تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه

تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه

فیزیوتراپی یک تخصص در دانشکده علوم بهداشت و شاخه ای از پزشکی و سلامت با موضوعات بین رشته ای است و به دلیل افزایش امید به زندگی و پیری جمعیت در جهان و به دلیل حفظ سلامت همگام با پیشرفت های علمی و فناوری به یکی از رشته های اولویت دار تبدیل شده است.

در اینجا جزئیات دوره های فیزیوتراپی و توانبخشی و اطلاعات عمومی برای دانشجویانی که قصد تحصیل این رشته در ترکیه را دارند ، توسط مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آورده شده است ، همچنین پیش تر مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه هم در همین سایت ارائه شده که حاوی اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی در این زمینه است.

مطالعه فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه با هدف آموزش متخصصان سلامت برای برنامه ریزی و اجرای مداخلات فیزیوتراپی و برنامه های توانبخشی مورد نیاز ، انجام می شود.

فهرست مطالب

دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس فیزیوتراپی هستند ، یاد می گیرند که چگونه به افراد دارای ناتوانی جسمی کمک کنند و رفاه و عملکرد کامل بدن انسان و سیستم حرکتی آن را بهبود بخشند ، فیزیوتراپی شامل بسیاری از مهارت های انسانی است و بنابراین ، در حین کمک به بیماران برای بازیابی عملکردهای حرکتی مختلف ، به صبر و درک زیادی نیاز دارید.

اکنون بیایید با هم نگاهی به شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه بیاندازیم و با جزییات تحصیل و پذیرش این رشته در بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ترکیه ای آشنا شویم.

پریمدیکال فیزیوتراپی در ترکیه

علاقه مندان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه ، بایستی از سواد آموزشی خوبی برای دروس علوم تجربی برخوردار باشند؛ زیرا این رشته همتراز بهترین رشته های علوم تجربی مانند پزشکی و دندانپزشکی محسوب می شود و قبولی در آن تقریبا سخت است.

متقاضیان تحصیل این رشته نیاز دارند که به مدت یکسال در دوره پیش پزشکی در ترکیه شرکت کنند تا بتوانند برای آزمون های ورودی مختص این رشته ها به رقابت بپردازند ، دوره پریمدیکال فیزیوتراپی در ترکیه با دوره آمادگی پزشکی و دندانپزشکی مشترک است و در کالج های مخصوص ترکیه ای قابل ثبت نام و پیگیری است.

مدت تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه 4 سال (8 ترم) می باشد ، اگر دانش آموز قبل از ورود به دانشگاه در آزمون زبان قبول نشود ، یک سال آمادگی زبان انگلیسی یا ترکی اضافی به کل مدت زمان اضافه می شود ، در طول تحصیل 4 ساله در مقطع کارشناسی ، دانشجویان مفاهیم روانشناسی را می آموزند و کشف می کنند که چگونه برنامه های درمانی را می توان برای رفع نیازهای خاص بیماران استفاده ، اصلاح و تطبیق دارد ، تحصیل فوق لیسانس فیزیوتراپی 2 سال و تحصیل دکترا فیزیوتراپی در ترکیه نیز یک دوره 4 ساله است که در نهایت منجر به تربیت یک فیزیوتراپ برجسته با دانش مدرن می شود.

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ترکیه

دانشجویان می توانند تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه را به دو زبان انگلیسی و ترکی انتخاب کنند و دوره های تئوری و عملی ، آموزش های داخلی و خارجی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی ترکیه برگزار می شود ، در جدول به بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ترکیه به زبان انگلیسی و ترکی اشاره شده است.

اما از بین دانشگاه های فوق بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ترکیه شامل دانشگاه غازی ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه آیدین ، دانشگاه مدیپل ، دانشگاه باهچه شهیر ، دانشگاه یدی تپه و دانشگاه اوکان است.

مطالعه فیزیوتراپی با آموزش انگلیسی مطالعه فیزیوتراپی با آموزش ترکی
دانشگاه باهچه شهیر – دانشگاه مدیپل – دانشگاه گلیشیم استانبول – دانشگاه ایستینیه – دانشگاه اوکان استانبول – دانشگاه هالیچ – دانشگاه یدیتپه 10,629.52 کرون – دانشگاه مدیپل – دانشگاه آیدین استانبول – دانشگاه اوسکودار – دانشگاه اوکان استانبول

دانشکده فیزیوتراپی و توانبخشی دانشگاه حاجت تپه

دانشکده فیزیوتراپی و توانبخشی دانشگاه حاجت تپه ، یک موسسه شناخته شده ملی و بین المللی است که توسط دانشجویان موفق برای دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فیزیوتراپی و آموزش توانبخشی انتخاب می شود و به این ترتیب فارغ التحصیلان فیزیوتراپی این دانشگاه همیشه مورد تقاضا هستند ، این دپارتمان توسط پروفسور دکتر İhsan Doğramacı در سال 1961 به عنوان بخش دانشکده پرستاری و بهداشت دانشگاه آنکارا تأسیس شد و در ژانویه 2019 به دانشکده تبدیل شد و تعداد کل فارغ التحصیلان 3535 نفر است.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین

تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه ، در دانشکده علوم بهداشت  و بخش فیزیوتراپی و توانبخشی یکی از بهترین دانشگاه های این کشور یعنی دانشگاه آیدین استانبول امکانپذیر است ، بخش فیزیوتراپی و توانبخشی این دانشگاه در سال 2015-2016 تاسیس شده است.

دانشگاه آیدین در استانبول قرار دارد و لیسانس فیزیوتراپی را به زبان ترکی و با شهریه 6000 دلار در سال آموزش می دهد.

صلاحیت ورود برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین از طریق ارائه مدرک دبیرستان یا تحصیلات متوسطه (یا بالاتر) و مدرک زبان انگلیسی یا ترکی است.

الزامات زبان برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین ، تافل ÜDS حداقل 55 و تافل IBT حداقل 79 یا آزمون تومر در سطح B1 است.

برای ملزومات دیگر حداقل 2 مرجع از گزینه های زیر باید ارائه شود؛

  • ویزای دانشجویی و پاسپورت و کپی محضری از این مدارک،
  • رسیدی که نشان می دهد شهریه پرداخت شده است،
  • اصل یا کپی مصدق گواهی اقامت دریافتی از ریاست امنیت استان
  • شش قطعه عکس گذرنامه (4.5×6 سانتی متر)

برنامه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه آیدین شامل علوم پایه ، علوم بالینی ، دوره های حرفه ای ، روش تحقیق ، سمینارها و مطالعات بالینی برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های درمانی می باشد ، پروفسور دکتر اسرا پهلوان از اعضای هیات علمی دپارتمان فیزیوتراپی و توانبخشی دانشگاه آیدین می باشد.

تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه مدیپل

دپارتمان فیزیوتراپی و توانبخشی دانشگاه مدیپل استانبول یا IMU ، بر تخصص های مراقبت های بهداشتی فیزیوتراپی متمرکز است و فارغ التحصیلان این بخش به ارتقای دانش خود در مورد فیزیوتراپی و درمان های توانبخشی موثر و ارائه بهترین مراقبت ممکن از بیمار اختصاص دارند.

پروفسور Zeliha Candan ALGUN رئیس دپارتمان و از افراد سرشناس فعال در زمینه مطالعات فیزیوتراپی می باشد ، برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه و کسب اطلاع از هزینه ها و زبان تحصیل در آن مقاله دانشگاه مدیپول استانبول را در همین وب سایت بخوانید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

هزینه های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بر حسب انتخاب دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه متفاوت است ، شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی تقریبا 5000 دلار در سال است ، این هزینه سالیانه در دانشگاه های خصوصی دوبرابر یا بیشتر می شود.

دانشگاه های دولتی و خصوصی بورسیه هایی هم برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه دارند؛ به عنوان مثال دانشگاه مدیترانه شرقی 25 تا 50 درصد بورسیه ارائه می دهد.

در زیر می توانید لیستی از شهریه های تحصیل رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های خصوصی ترکیه را ببینید.

دانشگاه شهریه به زبان ترکی شهریه به زبان انگلیسی
دانشگاه Bahçesehir 5172 دلار 5172 دلار
دانشگاه اوکان استانبول 4600 دلار 4800 دلار
دانشگاه Gelişim استانبول 3500 دلار 4000 دلار
دانشگاه مدیپول 4000 دلار 4500 دلار
دانشگاه ایستینیه 4617 دلار 4617 دلار
دانشگاه هالیچ 3500 دلار 3500 دلار
دانشگاه نیشانتاشی 2450 دلار

برنامه های تحصیلات تکمیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه

به طور کلی ، برنامه های تحصیلات تکمیلی فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه رایج نیست ، برنامه کارشناسی ارشد در تخصص فیزیوتراپی با آموزش زبان انگلیسی فقط در یک دانشگاه در دسترس است (یعنی دانشگاه Yeditepe با 6000 دلار برای یک برنامه با پایان نامه و 4000 دلار برای یک برنامه بدون هزینه پایان نامه).

برنامه کارشناسی ارشد در تخصص فیزیوتراپی با آموزش زبان ترکی در بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه مدیپول آنکارا ، دانشگاه باهچه شهیر (900$ به جای 12000$) ، دانشگاه هالیچ (5000 دلار) ، دانشگاه آیدین استانبول (8500 دلار) در دسترس است.

در ترکیه می توانید سایر رشته های علوم پزشکی را نیز تا مقاطع  بالا بخوانید برای مثال تحصیل رشته میکروبیولوژی در ترکیه در دانشگاه های برتر این کشور ارائه می شود که جزئیات آن را در مقاله لینک شده آورده ایم.

چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه

هدف اولیه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه ، حمایت از پزشکی در تمام زمینه های آن است؛ این رشته در ترکیه همچنین به عنوان “فیزیوتراپی و توانبخشی” یا  Physical Threapyنیز نامیده می شود.

دروس نشان داده شده در این جدول دروس ، اطلاعات چارت درسی فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه را نشان می دهد ، دوره های اجباری مسلماً دنبال می شود در حالی که دروس انتخابی و اختیاری ممکن است بر اساس اولویت ها و شرایط سهمیه در ترم مربوطه متفاوت باشد.

سال تحصیلی ترم پاییز ترم بهار
سال اول مقدمه ای بر فیزیوتراپی ، زبان انگلیسی ، فیزیک ، ارتباطات در خدمات بهداشتی ، اخلاق در فیزیوتراپی و توانبخشی ، توانبخشی مبتنی بر جامعه ، تاریخچه جمهوری ترکیه I ، زبان ترکی I کمک های اولیه پزشکی ، علوم رفتاری ، مقدمه ای بر فیزیوتراپی II ، آناتومی II، فیزیولوژی ، فن آوری کمکی و توانبخشی ، رویکرد جامع در سلامت ، تغذیه ، دستگاه های کمکی در فیزیوتراپی ، توانبخشی روانی – اجتماعی ، تاریخچه جمهوری ترکیه II ، زبان ترکی II
سال دوم نوروآناتومی بالینی ، نوروفیزیولوژی بالینی ، ارتوپدی بالینی ، Phisical agent II ، ارزیابی درمانی و ارزیابی ، آمار زیستی ، بیوشیمی بالینی ، انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی ، کارورزی بالینی I ، میکروبیولوژی ، آب درمانی ، فعالیت بدنی I فیزیولوژی ورزش ، پاتولوژی ، عامل الکتروفیزیکی ll ، حرکت شناسی و بیومکانیک ، پروتز و توانبخشی ، دست کاری و ، نورولوژی بالینی ، تمرینات درمانی ، روانشناسی معلولیت ، مطالعات عملی II ، ارزیابی تشخیصی ، Manipulative Therapy و PHYSICAL ACTIVITY II
سال سوم فیزیوتراپی I ، فیزیوتراپی ارتوپدی ، فیزیوتراپی ریوی ، GYNECOLOGY ، فیزیوتراپی کودکان ، توانبخشی کاربردی I ، انگلیسی پزشکی I ، تمرین بالینی III ، توانبخشی بهداشت عمومی ، توانبخشی انکولوژیکی ، فیزیوتراپی مامایی ، فیزیوتراپی ورزشی انگلیسی ، فیزیوتراپی جامع. فیزیوتراپی قلب ، ارگوتراپی ، توانبخشی کاربردیII ، فیزیوتراپی سالمندان ، انگلیسی پزشکی II ، تمرین بالینی IV ، فارماکولوژی در فیزیوتراپی ، مراقبت های ویژه فیزیوتراپی ، شنوایی و گفتار درمان ، فیزیوتراپی نورولوژیکی
سال چهارم کارورزی بالینی V ، موضوعات خاص در فیزیوتراپی I ، حل مسئله در فیزیوتراپی I ، انگلیسی حرفه ای III ، یوگا-پیلاتس ، PODIATRY ، توانبخشی حرفه ای تمرین بالینی VI ، موضوعات خاص در فیزیوتراپی II ، حل مسئله در فیزیوتراپی II ، انگلیسی حرفه ای IV ، فیزیوتراپی در زبان ، فیزیوتراپی در صنعت ، توانبخشی دست.

آزمون های ورودی فیزیوتراپی ترکیه

دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی نیازی به آزمون اختصاصی ندارند و دیپلم دبیرستان برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه کافی است ، اما به طور کلی آزمون های ورودی فیزیوتراپی ترکیه ، مانند دیگر رشته ها شامل دو آزمون YOS و SAT است که در روند اقدام برای تحصیل در کشور ترکیه ، معیار پذیرش بسیاری از رشته های تحصیلی می باشد.

مزایا و معایب تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه

جدا از اینکه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه فرصت بسیار ایده آلی برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود ، اما لازم است که مزایا و معایب تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه را در کنار هم مطالعه کنید.

مزایا: 

  • تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه با بهترین کیفیت آموزشی مشخص می شود.
  • دانشگاه های ترکیه جزو دانشگاه های پیشرو در زمینه تحصیل فیزیوتراپی هستند.
  • آزمایشگاه های دانشگاه های ترکیه مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده اند و مجهز به جدیدترین دستگاه ها و فناوری ها هستند.
  • رشته فیزیوتراپی با آموزش زبان انگلیسی و ترکی در دسترس است.
  • هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه نسبتاً متوسط است و در مقایسه با اروپا و آمریکا کمتر به حساب می آید.
  • مدرک دانشگاه های ترکیه در اکثر کشورهای جهان و اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.
  • ترکیه بزرگترین گردهمایی ماهرترین پزشکان و متخصصان فیزیوتراپی در سطح جهان است و علاوه بر این ، دارای چندین مرکز درمانی مجهز به آخرین فناوری ها می باشد.
  • ترکیه یک مقصد شناخته شده برای گردشگری پزشکی است که فرصت های زیادی در زمینه فیزیوتراپی ارائه می دهد.

معایب:

  • شاید آموزش زبان ترکی برای برخی متقاضیان رشته فیزیوتراپی چالش برانگیز باشد.
  • به دلیل هجوم دانشجویان ایرانی به سمت ترکیه ، میزان رقابت برای این رشته زیاد است.
  • کاریابی پس از تحصیل در جامعه ترکیه برای یک فیزیوتراپ ایرانی کمی دشوار بوده و اولویت با فیزیوتراپ های ترکیه ای است.

در تلاشیم با ارائه اطلاعات صحیح ، دقیق و به روز شما را در تصمیم گیریهای سرنوشت سازتان برای مهاجرت یاری کنیم  ، با مشاوران و متخصصان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا بدور از هر گونه تبلیغات و بزرگ نمایی بتوانید با شرایط مهاجرت به شیوه های محتلف آشنا شوید و با در نظر گرفتن اهداف و شرایط خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

یکی از راه های آسان دریافت مشاوره بصورت رایگان و غیر حضوری درج نام و شماره تماس در باکس زیر است ؛ کارشناسان ما با شما تماس گرفته و تا حد ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

بازار کار و درآمد فیزیوتراپی در ترکیه

فیزیوتراپیست پرسنلی بهداشتی با استقلال حرفه ای است که با تعیین محدودیت های عملکردی ، درد ، ناتوانی و توانایی افراد مبتلا ، برنامه فیزیوتراپی و توانبخشی را برای توسعه عملکرد و ظرفیت عملکردی با تشخیص پزشک متخصص برنامه ریزی ، اجرا ، ارزیابی و گزارش می دهد.

سوالات پر تکرار تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه

میزان درآمد یک فیزیوتراپیست در ترکیه ، به طور میانگین به 8000 لیر در ماه می رسد.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه نسبتاً متوسط است و در مقایسه با اروپا و آمریکا کمتر به حساب می آید.

دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی نیازی به آزمون اختصاصی ندارند و دیپلم دبیرستان برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های ترکیه کافی است اما به طور کلی آزمون های ورودی فیزیوتراپی ترکیه ، مانند دیگر رشته ها شامل دو آزمون YOS و SAT است که در روند اقدام برای تحصیل در کشور ترکیه ، معیار پذیرش بسیاری از رشته های تحصیلی می باشد.

هزینه های تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه بر حسب انتخاب دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه متفاوت است ، شهریه تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی تقریبا 5000 دلار در سال است ، این هزینه سالیانه در دانشگاه های خصوصی دوبرابر یا بیشتر می شود.

  • دانشگاه باهچه شهیر
  • دانشگاه مدیپل
  • دانشگاه گلیشیم استانبول
  • دانشگاه ایستینیه
  • دانشگاه اوکان استانبول
  • دانشگاه هالیچ
  • دانشگاه یدیتپه

ما در موسسه مهاجرتی رجبی ، امیدواریم که از مطالعه تحصیل رشته فیزیوتراپی در ترکیه ، اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید ، چنانچه نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید حتما با ما از طریق شماره های دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در ترکیه بسیاری از شنیده ها و اطلاعات خود در این زمینه را تصحیح و تکمیل نمایید ؛ مقاله ای جامع با اطلاعاتی به روز از مشاوران رجبی!

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *