تخصص دندانپزشکی در ترکیه

تخصص دندانپزشکی در ترکیه با استانداردهای روز دنیا آموزش داده شده و اخذ تخصص از بهترین دانشگاه های این کشور به شما کمک می کند در زمان کوتاه، رشد بسیار خوب درآمد را تجربه کنید. اگر به فکر پیشرفت و توسعه مهارت های خود در حرفه دندانپزشکی هستید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه بر اساس استانداردهای بین المللی انجام شده و هر ساله وزارت آموزش عالی این کشور، بخشی از پذیرش دانشگاه ها جهت اخذ تخصص، را به دانشجویان بین المللی اختصاص می دهد. مطالعه تخصص دندانپزشکی در ترکیه با توجه به نوع تخصصی که انتخاب می کنید حدود 3 تا 4 سال به طول انجامیده و در پایان می توانید مدرک معتبر به دست آورید. 

جهت آشنایی با شرایط و الزامات شرکت در این برنامه از طریق راه های ارتباطی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

دانشگاه ها و مراکز بهداشتی ترکیه در سال های اخیر پیشرفت شگفت انگیزی را تجربه کرده اند و این موضوع باعث شده تا ترکیه به یکی از محبوب ترین مراکز برای تحصیل و همچنین درمان بیماری های مربوط به دندان شناخته شود. 

دانشجویانی که تخصص خود را در یکی از دانشگاه های این کشور اخذ کنند می توانند پس از اتمام تحصیلات به طی وسیعی از فرصت های شغلی دسترسی داشته باشند. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه ورود به بازار کار را در مقاله کار در ترکیه مطالعه فرمایید.  

فهرست مطالب
تخصص دندانپزشکی در ترکیه

شرایط پذیرش برای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از فارغ التحصیلان دندانپزشکی را به خود مشغول کرده این است که شرایط اخذ تخصص دندانپزشکی چیست؟ چگونه می توان تخصص پزشکی خود را اخذ کرد؟ طبق شرایط پذیرش برای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه اولین گام تحصیل در این رشته و اخذ مدرک کارشناسی  می باشد.

از دیگر شرایط لازم برای اخذ تخصص و ورود به دانشگاه های این کشور شرکت در آزمون DUS یا به بیانی دیگر آزمون ورودی برای تخصص دندانپزشکی در ترکیه می باشد. دانشجویان برای قبولی و پذیرش در دانشگاه های این کشور باید بتوانند حداقل نمره 45 به بالا را اخذ کنند و پس از آن می توانند تخصص مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

از دیگر شرایط مهم برای اخذ تخصص دندانپزشکی می توان به تسلط زبان اشاره کرد. برای این که بتوانند به صورت تخصصی در رشته مورد نظرتان در ترکیه تحصیل کنید باید به  زبان ترکی مسلط باشید و همچنین برای اثبات این مهارت در یکی از آزمون های معتبر شرکت کنید. این آزمون برای برنامه های تدریس شده به زبان ترکی آزمون  TOMERمی باشد.

پیشنهاد می دهیم در کنار این محتوا، مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه را نیز بخوانید و با اصول تحصیل رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی ترکیه را انتخاب می کنید؟ با مشاوران حرفه ای رجبی مشورت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع تخصص دندانپزشکی در ترکیه

دندانپزشکی یکی از شاخه های رشته پزشکی است که بر تشخیص، درمان و پیشگیری از مشکلات سلامت دهان و دندان تمرکز دارد. این رشته جزو رشته های بسیار رقابتی است و تخصص های مربوط به آن همیشه جزو پر درآمد ترین زمینه های شغلی می باشند.

 با توجه به این که مشکلات دهان و دندان طیف وسیعی از شرایط را در بر می گیرند، جای تعجب نیست که زمینه های شغلی در این رشته بسیار متنوع و گسترده باشد. هنگام تحصیل در رشته دندانپزشکی افراد ملزم به انتخاب یک تخصص هستند و پس از یادگیری اصول پایه دندانپزشکی باید یک تخصص را به صورت حرفه ای انتخاب کرده و در آن ماهر شوند.

با این حال نکته حائز اهمیت این است که تمامی تخصص های موجود در این رشته بسیار جذاب هستند و از نظر دشواری تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. از همین رو توصیه می کنیم در رشته ای تخصص خود را اخذ کنید که با علایق و توانایی های شما همسو می باشد. شما می توانید برخی از مهم ترین انواع تخصص دندانپزشکی در ترکیه را در ادامه مشاهده کنید.

انواع تخصص دندانپزشکی در ترکیه
  • ارتودنسی
  • دندانپزشکی زیبایی
  • رادیولوژی دهان، دندان و چانه
  • درمان پروتز دندان
  • دندانپزشکی کودکان
  • دندانپزشکی پیشگیری
  • بیماری لثه
  • جراحی دهان و فک و صورت

مراحل اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

اولین مرحله از مراحل اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه، معادل سازی مدارک لیسانس دندانپزشکی است که در این مرحله دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه کشور دیگری اخذ کرده اند، در آزمونی شرکت کرده و میزان مهارت های خود را در دروس مختلف دندانپزشکی نشان می دهند.

در مرحله دوم متقاضیان باید در آزمون تخصصی DUS شرکت کنند که آزمونی دو ساعته با 120 سوال اساسی است و سالی یک بار در ماه سپتامبر و در وزارت آموزش عالی آنکارا برگزار می شود. زبان این آزمون ترکی است و به همین دلیلی متقاضیان باید حتما برای شرکت در این آزمون به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشند. هزینه های شرکت در آزمون DUS ترکیه بین 45 تا 60 دلار می باشد.

از مهم ترین بخش های آزمون DUS می توان به آناتومی، بافت شناسی، جنین شناسی، بیوشیمتری، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، فیزیولوژی و… اشاره کرد. در نهایت پس از اعلام نتایج، متقاضیان می توانند بر اساس نمره ای در آزمون به دست آوردند، تخصص مورد نظر خود را انتخاب کنند و در زمینه مورد نظر خود به تحصیل تخصص دندانپزشکی در ترکیه بپردازند.

آزمون معادل سازی تخصص دندانپزشکی در ترکیه

آزمون معادل سازی تخصص دندانپزشکی در ترکیه یکی از مهم ترین مراحل در روند اخذ تخصص در این کشور می باشد. این آزمون علاوه بر دانش آکادمیک دانشجویان، مهارت ها و ارتباط حرفه ای آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون معادلسازی ترکیه STS نام دارد که یک آزمون عمومی بر اساس درس های ارائه شده در مقطع لیسانس می باشد. این آزمون تقریبا 80 سوال داشته و متقاضیان برای پاسخ به این سوالات تقریبا دو ساعت و نیم زمان دارند. شما می توانید موضوعات و تعداد سوال از هر بخش را در ادامه مشاهده فرمایید.

موضوع تعداد سوال موضوع تعداد سوال
درمان پروتز دندان 10 رادیولوژی دهان، دندان و چانه 10
کلینیک دندانپزشکی 10 پریودنتولوژی 10
درمان ترمیمی دندان 10 ارتودنسی 10
جراحی دهان، دندان و چانه 10 اندودنتیکس 10
دندانپزشکی کودکان 10

آزمون معادل سازی برای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه در ماه های فوریه و آگوست در پایتخت ترکیه، آنکارا برگزار می شود. حداقل درصد قبولی در این آزمون حدود 40% می باشد و نکته حائز اهمیت این است که هر 4 پاسخ اشتباه یک پاسخ صحیح را حذف می کند. 

از مهم ترین مدارک برای درخواست این آزمون می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گواهی دبیرستان و رونوشت نمرات
  • مدرک لیسانس
  • گواهی تعالی
  • گواهی تعداد ساعات
  • فرم ثبت نام

مطالعه مقالات زیر دید بهتری از تحصیل در دانشگاه های ترکیه به شما می دهد.

بهترین دانشگاه های ترکیه برای اخذ تخصص دندانپزشکی

در حال حاضر دانشگاه های مختلفی در کشور ترکیه وجود دارند که برنامه های تخصصی متنوعی را ارائه می دهند. با توجه به این که نوع دانشگاه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر مدرک تحصیلی شما بگذارد، انتخاب صحیح دانشگاه بسیار مهم می باشد.

بهترین دانشگاه های ترکیه برای اخذ تخصص دندانپزشکی برنامه های درسی بسیار پیشرفته و مدرنی را به دانشجویان ارائه داده و با داشتن استانداردهای آموزشی و زیر ساخت های بسیار خوب دانشجویان را به سوی موفقیت و پیشرفت سوق می دهند. از همین رو شما می توانید با انتخاب بهترین ها، سریع تر روند پیشرفت خود را طی کنید و پس از اتمام تحصیلات نیز راحت تر به بازار کار وارد شوید.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل و اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه می توان به دانشگاه مدیپول استانبول، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه اوسکودار، دانشگاه آلتینباش، دانشگاه اوکان استانبول، دانشگاه گلیشیم استانبول، دانشگاه نیسانتاسی، دانشگاه اطلس استانبول و دانشگاه بیرونی اشاره کرد.

شما با تحصیل در این دانشگاه ها این فرصت را خواهید داشت که مفاهیم اساسی تخصص مورد نظر خود را با بهترین روش فرا بگیرید و همچنین در کنار آموزش های بالینی و عملی، اصول حرفه ای و اخلاقی، تفکر انتقادی و توانایی تصمیم گیری را زیر نظر برخی از بهترین اساتید آموزش ببینید.

در همین راستا توصیه می کنیم مقاله بهترین دانشگاه های ترکیه را مطالعه کنید و اطلاعات خود را به روز نمایید.

مدت زمان اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در ترکیه با توجه به نوع تخصص و همچنین موسسه ای که قصد دارید آموزش خود را در آن تکمیل کنید، مشخص می شود. طبق اطلاعات به دست آمده در حال حاضر میزان زمان تحصیل تخصص جراحی دهان، دندان و فک و صورت و گروه ارتودنسی حدودا 4 سال به طول می انجامد.

این در حالیست که مدت زمان تخصص دندانپزشکی ترمیمی، گروه اندودنتیکس، گروه رادیولوژی دهان، دندان و فک و صورت، گروه اطفال و دپارتمان 3 سال می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد هر تخصص و مدت زمان اخذ آن را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نوع تخصص مدت زمان نوع تخصص مدت زمان
جراحی دهان، دندان و چانه 4 سال ارتودنسی 4 سال
رادیولوژی دهان، دندان و چانه 3 سال پریودنتولوژی 3 سال
دندانپزشکی کودکان 3 سال درمان پروتز دندان 3 سال
اندودنتیکس 3 سال درمان ترمیمی دندان 3 سال

از طرفی لازم به ذکر است که زمان اخذ مدرک با توجه به خود دانشجو متفاوت می باشد و زمان های ارائه شده صرفا تخمینی می باشد. در این زمان ممکن است برخی افراد با مطالعه سریع تر دروس در مدت زمان کوتاه تری مدت تخصص خود را اخذ کنند در حالی که برخی دیگر مدت زمان بیشتری برای اخذ مدرک نیاز داشته باشند.

هزینه های اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

هزینه های اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه با توجه به نوع دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تعیین می شود. جای تعجب نیست که میزان هزینه های تحصیل تخصص در دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های عمومی بیشتر باشد اما متاسفانه قبولی در دانشگاه های عمومی این کشور کمی سخت تر می باشد.

میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه حدودا بین 1200 دلار تا 5000 دلار متغیر است در حالی که این میزان هزینه در دانشگاه های خصوصی حدودا به 12000 دلار افزایش یافته و حتی در برخی از دانشگاه های این کشور به 26000 دلار می رسد.

همچنین شایان ذکر است که هزینه های تحصیل تخصص دندانپزشکی در ترکیه با توجه به نوع تخصص نیز متفاوت است. اما خوشبختانه برای دانش آموزانی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، دانشگاه ها اغلب بورسیه ها و کمک های مالی مختلفی را در نظر گرفته اند.

با این حال هزینه های نام برده تنها به هزینه های تحصیلی اشاره دارد و حین مهاجرت به این کشور متقاضیان باید هزینه های دیگری را هم پرداخت کنند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع هزینه های مهاجرتی و همچنین بررسی دیگر روش های مهاجرتی به مقاله مهاجرت به ترکیه مراجعه فرمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق (لیر)
دندانپزشک 12000
اندودنتیست (متخصص درمان ریشه دندان) 22300
ارتودنتیست 22600
پریودنتیست (متخصص درمان بیماری های لثه) 22400
متخصص پروتز 22300

بهترین تخصص های دندانپزشکی در ترکیه

بهترین تخصص های دندانپزشکی در ترکیه در واقع درآمدهای بالا به همراه امنیت شغلی را برای متقاضیان به همراه دارد و افراد با انتخاب این تخصص ها می توانند آینده حرفه ای خود را تضمین کنند. در حال حاضر فردی که به عنوان دندانپزشک در کشور ترکیه مشغول به کار است می تواند به صورت میانگین 12000 لیر درآمد داشته باشند. این میزان درآمد از 4080 (کمترین میانگین) تا حدود 22800 لیر (بالاترین میانگین) متغییر می باشد.

در این بین دندانپزشکی که اقدام به اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه می کنند می توانند در زمان کوتاه تری درآمد خود را به صورت چشم گیری افزایش دهند. شما می توانید برخی از محبوب ترین تخصص ها و درآمد آن ها را در جدول زیر مشاهده فرمایید:

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه وبینارهای به روز در تلاشیم به تمام سوالاتی که برای شما در مسیر مهاجرت پیش می آید پاسخ دهیم.

مشاوران ما بصورت دوره ای پرسش های شما را جمع آوری کرده و پس از دسته بندی تمام آن ها را در قالب یک وبینار کاربردی ارائه می دهند.

در این بخش وبینار تحصیل درترکیه توسط سپیده یگانه ارائه شده تا پاسخ تمام ابهامات و پرسش های شما در این زمینه را داده باشیم.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه با هزینه های مقرون به صرفه در کمترین زمان ممکن!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان تخصص دندانپزشکی در ترکیه

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان تخصص دندانپزشکی در ترکیه بسیار فراوان است و فارغ التحصیلان این برنامه می توانند از بین طیف وسیعی از فرصت های شغلی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن مشغول به کار شوند.

یکی از بهترین گزینه ها برای اشتغال متخصصان دندانپزشکی اشتغال در بیمارستان ها و ارائه خدمات به بیماران می باشد. شما می توانید در یکی از بیمارستان های عمومی ترکیه مشغول به کار شوید و در تخصص خود به درمان بیماران بپردازید.

در کنار این گزینه شغلی کلینیک های خصوصی قرار دارند و افرادی که موفق نشده اند در بیمارستان های عمومی این کشور مشغول به کار شوند می توانند با اشتغال در یک بیمارستان یا کلینیک خصوصی از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

همچنین متقاضیانی که به جنبه های آکادمیک و تحقیقاتی رشته دندانپزشکی علاقمند هستند می توانند در دانشگاه ها، دانشکده ها و یا زمینه های تحقیقات علمی دندانپزشکی و در تخصص خود مشغول به کار شوند. در نهایت لازم به ذکر است که مهم نیست کدام تخصص دندانپزشکی در ترکیه را انتخاب کنید، شما می توانید با توجه به علایق و مهارت های خود، مسیرهای شغلی متنوعی را در این کشور دنبال کنید.

مزایای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

مزایای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه

مزایای اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان دارد. شما می توانید با تحصیل مدرک تخصصی مورد نظرتان در این کشور به برنامه های با کیفیت و شهریه های مقرون به صرفه دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای مهم اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه ارائه طیف وسیعی از برنامه های دندانپزشکی مانند دندانپزشکی عمومی، جراحی دهان، ارتودنسی و سایر رشته های تخصصی می باشد و از همین رو دانشجویان با انتخاب این کشور می توانند از طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی یک مورد را انتخاب کنند.

دانشگاه های ترکیه به آخرین فناوری های دندانپزشکی مانند تصویربرداری دیجیتال، اسکن سه بعدی و... دسترسی دارند و برنامه های تحصیلی ای مطابق با آخرین تغییرات روز دنیا را دنبال می کنند. از همین رو دانشجویان حین اخذ تخصص دندانپزشکی می توانند جدیدترین تکنیک ها و درمان ها را بیاموزند. در نهایت باید گفت که مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه ها بسیار معتبر است و نه تنها در ترکیه بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز قابل استفاده می باشد.

با تحصیل برخی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های ترکیه آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تخصص دندانپزشکی در ترکیه

از بهترین تخصص های موجود در این کشور می توان به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی پیشگیری، بیماری لثه، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنسی و… اشاره کرد.

آزمون معادلسازی ترکیه STS نام دارد که یک آزمون عمومی بر اساس درس های ارائه شده در مقطع لیسانس می باشد.

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل و اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه می توان به دانشگاه مدیپول استانبول، دانشگاه باهچه شهیر، دانشگاه ایستینیه، دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه اوسکودار، دانشگاه آلتینباش، دانشگاه اوکان استانبول، دانشگاه گلیشیم استانبول، دانشگاه نیسانتاسی، دانشگاه اطلس استانبول و دانشگاه بیرونی اشاره کرد.

مدت زمان اخذ تخصص با توجه به نوع تخصص حدودا بین 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

از مزیت های اخذ تخصص می توان به دسترسی به برنامه های با کیفیت و شهریه های پایین اشاره کرد.

اکنون که با بخش های مختلف اخذ تخصص دندانپزشکی در ترکیه آشنا شده اید، توصیه می کنیم برای شروع روند تحصیل در بهترین دانشکده های این کشور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید برای به دست آوردن دید وسیع تری از شرایط و الزامات تحصیلی در این کشور به مقاله تحصیل در ترکیه مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (56 امتیاز)
منو
خانه