تحصیل دکترا در دانمارک

تحصیل دکترا در دانمارک ، از سال 1993 ، به عنوان یک مدرک تحقیقاتی دانشگاهی ، سه ساله بوده و این مستلزم آن است که دانشجو از یک برنامه پنج ساله کارشناسی ارشد در همان رشته و یا رشته ‌ای نزدیک به آن فارغ التحصیل شده باشد و یا دارای مدرک معادل دیگری باشد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های اروپا را دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در دانمارک را مطالعه فرمایید ؛ همچنین ، برای اطلاعات بیش تر در این خصوص می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

کشور دانمارک دارای مردمی مهمان نواز است و این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کند ؛ همچنین ، سیستم آموزش عالی کشور دانمارک دارای کیفیتی بالا است ، لذا ، جای تعجبی برای این که چرا دانشجویان بین المللی این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند ، نمی ماند ؛ همچنین ، علاقه این کشور به تحقیق و توسعه و نیز شهریه های پایین و گاهی رایگان بودن تحصیلات ، باعث شده تا تحصیل دکترا در دانمارک انتخابی عالی برای دانشجویان بین المللی باشد.

قدمت سیستم آموزش عالی دانمارک به بیش از 500 سال می رسد ؛ لذا ، ارائه طیف وسیعی از اختراعات و پیشرفت های علمی ، از نظریه کوانتومی گرفته تا لگو ، تعجب آور نخواهد بود ؛ برای تحصیل دکترا در دانمارک به ثبت نام و ارسال برخی مدارک نیاز است ؛ همچنین ، به یک سوپروایزر یا استاد راهنما نیاز می باشد.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در دانمارک

شرایط تحصیل مقطع دکترا دانمارک

شرایط تحصیل مقطع دکترا دانمارک چگونه است؟ از آن جا که هر موسسه یا مرکز آموزشی دارای شرایط خاص خود جهت پذیرش دانشجویان می باشد ، لذا ، مدارک موردنیاز جهت ثبت نام در موسسات ، متفاوت خواهند بود ؛ اما با این وجود ، جهت ثبت نام برای دوره دکترا ، معمولا مدرک کارشناسی ارشد با موضوعی مرتبط مورد نیاز خواهد بود.

برای دانشجویانی که قصد دنبال کردن مسیر پژوهشی در مراحل اولیه هستند ، دانشکده ها امکان این را که بتوانند به طور مستقیم پس از لیسانس برای مدرک تحقیقاتی خود اقدام کنند ، فراهم آورده اند ؛ دانشجویانی که می خواهند این مسیر را طی کنند ، می توانند یک برنامه به اصطلاح 5+3 را آغاز نمایند که به معنای شروع همزمان دکترا و کارشناسی ارشد می باشد.

برخی از دانشگاه ها دارای برنامه 4+4 می باشند که می توان پس از یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ، مقطع دکترا را آغاز نمود ؛ برای مثال دانشکده علوم در دانشگاه کپنهاگ این برنامه ها را ارائه می دهد.

جزئیات مهم در مورد تحصیل دکترا در دانمارک
دانشگاه ها 8
تعداد جوایز نوبل 13
قدیمی ترین دانشگاه کپنهاگ
دانشجویان بین المللی 32371
طول دوره دکتری 3 سال

سایر مدارک مورد نیاز

از سایر مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک می توان موارد زیر را بیان نمود:

  • ریز نمرات دانشگاهی: کپی های تایید شده از ریز نمرات و گواهینامه های صلاحیت با مهر اصلی مورد نیاز است ؛ ممکن است نیاز به ترجمه و تایید توسط یک وکیل باشد.
  • بیانیه هدف: بیانیه هدف یا نامه پوشش درخواست ، که هدف دانشجو از درخواست و این که چه عواملی باعث می شود تا دانشجو به یک کاندید مناسب تبدیل شود را نشان می دهد ؛ لازم است.
  • امتحان ورودی : لازمه برخی از موسسات ، شرکت در امتحانات ورودی اضافی و یا ارائه نمونه کارهای قبلی که در ارتباط با مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد یا کارشناسی دانشجو باشند ، می باشد.
  • مدارک زبان: مدارک زبانی که نشان دهنده سطح مهارت های زبانی دانشجو باشد.
  • منابع: معمولا ارائه حداقل دو مرجع علمی که دانشجو تجربه کار با آن ها را داشته باشند ، لازم است.
  • مصاحبه : علاوه بر این ، جهت پذیرش در برنامه های دکترای برخی از موسسات دانمارک ، مصاحبه نیاز است ؛ مصاحبه برای دانشجویان بین المللی معمولا از طریق اسکایپ انجام می شود و برخی از سوالات ممکن است در خصوص پروژه باشد.

با موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید تا اطلاعاتی بیش تر در خصوص تحصیل دکترا در دانمارک در اختیارتان قرار گیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل دکترا در معتبرترین دانشگاه های اروپایی با راهنمایی دقیق کارشناسان رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سطح زبان مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک

سطح زبان مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک کدام است؟ از آن جا که دانمارک روندی بین المللی را دنبال می کند ، لذا 700 رشته تحصیلی و 1300 دوره را به زبان انگلیسی ارائه داده است و دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هستند ، می بایست نشان دهند که استانداردهای معادل B یا A انگلیسی را دارا هستند.

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (آیلتس): انگلیسی B ، نمره آزمون حداقل 6.5 و انگلیسی A ، نمره آزمون حداقل 7.0.

انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE): انگلیسی B ، گواهی زبان انگلیسی پیشرفته و انگلیسی A ، گواهی مهارت.

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (تافل): انگلیسی B ، نمره آزمون 79 – 93 (مبتنی بر اینترنت) و انگلیسی A ، نمره آزمون حداقل 94 – 101 (مبتنی بر اینترنت).

انگلیسی زبانان بومی معاف از شرایط آزمون می باشند.

سطح زبان مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک

دانشجویانی که در برنامه های دانمارکی تحصیل می کنند ، زبان دانمارکی را به عنوان یک زبان خارجی ، آزمون زبان دانمارکی 2 و در برخی موارد آزمون دانمارکی 3 را جهت اثبات سطح قابل قبولی از مهارت های زبان دانمارکی باید بگذرانند.

درخواست برای تحصیل دکترا در دانمارک

درخواست برای تحصیل دکترا در دانمارک چگونه است؟ برای تحصیل دکترا در دانمارک می بایست به صورت کتبی از طریق پروژه های تحقیقاتی و نیز بورسیه های تحصیلی درخواست داد ؛ به طور معمول ، برای تحصیل دکترا در دانمارک دانشجو می تواند از طریق یک موضوع تحقیقاتی از پیش تعریف شده درخواست دهد و یا این که ایده های تحقیقاتی خود را اعلام نماید.

اگر در مورد تحصیل دکترا در دانمارک سوالی دارید ، با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

روش های تحصیل دکتری در دانمارک

روش های تحصیل دکتری در دانمارک

روش های تحصیل دکتری در دانمارک کدامند؟ دکتری در دانمارک دوره سوم از تحصیلات دانشگاهی است و بر طبق چارچوبی که در سراسر اروپا به عنوان بخشی از فرایند بولونیا اتخاذ شده ، می باشد.

اما با وجود تبعیت از فرایند بولونیا ، مدرک دکترای دانمارکی مدرکی متمایز می باشد و بسیاری از موسسات پیوندهای صنعتی را در برنامه های خود گنجانده اند ، لذا ، دانشجویان آموزش های مختلفی را کسب خواهند نمود.

تحصیل دکترا در دانمارک شامل دو نوع برنامه است که دکترای استاندارد پژوهشی مبتنی بر دانشگاه و دکتری صنعتی می باشند.

دکتری صنعتی ، شامل یک برنامه سه ساله است که بر طبق آن ، باید پروژه ای را در حوزه مورد نظر یک شرکت یا کمپانی تکمیل نمود ؛ بدین صورت ، دانشجو هم در شرکت استخدام می شود و هم در دانشگاه ثبت نام می کند ؛ این طرح در جهت تسهیل شبکه سازی بین شرکت ها و دانشگاه ها و همچنین ترویج تحقیق و توسعه در تجارت دانمارکی ایجاد شده است.

فرایند دکتری دانمارکی

برای دریافت مدرک دکترای دانمارک باید 180 واحد را گذراند و مراحلی را طی کرد ؛ فرایند دکتری دانمارکی به صورت زیر است:

برنامه های دکتری در دانمارک شامل دوره های آموزشی خاص و تحقیقات مستقل می باشد ؛ در طی سه ماه ، دانشجو و سوپروایزر وی می بایست برنامه مطالعاتی را ارائه دهند و این طرح تحقیقاتی باید مورد تایید موسسه قرار گیرد ، برنامه ی مطالعاتی دارای دوره هایی مطابق با پروژه تحقیقاتی است که لازم است توسط دانشجو تکمیل شود ؛ دوره ها می بایست بر طبق دوره شش ماهه باشند.

علاوه بر این ، از دانشجو انتظار می رود تا به دنبال کسب تجربیات در خصوص ارائه و یا انتشار نتایج تحقیقاتی (به واسطه ارائه ها و انتشارات) باشد ؛ البته موسسات و دانشگاه ها دوره های آموزشی و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

در نهایت دانشجو می بایست پروژه تحقیقاتی اش را انجام داده و پایان نامه ای را تکمیل نماید و پایان نامه باید توانایی های دانشجو را در استفاده از روش های علمی موضوع نشان دهد و ثابت کند که وی دارای توانایی های تحقیقاتی برای دوره دکترا برابر با استانداردهای بین المللی می باشد ، همچنین ، دفاع از پایان نامه به صورت یک دفاع عمومی در حضور هیئت منصفه ارزیابی که از دو دانشگاه غیر از دانشگاه محل تحصیل دانشجو و نیز دانشگاهی خارج از کشور که همگی محققینی شناخته شده در رشته دانشجو هستند ، می باشد ؛ پایان نامه پیش از دفاع در اختیار عموم قرار می گیرد.

اگر بخواهید در دانشگاه های دانمارک تحصیل کنید اطلاعات به روز و دقیقی نیاز دارید ؛ مقالات زیر این نیاز را پاسخ داده ند.

شروع ترم تحصیلی دکترا دانمارک

با توجه به این که شرایط ، فرایند و مهلت های درخواست جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه های مختلف متفاوت است ، لذا بهتر است از طریق مراجعه به سایت دانشگاه و یا تماس مستقیم با دانشگاه اطلاعات مربوط به ثبت نام و شروع ترم تحصیلی دکترا دانمارک را کسب نمایید.

به طور کلی ، شروع ترم تحصیلی دکترا دانمارک از آگوست یا سپتامبر شروع می باشد و تا مه یا ژوئن ادامه دارد و شامل دو ترم است:

  • ترم اول: از ماه آگوست یا سپتامبر شروع شده و امتحانات در دسامبر یا ژانویه برگزار می شود.
  • ترم دوم: از ژانویه یا فوریه آغاز شده و امتحانات در ماه مه یا ژوئن برگزار خواهند شد.
استاد راهنما برای دکتری دانمارک

استاد راهنما برای دکتری دانمارک

آیا استاد راهنما برای دکتری دانمارک نیاز است؟ برای تحصیل دکترا در دانمارک دانشجو به یک سوپروایزر یا استاد راهنما نیاز دارد ، لذا ، یک سوپروایزر یا استاد راهنمای رسمی دانشگاه که یک محقق شناخته شده در زمینه پروژه تحقیقاتی است ، به شما اختصاص داده می ‌شود ؛ سوپروایزر مسئول راهنمایی دانشجو در دوره دکتری و نیز اطمینان از داشتن یک برنامه مطالعاتی و شرکت در دوره های لازم خواهد بود.

البته ممکن است در بعضی از پروژه های مقطع دکتری ، دو نفر سوپروایزر (استاد راهنمای اصلی و استاد راهنمای همکار) در نظر گرفته شود ؛ لذا ، موافقت کتبی با استاد راهنمای اصلی قبل از درخواست پذیرش و اطلاع به دانشگاه لازم است ، برای تطابق دوره های آموزشی با پروژه انتخابی ، دانشجو معمولا دوره های آموزشی را به همراه استاد راهنمای خود انتخاب می کند.

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا چگونه است؟ به طور معمول ، با اخذ ویزاهای مختلف از جمله ویزاهای کاری ، سرمایه گذاری و دانشجویی می توان برای ویزای همراه نیز اقدام نمود و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) را نیز با خود همراه کرد.

لذا ، می توان پس از اخذ ویزای دانشجویی و دریافت کارت اقامت کشور دانمارک ، برای دریافت ویزای همراه این کشور درخواست نمود ؛ با دریافت ویزای همراه ، اعضای خانواده شخص اجازه کار تمام وقت در کشور دانمارک خواهند داشت. 

اگر قصد مهاجرت دارید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا دانمارک

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا دانمارک به چه میزان است؟ در صورتی که تامین کننده دانشکده یا دپارتمان باشد ، حقوق توسط موافقت نامه بین کنفدراسیون انجمن های حرفه ای دانمارک و وزارت دارایی تنظیم خواهد شد ؛ متوسط حقوق ماهانه یک دانشجوی دکترا در دانشگاه کپنهاگ 32567 کرون می باشد.

حقوق دانشجویان دکترا شاغل در بیمارستان بر طبق قراردهای جمعی موجود در مناطق دانمارک است ؛ در این قرارداد استخدام بستگی به مدرک تحصیلی دارد و پزشکان طبق قرارداد جمعی انجمن پزشکی دانمارک استخدام می شوند ، این در حالی است که سایرین بر طبق توافق نامه AC استخدام می شوند ، حقوق دانشجوی دکترای صنعتی نیز بر طبق قرارداد جمعی موجود در شرکت مورد نظر محاسبه می شود.

یک دستیار تحقیقاتی (Research Assistant) در دانمارک معمولا در حدود 26600 ماهانه و یا معادل 163 کرون ساعتی درآمد دارد و دستمزدها از 14400 تا 40200 کرون متغیر خواهد بود ؛ میانگین حقوق شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا می شود ؛ دستمزد برآوردی برای دستیار آموزشی (Teaching Assistant) نیز 221 کرون در سال در منطقه کپنهاگ دانمارک می باشد.

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا دانمارک

حقوق دستیار پژوهشی و به طور کلی حقوق ها ، بر اساس تجربه ، مهارت ، جنسیت و یا موقعیت مکانی متفاوت خواهند بود که در این بین سطح تجربه و تحصیلات مهم ترین عامل در تعیین حقوق ها می باشند ؛ همچنین ، بر طبق قوانین کشور دانمارک ، هر شخصی که در این کشور حقوق دریافت می کند ، مشمول مالیات نیز می شود.

حتما الان می خواهید هزینه های زندگی در دانمارک را با جزئیات کامل بدانید ، بر روی لینک ارائه شده کلیک کنید!

یکی از اولین اقدامات جهت پروسه مهاجرت انتخاب مشاور و وکیل آگاه و خبره است که بتواند با روشن کردن راه مهاجرت ابهامات و چالش ها را برطرف کرده و سپس اقدامات عملی برای رسیدن به مقصد مهاجرتی را کاملا به موقع و صحیح انجام دهد.

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سالهاست مراجعین را تا رسیدن به اهدافشان و حتی بعد از آن پشتیبانی کرده ایم ، از بسیاری از کشورهای دنیا ویزای تحصیلی ، کاری و سایر ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی اخذ کرده ایم ؛ شما هم می توانید با تحقیق کامل و سپس اعتماد به کارشناسان پیگیر و دلسوز ما قدم در این مسیر بگذارید.

ویدئو ارائه شده ویزا تحصیلی کشورهای مختلف است که برای کلاینت های ما در موسسه رجبی اخذ شده است ؛ البته اینها تنها جهت نمونه ارائه شده و تعداد ویزاهای اخذ شده بسیار بیشتر از این موارد بوده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس در فرم مشاوره نامتان برای دریافت مشاوره رایگان رزرو می شود.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کار و اقامت بعد از دکتری دانمارک

آیا کار و اقامت بعد از دکتری دانمارک وجود دارد؟ دانمارک در کنار تحصیل دکترا در دانمارک ، شرایط کار پس از فارغ التحصیلی را نیز فراهم آورده است ؛ لذا دانشجویان فارغ التحصیل از دوره دکترای دانمارک ، علاوه بر آن که می توانند در حین تحصیل کار کنند ، می تواند پس از فارغ التحصیلی نیز در این کشور مشغول به کار شوند.

به طور کلی ، دانمارک دانشجویان بین المللی را تشویق می کند تا پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند و با تمدید ویزا به دنبال کار باشند ؛ اما داشتن کار پس از فارغ التحصیلی در دانمارک به ملیت دانشجو بستگی دارد.

  • دانشجویان شمال اروپا از فنلاند ، ایسلند ، نروژ و سوئد می توانند بدون ویزای اقامت و یا اجازه کار در این کشور مشغول به کار شده ، اقامت داشته باشند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس به درخواست مجوز کار نیازی ندارند ؛ اما به گواهی ثبت نامی که در زمان شروع آغاز تحصیل دکترا در دانمارک درخواست شده بوده ، نیاز خواهند داشت.
  • مجوز اقامت دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا پس از فارغ التحصیلی به مدت 6 ماه معتبر خواهد بود که این امر به دانشجو امکان می دهد تا در دانمارک به دنبال کار باشد ؛ همچنین وی می تواند ویزای خود را مشروط بر آن که قبلا تمدید نشده باشد ، 6 ماه دیگر نیز تمدید نماید.

مسائل مربوط به کار در این کشور را در مقاله کار در دانمارک بیابید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از دانمارک

امروزه دولت دانمارک در حال سرمایه گذاری بیش تر بر روی سیستم آموزش عالی این کشور می باشد تا بتواند محققین دکترایی با مهارت های بالا را پرورش دهد ؛ حال چرا تحصیل دکترا در دانمارک ایده ال است؟ برخی از مزایای اخذ مدرک دکترا از دانمارک را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مزایای اخذ مدرک دکترا از دانمارک
  • امکانات عالی توسعه و تحقیق: کشور دانمارک در رابطه با تحقیق و توسعه در رتبه بندی جهانی جای گرفته ، به طوری که این کشور را به چشم اندازی قوی برای تحصیل دکترا تبدیل کرده است.
  • هزینه های پایین تحصیل: هزینه های پایین و یا هزینه نداشتن تحصیلات در دانمارک از مزایای دیگر تحصیل در این کشور است ؛ به طور کلی ، دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس و یا دانشجویان سایر کشورهایی که اجازه اقامت اخذ کرده اند ، مجبور به پرداخت شهریه نیستند.
  • دروس رایگان دانمارکی: دانمارک با ارائه کلاس های زبان رایگان با بودجه دولتی ، از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.
  • دسترسی به فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی: کشور دانمارک با ارائه فرصت های شغلی فراوان ، دانشجویان را برای ماندن و یافتن کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی تشویق می کند.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در دانمارک

از آن جا که دانمارک روندی بین المللی را دنبال می کند ، لذا 700 رشته تحصیلی و 1300 دوره را به زبان انگلیسی ارائه داده است و دانشجویانی که متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور هستند ، می بایست نشان دهند که استانداردهای معادل B یا A انگلیسی را دارا هستند.

انگلیسی B ، نمره آزمون حداقل 6.5 و انگلیسی A ، نمره آزمون حداقل 7.0.

تحصیل دکترا در دانمارک شامل دو نوع برنامه است که دکترای استاندارد پژوهشی مبتنی بر دانشگاه و دکتری صنعتی می باشند.

  • ترم اول: از ماه آگوست یا سپتامبر شروع شده و امتحانات در دسامبر یا ژانویه برگزار می شود.
  • ترم دوم: از ژانویه یا فوریه آغاز شده و امتحانات در ماه مه یا ژوئن برگزار خواهند شد.

بله ، می توان پس از اخذ ویزای دانشجویی و دریافت کارت اقامت کشور دانمارک ، برای دریافت ویزای همراه این کشور درخواست نمود ؛ با دریافت ویزای همراه ، اعضای خانواده شخص اجازه کار تمام وقت در کشور دانمارک خواهند داشت. 

تحصیل دکترا در دانمارک به دلایل مختلف ایده‌ای بسیار عالی خواهد بود و دانشجوی دکترا در این کشور با محیط علمی و پژوهشی خوبی روبرو خواهد شد ؛ تحصیل دکترا در دانمارک شرایط خاص خودش را می طلبد که رعایت آنها منجر به پذیرش در یکی از دانشگاهها برای تحصیل دکترا در دانمارک می‌شود ؛ اگر قصد مهاجرت به یک کشور زیبا و پیشرفته اروپایی را دارید ، دانمارک می‌تواند گزینه مناسبی باشد ؛ در مقاله مهاجرت به دانمارک شرایط مهاجرت به این کشور بررسی شده است ؛ مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر فعال تهران و شیراز نیز در این مسیر راهنمای شما خواهند بود.

برای دکترا به چه دانشگاهی از چه کشوری بروید؟ شرایط تحصیل دکترا دردانمارک با برخی از کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه