دانشگاه براتیسلاوا حدودا 11000 یورو در هر سال تحصیلی متفاوت می باشد.

در حال حضار این دانشگاه 4 دانشکده به نام های دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری و مطالعات بهداشت حرفه ای، دانشکده علوم بهداشتی و دانشکده بهداشت عمومی دارد.

اکنون که با دانشگاه پزشکی براتیسلاوا اسلواکی و شرایط تحصیلی در این دانشگاه آشنا شده اید، توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید برای آشنایی با دیگر روش های مهاجرتی این کشور و اطلاع از شرایط و الزامات هر روش، به مقاله جذاب و کامل مهاجرت به اسلواکی مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه